hellotok, nem tudtok valami olyan oldalt ahol a különböző boss pedál típusokat meg lehet hallgatni melyik, hogy szól? elég láma vagyok még(1 éve gitározom). Segítséget előre is köszönöm.
Ákos
Eddig phones kimeneten állítottam mindent, mind próbán mind fülesben. Egyértelmű , hogy nem ugyanazt a hangzást használom itthon és próbán. Itthon ezen a kimeneten faszántos hangzást lehet kikeverni.
Szerintem kezdett hozzászokni már a fülem és hiányérzetem volt. Gondoltam egyet és próbán a stack kimeneten molyóltam ahogy kellene és sokkal melegebben szól ezen a kimeneten élőben. Tehát elvileg ugyazt csináltam mit te phonesről nyomattam mindenhol természetesen a körülményekhez igazodva kb 4 hónapig:). Csak most annyi változott hogy amikor itthon használok valamit akkor az phones outról ha próbán akkor stack. Csak gondoltam hátha nem csak globálba lehet megoldani. U01 bank szólna stack kimeneten. Az U02-es meg phones/stúdió.
De ahogy az ember egyre jobban kiismeri ezt a cuccot mindíg mindent kipróbál, mindig kell nyomogatni valami gombot
Nem bagyon látom értelmét egyébként a dolognak.
Ha belősz egy hangzást fülesben line/phones kimenetre állítva akkor kurvára nem ugyanazt fogod visszakapni sem kombón sem stack-en sem akár hová tekered a kimenetet. :)
Lődd csak be Line/phones-ra és jó lesz meglátod.
Nekem spec 3 beállításom van, mind ezen a kimeneti opción: 1 próbatermi, egy szgépi a felvételekhez, 1 pedig a fejládámhoz. De általában éppen megfelelő a feljádás beállítás mindenhova.
Lenne egy kérdésem. Patchre lehet külön hozzárendelni az output selectet? Mert ugye a ember nem mindig erősítőn játszik hanem fülesen is és jó lenne, ha nem kellene mindíg állítgatni a kimenetet. A használatit átnyálaztam de nem találtam erre megfelelő választ..
Valaki?
a bajom még a voxal az hogy az effekt láncot nem lehet variálni pontosabban lehet de csak a modulációs effekteket. a loop sem fejezhető át a láncban továbbá a GT sokkal több lehetőséget rejt és a 4mc bekötés hozza meg nekem a teljes boldogságot. de azért tudnék jobb verziót is ettől a rendszertől csak pénztárca kérdése az egész .
Jó neked, hogy Fater is nyomatja... GT-ben szerintem jobbak az effektek, mint a legtöbb multiban. ToneLabbal próbáltunk effektezni egy Laney fejet, nem sok sikerrel. Remélem a GT nem fog elvérezni.
Amúgy szerintem is várható ilyen dolog, mert már lassan minden gyártó elsüti ezt. A line6 pl nagyban, mert ők tényleg rendes végfokot csináltattak hozzá, míg pl a Vox csak végfokcső hangzást szimulál vele vagy mi a szösz.
Eddig ami tetszett ilyen csővel "szennyezett" cumó, az a Demonizer volt.
Szerintem sokszor ez csak parasztvakítás. A Tonelab LE-től sem fogtam padlót. Mikor először bekapcsoltam, már akkor éreztem, hogy ez sem lesz sokkal jobb, mint a többi multi. Végül is relatív a dolog, attól függ kinek mi kell.
Rájöttem, hogy nekem azért is jönnek be az erősítők belső cuccai, mert nem kell szénné állítani.
Visszatérve az előző témához, én pl sztem emiatt nem fogom cserélni, mivel csak az effektek használom majd a GT-ből.
Érdekes, hogy GT10-nél nem elég ha csak egy erősítőmodellt lősz be. Tegnap élőben megpróbáltam Velocity végfokkal a GT-t és kicsit elkeserített. Valahogy nem hozta a GH50 hangot. De még csak a DG Stomp + csöves végfok dolgot sem. Nincs mese, ki kell majd próbálni a GT ten-t is csöves cuccal, de már most úgy érzem, hogy csak effektezni fogom használni, meg esetleg wah és midizés...
Asszem most ez talán megfelel. Nem szól olyan dinamikusan mint a Tonelab vagy a Stomp, de azért elég jó. Kezdem megszokni a hangját is. Meg aztán élőben tuti jó lesz effektezni.
na hát letöltöttem ezt a DVD-Manualt a gt-8-hoz. olyan MŰANYAG szandokat mutogat benne példaként az arc, hogy elképesztő. ez alapján tuti nem venném meg
Na jó, csak a GT10 mellett döntöttem. Ami miatt mégis ezt választottam, az hogy élőben tudom effektezésre használni. Gmajor annyival meg nem jobb és ezzel legalább itthon is tudok gyakorolni. Ja meg jól mutat az asztalon. Elsőre nem is szörnyedtem el nagyon. Van benne 1-2 jó modell, amire nem emlékeztem a GT8-ból és a kezeéhetősége is emberi lett végre.
Ez egy koncertfelvétel. Nem is gondoltam, hogy felveszik. Mi csak felmentünk a színpadra lenyomtuk a bulit, a végén meg kezünkbe nyomták a minidiszket vagy dvd-t tuggyafas*om. :)
No innen a felvétel.
nem is várok:)csak van 1 kis fölösleges pénzem és ki akarom próbállni:)főleg azért mert az 1ik zenekarban vonalból játszok és kivácsi vagyok mit dob rajta:)köszi mindenkinek a sgítséget!
természetesen. de ne várj tőle megváltást. az alapkaraktert a hangnak neked kell megalkotni, a lánc elejétől kezdve (agy, kéz, gitár, hangszedő, kábel, gt programozás stb stb stb)
Valószínűleg digitálisan torzul a jel. Pl.: ha az előfok jelszintje túl magas... azt ne tedd 50% fölé. Meg a korrekt metálszand alapja a közepes mennyiségű gain.
Amúgy meg a GT8 alapból nem tigris a higain területen. Arra inkább POD.
Nem kellett volna a súgás szót használni,
az effektet egy Korg AX3000-el hasonlítgatva próbálgattam és ott nem jött elő.
Nincs alap zaj, vagy súgás, hanem egyszerűen a torzítás karakterisztikája csúnya.
Minden hangra rákerül egy közel konstanst hangmagasságú torzított hangszín, azaz a mély hangok torzítottja is húz középre és a magasaké is. Nem lenne baj, ha lenne pár ilyen erősítő szimu, de mind ilyen.
Nem tudom találkoztatok-e hasonló jelenséggel, de egyellőre emiatt nem tudok kihozni bizonyos hangzásokat.
Nem feltétlenül kell a GT-8-at okolni a súgásért,
a Gitármagazin ehavi számában pl leírják, hogy a kábelek sem mindegy milyenek, ez nagymártákben elősegíti a torzított hang alatti súgást. Egy silányabb minőségű kábelnél erősebb lesz a súgás, egy drágábbnál pedig akár meg is szűnhet, vagy legalább csillapodhat.
Aztán egy csöves cájgon lehet, hogy jobban szól, de lehet, hogy nem.
Van ám NOISE-GATE is a világon, azt sem árt használni.
Szóval csak arra akartam kilyukadni, hogy nem mindig attól függ, amire gondolunk.
Visszatértem, most jön a következő lépésem gt8-al, hogyan tudok normális torzított hangot kiszedni belőle.
Az egészen van egy baszott súgás, szőrös.. GT6-on volt pár jó hang úgy érzem mintha itt nem lenne, illetve rengeteg zenészt ismerek akik 1 szál GT8-al nyomulnak, és nekik jól szól.
Mi a titok? Hogy lehet röfögőd metál hangot kihozni, h. ne legyen trash feeling, vagy egy harapósabb crunchot anélkül az összemosott középrész nélkül?
Nem tudtok vmi leírást 1 jó patchről, vagy youtube tutorial, ha eccer megtanulm rendesen belőni a torzítást, onnantól okés lesz.
Kipróbáltam mindkettőt. Mindegyikkel meg tudtam valósítani a hangzásom. De talán a gt10 a csöves fejen jobban megszólalt. De ez csak az én tapasztalatom, véleményem. Ha teheted menj el hangszerboltba vagy ahol ki próbálhatod az eszközöket. A saját tapasztalat a leghasznosabb, a lényeg hogy meg tudd valósítani önmagad.
Sziasztok!
Szerintetek X3 Live vagy GT10? ...és miért?
Ha volt nemrég a kérdés, akkor bocs!
Dark rock, heavy zenéhez kellene, és p.a.-ra kötve használnám.
Köszi, előre is!
Üdv.:H
hali!annyi segítséget szeretnék kérni hogy mulkor találltam 1 érdekes kis dolgot:1 kis fekete doboz ami állítólag gt8 hoz lett kifejlesztve és és kiküszöböli a "műanyag hangot" szóval ennek a bigyónak a nevét akarom megtudni mert elfelejtettem és nem emléxem hol találltam annyit tudok még hogy magyarországon nem lehet kapni:)köszi elörre is!
Manualban van egy leírás, hogyan lehet kalibrálni a pedált. De ha már itt úgy állítod, hogy csak 20%-tól induljon a móka, akkor ez globálisan érinti a dolgot és az összes helyen a pedál nem fog élni, csak 20%-tól. Gondolom külön lehet vhogy paraméterezni patchenként.
Sziasztok sajna végül még sem sikerül megjavítani a wah hangzást.
H tiszta legyen azt szeretném elérni, h. a pedál felső pozíciójában a wah effekt a legfényesebben szóljon, viszont a legalsó poziban ne legyen olyan tompa, hanem csak mintha egy 20 százalékot vittem volna lejjebb a pedált. Azaz a wah tartomány szeretném szétnyújtani:
A wah effektnél a pedál pozíció ezért a kerentyűvel 0-ról 80-ra módosítom, viszont ezt nem jegyzi meg a gépecske.
Hogy lehet ezt elmenteni, illetve mit értetek pedál kalibrálása alatt?
10-esben be lehet állítani a változás görbéjét is: lineáris, vagy adott görbét követve változzon az érték. LEhet, hog yaz állítódott el (ha van ilyen a 8-asban is)
nemegészen értem. a pedál teljesen hátranyomott állapotban az értéke 0, teljesen előrenyomott állapotban 100? szép lassan visszaengedve szépen leszámol 100tól 0-ig? ha igen a kalibráció jó.
Keresnék egy GT6, v GT8 ismerőt aki esetleg tudna válaszolni:
GT8asomon a Wah pedál működése a következő, kb 0-45-ih fokozatban nem változik semmi, majd ha szép lassan taposom tovább kb 55-iog fokozatos, majd megint semmi. Viszont normál tempójú pedálozásnál ez egy ugrás a hangban, ami baromi rosszul szól.
Ismerős Ax3000G-jében lehet állítani a pedál érzékenységet gondoltam hátha tud ilyet a GT is, de nem találtam rá paramétert.
Ha valaki tudja hogy oldható meg, írjon, előre is köszi.
Nem, arra hogy az erősítő belső torzítóját használom majd pont amiatt, hogy egy multi nem szól annyira vastagon. A tisztánál meg nekem annyira nem lényeges, hogy vastag legyen.
az a megdöbbentő számomra,hogy sem a boss, sem a line6 nem csinál normális promóciós videókat, tehát h. bemutatnák az egyszerű gitárosnak, hogy pl. ilyen egy Sambora-szerű szólószand, ez meg egy dire straits-szerű tiszta
nem, ehelyett agyontorzított idióta hangszineket nyomatnak
egyszerűen nem értem
pontosan: mivel nincs lehetőségem kipróbálni őket, tényleg lutri. de azt meg nem akarom, hogy megveszem próba nélkül, mert aztán sose adom el, mint ahogy a gitáromat se tudom eladni...
a youtube-os videók sem túl nagy segítség: a line6 a belinkelt felvételen nagyon tetszik, a bossal kevesek boldogulnak (én a gt-8ra kerestem rá elsősorban), vonalból kevés felvétel van, ami értékelhető. egyedül a Lukács Peta féle mp3 volt az, ami alapján tudom,h. mire képes a gt-8.
szóval nagyot nem lehet tévedni egyikkel sem, de a line6 nagyon meggyőzőtt ezzel a videóval, habár ez nem sima xt, hanem az xt pro volt
a bossos videókat nézve - még a gyári promovideókat is - valahogy csak ott van az a zsizsi, amit emlegetnek, a mostani hangfoglalásos videóban is (már amennyire hallatszik)
tudom, hogy az effektekben erősebb a boss, ez mellette szól