Ha újként vetted a motorokat, akkor kicsit gáz a forrasztás. Az elemes próbánál egyébként elvileg már hallanod kellett volna a súrlódást, csak akkor nyilván nem feltételez az ember ilyent, nem figyel rá.
Megkopogtattam óvatosan az összes membránt és az egyik más hangot ad,mint a többi. Ezen az egy hangszórón elkezdtem lazítani a csavarokat,amik szinte lazák voltak,mert nem húztam meg erősen és semmit nem változott,vagyis nem döngött úgy,mint a többi három.
Megmozgattam az összes membránt is és ez az egy kicsit,de csak kicsit súrlódik. Kiszedtem a surlódós hangszórót a ládából és így is súrlódik.
azt írtad, hogy elemmel nézted, hogy mozognak.
és NYILVÁN egy irányba térnek ki, amikor ráteszed a drót végére az elemet.
még olyat tudok elképzelni, hogy 1-2 hangszórónak a csatlakozópanelje gyárilag fordítva van, bár ennek kicsi az esélye.
Sőt,ajánlott is fokozatosan lefogatni a szórót a csavarokkal,mindegyiken csak kicsiket húzva és átlóban,hogy egyenletesen feküdjön fel a pereme.
Kb. mint a kocsiknál a hengerfejet,vagy a kerékcsavarokat. :)
mondom, az ujjaddal kopogtasd meg finoman. döngjön az összes, egyformán.
Ahogy látom, szépen vannak forrasztva, de a csavarok klasszik süllyesztett fejű facsavarok, simán csinálhat ilyet.
ha valamelyik nem adja a hangot, lazítsd vissza a csavarjait, és nézd hogy visszajön-e bele a mély hang ütögetésre.
Nem vagyok egy nagy szaki, a ládát is csak rajz alapján tudom bekötni és amúgy is vegetáriánus vagyok :D
Igazából az alapján, amit leírtál én arra gondolnék, hogy valamelyik hibás. Amikor én újonnan vettem a hangszórókat pár éve, akkor elsőre is teljesen elfogadható hangjuk volt, kellett valamennyi idő amennyire betörtek - de talán csak annyi változás volt, hogy kevésbé karcolt és kicsit melegebb hangja lett (kevesebb magas frekvencia talán), de semmi drasztikus - legalábbis számomra.
egyenként végig kéne kopogtatni a hangszórókat, hogy nincs-e közötte 'döglött' amelyik kopogtatásra nem szól.
vigyázz, ha szoruló hangszórót meghajtasz, pillanatok alatt tönkre mehet.
ezt mindig ellenőrizni kell, amikor hangszórót építünk be!
amikor húzod meg a csavarokat, óvatosan meg kell 'kopogtatni' az ujjaddal a membránt,
ha szépen döng, akkor jó, ha fojtott döglött, akkor eltorzult a kosár a csavarok miatt, gyorsan vissza kell lazítani.
facsavar, kúpos nyakú, süllyesztett fejű csavar szokta ezt csinálni, mert a nyakán a kúpos rész a lemezből préselt kosarat el tudja torzítani. be kell alátétezni, vagy D fejű csavarokat kell alkalmazni
Ha kézzel megmozgatod a membránokat, akkor nem susog, serceg? Nekem volt olyan, hogy a ládában nem feküdt fel rendesen a szóró, ha meghúztam a csavarokat, akkor kicsit görbült, és a tekercs hozzáért a mágneshez belül. Akkor kézzel nyomogatva a membránt lehetett is érezni, hallani, hogy melyik szórónál van a gáz.
Nem is írta, hogy recseg, hanem, hogy recsegősen, krákogósan szól, ami valszeg csak annyit jelent, hogy döglött a hangja a bejáratlanság miatt.
Nyilván rossz szót használt, a bummra is hányan írják, hogy gerjedés, mikor kurvára nem az.
Ha nem a bejáratás a probléma fizetek neked egy sört, bármely általad választott márkából.
Új hangszórókat be kell járatni.
Nyaki hangszedő, tiszta hang, hangszínek felteker és akkordozni órákig.
Pár nap alatt megjön a hangja.
Celestion oldalon írnak róla, talán Eminencéknél is.
Óvatosan forrasztgass,vag inkább szerintem csinálj egy csúszósarus vezetéket,azzal könnyebben megy a kipróbálgatás.
Gyakorlatlan kezek esetleg a pákával maradandó károsodást okozhatnak a hangszóróban,ha lecsöppen egy kis ón,vagy akár a forró folyatószer az ónban rossz pöttyen.
A nonagozás azért ennél sokkal súlyosabb No, hát a bejáródás jelensége létezik, de a változás nem annyira drasztikus. A membránszél és a pille kicsit felpuhul, ezáltal a kezdeti nyers, agresszív hang némileg lágyabb, selymesebb lesz. De mégegyszer, ez nem valami orbitális változás, hanem kis finomhangolódás. Néhányszor tíz üzemóra után beáll kb a végleges állapot, ami persze az idő előrehaladtával még tovább változik majd, de az már egy lassú, több évtizedes folyamat.
Egy vadiúj hangszóró is jól kell szóljon, már elsőre is.
Ok,köszönöm. Előbb kicserélem a jack aljzatot és ha nem lesz változás,akkor kipróbálom egyesével.
Ha netán mégis "bejáratós" a hangszóró,akkor mennyi idő után várható változás?
Aztán nem kérdezek többet,mert lassan átmegyek nonag-ba.
Óbammeg, hát vajon hogy? Kábeleket leforrasztod a szórókról, hogy ne legyen kavarodás. Ezután fogod az aljzatból jövő két szál drótot, és az egyik hangszóróra ráforrasztod. A többi szóró nem lesz bekötve sehova se, hanem csak ottan unatkoznak. Meghallgatod ezt az egy bekötött hangszórót. Aztán lekötöd a hangszóróról a két vezetéket, és ráforrasztod a 2. hangszóróra, majd azt is meghallgatod. Majd a 3. meg a 4. hangszórót is ugyanígy.
A forrasztgatások közben legyen lekapcsolva a fej. Ennyi.
Fejre akassz másik, ismert ládát, hogy megbizonyosodj a fej állapotáról. Ha így ok, jól szól, akkor fej rendben. Az új hangszórókat egyenként próbáld le, hogy hogyan szólnak, lehet hogy 1 vagy akár 2 közülük nem tökéletes. Ha egyenként jól szólnak, akkor együtt is jól kell nekik. Mondjuk ezzel illett volna kezdeni.
Nekem akkr volt ilyen,amikor Somától megvettem az attenuatort...Kb 1 belejátszott órán keresztül olyan volt a hang,mintha valami elektromos jel közbezavarna...Mintha kontaktos lenne.
Teljesen le voltam sülve,aztán játszogattam rajta pár órát,és jó lett.Szerintem is lehet,hogy ezeknek a vadi új cuccoknak kell egy kis játékidő.
Egyszer vette egy új ládát v30-akkal,de azzal nem volt gond. Ez viszont siralmas és elszomorító.
Nagyon recsegősen,vagy inkább krákogva szól. Nem tudom leírni...
Szerintem az aljzatot próbáld meg kicserélni, hátha az a hibás, bár pofon egyszerű eszköz, de ki tudja. Az is lehet, hogy el van rozsdásodva a két fül benne, ami a jack dugót fogja.
A láda nagyon masszív és feszes. Minden csavar szoros és a hátlap is feszesen a merevítőnek van huzatva. A kábelezést új kábelekkel oldottam meg.
Olyan jelenség is van,hogy a gain potit teljesen rátekerem,de mint halottnak a csók. Olyan ez a recsegő repedt fazék hang,mintha csak a közepe szólna.
Le tudnád írni ezt a "repedt fazék" hangot? Recseg? Ládában minden csavar meg van húzva? Hangszóró szól szarul, vagy a ládában szól szarul. Ezt meg tudod vizsgálni úgy, hogy a szórókat közelről hallgatod, aztán hátra mész, hogy a láda hangjából is hallj többet. Meghallgathatod hátulról is a ládát, hátha észreveszel valamit úgy, hogy merről jöhet, ami elbassza a hangot. Sok dolog lehet. A legjob az lenne, ha másik ládában is meg tudnád hallgatni ezeket a v128-akat, úgy ki lehetne zárni, hogy a szóró, vagy a láda a ludas. Kábel is lehet nem megfelelő, amivel bekötöttétek a hangszórókat.
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban,hogy vettem 4db Eminence Legend V128 hangszórót,amit beépítettem egy Laney Sound 19mm-es rétegelt ládába,de úgy szól,mint egy repedt fazék. Az ohm stimmel,mert rámértünk. A membránok előre felé indulnak el. Újra forrasztottuk,majd ismét rámértünk,de minden stimmel. Mi lehet a baj? 3 különböző fejjel is próbáltuk(Mákossal is),de nem jó.
Azért ide írok,mert itt talán többen is használnak ilyen hangszórót.
Mákossal már beszéltem,de ő is azt ajánlotta,hogy itt a fórumon érdeklődjek.
Jó is az, csak kurva vastag húrok kellenek és feszes marad, sőt végre elkezd rezonálni rendesen a test is. Sok huszár meg lógó húron nyomja, aztán ott is van elég sok nótában, hogy pengetés után lemélyül a húr, vagy ha óvatosan pengetnek, akkor meg langyi lesz:).
Mákosampot egyedül én haszálok 440-re hangolva??? Nekem a zsére hangolva játszott mintákból egyik sem tetszik. Ha a zene nem én világom, akkor szólhat bármin... persze ez csak egy vélemény. Nem akarok senkit megbántani, csak szerintem Mákos cuccaiban nem csak ez van benne. No majd teszünk erről ,hogy változzon az állás
Písz.
Nekem eddig EZ jött be a legjobban
Karakterre mint a T75, csak simább, és nem lesz olyan szőrös nagy gainnél, meg prescence-nél sem
A/B teszten jobb ennyi különbség jött ki.
Persze nem helytálló az A/B teszt, mert pont egy A és egy B ládáról volt szó :)
Ez a felső láda tényleg túlélt vagy 2 világháborút :D
Klipp? És nagyobb mint a 1960B. Legalábbis a képről úgy tűnik.
De tudomásom szerint kb. egy méret.
Nekem legalábbis az állványom kompatibilis mindkettővel, mondjuk van rajta 1-1,2 cm ráhagyás.
Az enyém sem gyári állapotú már.
Kopasz, vagyis bőrtelen, és le van festve ilyen "ládafesékkel".
Meg szerintem a gyári szövet is le lett fújva valamivel...
Mindenesetre jól néz ki :)
De próbáltam, jobban szól a 4db K100 a nagyobb űrtartalmú ládában. Ez így nagyon brutál agresszív láda, az összvér felsőláda olyan "all around" mindent játszok vele.
Áhhh, sok ez már. Főleg, hogy egyszerre 3 féle hangszóró üvölt 1 fejen. Így most a 6l6-os Hatred alatt van EVM+V30. Jó cucc. Mondjuk V128-al nekem jobban adja, az nagyon ipari gyilkoló. Együtt viszont a két setup for Prezident! Nagyon disznón szóltunk.
A master az előfokról a végfokra jutó jel nagyságát szabályozza,ha kitekered fullra,akkor olyasmi,mintha ott sem lenne.ergo master nélküli fej lenne.
A gain meg valamelyik előfokcsőre (általában a 2.-ra) jutó jel nagyságát szabályozza,ha több jelet kap a cső,akkor hamarabb megy át túlhajtott,torzítottba a hang..
A level meg változó,attól függ hol helyezkedik el a láncban. De az is nyilván jelszintet szabályoz valahol.
És ha van egy master,egy gain és egy level poti,akkor hogyan?master és level kitekerve?
Egyébként ezt a gondolatmenetet én is végigpörgettem,de sajnos nem értek hozzá.
Valaki gyorsban lefirkanthatná,hogy mit csinál a master,mit a level(előfok) és a gain a csövekkel.
Amúgy zárójelben jegyzem meg, a Hatred tervezésénél elsődleges szempont volt a minél gyorsabb attak, hogy már rágondolsz és megszólaljon a hang, mint egy jó 1959-nél, csak ugye higain legyen.
Ki tudod a saját cuccodon is próbálni, hogy milyen egy non-master erölködőn játszani.
Általában az erölködőkön 'Gain' poti az előfokot szabályozza, a 'Volume' gomb meg a végfokot. A te erősítődön is valszeg így van.
A non-master erősítőnek az a lényege, hogy a végfokot nem tudod halkítani vagy hangosítani, az végig csutkán megy alapból, és csak az előfok potiján - a 'Gain' potin - keresztül tudod az egész cucc hangerejét állítani.
Szóval, tekerd fel a cuccod Volume potiját maxra, ahhoz többet nem nyúlhatsz, és használd úgy a cuccod, hogy csak a Gain potin keresztül tudod halkítod, hangosítani, hangosítod.
Asszem, nagyon leegyszerűsítve, ez a különbség egy master és egy non-master között. Ami azt is megmagyarázza, hogy általában miért csak nagy hangerőn kapsz szép torzítást egy non-master cuccból.
Az biztos, hogy megvan a nagyon jellegzetes dinamikájuk az ilyen cuccoknak, ahogy együtt lélegzik az egész erősítő. Aztán,hogy embertelen hangerőn szépen krancsol-e ( 1959), vagy -- az én fülemnek -- ocsmányul ( Fenderek ), már tervezés kérdése :)
az enyémet telerakta impulzuskondikkal bakker! És már csövet is kellett benne cserélni, pedig nekem azt mondták, hogy 50 évet is el kellett volna mennie a "gyáriakkal"!