sziasztok
egy kis segítség kéne
van itt egy BOSS MICRO BR em
nem tudom rajta a dobgépet elindítani
ha valaki tudna segíteni nekem azt nagyon megköszönném
köszi
Ha valakinek alacsony ez a fajta IQ-ja az nem is azt jelenti, hogy értéktelen, csak hülye a zenéhez. Ennyi.
A barbigörlre meg nem mondtam, hogy szar. Mindössze egy termék azoknak, akiknek mindegy mit tol az arcába a média.
A nótenksz is egy állítólag "jó" ötlet, "trendi" dolog.
Azon kívül, hogy üzletemberek pénzt próbálnak kisajtolni a nyugaton már bevált receptből, a zenei értéke nulla, ezenkívül beszennyezi a magyar zenei palettát.
Igen, de az emberek legnagyobb része ilyen. Elfárad a munkában, és szórakozásra használja a zenét...végül is amire való, nem? Már fáradt buli közben is agyalni. Van persze igényes és kevésbé igényes szórakozás, de attól ezek még nem értéktelenebb emberek.
Azt mondod, hogy a Barbie girl az egy sz@r. Oké, itt értjük mire gondolsz. Nincs benne technika, stb... egyéb dolgok amitől a magunkfajta igényesnek tartaná. De van benne egy "jó" ötlet, stílus, és abban a műfajban kielégítő módon meg lett csinálva. Emberek millióit szórakoztatta, tehát van létjogosultsága. Sokkal több mindenkihez eljutott, mint pl.: Satriani valaha is fog. Igaz, hogy fél év alatt el is felejtették, de ez ebben a műfajban így van. Jött helyette másik ugyanolyan sz@r...
A zene az csak zene, van egy csomóféle, az egyik ilyen, a másik olyan. Nekünk ez tetszik, másnak az. Csomóféle út van, hogy elérhetjük a frankót. Ebből a gitár csak egy, mégha nekünk ez is a legfontosabb. Na most ennek az egy hangszernek az egyik kis része a millióiból a BOSS GT és annak jó. Akkó meg mit fikázzátok??!!!
Figyeljetek, megnéztem egy Satriani DVD-t, sok effekt, tök modern, fasza.
Aztán megnéztem egy Steve Vai DVD-t is. Még több effekt, még modernebb. Az is fasza.
Aztán megnéztem egy Toy Dolls DVD-t is. Fender Telecaster+Marshall JCM-800 és ENNYI! Sokkal jobban szórakoztam, mint a másik kettőn együttvéve, pedig azokat is szeretem.
A Toy Dolls egy Squier Telecasterrel is jobban lekötött volna engem. Valószínűleg, még egy csehszlovák Jolana gitáral is. Akár GT-8-al is. Bármivel. Ez ugyanis tök mindegy.
Jó, ha jól szól a gitár, jobb érzés rajta játszani, de az még mindég csak egy hangszer az egész produkcióból. A közönségnek tetszik, ha jól szól a gitár, de sokkal jobban megmarad bennük, ha az énekesnek vagány frizurája van, vagy felvesz egy horogkeresztes pólót, vagy azt mondja, hogy köcsög MSZMP. Nem kell túlragozni. Ez csak egy eszköz a cél eléréséhez, és annak nagyon is jó.
Valahol megértelek Téged is! DE! Azért Hendrixről ugye köztudott, hogy rengetet újítást hozott a gitározás terén, többek között Ő használta a legeslegtöbb effektet, újítást! Azért ezeket ne feledjük! A Zsűrinek (ha ezalatt a közönséget érted) meg nagyon is meg akart felelni, többször érezte magát rosszul, amikor a fiatal srácok, lányok nem a tudásáért, számaiért, hanem a gitárégetéséért mentek el a koncertjére! Egy szó, mint száz, a multis dolgok nagyon faszák, sztem hangban sincs olyan számottevő különbség az analógokhoz képest. Haladni kell a korral, mint ahogy Jimi is tette. Az pedig, hogy ki mit használ, könyörgöm, tartsuk tiszteletben! Píísz!
Szerintem nem PROGRAM CHANGE-eltél.
De lehet, hogy nincs igazam.
A midi-re vezérelt hangszinek, csak addig élnek, mig ki nem lépsz a szoftverből, vagy ki nem kapcsolod a cuccot, ha visszakapcsolod állithatod újra rá az összes midisávra az összes hangmintát.
Ha PROGRAN CHANGE-t csinálsz, megjegyzi, melyik sávra milyen hangszint rendeltél. Egy hátránya van, A PROGRAM CHANGELT sávokat már nem változtathatod meg.
Igy sajna a kész végtermékig minden egyes sávot ujra be kell állitanod, amig ugy nem döntessz, hogy tuti, menthető kész állapotban hangszinekkel mindennel. Ekkor program change parancs és lemented, persze előtte nem árt a sima midi-sávokat is elmentened, hátha egyszer szükséged lesz, bármely sávod megváltoztatására.
De miért a közönségnek akartok megfelelni? Hendrix leszarta a Zsűrit..A stúdióban kérdezték, hogy miért kell ilyen hangosan szólni a gitárnak felvételkor , azt mondta, hogy "csak" és mindenkit elküldött a picsába...Szerintenm a GT-ket is elküldené...
A midi vezérléssel akadnak gondjaim. Nem őrzi meg a patch a hozzárendelt hanszínt amit egy külső hangmodulon kiválasztok.
Illetve ideig óráig megőrzi, aztán valami furcsa paranormális jelenség folytán eltünik ez a beállítás.
Szívesen tanulnék vagy tapasztalatot cserélnék valakivel aki előttem jár a kütyü mélységeinek, rejtelmeinek felfedezésében.
Igazad vagyon. :)
De azért 10 éve is voltak jó cuccok,meg 10 év múlva sem lesznek feltétlenül szarok a mostaniak.
Én egy 1995-ös effektracket használok,ma is megállja a helyét,és nagyon is jól,nem adnám oda egy mai modernebb cuccért.
A pedálokon szteppelésnek én sem vagyok a híve,ami meg egy kispedálban analóg szokott lenni,az az én effektemben is az (kompresszor,torzító és analóg EQ).
Jó,persze,vannak analóg delay és hasonló kispedálok is....
De mondjuk kíváncsi lennék,hogy pusztán kispedálokból hogyan lehetne összerakni egy ilyet vagy esetleg egy ilyet,milyen zaja lenne,hány km kábel kéne,hány táp,és főleg mennyibe kerülne?
Egy jó gitárhang, az egy jó gitárhang, és az elég mindenre. Sokféleképpen elérhető, de mindenkit csak a végeredmény érdekel, a módszer a közönséget hidegen hagyja. Jó cucc a GT8/10, tíz év múlva szarnak számít majd, tíz éve pedig még el sem tudtunk volna képzelni ilyet. Hendrixnek nem volt semmi hasonló, mégis fasza tudott lenni. Valaki meg ezt használja és azzal is jó tud lenni. Van aki meg tökmindegy mit használ, akkor is szar lesz. A GT tudja amit tud, akinek ez kell az használja ezt, akinek meg nem ez kell, az szteppeljen a pedálokon, forrasztgassa a 25 db kontakthibás átkötőkábelét, és közbe ámuldozzon a csudajó analóg hangon. A közönségben kb. minden 150 emberből egy veszi észre, ha észreveszi. És azt sem érdekli...A szám számit, meg a show
nekem most épp nincs ilyen cuccom,bár korábban volt 3, 6, 8. a nyócas gibson lp-vel meg vox ac30-cal hibátlanul szólt. most épp egy12 éves digitech rp7-esem van csak,ami ugyan sokkal butább és szarabb is minden tekintetben mint a gt8,de én mégis szeretem. strattal meg vox-szal pont úgy szól, ami nekem jó.
egyébként ez a topic arra szolgál hogy a gt tulajok megosszák egymással a tapasztalataikat és senki nem kiváncsi semmilyen ellenvéleményre,mert annak csak "teszt"lesz a vége.
Hát,Gt-m nem volt,csak V-ampom.
Egy midi pedállal (szóval ami tényleg annak is készült. ),viszont elvileg be tudod állítani,hogy pl a 3-as lábkapcsolóra a 18-as programot hívja elő a V-amp,vagy ilyesmit.
Hogy a Gt-t midi pedálként használva ilyen szempontból mit lehet beállítani,azt nem tudom,de elvileg valahogy meg kell,hogy legyen erre a lehetőség.
Ha másképp nem működik,akkor a kívánt patcheket a kívánt programhelyekre kell másolni.
Ja,és ajánlatos szerintem két midi kábellel operálni (IN->OUT és OUT-->IN),hogy működjön a kétirányú kommunikáció az eszközök között.
ja, vettem egyet otthonra gyakorolni aztán úgy megszerettem, h rákötöttem a laneyre is és legnagyobb meglepetésemre ott is faszán szólt nem csak vonalból. van benne 1-2 hang ami kurvajó. fasza a gt meg minden de én torzításra eddig is egy rockton silver dragont használtam a gt loopjában, lead hangnak meg nagyon megtetszett a vamp. tiszta Andy. vmikor jammelünk egyet bandinál aztán meghallod. de előre mondom, nem cserélünk :D najó a musicmanért talán
hogy ha a gtben több különböző helyen van szükség ugyanarra a v-amp modellre, elég legyen egy vamp patchben eltárolni és onnan előhívni. a gt leírásában elvileg erre van a map select, de nem sikerült életre kelteni. végülis így is megoldható csak jobb lett volna rendesebben ha már ilyen okos a gt.
kösz összejött, azt nem sikerült csak beállítani a gt midi map-nél, hogy tetszőleges gt patchhez tetszőleges programot használjon a v-ampból. most úgy működik, hogy teljesen párhuzamosan gt1/1=vamp1/1, gt1/2=vamp1/2, stb.. átállítottam a midi mapet progra, beállítom hogy B#0 PC#1 nyíl 1-2, ezzel elvileg ha rálépek a gt-n az 1es bank 2es patchre akkor a v-ampból az 1es bank 1es patch kéne menjen, de ugyanúgy párhuzamosan 1/2 megy itt is.
hogy tudom ezt megoldani?
Nem értem milyen csattogásról beszéltek...én is a Spring reverbet használom a GT-10ben és semmi baja.És a torzítókkal sincs semmi gáz szerintem...Csak jól kell kiválasztani, hogy mihez igazítsa az Outputot. PL én egy Peavey Bandit kombót használok, de a GT-n a kimenet nem a Combo-ra van állítva, hanem a JC-120-ra. Nekem így tetszik. Steve Morse sound simán jön belőle (SM gitárral persze)
Nekem jórégen ME-50 volt és ott is nagyon csattogott a rugós zengető, okádtam tőle én is.
Szerintem nem lehet rajta változtatna, idiótán modellezték le, próbálj meg helyette más reverbet használni, hall-t pl.
Örök kérdés ez multi-kisvasút téma ! Szerintem is hang minőségben "jobb" élethűbb a kisvasút, DE szerintem minden attól függ kinek a kezében van a Multi! hallottam már Régi Zoom ból is csodát, de GT-10 ből is "fos" hangot. Csak a lehetőséget kapod, a többi rajtad múlik.Nekem volt GT-8, és Imádtam. Dolgozni kell vele, de ha tudod mit akarsz, már csak türelem kell.Hozzá teszem, vonalból a torzított hangok "Nekem" nem jöttek ki, de Combón Profi volt. Jövő héten remélem mát GT-10 tulaj leszek. Nagy különbségre nem számítok.
Nem rosszak szerintem a GT-8 torzítói. Szerintem, ki lehet csavargatni belőle, amit szeretnél. Vonalból hallottam már jobbat is, de normális erősítőn azért működik. Elég bonyolult effekt, mert mindenbe enged belenyúlni, ezért érteni kell hozzá, ha csak össze-vissza csavargatod, akkor elég esélytelen. Fontos dolog még szerintem, hogy mindent ki kell kapcsolni rajta, és csak azt kell bekapcsolni ami tényleg kell, pl.: egy normális erősítőn nem mindig szükséges a preamp szimuláció, sokszor elég egy stompbox meg egy EQ.
A rugós zengetőt viszont nem tudom úgy beállítani, hogy ne csattogjon. Van egy preamp, max 45-ösre állítom a kimenetét, aztán már csak a reverb van és mégis csattog. Hogy lehet ezt megoldani? Már próbáltam azt is, hogy bekötök elé egy limitert, hogy ne engedjen rá nagy jelet, de úgy is becsattog
GT-8 MIDI Out-->V-amp MIDI In,egy szabvány midi kábellel összekötve,a MIDI csatorna mindkét cuccon azonosra állítva (esetleg ALL,vagy OMNI).
Ez melyik V-amp? A Pro,vagy a kis gitár izé?
Mert a kis gitár alakú az nem túl szerencsés loopba kötve,mert a bemenete csak pickup színű jelet szeret.
A Pro viszont jó.
A GT-8 effektjeit úgy kell elképzelni mint a kisvasút pedáljait?
Magyarul, hogy a preamp elé kell rakni őket sorban?
Vagy esetleg a preamp után?
Vagy valamit elé, valamit után? És melyiket hova?
én is multieffektes vagyok, mert össze vissza játszok zenekarokban mindenféle zenét, olyan cucc kell ami sokat tud.
először ME-t akartam venni de "véletlenül" GT-nél kötöttem ki :)
Amennyiben valóban rocker vagy, nálad az igazság.
Ha valaki lakodalmazik, bulizik, tehát gyakran és sok féle stílusban kell játszania: valami használható multieffekt.
Ellenben, ha egy stílusban játszol: analóg kisvasút.
sziasztok egy kis segítséget kérnék !
GT-8 tulaj voltam és ha minden igaz, jövő héten GT-10-et veszek.
Kérdésem, láttam hogy jelent meg ME-70 néven "multi", és érdekelne véleményetek, hogy "ez " mi, vagy érdemes-e, GT-10 helyett ebben gondolkodni?
Mire jó, mit Tud, különbségek a GT-vel szemben?!
Várom hozzászólásaitokat, hogy tudjak jól választani.
Köszö-net:)
Sziasztok Barkács kérdés !
Gyári Boss Puha tok maradt Nekem a GT-8 után, és ha minden Igaz, hamarosan GT-10-hez jutok. Tudom, hogy más a méret, de szerintetek egy kis oldal bővítéssel beleférne a 10-es, vagy sokkal nagyobb és nem éri meg vele gányolni?
Mint egy kétütemű trabant és egy négyütemű trabi közt.
Trabi-trabi, de mégis más.
Van, hiszen nem csináltak volna a 3-as óta 6-ost 8-ast és 10-est. Mindig fejlesztenek valamit, mind kezelhetőség terén, mind hangzások terén. De én a 10-esre szavazok, nagyon sok funkcióval gazdagabb mint az elődei.
Jó hangja van, csak nekem sokat kellett volna tekergetnem, hogy jól szóljon és az meg büdös nekem. Rájöttem, hogy inkább valami csöves fejet kell hasítanom élőbe, itthonra meg a DG mellé esetleg egy POD 2 vagy VAMP2.
DG-vel kapcsolatban nekem is azt tűnt fel, sok hogy cuccot nem szeret, de volt szerencsém használni egy csöves Marshall 50/50-el és azzal azért megszólalt. Illetve Laney GH50L végfokbementébe dugva. Szerintem vastagabban szól mint a legtöbb multi. Nem tud sokat, de azt jól. Nekem a Wah ami nem jön be a cuccban. Viszont hogy ne legyek off: DG-vel és GT-vel sem olyan jó felvenni vonalból. Anno az Xt Live-al gyorsabban tudtam felvenni és jobban is szólt...
Annak idején én is GNX2-ről tértem át GT8-ra. Nekem is nehezemre esett mert ugyan azt vártam a Boss-tól. Nem igazán kompatibilis a kettő, de ha ettől eltekintünk a Boss sokkal jobb. A GNX-né eleve reménytelen a jó tista hangzás. Torzítottban király az igaz. Ami nekem nehéz volt az effektsorrendet olyanra állítani hogy minden király legyen a végén és még ki és be kapcsolgathassak bármit és még mindig jó legyen. A Whammy és a Harmonizer szerintem nagyon király a Boss-ban csak pakolászni kell előre vagy hátra. A GNX2 előtt meg RP100-am volt, azután meg az zavart hogy a GNX-ben nem volt mikrofonpozíció. A Boss-ban újra van és sokat segít a kimeneten. Nagy a különbség az output állításnál is. Kombón nekem tényleg jobb a Combo return, felvételnél vagy PA-n meg a Line out. Szerintem póbálkozz mert van olyan variáció a Boss-ban amitől jobb lesz mint a GNX de ki kell használni a lehetőségeket. Nekem a reverb-el és a többi cuccal nem volt kattogós gondom pedig pár patchem tele van minden szarral pakolva. Nekem a stereo dual mode nagyon bejön, most sikerült megkerülni a velejáró problémákat 0 ms-es időeltolással.
GNX amúgy tényleg nem rossz. :) Nekem csak a loop hiányzott belőle nagyon.
Meg a maga idejében az ME-6 se volt rossz,nekem is volt,szerettem.Könnyű kezelni,nem veszik el az ember rajta,meg hát főleg a gitárhang sem,mert jópár dolog analóg volt benne.
Csak annyi, hogy nekem a GT-10ben a whammy pedál egyáltalán nem jön be (ha valaki tud valami jó beállításat akkor írja le légyszi, bár azon kívül, hogy 1 vagy 2 oktávot emeljen nem nagyon lehet variálni...ja, persze a torzító után van, szóval ez sem lehet gond).Az ME-50-ben tök jól szólt (annak csak annyi baja volt, hogy csak egy hangot tudod emelni, ha kettőt pengettél akkor nem csinált semmit).
Van már GT8-am, mert én egy ilyen kis kísérletezgető vagyok.
Volt már BOSS ME-6, BOSS ME-50, Digitech RP-200A, Yamaha DG-Stomp.
És most van : Digitech GNX 2 + BOSS GT-8.
Úgy gondoltam, hogy megveszem a GT-8-at, megtanulom, belövöm, aztán eladom a régi Digitech-emet, de egyre inkább úgy érzem, hogy meg kell tartanom. Sokat veszek fel számítógéppel és klasszisokkal jobban szól vonalból mint a GT-8, hiába régebbi generációs.
Ha valakit érdekel elmondom a tapasztalataim:
Előfok+Speaker szimulációkban, Whammy-ban jobb a GNX2, van benne 1-2 Stombox is ami használható pl.: Tubescreamer, (ez is jobb, mint a GT-8).
A többiben sokkal jobb a GT-8: modulációs effektek, reverb(leszámítva a rugósat nehezen kiküszöbölhető csattogás miatt), delay. Jobban is variálható.
A DG-Stomp nem rossz, csak nem árt hozzá egy midi board. Ebben van a legjobb digitális zengető amit valaha hallottam. Sok fizetős
próbatermi Fej+Láda (Valvestate, Frontman) viszont nem szerette. Akárhogy kötöttem, akármit csináltam előjöttek idegesítő magas frekvenciák, amit nem tudtam kiküszöbölni. Ezért is adtam el. Ez nem biztos, hogy az effekt hibája volt...
Digitech RP200A: Korlátoltan paraméterezhető, de viszont nehezebb is elrontani a hangzást, ha valaki nem nagy guru:) Kicsit műanyag hangja van, de azért használhatóan szól. Amatőr cucc, de annak nem rossz. Eat more plasticz!!!
Boss ME-50: Nekem nagyon hiányzott belőle egy EQ. Kb 4 napig volt meg.
Boss ME-6: Ez már a múlt...
Szóval nem láttam még ilyen Tonelabot, sem a POD-ot, úgyhogy nem tudom, hogy miben jobb, miben rosszabb.
Mondjuk a Line6-tól idegenkedem, mert volt "szerencsém" évekig használni egy szimulációs spider kombójukat.
Köszönettel veszem, ha valaki leírja a tapasztalatait a kívánt hangzás legjobb megközelítésében. Sokféle dolgot tudjon, de a legfontosabb az egészséges highgain hangzás.
Semmi gond!!!
Na lassan kezdem érteni, jól írtad le. Magyarul, akkor van 10 tárhelyem a kedvenc hangszíneknek az egyes effekteken belül. Szóval olyat nem lehet, hogy egy aktuális effektett hangszínt rögtön átmásolok egy másik patchre(?) Először el kell mentenem a bállításokat... Remélem jól mondom...
Ja bocs kicsit hiányosan írtam le
Szóval úgy kell, hogy WRITE, aztán megnyomod az egyik effekt gombját (comp, od/ds, preamp stb.).Itt megjelenik a kijelzőn, hogy source: az amint kiválasztottál és hogy write to: U01 (ezt tudod váltogatni a nagy tekerővel,), de itt van a trükk ez nem patchek sorszámát jelöli hanem azt, hogy minden effekthez is külön elmenthetsz beállításokat. Ha újból megnyomod a WRITE-ot akkor el is menti (elnevezni mentés előtt a DISPLAY gombbal tudod).
Ha ez megvan akkor elnavigálsz ahhoz a patchez ahova az effektet akarod másolni, bemész az adott effekt beállításaihoz és a nagy tekerővel kiválasztod az előre belőtt beállításokat.Ha az U01-re mentetted, akkor csak egy kattanást kell az órával egyezőan fordítani és máris betölti a előre beállított értékeket.
Leírva bonyolultabb mint előben...
A GT8-hoz képest milyen a VOX Tonelab? Valakinek volt már mindkettő?
Nyilván nem annyira flexibilis, de a hangja érdekel. Az előfokok, a modulációs effektek, a speaker szimulátor minősége.
Aha, amit én írtam az előbb az az egész patchet átpakolja, de olyat is lehet, hogy csak egy részét...Ezt is hasonlóan kell: write (ki kell írnia, hogy patch copy felül), aztán a tekerővel kiválasztod az új helyet, majd megnyomod azt a gombot (pl.: comp, od/ds, preamp, stb.) aminek a beállítását át akarod másolni.
Ezeket tudtam! Mindenesetre köszönöm!!!
Amúgy arról mit tudsz(tok), van lehetőség egyes (Pl. torzított) hangszínek másolására egy másik patchre? Érted, hogy ne kelljen egy nekem tetsző, mondjuk overdrive beállítást újra kikeverni egy másik patchen belül...
A GT-10 jó kis cucc,türelem kell hozzá,és egész jó dolgokat lehet kihozni belőle.Nekem időm nincs rá,úgyhogy szívesen átadnám valakinek!06-30-352-7098(Bp.)
Jaa!
Azt hiszem egyszerre csak egy patchet lehet másolni...Megnyomod a write gombot és akkor ki kell írnia a kiejelzőn felül, hogy "Patch Copy" (ha azt írja, hogy "Patch Write" akkor ne vitatkozz , mentsd el és nyomd meg újra a write gombot).Innen a tekergombbal tudod kiválasztani, hogy hova akarod másolni.
He? Patchenként kettő Preamp módot tudsz beállítani, de effektből sokat. Comp, od, FX1 FX2 chorus, delay, reverb, pedal (asszem ennyi). És az effektek helyét és sorrendjét szabadon változtathatod...mehetnek előre, hátra, pream A és B között szétválalogatva, akárhogy.
Ez a dinamikus váltogatás jó nagy marhaság...kb arra jó, hogy "nézd ilyet is tud", de én sosem használom.Tényleg nem lehet, úgy játszani, hogy az ember dinamikázik is, meg figyeli, hogy nehogy véletlenül átváltson...Én általában úgy állítom be a tisztát, hogy ha rendesen megküldöm akkor egy kicsit karcosabban szóljon, de alapból elég tiszta.A torzítókat meg nem tekerem fel annyira, hogy ne tisztuljon ki ha visszahúzom a hangerő potit...és akkor lehet dinamikázni is, meg tisztogatni, torzítgatni...nem kell a digitális hókusz-pókusz.
Ja, amúgy nem tudtok valami jó tiszta funky-s patchet...vagy valami tippet a GT-10-hez, hogy milyen erősítő szimulációval, meg milyen effektekkel próbálkozzak...16-od akkord-kísérethez kéne.