A Hot Rod DeLuxe az eléggé nyilvánvaló tervezési hibáival és buta megoldásaival együtt is egy jó erősítő ... szerintem ...
A strato meg cseng-bong, ez a "dolga" :D
Nyilván sok igazság van abban, amit mondasz, de abban is, hogy az internet korában (Thomann és társai) nem mehetnek a dolgok úgy mint eddig. Változtatni kell a hazai hangszerboltosoknak a hozzáálláson, különben a jelenlegi tendenciák alapján max 10-15 év, és le lehet húzni a rolót. Magyarországon szinte semelyik boltban nem udvariasak az emberek, se a CBA-ban, se a hangszerboltban. Még mindig szocialista eladói kultúra van. Közben autózok 150 km.-t nyugatra, és hopp, érdekes módon az én kedvem lesik, nem nekem kell megfejtenem, hogy mit szabad és mit nem. Ami ki van rakva, azt szabad. Ennyi a történet. Lehet magyarázni a bizonyítványt, szerencsére nem az én megélhetésem múlik azon a felismerésen, hogy a vevő van-e a boltért vagy fordítva. Azt kell nézni, hogy a pénz melyik oldalról megy a másikra. Azt meg, hogy ne legyen csalódott az ember, egészen primitív módszerekkel meg lehet oldani. Pld. hogy egy cetlin kiírjátok a gitárra, hogy kiállítási darab, csak nézni lehet.
S akkor nincs az az érzésem, hogy bazmeg még mindig ez a szívózás megy mint húsz éve, amikor először mentem gitárboltba....
A karcsatos gyerekekkel meg az a helyzet, hogy az eladók pontosan azért vannak ott, hogy levetessék vele ha próbálni akar valamit. Ez is része az eladásnak...
-Az nem szomszédos stand volt, hanem az adott standon voltak Kasleder pedálok.
-Nyílván nem fog bemutatkozni annak a sok ezer embernek aki megfordult ott.
-Még mindig azt mondom, hogy kérdezni lehet, sőt kell is ilyen eseményeken.
-Sok féle Fendert illetve Squiert lehetett kipróbálni. Két hangszer volt amit a gazdáik külön kérésére nem engedtünk kipróbálni. Sok embernek nagy élmény volt közelről látni, kézbe venni ilyen hangszereket, mégha a háromból kettőt nem engedtünk megpengetni. Mégegyszer mondom volt ott egy 74-es is amin viszont lehetett játszani. Tudsz olyan standról a kiállításon, ahol hasonló korú hangszeren engedtek játszani?
-Nálunk a hangszerboltban is mindent ki lehet próbálni, sose szóltunk rá senkire. De egy kiállítás más. Meg kell húzni a határokat, mert az átlag érdeklődő sajnos nem kultúrált annyira, hogy ha odalép egy adott standhoz, megkérdezi a kiállítókat, hogy ki lehet-e próbálni egy-egy hangszert. Vagy ne adj isten leveszi a szegecses karperecét és nem karistolja végig a 3 kiló feletti hangszert stb. Évek óta divat szídni a hangszerboltokat ezért-azért, azt viszont soha senkitől nem hallottam még, hogy mennyire kulturálatlan a vevői oldal egy jelentős része. Tudom, hogy nem leszek népszerű ezzel a kijelentésemmel és tudnám ragozni, sok példával is, de ezt nem egy fórumon fogom megtenni. Ha összefutunk valahol és megkérdezed akkor elmondom. Látod ennyire egyszerű.
Amikor ott jártam, a standon három gitár volt. Egy squier és két fender. Amikor a zsinórt át akartam dugni az egyik fenderbe, jött egy krapek (jött egy krapek a szomszédos fender standról -nem mutatkozott be, szal nem tom ki volt), és kézzel lábbal tiltakozott, hogy jajj, azt nem lehet.
Oké, akkor maradok a squiernél. Az meg borzalmas volt. Úgyhogy akkor köszi, ennyi. Nem azt mondták, hogy itt egy másik fender, próbáld ki ezzel. Én meg nem vagyok gondolatolvasó, hogy akkor vajh lehet e....
Lehet itt nagy megfejtéseket közölni, hogy de nem is igaz, én akkor is ezt tapasztaltam. Nekem az az álláspontom, hogy egy ilyen kiállításon nem nekem kell megfelelnem, hanem a cuccnak. Szerintem senki se bökje tökön magát, hanem tessék odarakni egy normális gitárt,és szar gitárt meg ne tessék odarakni, ha már egyszer el akarunk adni valamit. Akkor nem lesznek félreértések.
Ha egy gitárt meg nem lehet kipróbálni, akkor azt talán egyszerűbb lenne egy kiírással tudatosítani, s így nincs meg az a keserű szájíze az embernek, hogy még itt is az a szokásos magyar kispályázás megy, mint a hangszerboltokban hogy csak az olcsó modelleket engedik kipróbálni. Asszem nem kell magyaráznom, mindenki átélte már ezt.
BASSDAY 2011. október 22-én a Budapest Jazz clubban (nem csak basszusgitárosoknak)!!!
Nagyon komoly szakmai programokkal, újdonságokkal, érdekességekkel várják a szervezők a kedves érdeklődőket, basszerosoknak a megjelenés erősen ajánlott, illetve mindenkinek, akit kicsit is érdekel a basszusgitár, az EBS erősítők, a Kasleder pedálok, a Maruszczyk mesterhangszerek, Victor Bailey, a gyönyörű hostess lányok vagy a házi pálinka...
15:30-tól Dandó Zolika fogja nektek bemutatni a Kasleder pedálokat egy kis jam session keretein belül, illetve itt, a BASSDAY-en fog debütálni az első Kasleder BASSPEDÁL!!! GYERTEK!!!
Én idén nem tudtam kimenni, de így a leírtak alapján teljesen jó próbacucc volt ez. Max. valami humbis megoldás hiányzott volna hozzá, de gondolom az ott levő egyéb Fender és Squier gityók közt olyasmi is akadt.
Más: van mód valahogy a The Rocker gain-jét növelni?
Még másabb: tervezel-e esetleg valamilyen többcsatis cuccot? Most a ToadWorks Death Rattle-ja tetszik, legalábbis a tudása. A youtube-os videók alapján a hangja se rossz, de nem is eget rengető (a Plexi csatorna nem igazán tetszik, különben azonnal keresnék magamnak egyet) Illetve ugyancsak tudásuk alapján tetszenek az AMT (http://amtelectronics.com/) cuccai, az SS20-as előfokot volt szerencsém kipróbálni. Nagyon minőségi, sajna hangra az sem az én világom, viszont a JFET guitar preamps sorozatukból az F1 és a V1 is elég meggyőzőnek tűnik. Igazából akár torzítóban, akár előfokban valami olyan megoldás kellene, hogy legyen egy tiszta csatornám, legyen egy Tweed-esebb/Fenderesebb overdrive-om, és egy nagyobb gain-ű (de még nem halálmetál, inkább hard rock/grunge/punk) torzított csatona, illetve ezek mellett szólókiemelésre egy boost funkció. Persze nem feltétlen akarom ezt mind egy pedálba/dobozba begyűrni, de jó lenne minél kevesebb kütyüből megoldani.
Statisztika: Tavaly a Fender stand a legnagyobb hangzavar kellős közepén volt, 6 pedállal voltam kint akkor is mint idén, egy tranzisztoros Fender FM212-es erősítőn lehetett kipróbálni mindegyik pedálomat, főként Squier gitárokkal, az esetek döntő többségében nagyon tetszett az embereknek amit hallottak, sőt...
Idén viszonylag(!) "zajmentesebb" helyen volt a standunk, egy full csöves Fender Hot Rod deluxe-on lehetett próbálgatni a pedálokat, nagyon sok Fender gitár volt kint és egy pár Squier is (mindegyik Fender-t és Squier-t ki lehetett próbálni), illetve 3 igazi különlegességnek számító 70-es évek béli Fender Stratocaster (melyek közül a 74-es évjáratú kimondottan a pedálboard mellett lett felállítva, ösztönzésképp, hogy egy igazán frankó gitárral is ki tudjátok próbálni a pedálokat..., a két 79-es Strat valóban csak kiállítási darab volt, tulajdonosaik kérésére nem lehetett kipróbálni őket...), szóval akkor most kicsit képzavarban vagyok, nem értem, hogy most ilyenkor mi van...
...és nehogy nekem valaki megfejtse, hogy a Squier-nek meg az FM212-nek jobb hangja van, mint egy 1974-es Fender gitárnak egy csöves erősítőn, mert akkor tökön szúrom magam, bőven sok hasonló megfejtést hallottam a hétvége alatt...
Hat pedál volt kitéve, abból egy a kőegyszerű, egypotis Wild Horses booster; egy kicsit bonyolultabb treble booster; két torzító, egy fuzz: egyik sem nyolcpotis csoda; meg a delay...azért ez nem egy repülőgép műszerfala...:) Meg nem kell mindegyiket egyszerre használni. Épp az a jó, hogy közvetlenül egymás után, ugyanazzal a gitárral, ugyanazon az erősítőn tudod kipróbálni, Ha kettesével lettek volna, akkor esély sincs erre.
Én prüntyögtem is kicsit a 74-esen, tetszett is. A pedálokat viszont legközelebb a kevesebb több elv alapján kellene kiállítani. Előttem már mindenki össze-vissza tekergette őket, és egyszerre ennyi pedál potiserege felér egy multieffekt bonyolultságával. Szívesebben vettem volna, ha a pedálok (mondjuk kettesével) egy-egy kisebb erősítő elé (akár Mustang, Hot Rod Blues Junior, vagy bármi) lettek volna kötve, mondjuk így: rocker - delay, crossroads - purple haze, stb... Két pedált még ki lehet ismerni azalatt a néhány perc alatt és oda lehet engedni másokat is.
Kedves Gazz!
A két 79-esen nem lehetett játszani, ez a hangszerek gazdáinak külön kérése volt. Viszont a 74-esen orrvérzésig játszattál volna, ha rákérdezel. Nem hinném, hogy valaki is kényszerített rá, hogy Squieren játsz, volt kint jópár Fender gitár is (pl. Pawn Shop, Classic Player, Blacktop, American Special...)
A Hot Rod Deluxe, pedig Albert kérése volt.
Engem nem engedtek a fenderen játszani, merthogy az csak díszlet. Kapják be!
Egyébként nekem nem jött be az erősítő, szerintem nem alkalmas ezeknek a pedáloknak a kipróbálására. Nekem is az volt a bajom, hogy csengett bongott, de egy normális húsos tömör hangot nem lehetett kihozni belőle. Meg az a squier is szarul szólt.
Emiatt aztán az effektek se nagyon jöttek be. A roccker alig szólt másképp mint a voodoo chile, a rockeren a whiskey/emerald semmi változást nem hozott, és zajos volt mindkettő...
Csalódás volt.
Igen, világított: szép kéken villogta a TAP tempót. De biztos valamit nem vettem észre, eléggé el voltam azzal fogalva, hogy az erősítő ne szóljon túl élesen. De valszeg elég fáradt is lehettem, mert mindjárt azzal nyitottam, hogy a Standby kapcsit nem kapcsoltam át, és csodálkoztam másodpercekig, miért nem szól a cucc.
Végül kisegítettek, én meg, miután a delejjel nem sikerült zöld ágra vergődnöm, maradtam a Rocker tesztelésénél. A mellékelt fender gitinek viszont nagyon gromek nyaka volt, élvezet volt maszatolni rajta.
A rockeren meg gondokodom - egy DLT 8-as elégedett tulajaként muszáj volt kipróbálnom azt is!
Én ottvótam! Megkeresteméskipróbáltam a rockert. A delayt azonban hiába kapcsoltam, nem csinált semmit. Valamit elbaltázhattam, pedig összvissz két kapcsoló van rajta.
Részben idevág, ezért szeretném a figyelmetekbe ajánlani a következő eseményt:
A paksi Beatles tribute zenekarommal szervezzük ezt a bulit, mindenkit várunk jó kis beat zenével, sörrel, borral, pálinkával, nosztalgiával, jövőképpel meg miegymással...
Ugye szereti itt mindenki a Beatles-t?!
hát, szerintem érdemes megnézni másik kábellel, másik erősítővel, meg akár a wah nélkül, ilyenkor amikor ennyi cucc van összekötve, akármelyiknél lehet a gebasz
Próbáld ki így: gitár--pedál elemmel!--erősítő. (ha így is szokatlanul zajos akkor a pedállal van baj ha egyébként a gitár símán bekötve az erősítőbe nem sistereg) A wah az más téma: lenyomva mindegyiknek van egy kis magasfrekis zaja, mert kiemeli a jól hallható tartományt----ez viszont torzítóval nem annyira zavaró.
Lentebb írtam, de hátha:
ha bekapcsolom, 0 gain-nél is folyamatos sistergést hallok, ami
1. ha dlt-t kötök utána brutál módon felerősödik
2. ha saját gain-jét tekerem fel, szintén
úgy, hogy zavaró. Megnéztem a demó videót a youtube-on, azon semmi mellékzaj nem hallatszik.
Számítógépen is hallatszik, kevésbé zavaró, érezhetően kisebb, mint az erősítőn, úgyhogy lehet, hogy az erősítővel van valami, mert most szúrtam ki, hogy a wah pedálomnak is van - főleg kinyomva magas freki felé - sistergése...
Lehet, hogy off, de ilyesmi pl. rossz cső miatt (az erősítőben) lehet ilyen?
Kipróbáltam számítógépre kötve, hangkártyán keresztül, ott érezhetően kisebb ez a sistergés, bár picit még így is zavar, mert felvételhez is kéne a pedál.
Viszont az erősítő elé rakva jóval hangosabb, nem beszélve arról, hogy ha mögé teszem a dlt-t is, akkor már igen durva... Önmagában a dlt saját zaja eltörpül a wild horses-é mellett, úgyhogy tényleg nem tudom, mi lehet...
A poti tekergetése közben hallható "recsegés" normális dolog, ez ennek az áramkörnek a velejárója... van egy minimális alapzaja a pedálnak, de ez nagyon pici, max.-ra tekert állapotban nyilván nagyobb, de alapvetően nem szabad, hogy nagyobb legyen, mint mondjuk a DLT-nél! Ha működik normálisan a pedál, tehát a potit felfelé tekerve nő az erősítés és nem észlelhető semmi más furcsa jelenség a zajon kívül, akkor szerintem valahol máshol lesz a probléma...
Szóval akkor Hölgyek, Urak, szeretném bejelenteni, hogy elkészült az a kasleder pedál, amit már évtizedek óta epekedve vártok, a csodálatos Kasleder My Generation DELAY Dobpergés!!!
Csináltunk nektek pár bemutató videót a pedálokhoz, többek közt az új DELAY-hez is (kicsivel lejjebb látható/hallható), illetve ezen a videón másik 3 haverjával közreműködve:
Szépen, sorban lehet feliratkozni az előrendelési listára, mert ugye mindenkinek az a vágya, hogy magáénak tudhasson és használhasson egyet ebből a kis szépségből... hehe
köszönöm, köszönöm, köszönöm
Lett nékem egy Wild Horses pedálom, és nagyon jól szuperál, de nem tudom, hogy feltétlenül szükséges velejárója ennek az, hogy sistergő hangot ad. Minél jobban ki van tekerve, annál hangosabban. De ha nullára van tekerve akkor is. Meg ha a gitáron nullára van tekerve a hang, akkor is.
Lehet ezt valahogy orvosolni?
(mondjuk a gain poti is eléggé recsg tekeréskor, de azt sejtem, hogy lehet kiküszöbölni)
Mert egyelőre nincs keret a ,,járatbővítésre" ,sőt szegény Wild Horses is ment, szóval, fenn van tartva a jövendőbeli pedáloknak, azért lett a chameleon. Az első kijáraton 5 analog pedál van, a másodikra kötöttem a digi delay-t, ha már izolált kijáratok. Lesz még DigiWhammy,Trex pedál is,polytune kellene nekem is,stbstbstb, szóval még nincs meg minden. Viszont amit az első kijáraton van,az mind örök darab, és három magyar belőle.
Syco Machine tulajoktól kellene segítség.
Vettem egyet mind a 2 funkció a pedálon jól működik, nagyon szépen szólnak külön-külön. Fasza a kórus is meg a torzítás is.
De, ha a a torzításra rákapcsolom a kórust, akkor jelentősen boostol egyet a hangon és olyan lesz a hang, mintha "vödörből szólna" az egész.
Ez így normális v. csak nem jól állítottam be valamit?
Érdemes kipróbálni a nem annyira bevett pedálsorrendeket...érdekes hangzások születhetnek. Pl. wah a sor végére, delay a modulációsok elé, modulációsok torzító/od elé, stb..