az mennyire jo ha a VG88-at csak a GK2-vel előfokként használom csak végfokba dugva, mennyire jó a szand? Egyik ismerősöm így használja de szerintem a VG88-ban ennél több lapul, elég furán szól
BAMAEF-edet úgy tudod kielégíteni,ha a GT-n csínálsz két egyforma presetet,de egyikből hiányzik a nemkívánt effekt,másikban benne van.Oszt kapcsolgatod a kettőt,ebben a lácban benne van,ebben nincs,ebben van ,ebbe nincs,ebbe van,ebbe,nincs,stb.
Szerencsére egyikünk sem! :)
Amúgy a kikapcs.-os megoldással végülis teljesen OK a dolog.
A nem használt effekt csupán azért zavar, mert
én úgy gondolkodom, ha nincs rá szükségem ne is legyen ott.
(ezt nevezhetjük effekt-filozófiának)
Végülis a pedal-Boardba is csak olyan dolgokat hagyok amiket valóban használni szeretnék (ez meg amolyan analóg-megszokás).
*Most látom, hogy feltaláltam 2 új szakkifejezést! :)
V.melyik nap jutott eszembe, hogy még tavaly ígértem, hogy teszek fel képet Paul Gilbert A38 koncertjén használt effektjeiről, hátha ötletként hat v.melyikünk gitárhangzására.Ma pótolom.
Szerkesztők! Ha ez ide OFF lesz akkor természetesen kéretik törölni!
Yoss eltűntetni biztos nem lehet de nem hiszem hogy a kikapcsolt effekt sok vizet zavar a GT-ben. Úgy gondoltam a 2 EQ-t hogy a másik a SUB EQ lehet az FX1 vagy 2-n ha éppen nem használsz mást ott.
Biztosan én vagyok a hülye, de ha kikapcsolod, akkor nem ugyanaz, mintha nem szerepelne a láncban? Nem látom, hogy mi a különbség a kettő között. Amúgy szerintem nem lehet eltüntetni a láncból az effekteket, hiszen elég őket kikapcsolni, ha nincs rájuk szükség...
Ne legyél elkeseredve, én holnapután játszom majd egy általam nem ismert erősítőn, úgyhogy a koncert előtt lesz pár percem állítani valamit a GT-n, hogy jó legyen. Vagy legalábbis hallgatható.
Nem-nem!
Szóval volt rá eset, hogy kiválasztottam egy effektet amit szerettem volna kipróbálni az effektláncban. No problem.
1 gombnyomás vagy, ha éppen kikapcsolt állapotban van 2 és már működik is. De mi van akkor, ha egy láncban szereplő effektet teljesen el szeretnék távolítani az FX Chain-ből nem pedig csak kikapcsolni?
Egyébként gőzerővel készülök egy fellépésre (még 10 nap)
próbálom beállítani az ott használandó hangszíneket és a torzítomodellekkel egyre kevésbé vagyok vagyok megelégedve (V.hogy orrból szólnak pedig pihent füllel, k..va sokat molyolok velük). Ki-be kapcsolgatom őket és azt hallom, hogy teljesen megváltoztatják a gitárom hangkarakterét ami tisztán EQ nélkül is meggyöző. Úgyhogy arra vetemedtem, hogy beszerzek v.mi analóg pedált és csak a GT effektjeit használom majd.
Bocs az OFF-ért, de baromira el vagyok keseredve :(
Írtad, hogy 2 EQ-t tegyek a hangútba. Egyet előre a másikat pedig a lánc végére..
Igen ám, de amikor FX Chain-ban az emberkével a megfelelő helyre (a zajzár elé) lépek és nyomok egy EQ-t akkor az effektlánc elejéről egyszerűen hátrateszi!
Amúgy régóta bennem van a kérdés hogy:
Ha FX Chain-ban egy effektet el akarok távolítani (nem kikapcsolni!) akkor azt, hogyan lehetséges?
Ha megválok a cuccomtól akkor tuti ezért lesz. Felvételen visszahallgatva nincs gond a hangjával (erős túlzással), de a próbateremben élőben hallgatva egyre messzebb kerülök az általam ideálisnak ítélt hangképtől!
SŰŰŰRGŐS !!!
GT-8 Eladó !!! :( Magy.Országi Szalonból vásárolt GT-8, magyarnyelvű haszálati utasítással,szobában használt, Dobozban,sajnos családi okok miadt eladó :(
Ár : 75e Ft.
kontakt, a név alatt
Engem a VG-88 V.2 gitár, előfok és hangszórómodelljeinek meg effektjeinek a hangminősége érdekelne a VG-99-hez képest.
Sokkal gagyibb?
Ha mondjuk az eredeti csöves technika, meg gitárok 1-től 10-ig a 10-es, akkor hova tennéd a VG-99-et, meg a VG-88-at. (OK, tudom, hogy a 99-es ezer dolgot tud, amit a 88 nem, meg sokkal több modell van benne mindenből, de pusztán a hangminőségre szorítva a kérdést lennék kíváncsi a véleményedre.)
JC-120-at használtam sokat, nagyon jól szólt, mert a Jazz kórusnak elég semleges hangja van remekül effektezhető. De volt olyan is, hogy két Peavey combó szólt sztereóben (jaj de jó volt). este csomagolok, de nem sokat, mert úgyis van ott minden mi kellhet :)
Nem kaptam mailt a Barnától. Címem s.gaborkukacrolandee.hu Reggel elutazom Ukrajnába GT-10-ezni jövő héten leszek.
Cosmic: ha egy gitárerősítőre mész minek a GT-ből erősítőt modellezni? LOOP Direct Mix-re, be a Preamp elé, SEND-ből a gitárerősítőre (ott szól egy frankó száraz gitárjel), a preampes effektes cucc meg megy a keverőre. Ha ez a cél, ha meg csak monitornak akarod használni és van egy sztereó erősítőd, akkor miért nem a sztereó erősítőbe mész közvetlenül a GT-ből és az erősítőt hangosítod a PA felé. Én így csináltam évekig és baró... Szerintem nem érdemes túlbonyolítani a dlgokat, de Ti tudjátok.
Ha két Send (sőt három) kell meg két Amp control, meg XLR kimenet, meg Editor szoftver, akkor meg nem GT-8-at kellett volna venned, hanem GT-Pto-t, mert az tudja. Padló effektekre nem szoktak XLR-t tenni (kivéve ha basszus cájg), mert minek, ha vonalazik valaki ott a színpadon a Di-Box.
Nem jó mert stereo most a szinpadi erősítőm bár a múlt héten vettem egy kis mono kombót néha az lesz használva. Ha a loopot a preamp elé teszem mi lesz a Gt előfokbeállításával??? Valóban jó lett volna stereo loop vagy kimenet amit a láda és a premp közé lehet helyezni de a szinpadi hangzás tényleg nem téma és lehet nem ér annyit az egész vonalból meg tényleg jó.
ez is egy lehetséges megoldás, de neki szüksége van a sztereó PREamp-okra is, amit a (gondolom sztereo) kombóján is szeretne hallani. ez is lehetséges?
Ja ha meg ugyanazt a hangzást akarod a gitárerősítőn is, akkor a LOOP-ot tedd a Preamp után. Lesz rajta hangszóró szimulátor, de akkor ennek megfelelően EQ-zd a gitárerősítőt. Bocs rohanok!
Szijasztok! Pont ide néztem. Van megoldás Cosmic: mire való a GT-8 SEND aljzata Direct Mix beállítással? Be kell rakni a LOOP-ot a Preamp elé Direct Mix-re állítani és a Send aljzatból menni a gitárerősítőbe (mivel a Preamp előtt van tük indegy mire van állítva az OUTPUT SELECT, ez csak egy direkt hangot visz ki az erősítő felé) a jel tovább megy be a GT preampekbe stb., majd onnan szterejóban a PA-re.
akkor nincs más választás külön speaker szimuláció kellene neked a keverőre. az a baj, hogy a hangszórószimuláció szerves része a preampszimulációnak. nem lehet pl. a preamp és a speaker közé berakni effektet, mint az erősítők effekt loopja. szerintem nagyhiba.
Kérdés a GT-10 már tudja? vagy majd a következő vagy soha
Nagy bizony főleg mert minden kíséretem dual stereo kétféle erősítővel. Most vidéken vagyok nem tudok utánanézni de ugye pl a digital out-ot vagy fejhallgatókimenetet nem lehet a preamp után de a speaker elé kötni? Mondjuk megoldom mert a szinpadi hangzás nem érdekel annyira a mixerhez igazodok és kész.
nem ugyanaz, leírtam már egy példát a problémád megoldására.
pl:preamp dual L/R az egyiken(L) speaker off a másikon(R) meg valamilyen speaker, az output select ilyenkor csak LINE lehet.
a L oldal mehet a kombóba, az R mehet a keverőre PA-ra. de jó nagy feladat azonos hangzást kihozni.
A speaker off és a direct out 0 az ugyan az? Ezzel annyi bajom van. 2 kimenet kéne 1 szimulált meg egy line out. Az egyik mehetne a szinpadi kombóba a másik meg a keverőbe. Nem jó így sehogysem.
ez a 2x hanszórószimulált jel olyan mikor a gitárerősítődet kimikrofonozod a hangszóróját majd a mikrofon jelét nem keverőre P.A. -ra kötöd hanem újabb gitárerősítő return-jébe. jó kis döglött hangot eredményez. zenekarban abszolult elveszős hangot, hiába tekered a hangerőt nem lesz hangosabb, végül massza és kása.
az outputok közül szerintem a használhatóak a RETURN és a LINE. ha gitárerősítőre kötöd(gitárhangszórós, magassugárzó nélküli) a GT-n Preamp nál a Speaker:off kikapcsolni.
Nagy NS treshold-ra azért van szükség, mert olyan (tv) stuióba is szoktam játszani, ahol nagy zajt szed össze (világításból) a legprecízebb pickup is és treshold-al kompenzálok.
Amúgy ja, ha nincs jó megolás a 0-ról próbálok valami hasonlót összehozni, hátha más "hozzáállással" nem lesz ennyire gerjedés érzékeny.
jwolf hozzászólása is jogos lehet line outputtal még érzékenyebb, de stack amp-on használva se sokkal jobb, arról nem beszélve, hogy nekem nem nagyon jött be a gt-8-ból ez az erősítőválasztósdi, mert szerintem sokat változtat a hangkarakterén (speaker sim. nélkül) és nem előnyére. Nekem a közepes PA cuccon is néha jobban szólnak (line-ból) az egyes patchek, mint a csöves cuccon stack amp-ra tekerve az output-ot... szóval sarlatánság ide-vagy-oda én line output-ot használok 90%-ban.
De én még reménykedem, hátha valaki anti-feedback guru. ;) Mert elméletileg ez pont ezért van benne a gt8-ban...
De persze minden segítséget szívesen fogadok és köszönök!
ha az OUTPUT SELECT - LINE akkor hangszórószimuláció bekapcsol, gitárerősítőre (gitárhangszórós, magssugárzó nélküli)kötöd akkor nem jó duplán hangszórót "modellezni"
Meg nem tudom a feedback 22 is soknak tűnik, nekem 1 visszaverődéshez 1-re állítva jó persze lehet sok visszaverődést akarsz hallani akkor jó is lehet. Compressor tone 0? Ha jól emlékszem a magasakat levágod vele. Én zsizsihez sem használok 61 gain-t hanem Bosster/Turbo OD/ vagy Ibanez TS pedálokkal (GT8 modellekkel) hajtom meg.
Látatlanban nehéz erre bármit is mondani. Én feljebb venném a GT kimenő szintjét, és lejjebb az erősítőjét. Erősítőt is mást próbálnék mert bár nincs előttem a leírás szerintem amit használsz az egy Marshall modell, Fendert Vox-ot vagy Roland-ot próbálj viszonylag kis gain-el, és kispedállal csinálnék torzítást (booster/OD szekcióból). Esetleg még használnék EQ-t High Cutting-al hátha segít valamennyit. Az NS treshold 40 k. sok bluesnál, én zsizsi metálnál használok 20-at. Azt hiszem nekem az NS előrébb is van és az egész láncot EQ-val kezdem.
Nos a beállítások, mondjuk egy bluesosabb hangszínnél, ahol összegerjedek a sheratonnal, ha van compressor meg delay:
(stratoval ugyebár nem... mondjuk abba nem gyári pickup van, hanem dimarzio...)
CS/LM
On/Off off -> on subCTL 1
Type Compressor
Sustain 36
Attack 30
Threshold 60
Release 40
Tone 0
Level 50
PRE
On/Off On
Mode Single
Channel Channel A
Type StackCrunch
Gain 61
Bass 39
Middle 100
Treble 94
Presence 2
Level 49
Bright Off
Gain Middle
Solo Off
Solo Level 50
Spkr Type Original
Mic Type DYN421
Mic Dis Center
Mic Pos 4cm
Mic 100
DLY
On/Off Off -> on subCTL 2
Type Single
Delay Time 495ms
Feedback 22
High Cut Flat
Effect 8
Direct 100
RVRB
On/Off On
Type Plate
Reverb Time 1,9s
Pre-delay 8ms
Low Cut 110Hz
High Cut 4.00kHz
Density 4
Effect 18
Direct 100
Gerjedés ügyben láttam olyat nemrég, hogy az effektnek kicsi volt a kimenő jelszintje és emiatt az erősítőn kellett akkora gain/volume hogy végül attól sípolt állandóan. Nagyobb jelszintnél ->>> (kisebb gain az erősítőn) helyrejött.
Szívesen megokoskodnám de én pont a feedbackert használom tetszőleges idejű gerjesztésre igaz tömörtestű gitár Seymour pickuppal és ha kell gerjed de nem sípol. Milyen pedál/előfok/kompresszorbeállításokkal gerjed neked?
Nem piezzos. Epi Sheraton konkrétan. Gyári humbuckerrel. És főleg jazz-re használom, de játszom blues-os dolgokat is enyhe overdrive-val és ha van rajta minimális kompresszor, vagy több delay a kelleténél azonnal gerjed, holott a stratommal nem volt gondom.
Persze próbáltam tekergetni, de nem tudtam kivenni azt a frekit, amin összegerjed. Ezért reménykedtem, hogy hátha valaki okos ebben a témában... (anti feedback gt8)
01:40-van és most döbbentem rá, ha párhuzamosan nem kezdek bele 5 torrent letöltésébe talán fél perc alatt lejött volna az mp3.
Meghallgatam nagyon dög!
piezzós a cuccos??? piezzó pl gyakran begerjed, főleg ha torzítod a jelet.Hát ezzel nem igazán tudom mit lehet csinálni, én nekem az elektro akusztikus gitárom ami piezzós az hibátlanul szól a GT-vel, szobában van és még egész nagy hangerőn sem gerjed össze a piezóval az erölködő, de csak cleanbe, torzítottnál zúg búg, mondjuk lehet h az elektro akkusztikusom nem torzításos hanghoz való:D:D:D
Igen a gitár és az erősítő gerjed gt8 segítséggel. ;)
Jelszint 50% átlagban (bár az a jelszintmérő, nem tudom mennyire mérvadó), de a jelerősség nem lehet gond szerintem.
Itt "egyszerűen" arról lehet szó, hogy mint (fél)akusztikus jellegű hangszer gerjeszti magát az erősítővel bizonyos frekvencián. ... Ezért gondoltam az anti feedbackerre.
szeritnem az anti feedbacket felejtsd el az nem az igazi, inkább a jelszintet kéne megnézned, az outputban van egy mérő ami mutatja a bemenetni jelszintet meg a kimenetit meg az egyes effektekét. Na szerintem ha bármelyik is 3/4-nél tovább megy az már nem az igazi.
Digitálisan gerjed a cucc belül, vagy az erősítő és a gitár gerjed össze??? Gt nélkül is gerjed??
Igen ahogy Andy is mondta ezek a cuccok a noise gate-ben vannak.
Én boostolásra vagy a booster vackot vagy tubescreamer stompot használok a gt-ben a tube-ot csak nagyon kicsi gainnel mondjuk 40 körül, illetve sokat használom az fx 1 ből ha jól emlékszem a tone modifyt vagy presence vagy fat módban.Mondjuk nem tudom, hogy ez másnak is hasznos e, mert én a marshall fej beépített torzítóját boostolom még ily módon, szal effekt modellezésnek nem tom mennyire tesz jót egy ilyen, de ki kell próbálni.Illetve EQ-val is lehet boostolni, de én nem nagyon szeretem EQ-ban a levelt feltekerni majdnem mindig 0dB-n van nekem... remélem segítettem kérdezz még bátran:D
most már a Laney VH fej után ha a digitechen játszom elmegy a kedvem a gitározástól akkor a kontraszt szandban amugy, csak tekergetem, tekergetem és közben gondolkodom hogy mi tetszett nekem ebben hogy megvettem anno:)
Digitech RP100 multinak a Stack torzitóját, elvileg valami marshall simulácio, de köze nincs amugy hozzá ez még nem az az árkategória:) és Ibi RG270-es a gitár gyári powersound pikapokkal szoval egyátalán nem egy nagy megfejtés a dolog, mindenesetre szalonképes szand a stilushoz szerintem:)
GT-8-ban szeretném megakadályozni a gitár és az erősítő összegerjedését. Stratóval sose volt gondom, de most semi-hollow gitárt is használok és torzított patch-ek gerjedésre alkalmasak lettek, gondolom az üreges test miatt...
Ha jól sejtem gt-8ban az anti-feedback-kel lehetne ezt küszöbölni, de ez a 3 frekvenciabeállítás nem igazán megy...
Pedig sokkal érdekesebb zenészeket cuccokat fikázni :))))
Az egész lánc után tehetsz még reverb-et. 1 sec time, 60 ms predelay, 1/4-1/3-ad körüli effect level. Végül az output select-en próbálkozz a combo/stack/JC120 return és a line out beállításokkal. Ebből már össze lehet rakni valamit szerintem ami alakul.
Ja a boostolásba is beleokoskodnék. Tegyél az effektláncba legelőre egy EQ-t, utána legyen bekapcsolva a stompbox Booster vagy nagyobb állatsághoz a Turbo OD (a többi nekem már zsizsi és önmagában lehet jó de zenekarban meg belevész a masszába a túl nagy gain), jóval fele alatti gain-en és fele környéki level-en. Utána legyen preamp model, igazából furák mert sok szar de van pár nagyon jó, azokkal próbálkozz soldano, 5150, MS higain, marshall anniversary, T-Amp, Mesa modern #1, amik nekem tetszenek. Ezekre tegyék fele - negyede környéki Gain-t, 3/4 környéki presence-t és tetszés szerinti hangszínt ami nagyban függ attól min hallgatod, én pl az új kombómba hangszórót fogok cserélni, mert ég-és föld ahhoz más patch kell majd min hangszínben. Utána legyen kompresszor kevés sustain, max fele level, esetleg még egy EQ, NS max 20-as tresholddal 0 relase-el. Ha találsz két önmagában is jól szóló erősítőmodell-t keverd össze dual mono vagy stereo erősítőnél-fülesnél-felvételnél dual stereo módban és tegyél 4-8 ms közötti eltolást a két erősítő közé. Jó kísérletezgetést :))))) A próbálgatáshoz (jól szól-e a riff és a rövid tompított együtt) Grave Digger bármi ideális :)))))
Ha "morcosabb" lett a hangzás és egyre gondolunk akkor a kompresszorral-limiterrel próbálkozz. Ne csak önmagában a relase-el hanem a sustain/treshold paraméterekkel.
Erre talán megoldás lehet az assign variable, ahol amikor szólóra váltasz a control pedállal(ha pl. uazon a ptchen van), ki tudod vele kapcsoltatni a noise-gate-et.ű
Egyébként ez az assign variable igencsak hasznos funkció, ha átlátja kicsit az ember, nagyon jól lehet vele többféle paramétert egyszerre változtatni, így nem kell szórakozni külön patch-el a szólóra, hanem uazon be tudod állítani a B csatornára... (na persze vannak korlátok, de a lehetőségek tárháza elég nagy:)
én pl most kicsit rászoktam a szóló hangszínnél a feedbacker-re, finoman be lehet lőni, tetszik, ahogy átváltja a hangszínt...
A noise-gatenél kell ezeket csinálni, ha egyre gondolunk
...bár én nem szeretem annyira a noise gates megoldást, mert aztán ha kitartanék egy hangot, levágja a végét, ami ritmusozásnál valoban kurvajo, csak máskor nem, de természetesen probáld ki ha neked bejön akkor szuper!
...viszont nem tudom tremolos gitárod van-e, ha netán igen akkor a nagy bezengések a tompitott akkord végén elsősorban azért lehetnek mert a tremolo rugoja rezeg tovább...én kitömtem zsepivel vagy polifoammal és probléma megoldva, még noise gate sem kellett sehová, sokkal vaskosabb lett a szand, konkrétabb, elmult a beépitett rugos zengetőm
Köszi, hogy segítettél a "Relesae" paraméterekben,
de pont a lényeget felejtettem el megkérdezni:
melyik effektben is kell végrehajtani a változtatást?
(Hihetetlen mennyivel morcosabban szólt tőle Gabesz játéka)
És még v.mi:
Légyszi aki alkalmaz v.milyen jól használható "Boost"-olást
legyen kedves leközölni a beállításokat (hangminta kiséretében) mert nekem csak v.mi dzsi-dzsi egyenlőre a végeredmény!
Úgylátom, már túlhaladtatok a sértveérzemmagamezértválaszolok-on, és csak csevegtek. Szóval, ha kérhetnénk (Kether és én biztosan), offtopic-ot csak módjával...
Köszi.
Istenem mekkora gyökér, idióta emberek vannak...
Menjünk már el együtt egy páran, és verjük szarrá a kiscsávót! Csak a móka kedvéért. Aztán szétosztjuk a rengeteg cuccát egymás közt! :D
Múltkor még tőlem lopkodta le a fotókat, most azt lopja le, amit én linkelek a Petrucci gyakorló cuccáról, és odaírja, hogy a jelenlegi felszerelésem,...szépen vagyunk..hiába, ilyen egy igazi lúzer..agyam eldobom
Az LP, strat és tele közül még a strat a legkényelmesebb, ha kikötöm a hangerő potit, a hangját végülis szeretem. Bár akkor inkább veszek egy MM shilhouette special-t hopp, megint off?