A legjobb az volt, hogy, mint a hülyegyerek, miután kikevertem a szandot és beállítottam az effekteket, akkor jöttem rá, hogy exit gombbal még az egésznek van egy állítója, ahol egymáshoz tudom lőni a magas mély közepet, és a patch erejét.
Nem titkos, csak az a baj, hogy jön az öcsém, aki a zenekarom tagja és közösen állítgatjuk (illetve ő csak véleményezi), hogy az adott sound jó e az adott dalhoz. De nem lesz kész elsőre. Most odamegyünk, állítgatjuk, és jövő hétvégén vagy valamelyik este megint megyek, és akkor szólok.
kíváncsi lennék, hogy egy profi hogyan áll neki a soundoknak... nagy gond lenne, ha befülelnék? esetlegeesn felmerülő kérdésekre tudnék tippeket adni...
Köszi mindkettőtöknek! Igen, még nem tudtam a display modok közti különbségeket. Megvan a pedál másfél hete, tegnap hallottam először a hangját. Anyit dolgoztam, hogy nem volt rá energiám..
Egyébként vasárnapra kibéreltem egy próbatermet, ahol koncerthangerővel be tudom állítgatni a soundokat.
Ezek szerint te nem a listás, hanem a grafikus display módot használod.
Szerkesztés közben nyomd meg a display gombot, így átalakul olyanra, hogy minden paraméter egymás alá rendeződik. Ilyenkor nem kell típus szerint keresni a torzítót, hanem mindegyik egymás után kitekerhető. utána ha tetszik, viss***rakhatod a potigombot kinézetre. remélem segít
Kapcsold át a "display mode"-t. Erre van egy külön gomb. Olyan nézetet keress, amikor az adott effekt tulajdonságai listaszerűen jelennek meg. Ekkor a nyílgombokkal, meg a nagy kerékkel könnyedén boldogulsz már és így minden paraméter egyből látszik, az od tipusok se csoportonként, hanem egyesével léptethetők.
Nem tudom, hogy a torzítók között hogyan kell típust váltani, nem derül ki a könyvből. Addig eljutottam, hogy kiválasztom a torzító effektet, és ugye azon belül vannak kategóriál, és ott a szélső potival lehet a type-ot állítani. Szóval kiválasztom típust, ami pld a BOOSTER, BLUES, OD stb, de azon belül hogy kell válogatni? A négy nyilas tárcsával (asszem) vagy a tárcsával kiválogattam ezeket valahogy de aztán a szélső poti nem egészen azt csinálta. Én konkrétan a T-Scream et keresem, és sehogy nem találtam. nagyra értékelném a segítséget.
Nem tudom, hogy a torzítók között hogyan kell típust váltani, nem derül ki a könyvből. Addig eljutottam, hogy kiválasztom a torzító effektet, és ugye azon belül vannak kategóriál, és ott a szélső potival lehet a type-ot állítani. Szóval kiválasztom típust, ami pld a BOOSTER, BLUES, OD stb, de azon belül hogy kell válogatni? A négy nyilas tárcsával (asszem) vagy a tárcsával kiválogattam ezeket valahogy de aztán a szélső poti nem egészen azt csinálta. Én konkrétan a T-Scream et keresem, és sehogy nem találtam. nagyra értékelném a segítséget.
Kipróbáltam úgy, ahogy mondod. Gt-be füles, ezen keresztül játszok és így is hallgatom vissza. Így is romlik a felvétel. Több programmal is próbáltam.
Aztán rájöttem!
Vezérlőpult/hangbeállítások és ott átállította magát 16 bitesre. Win 7 megint önállósította magát.
Most fullra ugyanazt a szandot hallom vissza amit játszok is.
Köszi a segítséget!
sokmindentől lehet, ha küldesz egy felvett mintát, többet lehet segíteni. ugyanazon a rendszeren hallgatod vissza mint amin lejátszáskor hallgatod, pl: beállítasz egy hangzást combora, bedugod az usb-t és felveszel gépre, visszahallgatod hifin és trágya s***r a hang, na miért???? mert nincs hangfalszimulációd (a combo hangszóró hangja, ami erősen sávkorlátolt, vágja a magasat és a mélyet), a hifin a teljes sáv is megszólal.
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni? GT-10zel szeretnék (usb-n keresztül) felvételt készíteni, de valamiért nem sikerül. Felvétel után mikor lejátszom, már nem ugyanúgy adja vissza a hangot. Eltűnnek a mélyek és zavaróan szőrös az egész.
Mitől lehet?
Nagy kérdés profikhoz: Mé nem tudok NORMÁLIS damilhangot csinálni ezzel a VG-99-cel?
VG-8 -ból hallottam kijönni tök jót, szóva elméletileg ezzel is tudok.
Na de hogyan?
Hmmmm???
Eladó egy BOSS GT-8 as multieffekt pedál. angliából rendeltem, 1,5 éves. van néhány karc rajta, de a hangzásán azonban ez semmit nem változtat. kegyetlenül király hangja van, effektek szinte végtelen számú variációját tudja, és messze veri a line6, KORG és egyéb más pedálokat. nagyon a szívemhez nőtt, de felhagyok a nyilvános zenéléssel, és így már nincs szükségem rá. február 11-e után (ekkor van a búcsúkoncertem) bármely nap átvehető, ha valakit érdekel. eredeti adaptert, és egy konnektor átalakítót is adok hozzá ajándékba. írj nyugodtan a halupkag15@gmail.com címre. az ára 77 000 Ft, de ez enyhén alkuképes. képet kérésre mailben küldök.
attól függ, hova akarod dugni, többféle kimenet van, e ha ismeretlen erősítő, akkor vagy a combo /stack amp kimenet, ha a sima inputra, vagy ezek returnnel jelölt output selectjét, ha a végfokra akarsz menni. De mint említettem, próbáld ki azt a lehetőséget is, hogy alaból a line/phones opciót haználod, szerintem kellemes úgy a hang.
Koszi:) tudom, hogy a hasznalati megomndja, csak sajnos nem tudom neha, hol keressem, mert az emberek altalaban szamukra egyertelmu dolgokat mondanak. Pld nem is tudtam, hogy van tobbfele kimeneti lehetoseg...
a használati nagyon jól leírja, de röviden: a kijelző melleti egyetlen bal oldali poti alatt van egy output select gomb. Megynyomod, kiválaszthatod, hogy milyen kimeneten keresztül használod a cuccot. Ennyi
Nem tudom pontosan, mit jelent, hogy linera allitod a kimenetet... Ido kerdese es belejovok majd, de sok ilyen egyertelmu dologra rakerdezek neha, mert nem tudom, hogy egyertelmuek e:)
Nekem is az vele az egyik fo celom, hogy a PAt hasznaljam, ha idegen erositot vagyok kenytelen hasznalni. Egyebkent ilyen esetekben egy idegen erositobe hova kell dugni, es melyik kimenetet kell a pedalon hasznalni? Sajnos nem hasznaltam meg ilyen rendszert...
A tuner pedál hasznalatanak ket oka van. Egyreszt jobban szeretem, ha a hangolo folyamatosan keszenall, nem kell atkapcsolni, de van egy paraszrabb oka is... 191 centi vagyok es a szemem is rossz, es egyszerűen nem latom allva azt a kijelzot... Osszemosodik mar. A sotetben a piros es zold ledek meg a jobbra balra sarga nyilak viszont jol latszanak... Raadasul faradtan az a vilagito kek teljesen osszefolyik a szemem elott. Az U01 kijelzot latom szinpadon, a keket viszint nem. Azt csak akkor, ha allitgatom ulve. Sajnos...
Ha a saját erősítővel használom: 4 kábeles bekötéssel teszem: delay, phaser, pitch shifter, chorus (nem egyszerre ) a loopban, wah, comp, boost a loop előtt. Ezt preferálom, ahova csak tudom, viszem az erősítőmet.
Ha PA-n vagyok kénytelen játszani: síma két kábeles bekötés.
Ha nincs ott az erősítőm, akkor inkább a PA-s erősítést használom, mint bemenni valami gagyi erősítő elejébe.
Kábeleket gyorskötözővel szépen össze lehet rakni és nem akadályoznak, gyorsan lehet fel és lepakolni.
bár ... egyszer ökörködtem, és csináltam egy patchet, amihez így 3 különféle wah-t tudtam használni, ok, ez csak játék, de a lehetőségek kb korlátlanok
bár 1x jó áron hozzájutottam egy hullámlogós cry babyhez, inkább azt használom, a pedál nekem paraméter vezérlésre van beállítva, meg helyenként hangerő
wah
system - > jobbra tekersz a controll ig ->enter
második fül a exp pedál ott a PREFERENCE system legyen és ne patch, majd a functionnál kiválasztod, hogy WAH - voilá
Egyelőre azt nem értem, miért van minden gyári patchen preamp. Ez azt jelenti, hogy a presetek mind modellezősek?
A hangját még nem hallottam, mert tegap is és ma is későn értem haza, és én most először rendes rendszerben, erősítőbe kötve effektként szeretném használni. Eddig csak bekapcsoltam, elemezgettem, és a könyvét bújom. Effektekkel, effektsorrendekkel nem lesz gond, de gobdolom ez az alap. Arra meg nem jottem ra, hogy hogy lehet azt, hogy a billenopedal minden hangszinnel wah legyen. Egyszeruen hozza kell rakniba lanchoz a wahot, mint effektet? Majd ha már a saját erositomon jo hangszineket csinaltam akkor majd jonnek a preampek meg modellezés.
Tény, hogy az effekt returnba a legcélszerűbb dugni, de ha az nincs, akkor az előfokon a hangszíneket középállásba, és a gain-t igen alacsonyan tartva azért nem színez jelentősen. A multi kimeneti hangerejét is lehetőleg alacsonyan kell tartani ebben az esetben. Nem nagy varázslat, de működik.
legegyszerűbb, ha neked tetszik a modellezett hang, akkor simán egy kábellel az erősítő loop returnjére rámész, így az előfok nem játszik be (kihagyod az inputot)... ha tudsz élni a fender eredeti hang nélkül....
utána már csak a végfok karaktere játszik bele a hangba (plusz hangszóró)
így állandó a modellezés, de nincs gond a kábelezéssel... (ráadásul mindegy, hogy soros v. párhuzamos loop.
én javaslom, hogy azért próbáld ki a gt-n a line/phonse állítást, ebben az esetben lesz hangszóró és miki szimuláció is... de szerintem teltebb hangot ad, az én fülemnek jobban tetszik, mintha csak maga a modell menne és az az erősítő hangszórója adna neki teret
és ilyenkor azzal sincs gond, hogy milyen effektek legyen az előfok elött és milyenek a preamp és a végfok között, mert a láncot úgy alakítod, ahogy akarod
Lehet úgy is használni a GT-t, hogy az erősítő elején használod kikapcsolod a Preamp(szimulációs) opciót, és minden olyan mint régen a kispedálokkal, vagy ugyanígy bekapcsolhatod a szimulációt is csak ilyenkor nem a legjobb a hang mivel az erősítőd preampja mindíg beleszol a hangba(akár túl is lehet vezérelni), mindenesetre ha így szeretnéd használni, akkor egy tiszta semleges hangú csatorna az erősítőn az erre a legmegfelelőbb.
használni lehet.... nagy baj nem lesz.. csak kérdés, hogy miylen hangot kapsz
gondolj bele, csinálsz pl egy vox-os modellezet hangot, azt bedugnád egy marshall előfokba... hova lesz a vox hangzás?
Tehát mi van akkor, ha mondjuk külföldön ott egy közepes marshall, én ott állok a színpadon, gyorsan be kell dugni az erősítőbe, nincs arra idő, hogy elkezdjek szórakozni, hogy hova kell bedugni, van e rajta return, és az hol van stb. Akkor a modellezős beállításokat bedughatom egy marschall main inputjába? Vagy csak effekteket használjak inkább?
a két "előfok" úgyis szinezni fogja.... ha modellezel akkor a végfokra (vagyiks az erősítő returnjébe) kell dugni... ha így használod, akkor mindegy, hogy soros v. párhuzamos a loop
gond akkor van, ha modellezés nélkül az erősítő előfokát akarod használni
Tehát a fő kérdésem az, hogy mi történik akkor, ha modellező hangot dugok be az erősítőn előre, mondjuk úgy, hogy az lineárisan, egy semleges hangra van beállítva?
Sajnos nem tudom, hogy mit hova kell itt dugni, tekintve, hogy eddig csak előről használtam.
Arra szerintetek van mód, hogy előre bekötéssel tudjam használni a modellezést? Vagy ott csak az effektek jöhetnek szóba? Illetve technikailag mi a különbség aközött, ha előtte teszem be, vagy a loopba teszem?
nem is tudom, hogy be lehet e egyáltalán preampet dugni...
Itt a manualja. Hátha Ti kiolvastok belőle valamit.
A kébelek zavaróak, összeszoktam bandázsolni, sörben párszor "úszott" a cucc.
-Külön patch-et készítettem PA-s kierősítéshez, és erősítő előtti használathoz. Van úgy hogy én is idegen cuccon, vagy vonalból játszom. A Tone wizard egész jó kiindulási alap, ha idegen környezetbe kell applikálni a saját motyót, koncert előtt pár perc alatt. Mindehez elég jól kell ismerni a GT-t (a hiányosságait is) hogy elfogadható hangzást sikerüljön készíteni.
más okból kifolyólag én sem tudom használni a négy kábeles bekötést. de kidolgoztunk rá egy megoldást (én is bemenet előtt használok mindent).
de a loopos kérdés beállítás is függ, hogy soros , vagy párhuzamos az erősítő loopja.
nekem úgy van megoldva, hogy az effektem kimenetét használom, és van egy kis utváltó eszközöm, ami vált az erősítő bemenete illetve a végfok között (soros loopos az erősítőm).. az irányt meg a gt amp controljával vezérlem.
kicsit kavarosnak tűnik így ,de nem az, csak át kell gondolni
Igen, eddig minden előtte volt. SOha nem használtam loopot. Delayt, Reverb pedált, wahot és compressort haszáluk (ez utóbbit kevésbé az új szedőim miatt), és ezek mind a gitár és az erősítő között voltak eddig. Torzításra az erősítőt használom, csak külföldön néga olyan alsó vagy középkategóriás Marshallokat adnak, hogy borzalmasan torzít, és a nálam lévő Eldzsi mod distortion sem szól velük jól. Ezt csak vész esetére viszem, ha katasztróf az erősítő torzítása, ami a helyszínen van.
Tehát egyszerre kell megoldani azt, hogy a saját erősítőmön jó és sokféle hang legyen, és ha külföldre megyek, ott is jó hang legyen, főképpen, hogy a zenekarok váltásakor kialakuló színpadi anarchiába nem nagyon tudok egy idegen erősítő loopjával kísérletezni, főleg, ha nincs is neki olyan...
Igen, hát ez nyilván szempont annál, akinek van egy megszokott, elvrt hangzása, amit szeretne állandóan hozni, de én leírtam, hogy nekem igazán az kell, hogy viszonylag jó szandot tudjak hurcolászni magammal, mert az esetek felében, két harmadában nincs lehetőségem a saját erősítőmön játszani. Azért biztos lehet vele jó torzítást csinálni. Nekem arra is kell, hogy végre, jól kitalált, sok effektből, modulációból, torzításból, compressorból sb összállított hangzások tárházát tudjam hozni. Akinek van egy jól bevált erősítős torzítója, annak nyilván kicsit rideg lesz a hang.
Most volt gt-10-em. Csak mauálban használtam, modulációs effektek, boost, volume, meg delay, de eladtam, mert rohadtul más hang jött ki a heggesztő hangszínemből, mint gt-10 nélkül, még teljes bypass alatt is. Szerintem ezek arra jók, ha az ember egy az egyben használja 2 kábeles megoldásban, ha szereti a gt-10 torzítását.
Én nem.
Értem. Sajnos én ilyen bekötést még nem használtam, de van hárul effekthurok.
Azza két probléma van. Az egyik az, hogy gondolom így két kábel fog menni a lábaim között keresztül a színpad hátuljához. Ez neked pld nem okoz gondot?
Én rendszeresen játszom nagy színpadokon, ahol az erősítő igencsak mögöttem van, és ott a két kábel nagyon zavaró, mert én rohangászok
Itt csak azért van kivételesen két kábel, mert a "sörveszély" miatt jobbnak láttam az adóvevőt hátra tenni, de egyébként egy kebál megy, az is hosszú, és elmennek oldalra. Persze végső esetben meg lehet oldani, de nem tudom, hogy tudom az effect loopot használni, olyat még nem használtam. A lábkapcsolót sem használtam eddig, mert mindíg eggy csatornán volt, és az is csak egy felesleges kábel, ami útban van. Azon van egy effects nevű gomb. Azzal tudom életbe léptetni az effect loopot? És ha az ki van kapcsolva, akkor kiiktatom a GT-10 et? (Bocs a sok kérdésért, de tényleg nem használtam még ilyet. Bedugtam a gitárt, effektek, onnan erősítő és ennyi. Huszonéve ezt csinálom...
A mások pedig az, hogy sajnos nem tudom mindíg a saját erősítőmet használni, és oda vinnem kell a pedált, és mondjuk van ott egy közepes Marshall, akkor azt hogyan állítom be, hogy működjön a modellezés? Mert ugye ilyen esetekben nincs sok idő az effektlooppal tökölni mert line check van...
Ha jól értem szeretnéd használni az erősítőd eredeti hangját, GT modellezett hangot és effekteket. Akkor az erősítő effekthurokba kötött GT Loop a megoldás, ezt mondják 4kábeles bekötésnek. Egyébként én is így használom.
Most akkor kérdezek néhány olyan dolgot, ami lehet, hogy hülyeségnek hangzik, de sohasem volt mutieffektem, főleg nem modellezős, és nincs gyakorlatom a preamp szimuátorok erősítős használatával kapcsolatban. Szóval GT-10 et veszek, amint lehetséges, abból az okból, amit korábban leírtam. Nekem egy Fender Super-Sonic van, amiben két különböző erősítő van egy fejben. Van benne egy Vintage tiszta Fenderes csatorna Bassman és Vibrolux áramkörrel (nem szimulátor, hanem valóban az) és egy modern burn csatorna, ami gyakorlatilag egy modern high gain erősítő, a drive és a torzítás szinte összes hangkarakterét tudja, nyilván gitárfüggő, de a bluesos cricnh tól a vérmetál torzításig mindent. Persze nagy volumeval és alacsony gainnel ennek is van kristály tiszta hangja. Torzítás nélköl szép tiszta Fenderes hang, valahol a Vibrolux heréltsége és a Bassban robosztus hangja között van, amolya jellegtelen, de nagyon magas minőségű tiszta hang.
A kérdésem lényege az, hogyha a GT-10 en beállitok több hangot egy bankban, mindegyiken más és más erősíőmodellt használok, akkor mit kell csinálni az erősítővel? Hogyan kell beállítani, milyen paraméterekkel és melyik csatornával? Vagy esetleg más a megoldás? És mi van akkor, ha mondjuk az általam használt tegyük fel 4 gitárhangból 3 erősítőmodellezős egy pedig csak effekt és nincs rajta erősítőszimulátor? Kicsit komplex a kérdés, de remélem, sikerült egyértelműen feltennem. Előre is nagyon köszönök minden segítséget és tanácsot.
Jól teszed valszleg, hogy azt veszel. Én is azt látom, hogy külföldi (és egyéb)vendégbulikon mindig a mai ganéjszarhangú Marshallok vannak, játssz inkább modellezősön, az jobb lesz! (Egy élő öreg JMP Marsi-tól nem, de ezektől igen)
Amúgy a Boss-ok modellezésben messze a legjobbak, ne is gondolkozz másban.
(Aztán ha van egy tényleg rendes erősítőd, akkor más a szitu, mert nem kell a szimulátor, de szerintem a Gt-k- főleg a 8-as és a 10-es egyebekben is jók, csak hangfalról levett miksijelet kéne az inputra vinni- régóta ajánlgatom itt..)
Ismerős szitu!
Én ugyan nem járok külföldre zenélni, pláne nem repülővel, de nekem is a tököm tele volt a kispedálozással. A multi kényelmes, zajmentes, és elfogadhatóan szól, ráadásul jobb ár/érték arányú, mint a kispedálok. Mióta multim van, lényegesen több effektet használok, mint régebben.
Következő a helyzet: Rengeteget járok külföldre zenélni, főképpen repülővel, ahová a pedálboardot nem vihetem magammal, mert 1 csomagot engednek becsekkolni, mert a szervezők fapadost fizetnek, maximum kettőt, de akkor a második a gitár. Emiatt a pedálboardból ki kell szednek pedálokat a bőröndbe, és a koncert előtt, mikor line-check van, ott kell összeraknom a kisvasútat, ami elég kellemetlen. Szóval azért kell a GT-110, mert azt előveszem, és ott a sound, mégha nem is 100%... De kiveszem, bedugom, és 70-80%ban ott a saját szandom. Mert ugye ott idegen erősítők vannak, főképpen marshall. Tehát az alap Marshall modellekre elő tudom készíteni a szandot, és koncerten megszólal. Most ez a legfontosabb nekem.
Tökéletes állapotban eladó egy gt-8 as multi.Magyar leírás,eredeti táp,szerkesztő programokat,vízhatlan szivacsos hordtáskát és usb-midi kábelt adok mellé. Beszámítok delay,chorus, kispedált.ára 65 000-
Ja bocs, most látom, a hangkártya rovatban hülyeséget írtam neked. Nem GT 10-em van, hanem GS 10-em (ez egy asztali kütyü). Ennek beszéltem többek közt a miksi előfokjáról. A GT 10-ről nincs infom, mint hangkártyáról..
Hali!
Van egy Roland GS10-em és egy Roland Fantom x-em, mind a kettő általános midi interface is, szóval átviszi a note-ot, meg mindent, nekem rá volt akasztva külső midi eszköz-billentyűzet már mindkettőre. Lehet, hogy a Gt 10 nem jó erre, nem tudom.
Ja,még valami...
Nem csak egyféle midi utasítás létezik,van többféle is.Az,hogy a számítógép általános midi bemenetként esetleg felismer valamilyen eszközt,az még nem feltétlenül jelenti azt,hogy képes küldeni/fogadni minden típusú midi üzenetet.
Amit szinte mindegyik tud,az a midi PC(program change),és nagyon sok tudja a midi CC-t (control change) is.
De tapasztalatból tudom,hogy se a GT-10,se a POD X3 Live nem küld például midi note uzeneteket.
Nem vagyok biztos benne,ezért írtam oda,hogy szerintem.Egy dolog viszont biztos:
a GT-10 nem küld "midi note" üzeneteket,amik viszont kellenének ahhoz a fajta használathoz,ami kívánalom volt lejjebb.
A midi billentyűzet viszont elvileg "midi note on" utasításokat nyom ki a kimenetén.Tehát az utasítás megakad a GT-ben,mivel az nem ismeri ezt,és nem tudja tovább küldeni.
Egy USB/Midi kábel azért nem egy olyan egetverő összeg,és szerintem biztosabb is az a használat,ha külön dugjuk a midi billentyűt egy külön USB portra.
Egyébként milyen Roland cuccaid vannak,amik működnek interfészként is?
Hali!
Biztos vagy ebben? Nekem több usb-s roland kütyüm egyben midi-usb interface is, a számítógép általános midibemenetként azonosítja. Tuti, hogy a GT10 nem ilyen?