Sőt, fehérben is. A hülye vastag keret nem tetszik, ráadásul ék alakú, így még a csíptetős miksiállványt se lehet rátenni.
Ha valaha csinálunk döntött ládát ( nyilván fogunk majd :D), akkor az olyan lesz, mint a régi Mesák: egyenesben döntött. A káva egyforma vastag végig, csak az előlap teteje dől.
v1216...kíváncsi vagyok ,ennyire lesz más mint a v128. (p.csába,hogy 16-os ládám van, nem nyolcas, akkor spóroltam volna vagy 14 ezret Helmut két hangszórójával)
hogy melyik szóró elé tolnak miksit, azt majd a gazdája - vagy a hangász - eldönti. A hangszórók tonális különbsége szerint az EVM + K100 lenne a bizarr (blizard:) párosítás, mert a V128 annyira az EVM-re hajaz, hogy nem hallatszik drasztikusan más soundnak. Ellentétben a K100-al, ami meglehetősen elüt a másik kettőtől tonalitásban.
Még nem bírtam kiértékelni, mert olyan qrva sok felvétel készült: mind a négy hangszóróról külön-külön és párosával is, különböző mikrofonokkal [audix i5 + ATM650 - a Shure-okat meghagyom a köcsög rokkereknek és hangosítóknak, nálam nem rúgnak labdába:>]]] monóban és sztereóban is + a ládától 1 m-re csoportosan. Sőt, láda nélkül a különböző hangszórómembránok porvédő sapkájáról is...
Amúgy sokszor nekem is az a bajom, hogy kevés az "adat". A hang magja sok erősítőben ott van, de tegnap is feltettük a Hatredet egy Powerball után és olyan volt, mintha a 96kBit-es mp3 után betennéd az origi cd-t. Lenne még egy láda is, ami hasonlót művel, tényleg újra kéne tanulnom gitározni.
(azt amúgy is, felállok a deszkákra megint...csak le ne essek :D)
Hát, ez már egy más világ, de ez a minimum, amit az Orange ellen elkövethetünk ahhoz, hogy életre keljenek a Mákoss-fejek...
- teljes szilikon tömítés az előlapnál és belül a füleknél (a'la Sancii:)
- 1 mm-es nem lélegző szivacstömítés körbe a hátlap illeszkedésénél
- 3 cm-es röcskös szivacs a hátlapra + minimális (3 cm-es) szálas bélelés körben a dobozpaláston
- szabályozható belső merevítés (a hátlapon lévő rögzítőcsavarok nélkül szabadon rezeg az előlap-hátlap, a csavarok megszorításával jelentősen csökken a dobozrezonancia.
A legfőbb változás az, hogy minden változtatás az erősítő beállításokon, sokkal nagyobb változást okoz a hallott hangban, mint a láda szalagon összetákolt gyári állapotában. A vadrezgéseket kordában tartva eltűnt az állandó döngő hang, ami folyamatosan nyomta a fület, tisztult és kontúrosabb lett a középtartomány, nem visít idegesítően a magas, mint a V30-ak az eredeti ládában, semmi nem idegesítő, bármekkora hangerőn.
Most, hogy így a láda helyett inkább a hangszórók és a fejbeállítások érvényesülnek, meghallgattuk, külön-külön mit csinálnak a különböző hangszórók... EVM, K-100, V128... Több, mint érdekes!;]
Huhh, a minap hallgattam a Horus 15/30 demókat az oldalon.
Állat jó hang és dinamika, na meg gitározás.
Dandó Zolikára gyanaxom! :D Persze van még jó gitáros az országban.
mielőtt leburzsujozna valaki, ilyen, nyolcvanas évekbeli CM1 párom van, nem a mostani.
kegyetlen nagy találmány állványmenettel az alján, asztalra rakható, billenthető,
a keresztváltója kb ezer alkatrészből áll :D
a beszerezhető szivacsok (még amit kifejezetten akusztikai célra árulnak, nem a 'rack szivacs' :D) semmit nem érnek, mély hangok tekintetében pedig végképp 0 a hatásuk.
az alakja meg végképp mindegy, hiszen mindegy, mi nem működik a mélytartományban.
úgy lehet elgondolni, hogy a felületre közvetlenül rakott csillapítóanyag, ha 10 cm vastag, kb 150-200Hz-től felfelé fejt ki csillapító hatást (hullámhosszból pontosan számolható, kb negyedhullámot el kell érni hogy hatása legyen).
A nyitott cellás szivacsoknál sokkal hatékonyabbak a szálas, nagy sűrűségű (táblás) termékek.
a láda belső falai közötti állóhullámok kezelésére anno kitaláltam a doboz belsejének a 'piramisolását' hangvisszaverő kemény anyaggal, aztán évekkel később láttam a Bowers & Wilkins hangfalgyártó 'óriási áttörését' a DM302 ládájuknál amúgy a 302, 303 elég jó ládák is , van ilyenem hogy CM1, meg DM303 is, nagyon jók :D
A mélyek regulázásán nem hangolást értettem, hanem egy megfogott hang után nem brummog még sokáig, hanem hamar elhal. A láda karakterével nincs bajom, nem akarok kivágni belőle sehol. Egy hangyányit feszesedett a mélytartománya, de nem ez volt a fő célom, hanem, hogy tisztább legyen, felesleges csörgésektől mentes és ne brummogjon túl a mélye sem. 150-200Hz környékén szokott brumm lenni, ami szeret túlfolyni. Ez most szépen elkussol a megfogás után hamar. Érzékenység csökkenést nem tapasztaltam, sőt, a felesleges zajok nélkül dinamikusabbnak hat.
korrekt - bár némi elvi zűrzavar van a magyarázatban :Đ Ez gondolom, abból adódik, hogy a gitárosoknak a néhány száz Hz is "mélyfreki", mert valójában a hangszóró rezonancia frekvenciája környékén a szivacs annyi, mint halottnak a csók :) A bélelés a dobozon belüli néhány száz Hz-es visszaverődéseket, csörgéseket képes csillapítani, de ez szubjektíve érzékenység csökkenésnek hat kifelé. A 100-200 Hz körüli dobozrezonanciákat, amik "ráülnek" az egész lesugárzott hangtartományra, kizárólag a faanyag rezonanciájának csökkentésével, azaz mechanikai merevítéssel lehet befolyásolni. Ezzel viszont óvatosan kell bánni, mert ezek kinyírhatják a láda márkára jellemző tónust, karaktert. Viszont a merevítéssel sokkal inkább befolyásolható a láda tónusa (a középhangok is!), mint a hangszóró csereberélgetésével.
Szilót oda kell nyomni, ahol rés van és kimehet a levegő. A membrán kilengését fogja visszább kicsit, mély frekik regulázásánál jót tesz. Szivacsot meg leginkább a piramis formája miatt tettem a hátlapra, hogy a mély freki hullámokat megtörje, illetve a fém fülek és a doboz közti résekbe nyomtam némi szivacsot. Megszűnt az utáncsörgés és a mély brummogások is nagyon hamar elhalnak, nem kong az egész. Evm-et szigorúan felülre tegyél, alul annyi mélyük lesz, meghalsz. V128 sokkal kezelhetőbb alul.