HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

KEVERŐK, Hangkeverés...
keverőkről...

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <500 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... >500 >>1000 Utolsó

hclaca2009-03-10 13:24 |  #1116
az énekre írtad ezt a panorámázós vastagítást?kipróbálom majd.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-03-10 13:17 |  #1115
Hát igen, az adott sáv "hangereje" csak egy paraméter a mix-ben, de "térképzeéssel" jobban be lehet csapni a fület. A gitár így is sok, így nem kell vele sokat molyolni :) Esetleg kipróbálhatsz egy olyat, hogy azonos (nem újrajátszott) sztereó sávot megduplázol, az egyiket full LR, a másikat kb. 30%-ban LR-be panorámázol. Így konkrétabb lesz, de vastag (térben).
Válasz '' hozzászólására (#)

hclaca2009-03-10 12:07 |  #1114
amúgy itt 3,egyszerr felvett éneksáv van,egy közeli,meg két távolabbi,kipróbálom azt,hogy teszek még a szélsőkre,hátha a futásidőkülönbségek tesznek hozzá valami térféleséget.
Válasz '' hozzászólására (#)

hclaca2009-03-10 12:04 |  #1113
írta valaki azt is,hogy mono a gitár,de azzal nem értek egyet,mert jobb-balra lett panorámázva 47-47-re középtől(max. a 64,ugye cubase-ben),de ha jobban szétültetem,akkor a fázisnézőkorrelációizé antifázist mutat...
Válasz '' hozzászólására (#)

hclaca2009-03-10 12:02 |  #1112
agresszió alapcél,valahol a 20-as smirgli bársonyosságát céloznánk meg,éneket este meghegesztem,mint írtam is bekukáztam egy tc multieffekt plugint,az biztatónak tűnt,de tegnap éjjel,mire újra feltettem mindent a gépre már nem volt erőm.
jelen keverésen a koncepció az volt,hogy egy térben legyen zengetve,de ha többet húzok az énekre,akkor hátrébb kerül térben,úgyhogy nyilván egy hosszabb zengetőt kell beállítanom,hogy ne a pergő mellől énekeljen már csórikám.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-03-10 11:54 |  #1111
Igazából jó így, csak a gitár+ bőgő sok. Utána lehet még kagylózni :) Az ének talán lehetne kevesebb+ térben kezdeni vele valamit (duplázni + térben szétválasztani, hogy agresszíveb legyen), persze csak ha ez a cél.
Válasz '' hozzászólására (#)

hclaca2009-03-10 11:38 |  #1110
ahhoz,hogy a dobos beleszóljon a keverésbe,meg kéne tanulnia olvasni.
Válasz '' hozzászólására (#)

hclaca2009-03-10 11:37 |  #1109
csak a bőgős
mit lehetne csinálni vele?érdekelnek konstruktív javaslatok.
bevallom a dobra vagyok a legbüszkébb,mert szerintem az nem szól rosszul...
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2009-03-10 11:34 |  #1108
KERESEKKERESEKKERESEKKERESEKKERESEK

KERESEK Behringer keverőt megvételre!Vagy bármi megoldás érdekel ha tetszik és az ár is jó!

sapi87 kukac citromail pont hu

KERESEKKERESEKKERESEKKERESEKKERESEK

fishbloom (iFish)2009-03-10 11:28 |  #1107
Hallgattam amit belinkeltél. Jó az, de azért hallani, hogy a bőgős és a gitáros keverte :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Klaptay Lydia , a gnóm celebtehén2009-03-10 10:58 |  #1106
2 db Solton BK15 - Craig Willis - 400/800 wattos énekláda karcmentesen eladó !
50000 a pár : Faláda egy 15-össel és egy tölcséres tweeterrel .Teleszkópos hagfal-állvánnyal 65000 .
2 db Solton 600 wattos sub 60000 .

Hun
0620-590-86-85
Válasz '' hozzászólására (#)

hclaca2009-03-10 09:48 |  #1105
na ezt én pont így gondoltam végig,és rájöttem,hogy maradok a lowcost produkcióknál.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-03-09 16:54 |  #1104
Hát, most hogy így szóba hoztad, a héten csinálok valamit :) Úgyis össze kellene hasonlítanom az SG-t, Dano-t, és a Telét.
Ahhoz nem fér kétség, hogy az akusztikus felvétel az igazi, de az igazi jó hanghoz ugye kell jó dobos, jó szerkó, jó akusztika (a legjobbakból is talán 5-10 stúdió van a világon), jó miksik, jó előfok, jó konverter, jó outboard. Na ez így együtt soha nem lesz meg :) Ezért egyből el is felejtettem és így választottam inkább a szoft. megoldást.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-03-09 16:45 |  #1103
Eladó!

Dynaudio Acoustics BM15A aktív nearfild/midfield kétutas lehallgató rendszer, oldalanként 300W, Frekiátvitel(+/-3 dB): 30 Hz-21 kHz, Max SPL 1m-ről: 124 dB RMS, Rezonancia frekvencia: 39 Hz, Crossover freki/görbe: 1800 Hz, 30 dB/oct, 27,5L-es 18.6kg-os ládák. ár: 420k/pár.


fullnelzon2009-03-02 23:26 |  #1102
Nekem a hármasból eddig a komoly cucc van/volt meg (Tama Starclassic, Tama Artstar...). A komoly mikrofonok folyamatban... viszont a komoly konverterek... hááát... odébb van az még.
Amúgy az az igazság, hogy az a nyerő, ahogy Te csinálod. Anyagilag sokkal kifizetődőbb a cucc, és hangzásban is jóformán veri az akusztikus megoldásokat. De -lehet konzervatív embernek tűnök- nekem már időtlen-idők óta az akusztikus dobfelvétel az etalon.
Tudnál mutatni valami kis dobszandot"? Nagyon kíváncsi vagyok.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-28 14:10 |  #1101
konverterekkel
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-28 14:10 |  #1100
Szívesen :) Én a dobot úgy oldottam meg, hogy vettem egy Roland HD1 szettet+EZDrummer-t. Ennél jobbat már csak egy komolyabb akusztikus szettel, komoly mikikkel+apogee symphony komverterekkel lehetne :)

fullnelzon2009-02-28 13:13 |  #1099
Köszönöm Mindenkinek aki segített!

fullnelzon2009-02-28 13:13 |  #1098
Igen, előbb utóbb újítani szeretnék.
Válasz '' hozzászólására (#)

fullnelzon2009-02-28 13:12 |  #1097
A triggerelésben teljesen igazad van! Nem rajongok érte én sem. Pergőt meg lábdobot pedig nem triggerelnék, ha az életem múlna rajta, akkor sem. Jelenleg a tamokkal kísérletezek, és mint írtam nem a legjobb mikrofonjaim vannak (3db nagyon "alap" Shure). Aztán arra gondoltam, hogy a kompresszorral segítek ezen. Pl. AUX-on a 3 tam csatornára rátolom, de leesett, hogy az AUX nem a legszerencsésebb megoldás. Sőt, nagyon nem. Eladni szerintem nem adom el, mert nem csak dob felvételre rendeltem. Bár most nagyon erősen elgondolkodtam rajta...
Mikrofonokkal (már) elég jól el vagyok látva (AKG D112, Yamaha subkick, SM57, 2 db HSMC-001 nagymembrános kondimiksi). Egyedül a tammikrofonokkal van kisebb probléma, de próbálkozom.
A mutamegben" én is raktam fel egy részletet, még a nyáron lett rögzítve, nem ezekkel a cuccokkal, de személy szerint nagyon örültem neki, mert szerintem annyira nem vészes... Ha gondolod újra belinkelem a mutamegben" az egész számot, aztán kíváncsi vagyok mit szólsz/szóltok hozzá.
Válasz '' hozzászólására (#)

hclaca2009-02-28 09:41 |  #1096
én inkább használnék szoftveresen dinamikaszabályzást,mert a dob az egyik legdinamikusabb jelforrás,mint,hogy triggereljek bármit is,mert ha lemintázod,akkor utána ütésenként akarod beállítani beállítani a jelszinteket?mert ha nem,akkor aztán nem lesz benne dinamika,minden ütés teljesen egyforma lesz.ez pergőnél 7 zenélős kvarcóra kategóriájú cucc lesz,esetleg lábat lehetne triggerelni,mert abba,ha csak nem valami kifinomult jazz-t rögzítesz,nem igazán kell dinamika.én a helyedben azt a kompresszort eladnám,és vennék egy középkategóriás dobmikiszettet,,meglepően jó eredmények jöhetnek elő.mutamegben van egy cucc,amit én kevertem,nincs trigger,de még editálás sem a dobon,egy 75.000,- Ft-os samson dobmiki készlettel lett rögzítve,lehet,h nem egy bakery-s felvétel,de nem is került annyiba.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-27 22:25 |  #1095
Ha így akarsz rögzíteni, akkor a kívánt csatornainzertből (pl. tam) mész a kompresszorba, onnan pedig mész a hangkártyába. De ezek szerint inkább jobb mikrofonokra lenne szükséged a limiter helyett.
Válasz '' hozzászólására (#)

fullnelzon2009-02-27 22:05 |  #1094
Így csináltam anno én is, a limitert leszámítva.
Válasz '' hozzászólására (#)

fullnelzon2009-02-27 22:04 |  #1093
Visszaolvasva rosszul fogalmaztam. Nem kifejezetten a kompresszor részét szeretném használni. Eddig nem használtam semmi dinamika effektet felvételhez, és ki szeretnék próbálni 1-2 dolgot. Igazándiból nem akarok pergőre sem lábdobra dinamika effektet tolni, mert azt vallom, hogy a jó dobos nemcsak tempóban, de dinamikában is pontos.
Arra gondoltam, hogy főként tamokra használnám, mert sajnos elég gagyi minőségű mikrofonokkal rögzítem őket. Felvétel után készítenék minden tamról egy fasza kis hangmintát, amivel triggerelnék...
Viszont ez a record out-ra kötött limiter érdekelne. Ezt hogy gondoltátok? Ha a record out után kötöm, akkor, hogy szabályoz? Mert az insert pontokon megszakad a jel útja, onnan küldöm a hangártyára. Szóval gyakorlatilag a record outon nincs jel... Vagyis szerintem...

hclaca2009-02-27 19:24 |  #1092
nem fog ez összejönni sehogy,aux sendként nem érdemes használni,ha meg minden csatornán külön akarod,akkor kell még 3 db belőle,vagy limiterként,ahogy fish írta.én személy szerint felvételhez nem használnék semmit a limiteren kívül,rögzíteném a jelet,utána pedig lehet hegeszteni...
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-27 18:35 |  #1091
Igazából az is kérdés mire kell neked a kompresszor? Kell-e egyáltalán felvétel előtt? Ha csak limiterként használod (ami digitális felvételnél nem haszontalan dolog), akkor a record out után kötve lenne értelme. Hosszabb távon érdemes lenne lecserélni a pultot egy felvételre való in-line pultra (célszerűen 8 subbal).

fullnelzon2009-02-27 17:11 |  #1090
Van mindkettő...
Válasz '' hozzászólására (#)

fullnelzon2009-02-27 17:11 |  #1089
A kompresszor két csatis. Egy DBX 166 XL-ről van szó. A hangkártya pedig 8 csatornás...
Válasz '' hozzászólására (#)

lacko2009-02-27 16:53 |  #1088
Record out/in nincs a keverőn?
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-27 16:50 |  #1087
Hány csatornás a komp. és háyn csatornás a hangkártya?
Válasz '' hozzászólására (#)

fullnelzon2009-02-27 16:39 |  #1086
Üdv Mindenkinek!
Elég sokat járok ide a fórumra, és eddig mindig kaptam válaszokat a kérdéseimre, amelyeket nagyon köszönök. De most ismét lenne egy kérdésem... (miért is ne...)
Szóval! Adott egy 12 csatornás keverő insert pontokkal. Az insertekről lopom a jelet, és onnan küldöm tovább a hangkártyára. Ez eddig rendben van. Ám a napokban érkezett meg a kompresszorom, melyet felvételre (dob rögzítésre) szeretnék használni. Gyakorlatilag ennyi lenne a kérdésem, hogy mit ajánlotok, a felvételi lánc melyik részében -és hogyan (itt most nem a kábelezésre gondolok)- tudnám használni a kompit?
Inserbe szokták tolni a dinamika effekteket, de sajnos fentebb már említettem, hogy ez nálam nem kivitelezhető. Marad még az AUX/FX pont. Ide tudomásom szerint az idő és modulációs effekteket szokás kötni.
No hát ez lenne a problémám... Előre is köszönöm a segítséget!

fishbloom (iFish)2009-02-24 12:42 |  #1085
Ez természetes. Én az aktív falat sem tekerem csutkára, ha nem muszály, ez is egyfajta védelem a hangszóróknak.
Válasz '' hozzászólására (#)

Klaptay Lydia , a gnóm celebtehén2009-02-24 11:58 |  #1084
2 db Solton BK15 - Craig Willis - 400/800 wattos énekláda karcmentesen eladó !
50000 a pár : Faláda egy 15-össel és egy tölcséres tweeterrel .Teleszkópos hagfal-állvánnyal 65000 .

Hun
0620-590-86-85
Válasz '' hozzászólására (#)

sz.f2009-02-17 09:57 |  #1083
BERINGER EUROPOWER PMP518M keverő erősitő /rockbagbe/ és 2db HUGHES & KETTNER láda 1x12 + álvány+ kábelek egyben eladó 100e. ft 06206628504


Angel 2009-02-16 12:48 |  #1082
nem konkrétan Neked mint szakmabelinek célzom ezt a hozzászólást, csak Te voltál kéznél:)
az erősítőt mindíg csutkára hajtjuk, feltételezem ugye hogy jól összerakott a hangrendszer és nem 200Wos ládát hajt a 2000Wos erősítő. ugye, mi is történik, ha mondjuk küldök egy 3db-es kimenő jelet a végfoknak, függetlenül attól, hogy mennyire is hajtom ki? betorzul, nem kicsit, cserébe nagyon. a pulton azt a szerencsétlen master potit nem kell mindíg csutkázni, egyáltalán nem baj marad egy kis dinamikatartalék.
a keverés egy elég egzakt tudomány, sajnos nem írható körbe, hogy hogy is kell keverni, mindíg hely, idő, zenész, stílus, cajg, fül és közönségfüggő, hogy mit is kell csinálni valójában. ettől nehéz ez, és ezért nem megy a kezdőknek maguktól elsőre!
Válasz '' hozzászólására (#)

dsaca2009-02-16 10:58 |  #1081

Yamaha MG102C 6 csatis keverő, kompresszor, stb. sosem használt, garanciás, papírok, doboz, stb.
Ár: 27eFt

Érd: duls@otpbank.hu
70-70-80-732

qbyk2009-02-15 23:25 |  #1080
PRESONUS Firepod 8csatornás FIREWIRE hangkártya eladó, alighasznált, kiváló állapotban. 8xlr/jack bemenet, fantom-táp, S/PDIF csatlakozás...stb bővebb info mailben: rikkord@gmail.com
ÁR: 90000Ft
SÜRGŐS!!!

Klaptay Lydia , a gnóm celebtehén2009-02-14 08:31 |  #1079
2 db Solton BK15 - Craig Willis - 400/800 wattos énekláda karcmentesen eladó !
50000 a pár : Faláda egy 15-össel és egy tölcséres tweeterrel .Teleszkópos hagfal-állvánnyal 65000 .

Hun
0620-590-86-85
Válasz '' hozzászólására (#)

dsaca2009-02-13 10:15 |  #1078

Yamaha MG102C 6 csatis keverő, kompresszor, stb. sosem használt, garanciás, papírok, doboz, stb.
Ár: 27eFt

Behringer FBQ3102 2x31 band equalizer, tök új, karcmentes, doboz, papírok, stb.
Ár: 25eFt

Alesis 3630 Compressor, Zajzár, Limiter a jó öreg megbízható cucc. Fasza állapot, karcmentes, doboz, 2 csatorna nagyon jó.
Ár: 20eFt

Érd: duls@otpbank.hu
70-70-80-732

beejaybudai2009-02-11 13:52 |  #1077
Azt hiszem teljesen fölösleges ezen vitázni, ugyanis teljesen mindegy hogy hol állítunk a jel erősségén a végfoknál vagy a keverőn.
A lényeg, hogy vegyük figyelembe a végerősítő bemeneti érzékenységét (ez ugye különböző végfokok esetében más és más lehet), ugyanis ha a keverőn 0 db erősségű jelet küldünk ki az kb. 0,75 mV feszültségnek felel meg, de mi van akkor ha a végfokunk érzékenysége pedig 1,3 V ?
Ilyenkor az a helyzet, hogy ha a végfok 0 db erősségű jelet kap és maxra fel van tekerve, akkor lesz a fesz 1,3 V (illetve amennyi a végfokunk bemeneti érzékenysége), tehát ha a potit visszább tekerjük, akkor a feszültséget vesszük visszább, de ha a keverőn tesszük ezt akkor is ugyanez történik, különbség csak a keverő jel/zaj viszonyát tekintve van a két módszer között, ugyanis ha keverő csatornái le vannak halkítva, akkor a jelhez képest nagyobb zajt kapunk és ha ezt a jel/zaj "keveréket" erősítjük ki nyilván nagyobb zaja lesz a végeredménynek. Tehát a lényeg az (amit már fishbloom is leírt), hogy a legjobb hatásfokot akkor érjük el ha a mixeren is 0 db körüli értékünk van és a végfok teljesítménye is ki van használva, ha viszont kevesebb hengerőre van szükségünk akkor a mixerünk master potiját kell lejebb tekernünk (a csatornákat állítsuk 0 db-re), ugynis ez szinte ugyan azzal ér fel, mint ha a végfog potiját tekergetnénk, mert mindkettő csak a feszültségszintet álíítja...
Bocs, hogy hosszúra sikerült, remélem azért érthetően fogalmaztam...
További szép napot!

Magton2009-02-11 13:28 |  #1076
..ez az, éépen ezért ebből a "végfokcsavargatós" hasonlatból próbáltam kiindulni. Segítettél az átgondolásában. Valóban az tűnik a jobb megoldásnak, hogy ugye a végfokom ki van hajtva, kiemelem a keverőt is jobban, majd a csatornákon csak olyan mértékig emelek, amit a mix megkíván. Sőt, talán azzal, hogy a végeket emelem ki jobban, az elejét (hangszerek és mikrofonok) meg csak amennyi a mixbe kell - így az egyes csatornákról kevesebb zaj is fog bekerülni a mixbe.... azt hiszem.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-11 12:42 |  #1075
Végül is, ha belegondolsz abba, hogy hogyan szabályzod a hangerőt a végfokon (ugyaúgy visszaveszed, mint a mixeren).
Válasz '' hozzászólására (#)

Magton2009-02-11 12:19 |  #1074
Ebben egyetértek veled... nálam mondjuk ott merült fel ez a kérdés, hogy hol legyen nagyobb emelés a SUB (keverő) Outon vagy a csatornákon (powermixernél) Én is úgy gondolom, hogy "hátulról előre" érdemes keverni, azaz meg kell hajtani a végfokot, ezáltal a hnagfalakat. Ugyanakkor keverhetek úgy is, hogy a kimeneti potikat (keverő SUB) emelem ki jobban, mondjuk -3 és 0 dB közé, a csatorna potikat meg csak a kellő arányig, általában -10 dB-ig, vagy fordítva: a csatorna potikat (megfelelő arányban) emelem ki jobban -3 és 0 db közé (akár) és a SUB out potikon csak annyit viszek az egyébként "gyárilag" teljesen meghajtott pow.mi. végfokjára - amennyit az adott terem akusztikája megkíván....ha értelmes (érthető), amit írok.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-11 11:59 |  #1073
Egy jól tervezett rendszer, úgy működik jól, ha minden eleme megfelelően ki van hajtva (ez vonatkozik hangszóróra is!). Ha bárhol visszaveszed a jelszintet, romlik a jel-zaj viszony (a hangszórót kivéve). Innentől fogva "szinte" mindegy hol veszed vissza. Szerintem ilyen végfokcsavargatós mutatványt csak amatőrök/kísérletező kedvűek csinálnak.
Válasz '' hozzászólására (#)

Magton2009-02-11 11:54 |  #1072
"A" gyakorlatban ez úgy néz ki -ténylrg van, aki így kever- hogy az egyes csatorna Gain érzékenységétPPL) mondjuk max 0 dB-ig állítják, aztán a keverő SUB (MIX OUT) potijait megintcsak 0 dB-ig feltolják. Az egyes csatornák hangerőpotiját annyira tolják, amennyi a hangszerek - ének arányhoz szükséges. Azaz úgymond "folyamatos" 0 dB-el megy a keverő, majd a végfokot addig tekerik fel, amíg szükséges - "amilyen hangosan akarnak játszani". ez nekem sem OK, de vannak ilyenek is - sőt szerintük ez a tuti, mivel egy "teljes, 0 dB-el zenei képet" erősít a végfok és "nem csak a keverő pislákolása megy a totál kihajtott végfokra" ???
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-11 11:46 |  #1071
Na, látod.
Kis helyen powermixeren nem is lehet a végfok "hangerejét" állítani.
Nagy helyen a végfok a hangfalak mögött van, a pult pedig a színpaddal szemben, tehát nem lesz szaladgálás potit csavarni. Aktív hangfalnál ua. csak pepitában.
Eleve nem értem, hogy jött ez a képbe? Egy aktív rendszernél (passzív hangfalakkal) a x-over után nekiállsz tekergetni az egyes tartományok végfokait, csak hogy hangosabb legyen, Vagy hogy? Szóval ez eléggé hülyén hangzik, ha valaki egyáltalán csinál ilyet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Magton2009-02-11 11:33 |  #1070
Igaz...én mondjuk nem is tudom, mert powermixerrel zenélünk, azon mondjuk a végfok fokozatot állíthatom (Yam. EMX 5000), de ugye a végfok hangerejét nem befolyásolhatom. A kérdés inkább elméleti jellegű.
Van, aki azt mondja, hogy dinamikusabb ez egész megszólalás, ha a végfok teljesen "meg van hajtva" és a csatornákból csak annyit adunk, amennyi a megfelelő hangzás arányhoz kell.
Megint mások azt mondják, hogy így a csatornák gyenge jelszintjét erősítjük, amitől nem lesz kellően dinamikus a mix. Ezért -e vélemény szerint- jobb, ha a csatornákat hajtjuk meg rendesen, akár 0 dB-ig és a végfokot meg csak amennyit az adott helyiség igényel.
Válasz '' hozzászólására (#)

fishbloom (iFish)2009-02-11 11:16 |  #1069
Szerintem a végfokot nem szokták élőben piszkálni, de te tudod.
Válasz '' hozzászólására (#)

Magton2009-02-11 11:03 |  #1068
Hogyan is keverjünk? - egy kis elméleti-gyakorlati kérdés. Azaz hogyan is érdemes élő zenét, zenekart keverni. Próbálgatom gyakorlatban is megtapasztalni a lehetőségeket, különbségeket - ezért szívesen veszem, ha erről lehetne egy kicsit fórumozni.
Szóval a zenekari (nem stúdió)keverésnél van ugye az egyik elv-gyakorlat, hogy a végfokot hajtsuk ki teljesen és a keverőről olyan arányban, mértékben emeljük az egyes csatornákat, hogy a véghangzás kellő erősségű, hangosságó legyen.
A másik elv-gyakorlat, hogy a csatornákon az arányokat úgy állítsuk össze, hogy a keverő kimenetén 0 dB legyen a kimenő jel, majd a végfokot csak addig hajtsuk ki, amennyi szükséges a végső hanerőhöz.

Nos, de vajon melyik módszer a jobb?

Angel 2009-02-04 11:06 |  #1065
eladó 2db MPA Gold sztereo csöves előfok
bemeneti impedanciaválasztó, in/output gain, HPF, +48V, fázist is fordít, VUmeter, analóg. kihasználatlanság miatt válna meg tőle a gazdi, párszor volt csak bekapcsolva.


kontakt nálam mélben!

sz.f2009-02-04 10:50 |  #1064
Eladó 2db AKG C 2000 B stúdió minőségű kondenzátoros mikrofon gyári hordtáskával, 2 féle kengyellel 35000 Ft/db áron, valamint 1 db Sennheiser e604 dinamikus csíptetős mikrofon 25000 Ft/db áron. C2000 B leírása: http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,221,pid,221,nodeid,2,_language,EN,view,specs.html e604 leírása: http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/product.html?ReadForm&path=professional_wired-microphones_instrument-mics_evolution-600&product=004519&row=2
2db AKG C 2000 B, 1db Sennheiser e604 ELADÓ

bognár zsolt 06206628680

Mr.Botond 2009-02-02 13:33 |  #1063
Sziasztok!!
PEAVEY PV14 USB-s KEVERŐ ELADÓ!
Alig használt (kb. négyszer), karcmentes, NAGYON JÓ ÁLLAPOTBAN!!! Az eladás oka: nem használjuk:)
Ár: 67.000 Ft
ímél: david.solyom(kukac)bit2000.hu
tel.: 20/471-7517


beejaybudai2009-02-02 12:05 |  #1062
Üdv!
Azért nem minden "occsó húsnak" híg a leve...
Példával élve: az Omnitronic végfokok jóval drágábbak, míg a teljesítményük és a minőségük is elmarad a T-amp-étól (és ezt én magam tapasztaltam - láttam már buliban majdnem elfüstölni a melegedéstől P 1000-es végfokot, míg hasonló terhelésnél az enyém csak kellemesen melegszik).
A többi "T"-termékről nincs tapasztalatom (azok lehet, hogy hígabbak ).
Az "ev" alatt Electro-Voice-ra gondoltál?
Mert az nagyon nem egy árkategória...
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-02-02 10:47 |  #1061
pontosan. az az orosz behringer. annyi a különbség, hogy az alto egy minimális szinttel komolyabb alkatrészekből van.
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-02-02 09:56 |  #1060
ALTO kispultokról (S6, S8 és tsi) ki milyen véleménnyel van? beringer kategória?

Klaptay Lydia , a gnóm celebtehén2009-01-30 09:23 |  #1059
Ezeket láttad : 8 Ohm és 400/800 watt .
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-30 09:12 |  #1058
hun vagy?
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-01-27 16:56 |  #1057
azon nem csodálkozom, hogy jobb mint a behringer, ez evidens, de azt tudni kell, hogy a behringer és a t.amp meg t.bone, és hasonló távolkeleti cuccok nem a világ végei ám. tény hogy occsó, de occsó húsnak híg a leve.. hasonló árkategóriában már inkább ev.
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-26 21:03 |  #1056
mester, mekkora impedanciájú ládák ezek? érzékenységről mit lehet tudni? esetleg képet tudsz feldurrantani? (nem tudom, hogy ezt láttam-e anno)
Válasz '' hozzászólására (#)

beejaybudai2009-01-22 12:04 |  #1055
Nekem is t.amp végfokom van (csak nekem ta 1050-es) 2 db, eddig semmi panaszom nem volt rájuk, jól szólnak, jól bírják, nem nagyon melegednek (egyszer kölcsön adtam egy haveromnak, akinek egy 1500W-os Behringer-e van és azt mondta, hogy ez simán van olyan jó, sőt...)
A t.box falakat nem ismerem, nekem Premiere XVP-1520-asok vannak, azok eléggé hasonló felépítésüek, csak 1 méllyel vannak szerelve, viszont ránézésből ugyanaz a magasuk.
Közel 3 éve hajtom őket és eddig semmi problémám nem volt velük (egyébként van bennük izzós védelem, sőt van két 400-as RH-Sound-om és azokban is van ilyen).
Válasz '' hozzászólására (#)

csiko86 2009-01-22 11:27 |  #1054
a hozzá "tartozó" végfokkal, elilveg van benne limiter de én már semmiben nem bizom:) igazából a végfok régebb óta megvan két házi láával ment nem volt semmi gubanc, csak a társzenekarunk énekese tudott pályázati pénzből ládákat venni viszont minőségire nem volt keret ezért maradt ez:S
itt a szett
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-22 11:23 |  #1053
kérdés, hogy milyen végfok van hozzá? Általában a (jobb)végfokban szokott limiter lenni, ami nemcsak saját magát, de a hangfalat is hivatott védeni.
Komoly JBL PA hangfalakba szerelnek izzós túlvezérlésvédelmet, de ugye a Tbox az nem ilyen... Valszeg ebben semmilyen védelem nincs. Tehát mivel/hogyan hajtjátok?
Válasz '' hozzászólására (#)

csiko86 2009-01-22 11:22 |  #1052
Ja volt hozzá szerencséd? :S hát énis megbántam h ezt vettük...
Válasz '' hozzászólására (#)

Klaptay Lydia , a gnóm celebtehén2009-01-22 11:20 |  #1051
Az enyémről csak ének ment , a zenei terhelhetőség kb. felével .Nekem is elszállt a tölcséres már az első napon : úgy szar ez a láda , ahogy van :(
Válasz '' hozzászólására (#)

csiko86 2009-01-22 11:14 |  #1050
Szia!
hát igazából azért gondoltunk a vásrlásra mert nemrég vettünk két hangládát, és hozzá tartozó végfokot:
láda
és az egyikben most elszállt a magas sugárzó, persze garanciás kicserélik meg minden. És nem tudom hogy ez msot attól lehetett hogy túlvezéreltük vagy csak egyszerűen rossz volt a piezo, v a hangváltó nem megfelelő minőségű. a cucc dobot és éneket szoktunk hangosítani.
Szóval ezért nem tudom h érdemes-e venni limitert v mi bsztunk el vmit?
köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

Klaptay Lydia , a gnóm celebtehén2009-01-22 10:54 |  #1049
2 db Solton BK15 - Craig Willis - 400/800 wattos énekláda karcmentesen eladó !
50000 a pár : Faláda egy 15-össel és egy tölcséres tweeterrel .Teleszkópos hagfal-állvánnyal 65000 .

Hun
0620-590-86-85
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-01-22 09:49 |  #1048
csíkó!

zenekari használatra minek limiter? be tudja valaki állítani rendesen minden alkalommal, hogy rendesen fogjon? ha igen, hány csatornára kéne, milyen céllal? pa-ra nem biztos hogy elég lesz az a 40k, bár az Altonak vannak ilyen hangprocija, ha nem, akkor 40k-ért kapsz 2db alesis 3630ast, ezután 4 sávnyi komp/limitered lesz, ami klub-/kocsma szinten mindenre elég. Kicsit komolyabb szintű a DBX,
Ha kicsit komolyabb berendezésre vágysz, szétnéznék a Drawmer piacon, azok elég komolyak, vagy TC XO-24, bár ezek kicsit drágábbak..
Válasz '' hozzászólására (#)

csiko86 2009-01-21 19:01 |  #1047
hello! zenekari használatra tud vki limitert ajánlani? kb 40ezerig? milyet érdems nézegteni?

beejaybudai2009-01-19 10:16 |  #1044
Üdv!
Az Edirol M-10DX keverőről mi a véleményetek, tapasztalataitok?
Nekem most egy Alesis Multimix 12FX-em van, már több mint 4 éve hajtom.
Vajon érdemes lenne-e lecserélnem?
Általános használatra kellene (élő bulik, színpad, felvétel PC-vel stb.)
Két szintit használok és két mikit hordok magammal, szóval a csatornák száma elegendő, viszont azt nem értem hogy miért csak az első 4 csatornánál (ill. első 6 két mono + két sztereo) vannak szabályzók (hangerő, eq, bal, fx, stb.), ha én a 7-8 és 9-10-es csatornákat akarom használni, azokat hogyan szabályozhatom?
A Room Acoustic Control mennyire használható a gyakorlatban? Buliban is használható, vagy csak studioban?
Milyenek az effekjei?

filaudio2009-01-17 21:34 |  #1043
Sziasztok. Van itt valaki?

Gismo2009-01-16 15:47 |  #1042
kontakt hiba is lehetett. Én egyszer mp3mmal jártam így hallgatom a számot már az éneknek kéne mennie erre semmi...kiderült h a kisjack valahol valamivel nem akart érintkezni:S
Válasz '' hozzászólására (#)

Selva2009-01-16 15:45 |  #1041
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-16 15:42 |  #1040
akkor a haver mp3 lejátszójának megvan az új helye:
Válasz '' hozzászólására (#)

Selva2009-01-16 15:35 |  #1039
Ezt akartam a vègère!

Selva2009-01-16 15:34 |  #1038
A gitàrokat èn a Marshall Emulated kimeneten keresztül rögzitettem, tehàt vonalbol, igy a làda gyakorlatilag nem szolal meg a felvètelen. Igazszàg szerint nem hallottam az ominozus hibàt, mert nekem csak a gityos sràc mondta, hogy ez van. Nekem minden hangrendszeren tökèletesen megszolal, füllhalgatotol kezdve az 5Wattos monitorokon ès hàzi hifi-n àt az 500Wattos rendszerig. Viszont ugyanezen az 500Wattoson fordult elö egyszer, hogy a haverom mp3 lejàtszojàt ràkötve eltünt az ènek.http://www.hangmester.hu/newforum/smileys/nemtudom.gif

Déjvid 2009-01-16 13:36 |  #1037
Nemderültki soha hogy mi történt, de a felvétel után elvitték csőcserére:) Így kell ezt:)
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-16 13:14 |  #1036
anomáliák előfordulhatnak bárhol, csak a fizikai magyarázata sántít egy kicsit.
Válasz '' hozzászólására (#)

Déjvid 2009-01-16 11:24 |  #1035
Erre mondta egy guru ismerős hogy a végfokban a csövekkel van gond vagy hangszóró, de rohanás volt, meg próbatermi felvétel, ezért nem foglakoztunk vele, a végén daraboltam a sávokat, és ahol gond volt ott fordítottam. Ilyen a rokk:)

Déjvid 2009-01-16 11:21 |  #1034
Az alap, de itt közbe voltak pár másodperces fordulások, ezt nem tudtam felfogni.
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-16 11:16 |  #1033
ebben az esetben a fázishibás sávon kell egy fázisfordítást végezni, egy egy gombnyomás.
Válasz '' hozzászólására (#)

Déjvid 2009-01-16 11:13 |  #1032
A francsetudja. De a keverésnél volt szopás.
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-16 11:09 |  #1031
vagy a ládán belül szarul volt bekötve az egyik hangszóró?
Válasz '' hozzászólására (#)

Déjvid 2009-01-16 11:07 |  #1030
Nemtudom de ez volt, lehet hogy a hangszóró ment tönkre.
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2009-01-16 10:53 |  #1029
"rosszak a végcsövek az erősítőben, akkor pl lehet olyan hogy a 4 hangszórós láda egyik hangszórója kimegy a fázisból" Ezt meg hogy csinálja, mikor egyetlen dróton kapja a láda a jelet. Vagy hibás sztereo végfokra és sztereo ládára gondolsz? Mert mono fej és mono láda esetén érdekes lenne a fázishiba.
Válasz '' hozzászólására (#)

Déjvid 2009-01-16 10:06 |  #1028
Ha monó hangszórón tűnik el valami,akkor fázisprobléma van, ellenfázisban van a 2 gitársáv. Ezek vicces dolgok, ha pl rosszak a végcsövek az erősítőben, akkor pl lehet olyan hogy a 4 hangszórós láda egyik hangszórója kimegy a fázisból,(ráadásul nem állandóan!) ha pont azt veszed fel, akkor csak nézel hogy mi van:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-01-15 22:04 |  #1027
illetve pont a kettő között.. különben szerintem erre a jelenségre ez a magyarázat. nem véletlenül van ennyi féle hangrendszer stúdióknak.
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-01-15 22:02 |  #1026
és véletlenül ha magasabban játszik a gitár vagy mélyebben, akkor nem hallod jobban?
Válasz '' hozzászólására (#)

Selva2009-01-15 21:55 |  #1025
Na jo de itt a gitàr tünt el, ami a mèlyközèp egy rèszèt ès a magasat fogja àt.

Angel 2009-01-15 21:29 |  #1024
megmondom. egyszerű a képlet. a laptopok hangszóróira nem lehet építeni, szokszor pont azokat a frekiket vágja ki, ami énekközelben van, szóval középfrekit. 128-as MP3ra van kitalálva, nem pedig szénné masterelt felvételek pontos és elemző visszahallgatására. nem szép dolog, de nem szabad bedőlni. rendes hangrendszeren meg azért szólal meg a hiányzó sáv, mert lineárisabban átvisz, és érdekes módon nem vágja ki azokat a sok frekiket. csudálatos:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Selva2009-01-15 11:06 |  #1023
Üdv! Megint egy èrdekes problèmàval fordulok hozzàtok. Nem is biztos, hogy ez a helyes topik, de tènyleg nem tudom ki tapasztalt màr ilyet. Csinàltam egy 14 sàvos demofelvètelt egy bandànak. A felvètel nagyon jo lett, faszàn szol minden, a keverès is mondhatni elsö osztàlyù ebben a kategoriàban, az adott technikai hàttèrnek megfelelöen. Oda is adtam a sràcoknak a kèsz anyagot, otthon meghallgattàk több különbözö hangrendszeren ès minden fasza. Viszont az egyik sràc szolt, hogy a baràtnöje laptopjàn èrthetetlen modon bizonyos sàvok nem szolalnak meg. Teszem azt az egyik gitàr gyakorlatilag eltünt a felvètelröl. Pedig nem sàvonkènt adtam oda, az egèsz màr egy masterelt,waw formàtumù fàjlban èrkezett hozzàjuk. Aztàn a csajszi àllitolag karàcsonyra kapott ùj hangfalakat ès azon màr szol rendesen. Közben ez a sràc kiprobàlta otthon valami règi asztali szàmitogèpen is, ès ott is ugyanez a hiba jött elö. Söt egyszer èn is tapasztaltam ilyet, egy cimbim odaadott egy hordozhato mp3 lejàtszot ès azt ràkötöttük a keveröre. Ott meg valamièrt az ènek tünt el a felvètelröl. Mi a franc okozhatja ezt? Valami szoftver illesztèsi hiba? De hogyan lehet, hogy csak sàvok tünnek el?

hclaca2009-01-06 10:22 |  #1022
szerintem halk neki a felvétel,de master nélkül az is marad.limitert neki.
Válasz '' hozzászólására (#)

Klaptay Lydia , a gnóm celebtehén2009-01-06 09:33 |  #1021
2 db Solton BK15 - Craig Willis - 400/800 wattos énekláda karcmentesen eladó !
50000 a pár : Faláda egy 15-össel és egy tölcséres tweeterrel .Teleszkópos hagfal-állvánnyal 65000 .

Hun
0620-590-86-85
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-01-06 09:32 |  #1020
jha, nem rossz kis darab. csak legyen elég neked a félparametrikus közép
Válasz '' hozzászólására (#)

Angel 2009-01-06 09:28 |  #1019
én 01v-t nyúznék.. nem árt ha van egy keverő is a setupban.
Válasz '' hozzászólására (#)

fefe712009-01-05 20:34 |  #1018
Sziasztok!
Remélem nem offolok, de nem tudtam hová betenni a kérdésem.
Kinéztem egy Tapco Thump TH-15A típusú aktív hangfalat megvásárlásra. A kérdésem - mivel külföldről rendelném - valaki hallott már ilyet? Egyenlőre digizongival hajtanám, és a zongora mélyei miatt fontos lenne a 15-ös hangszóró, mackie-t már hallottam, az nagyon jó, ez is az ő kutyájuk kölyke, de valamitől mégiscsak felébe(sem) kerül a mackie-nek. SOS lenne..

köszönöm!

zoran2009-01-04 11:15 |  #1017
Csak a POD nincs még meg, de a gitárok miatt meg fog kelleni venni. Addig ugyebár Yamaha + EMU, de ha meglesz, akkor nem szeretnék ügyfél jelenlétében szerencsétlenkedni, próbálkozni, egyedül meg ugyebár nem túl könnyű több sávon próbálkozni... (annyira még nem vagyok szétesve...)
Válasz '' hozzászólására (#)

VermonaLisa2009-01-04 11:09 |  #1016
Ha a felsorolt összes cuccod már megvan, akkor én a Yamaha01 + digit in kombóra szavazok, de teszteld le, az a legbiztosabb. Ha vannak kell valamit, akkor egy nyolcas (esetleg 2x4) miki előfok digit limenet, ótán digitálisan be az EMU-ba.
Válasz '' hozzászólására (#)

zoran2009-01-04 11:06 |  #1015
Mert csak kettő van. Tudom a Line 6-on is csak 2, így kénytelen leszek kombinálni, de pl. 8-sávos dobfelvételnél, vagy pl. 4-sávos asszonykórusnál jó lenne előre tudni, melyiktől várhatom el a legjobb hangzást. Mindig van picit fontosabb sáv, mint a többi...
Válasz '' hozzászólására (#)

VermonaLisa2009-01-04 11:03 |  #1014
Miért nem használod az EMU1616m breakout boxát?
Azon is van kafa mikrofon bemenet/előfok.
Válasz '' hozzászólására (#)

zoran2009-01-04 10:52 |  #1013
Helló, tud valaki tanácsot adni? Mitől várhatok el jobb minőséget mikrofonos felvételnél:
mikrofon - Yamaha 01v digit. pult+adatkártya - EMU1616m hangkártya - PC
vagy
mikrofon - Line 6 POD X3 PRO - USB-én át - PC
mikrofon - Line 6 POD X3 PRO - spdf-en át - EMU1616m hangkártya - PC
???
Ja, és az egyszerű megoldásokat kedvelem...
Köszi


Első <500 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu