Üdv Mákos Mester! Tudom, hogy nehéz erre a kérdésre válaszolni, de azért egy standard időt talán fel lehet állítani, hogy egy csöves gitárerősítőbe milyen időközönként, célszerű ránézni az elő, illetve végfokcsövekre? És hogy jelentkezik mikor már közeleg a "baj"? Úgy is jó ha adsz egy oldalt ahol végig tudom tanulmányozni, csak amit találtam inkább zenehallgatási cuccokra volt szakosodva.
Szerintem csak azt szokta meg a fülünk. Egyébként simán elképzelhetőnek tartom, hogy M. pl konzekvensen az olcsó mks/mkt kondikhoz igazított ezt-azt hangban.
Nem lehet hogy vannak ugye a nagyon jó kapcsolások, amikkel egy valamire való kondi is jól szól...
És vannak azok a fajta kapcsolások, amik csak a gyárilag betett kondival szól, úgy ahogy? :)
Utóbbinál nem Írom le hogy Marshallra gondoltam...
Mármint olvastam egy sráctól, hogy kicserélte a 3 forintos kondikat, jó minőségűre.
Aztán csodálkozott hogy eltűnt a "Marshall" karakter... Viszont jól szólt a cucc És dobálta vissza a régi kondikat
Az az ipari standard előfok, a SOLO 610. Állítólag vagy ötven éve komolyabb változtatások nélkül gyárják, egy UA pult csatornaelőfoka "kidobozolva".
Nem tudom az eredetiben milyen kondik lehettek...
Tényleg, nemrég csöveztem át egy UA előfokot, nem emlékszem a típusára, olyan vasaló formájú volt, 2 nagy tekerővel :) Igen, abban is a nagy wimák (mikrós) mkp4-ek voltak, meg talán 1-2 kisebb mkp10.
A Univeral Audio is wimakat hazsnál a többszázezres "legenda" mikrofon előfokában :D
A Low ESR elkó meg lassan már olyan lesz a jobb boltban, mint régen a MM "hengerek" az ezermester boltban, hogy csak az van :D
A Yageo Low ESR-ei (messziról Nichiconnak látszó) például kifejezetten jók, míg a sima "barna" Yageok közt rengeteg hibásat találtam...
Pedig pár éve még a szervíben volt egy olyan "tipushiba", hogy bármilyen meghibásodással javításra hozott plazma TV-nél, alapból kellett cserélni a megadott pozíciószámú elkókat és fóliakondikat a gyári Yageoról Nichiconra, ha hibás volt, ha nem :D
( Az ilyen trükköktől kerül többek közt 2-szer annyiba egy Diezel/CAE mint egy bármi, semmi hatalmas megfejtés sincs alkatrészek terén egyik említettben sem -- a kapcsolás is jól szól persze, nem egy modern Marshall higain , hanem értelmes :D - javítottam múltkor CAE OD100-at, abban is is 80 forintos wimák vannak az 5 forintos noname cuccok helyett, ennyi :)
Egy szint fölött nem hiszek az ilyen varázslásban :) Az ember kifizet 1-2 ojrót egy csatolókondiért ok, én is annyit szoktam , de e fölött exponenciálisan nőnek az árak, a már említett Auricap pl 13-15 dollár darabja. Egy olyan környezetben, ahol nem, vagy csak alig jön ki az előnye ( szűk frekvenciasáv )...hifiben, stúdiótechnikában még megérteném.
Vannak egyébként kis trükkök, amikkel lehet javítani, alacsony ESR elkók alkalmazása a tápban, velük párhuzamosan 1-4 mikrós fólia/olaj kondik, csatolónál is eljátszható ez, ráteszel mondjuk egy 10-ed akkora kapacitásút. Katódba is fóliát teszel elkó helyett, kerámiákat is kicseréled, stb.
A Mercury trafókkal még nem volt személyes tapasztalatom ( szépek a színes búráik :D), Madman szilárd javított olyan kimenővel szerelt Rectot, nem volt hasra esés egyáltalán. Szerintem , ha tudod pl az adott Fender kimenő konstrukcióját, menetszámait, ki tudunk találni "tuningot" arra is :)
Wimákat annyira nem ismerem. Erőssen gondolkodom egy Super Reverb szerű dologban, de egy fullextráscucc lenne. Mercury trafók, miegymás. Ehhez keresnék ár/érték/minőség tekintetében kondikat. Érdekelhet akár az aranyáron mért kondi is, meg minden más megoldás.
Hát ez inkább a ritka kivétel Persze felőlem aztán használjanak sokan Bugerát, én inkább köszönöm, de a lehető legtávolabb tartom magam ezektől a rettenetektől.
Valveking kb. olyan, mint bőgőcuccoknál a GK Backline vagy az Ashdown MAG. Nem szélsőséges körülmények közt használva el lehet vele lenni, nem annyira rém szar, mint a kínai olcsóhúsok, de a jótól elég messze van. A névvel kapsz egy viszonylag megbízható minőséget, ergo nem kell rá számítani, hogy 1-2 hónap után váratlanul megdöglik alattad, de hangilag azért a márkától megszokott minőséget messze nem hozza.
Nekem speciel volt egy Bugera 6262 ami használtan került hozzám.Nálam se volt baja és az előző ,sőt a mostani gazdájánal sincs vele gond.
+1 a ritmusgitárosunk 2 éve használ egy 6260-t azzal sem volt eddig semmi gond.
Na azért hozzáteszem ezek nem az első kiadott szériákból vannak.Elképzelhető hogy a nagy farkashibákat javították az előző szériákhoz képest(nem tudom).
Ez az Én tapasztalatom
a Valvekingnél olcsóbb fullcső. de mégis márkás (szerintem a Peavey mondhatni) fejet nem láttam, de ha ennyire gáz hogy adja ehhez a nevét? Avagy olyan, mint a GK Backline széria?
Az is fos, de ezek a Bugerák azért fényévekkel kevésbé megbízhatók, nagyon hamar tönkremennek. Rengeteg felől hallom, hogy a végcsövek egyik pillanatról a másikra megadják magukat, forrasztások elengednek az erősítőben, stb. Bugera fejek konkrétan Peavey 6505 meg Triple XXX koppintások, ill. asszem mostmár van vmi Marshall és ENGL kópiájuk is. Tipikus olcsó,kínai fos.
Mert megtéveszti őket az, hogy pofátlanul koppintanak jól bevált cuccokat, és az enba azt hiszi, hogy "Peavey hang féláron"...aztán jön a szopolec-kovolec, mikor pár hónap után elkezd szépen szarrá menni a remek minőségű termék. Behringer 4 prezident!
Tudnátok nekem mondani Pesten szakit/szakikat, akik csöves cuccokat javítanak?
Az áldozat egy Bugera 333XL fej lenne, de sem gariban, sem egy helyi hozzáértő gyerek nem csinálta meg, mert szerinte minden rendben van, de mégis úgy szól, mint egy rakás fos, mióta elromlott.
Nagyon megköszönném, ha tudnátok segíteni, mert már kezdek idegbajt kapni.
Megmondom őszintén, ezt is csak kíváncsiságból csináltam, hogy az elképzelésem a kapcsolásról egyáltalán életképes-e , soha nem használtam még szkópot hangoláshoz, a fülemmel dolgozom :) Pár különböző hangszer, meg láda, fülelés, forrasztás, örülés :)
az ingyenes verzió is teljesen tökéletes, csak az fft méret nem állítható, meg 1-2 apróság van letiltva.
én évek óta használom a frí verziót, hibátlan.
Custom PreAmp - mivel sürgős csak KP-s ajánlatot várok.
2U rack, 5x12AX7/ECC83, 1x12AU7/ECC82, 1xEL84, 3 csatorna Clean, Crunch, Lead
Mid & gain boost Lead csatornán, szólókiemelés, True bypass effekt loop, + EL84 EL84 SE (class A, 5W) végfok, kapcsolható. Csatornaváltó kapcsolók járnak hozzá.
HatreD PreAmp - mivel sürgős csak KP-s ajánlatot várok
Custom PowerAmp (VHT) 2x6L6GC 50W (mono) - mivel sürgős csak KP-s ajánlatot várok.
Előfokok és végfokok akár csövek nélkül is !!!! (egyébként nagyon jó állapotban, mind előfok, mint vég csövek)
Közben frissítették az online trackert egy sikertelen kézbesítési kísérlettel, nagyon örülök neki, nem merek arra gondolni, hogy nem jött rá, az ikerháznak azért ez az elnevezése, mert két lakásból áll :D
Sztem a Marshall topikban érdeklődj sokkal inkább...amúgy a válasz: Hatred Rocks 50-es vagy 100-as fejet vegyél, jobban jársz velük, mint bármilyen Marshallal.
Kösz a választ.
Egy fullcső Marshall kétcsatornás higain erősítőt szeretnék, soros effekt looppal(ide szoktam dugni a volume pedalt és a kórust, meg a delayt) és nem szoktam külön torzítót használni, hanem az erősítő overdrive-t. Ehhez a kompozícióhoz milyen Marshallt ajánlanátok? Kombó és fel+láda(2x12) is érdekel.
Az a baj, hogy a lehető legrosszabbat választottad :D ( ja nem, aza jvm :D). Viccen kívül, nem nyúlok TSL- hez, az tuti :) DSL 100-szor jobb legalább, az a helyzet.
de most komolyan minek az neked bele ? mért nem jó a párhuzamos ?
ezek a TSL Marshallok vagy ahogy Mákos fogalmazna Sarshallok ilyen zajosak ezt meg kell szoknod .
Helló, Mákos!
Itt még új vagyok.
Az lenne a kérdésem, hogy a Marshall TSL 100, 122 erősítőkbe lehet/tudsz-e soros effect loopot tenni? Az eredeti párhuzamos benne.
Esetleg lehet-e ezeket az erősítőket zaj szempontjából csendessé tenni? MG250Dfx-hez vagyok szokva, az azért kussos volt.
Előre is kösz!
Elérhetőség a nick alatt.
Végre itthon vagyok, erre itt fekszem lázasan:((((....valami szart összeszedtem...
Semmi sem jön mostanság össze nekem:(....vagy ezer a melóm, vagy betegség...
Fasz ki van...
Igazából ők abizonytalanok, podon megvan a saját hangzása, csak annak semmi köze ehhez. én mondtam,hogy erre nem kell még csöves cucc se, boss metal zone+valami tranyós cucc szól úgy kb mint a pod:)
Kemény hogy pont most felhoztad mert felvettünk mindent mindenhogy, és a vége tényleg lehet hogy az a piros doboz lesz,mert nekik az tetszik(amúgy szörnyű)...
próbáltál már sound city fejeket? itt az adok veszekben árulnak egyet már egy ideje és én eléggé szimpatizálok velük, meg a sunn cuccokkal is (nagyon stóner). szerinted érdemes lehet azt a motyót megvenni, lehet nekem kicsit sok lenne a teljesítménye (6 el34) szerinted megoldható hogy egyidejűleg csak 2-t vagy négyet használjon az ember? mennyi lehet szerinted egy jó ár amiért érdemes lenne elvinni?