Még egy agyalás: van a gt-8-on egy erősítő vezérlő kimenet. Ez valami midis dolog ?, vagy egy jack dugón keresztül tud annyit, hogy ad egy jelet, mint egy nyomógomb, és átkapcsolja az erősítő csatornáját. Gondolom, hogy 3 csatornát ilyen egyszerűen nem tud vezérelni.
Köszönöm az eddigi segítséget, úgy érzem, hogy kezdek megvilágosodni. Tehát a gt-6 nál az ext drive lényegében egy torzító fajta az effekt láncban, és két torzítót nem lehet programozni, a gt-8-nál meg van egy külön erre a célra dedikált effekt, az fx loop, ami elé és mögé azt konfigurálok a láncba, amit akarok...
GT8-cal már lehet mert van külön LOOP, a GT-6 ból lefoglal egy torzítót az externalDRIVE mivel ezt a torzítók közül lehet kiválasztani. A GT6-tal a BOOST-olást úgy gondoltam, hogy egy másik effektet vagy pl: EQ-t raknék az ExternalDRIVE elé az effektláncban, így lehetne boostolni.
Köszi, már csak egy kérdés, a gt-8-al már lehet a saját torzítóval is küldeni az erősítő preampot? Egyelőre ugyan ilyet nem tervezek, de későbbiekben esetleg egy extrémebb torzító használata sem kizárt. Ha jól értem, akkor a gt-6-nál nem konfigurálható torzító az external drive kimenet elé? Viszont egy booster már igen? Már látom, hogy valakitól kölcsön kellene kérnem egy gt-6-ot, hogy kipróbálgathassam a lehetőségeket. Azért a gt-6 már csak 40 ezer, ez már egészen alacsony ár ahhoz képest, hogy mit tud.... Csak egy wah meg egy whammy használtan többe kerülne...
De alkalmas és nem hiányzik az FXLoop csak External DRIVE-nak hívják, egy kis szépséghiba, hogy így nem tudod GT-6 torzítóval megküldeni a Marshall preampot, de mással is lehet Boostolni nem csak torzítóval ;)
nagy multis nem vagyok, de amin van loop az tudja ezt.
Cable 1 - Guitar Out > GT-6 Input Jack.
Cable 2 - GT-6 FX Loop Send > Amp Input (yes, right up front).
Cable 3 - Amp FX Loop Send > GT-6 FX Loop Return.
Cable 4 - GT-6 Left(Mono) Output > Amp FX Loop Return.
Köszi, ezt tudja esetleg egy gt-6-os is már? Ami kellene:
a preamp elé: wah, whammy
a preamp után: chorus, delay
Ja jól tudom, az m50-es pl. nem tud ilyen 4 kábeles bekötést
Sziasztok, én is ilyen csöves fej multieffekt összekapcsoláson gondolkodom. Meg lehet-e csinálni azt, hogy a csöves fej preampje elé való effekteket (pl. wah, whammy) külön kivezetem az erősítő inputba, a preamp után való effekteket (pl delay, chorus) pedig az erősítő effekt loopjába kötni. Tehát a torzítást a csöves fej (marshall) csinálná, a marshall lábkapcsolóját használnám a clean, crunch, lead váltásra, és az egyéb effektekre a boss-t használnám. Csak az a baj, hogy az effektek egy része a preamp elé, másik része meg a preamp után való...
Szia, én tudom, hogy mire gondolsz, tudomásom szerint ezt nem lehet megoldani ezekben a pedálokban. Helyette line6 m13 vagy hd500-as, minőségre nagyjából ugyanaz, kezelési filozófiája más, de mindkettő tudja, hogy 2-3 vagy akár 4 delay-t is egymás után programozni. Én m13-al csináltam meg a shadows hangzásokat, 2 delay egymás után különféle konfigurációkban és beállításokban, nagyon szép hangokat ki lehet hozni.
sziasztok. a véleményeteket szeretném kérni:
melyik a jobb választás: a boss gt-6 vagy me 70?
otthoni használatra lenne,nem próbára vagy élőben, zenét akarok szerezni,alapjáraton billentyűs vagyok, és most pedzegetem a gitárt,első multim lenne,gyakorlatilag zéró az ismeretem ezekről,de szeretnék egy olyat venni,amit a későbbiekben nem kell lecserélni (ha netán második gilmour lennék :)).ja, és hogyha számít,elektro-akusztikus gitárhoz lenne. köszi előre is a választ.
Dupla visszhang?
Esetleg delay+reverb kombinációt tudnám elképzelni, ami majdnem ugyanaz, és megoldható a GT-10-essel. Képzelj el egy delayezett hangot egy nagy üres teremben.
Szakértő Urak!
Segítséget kérek! Lehet e és hogyan a GT 10-en dupla visszhangot állítani. Tehát az alap visszhangot mégegyszer megvisszhangosítom. Hank Marvin féle hangzást szeretnék elérni. Minden ötletet előre is köszönöm.
Sziasztok, köszi az eszmefuttatást, pont ezen küzdök egy ideje én is, annyi különbséggel, hogy GT-Pro-val. A GT-Pro-nak nagy előnye, hogy van egy pre loop-ja, ami még nem dolgozza fel a jelet digitálisan, vagyis egy AD-DA konverziót meg lehet spórolni. Bár én ordító különbséget nem hallok a send-return-höz képest, de azért egészségesebb így, legalábbis a hangszerész barátom mindig ezzel jön. A másik nagyon fontos, hogy a JMP, vagy bármely tube preamp kifogástalan műszaki állapotban legyen. Egy hétig szívtam a zajokkal, sistergéssel, majd a szerviz után ezek mind megszűntek (használtan vettem). Nálam a direkt JMP hang egy öreg Marshall 2040 Artisté kombó végfokára kötve szólal meg, míg a GT Pro-n a direkt jel le van tekerve, s szinte csak effektként szólal meg egy EFEX VPA 260 végfokkal két kis ládán, Jensen C 12N hangszórókon. Próbáltam más rendszerben (Marshall rack, stb,.), de azok mindig az adott cucc hangszínére színeztek minden beállítást. Az EFEX-ben az a zseniális, hogy teljesen színezetlen, de meleg hangot adó csöves cucc, így a Gt hangjai, effectjei nagyon szépen hifi-ben megszólalnak. Amikor csak a GT-Pro saját hangja kell – bizonyos „agyas” hangszíneknél, akkor a pre-loop egyszerűen nincs bekapcsolva az adott pachban. Élőben három mikrofon, GT Pro bal – jobb, Marshall közép pozicióban, és nem vagy ráutalva a hangmérnökre, minden úgy szól, mint a lemezen.
Persze azért minden még nem tökéletes, a Boss RC 50 looper rendszerbe beillesztésével még kínlódok rendesen.
Üdv
Hemerofiton
Köszönöm a jó tanácsot ! :) Tökéletes az eszmefuttatásod, tegnap a próbateremben próbáltam ki, azt amit itthon végre összeraktam. Tudom, hogy próbatermi hangerőn combo-n tök máshogy szól, így is volt. (Ezt a JMP return dolgot nem tudtam, csupán azt, hogy nem szólt)Valóban úgy lett a leg jobb a bekötés, ahogyan Te most írod, és én is a JMP normál out-járól küldtem vissza a jelet a GT-be, és ott Eq, mert a Speaker sim, elég tónustalan jelet ad ki. ( nem is erre van ). Most még ( ismét itthon-füles) az efect-lánc változtatgatásával kísérletezek, de már látom a fényt az alagút végén. Elgondolkodtam, hogy kell-e ez sok macera,de összehasonlítva az eddig használt drive hangzást ( ami idáig sem volt rossz ), most a JMP-vel sokkal érthetőbb konkrétabb. A tiszták meg S/L nélkül mennek ugyan úgy a GT-ből Preamp sim nélkül a Greg inputjába és isten úgy minden. Csupán kábel hegyek még egy cuccal több, amit lehet hurcolni :) mivel több zenekarban játszok azonos próbahelyen, így a megoldás az lesz, hogy a JMP-t és a kábeleket ott hagyom, és amikor kell ( Jönami-Jön bandában )használom, a másik zenekarban meg csak a GT fog szólni. Köszi a segítséget :)
A JMP return jén beküldött jel már nem megy át a JMP előfokán, ha a JMP-t is szeretnéd használni akkor a GT send-et a JMP inputba kösd, a visszajövő jelet ne a JMP send-ből vedd le hanem a normál OUT-ről vagy a SIM kimenetről (ezt a kimenetet csak otthonra) fejládán a síma nem sim-es kimeneteket használj, különben a magában otthon jólszólós hang, zenekarban elveszik vagy nem olyan lesz. Egyébként a JMP szimulált kimenete egy alul felül áteresztő szűrő (EQ) halmaz. Amit a GT-vel jobban is megoldhatsz és a jelút megfelelő helyén kompenzálhatsz (a végén).
1. Nézd meg a Manual 50-51. oldalát.
2. Egy lehetséges megoldás: Master/Pedal FX > Pedal FX > majd a kiválasztott CTRL pedálhoz hozzárendeled a plusz 10/20 dB-t (valahol a vége fele van a listának).
Help ! :)
hogyan tudok több funkciót rendeli egy CTRL pedálhoz ? ( compr + delay + solo )
assing-ban úgy emléXem, de hogy hogy aszt már nem tudom :(
valamint ha nincs bekapcsolva reamp és S/L-ről jön a loop akkor hogyan lehet a solo funkciót alkalmazni egy pacth-es belül ?
Tegnap végre lett időm, és belevetettem magamat a Marci JMP-1 és GT-10 fúziójának.
sok tökölél után , Siker !
Minden elvárásomat teljesíti:
gitár - Gt - Gt-send - JMP input - JMP speaker sim - GT - return, GT out - Greg combo in
így ha a GT-n a S/R ki van kapcsolva, simán használhatom a combó tisztáit ( amiket Imádok ), aztán a torz hangszíneknél S/R -on és már is jönnek a Marcis drive-ok.
Tudom, nem ez a leg szebb megoldás a jelútnak, de:
valamiért ha a JMP send-returnját használom, olyan , mint ha a return nem fogadna jelet. ezért simán az inputjába küldtem a GT.-send jelét, valamint ha a visszajövő jelet a JMP send-jén küldöm vissza a GT-be, szól nem is rosszul, de nem úgy mint ha egyenesbe a gitár JMP hangját pl. visszahallgatnám.
Így a leg jobb minőség a speaker virtual- on keresztül szólt és ennek mindig állandó a jelszintje.
Még egy kis dicsekvés :
Jött a MIDI :)
20 perc tökölés után rájöttem a megoldásra ( segítség nélkül )
Tökéletesen vezérli a GT a JMP-t :)
Programváltásoknál (persze, ha be van kapcsolva az S/N) behívja a JMP hozzárendelt programhelyét és beilleszti a láncba :)
" van ismerősöm, aki azért vett még egy midi cont board-ot, hogy a GT mellett külön vezérelje a JMP-t, mert nem tudta megoldani" :)))
Tehát, Köszönöm a segítséget és a korrekt hozzáállásodat !
Ui:
1u magasságú rack szállítását mivel tudnám leg olcsóbban de még is biztonságosan megoldani ? Jelzem a BOSS GT tokjába pont belefér, csak hát ugye a GT lakik :)
Eladó a képeken látható dob felszerelés kb 2 éves. Épített dobról van szó a pergő, a tamok és a lábdob Padteches a cinek kínaiak és az agy Roland (TD-3) Nincsenek szétverve tökéletesen működik. Ideális panelba vagy idegesítő szomszédok ellen. Kis helyen elfér könnyű szállítani (nincs hangolási probléma). Helyileg Gyöngyösön van Budapesttől az m3-on 75 km. Széket és ütőket nem tudok hozzá adni.
ÁRA 150 000 FORINT. Lehetőleg egyben szeretném eladni.
Érdeklődni 0630 581 4393 vagy chaosman1104@citromail.hu
Vettem egy ME-25 multieffektet, nagyon jó a hangja a Super stack nagyon nagy, majd szétesik a mg15-ös kombó Még ismerkedek vele.
Nem találtam, olyat ami ne tetszene benne, egyelőre
Ha valaki ilyet keres ne gondolkodjon, vegye meg!
Eladó a jó állapotban levő (1-2 minimális karc) Boss DS-2 torzítóm. 1 hónapja, sajnos doboza nélkül vettem. Nem azt a hangot keresem, amit ez a pedál ad, ettől függetlenül ez egy kétségtelenül szép hangú, és sokak által használt pedál!
A potik jók benne, átnézettem egy hozzáértővel is. Nem por által ellepve árulom, mint ahogy általában a Boss effekteket szokás.
Adapterrel!
Böngéssz az alábbi oldalon, hogy megismerd a hangját:
http://www.youtube.com/results?search_query=boss+ds-2&aq=f
Köszönöm a segítséget!
Tegnap, bent voltam a Roland bemutatóteremben, és az Andris, nagyon készségesen végigpróbálta a bekötési móduszokat, valamint a loop - variációkat, de sajna, hiába szólalt meg, egy nagyon műanyag, vékony, szinte használhatatlan hangzás jött ki :( Már azon gondolkodok, hogy lehet hogy még így is túl nagy a bemenő jelszint a JMP-ből, pedig már majdnem minimumra levette. De nem adom fel :)
Az alapötletem továbbra is az, amit korábban a másik topikban leírtam, tehát hurkold be a JMP-t a GT-10 loopjába. A további ötleteim elméletben:
1. Kapcsolj be a GT-ben egy sztereo (L/R) Amp szimulációt, az erősítőmodellt válaszd THROUGH-ra! Ez konkrétan nem szimulál semmit, csak átengedi a jelet, hangszínezni se tudod, csak jelszintezni. Így megoldódik az útvonalválasztás.
2. Az effektláncban az Amp szimut tedd a lánc legvégére, így sztereo (vagyis két egymástól független) kimeneted/jelutad lesz, az A amp megy az L-kimenetre, a B amp meg az R-re. A Gt loopját (S/R) helyezd el abban az ágban, amelyikből a Greg végfokára mégy, pl B.
3. Valamelyik CTRL pedálra állíts be AMP A/B kapcsolást.
4. Dugd be a Left kimenetet a Greg elejébe, ez lesz a tiszta csatid. Rightból meg menj a Greg végébe, ez lesz a torzad. CTRL pedállal váltogatod.
Az egyetlen kényelmetlenség az lehet, ha pl delayt (vagy más előfok utáni effektet) akarsz használni mindkét csatira, ezt csak két programhellyel tudod megoldani, az egyikben az A ágban kell lennie, a másikban a B-ben.
Nekem is hasonló módon van kialakítva sztereo jelutam, csak nem egy erősítő két bemenetére, hanem két erősítő egy-egy bemenetére.
Egyébként nincs a JMP-nek olyan módja, hogy gitárerősítő előfokába dugható, mint egy torzítópedál? Mert ha lenne, akkor nem kéne ez a gordiuszi megfejtés. :D
sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék.
Nem vagyok egy MIDI huszár. hogy tudok összehozni egy Marshall JMP-1 előfokot, GT-10, és egy Greg full cső kombót ( van rajta Loop ki-be - kapcsolóval: baypass-loop). Az igazán nagy még az lenne, ha a tiszta hangokra a Greg előfokát tudnám használni, a torzakra meg a JMP-t a GT-10 vezérlésével.
tehát mit hová és hogyan? Megköszönném, ha tudnátok segíteni :)
Segítséget kérnék Tőletek! Boss ME-70est szeretnék fx loopban összehozni egy Randall fejjel, de a multinak nincs fx send-return csatija:S Megoldható mégis valahogy?
fx
Jelszintek rendben? SYSTEM MENU-ben az INPUT/OUTPUT Guitar 1...3 jelszint, presence, GLOBAL EQ nincs túllőve, Main Out Level -10 vagy +4dB, Patch, Master level, Gain.
Gyári patch (pl:P1-1...4 is gerjed?
Van valaki aki a XI. kerület környékén be tudna vállalni egy cry baby q95 javítást?
A hiba jelenség hogy úgy marad a hang mintha nem szállnék le róla, pedig automatikusan vissza kellene állnia.
köszi előre is.
Nem rossz eszközpark. :D Én úgy kötném, hogy a JMP-t a GT10 loopjába, plusz egy midikábel a vezérléshez, a GT10-ből meg a Greg végfokjára, vagy inputjába, ahogy majd jobbnak érzed. Ampszimut, hangfalszimut értelemszerűen kiiktatni a GT-n.
Sziasztok !
egy kis segítséget kérnék :)
GT-10 mellé Marshall JMP-1 tervezgetek. Kérdésem az lenne, mivel mind a 2 midis a GT-vel tudom vezérelni a JMP-1-et, valamint egy Greg 50W cső combón szólalna meg ( csöves loop van rajta) hogy érdemes bekötni?
Köszö-net
Mindezeken túl az ME-25 -öt ajánalnám.
Ne tévesszen meg, h alap multinak csinálták.
Az Me-70-nél hangra 2x jobb, és még a szolgáltatásai is jobbak.
Kevesebb bigyó van rajta, az tény.
Van egy eladó Roland GR-55-ösöm, a GK hangszedő nélkül.
Budapesten és környékén megoldható a házhozszállítás.
140ezer Ft az ára.
Érdeklődni: pezsgotuner kukac hotmail pont com
Nem feltétlenül az agyonhájpolt gyárit kell megvenni jó drágán, hanem a klónját, hazai szakiktól. Meg nem új cuccot kell venni...:)
De a Te döntésed természetesen. Csak el szeretném oszlatni azt a tévképzetet, hogy a jót csak drágán lehet megszerezni/csak a drága a jó...
Hát akkor próbáld ki.
Most hiába mondják neked, hogy ilyen meg olyan...kételyeid lesznek, ha nem próbálod ki.
Beszélj egy itteni fórumossal, akinek van és menj el hozzá, próbáld ki, hasonlítsd össze a tieddel és kiderül.
Próbáltam már a kisvasutazást, nekem nem jött be, plusz azért a jobb analóg pedálok is baromi drágák. Mindegy, ez nem ilyen analóg vs. multi dolog, mert én szeretem a multieffekteket (tudom, én szegénységem :), csak érdekel hogy a line6 hogy szól erősítőre kötve.
Analóg pedálok.
Írtad, hogy szereted, ha egyben van minden. PJ-hez kell kábé egy jó torzító (vagy az erősítőé), egy boost, wah, esetleg chorus. Ez nem kezelhetetlen mennyiség...egy mai multiban több pedál van.:)
Mivel nem otthon gép előtt való gitározásra kellene, meg igazából nem is vonalból játszásra, ezért igazából az érdekelne, hogy mennyire szól vállalhatóan simán erősítőre dugva?(vagy return-be) Okés hogy vagy xmillió preset, de ha mind műanyagul, élettelen szól csöves erősítőn keresztül, akkor felejtős.
A BOSS-hoz töredéke annyi presetet találsz, ráadásul a gépre való feltöltése is macerás. Egyrészt meg kell venni egy MIDI USB kábelt, amin feltöltöd. A Line6 szabvány USB kábelt használ, ami szerintem mindenkinek hempereg otthon, mert egyszerűen kihúzza a nyomtatóból, scannerből, akárhonnan.
Második körben, a gond a GT-vel, hogy nincsen azonnali kommunikációja oda vissza a pc-vel. Ha rátöltöd a presetet, és valami nem tetszik, akkor ugyan úgy tekergeted a gombokat a gépen. A Line6 esetében a pc mint egy kezelő felület működik, grafikusan jeleníti meg a monitoron az adott erősítők, pedálok kezelő felületét, a poti gombokat "megfogod az egérrel" és tekered, mintha az erősítőn tennéd.
Én a Line6-t az erősítő returnjába kötöttem és szerintem egyáltalán nem szólt rosszul.
A legjobb az lenne ha ki tudnék próbálni egyet (line6) még megvétel előtt, amire persze nincs lehetőség...mondjuk a GT-t is látatlanba vettem, és nincs is vele gond, csak tényleg olyan kacifántos, időgyilkos a paraméterezése, hogy ihaj. Elveszi az ember kedvét kicsit.
Tök jók az érveid, bár a bosshoz is találni ugyanígy preseteket. Én még egy érvet tudok felhozni ami a Boss mellett szól, ez pedig a AD/DA átalakítás. Ilyen bitszámokat nem tudok, de az tuti, hogy amikor a Podot kötöttem rá az erősítőmre, akkor olyan szinten összetörte a gitárhangot, hogy elsírtam magam. A Boss is megeszi a jelet, de nem olyan zavaróan, mint a Pod. Csak a fülem alapján. Vonalból viszont pont fordítva éreztem, a Bossból egyszerűen képtelen vagyok kiszedni azt a bizonyos "boss-zizit", a Pod elfogadhatóbb volt nekem.
Akkor viszont a Line6 kell neked. USB-vel összekötöd a kütyüt a PC-vel, felmész a Line6 oldalára, a tonebankba, beütöd, hogy Pearl Jam, ki fog dobni egy másodperc alatt cca 5000 presetet, amik közül mazyolázhatsz, egy kattintás, és rajta van a podon. Ha tetszik két gombnyomás, és már mented is, ha nem, töltöd a következőt.
A Line6-ben ez a zseniális. A GT olyanoknak való, akik szeretnek millió beállítással pepecselni, a Line6, (most a Pod XT Live-ről beszélek, mert nekem olyan volt, de volt GT-(-m is, tehát van összehasonlítás) kevésbé paraméterezhető, viszont ezerszer felhasználóbarátabb cucc.
Én a helyedben simán váltanék Podra, mert a Te igényeidnek az való.
Kispedálokról váltottam multira, az valahogy nem jött be. Jobb szeretem ha egyben benne van minden ami kell. PJ-hez tényleg nem kell sok effekt, viszont az igazi hangzást egy életen át keresi az ember... :)
Hát ja, foglalkozni kell vele. Esetleg Gt10-re lenne érdemes upgradelned, annak barátibb a kezelői felülete. Vagy ha csak PJ-t nyomsz, akkor kispedálok. Ahhoz nem kell sok.
Köszi a választ...az az igazság hogy rohadt lusta vagyok nekiülni tekergetni,
plusz kicsit kevés az én effektes tudásom a GT-hez, dehát...rá kell szánni az
időt.
Nekem volt mindkettő. Az én véleményem röviden, ha vonalból kell, akkor POD, ha meg gitárerősítővel, akkor Boss. Látom az adatlapodon, hogy Gt8-ad van. Ha cserén gondolkodsz, kár lenne, pláne Pearl Jamhez.
A multik nagy előnye, hogy kompakt kivitelűek. Rohadtul nem mindegy, hogy egy laptoptáskát, vagy egy 60X80X25 cm méretű cca 15 kg-os boarddal cuccolsz a próbára....
Hali! Véleményekre lennék kíváncsi, hogy egy ling6 pod xt live mennyivel felhasználóbarátabb, mint a GT-8? Mennyire használhatóak az effektjei, szimulációi?
Szerintem nagyjából bármilyen pedálhoz kell türelem.:) Sokat kell játszani az erősítő/pedál potijaival (ahogy Te is írtad, bár én nem multira gondolok), nem mindegy, milyen más pedállal/egyéb cuccal együtt használod, stb.
Nekem tetszett az MT-2, de idővel egyre kevesebb torzítást használtam, most már szinte OD..:DD Emlékeimben nem volt vékony hangja, pedig egy kivételével sc-os gityóim voltak.
A multik valahogy sosem érdekeltek igazán. Nekem használhatatlanok.
A boss effektekhez, és multikhoz kell nem kis türelem. Nekem így két hét alatt sikerült az ME33-ból is kitekergetni meglepően szalonképes hangokat. Tény, hogy a torzító szekció nem az erőssége, (de nem volt az még a GT-8 nak sem), de ha van türelmed játszani az erősítő modellek gainjével, és hozzá az od-val, lehet meglepően jó hangokat kitekergetni belőlük.
Nekem eddig egyetlen pedállal volt dolgom, amire azt mondtam, hogy az ahogy van úgy szar, az a Meatal Zone volt. Azzal is a fő bajom az volt, hogy valami elképesztően vékony a hangja. Semmi dög nincsen benne.
Angliából vettem 17-ért (mindent beleértve).
A tápot viszont itthon a Conradban 2,5-ért.
Úgyhogy nullában szálltam ki.
Szerintem egyszem kispedálnál meg többet ér. ;)
Pláne, h nekem a magányos sárga-piros bosspedálok is ugyanolyan zizihangúak mint ezek.
Köszi szépen, sejtettem hogy kb. ez a helyzet. Valóban max amiatt érdemesebb GT10-et venni, mert azt ha úgy adódik könnyebben el lehet majd adni... Újabb ok a vacilálásra :D
Azt nem mondom, hogy Slowhand Joseph kolléga örömtáncot járt, de végül ideadta ennyiért. Egyébként meg sokkal többet nem igen ér, otthon gyakorolgatni jó, de másra nem nagyon.