nem usa, hanem átmenőnyakas vs csavarnyakúakról volt szó.
A Gitartnál végigpróbáltam a drágább modelleket is, Euro szériák is beleértve, átmenőnyakast is (hasonlót, mint Paulnak is van/volt?). Annyival nem volt jobb, amint amennyivel drágább. Paul Sárkánya mondjuk már egy tuningolt darab volt ugye, tehát nem tudom, hogy össze lehet-e mérni a többivel? Mondjuk az övénél elsősorban a tetemes súly tűnt fel első körben, kényelem szempontjából nem volt jobb, de abba ugye Aguilar elcsi volt, ami miatt a hangzást nem illene összemérni a gyári megoldással, bár nekem nem tetszett jobban. Valamivel nyitottabb a hangkép.
Egy szó mint száz, kényelemre nem jobbak nekem az átmenőnyakas modellek, hangra pedig ilyen zenei körülmények közt nem jöttek ki a különbségek. Viszont amennyivel drágábbak, nekem nem éri meg az invesztíciót. Nem azt modnom, hogy nem kellene, mert persze jobbak, de azért ár/értékben viszonytva már nem és főleg nem annyival.
finomabb műfajokban még igen, de keményebb műfajokban, ahol hi-gain gitárok mellett szólal meg amúgy is a cucc döngölve ugyan nincs a hangra jelentősége. Pláne mikor a drájvot is elkezdik tekergetni, amkko meg pláne régesrég nem a hangszer hangját hallják, lageglábbis az átmenőnyak vs csavarozott nyak aspektusából.
Ezzel este elfelejtettem egyetérteni! Nem rossz irány, semmi tömegtermelés, csak gyönyörű haj
Ráadásul Robi alkalmas is lenne erre, pont ehhez való a mentalitása!
pedig de, ha lett volna dolgod ilyen hangszerekkel akkor tudnád, ohgy annyival nem jobb mint amenniyvel drágább, de ez csak kulisszatitok. Az átmenőnyakas sztorinak is nagyobb a füstje mint a lángja. pont.
Kissé félrementél szerintem... Te egy bizonyos hangkaraktert keresel, és természetes, hogy nem találod meg rengeteg cuccban! Ez olyan, mintha a "GK soundot" keresnéd ampegben.
Itt sakk.matt észrevételei és kritikái nem a hangkaraktert, hanem a hangminőséget firtatták (valahol jelveszteség, vagy valami hasonló hablaty :DDD), míg Neked az a nyűgöd, hogy nem szól a cucc "pókásan". Nem is fog soha!
A prolude amúgy pont azért tetszett nekem mindig, mert engedi szólni a hangszered - és pont kellemesen, finoman szinezi, de mintha ezzel is inkább kiemeléné a cuccod sajátságait. Ez valószinűleg a valve loopnak is köszönhető, meg annak hogy a közepekkel nagyon jól bánik - vagy nem tudom minek, és hülye vagyok :D.
Mindjárt gondoltam hoigy ez a helyzet, a "kanyarban sincs" és hasonló elszólások után. Szerintem ne erőltesd ezt a "nem igazi" spector és társait ha lövésed sincs a termékekről.
Khmm, félve írok ide, merthogy ugye pár napja kiderült, hogy amatőr zenész vagyok (pedig titkoltam nagyon). Most értem haza próbáról és próbáltam nagyon figyelni, fülelni hogy miért is nem jó a BHV fej! Nem jöttem rá. Gyors a hang, dinamikus, vastag, alja teteje közepe rendben, akkor csak igaz lehet hogy nem vagyok profi mert nem hallom. Igaz nem játszom pengetővel, úgy biztos kijönne, hogy mizu van.
mivan, bevagybaszva, hogy ennyit pötyögsz ide? a meséd alapján meg fogsz őrülni az easy playtől, de sose lesz olyan erősítőd, mert nem tudod megfizetni:ĐĐĐĐ
Az első benyomás is fontos. Annyit azért kinézek magamból, hogy egy erősítőn a "tekerők" funkcióját értem, és még mielőtt hozzáérek, már sejtem, hogy mi mit fog csinálni. Nekem van néhány kritériumom, amit BÁRMILYEN erősítőn hallani akarok, kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy saját soundom van. Első ilyen az enyhén túltekert gain, hogy ne csak bevillanjon az a "piros", hanem néha húnyjon ki :). Sajnos ez a KO-nál nem szép klippelést jelentett nélam, hanem bereccsenést,, ami zavaró hangú (tudnád hány világmárka csinálja ezt!!!) a másik a 2-3 kHz körüli drasztikus emelés, viszonylag keskenyen, a harmadik az elég "kemény" kompresszálás (ez a sound mellett elfedi a kifejezetten béna játéktudásom is :D) emellett persze nem rossz, ha az erősítőnek van saját hangja is és az jó is (EBS-ekben azt nem szeretem, hogy szint semmi saját hanga nincs, csak a hansgzert hallom és pl, egy Jolanámból olyan hifi hangot csinált tök flat EQ mellett, hogy ihajcsuhaj, mégsem tetszett,mert nekem dög kell. Sakk.matt megmondta, hoyg többféle dög létezik, és igaza van, nekem az kell, ami nekem tetszik .D), illetve, hogy mindemellett - bár ez már egy elég durván elkúrt "spektrum", halljam a hangszerem saját hangját is (ez most kicsit ellentmonb az EBS-es dumámnak :D), tehát, ha ugenezen beállítások mellett rádugom egy másik hangszerem, akkor hallatszódjon, hogy az egy más karakterű hangszer. No, mikor belövöm ezt a hansgzínem, az első 10 perc mindent elárul, hogy rudja-e, vagy sem.
Tudom, hogy ez nem mérvadó, mert nem flatben próbálok semmit, meg izé, meg faszom, de hányan vannak, akik egyből herélik ki a 800 Hz-et bármin, és ott inkább bszélhetünk arról, hogy minden erősítőn ugyanúgy szól a koma, mert pont a hangszer lényegét vette el, és szinte bármilyen hangszer hasonlóan fog szólni ...
és azon az ominózus Klicskó prbán nem csak én játszottam a saját hansgzeremmel, hanem máséval is, illetve hallgattam, ahoyg más, más hansgezreken játszik rajta.
Már most anniyra meg kellett magyaráznom egy teljesen érthető dolgot, hoyg majd visszafordítják rám, hogy én vagyok a fő Prolude gyűlölő ...
Hiába, nekem nincs villamosmérnöki diplomám, mint Metalliknak, így egy "fekete doboz" esetén műszerek nélkül csak a fülemre hagyatkozok, amit szintén lehet bírálni, mert ugyan kcsiit nagyot hallok, de szeritnem azért nem rossz a hallásom.
Jóvanna, én viszont értem, hogy személyes tapasztalat meg minden, de pont ezért írtam/kérdeztem, hogy hogyan lett kipróbálva, mert pár perces tekergetéssel szerintem nem szerencsés megtapasztalni és utána véleményezni nem csak prólúdot, de bármit is, sem...
Amúgy azt hallottam ... hallottam ... olvastam :D .. na, szóval, hogy a villanyos bézerek nem igen kultiválják, inkább a bőgősök.
Én meg azt szeretném, ha a Phil Jones szintre jutna, persze halvány fogalmam sincs hogy szól a P.J, de kurvaára tetszik, főleg a Power Mac méretű és kinézetű kombójuk :D Kár, hogy nincs autentikus kökény színben :D Ráadásul drága is, tehát JÓÓÓ! :D Na csak viccelődök itt :D A Prolude legyen Prolude, de amit lentebb Sakk.matt leírt nem hülyeség, és nem szabad felette elsiklani. (mármint, hogy mit várjunk a 21. sz-ban egy basszuserősítőtől)
Na most fogom lehányi a tükörképem, hoyg egyetértek sakk.mattal :D
Na még egy röpke gondolat..
Én annak örülnék a legjobban, ha Walter Woods szintre tudna fejlődni a KO, azaz nincs nagy brand meg kutyafasza meg tömegtermelés és marketing (WW-nak még honlapja sincs..), csak hihetetlen szand, 4-5 év várakozás meg sok ezer dollár vagy óriási mázlival esetleg ebay, de ott is kva drága...
Én csak a személyes tapasztalatom írom le, semmi rosszándék nincs bennem. Én azt a Klicskót próbáltam, a saját hangszeremmel, amibe elsőnek (?) került tortyogó. És már mint írtam leszólt a picsába egy világmárkát. Robi személyesen állítgatta nekem, én mondtam, mit, hogy, amiket szeretek. De valahogy nem találtam meg benne azt a "presence"-et, amit szeretek (sok cuccban nem találom), és a BHV-knál is csak a valve loop "teszi hozzá". De még annak idején, valamelyik hangfoglaláson a Bassplanet standnál is leszólta a francba ugyanezt a - szerintem amúgy túlhájpolt - világmárkát egy - azt hiszem még 300-as - BHV.
A Klicskóm torzítója nekem sem tetszik, mert nincs is benne..
No, részemről a konklúzió, kétféle ember létezik, az egyik aki használ Prolude-ot, a másik aki csak beszél róla...
Hallottátok vón, hogy szólt A38-on, Velőrózsák lemezbemutatón a KO750 vonalból+ Prolude 212 miksizve, asszem nem lenne több kérdés!!!
Kipróbáltam, hallgattam az itteni hangmintákat
Amúgy semmi bajom a Klicskóval, nyilván félreértettél valamit. A torzítója nem tetszeik, ez szubjektív, és SZERINTEM van némi fátyolosság a hangjában - nem csak a minták alapján, élőben is hallottam.
Kóci te ezeket honnan..?? Nem kötekedés képpen, de volt nálad komolyabb teszten mondjuk egy Klicskó?? Milyen ládán és milyen körülmények között és meddig nyúztad??
A cseh spector Euro 4LX-szel nincs semmi bajom :D
Egyébként, ha nem lenne jó a Jolana, nyilván nem használnám :D A sufnibuherért nemrég még kuncsorogtál, szóval inkább hallgass :D
Játszogatnék én is Genelec G.L. KT-88-akkal, elhiheted, sőt eredeti Rick 4001 is itt állna a sarokban 3 is, egy jetglo, egy fireglo és egy mapleglo :D:D:D
Te mindennel "úgy" vagy, nemcsak az ebs-sel, a cseh spectorral, a kínai erősítőkkel, meg a jóég tudja mivel nem... Mindezt a Jolana meg a sufnibuher magasságából:Đ
De fejben van meg a hangja, vagy már szól is? Nem a Landmark és kínai végfok házasságát kérdezem, hanem hogy a KO-t akkor átfaragtátok, és megfelel az összes lentebb leírt kritériumnak (amikkel egyébként teljesen egyetértek), vagy van egy terv, hogy Robi hogy faragja át, vagy csak elküldted Robinak az igényt, és majd úgy csinálja meg, ahogy akarja, ha egyátlalán meg akarja csinálni?
Az olcsónak ott a majd félmilliós Euro :D Nem az irigység mondatja vele, mert bár imádoma Spectort, de amit az NS, vagy Euro LX tud, a rebopokban kanyarban nincs. Én mondjuk egy Rebop árából inkább más, azonos árkategóriájú hangszert vennék. Spector kinézetű, de nem Spector hansgzert, meg csakis Jolanát.
ezt csak a sárga irigység mondatja veled:))) Minden gyártónak vannak csúcs és belépőszintű termékei, mindegy, hol gyártják, és pont a Spector ügyel a marketingjében arra, hogy legyen szabad átjárás, és ne ossza meg ilyen alapon a felhasználói körét.
ha ez a mérce, akkor valóban senkinek sincs itt, de még nem is lehet beszerezni, mert én is az egyetlen hivatalos hazai importőrnél vettem anno (Gitart).
Persze ezzel az erővel nyilván pl Fenderből is csak az amerikai az igazi, minden más (mexikói stb) leányvállalatnál ugyanúgy kamu ami nem az eredeti gyárból jön ki.
Bár ettől függetlenül nem tévedésből van rajta a Spector, tudvalévő megvették a cseh gyárat (is). a Rebopok pl ott készülnek akár csak licenszelt akár nem.
Nem hiszoem, hogy sokan hozatnának be made in USA Spectort ide 2-4 szeres árért.
A mondás egy basszerinától származik, aki utál gyakorolni... És igaza van, ne legyen a számok megtanulása, begyakorlása sem kisebb élmény, mint színpadon zúzni. Ha nem ösztönöz a hangszer vagy a technika, ki kell b***i a picsába.
Amikor azt mondjuk, hogy Spector, akkor a Steinberger féle átmenőnyakas (!!!) P, P+P, J+J pickupelrendezésű hangszerre gondolunk :D Neked egy leányvállalatnál és/vagy OEm cégnél készült Spector márkájú Rebop hangszered van, a formáján kívül nem sok közzel az "eredetihez" :) Bocs, de azért helyre kell tennia dolgokat :D
Nem sok emberrel találkoztam még itthon, akinek eredeti, vagy "autentikus" NS-e van. Vagyis személyesen senkivel :D
újra fogod értelmezni a technikát és elektronikát, legfőképpen pedig a gitárod lehetőségeit! persze gyorsan elfelejted a kőkorszakot, amikor majd először a húrok közé csapsz...
a zajzár nem elsősorban a fej sajáz zaját hivatott az én esetemben kiszűrni, hanem pl a pickup vagy a hálózat által összeszedett zajokra, mint pl a LED-es szinpadi megvilágításból adódó szórási zaj és ilyesmik. PL egy Rocktogonban nem kis zajt tudnak összeszedni a hangszerek a hálózat és legfőkképpen a fénytechnika zajából, ami ezzel jó ki lehet szűrni.
Drive speiel pont nem kell, mert az pont hogy kinyírná a Spector saját röfögését, minden mást meg úgyis középre állítok, így sokat nem bíbelődök az EQ-val (csak egy kis Shape kell)
Ha elég jók az áramkörök nincs komolyabban szükség zajzárra, nagy hangerőn a sustor még mindig nagyságrenddel kisebb, mint amit melletted a gitárosok produkálnak a kisvasút + csöves fejükkel.
Egyébként az előlapi beállításokat ügyelő servo rendszer alapvető célja, hogy
1./ ne kelljen odafigyelni és pöcsölni a beállítgatással, minél kevesebb kezelőszervvel elérd a saját hangzásod, amit viszont kurva nehéz lesz kiválasztani, mert az összes többi hangzás is kurvajól szól:)
2./ a kiváló hangszerk a durva drájvolással is megőrizzék az alapkarakterüket, finomságaikat, így a spectorod egyetlen másik fejjel sem fog olyan spectorul szólni, mint a KO-Easy Play fejjel. Amen:Đ