Eladó egy H&K SC 412 mk II-es 400 wattos(mono) láda 70 E-ért.Csere nem! Csak kp.
Továbbá : Ibanez AD9 25000 e-értBOSS OS2 TORZÍTÓ 10E INVASION FL-100 FLANGER 6E ELADÓ Eladó Bugera V5 full csöves erősítő.Állítható teljesítmény: 5W, 1W és 0,1W
5W-on Rendkívül nagy hangerő, dinamikus csöves hangzás ( rendkívül reszponzív )
Volume, Tone, gain, Reverb
Csövek: 12Ax7, EL84
Vadi új állapotban,dobozával
Megtekinthető, Kipróbálható, Bp X. ker
Ára 40 Ezer, csere nem érdekel. TEL: 06 20 47 22 256
Na ez engem nagyon érdekelne. Ez a téma nekem "fehér folt", viszont szeretnék kicsit foglalkozni vele. Oktatóanyagnak (film, PDF), mit ajánlasz? Szólójátékhoz nagyon sok mindenem van, ehhez nem nagyon. Annyi alapom van, hogy majd két évet jártam gityózni tanárhoz, többféle ritmust megismertetett velem (rumba, szamba, bossa, rock, mittoménmégmik) de azért ez volt a kevesebb, és nem vagyok lexikon akkordokból sem. Alapfogalmaim azért vannak :). De engem is ez piszkál egy ideje, hogy a szólisztikus játék, néhány esettől eltekintve viszonylag kevés hányada a daloknak, ahol pediglen nem az van, ott valamivel ki kell tölteni, szépen a háttérben, hogy azért ott legyen, de ne az nyomuljon. Zenekar nincs, így ezt kipróbálni nem tudom.
"de a riffelésben nincs annyi titok és trükk ( tudni való mint a szlózásban)"
Oh, oh! Szerintem van annyi, sőt! Ha csak arra gondolok, hogy ugyanúgy végig kell gondolni például, hogy hány fokos szöget zárjon be a pengető a húrral (minél párhuzamosabb, annál kevesebb a húr zaj, ergo nagy sebességnél is tisztább lesz a hangja), hogy tudod úgy erővel pengetni, hogy nem görcsölsz, tehát hogy inkább a lendületet használod a nyers erővel szemben...
Hogy tiszta és egyenletes a riffelés, valamint halál pontosan együtt tudj játszani a dobbal (én akkor szoktam pontosan játszani, ha azt képzelem, hogy a gitár mellett a dobon is játszom egyszerre: tehát pont akkor pendül meg a húr, amikor leér az ütés a pergőre)...
Hogy hogyan állítsd be úgy az erősítődet, hogy ne csak önmagában szóljon jól (középvágott szarbeállítás) hanem a zenekarban kiszólj a cinek és a bőgő közül...
Hogy amikor énekel az énekes ne akard az összes oktávot kitölteni valamivel...
Hogy a kvint helyett az üres húr gyakran hangosabbnak és tisztábbnak szól...
+ végtelen ritmusjáték, lepenget-rákalapácsol-felpenget és ilyen kis játékok vannak + hogyan rakj bele annyira kevés vibrátót, hogy még éljen, de ne legyen feltűnő.
Ezer kis apróság van, amit egy év alatt le akarnak tudni, de a ritmusjáték JÓVAL több a megfelelő hangok megfelelő időben való megszólaltatásának... Még tudnék egy oldalt írni erről, és még nem láttam sok mindent.
Egy kis löncshús ide is (magyarul spam), mert régóta keresünk gitárost:
Sziasztok!
A budapesti OneHeadedMan zenekar rutinos gitárost és/vagy zajszintist és/vagy bármi olyan zenészt keres, aki a zenéhez hozzá tudna tenni. Zenei hangminták a weboldalunkon (www.oneheadedman.com - legalul a belépés alatt) és videóklip pedig
itt: videa.hu/videok/zene/oneheadedman.
Itt tudtuk minket elérni: oneheadedman [kukac] oneheadedman [pont] com
a "legegyszerűbb", ha elkezded megtanulni azokat a számokat, amik tetszenek, és közben figyelsz a felépítésükre, kielemzed őket. de elég sok gitáros adott ki oktatóvideókat kottákkal a legkülönfélébb stílusokból, ott is csak azt tudom mondani, nézd meg, hogy melyik műfajban kinek a játékmódjára vagy kiváncsi, és nézd meg, hogy van-e oktatóanyaga. nagy okosságot nem tudok mondani, külföldön vannak boltok, amik direkt ilyen anyagokkal foglalkoznak, itthon nem tudom van-e, de megrendelni neten tuti meg lehet őket.
jobban jársz szerintem ha leülsz, és fülelsz, és memorizálsz.. erre nincs könyv, ezt nem tudom honnan lehet tanulni..
én mostanában a 80"-as évek popzenéit elemezgetem néha ily módon..
bizony, az a négy ember olyan zenét rakott össze, amit csak nagyon nagyon kevesen tudnának überelni, hihetetlenül sokat tettek le az asztalra, több tonnányi súlyos témát és alapot.
nagy tanár az a muzsika, minden benne van
Csákány srácok nem tudom melyik topikba is lenne ez a kérdésem megfelelő. MIndenesetre több helyre is berakom majd. A kérdésem az lenne nem -e tud vki segiteni: akár egy könyv, vagy tankömnyv. vmi videó vagy más oktató anyaggal nekem abban hogy megismerjem a Metál mint zenei müfaj jellegzetes elemeit. Mik az általános jellemzőj a gitár játékban . A metál gitárszolói hogyan épülnek fel. leginkábbb milyen elemekből épül fel stb.
A leginkább érdekelt metál alfajok a heavy metál, a death, vagy melodyc metal.
Aki bármivel tud segíteni kérem irjon. Legyen az bármi. Egy weblap bármi . Szeretnék többet megtudni szegény kis fémzenéről. Mert eléggé keverednek bennem a dallamok. Mikor pl egy számot kiakarok találni a bandával és nem olyannra sikerül mint amit ugy eltervezek ..
előre is thx
jah köcsög gyerek, de a dobos haverom is, aki nyomja ezeket jól...:)
Nah az a rész az, amikor így néztem...meg a végső menetelős riff ugyebár(mondjuk sok iylet írt a Pantera: Domination pl), meg amikor a végén Phil mondja: I"m brok---en.......ahogy megtöri a szót a riff ritmusára...nah...
múltkor magyar dogában is ebből idéztem valamit. pont.
Számomra minden Pantera szám a lazaságot, a feelinget és a pontosságot testesíti meg..:)
I"m broken meg a kedvencem:)
Nah meg mostanában a Reinventing the Steel...hát az eljátszhatatlanul nemistommilyen:)
Gyakoroljátok sokat a Master of Puppetz témáit...ott kibaszott nagy témák vannak....
ha meg van a feszesség, nyomjatok Pantera-t, akkor a lazaság is bele ivódik az emberbe....már amennyire laza lehet mondjuk a Fucking Hostile...:)
van olyan topic hogy játéktechnika, szerintem ez is abba férne bele, de a riffelésben nincs annyi titok és trükk ( tudni való mint a szlózásban)
Bár itt is lehet zene elméletet boncolgatni. :)
mi a jó riffelés titka?...néha kvint helyett hammer on-al kvartot fogós...olykor üveghangokat pengetős, sokat vibrátózós...sokat fel-le, de a zúzósabb hangzás érdekében olykor csak lefelé tompítva pengetős...dallamokat frappáns ritmusban reszelős...tremolót ráncilálós visításos....szerintem...na jó, befejezem:)
Megkapod te a mailjeimet, vagy csak én nem kapom meg a választ...
Legalább valami reaction please!!!
(VÁgod, tone bender, meg ilyenek..aludni sem bírok már)
Jah bocs... hülyén fogalmaztam... a Les Paul meg Explorer-t a vastag nyak kategóriába tartozik... de ha ezeknek a gitároknak volt már csavar nyakú a kezemben, és valami borzalom volt fölfele kotorászni..
Bizony mondom néktek, miben rejlik a jó riff. Sztem tök mindegy h pengeted, mindenkinek más tetszik, és az a lényeg h neked tetszen amit csinálsz! Ha másoknak is bejön akko biztos jó volt! ezt a topicot... LOL! ennyi erővel lehetne tapping mesterfokon topic is. Na most írd le hogy kell mesterfokon tappinelni...
Hát szólózni sztem rohadt nehéz egy vastag, csavarozott nyakú gityón (nekem). Ezek általában Les Paul, meg Explorer style gitárok. De "riffelni" nagyon fasza rajtuk, mert jó kerek telt a hangzás. Viszont szólóra (nekem) kell a floyd, na meg a vékony nyak.
Fixhidas gityón sokkal határozottabban, konkrétabban szólalnak meg a hangok, mint egy floydos gityón. Nagyobbat üt, stb. játszed el ugyanazt két gitáron, és egyből hallod.
Szerintem akármilyen gitáron lehet riffelni.Miért lenne jobb erre a fixhidas?Hang szempontjából meg az a fontos,milyen a jobb és balkezed,milyen hangszered van,min szólalsz meg,milyen ember vagy,mit ittál utóljára..stb..
Szerintem egyik fele a "riffelésnek" benne van az emberben, egyszerűen tudja és kész.
A másik felét meg lehet tanulni.
Van akinek nem kell tanulni, ős rifferek. (igazán jók, de másban nem biztos)
Na meg persze van aki hibába tanulja, gyakorolja, és mégis a büdös életben nem fog úgy megszólalni az a szerencsétlen gitár a kézben, mint az áhított imádott albumon.
Ők jobb ha hamar feladják és nekiállnak tekerni. Az még bejöhet. :)
...meg az sem olyan egyértelmű, hogy milyen egy riff. Hogy nagyon közhelyes példát említsek, pl. a Megadeth-ben már-már szólózás-szerű megoldások vannak, hogy csak metált említsek.
Igazából most nekem sincs ötletem, csak nagyon megfogott, kiváncsi voltam, hogy a nálam okosabb emberek mit tudnak szólni a témához. De majd kialakul.
És! Bár sokan nem szeretik a Darkane-t, van egy számuk az Emanation of fear. Na annak van vagy 3 fő riff témája, azt azért metálba nem árt kigyakorolni, érdekes alapot nyújthat! Így szól az intro téma, üres E húron ami ez esetben B, a tempó 200bpm: tiriri-titi-ririti-tiriri-tiriri-titi-ririti-ririti...
Sok cementet kő belerakni, némi sódert, meg vasat, a tágulás-repedések ellen.
Locsolgatni is kell, aztán fasza lesz.
Kell még egy jó betonkeverő, lapát, és egy láda hideg sör.
akkor kb már leírták előttem, h mikre érdemes odafigyelni, ezt nem igazán lehet tovább boncolni, és a tapasztalatok sem olyan értékesek, sőt sztem nincs is tapasztalat riffeknél. vagy milyen tapasztalatra gondolsz? hogyan pengetem, fogom le a Sandman refrénét???
nemár.. a panzer division of marduk az ÜT!! szerintem simán jó. kicsit monoton, h minden szám tankzörejjel indul, meg lőnek, és meghal mindenki mikor még semmi se volt. de akkor is jó :P
hát elég értelmetlen topic lett ez, sztem fölösleges, de majd csak lesz itt valami... amúgy gyakorolni-gyakorolni-gyakorolni, elemezni és ismerkedni újabb együttesekkel, vagyis újabb riffekkel. meg ha van már egy riff ami tetszik, akkor azt lehet fejlesztgetni, technikásabbra, lazábbra, stb...
Gyakoroljátok metronómra sokat a lefele pengetést, vagy részegen kell próbálni.
Mindent, amit csak lehet, lefele pengetni, akkor dögebb lesz. (Hátha nem volt mindenkinek egyértelmű, talán van, akinek ezzel segítettem:)
Az a lényeg, hogy Szólaljon meg pontosan, és egyformán határozottan minden hang, vagyis metronóm, plusz nem oda-vissza sikasika, hanem CSAK lefele pengetés.
Akkor beton lesz.
Ööö... mi is az a riff? Én a számok témáit szoktam igy nevezni! Tehát pl. Black night riffjei, ACDC riffek...
Nem tudom, ebben a topikban milyen tippeket lehet adni egymásnak?! Azaz, nem értem a topik lényegét!