Miért, a nagy cégek hogy csinálják?
Csak ott jóval nagyobb nevek vannak, de ugyanaz a dolog. Gondolod, hogy ha nem Petrucci, Satriani, Vai, akármilyen néven jönnének ki a modellek, akkor ugyanannyira népszerűek lennének? Hmm, szerintem nem.
Én eddig sem mondtam semmit ezzel kapcsolatban, szóval felőlem hülyeség lehet.
Majd valamikor kipróbálom, bár őszintén szólva baromira nem vonz az a hangszer...
Azon a lemezen még bőven nem Fibbel tolja, hanem még a fehét JEM-jével. kurva régi a lemez, még "95/96-os.
A Fibenare-ja pedig csak olyan 2002/2003 mafgasságában készült el... legalábbis a legelső darab. Mert neki asszem 4 van (most ez nem 100%).
Mint említettem, 80%-ban saját gyártmány, a test tölgyfa, és addig látott asztalost, amig összeragasztotta és körbemarta! A nyak egy Baltimore barkácsszettből van, juhar, rózsa fogólappal. A fejet ki kellett vágni! Lakkozás matt Duplicolorral, a nyak fényessel. Pickupok Shadow 681 bridge, és 687 neck!
Sokan látták és hallották, jáccottak is rajta, hangszerészek is nagyon jó véleményt mondtak róla!
Tulajdonképpen leszólja az Ibanezeimet!
Hehe, hát pedig azt hittem, hogy ez ilyen alap dolog, hogy ha valaki csúcshangszert csinál, akkor gyoran bezsebel pár nagy nevet, akikkel el lehet adni a cuccot... Most itt nem kell feltétlenül jó gitárosra gondolni, elég ha híres valaki, végül is ez a lényeg az eladás szempontjából.
Így már egész más a leányzó fekvése ahogy mondani szokták....
Hát azért tényleg lehet kapni 3 -4 helyen angliában a japánoknál, de ez azér tmég nem áttörés.
Mindig az volt az érzésem ezzel a céggel kapcsolatban (meg még van egy pár ilyen) hogyha azt hiszik hogy mindent a legpontosabban állítanak össze, és mindenből a legjobbat teszik bele akkor annak vmi nagyon-nagyon profinak kell lennie és azért meg kell kérni az árát. De én ezekből a cuccokból hiányoltam a lelkét, ami közel áll a zenészhez. Ha egy hangszerész nem hisz benne hogy ez létező dolog ott baj van. Ha egy hangszer csak cm és anyag az nem hangszer. lehet hogy bútornál baró, de hangszernél kevés, és sosem éreztem ezen a cuccon hogy megérintene. Nem éreztem a lelkét.
A 7húros (aminek az ára a mille fölötti), az ott is 2500 font, ami kb. 650 itthoni pénz... mondjuk az ár az tavaly augusztusi adat, amikor igencsak 420 HUF volt a font...és az ott is milla fölött van...
Valami ilyesmire gondoltam én is... Nem hiszem, hogy meg tudnám mondani, hogy milyen nyak kell nekem... Valószínűleg azt mondanám, hogy olyan kell, amilyen a Parkeremen van... De ott van a Parkerem, akkor meg minek?
Az enyém, de nem én készíttettem, úgyhogy túl sok infót nem tudok róla mondani. Jól szól, meg kényelmes, meg jól néz ki. Jazz-es hangja van, torzítottan jó telt. Ja és szóltam, h kicsinyítsék le a képet.
No, igen, ez egy jó kis pont. A nyakprofil készítés.
Ahogy visszaolvastam, elgondolkodtam, hogy nekem melyik nyak forma lenne az ideális...és rájöttem, hogy nem tudom. A Stratocasteren olyan sztratósan játszom, (és olyan magasan is van), a Gibsonon olyan gibsonosan (és sokkal lejjebb is lóg a hangszer), de volt már koncerten a kezemben Telecaster is, és nem okozott problémát...a Shadow gitáromnak meg igazi papíribanez nyaka van, az meg jó hülyén áll a kezemben, a kikötött floyd-jával, de azon is eltalálok mindent (már az én szintemen)...
Én sem vagyok kényes a nyakra...régebben nem szerettem a Les Paul fazonú,vastag nyakakat.Mára már szinte mindegy,egyedül a papírnyakú Ibanezeken nem tudom jól érezni magam.Viszont aki még nem próbált olyan gitárt,aminek a nyakát a saját kezéhez alakították,nem ismeri az érzést.Sajnos ez másképp tényleg nem megy,csak ha az ember megcsinálja/megcsináltatja.Nagyon érdekes egyébként maga a folyamat is.A hangszerészek sztem a legtöbb megrendelőt belelőnék a Dunába ezen munkafolyamat közben.
az a gitár teljesen rendben van,nem hiszem ,hogy bármi kivetnivaló lehetne rajta,a nyakprofilt kivéve dehát az a te kezedre lett szabva szóval az nem is kell ,.hogy tetszen másnak:)
én is így vagyok az MXR strattal ,csak(tudom szentségtörés) néha jó lene ha lenne rajta floyd.És ha nem is magyar de ez is mestergitár legalább:)
Nézd, kötve hiszem, hogy bármennyire is megváltozna a véleményem, ha kipróbálnám a gitárodat... Minden bizonnyal elismerném, hogy mennyire kibaszottul jó hangszer és ennyi...
Értem persze,csak annyi előnyöm van,hogy egy éve játszom folyamatosan azon a hangszeren,és ez idő alatt semmi kivetnivalót nem találtam rajta.Ez nálam azt jelenti,hogy kiállta az idő próbáját,mert ha vmi nem klappolna,már felfedeztem volna.Nálam ha egy év után nem találok negatívumot egy hangszeren,az már nagy szó.
Nem fő profil a rockgitár,bármilyen húros hangszert megcsinálnak,az egyik első gitárjuk egy Manhattan Benedetto kópia volt,ami nagytestű jazzgitár.Keresd meg őket,100%,hogy megcsinálják,amit kérsz.Készítettek ők már héthúros Explorert,extrém formájú saját tervezésű floydos hangszert,mindenfélét.Legjobb,ha személyesen keresed meg Zolit.
Használd a "válasz erre" gombot jobb szélen,úgy egyszerűbb.Semmi gond nincs egyébként,a képfeltöltésről úgy illeszd be a képet,hogy a "direkt link a képhez" sort másolod be a "Kép beillesztése" menübe.Vagy ha másolod a linket,vedd ki belőle a "view/" részt.Most pedig az "Új fórum,vélemények,kritikák" topikban lécci szólj egy moderátornak,hogy kicsinyítse le a képet.
Deni,Amarantéknak a fő profiljuk nyilván a rockgitárok,de más jellegű hangszereket is szoktak gyártani?Teszem azt valami teljesen modern felfogású floydos stratot?
Nálam ez úgy alakult ki,hogy onnantól kezdve,hogy elkezdett bennem motoszkálni a Jacksonom lecserélésének gondolata,végigpróbáltam rengeteg gitárt.A 78-as amerikai Gibsontól kezdve a középkategóriás távol-keleti hangszereken át az olcsó indonéz/kínai dolgokig mindent.Ezekből leszűrtem a konzekvenciákat,és sok tapasztalattal a hátam mögött készíttettem el a hangszert,szerintem nagyon átgondolt és jól megépített a végeredmény.Egyszer majd próbáld ki.
Nekem volt Gibson Nigthawk Specialom,azon játszott a kolléga.94-es hangszer volt,nagyon jó hanggal,sokoldalú is volt,de abban is cserélni kellett volna a bridge pickupot.Áldozatául esett a 7húros Amarant projektnek.
Ez így van. Most komolyan, nekem volt a kezemben az Amarant és nem hiszem, hogy azt a Dani bármikor is el akarná adni. Az a hangszer esztétikailag és hangját tekintve is annyira top, hogy nem tudom, mire lehetne innen továbblépni. Lehet, hogy engem nem kapott el annyira a hangszervásárlási / cserélgetős láz (khm-khm ) de ha valaki megállapodik egy hangszernél, amit a saját enkezéhez és füléhez gyártottak, akkor miért akarná az eladni egyáltalán? Ennyire nem változnak az emberek, vagy de?
Nem is az eladásra akartam fektetni a hangsúlyt, nyilván nem úgy vesz az ember szériagitárt sem, hogy majd egyszer eladja, de azért előfordul, hogy mégis eladja.
És hát azért itt nem csak arról van szó, hogy humbuckeres gitár és kész... Mert ugye rengeteg humbuckeres gitár van, de mégis mindegyik másképpen szól.
Úgy tűnik nem, akkor probalom mashogy.
http://kepfeltoltes.hu/view/070625/K_p_2144_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070625/K_p_2044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kizárólag abban az esetben lehetséges,ha valamiért elfordulnék a humbuckeres gitárok hangjától.Ennél kényelmesebb nyak az én kezemnek nem létezik,és mivel kiváló anyagból van,ha más hangzást szeretnék belőle kihozni,kicserélem a hangszedőt.Van rá garancia,nagyon is.A bibi szerintem az,hogy a magyar zenészek többsége - tisztelet a kivételnek - kereskedelmi szempontok alapján vesz gitárt.Én gitározás céljából készíttettem az Amarantot,nem fogom eladni,és egyáltalán nem tekintem elsődleges szempontnak az eladhatóságot egy saját magam által megrendelt és az én kezemhez szabott gitár esetében.
Jómagam ádámmal és Danival játszom egy zenekarban, és minkettőjük hangszere nagyon bejön. Én teljesen meg tudom érteni, hogy valaki szeretne egy olyan hangszert, ami egyedülálló, az ő igényei alapján készült. Danival beszélgettünk erről, és tényleg úgy van, hogy érdemes soksok hangszert kipróbálni, használni, sokat játszani, és majd kikristályosodik, hogy az ember melyik hangszerben mit talált jónak, mi az amin változtatna, és ezek egybegyúrásából érdemes egy egyedi, mesterhangszert készíttetni. Ezért érdemes, hogy tényleg olyan legyen, mint egy álomgitár, miha no compromise válaogathatnád össze a fícsöröket, hogy ilyen jól fejezzem ki magam. Ezért érdemes, nem a magamutogatásért, hogy " figyu, nekem egyedi mesterhangszerem van, kopjá le, jó?"
Pl. nekem eszembe nsem jutna saját hangszert készíttetni egyszerűen azért, mert nincs elég tapasztalatom, és a birtokomban lévő szériahangszerek is nagyon jók (nálam 1000x jobb zenészek igényeit is kiszolgálják, mod-ok nélkül...)
Játékkomfortban szvsz igen... játszottam már amerikai Gibsonon... azt a sz@rt!!!! NEKEM egyáltalán nem kénylmes... a hangja az zseniális, de lehetetlenség játszani rajta.
3000 eur az nagyon sok pénz az elég Gibsonra egy top kategóriás Fenderre, PRS-re, Suhr-ra, Shadowskyra.... ezek szerint a Fibenare ezekkel lenne egy kategóriában?