2 db Solton BK15 - Craig Willis - 400/800 wattos énekláda karcmentesen eladó !
50000 a pár : Faláda egy 15-össel és egy tölcséres tweeterrel .Teleszkópos hagfal-állvánnyal 65000 .
CSinálgatjuk a demónkat de egy dolog nem akar összejönni vagyis nem tudom hogy kellene megcsinálni!
Kész a szám össze van rakva a sávok hangereje is csak ahoyg kellene űúgy beállítani hogy mondjuk olyan hangerősségű legyen mint mondjuk általában a számok!Ezt hogy kell és mivel milyen értékre állítani??
ezért súgok inkább:) a behringerrel én mindíg befürödtem az elején, lehet hogy egy-az-egyben leszedték pl az Alesis cuccok nyákjait, de mégis az jobban szól, az alkatrészek minősége is jobb és ráadásul még donornak sem használnék sosenemse behringert, szóval még papírnehezéknek épphogy elmegy:)
jááj népek mik vannak itt? behringer meg behringer.. Metallik, nézz körül ART háza táján, mymonitor? talán occsóbb, ha nem kell akkora, meg szabi09: behringer pultot ne végy, jó alacsony jel/zaj viszonya van("kicsit" zajos), jó szar pult és cserébe igencsak korlátolt hogy mit várhatsz tőle.. szart nem szabad venni ennyi pénzért, inkább vegyél egy spirit-et vagy peavey-t hasonló árért használtan, több örömedet fogod lelni benne, főleg hogy nem füstöl le az első bekapcsolásnál:)
2008-12-29 00:26 |
#1004
mondjuk ez a beírás nem izzasztotta meg wermillionlizát .talán a többi sem nagyon ..DD
off
Nyilván sem ennek, sem annak nincs értelme. Én is csak azért írtam be, hogy enyém legyen az ezredik bejegyzés! Természetesen ez elkerülte a figyelmedet.
Akkor lehet, hogy érdemes lenne összedobni a pénzt egy POWERPLAY PRO-XL HA4700-szerű rackes monitor cucc valamelyik régebbi változatára (megnézni esetleg Tajti + ilyen helyeken, használtan). XLR be és kimenet (továbbfűzhető), sztereó dual mono kapcsoló, csatornánként bekeverhető insert, plusz 1 közös direct in. Hangos mint állat.
Szia! Ezek közül nekem volt Behringer MS20-as monitorom.Ha sok "gyári" zenét halgatsz rajta és megismered a hangképét, viszonylag nem rossz keveréseket tudsz rajta csinálni. Amit nem nagyon kedveltem benne, túlságosan színez és lehetett volna egy kicsit levegősebb a hangja.Főleg nagyhangerő mellett válik mosottá!! Ár érték arányban nem rossz.Ha keverésre nem jön be, zenehalgatásra kellemes:)Ebben az árkategóriában sokkal rosszabak is vannak.Én szerettem vele dolgozni,csak feljebb lépés miadt váltam meg tölle!! Most GENELEC-re gyűjögetek:)
Teljesen jók a Behringerek, mi régebbi, teljes rackes verziót használ(t)unk, minden gond nélkül, jó hangminőséggel. Azok egy picit drágábbak, de a szolgáltatásuk is ennek megfelelő.
Olcsóbb verzió:
Ócó BeriFüli
Szevasztok,
Füles erősítőt keresek, egyenlőre a Behringer AMP800 tűnik a legjobbnak 120mW-os kimenővel, tudtok esetleg ennél jobbat, ebben az árban? Esetleg ilyet használtban?
a legfontosabb a nagy jel/zaj viszony, a behringer az -75 gecibeles, a midas front pultok -95, -100 körül kezdődik a stúdió, ami már elég jó, -120 gecibeles az meg kúrvajó. a koncerthangnál az annyira nem lényeg hogy zajtalan legyen, egy felvételen viszont gáz ha háttérsistergés vanik. az előfok kidolgozottabb, strippenként nem árt ha több groupolási lehetőség van, nem árt ha az insert aljzatot tudod állítani, hogy szakítson vagy splitteljen, hogy hova szúrjon(PRE/POST EQ)csatornánként nem baj ha tudsz fantomot kapcsolni meg fázist fortdítani, nem occsó mulatság ha lesütsz egy ribbon mikrofont mert csak egyben tudsz 16 csatornára fantomot kapcsolni, nem baj ha fantomtápot, mint olyat nem csak 12V-ot ad le, hiszen azzal is elmegy a miki, hanem 48at, a kidolgozottabb parametrikus eq sem árt, talkback mikrofon sem baj ha van rajta de nem feltétel, minél hosszabb a faderek útja annál finomabban tudsz állítani kimenetet, elöljáróban ennyi így elsőre.
Szakik! Mi a különbség keverő és keverő között, ha az egyiket hangosításra a másikat studiózásra használják? Mit kell feltétlen tudnia egy studiózásra valónak a hangosításra tervezettel szemben?
nézd, igazából ezzel sem tudok teljes mértékig egyet érteni. mielőtt nagyon elterjedt volna a home-stúdiózás, azelőtt nekem is volt digit HD-m, elég komoly dolgokat lehetett vele csinázni, akkor könnyebbnek tűnt a helyzet számgép nélkül, ugyanúgy lehetett kompresszálni, limitálni, gátolni, főleg pár outboardokkal.
igen, csak így megint ott tartanak, hogy akkor már rentábilisabb egy jó gép über kártyával és fincsi szoftossal, mert így csak egy nélkülözhető segédezköz lesz a BOSS, a teljes munkálatot semmiképp nem lehet pusztán azzal megoldani.
kivéve ha fejlett a gép, és USB-vel gyakorlatilag a wav fájlokat le tudod rántani, vagy alternatív megoldásként pár sávos hangkártyával átjátszani a dolgokat.
a dobokat vagy dobgépes (Battery, Drumkit from hell) vagy stúdiós megoldással javaslom.
A többi hangszerfelvételhez jó megoldás egy jó gép+fasza hangkártya+mikrofonok. Ha olyan hangkarit vesztek, aminek van előfoka is, akkor nem kell plusz előfok. Ha nem olyan, akkor még egy kis előfok is kell.
A Bosst továbbra sem ajánlom, mert egy soksávos felvétel esetén (ami valszeg minimum 10 sáv lesz dobbal együtt) utólagos keverése, editálása, masterelése meglehetősen kemény dió lesz azzal.
jelszintnövelés nélküli hangerőnövelés-> erre egy jó megoldásnak a mastering limiter tresholdjának néhány dB-vel való lehúzását tudom böffenteni. amúgy szabad a kisgazda.
mindjárt más a leányzó fekvése. látom low-budgetes témák vannak. 1. mikrofonok. ajánlani tudom a beyer illetve az audio technika mikrofonokat, ae3000 pl zseniális térnek. opus 53 lábcinnek, ésígytovább, nem drága cuccok. gitárt mikrofonozzuk, főleg a torz jelek miatt, ae3000. basszusgitár jó vonalból. 2. szigetelés. megéri legalább rossz szőnyegeket összecsavarni és a sarokba dobni, a falakat meg régirosszbüdös paplanokkal és pokrócokkal teleaggatni. 3. hangkártya. dobhoz ha ügyes vagy, és jól mikrofonozol, elég a lábdob+pergő+2overhead, innentől fogva egy 4 csatornás hangkártya elég. ha jobb digit harddiszket veszel, azokon általában -jobb helyeken- adott a 8 bemenet, plusz mikrofonok jee. ha számgépezel, akkor hangkártya, minél nagyobb, annál drágább, talán a legolcsóbb azt hiszem az lenne, ha br6000 plusz pár 5-6 jól összeválogatott mikrofon, és abban találhatsz jó mikrofont énekre meg gitárra, illetve dobra is.
Na, akkor még egy pár löket, hogy finomhangoltabb választ kaphassak! :) Csöves ENGL erősítőink vannak, amiken van line kimenet is, de be is tudjuk őket mikrofonozni, illetve egy közép-felsőkategoriás Ampeg fej+láda -szintúgy ezzel a 2 lehetőséggel. A dobhoz sajnos nincs annyi mikrofon amennyi kéne, szal azt valszeg így is -úgy is stúdióban kéne rögzíteni. Ahol a felvételt csinálnánk egy szigeteletlen garázs.
Na akkor most újra a kérdés BOSS BR-600 (vagy egyéb hasonló digitális rögzítő) oder PC egy jó hangkártyával? Sajnos azt sem tudom, hogy milyen hangkártyát lenne érdemes venni, ha az a jobb, de gondolom a minél kisebb zajszint, lehetőleg 4 bemenet, előkeverés -ezek a minimum követelmények (?)
olvastam valahol itt valami pár sort valami olyasmiről, hogy jelszintnővelés nélküli hangerőnövelés. Te tesaj tajtékozottabb vagy az itt eldurranó linkekről, most lenne némi időm utánaolvasni, elárulod merre találok erről valamit?
ezeket a microbréket nem csipázom annyira, nagyon zsákbakutyák, inkább a nagyobb, elavultabb vs880-as. mi van wönkékkel?
ha felkészültség alatt azt érted, hogy one-on-one, kapásból első körben feldurrantják az anyagot, mindenféle sávolás, vagdosás, pontosítás, vonalrahúzás, effect automation stb nélkül, a"la nature, akkor igen. De ez talán csak a ultra jazzereknek megy így. Normál esetben előbb fog az ember füle kettéállni, mint egy komplett lemezt (akár csak demót) ezzel a Bossal a felvételektől a konyhakész master anyagig elkészítik.
én ezt nem osztom. attól függ, hogy mennyire vagytok felkészültek. szerintem egy dedikált többsávos recorderrel is jó dolgokat lehet kihozni, de az jóval kompaktabb, kevesebb szolgáltatással bír, mint mondjuk egy ámítógép, ami viszont sokkal univerzálisabb, ugye sok frissítés, rengeteg szoft, stbstb.
ha lehallgatót kell venni, az csak egy darabja a láncnak. szar térben a legjobb hangrendszer is híg fos, menyasszonyi ruhába öltözött lekvár. ilyenkor el kell dönteni, hogy szart veszel occsóér, és az megnehezíti a dolgodat minden értelemben, nehezebben tudsz majd minőségi anyagot kézbe adni. megéri ilyenkor elgondolkozni azon, hogy inkább egy jobb külső kártya+fülest, esetleg két különböző típusú fülest vásározni, egy HiFi-t meg mondjuk egy precízióst. az alant felsorolt közeltériek közül az edirolt pc hangszóró helyett ajánlanám, iszonyúan szinezi a hangot, utolsó előtti helyre az alesist tenném-bár annyira nem ismerem-, a behringernek a genelec másolatai nem szólnak annyira vészesen, bár én félek a névtől. az MAudioról eddig csak jókat hallottam, mostanában feltörekvőben vannak, meg merném reszkírozni hogy közepesek, a samsonnak meg csak a kompresszorát meg a ribbon mikóját ismerem ismerem, nem hiszem hogy maradandó élmény lenne belehallgatni, főleg az ipod-dokkos hangfala árul el sokmindent:)
ha sávonként szeretnétek felvenni, aztán a sávokat manipulálni (effektezni stb) és a végén masterelni, akkor a PC célravezetőbb és átláthatóbb, kezelhetőbb. A Boss inkább live (helyszíni v. koncert) felvételhez praktikusabb szvsz.
Sziasztok!
Írjátok meg a véleményetek/tapasztalataitok -érdemes venni egy Boss BR-600-as digitális rögzítőt, vagy inkább számítógéppel próbálkozzunk, ha demozni szeretnénk?
Szevasztok!
Zenész létemre szégyenletes módon teljesen kezdő vagyok a zeneszerkesztésben.Nuendo 3-mal,és egy fostalicska(állítólag midizhető)Sencor SMI 1 szintivel,valamint egy gameportos Crystal Soundfusion hangkártyával rendelkezem.Sajnos semmilyen módon sem tudom működésre késztetni a történetet,ezért kérem,ha valakinek van türelme segíteni egy béna kezdőnek,akkor válaszoljon!
sziasztok!
monitor hangfal vásárlás előtt állok, és mint sokaknak, nekem is szűkös az anyagi keretem. ami a közeljövőben nem is nagyon fog változni. a következőkről kérném a véleményeteket:
-alesis M1 active
-edirol MA 7A (nem tudom mennyire garancia a roland)
-m-audio studiopro3
-samson mediaone3 (azt hiszem itthon nem kapható, de talán...)
-behringer ms20 (a frekvenciatartománya ennek volt a legszélesebb, csakhát valóban jól szól-e)
persze vásárlás előtt meg fogom hallgatni őket, de a kör szűkítése végett mit ajánlotok? esetleg más márkáktól valami?
előre is köszi
markov
Nekem van HD201, kuka, takjelre jó, a hangja borzalmas, minősége xar (1 év után szétesik, kábelcsere, stbbb). 10-12 körül kapsz használtan AKG K141-et, inkább gyűjts még 1 kicsit.
lehet nem pont ide vág, de low-end kategóriás hifi-fejhallgatót keresek. (elsősorban mindennapos zenehallgatáshoz) miket ajánlanátok? Senhheiser HD-201? kb. 4-6e-re gondoltam, szóval tényleg egy low-end modellre vadászok, persze használhatóra.
Olvasgatok, keresgélek kulcsszavakra is több kevesebb sikerrel. Nincs valami sok téma ezzel kapcsolatosan a neten, tesztet is elvétve találok egy-egy típusra.
"István" név alatt kit ismerhetek meg? Esetleg tudsz adni konkrét elérhetőséget ahol fel tudom venni a kapcsolatot és tanácsot kérhetek?(mail cím jó lenne)
a stúdiómonitor jó megfejtés lehet, gondolom nem mondhatjuk olyan túlzásnak, hogy ágyúval verébre...
Egyébiránt első körben nézz körül itt ha már úgyis a hangmester fórumán vagyunk... Istvánék jópár féle/fajta monitort is árulnak, tőlik is tudsz itt érdeklődni.
Hát a nem létező Stúdiómonitorok topikot!
Szóval én se tudok jobbat...
Itt nem illik reklámozni, de én a Károly körúti hangszerboltban próbáltam ki többfélét. (azért itt a Hangon is nézz szét) Kedvesek, és van emberük, aki ért hozzá. Nem érdekelt, mekkora a mélynyomója, csak a hangja.
Ezek nearfield (közeltéri) monitorok, kb 2-3 méteres egyenlő oldalú háromszögben elhelyezve (a hallgató a harmadik csúcs) szólnak optimálisan. A hangerő így több, mint elég... Én szeretem az enyémet.
Tudom, h keverő topic, de olvastam már pár hozzászólást a témában itt a topicban.
Ez a fő bajom, hogy jó lenne többet is egy helyen meghallgatni, összehasonlítani,de ettől függetlenül érdekelnek a vélemények és a tapasztalatok.
Alesisben, ha jól tudom 20cm-es mélyközép van maximum. Mennyire lehet "kínálni" ezeknek a hangfalaknak? De persze a hangzás a fontos nem a hangerő.
Érdemes meghallgatnod még az Alesis M1-et, az is van passzívban. Nekem az aktív van, és szerintem a Behringernek van egy (nekem) dobozos mélyközepe, ami az Alesisnek nincs.
De ez a keverők topik. :)
Néhány vélemény szerint stúdió monitorban kellene gondolkodnom, ami nincs is ellenemre.
Megmondom őszintén eddig a Behringer B2031P változatával szemezek, de még nem döntöttem. Ami fontos nekem, h egyenlőre mélynyomó nélkül szeretném használni és ebben 22cm-es mélyközép van, a többi gyártó stúdió monitorban meg max 20-as. (továbbá passzívból elég keveset ismerek)
Minden stílust hallgatok és szeretem az ütős magasakat és, ha tiszta mély szól alattuk (disco esetén)
Ti mit ajánlanátok? Passzívban gondokodom, mert van mivel hajtanom. Jót szeretnék venni az ár annyira nem fontos, de 100-nál többet nem szeretnék adni egy párért.
Minden vélemény és tapasztalat érdekel.
Előre is köszi!
A PB- nek is csak a hangerővel volt gondja :) A vinyó egyből hozzácsapta a fejet a lemezhez :) Ezért mondtam, hogy notesz nem feltétlenül jó megoldás. A MB csapnivaló konstrukció max. dizájnnal... Gondolj bele, szineződik, reped, forró, olvad/törik a töltőcsati. Nekem kettő volt, most "windet" használok. Tökéletes :) 1/3 árban! Stúdióban persze maradt az első generációs 20" imac :).
A többsávos HD rekorder jó és stabil megoldás, de az nem annyira sampler jellegű, hanem inkább egy-két teljes playback sáv bejátszására alkalmas.
Mi 24/48 sávot játszottunk már be sima DVD lejátszóról is, csak ott meg a stabil tápellátásra kell ügyelni.
Hehe, akkor lehet, hogy másik dobost kell keresni, hátha az könnyebb!
Egyébként a szólamok a több kimenetre tetszőlegesen ráprogramozhatók (már amelyik kütyünél a sztereó kimeneten kívül más kimenet is van).
Pl. az AKAI MPC-1000 és az EMU Ultra sorozatnál nem csak egyetlen sztereó kimenet van, ezekkel már dolgoztam és kiválóan használhatók.
A laptoppal vigyázni kell, mert fagyhat, illetve a merevlemez igen érzékeny a rázkódásra. (Egy ismerősöm notesze, addig bírta, amíg a dobos beszámolt, majd rálépett a lábdobra :) Ha más úgy is rögzíteni kell a háttéranyagot, tegyétek meg, és akár egy olcsó mp3 lejátszó, vagy többsávos HD rekorder (akai, alesis) segítségével lejátszani élőben.
A dobosunk kiváló zongorista is, de a kettő együtt nehezen megy neki...:D szóval az nem gond.
Köszi az ötleteket, engem igazán az érdekelne, hogy kell e hozzá külön keverő, vagy ezek a samplerek azt is tudják , amit kérdeztem, hogy kifelé ne szóljon a takt jel?
Én a zongorát nem ajánlom samplerből megszólaltatni, mert a zongoraszerű megszólalást garantáló beprogramozást leginkább egy billentyűs tudja megcsinálni, az meg egyelőre nincs nálatok.
A szintihangokhoz + taktjelhez én az AKAI MPC sorozat valamelyik tagját (pénztárca függvénye) vagy laptop (Ableton progival) plusz modulokat használnék, amiket MIDI-n keresztül hajtanék meg.
De samplert is használhatsz (én az EMU ULTRA sorozat tagjait ajánlom), csak ott nehézkesebb a MIDI programozás.
Nem találunk szintist...úgyhogy el kezdtünk gondolkodni sampler-ben...
Tudnátok tanácsot adni, hogy élőben, milyen setuppal lehetne elfogadhatóan megszólaltatni szintihangokat, zongorát stb., úgy, hogy a dobos a taktjelet is hallja, de kifelé nyilván a takt ne menjen...
Vagy, hogy szokták ezt csinálni? Köszi előre is.
pontosan. de a pontos megfogalmazás inkább az, hogy a powermixer 135W-al hajtja a hangfalakat darabonként, jelen esetben 2*135W-al. A hangfal az nem wattot ad le, hanem pl decibelt. Úgy tudnátok növelni a hangerőt, ha a 2db 8 ohmos hangfalat 2db 4 ohmosra cserélnétek le, ami nagyobb teljesítmény is, minimum 400W. Ebben az esetben a powermixer a teljes teljesítményét le tudja adni a hangfalaknak.
Sziasztok!
csak egy teljesen egyszerű kérdés... mert teljesen hülye vagyok sajnos a hangosításhoz. Sajna ez van a zenekar minden tagjával, de valakinek el kell kezdenie foglalkozni ezzel a bandában.
adott egy 2X250W-os keverőerősítő!
adott 2 db 250 W-os hangfal!
a keverő-erősítő hátulján a következő felirat szerepel:
135 W 8 ohmon
250 W 4 ohmon
Bridge módban ugye 500 W 8 ohmon
a hangfalon:
250 W 8 ohmon.
Akkor ezek szerint a hangfalaim csak 135 W-ot adnak le?
először is alapvető dolog, hogy az insert szakít jobb helyeken. ergo beledugol valamit, és nincs a másik fele lefűzve, akkor nem szólik. megoldás: vagy auxból hozod ki a jelet, és azt egy bármilyen return vagy nem ritörn sávra visszazúzod, innentől a pultról tudod vezérelni az effekt mennyiségét. előnye, hogy több sávot meg fogsz tudni szólaltatni, meg fogod tudni panorámázni, eqzni, ilyes. hátránya, hogy a pult hangja jobban beleszól, bár ez komolyabb berendezéseknél nem téma. a másik megfejtés, ha egy y kábellel fűzöd az fx-et, itt többnyire nem állítható hogy hol szakítsa az áramkört, az EQ előtt vagy után, tehát jobb híjján a gain után szakít. hátránya, hogy outboardról kell az effektet vezérelni, így +1 pont amire figyelni kell és ahova nyúlkálni kell. innentől döntsd el hogy neked melyik a nyerőbb:)
Ha azon, hogy "120-as" 120W szinuszos (tehát NEM "zenei")terhelhetőséget értesz, és az impedanciák nem csak sejtések, (tehát az erősítő négy Ohmon 150W, és a hangfalak 8 Ohmosak) akkor igen.
Üdv mindenkinek. Ebben a témában kicsit láma vagyok szal nem nevetni!!!:)
A helyzet a következő: adott 2db reflex 120-as hangfal meg egy peavey xm4 300EH keverőerősítő. sok infót a piviről nem találtam, elvileg 150 W-os (?) meg h 4Ohm-os. amit kiad a két 8 Ohmos hangfal. ha jól sejtem...
na csak annyi a kérdés hogy együtt használhatóak-e???
" Bár akkor megszólal az ének simán is meg effektezve is. "
Egyébként nem. Az első két auxot be tudod állítani, hogy a féder előtti jelet küldje el, akkor a csatorna féderjét lehúzhatod végtelenre és csak a visszajövő szól a sztereó csatornán. De nem hiszem, hogy neked ez kell, fölösleges.
" Így nem kell annyi csatornát felhasználni. "
?? Egynél kevesebbet hogy használsz? Mert az inserten keresztül nincs plusz csatorna, míg a keírtad módszerrel még egy sztereó csatit is lefoglalsz tök fölöslegesen.
Jó az az insert, na, erre találták ki. Persze lehet auxon keresztül is, ha kísérletezgetni akarsz és van elég csatornád.
És az úgy hülyeség h kiviszem effektprociba és visszajövök az rca-n(2track in) annak is lehet állítani a jelét külön. Bár akkor megszólal az ének simán is meg effektezve is. Mit mondotok erre? Így nem kell annyi csatornát felhasználni. Vagy ez nagy hangerőn szarul jön ki?
És köszi az eddigit. Ami kézikönyv van az meg kihagyta az effekt bekötését vmiért, meg az angol sem megy annyira.