Sziasztok! Lehet hogy rossz témába írok, de véleményt szeretnék kérni egy eladó régi jazz gitárról, ami felkeltette az érdeklődésem. Erről lenne szó: http://www.jofogas.hu/budapest/Mester_Goldklang_Heinz_Seifert_tisztafa_nemet_jazz_gitar_aron_alul_33657760.htm?first=1
Mit gondoltok, mennyire jó, minőségi gitárról van szó? Illetve szerintetek mennyit ér, milyen ár lenne érte a korrekt, ha esetleg megszeretném venni?
A metronóm olyan,mint a dobgép.Nem is,mert rosszabb.
A jazz nem katonazene - lélegzenie kell,ne kösd meg!
Persze egy dobos elvileg legyen pontos,de senki sem látott még mozdonyt a vonat közepén - a mozdony is vagy húz,vagy tol.
A másik : inkább legyen csapnivaló a timeingod,de merj szárnyalni,merd bevállalni a hibát,a kísérletet,az őszinteséget. Nagyon sok a kiművelt,technikás zenész,de egyéni stílusa,mondanivalója csak igen keveseknek van.
Lehet,hogy a metronóm segít hamarabb pontosítani a játékod,ahogy az ujjgyakorlatok is felgyorsíthatnak EGY FÉLE technikai fejlődést.
De ha valódi zenét akarsz csinálni,inkább áldozz rá időt,hogy kialakuljon a saját időzítésed,a saját technikád,és akkor nem leszel valami tucattermék.
Persze manapság az idő pénz,és a látványos kápráztatás a menő - az sem szégyen,a zenebohóc is egy tisztességes meló.De ha zenész akarsz lenni,valódi örömöt találni,és adni,felejtsd el az egész erre épülő ipart - játssz sokat,max. keress egy jó tanárt,akitől pár év alatt minden alapvető dolgot meg lehet tanulni,ami a zenéléshez kell,a körítést meg felejtsd el. :)
nagyon tanulságos, vagy hát nem is tudom milyen dolog történt velem tegnap. bmc, balázs elemér group. az énekesnő hamisan énekelt. az énekes is, de ő azért nem annyira. de az énekesnő kifejezetten bántóan hamisan. én kb félhangosan ezt meg is jegyeztem, amikor már nem nagyon bírtam tovább. persze, tulajdonképen el is mehettem volna. a szünetben odajött hozzám a Balázs Elemér és az énekesnő és felszólítottak arra, hogy ne zavarjam az előadást. én tök visszafogottan mondtam, hogy de hát hamisan énekelt az énekesnő, miért ne lehetne ezt szóvá tenni???? erre megint, hogy ne zavarjam az előadást, mert hívják a Gőz Lacit. mondtam, hogy jó hívják. odahívták. neki is mondtam, hogy hamis volt nagyon az énekesnő. mondjuk ekkor már a röhögést tudtam nehezen visszafojtani, mert ki lett volna a következő akit odahívnak??? a Gőz meg tök nyugiban mondta, hogy hát ez van, nem nagy dolog, nem kell vele sokat foglalkozni. szerintem is kb ennyi a dolog. de milyen már az, hogy egy koncerten nem lehet véleményt nyilvánítani???? nem dobáltam meg őket rohadt paradicsommal, nem csináltam botrányt, stb stb. és nem hiszem el, hogy a Balázs Elemér nem hallotta volna, hogy kő hamis a csajszi... és akkor még ők vannak megsértődve. az eszem megáll. nyilván mindenkinek lehet rossz napja. de ennyi kritikát egy színpadi embernek szerintem minimum el kéne viselnie.
Komponálási tanfolyam online - nem jazz hanem klasszikus, de gondoltam hátha érdekel valakit. Ingyen. Nekem, mint faragatlannak mindenképp hasznosnak ígérkezik.
Azért viszonylag ritka, hogy sztori a jazzben, hogy az egyik gitáros egy szerb haverjával le akarja gyilkoltatni a másikat, lett is belőle egy jó kis spektrumos hangulató kisfilm :)
így van, mint említettem is lentebb, megoszlanak a vélemények, minden szinten. De én gond nélkül el tudom hinni, hogy valaki, aki az 50 es években kezdte a jazzt, és mondjuk éveken át évi 300 koncertet letolt Cannonball Adderley mellett, az többett hall ebből a dologból, mint én, vagy te.
De mint említettem, a 'probléma' megszűnik probléma lenni, amint senki sem lesz, akinek ilyen élményanyag lenne a fülében. Ami sosem volt a miénk, az sosem hiányzik.
igen, aktív és élő részesei egy hagyománynak. de kíváncsi vagyok, hogy közülük hányan gyakoroltak metronómra amikor tanultak zenélni. szerintem elég sokan. aztán amikor kialakult már egyfajta sound, akkor meg már minek. nem csak a rengeteg élő zenélést kell pótolni, hanem azt a hagyományba való beágyazottságot is.
meg attól, hogy ízesen játszol, úgymond stílusosan, attól még pontosan is kell játszani. és itt most pontosságon nem az atomórát értem, hanem az artikuláció pontosságát. ahhoz meg jó a metronóm. tanulni.
de mindenhol megfigyelhető egyfajta változás, egy photoshop mű, nyilván nem ugyanaz, mint egy festmény, de ha az utolsó ember is jobblétre szenderül, akinek ez számít, nem lesz lényeges.
ők meg azt mondják - akik ezt mondják - hogy nem kell ehhez metronóm, mert ott van benned, csak 1, nem tudsz rendesen játszani (pl nem tudod a nótát) 2, nem tudsz rendesen figyelni valamiért (pl mert nem tudsz rendesen játszani)
igazából ezek mind (legalábbis akiket én láttam/olvastam) idős zenészek, akik eszméletlen mennyiségeket játszottak, és hallgattak (jazz) zenét élőben. Ezt ma sehol nem kapod meg, kérdés, hogy mivel kell pótolni. :)
szerintem nem azért kell a metronóm, hogy megtanulj atomóra pontossággal játszani és elvesszen a zenédből a "pulse", a lüktetés. hanem pont azért, hogy megjöjjön. mert ha ott van az egy pontosan, vagy ott van ahogy emily remlernél is pl. a 2-4-re állított metronóm, akkor van egy miheztartás végett. van mitől eltérni, van viszonyítási pont. a metronóm abban segít, hogy ez a viszonyítási pont belsővé váljon. hogy feszes legyen az egész.
én 2-4-re szoktam állítani a metronómot, igaz django-t gyakorolok és ahhoz azért nagyon jó, ha van egy pontos és feszes swing alaplüktetés.
nm, igazából a PM videót érdemes megnézni, mert ő dobgépre játszik, de különböző tempókban, ami nyilván hülyén hangzik, de persze nem nagyon különböző, de jól hallhatóan - pl 'belassul' - amikor mögé játszik.
Sztem amúgy minden metronómot elvető azt mondja, ha tudod(hallod) mit akarsz játszani, és nincsenek technikai akadályaid - képes vagy rá, akkor, ha megfelelő tempókép van a füledben (sok-sok-sok zenehallgatással) akkor nem lesznek tempógondjaid, azok vagy azért lesznek, mert nem tudod - vagy nem tudod meg időben - mit akarsz, vagy nem tudsz koncentrálni, mert más problémáid vannak a hangszerrel.
Az én hallásom az elmúlt egy évben változott egy nagyot - és ezt nem úgy értem, hogy süketültem - szóval ne legyél benne annyira biztos, hozzá tartozik, hogy kb csak a 60-as években készült jazz lemezeket hallgattam, meg népzenét, természetes dolgokat.
Köszi a gyors választ. A videókat még nem volt időm megnézni, de nekem egyelőre marad a metronóm (vagy dobgép), sokat használt eddig is. Nem hiszem, hogy olyan messzire jutnék a zenei kifinomultságomban ebben az életben, hgoy a metronóm korlátot jelentene :)
Nem nézem most még egyszer végig, de úgy rémlik, nincs szó metronómról. Annyit mond, gyakorlással lépj túl a technikai problémáidon, lépj túl a lelki/szellemi problémáidon, és nem lesznek tempó gondjaid, én ezt - mindamellett, hogy erre a 'túllépésre' jelenleg képtelen vagyok, igazából el tudom fogadni. Személyes tapasztalataim alapján is. De ide tartozik az is, hogy tanuld meg a dalt. De úgy rendesen.
igazából ezek az emberek tudnak metronómra játszani, saját bevallásuk szerint - most konkrétan ezt a csókát nem vágom, de nem ő az egyetlen, aki ezt mondja - csak nem szoktak. A kettő nem ugyanaz.
Be fog nézni Birta Miki, és meg fogja mondani, hogy játsz metronómra, és az itt ámen, de vannak akik szerint ha tudod a nótát, nem kell metronóm :) nehéz értelmezni, mert mind más úton megyünk keresztül, mire eljutunk valahova, és nehéz összehasonlítani.
Anélkül, hogy állást foglalnék, vesd össze mondjuk Montgomery-t - elvileg metronómtalan, és mondjuk vállaltan metronóm addict követőjét, Remlert. Szerintem Remler zenéje is frankó, de tény, hogy érződik a játékában valami nem kért precizitás, ami lehet a metronóm 'hibája' is. Mondjuk - amennyire tudni lehet, Remler time-ját mindenki dicsérte (értsd: Joe Pass, Pat Martino, meg ilyenek. Ő 2-4 metronómot használt (swinghez), de nézd meg a kommenteket is, Michael Brecker: 2-4 metronóm nem jött be, a 2 viszont igen.
De az egész kérdés a cikkben jazz/swing témakörében tárgyalja a problémát, ha metált játszol, igazából tök mindegy, bár sztem minden swingel valahol, ami jó, de ebbe nem mennék bele.
Azért pl ezt is érdemes meghallgatni, nem kis arc magyaráz:
Remélem tiszta, hogy nem akartam válaszolni, csak rávilágítani, hogy világklasszisok között is megoszlanak a vélemények :)
Sziasztok! A video nyomán eljutottam ide, amely cikk szerint gyakoroljon az ember metronóm nélkül. Erről mi a véleményetek? Bevallom, én nem afrikai környezetben nevelkedtem, én azóta kezdem magamat együttesbe beszámíthatónak tartani, amióta metronómmal gyakorlok. (Hozzáteszem, messze nem is vagyok a jazz zenészek szintjén most sem.) Nehezen tudom hova tenni, amit mond. Az ütemeken belüli swing ritmusra gondol? vagy arra, hogy a zene folyamán a tempó változhat bizonyos mértékig? Nem tudom elképzelni, hogy valaki metronómra nem tud játszani, bandában meg igen...
Az az igazság, hogy én se nagyon, de rákerestem jól, így tudtam meg.
Igen, nagyon jó az az unisono rész, nekem is baromira tetszik, meg az az impro amit utána Lagrene játszik, az is. Birta tanár úrék is biztos fergetegeset játszattak, amikor hallottad!
A pickupról én is ezt gondoltam, hogy variált vele Lagrene, de nézd csak meg így árulják alapból. Yamaha Pacifica 611HFM És nem is olyan drága a gitár...
hát, kábé a két legjobb gypsy jazz gitárosról van szó. bár persze nagyon sok jó van. Jimmy drog és alkohol problémák után eléggé eltűnt. Bireli meg - számomra - szerencsére visszatért a gyökerekhez.
no meg az ilyenekhez : ))
Jól néznek ki a gitárok (és a példány mintha nem nagyon "akadályozná" a fickót a jó játékban). Eddig nem is hallottam erről a márkáról.
A zene is bazijó: amit 0.25 - 1.38 között játszanak, hasonlót hallottam Birta Miki és Csepregi Gyula (szaxofon) előadásában - talán 1 kicsivel még ennél is jobbak voltak.
A Yamahába nem utólag van beépítve egy P90? (teccik a hangja).
SZóval: -Epiphone Brodway:ez még koreai modell. (nem kínai, vagy Indonéz) Vintage Sunburst, Zoller Attila Pickup a nyaknál (a világ legjobbjának tartott jazz-gitár pickup:http://www.bestcovery.com/best-jazz-guitar-pickup 12-es Thomasik Infeld Swing húrok, nagyon pici benyomódás az alján. AZ ára pedig szintén magáért beszél: 140.000 Ft..... üzi, ha érdekel valakit.:)
keresek BOLTOT, ahol kapok blues/oldschool jazz zongora oktató dvd-t, esetleg kottát elsejéig Budapesten! toge_reg-kukac-freemail[pont]hu - ha van bontatlan, akkor használt is lehet, ajánljatok már valamit, ajándékba lesz, amazon-ról már nem ér ide.
Köszi szépen, ezeket én is megtaláltam. Sajnos nem ez kellene nekem. Bár hasznosak, de ezt szeretném vinni felvire, transzkripció gyanánt. És ahhoz nagyon jó lenne az origi backing, vagy amit lejjebb linkeltem, az is tökéletes lenne.
Ha valaki tud operálni, írjon bátran, meghálálnám nagyon.
itt van egy csomó standard. mondjuk a softly pont egy gyorsabb tempóban van, nem olyan lassú, mint ahogy neked kéne. (egyébként google -> jazz standards backing track)
Tiszteletem, tudnátok nekem segíteni?
Egy Standard backingje kellene: Softly as a morning sunrise
A Benson féle Softly-t kezdtem el leszedni, ezt. Valaki segíthetne. Vagy esetleg olyan progit, amivel le lehet ,húzni, a gitár sávot, de gondolom ez csak álom.
Köszönöm szépen.
Igen, én tudtam. Ismertem ezt a videót. Mellesleg itt nekem sokkal joban tetszik a gitározása mint manapság. Viszont a sound a telén ezerszer jobb mint ez. Az oda-vissza pengetés gyöngyszeme....))
Nagyon technikás a csávó, de szerintem erősen benne van a primadonnahajlam. Gitáron Djangot, basszusgitáron Pastoriust koppintja. Nem mondom, szoktam hallgatni, de cigger-jazzben a kortárs vonalban a Rosenberg jobb szvsz.
Babos Project Special: Babos Gyula - gitár, Szakcsi Lakatos Róbert - zongora, Hárs Viktor - basszusgitár, Balogh László - dob, Veress Mónika - ének
2010-06-12 11:44 |
#947
imádom ezt az embert! a lagrene-el közös albumuk egyszerűen mestermű! blackbird meg az isn't she lovely a kedvencem róla! kösz ezt a videót, nagyon jó itt is!
Ezt a fickót mindig ámulattal hallgattam, mert tiszta hangszíneken olyanokat játszik, amit még kb. torzított hangszínen is elképzelhetetlen, és atom tisztán.
Nem mellesleg úgy basszusgitározik is emellé, hogy beszarsz!
Igen, ő az, rá gondoltam! Kurva jól játszik a fickó!
Van egy másik francia tag is, aki mindig nylon húroson tolja, fiatalabb Lagrene-nél, és előszeretettel játszik úgy a gitárján, hogy közben hangolgatja a húrokat
Az ő neve sem ugrik be, pedig ő is baromi jó, és szoktak is együtt játszani Lagrene-el. ( Mezzo-n több koncertjüket is megnéztem )
Biréliről tudtam hogy ufó ,de ezek szerint nem egyedül jött a földre.
A kisrác is bitang ááááááááááá:)
Látszik rajtuk hogy agyilag valahol máshol vannak zenélés közben.
Volt egy cigány kisrác ismerősöm, mindig gitárral járt, na az is így játszott. Olyan akkor dokat fogott, hogy ihajj, de azt saem tudta mit. Erre mondják, hogy a vérükben van.
Nem akartam belekötni a témába, de szerintem halál unalmas, amit csinál ez a kissrác.
(elnézést kérek a véleményem miatt) Nem értek ehhez a zenéhez, nem is élvezem ezt a a stilust. Nézzétek el nekem.
Lehet bennem van a hiba, de nekem ez az ide oda "szurkálós" gitározás nem jön be.
Egyébként biztos sokra fogja vinni, igazán tehetséges.
Kedves Mindenki!
Ez a fiú itt improvizált, és nem megtanult dolgot játszott. Most nem részletezném a megtanult és a lickek közötti különbséget. Mielőtt nagyon elkezdenénk gyúrni a fikát gondoljunk elötte arra mi hol voltunk és csináltunk 12 évesen. Ehhez persze azért kell zenei alázat még akár egy 12 éves előadóval szemben is, ami esetenként nem könnyű. Azok a gyerekbetegségek (nagyon kevés van belőle. talán csak az hogy túl hosszan játszott) amelyek fellelhetőek a játékában, mind betudhatóak annak hogy 12 éves. Ez a fiú nagyon jó úton van és ezzel a tehettséggel, villám gyorsan világszínvonalon fog játszani. És a most hallott negatívumok mind eltünnek. Üvölt róla a tehetség. Ez a fiú egyszerüen hibátlan a maga hibáival együtt is mert ezek mind olyanok amelyeket idővel le fog vetkőzni.
Itt van például Biréli Lagréne (amit Sceletor kolléga is említett)
Neki is vannak fent videói amiket 12 éves korában csinált, és hát lehet hallani rajta hogy még "csak" 12. És haéégassátok meg most. Világklasszis. Szóval szerényebben a kritikákkal, ez a fiú még sokra viszi meglátjátok!
Ez blues. Hogy a fenébe lehet ennyire jól interpretálni ezt a számot. Minden, nyújtás, bund-csikorgatás, hangzás, élvezet benne van. Hú, libabőr. Leülnék sörözni/viszkizni ezzel a sráccal.
Héj ember,
te mindenképpen személyes támadásnak veszed ha valaki nem ért egyet veled?
ki beszélt itt a mi zenei tudásunkról? A kissrác technikai képességeit egyikünk sem vonta 2ségbe,
és nincs is mit mert tényleg zseni a kölök.
Hanem ahogy te reagálsz kommentekben arra már más topikban is reflektáltak,
h kissé érzelmileg túlfűtöttek, és akkor még finoman fogalmaztam.
Szóval peace, és inkább írd meg zenében ha feszült vagy,
abból általában jó sül ki.
megnyugtató, hogy egyikőtök sem tudná eljátszani azt a szólót amit ez a kisember fulltempóban improvizált (megjegyzem én se), de szarozzátok meg stb...
biztos örülne ha olyan neves és kiemelkedő zenész lehetne majd 20-40 éves korára mint ma Ti vagytok... szegény még csak 12 éves így csak álmodozik arról a zsenialitásról és tudásról amivel ti egyértelműen rendelkeztek, de reméljük sikerül majd utolérni a szinteteket neki is...
hiszen ki nem akarná levetkőzni az unalmasság hullaszagú éretlenségét és a gitározásnak olyan magas szintjére lépni mint ahol ti álltok... sok sikert kívánok a kis kollégának remélem utol tudja érni a ti rohanó tudásotokat és zseniteket...
kuckuc...
2010-06-12 01:29 |
#929
Hát nem tudom..én kép nélkül kezdtem hallgatni, meg nem mondtam volna, hogy egy kisgyerek játszik fapofával..
Lehet, hogy ő nem az a fajta, akinek minden érzelmet látni lehet az arcán...