...annyi konkrét tervem van már, katszni merevség növelésére, futómű, fékrendszer átalakítása, elektronikus megszakító, satöbbi. Már csak a milliók hiányoznak a megvalósításhoz :D
Persze, mikor 37 év után az eredeti, megbontatlan motor megadta magát :D Km állást nem tudok mondani, mivel csak 5 számjegyű a számláló :)
Vicces, többe került a motor felújítás ( pedig sok mindent én csináltam rajta, hogy ne szaladjon még tovább a ló :D ), mint amennyiért most autót nézek, de nem bánom. Így legalább újabb 40 évig jó lesz :) Meg jó gépészkedni a saját vason mindig, égésteret, dugattyúkiállást mérni, kompressziót számolni, mennyit marjon még a gépműhely a hengerfejből, tapasztalatot szerezni, milyen előgyújtással, karburátor fúvókázással milyen fordulaton, hogy megy az adott motor, mennyit fogyaszt. Pár tank benzin elfogyott, mire meglett az optimum.
...aztán idén tavaszra kirohadt alólam a padlólemez :D:D:D
Áhh,na kb erre számítottam,bár azt gondoltam,hogy azért van valahol itthon is egy Ferrarikkal is foglalkozó szakszerviz.
Manapság amúgy is az autószerelés,mint olyan,kihaló szakma.Diagnosztika szoftver,meg adatelemzés,a hibás alkatrész cseréje (vagy mint ahogy írtad,minden csere!),és kész.
Persze van amikor már nem éri meg görcsölni egy rossz alkatrésszel,mert a szervizóradíj több lenne a bűvészkedéssel,mint maga az alkatrész csere.
A történeted, eszembe juttatta egy síelős sztorimat 1975-ből.(bár síelni azóta sem tudok)Szerencsémre Erdélyben voltam, cirka mínusz húsz, estére a kezeim ráfagyva a botokra, nem eresztve azokat.Az okos bennszülöttek azonnal hóval kezdték dörzsölni, majd miután valamennyit engedtek a szorításból, a kútból felhúzott vízbe mártogatva, majd ismét hóval dörzsölve, a normális vérkeringés beindulásáig nem is engedtek be a melegre.Azóta, ennyire súlyos fagyásom nem volt, de ordítottam már én is hideg, fagyos széltől.Osztom az álláspontod a melegről!
Volt ismerősöm Ferrari Spiderrel, kötelező szervíz bécsben, sok évvel ezelőtt volt 6 milla. Nem nézegettek ott semmit. MINDEN kopó alkatrészt motorban, hajtásláncban kicseréltek, állapottól függetlenül :)
Mikor még aktívan sportoltam,és nem voltam ekkora darab,mint most,akkor egyszer elmentem egy haverral a BAKONY-50 nevezetű teljesítmény túrára,márciusban,térdig érő hóban,-10 fokban!
De biciklivel!!! :D
Erről a túráról azt érdemes tudni,hogy Veszprémből indul,és Városlődön van vége,50km hosszú,zömében terepen,a Bakony gyönyörű tájain,elég jó kis szintemelkedésekkel tarkítva.
Hát a biciklit azt kb. 40km-en át vállon cipeltük,én hülye meg patentcipóben mentem,és ahol lehetett tekerni,ott majd megfagytunk a hidegtől,szó szerint ordítottunk a fájdalomtól,azt hittem hogy kész,ennyi,lefagy a lábam.
Nagy nehezen mégis befejeztük sikeresen a versenyt,de akkor még Városlődről haza kellett tekerni Veszprémbe,ami még egy jó 25km. Mire hazaértem,full lila volt a lábfejem,és a zokni ráfagyott,óvatosan ollóval vágtuk le róla a zoknit,de még így sem voltam messze egy amputálástól szerintem. :D
Csak lassan lehetett felmelegíteni a lábaimat,aztán lassan elkezdeni masszírozni,hogy meginduljon a vérkeringése.De szerencsére minden oké volt végül.
Na azóta nagyon tudok fázni a hidegben,inkább egy teljes nap izzadás,mint 30 perc vacogás.
Tavaly nyáron dolgoztam 3 napot egy lakóautó/lakókocsi szervizben,B.fűzfőn.
Na,azóta más értelmet nyert az autós kényelem,komfort és praktikum. :D
Jó,persze egy személyautó teljesen más.
Egyszer aludtam egy kispolákban egy éjszakát.Bár az alvás túlzás,olyan kényelmetlen volt.
Na,ezt az élményt nem kívánom senkinek,reggel úgy kellett kifeszítenem magam belőle. :D
Az egyik kollégám meg nagy fesztiváljáró,minden fesztiválon a Peugeot 306-os kombijának a csomagtartójában alszik egy szivacson,takaróval,párnával......és nővel. :D
És még egy kis bárszekrényként funkcionáló ládika is befér hátra. :)
A kollégám nemrég 400.000Ft-ot hagyott ott a szerelőnél,és az csak a céges Ford Transit volt.Annyiból már egy használható használt autót is kapni. :) Mellesleg ez az ár az egész autó értékének kb 1/3-ada.De muszáj volt,mert mennie kell a kocsinak.
Ezek után nem is merek belegondolni,mennyibe kerülhet egy Ferrari,Lambo,Bugatti szervizelés.... :D
egyetértek, de utcai sportautóknál azért ezek az ikonok elsősorban, persze van 1-2 sváb, angol, amcsi sportgép is, de szerintem a ferrari, lambo brand magasságba nem érnek fel:)
Na jó,de ezek a legtöbb ember számára megfizethetetlenek (kivéve olcsóbb Alfák),és Magyarországon nincs is sok értelme szerintem,mert max parasztvakításra jók itthon,kihasználni nem tudod.
Ha meg neadjisten mégis elromlik benne valami,akkor egy kisebb vagyont költhetsz rá,arról nem is beszélve,hogy megbízható és a feladatra alkalmas szerelőt sem találsz ezekhez mindenhol.A szervizben egy visszaköszönés is már 50ezer. :D
Na meg a szerelő is szívesebben mond nagyot a végén,ha úgy gondolja,van zsé a tulajnál.Márpedig úgy gondolja,egy ilyen kocsi láttán.
hm, egy részről igaz, mondjuk most nagyon lementek a használt autó árak és sok roncsot és használhatót is lehet egy árkategórián belül találni..., mindenképp szakival érdemes megnézetni, de még úgy is rizikós:)
"nagyon olcsón is ki lehet fogni jót, csak szerencse kell hozzá..."
Amiről én beszélek,az általános,és a legtöbb esetben igaz,amiről te beszélsz,az meg egyedi,és kurva ritka,
és igen,akkor még szerencse is kell ahhoz,hogy pont megleld,pont legyen rá pénzed,mikor látod,stb.
a kispolák macerás, de nekem praktikus, főleg, hogy be se lehet az utcába hajtani most, mert cserélik a gázvezetéket, tudok vele parkolni bárhol:)
amúgy van olasz fiatunk is meg orosz is pár:)
az ár azért nem minden esetben türközi, főleg nem a használtaknál, nagyon olcsón is ki lehet fogni jót, csak szerencse kell hozzá...
Ja,meg a kispolák is,mi? :D Amire a leginkább illik a lenti jelző. :D
Inkább mondjuk úgy,hogy vannak jobb Fiatok is,én is vezettem anno céges Doblo-t,az kényelmes,praktikus,harap a fék,összességében egy egész jó gép,de megvannak azok a tipikus olasz hibái,amik szinte minden Fiatnak.
Apró,de kurva idegesítő dolgok,amikból mindig akad egy marékkal.
És hát igen,csodák itt sincsenek,az ár nagyban tükrözi a minőséget és tartósságot,mind új,mind használt autó tekintetben.
Pöcsköszörűsségről volt szó,nem erről,amit írsz.
Ez pedig -az én értelmezésemben legalábbis- teljesítmény,méret,kényelem,praktikum és hasonló dolgok.
Így pl a Fiat500 is pöcsköszörű. :D (anno volt is nekünk,mikor gyerek voltam).
De távol álljon tőlem,hogy a Punto-t védjem,mert a pár említett jó tulajdonsága mellett valóban egy pöcsköszörű,és úgy szar ahogy van,és többet nem vennék soha ilyet. :D
Bogár, Mini, Fiat 500, Cit 2cv...ikon, innováció, jelkép, stílus ? Ezeket az autókat ezekkel a szavakkal egy halmazba lehet tenni. Ezért vezetik az emberek ezeket még ma is.
Szóval az összehasonlításnak semmi értelme nincs, más kvantum szinteken léteznek még a vas-oxid molekulák is, attól függően melyik járművön vannak :)
Ha elgurul a vizsgahelyig tudok embert aki átviszi:)
Amúgy meg maradnak a régi rozsdatemetők ebben az árakategóriában, Skoda Forman, Lada, Opel Omega, Fordok...
az nem lassú, de fogyaszt, viszont van fent egy friss műszakis volga m24 dízelmercédesz motorral váltóval ez nem zabálhat sokat, se nem is száguldozik: http://www.hasznaltauto.hu/auto/volga/m_24/volga_m_24-4828631
Jah, csak az volt az alapszitu, azért is mentem bele az egészbe a váltóhiba ellenére, mert a motor az 100%-hogy jó volt, csak valami elektromos szarság miatt nem indul. Mondom ok, kerüljön el a szerelőhöz, ő megmondja. Meg is mondta, hogy nincs kompresszió, azért nem indul, innentől kezdve tárgytalan lett az egész :)
-50 watt, EL34
-2 csatorna (régi Marshall elven működő tiszta csatorna, ami tekerve krancsosodik, meg egy torz csatorna)
-feedback poti (oldschool vagy modern hangzás között lehet variálni)
-két teljesítmény felező kapcsoló (más elven működnek, más hangzást produkálnak), a kettőt együtt is le lehet kapcsolni, így akár 12,5 watton is lehet hajtani
-16ohmos, két 8, valamint két 4 ohmos hangfal csatlakozás
-ajándék leddel ellátott lábkapcsoló van hozzá, azt magam csináltam, nem egy szemet gyönyörködtető darab, de tökéletesen vált a két csatorna között
-kifejezetten rock zenéhez ajánlott
180.000
Budapesten van
20/3868739
szekeres pont zol kukatz gmail pont com
Panel 7. emelet, nappali, AKG C3000 nagymembrános kondimiksi on axisben belógatva az egyik tányér elé, Sennheiser MD421 dinamikus miki off axisben, Marshall MF400A láda (az alsó két hangszórót mikrofonoztam), hangerő az kb. 0-1 közt valahol (csatorna és master is), és csak a ritmusgitárok vannak egyelőre átküldve a cájgon, a többi vonal, VST+IR megfejtés, de majd hétköznap, amikor kevésbé zavarja a szomszédokat, átküldöm a tisztákat meg a szólókat is rajta. Hangkártya egy TC Konnekt 24D, némi EQ-zást kapott utólag a gitár (aljából vágtam+nagyon minimális magasközepet emeltem). Bőgő egy 87-es Ibanez SR800LE vonalból, TC G-System kompresszorán átküldve a hangkártya előtt.