Sőt mitöbb, érdemes még elővakarni a Stúdiófelvétel és a Citysound topic-okat, ahol bőségesen taglaltuk már ezeket a kérdéseket.
Nehéz lenne leírni, mert kevés itt a hely.
A számítógép és a zene topikban az 576-577-es hozzászólásban tök jól össze van foglalva, hogy hogy indouljon el az ember "hang ügyben". Írjátok le lécci, hogy gitár, basszusgitár és dobnál mik ezek az alaplépések. Thanx!
Erre gondoltam.
Jól elmentük offolásba, ezért mindenkitől elnézést kérek.
A kérdéseidre egyszerűen annyit tudok mesélni, hogy 6 éves korom óta jártam szolfézsre, de a családi környezet is elég zenei volt. A stúdióalapítás előtt zenekarban játszottam, színpadi ember voltam, kórusokban énekeltem, aztán meg operaénekléssel foglalkoztam, majd elvégezetem először egy elektronikai technikumot, majd jöhettek a keményebb fejtágítások.
De szerintem a többieket nem igazán érdeklik ezek a dolgok, hisz inkább a keverőkről olvasnának e topicban.
Az javaslom, hogy keress meg privátban a tothg@citysound.hu címen (ezt mások is megtehetik, ha szakmailag mélyebb kérdések gyötrik) és ott még tudok mesélni.
Hi.Bocsi a magázásért.Te mennyire voltál zeneileg előképzett amikor erre a pályára keveredtél?Egyébként hogyan lettél hangmérnök?Igazából a hangokkal,hangsorokkal,hangolással,oktávolással elég jó viszonyban vagyok:),inkább a kottázás és a zeneelmélet maradt ki az életemből.
Először is: ha továbbra is magázol, akkor kiugrom az ablakon!
Másodszor: a zenei előképzettség nagyon fontos. Ugyanis a mai stúdiók többsége amolyan one-man-show, azaz egyszemélyes "hadsereg". Ez azt jelenti, hogy bent ül a hangmérnök, tologatja a potikat, nyomkodja a gombokat és ezen felül instruálja a zenészt, netán vokált arranzsál, vagy pl szólamokat játszik be hangszeren. Nyitott a trendi hangzások iránt, ismeri az éppen eladható hangzásvilágot. Sok esetben teljes midi megfejtő és az sem baj, ha tud oktávot állítani egy gitáron.
Sőt továbbmegyek: egy feléneklésnél is jól jöhet, ha a hangmérnök ért a hangképzéshez is.
És megint csak azt mondhatom, hogy az nem szempont, ha tudja, hogy hol található a windózban pl. az eseménynapló.
Az elektrotechnikai képzettség nem hátrány (jómagam is elvégeztem), hisz az ember tanult forrasztani, meg tudja állapítani, hogy kondi, vagy tranyó szállt-e el a cuccban. Igazán tudja, hogy "mitől megy a villamos".
De mivel itt emberekkel foglalkozunk, akik ráadásul zenélnek és mindezt néha elég gyatrán, amivel ők vagy igen, vagy nem értenek mindig egyet, miközben az a céljuk, hogy a lehető legjobb legyen az anyag és sokszor a hangmérnök lesz a hibás, ha valami hamis, vagy mittudomén.
Így ezeket az ügyfeleket kezelni kell tudni, rá kell őket vezetni az általuk elérhető legjobb teljesítményre. Van, amikor ez egy jó lecseszéssel is elérhető, de van, amikor két feles Unicum a megfejtés. Valahol legbelül mindegyik tudja, hogy ő a fő megfejtő, de sokan abban a pillanatban, ahogy ki kell tárulkozniuk egy-egy felvétel során, ahogy felszínre kerülnek a gyarlóságok, valahol a támaszt keresik, azt aki vezeti őket - bármilyen nagy arcok ám.
És a mi esetünkben ez mindig a hangmérnöki poszton üldögélő emberke.
És remélem figyelted, hogy még mindig nem esett szó arról, hogy melyik szoftver, milyen miksi, hány kompresszor, mekkora treshold.
Ez a lényeg.
Persze jobb helyeken ott ül a zenei producer, vagy a zenei rendező, aki főként a művésziességre, a piacképességre figyel. De a mai produkciós költségekbe sajna nem fér bele, hogy a stúdióban több ember üldögéljen a pult oldalán.
Így csak magadra leszel utalva - ha sikerül eljutni odáig.
Hú.Nagyon szépen köszönöm a tájékoztatást.Én komolyan gondolom ezt a hangmérnökösdit,ha most kicsit kilátástalannak is tűnik.Szeretek a zenével foglalkozni és szeretem hA valami jól szól,igaz összessen fél évet jártam zenesuliba és kb 1 éve intenzívebben gitározgatom magántanár segítségével,már elötte is próbálkoztam de az komolytalan volt.Nem tudom mennyire hátrány a zenei előképzetlenség,remélem nem nagyon.Egyébként ha minden jól megy nemsokára végzek az umszkiban műszaki számítástechnikai technikus,ami lényegébe csak elektro.Igazából nincs nagyon tapasztalatom a stúdiókkal kapcsolatban,de érdekel és ha valami érdekel szerintem elég gyorsan a "magamévá" tudom tenni.Ha tényleg komolyan gondolta szívesen hordanék én is kávét, teát, meg szalámis zsömlét a stúdiójában.Mégeyszer köszönöm a segítséget.
Ja és hozzáteszem, hogy saját stúdiót már nem sok értelme van összehozni, mert lassan több lesz, mint mobilos bolt.
Igaz, hogy 40 ezer zenekar van, de többségük úgyis otthoni megfejtő, aki marad, az meg a bevált műhelybe megy vissza.
Hát Vape barátunk könnyen beszél, de ezt hagyjuk...
Végül is igaza van, de ez a szakma - mint ahogy sok másik is - rengeteg alázatot és kitartást kíván. Ha nem csak otthoni, hobby-hangmérnöknek készülsz, akkor a szakmai befogadóképességen felül óriási kreativitással is kell rendelkezned és persze kell némi "fejlövés" is, hogy mindazt végig tudd csinálni, hogy tényleg kezdhess valamit a papírral.
Megmondom őszintén, hogy a papír ráérne a legvégén is.
Előbb próbálj meg beférkőzni ebbe a körbe. Szerezz zenéket, vidd stúdióba, vagy csapódj menőbb arcokhoz, de ne legyél Te a legokosabb. Jegyzetelj, figyelj, tanulj akár a netről, akár szakirodalomból.
Angolul tudni kötelező! Használható információkat csak erről a nyelvterületről szerezhetsz.
Előszőr szedj össze egy mobil rögzítő-cuccot, amivel tudsz sztereó zörejeket, zenéket felvenni. Két jó miksi, egy DAT, vagy MD kell hozzá.
A számítógépes übermegfejtés nem minden. A progikat, a plug-okat le lehet lopni a netről, vagy el lehet kérni ismerősöktől (sic!), de a használatukhoz szükséges szaktudást, tapasztalatot NEM.
Próbálj meg a nyakára járni olyan stúdióvezetőknek, ahol be lehet ülni egy-egy felvételre, munkafázisra. Persze ott, ahol erre van hely, mert nálam sajna igen kicsi a hely - bár ha tényleg ennyire eltökélt vagy, akkor megkereshetsz.
Én is így kezdtem: kávét, teát, meg szalámis zsömlét hordtam a "nagyoknak". Aztán már néha, egy-egy óvatlan pillanatban megfoghatsz egy kábelt, talán össze is tekerheted. Utána már mikrofont is rád bíznak, aztán meg jöhet más is.
Alázat. Ez a kulcsszó és hihetetlen emberismeret, hogy tudd a sok, lökött zenész-művészt kezelni.
A papírért egy valag pénzt legombolnak rólad és aztán mehetsz isten hírivel. De ha egy idő útán jól keversz, jól mikrofonozol és szeretik a munkádat, akkor senkinek nem jut eszébe, hogy a papírodat kérje. Onnantól kezdve a munkáid a papírod.
Ha nem vesznek fel és nincs saját stúdiód, hogyan lehet szakmai tapasztalatot szerezni? Egyszerű: sehogy. Vagy csinálsz saját stúdiót, vagy tanulsz más szakmát. Ha az utóbbival kezded, és csak valami végzettség után kezdesz stúdiózgatással meg ilyen jellegú tanfolyamokkal foglalkozni, akkor legalább van miből saját stúdiót kialakítani. Ha meg nagyon komolyan gondolod, akkor ajánlom figyelmedbe ennek a topicrészletnek a végigolvasását, különös tekintettel a 27. hozzászólásra. Azok a papírok érnek szerintem valamit, de a gyakorlatot így is magadtól kell elsajátítani.
Köszönöm a segítséget.Mégis mik a lehetőségeim a pályán egy ilyen végzettséggel?Hogyan tudok szakmai tapasztalatot szerezni ha nem vesznek fel és nincs saját stúdióm.
Az, hogy a papírral mit tudsz majd kezdeni, csakis rajtad múlik.
Nagyon zárt ez a szakma, csak egy iskolai végzettséggel lehetetlen elhelyezkedni akár egy stúdióban is, mert mindenhol a szakmai gyakorlat a lényeg. A szoftverek és a felvételek során használatos berendezések behatóbb ismerete.
Sajnos tudom, mert nálam is hetente jelentkeznek frissen végzett hangmesterek, technikusok.
Úgy hallottam, hogy jövőre a Színművészeti Egyetem is indít hangmérnöki szakot. Főként művészi megközelítéssel.
Köszönöm a véleményét.Tehát akkor ezzel a papírral akkor kezdhetek is valamit az életben?Lenne még egy kérdésem, házha tud segíteni.A felvételi mégis mit takar?Miből kell készülni?Kell készülni?
Mindenképpen ajánlom, mert szerintem a legjobb, papírt adó képzés az országban.Megfelelő mennyiségű az elmélet, nagyon jó szakemberek tartják és az évfolyamtársak jóvoltából elég széles ismereteket szerezhetsz a naprakész témakörökből.
A gyakorlati rész - mint minden ilyen iskolában - elég szegényes, de azért sok dolgot meg lehet tanulni.
Hozzám is sokan járnak gyakorlati kurzusra olyanok, akik elvégezték már a MR hangmesterit és szeretik, mert nagyon jól kiegészíti az ott tanultakat.
Tehát mindenképp érdemes. Azt hiszem még lehet jelentkezni. A CS.Kádárt kell keresni.
De akkor azt mondod bátran vegyünk Behringer keverőt?
Mert nyilván nem kell a csúcs minőség, de pl szívni sem akarunk, hogy állandóan szervizelni kelljen vagy ilyesmi...
Mert szeretnék jelentkezni erre a tanfolyamra és gondoltam megkérdezem hátha valaki már megcsinálta és tud mondani róla ezt-azt.Hogy érdemes e benevezni egy ilyenre.
Pontosan erről van szó. Arról nem beszélve, hogy előbb-utóbb rájöttök, hogy milyen jó lenne a lábdobot, a bőgőt, néhány gitárt és végül a vokálokat kinyomni a ládákra.
Egy keverő megvétele amolyan technikai befektetés, mivel a későbbiekben ezzel már nem kell foglalkozni. Aztán jöhetnek a miksik, a kábelek.
Ez ilyen...
Hát ez funny...
Akkor szerinted nekünk ez nem lenne jó?
Maradjunk inkább az egyszerű kis keverős megoldásnál?
Lehet, hogy az tényleg jobb lenne, mert akkor még akár vokálozni is lehetne...
Most jobbára üvöltüzönk, mert hát mikrofon sincs senkinek.
Csak a rend kedvéért: a Behringer VX 2496-nak viszonlyag kicsi az erősítése, tehát ha túlzottan alacsony érzékenységű miksivel használjuk, akkor a kevéske jellel a Behringeréknél oly megszokott zajocskát is kierősítjük a PA cuccra.
Mivel ez egy Front-End és könnyen behatárolható, hogy miről nyúlták, éppen ezért inkább stúdiós környezetbe ajánlott. Csak hogy érthető legyek: egy Shure sm58-as szintű énekmikrofon kimeneti szintje: 1,9 mV/Pa, míg egy stúdiómikrofoné: 10-25 mV/Pa. Inkább ez utóbbira vannak belőve ezek a holmik.
A nem digitális kimenetű változat a VX-2000 és már asszem nem gyártják, jobb helyeken cca 15 ropiért megvehető.
az előző cuccot épp a súlya miatt adtuk el.
most beleraktunk közel egy millát a hangosításba, ( garry lite subok, garry live felsőládák, dynacord powermate 600, de még egy rendesebb végfok kéne a subokat hajtani )a cél a kristálytiszta de dinamikus hangzás és a kicsi súly. ezért került szóba digitális végfok. a garry féle 1000w az szépen szól, de ez itt feleannyiba kerül. ezért szeretném tudni hogy hangzásban mekkora a különbség
Persze, analógban is van hasonló áron ilyen teljesítmény, s még csak nem is Behringer, de olcsóbb és jobb, nem hazudnak oda csak 2 ohmon, vagy ott sem kivehető teljesítményeket.
pl.: itt
230 euróért ez ingyen van - figyelembe véve azt, hogy digitális.
a 2x250 -esuk pedig már csak 1U magas, 3 kiló 80 deka és mindössze 169 euro.
Digiben ezek rendkívül olcsók.
Nagyon jó jelnek tartom, végre elindult valami, talán megindulnak lefele az árak, ami indokolt is lenne, mert ez a technika ma nem higy drágább, de olcsóbb kellene hogy legyen az analógnál.
kösz szépen,én is gondolkoztam már ezen és lehet,hogy veszek is majd egy kisebb Yamaha pultot is a próbaterembe.időközben beszéltem a Voice-os arcokkal és ők azt mondják,hogy zárt terekbe inkább hanyagolnák a tölcséres bass ládát és a 4 láda helyett ajánlottak egy pár kétutas, 4ohmon,800wattos ládát inkább.szerintem majdhogynem ott van ez a megoldás is,mint az előző,már teljesítmény szempontjából.a van itt aktívan koncertező arc az mondja már meg nekem,hogy létezhet e olyan klubb ahova saját cuccot kell vinnünk és ez a motyó nem elég?koncerten erre szeretnénk kilőni 2éneket,2gitárt,1basst,lábdobot,pergőt,meg 3tamot,esetenként még billentyűt és samplert
hangosítással kapcsolatos egyéb topicot nem leltem, ezért itt teszem fel a kérdest:
van valakinek tapasztalata a Hollywood D-1000 digitális végfokkal kapcsolatban?
érdemes vele foglalkozni vagy gagyi?
milyen a hangminősége pl a garry 2x500w digitális végfokjához képest?
ennyit írnak róla:
Szerintem fasza, ezzel még egy kisebb hangosítást is be tudsz vállalni, minőségileg okés, és nem is lesz szarrá hajtva. Egyet azé" fontolj meg. A YAMAHA keverő túl nagy a próbaterembe. Ha nem csak Ti próbáltok, előbb-utóbb mindenféle eszköz tárolására fogják használni. Kezdetben papírok, szövegek, majd jönnek a taplálékok (szilárd és folyadék). A YAMAHA-t tedd dobozba és egy akkora keverőt tegyél oda, amekkora kell(het). Inkább vegyél még egyet! Tapasztalatból beszélek ám!
na egy kicsit megrágva a dolgot végül is nem a keverőerősítős megoldás jött ki,hanem egy keverő végfok párosítás.a keverő egy Yamaha mg16/6fx lenne,egy Crest cpx2600 végfokkal,a hangfalak pedig the Voice-ok lennének,2db 600wattos 4ohmos mélyláda,és 2db 300wattos 4ohmos magas.vélemények?
lenne pár kérdésem az urakhoz,mégpedig egy énekcucc miatt.majd ősszel ha minden igaz szükségem lesz egy próbatermi cuccra,ami megállja a helyét koncerteken is ha arra kerül sor.én így elsőre egy Phonic powerpod 885ön gondolkodom mert ennek igen kedvező az árfekvése és szerintem a 2szer 400watt elég kell,hogy legyen teljesítményben is.hozzá pedig talán Wharfedale hangfalakat de ebben még nem vagyok biztos.mit tudtok tanácsolni?szerintetek elég lesz 800watt ha néha megy rá 2-3ének,lábdob,szinti...Phonic illetve Wharfedale cuccokról vélemény?
Hát igen, ebben pont az a lényeg számodra, hogy nem csak insertálva tudod használni, de van neki mikrofon bemete is és hát az a lényeg, hogy szép meleg csöves kiksi-előfok színeket lehet vele előcsalni, mag plusz ott van a kompresszor és a zajzár, többek között, ami nagyot tud javítani a performance-on.
Ezért a pénzért arra, mire te keresel cuccot, ez a legjobb.
Ne félj attól, hogy Behringer.
Celestion hangszórók vannak a mostani ládában, vagyis a nagy hangszóró az, a tweederekről fogalmam nincs.
De már vettünk egy nagyobb végfokot, és azzal faszán szólt a láda.
A mostani keverőtöket prószáldd meg egy gyári ládán!!!
Sztem az a ludas...Lehet,h olyan érzéketlen hangszórók vannak benne,h huhh nem is mondom:):)
Egy próbát megér ez is
Hát figyelj: mint ahogy már korábban is szó esett néhány márkáról, most is csak azokat ismételhetném. Nézz körül a gyártók hazai forgalmazóinak a honlapjain az árak és a tudásuk tekintetében.
Nyilván csak egy mikrofonra nem találsz, de 2-4 miksi bedugására alkalmasat igen. Bár láttam már a Behringernek is meg a Phonic-nak is olyan kicsi keverőjét, amin egy XLR volt.
De azon érdemes elgondolkodni, hogy esetleg nem érné-e meg a mostanság egyre divatosabb usb-s kimenetű kispult?
Ezek ugyanis tudnak kb 8-12 csatornát és a szokásos analóg maszter szekció mellett van egy usb-s csatlakozójuk, ami azt jelenti, hogy van benne egy sztereó A/D-D/A konverter. Esetleg próbatermi felvételekhez jó, mert megoldja a hangkártya gondokat.
Igaz, hogy csak szeteró bemenetként jelentkezik, meg jó esetben max 48 kHzes felbontással, de ki tudja...
Nah akkor rosszul tettem fel a kérdést...
Szóval érdemes Behringer keverőt venni?
Mert akkor inkább máshol ejtjük meg az üzletet.
Elég lenne egy ilyen nagyon pici keverő is, de akkor az már legyen jobb minőségű, és főleg tartós...
Először is, ha élőzni kell, akkor egyértelműen érdemes Behringert venni, a stúdió már más tészta.
Ha jól értelek, neked tulajdonképpen scak arra kellene a keverő, hogy legyen benne egy miksi előfok, mást nem is akarsz rákötni, a többi alapról megy, dob nincs hangosítva?
mert, h csak ezért kell, akkor neked nem is kell keverő drága pénzért.
Ebben az esetben menj be egy üzletbe, mondd azt határozottan, hogy "Behringer VX2496, és adok érte 32 és felet, ide vele" :)
Vagy, ha kapsz használtan 2448 -at, az ua., csak nincs digitális kimenete.
Ezért a pénzért kapsz csőemulátor miksi előfokot, 4 sávos eq -t, gate, exp, compressor, hogy csak a lényeget mondjam.
És szólni fogsz, hogy magad sem hiszed, hogy az te vagy.
És ez a Basys legfissebb árlistája szerint a fenti ár, cirka. Nemrég még több, mint egy tizessel beljebb volt.
Nah megvolt tegnap a koncert, sajnos nem tudtuk párhuzamosan bekötni a két hangfalat, mert így csak 8 ohmot bír el az erősítő.
Mert ha jól gondolom ilyenkor a Bridge kimenetbe kellett volna dugni a hangfalat, és így adná le 8 ohmon a 200 wattot, 4et viszont nem bír el.
Viszont vettük 30 ezer forintért egy 2x250 wattos Castone végfokot.
A koncerten ez egy nagyon pici Behringer keverővel ment, és nagyon faszán megszólalt. Most már biztos, hogy ez a felállás marad.
Ahol vettük a keverőerősítőt 70ért, ott 45ért visszaszámolná nekünk a hangszerboltos, és ő a Behringerrel áll szerződésben szóval nagyrészt csak Behringer keverői vannak... (Ha nem csak az van)
Szóval mit ajánálatok pici keverőben 45 ezer forint körül. (Tényleg csak egy énekmikrofonra kéne.
Raul! Mondd meg nekik, hogy a magyar leírást valami puhapöcsű angoltudász fordította, 0 szakmai rálátással, ugyanis ha beleolvasnak, akkor méginkább összezavarodnak a kifejezésekben.
Mivel ezeken a cuccokon többnyire angolul vannak a felíratok, így egyszerűbb az angol leírásban keresgélni. Az input az input, az out, pedig az output.
A ballanced az a szimmetrikus, az unballanced pedig a nem szimmetrikus.
Ennél több okosság nem kell.
Az ének effektet NE AZ INSERT-BE DUGD! Oda a dinamikus effektek valók, mint pl a kompresszor, gate, exciter, stb.
Zengetős, terezős effektet AUX-ba szokás dugni.
Pl az 1-es Aux-ot kinevezed az effekthez és a zengetett jelet pedig bedugod az FX Return sztereó csatlakozókba. Ennek a szintjét a pult master szekciójában az FX Ret potival tekered bele a mixbe. Halál egyszerű.
Előre is elnézést, ha ezzel offolnék...
Ha érdekel valakit egy profi komplett felvételi rendszer, akkor hívjon.
Bővebb infó
ITT .
Ára: 115.000.- pár éve 850.000.- volt az absolute-nál. Betanítás, installálás megoldható Budapest környékieknek.
Tel: 06/70/6035435
Skacok. A TESCO-s jack-es párhuzamosítót nem azonkra a jelszintekre találták ki, amik a hangfalkimeneten jelentkeznek... Persze, nem fog elégni, de akkor ish!! ) Ráadásul, ha stereo, akkor a gyűrűhöz tartozó mono aljzaton semmi se nem fog kijönni, ezen még a Gyűrűk Ura sem segít. Ha továbbfűzitek a ládákat, akkor biztosan párhozamosan leszne kbekötve. Sorosnak nincs értelme, hiába hoztak létre neki alapítványt A wattokról: Én az énekpróbálkozást egy REFLEX CLUBB200-on kezdtem, azán jött egy behri keverő + Castone 2x500, na, az már jobb volt. A végén (sajnos vége a pályafutásomnak abban(!!) a zenekarban) KISO1800 (nem nyél gázzal) volt PROEL SMART ládákkal, össz 1400W-on. igaz, akkor már:
- szinti + vokálok ezer szólamban is szóltak rajt" (harddiskről)
- idióták is voltunk, de ZUZU mindenek felett!!! Izirájder, öcsém! Lehet halkan rockot játszani, de minek? ))
Komolyan. Teljesítményillesztés szerint akkor ideális, vagy a szomszédok szerint a legnagyobb a hatásfoka a szisztemnek, ha a végfok kimenete azonos a hangfalak ellenállásával, azaz az eredőjükkel. 2 8ohm-os hangfal párhuzamosan kötve 4ohm eredőt ad, tehát ha 4ohmos a keverőerősítő kimenete, akkor így lesz tutter. a PHONIC pedig jókat csinyáz", most ajánlottunk ki egy komplett, kisebb zenekarnak való rendszert, aminek a lelke egy PHONIC keverőerősítő...
Húsvét lesz emberek, örvendjetek neki. Mastertape. régen találkoztunk, ezen változtatni kell!
Lehet venni ilyen 6,3-as jack dugós ipszilon elosztót,egyik végén 1 jack dugó,a másik végén két jack aljzat,műanyag szar tokozás.Még a Teszkóban is szokott lenni,na abban párhuzamos a két kimenet!
Egy próbát megérne.
Hát az attól függ h a ládán h van a 2 kimenet, de jobb helyeken ebből párhuzamos lesz, de mivel házi gyártmány a láda ezért nem 100. de 4ohmra 100w az erölködő teljesítménye akkor az télleg kevéske 8ra. mi egy behringer keverőt meg egy végfokot használunk és a kettőt együtt olyan 80ból ki lehet hozni és 2*250w éneked van.
ha minden igaz akkor van a ládán két bemenet és az egyikre kijössz a végből a másikra pedig rádugod a másik ládát. mi így oldottuk meg anno de csak akkor ha 2 bementes a láda mert akkor az egyik funkcionálhat kimenetként, de ha nem 2 bemenetes a láda akkor az gáz. mindenképp érdemes kipróbálni más ládán is a cuccot, meg végfok+keverővel a ládákat!
Szia.
Nem az enyém a pult,hanem egy kollégámé,igazából nem tudják,hogy mit hova dugjanak! :DDD
Ezért kéne nekik valami echte ungarische leírás.
Én nagyjából elmagyaráztam nekik,hogy mit hova szoktak,legjobb tudásom szerint,de hát hogy betartották-e a tanácsaimat,azt nem tudom.
Egy effekt menne az énekcsatornára (ezt gondolom az INSERT-be érdemes),meg szinti és basszer megy róla.Két monitorláda van ráakasztva,meg a végfok,ugye.
Szerintem ti próbáltok hangosan :)
Mi egy behringer keverőt használnuk egy 2x200-as castone végfokkal, 8 ohmon méghozzá, ami fele teljesítmény, egy darab 150 wattos bestoff kétutas ládáról szól az ének és a billentyű, mellé kétgitár, bass meg dob, nekünk elég...
Mi arra gondoltunk, hogy nagyon kevés a 100 watt énekre.
Biztos, hogy mikrofon csatornába van dugva, igaz ezt én nem néztem, de azzal kezdték, hogy végig böngészgették a keverő leírását.
Peak led sajnos nincs, az tényleg jó lenne pedig.
A master kivezérlésjelő ledje viszont faszán bevillogott ahogy kell, ha minden igaz...
Van rajta csatornánként egy magas-mély poti, meg egy master 7 sávor grafikus eq.
A grafikus eq-t nagyon meg kell vágni minden frekin, hogy ne gerjedjen.
Az elhelyezés nem lehet gond, arra figyeltünk, és nagyobb teremben is gerjedt.
Mindenesetre még próbálkozunk akkor, a bemeneti jelszintekkel. Majd én kezembe veszem az irányítást...
Biztos, hogy nem a Phonic a bibis! Én telepítettem ilyet Wharfedale ládákkal és levitte a fejünket.
Sok probléma lehet az ilyen házi ládákkal.
Először is azt nézzétek meg, hogy a mikrofon jele valóban mikrofon csatornába van-e dugva.
Ha van peak led a csatornán, akkor a gain potit addig tekerjétek, míg a peak ki nem gyullad. Folyamatosan ne égjen, de ha néha bevillan, az nem gond.
Vigyázat, mert az EQ használatával a túlvezérlés kialakulhat, viszont ha túl sokat vágtok a hangszínen, akkor meg halk lesz, ezért a gain-nel után kell állítani.
Ezután a csatornaféderrel addig kell tolni a hangerőt, míg a master szekción el nem éri a kívánt, szintet.
A master kivezérlésmérője mutatja, hogy mennyire jó a hangerő.
Ha ez így oké, akkor a cucc műxik rendesen.
Ami még gond lehet, hogy a ládák a miksi felé vannak fordítva, vagy túl kicsi a próbaterem, vagy olyan hangszín van kiteketve a miksire, ami az adott szobában hamar gerjed.
Lehet, hogy a házi láda saját frekije nem illeszkedik a környezetéhez, vagy pont azon a frekin szól az ének, amit a szoba akusztikailag erősít.
Ha sima vakolt, vagy téglafal van, akkor hamarabb gerjed.
Semmi esetre se adjátok el, mert ez egy jó holmi. A hangfalakon kéne gondolkodni...
Sziasztok!
Vettünk nem rég a zenekarommal egy 100 wattos Phonic keverőerősítőt, pontos típust nem tudok, 70 ezer forint volt újan.
Van hozzá két házi ládánk (állítólag 100 wattosak), 15ös mélynyomóval és két tweederrel.
Csak egy mikrofont szeretnénk róla erősíteni, de valahogy nagyon halk.
A csatorna és a Master hangerő is 2/3adon van, így sem túl hangos de felette már gerjed.
Én arra gondoltam valahogy üzleteljük vissza ezt a cuccot, és vegyünk helyette egy nagyon pici keverőt, és egy jobb végfokot.
Szerintetek ennek lenne értelme?
Más nem kéne csak egy énekmikrofont erősíteni. Kicsit le vagyunk törve, mert már próbán is küszködünk néha, pedig azért ládákkal együtt volt kb 120 ezer forint a cucc.
Azért nem ennyire egyszerű!!!
A sztereó csatornák általában fix gain értékűek, azaz csak vonali szintű sztereó cuccokhoz használható a megfelelő jelszinttel.
A gitár NEM vonal szint, tehát azt a gain szabályzóval ellátott mono csatikba érdemes dugni.
A mai pultok számozása nem annyira egyértelmű, mert sok esetben az RCA csatis tape in lehetőséget is beleszámolják a kínálatba.
Mindig meg kell nézni a holmi specifikációját, hogy hány miksi bemenet van rajta, ebből hány db a fantomtápos, ezen felül mennyi a mono, de nem mikrofonos szint (ezesetben vonali) és hány db a sztereó.
A neten szinte minden gyártóról meg lehet tudni mindent.
A Behringerekről nagyon megoszlanak a vélemények. Az UB széria tényleg csapnivaló, viszont a régebbi MX-ek jók, strapabírók. Olyanból még a használtat is merem ajánlani.
Valóban színeznek és zajosak. A beépített effektek elég ratyik, de pl utcazenéléshez tökéletes a pult minősége, mert a környezeti zajban eltörpül a cucc saját zaja.
Igazán csak felvételkor derülnek ki ezek a problémák.
A Yamaha nagyon jó, tudom ajánlani a PHONIC-ot is, de sajna a hazai forgalmazója elég gáz...
A Mackie drága, de a Tapco ennek kistesója és hozza a minőséget. Érdemes itt is nézelődni.
Ha pultvásárlás előtt állna valaki, akkor érdemes mindig úgy számolni, hogy a jelenleg szükséges sávszámot min. másféllel szorozza meg, mert az kellemetlen, ha a második próbán már kinövitek a pultot...
Az sem hátrány, ha a pultnak van legalább egy aux-a és netán van rajta sub csatorna is.
Az aux a megbízható effektezésnél fontos, a submix pedig az esetleges koncertfelvételnél.
Ha ez a része érdekel valakit, akkor bátran kérdezzen.
be tudsz dugni abba csatornába két gitárt, de azonos beállításokkal. a sztereocsatorna akkor jó ha mondjuk multieffekttel mész bele egy gitárral, szétpanorámázva az effektben beállított sztereohatások gyönyörűen fognak érvényesülni
pl. ha akarok venni egy 12 csatornas keverot akkor nm azt kell nezzem h mennyit ir ott rajta hanem legyen meg a 12 csatorna.ugy-e?
pl. egy 12 csatornasnal ahol van 8 mono es 4 sztereo csatorna ott 16-ot ir.etheto voltam?
sziasztok
van 1 kerdesem.
nem ertem a keveroknel h mit jlent az amikor latom rairva h 1 csatorna 2, 3 , 4, s utana pedig 5-6, 7-8 pl egy behringer tipusnal
van nekem egy ezer éves 12 csatis pultom, nem használom, láttam ugyanezt a típust 50 ezerért boltban (nevét nem írom ide mert Barna lecseszerint megint) én olyan 35 ezer körül oda adom, vagy csere-bere is lehet, ha érdekel valakit... nem egy high tech cumó, az igaz...
Köx az eddigieket.Egy Behringer UB 1202 mixert használunk most, igazából nincs vele bajunk, hibát még nem produkált, de az az érzésünk, (nem mértük ki, vagy ilyesmi, csak "érzés") hogy sok minden tűnik el hangból.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elég hülye setuppal nyomjuk mostanság: multieffektböl egyenest a keveröbe onnan meg ki fülesekre (most csak ketten játszunk, igy még elmegy) de ha laptopról rámegy mp3 vagy midi, akkor már folyamatos szivás a hangminöséggel. Nyilván alacsony igy a jelszint, de mégis...
2006-04-01 19:53 |
#4
Én Behringert semmiképp nem ajánlok!
Egy időben elég okat reklámoztuk a Behringereket, amikor megjelent az új széria, aztán hetente kellett szaladgálnunk a márkaszervízbe.
Azóta nem szeretjük cégünket égetni a megbízhatatlan Behringer cuccokkal. De ha valakinek a elgolcsóbbra van szüksége, akkor kétségtelenül jó választás.
ALTO keverőt továbbra is bátran merem ajánlani,
s a YAMAHA MG szériája is egyértelműen megbízható. Még egyetlen egyel sem volt gond a három éva alatt!!!
Helo
Én egy ALESIS multimix FX6-ot használok. Két mikrofon+ két vonalbemenet(stereo). Vannak benne jó effektek. Egy vagy kétszemélyes zenekarba tuti, de vannak többcsatornás változatai is. Van Behringerünk is, szerintem az sem rossz az árához képest. Szerintem érdeklődj hangszerboltokban, ott ki is próbálhatod.
Azért szerettem volna ezt topikot, mert keverőt szeretnénk venni próbaterembe, gyakorláshoz esetleg buliba, de nagyon kevés tesztet találtam mixerekről (igazából csak az Alto-ról találtam). Tehát akinek tapasztalata van keverőkkel és tudna segteni, az kérem ossza meg a tudását!