Gondoltam, hogy viccelsz.
A jackekbe forrasztott ellenállásokkal és kondikkal módosítható a kombó hangja. Bedugjuk a loopba, mintha effekt lenne. Van gyári belőle.
Keresek üres Marshall JMP vagy JCM800-as 4x12-es 1960A vagy B ládát. Lerúgott is érdekel, ha van valakinek akkor képeket kérek, a többiről utána. Kp-val fizetek!
Ilyen van a GS-en:
https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/378197/elado-marshall-gitarlada
Marshall is, 2x12 is, na meg döntött is. De nem olyan amit keresel...
Tisztelt fórumtársak!
Van egy Marshall JCM 800 4210-es kombóm.Jelenleg Sovtek ECC83-as csövek vannak benne.Szeretnék kísérletezgetni előfokcsövekkel(főleg az OD csatornán).Akinek van tapasztalata,szívesen meghallgatnám,milyen márkákkal érdemes foglalkozni elsősorban és melyik felejtős.
Előre is köszönöm,Üdv!
Köszi. De, most nekem az a marshall álló, döntött 2x12 láda kéne. Lehet félreérthető volt a "minden más megoldás érdekel". Az arra vonatkozott, hogy jobb lenne hangszóró nélkül, de úgy is érdekel, hogy ha valaki nem akarja szétszedni, tehát hangszóróval, vagy mit bánom én hogyan, de az a láda kell
Nincs gebasz minden loop ilyen. Mesakban hátul a loop mellett van egy solo poti na az előbb említett loopba épített poti beépített változata. A passzív potméter a jelből elvesz semmit nem rak hozzá. Egy Boost vagy egy eq az emelhetis, de itt a fejek loopjában irgalmatlan a jelszint és csöves révén hatalmas a headroom, ha loopba beraksz egy 9V-ról üzemelő akármi kispedált annak az elméleti maximum kivezérlése 4V de a csovesekben akár 10-20v is van csúcsban, a pedálok vagy megreccsennek vagy összenyomják a jelet stb,és erre még ráerősíteni ááá akkor lenne jó ha vissze lehetne szabályozni, de a kispedálból a büdös életben nem lesz akkora headroom.
A DSL-ben IC-s a loop de +-15v-ról megy 30V az elméleti kivezérelhetőség, így talán marad a headroom. A legjobb megoldás a passzív potis kapcsoló rövid vezetékkel a loopban, semmi 9V-os izé.
Álló marshall 2x12-es ládát. Ha esetleg van eladó, vagy valaki megválna tőle írjon. Hangszóró nélkül is jöhet. Sőt úgy lenne a legjobb, de minden megoldás érdekelhet.
Köszönöm! Tehát akkor tényleg van valami gyári gebasz a DSL-ekkel ilyen tekintetben...
Ez az említett EHX mégha fordítva is műkszik (nem tudom mennyire zavaró), akkor jobb lehet, mint egy beiktatott EQ?
...és persze valójában hangerőt csökkent,tehát a full,direkt hangerő lesz a szóló hangerő,a kapcsolt,potival leosztott (kisebb) jel pedig a szóló arányához állított ritmus hangerő.
Én szintén DSL-hez csináltam anno egy ilyen szólókiemelő cuccot,ez persze csak a hangerővel játszik.
Loopban használandó,de persze input elé is tehető,csak ott más lesz a hatása. Pl. ott csinálni lehet vele egy gitár hangerő poti letekert és feltekert állás közötti váltást.
Távvezérelhető,így a fej közelében lehet,rövid kábelekkel beköthető,de lábkapcsolóval,vagy midi switcherrel,vagy akárhogy kapcsolgatható.
Én is ezt a metódust követem: EWR csinált nekem egy kétkörös távvezérelhező loop-ot. Így nem kell a kábeleket előre - a pedálboardbba - hozni, hanem csak egy kapcsolót. Nekem ugye delayt és boostert van a loop-ban -
Eq lenne a legjobb, és a jelszintre figyelj ha kispedál és a pedál bemenete gitárjelszintű akkor a dsl hátulján is eszerint válaszd. Van aki ilyen volume pedált rak a dsl-re egy kapcsolóval.
Kipróbáltam az összes lehetséges helyen, még a pedálok sorrendjét is próbáltam, aztán egyetlen pedállal, de legalább 3 boost pedállal és ugyanaz a helyzet. A loop-ban van, azt erőltetem, de korábban valaki említette,hogy ez valami konstrukciós hiba a DSL-nél, ezért lenne a konkrét érdeklődés. Egyetlen dolgot viszont nem próbáltam (gondoltam nem veszem meg erre a 4. pedált), hogy EQ-t teszek be a loop-ba...
Ha a fej előtt növelsz hangerőt az kb olyan mintha a gain potit csavarnád feljebb. Ha csak hangerőt akarsz növelni akkor a master volume-t kell nagyobb állásba tekerni. Vagy a loopba raksz hangerő variáló eszközt, bármi lehet ami bírja az itteni jelviszonyokat. Vagy dupla master poti kapcsolóval. Vagy mint a mesa-kban a loop után van egy solo hangerő poti ami nem hozzárak hanem leosztja a jelet.
Sziasztok! DSL50 ZÖLD csatornáját szeretném boostolni, de kifejezetten csakis a hangerőnövekedés miatt (szólók). A piros közel sem olyan beterítő. Komoly beavatkozás kell a fejen ezt megoldani szakik által? Végeztetett valaki effélét a sajátján? Köszönöm
Szerintem be lehet, de én normál zenekari hangerőről beszélek. Ha túltolja valaki, vagy a banda nagyon hangos akkor már nehezebb.
Amúgy van egy eladó Mini Jubilee-m, nem érdekel? ;)
üdv, T
Kedves Silver tulajok! A Jubileen be lehet lőni kb. ugyanakkora hangerőt a higain és a clean között, hogy a torz már nagyon dögös legyen (800+boost karakterrel) és a tiszta meg még kifejezetten csilivili tiszta?
(Csak kis hangerőn próbálhattam ki egy kombót, szerintem zseniális volt a tisztája halkan (meg is lepett, mennyire tiszta volt), de vajon meddig marad meg az "éppen hogy kezdek krancsosodni" tartományban a torzhoz képest?) Szóval akad jó arány vagy ez is kompromisszumos?
Celestion Greenback vintage G12H hangszórók eladók! Mindkét hangszórónak új membránja van, a Vintage 30-é csereszabatos bele, így mindegyik 60W-os és nem 30! 75Hz és 16ohm/db, a kódszámok T1217 DD11, ez 1971 04 11, és T1217 BF 28 1973 02 28 dátumú. Erős, ütős, feszes és nagyon használható hangja van, és gond nélkül bírja a teljesítményt 100W-ig egy 2x12-es ládában vagy kombóban!
A szórók ára 60 ezer ft, csere nem csak kp, fotók a Gs-en, további infó mobilon vagy emailben. De van egy pár G12H eredeti állapotú 1975-ös creamback szóró is...
Egyébként nem nagy dolog,csőcsere egy új párra,bias állítás,és mehet is tovább. Ez volt a megnyugtatás rész. Jó eséllyel csak a cső zárlatos,vagy elöregedett,de az is előfordulhat,hogy a bias körben ment tönkre valami,viszont az is javítható.
A kimenőtrafó viszont nem olcsó,így ne járasd így feleslegesen.
Hajnali vihar után erősítő bekapcsol reggeli élvezkedési céllal. Először rendesen szól, majd egy határozott halk durranás és a hangerő visszaesik, és egy állandó búgás jön mellé. Amit látok: az egyik végfokcső teljes egészében izzik, világít. A másik sztem semennyire sem... Szag, ilyesmi nincs. Lehet, hogy nincs köze a viharhoz, de ez azt jelenti h elszállt az egyik végfokcső? '82-es 4104. Kérnék szakértő segítséget, most csk megnyugtatásul. Aztán a szakembert úgyis a helyszínre hívnám
Nekem nem ismerősöm,de itt-ott összefutok a munkáival.Személyesen sose találkoztunk,én meg csak olyat szoktam jelölni,akit tényleg ismerek.
Lehet tudni,miért tiltottad?
Hátha vicces...
A táp szokott lenni kapcsoló üzemű,a végfok esetleg D-Class,az tudja a kis méretet és nagy teljesítményt,nagyon jó a hatásfoka.
A tápját viszont nem gondolnám kapcsoló üzeműnek,ekkora brutál toroid mellett.
De ez akkor gondolom nem fullcső,ha 170W-ot is tud ebben a méretben.
Meg látom is,hogy ott a hűtőborda.
Én ezt csináltam legutóbb,szintén nem túl nagy méretű, most fejből nem tudom,de kb. 310x170mm a doboz külső mérete,de ez fullcső 20W,két csatorna,négyféle hangzásmód (egy tiszta,két kráncs,egy metál),meg beépített attenuator,így ez is halkan szobában éjfélkor,meg hangosan is jól meg tud szólalni.
Tisztelt kollégák!
Kinek mi a tapasztalata,egy Marshall fej milyen boost,overdrive pedált szeret leginkább?Konkrétan az 1987X esetében érdekelne,vagy az ahhoz hasonló karakterű fejek.
Szép napot!
én hallottam már régi angol tök ázsiótlan H/H tranyós kombót is úgy szólni koncerten, hogy simán lefostam a bokám, aztán ott még nem nagyon volt modellezés, csak gondolom épeszűen megépítették.
Az ember sosem fogja kidobálni teljesen a csöves cuccokat. Mert van egy ázsiója ami mindig is meglesz.
Van aki soha nem váltana róla.
Nekem ha jól szól, akkor mindegy hogy csöves vagy nem az. És ma már jól szólnak tényleg. Akár Fractal, Kemper, vagy a Multiamp. Sok éve csöves fejezem, kombózom, amikor poddal nyomtam bulit nekem volt különbség érzetem, visszahallgatva nem. De pl a DV-vel játék közben sem volt hiányérzet.
Ez ízlés persze. De a lényeg, hogy nagyon pici már a különbség a hangzásban. Vagy szinte nincs is.
Senki nem vitatja, hol tart a modellezés, de azért szerintem ott még nem tartunk, hogy az ember kidobálja a csöves erősítőket, mert tök mindegy mi szól. Vagy legalábbis bizonyos műfajokban sokkal kevésbé, mint a többiben.
Vagy legalábbis én azt gondolom, hogy ha nincs kedvem a Bluesbreaker-t cipelni, akkor először nem Cube-t nézek, hogy mire cseréljem le.
Én nem trutyiznám 2017 körül a modellezős cuccokat. Nagyon durván szólnak, felvételen meg már meg sem mondod a különbséget. De ott tart a dolog, hogy játékérzetben sincs hiány érzet.
De a régi modellezős cuccok között is van jól sikerült darab pl a kis piros művese pod.... hallottam vele Daczit, Madit, Fábit és teljesen jól szólt. Felvételre meg jobb is mint élőben.
a sztoriból az az érdekesebb, hogy felvételen egyáltalán nem volt szar (sőt) a cube hangja zenekari környezetben, ami kb. az egyetlen lényeges szempont egy erősítőnél.
Manapság már a súly miatt nem kell kompromisszumom kötni erősítő témában. Ma már a legnagyobb sztárok a legnagyobb szinpadokon is simán tolnak 15-20-30W-os csövi erölködőket. A modern pA-k meg úgy adják vissza, hogy elszáll az agyad a hang minőségétől.
Nyilván egy ilyen kézikamerás felvételen olyat is odaképzel az ember ami sose volt ott - de én játszottam ezen a cuccon, tényleg nagyon komoly. Azt kell meghallani, amikor nyaki PU-ra vált - NA az a gömbölyű csöves meleg sound ... az hihetlen.
És ez a pici cucc, elképesztően hangosan is és egészen halkan is tudja!
Így néz ki, de a facebook oldalán van pár fotó róla. Ne tevésszen meg a láda alakja, ez egy 1x12, 1931A láda, nem 1960A!!!
Van még egy cucc, amit mindenképpen meg kell ezen a fórumon említeni: Sápi GÉza legújabb fejlesztése. Én nem tudom, hogy működik, hogy lehet ennyire kicsi és ennyire jó hangja, de megőrülsz olyan. Mindjárt keresek facebook-os képeket tőle.
No, akkor ismét bebizonyosodott, hogy a zenész is a látványt hallja leginkább, mint a néző:)
40 felett nekem négy szempontom van- legyen könnyű, kicsi, könnyen karbantartható, és megbízható egy cucc, a nüanszok nem érdekelnek különösen, a logisztika mindent felülírt, nem gondoltam volna 15 éve.
Senyor Arion! Egy kicsit mellébeszélsz szerintem. 4x12 fej/ládát meg 2x12 Bluesbreaker-t hasonlítasz egy teljesen minimal 1x12-es Cube60-hoz, és azzal érvelsz, hogy nem érdemes cipelni a mázsákat, ha van ez a kicsi modelezzős cucc.
A terelés abban áll, hogy szerintem a csövi 4x12 fej/láda és a Cube60 között van egy csomó minden más is, mint pl. a kisteljesítményű csövi cuccok.
Csak az érvelés kedvéért, megnéztem milyen súlyokról beszélünk:
Cube60 - 14,5kg
Vox AC15 - 22kg
Supro Black magic 1x12 - 21kg
Fender Deluxe Reverb 1x12 - 20kg
Fender Hot Rod Deluxe III 1x12 - 20kg
Orange Dual Terror + 1x12 - 9,5kg + 15kg
H&K TubeMeister18 1x12 - 15kg
A H&K fullcső kiskombó épp annyi kilóra, mint a Cube-od. A többi tipikusan 5-6 kilóval több, mint a Cube, ami azért nehogymár letörje a válad. Szóval, az az érv, hogy a súly miatt érdemes lebutulni modellezős cuccra, szerintem nagyon nem áll meg. Kb. ugyanabban a súlycsoportban simán veszel fullcső kiskombót is.
Ha nem akarod a 4x12 fej/ládát vagy a Bluesbreaker-t cipelni, azt tökre megértem. Viszont abban nem vagyok biztos, hogy ha rendes élő gitárhangot akarsz, akkor a trutyi modellezős erölködők a megoldás...
Nebasssz!!!! Én is a B-t választottam volna, hogy az a jobb!
Fogadjunk, nem tudtad kihajtani bluesbreaker-t! Így utólag azt mondanám, hogy ismerem az A hangot: én egy 100 wattos marshall-al (jmp mk2, 1959) próbáltam megváltani a világot, de ez esetek nagy részében csak zizis hang maradt. Mondjuk az enyémnek egyébként se volt valami über hangja (a hasonlóak fejekhez hasonlítva) és ehhez jött még a megbízhatatlansága.... elment és nem bánom.
Annyit tennék még hozzá, hogy Nagy Ádám is egy cube60-ast használ, ha kis szinpad van...
sc.
ps. ha esetleg úgy döntesz, hogy az ATTÓL a 4x12-es 1960-as ládától megválsz, akkor viszont én legyek az első, akit hívsz!
Most így utólag tudom hogy nem hiteles, de be akartam írni hogy a B-nek döglött a hangja, A jobb, csak pl. sok a mélye nagyon.
Szóval aki nem tudja normálisan beállítani az erősítőjét, annak tényleg elég a Cube.
Tulajdonképpen én is. Ezért akarom magam meggyőzni arról, hogy teljesen felesleges milliós értékben itthon kerülgetni 3 db. 4x12" ládát, 2 csöves és 1 tranyós fejet plusz egy 2x12" kombót, amik összesen kitesznek közel két mázsát. Inkább gyakorolni kell és mosolyogva elvinni egy darab Cube 60-at a buliba - az volt a B erősítő.
Ez tény. ( A bulin rendes dob volt, B-n kísérleteztünk egy elektromos dobbal tapasztalat szerzés céljából, meg könnyű volt hangosítani kis helyen.) De elnagyolva kb. ugyanazt hallotta a nép, mint a felvevő. A végeredmény a lényeg, hol jobb a gitár hangszín - szubjektíven érzékelve. Én inkább abban vagyok bizonytalan, hogy vajon lehetett volna az A koncerten egy jobb hangot beállítani az erősítőn úgy, hogy egyértelműen és mindenkinek az tűnjön jobbnak. Azt hiszem, nem, mivel, mint már írtam, nekem a színpadon optimálisnak tűnt az is.
Az A-nál azért tök más az egész zenekari hangkép, pl. a rengeteg cin rohadtul öli az ember fülét, szóval anélkül nem biztos olyan rettenetes különbséget hallanék, pláne egy mezei néző fülével (amim van:D)
Kösz, nekem is B. De akkor még mindig fennáll az, hogy esetleg egy ügyesebb A beállításnál az győzött volna. Ennek ellentmond viszont az, hogy a színpadon mindkét bulin kifejezetten jól éreztem magam, jó hangokat hallottam, jó arányban, tónussal a zenekartól és a gitáromból is. Arról fogalmam se volt, hogy mit hall a 10 méterre levő felvevő mikrofonja. Nehéz az élet.