Érdekes hozzáállás, főleg egy Marshallal. Nekem is mániám a jó drive hang, de 4-ig még sosem jutottam el. Persze nagyon nagy kedvem lenne az összes kedvenc drive pedálomat beletenni a boardba, és kedvemre kapcsolgatni őket, de sajnos helyhiány miatt ez nem igazán megvalósítható (vagy csak más pedálok beáldozása árán).
Mostanában abszolút űber-clean hangról indulok, úgyhogy van egy Double Barrel, aminek az egyik fele egy enyhe drive-re van állítva, a másik egy erősebbre, és akkor a kettő együtt a brutál hang. Meg van ehhez egy Line Booster a vonal végén, hogy szólót emeljen.
Még annyi , hogy törekedtem arra , hogy bármit vegyitek is mindig ugyan az a hang maradjon , csak a drive változzon . A hang meg pont ugyan az legyen mint mikor kitekerem az erősítőt. Erre mondták , hogy ugyan az sose lesz de én megcáfolnám:)
A bb custom az az alap torzítás viszonylag kevés drive a sima bb-vel megtolom ha kell több. Az rc booster nálam a nagyon kevés driv-ot oldja meg (picit koszos tiszta)
A Way Huge meg mindegy mit használok szólókiemelő meleg vastag bitang bármilyen kevés drive-nál is. De alapvetőleg mindent mindennel tudok párosítani sőt akár mehet az összes.
Ha csatiban kéne leírni: Tiszta, mini crunch, crunch, od1, od2 és ezeknek a szólókiemelős változata még egyszer . (mint egy JVM 410h:)))csak azért nem véletlenül ez maradt és adtam el a JVM-et.
Amit még szeretek benne, hogy kompromisszum mentesen cserélgethetem a Gibson LP standardot a 61 SG-t és egy USA telecastert, nem kell semmit se tekergetnem bedug és szól. Persze azért kell hozzá egy olyan tele mint az enyém:)
Nálam is kicsit hasonló a helyzet, nálam clone kentaur klónok állnak így egymás után. Elöl egy Archer, utána egy Soulfood, aztán egy EWR tipusú klón. Mindegyik más fajta torzításra van beállítva, ha meg "nagy a baj", akkor egyszerre több is megy. Egyszerűen így alakult, ezt szereti a fülem. De ez nem jelenti, hogy nem kell egy TS-808, vagy TS-9
Annyit kérdezhetek, hogy minek 4 overdtive a láncba, amiből ráadásul 3 szinte tök ugyanaz, vagy legalábbis nagyon nagyon hasonló?
Valahogy nem egészen világos nekem ez a párosítás. Persze, mindenki úgy rendezi a pedáljait, ahogy neki tetszik, ez nem is vitás, csak kiváncsi lettem, hogy te miért pont így.
Nemrég elemeztétek itt a Silvert.
Vótam bótban, kipróbáltam a kis kombó verziót. EL34, Greenback. Tiszta: nagyon jó. Dinamikus, részletgazdag és miegymás. De az Ár-féle Miracle cuccom tisztája sem kutya mellette, szóval nem zsongtam, be, hogy mindenképp cseréljem.
Torz: gain félig-fél alatt klasszikus - szuper. Afölött kása. Ha valakinek higainre kell, akkor boostolhat. Nem ájultam el tőle, de fél alatt a crunch nagyon oké.
Viszont nem veri a cuccaimat magasan, nincs szerelem, pedig féltem, hogy lesz, és az drága lenne... Mert drága a drága.
Marshall JCM900 1936-os Lead 2x12-es láda eladó.
Nagyon szép állapot, minden gyári, két 8ohmos Celestion G1275-el, ami 16 és 4ohmra kapcsolható a hátán lévő panelba rakott kapcsolóval.
16 ohmon minden csöves fejhez, 4 ohmon minden Fender fejhez vagy kombóhoz, vagy bármelyik mai tranyós fejhez jó. Ára fix 80.000ft.
Csere nem, további infó képek emailben vagy mobilon.
Nem én vagyok. 😊
Leginkább az Lp-ket szeretem, van egy fehér Studiom, 2010-es. A Strat az egy Squier Bullet. De ezt lehet nem kellett volna leírnom 😁
Vannak akusztikusok is, de semmi különleges. Egy Aria, egy Ibanez meg valahol egy Yamaha
Aha. Akkor ezek szerint te nem az az Attila vagy, akivel a legutóbbi ( 100 evvel ezelőtti) fender talin olyan jót gitároztunk... Milyen hangszert használsz?
Én is köszönöm a válaszokat, azért jó visszatévedni erre a fórumra! Most egy kicsit olyan érzésem van , mint régen, mikor pörgött rendesen és mindenki tapasztalatot osztott, segített, ha kérdeztünk. 😁😁😁
Sajnos nekem is volt cuccom amit csőcserével nem tudtam "megmenteni". Ott nyilván más volt a gubanc. Viszont a jól működő vintage-eknél és az összes modernnél azonnal rendbetett mindent, ezért merem ajánlani mindenkinek ezt a szettet.
Ha már cső volt a téma.
Ha csak a tiszta csatit használom (Angol dsl100), abban az esetben is érdemes cserélni a V2,3,4 pozícióban a csövet, vagy elég a V1-et kicserélni?
Kipróbálnám ezt a TAD 7025S-t, de egy komplett csőcserére most nem szeretnék beruházni.
Lesz valami érdemi változás? Asszem most EH-ok vannak benne.
Nekem pont az volt a bajom, hogy az enyémnek túl tompa volt a hangja. Pár alkatrész cserére volt szükség, és megjött a hang. Kerámia kondik helyett silver mica került bele. (a 470p-k és 1000pF helyett. Na meg a presence potinál gyárilag 10k ellenállás volt, a rajzokon 4,7k van. Na, azt is cseréltem.
De az "új" 4010 kombómmal hasonló a problémám, mint neked. Rémesen sok a magas! Pedig a csövek Samu tanácsára mindkét erősítőben TAD 7025/ecc83/ecc83.
Még egy kis adalék az otthoni gitározás témában, ha megengeditek. A lenti felvételt tegnap csináltam unalmamban, úgy kb. éjfél tájékán miközben a szomszédaim békésen aludtak, TV-t néztek, vagy valami egyebet csináltak éppen körülöttem.
Ez talán még egy érv amellett, hogy miért érdemes csövi erölködő helyett inkább pluginekkel szórakozni otthon...
Szerintem manapság a legjobb cső, amit lehet szerezni. Nekem szinte minden cuccomban az van, és total elégedett vagyok. Teljesen konzisztens minőség, és kurvajól is szól. Semmi extra, egyszerűen csak jó.
Az alapvetően jó hír :) De ha a csövektől nem javul a helyzet akkor vidd el valami szakemberhez! Rengeteg borotválós 800-ast hallottam már, de ez nem a normál működés.
Szeretem a szinuszt, csak már mikor a második fokozatnál ( a 3-5-ből...:D) beveri a fejét bármilyen erősítőben, hátrébb egyre okafogyottabbá válik emlegetni :)
1 cső nem fogja megoldani :)
V:1 TAD 7025S V2:TAD ECC83Cz V3: TAD ECC83Cz
Nekem ez a szett van mindkét 2203-ban és kb az összes cuccomban, sok hasonló problémát megoldott már ez a hármas :)
Ha ezekkel nem szól baromi jól akkor máshol van a hiba.
Egy kis segítséget szeretnék!
Ajánljatok egy 2203-as fejbe olyan előfokcsövet, aminek KEVÉS magasa van. Középben lehet erős, de a magasakkal van problémám, a presence és a treble teljesen nullázva van a fejemen, lehet a láda is teszi (sima 1960), csak a felső (torz) bemenetet használom egy Gibson Lp Studioval.
Feltette oszcilloszkópra, meg műterhelés, miegymás és mutatta a szinuszokat, hogy miért nem (nem mintha bármit is értettem volna belőle ) ... szerencsére volt akkor nálam egy Ruby szett is, azt nem kifogásolta.
Feltette oszcilloszkópra, meg műterhelés, miegymás és mutatta a szinuszokat, hogy miért nem (nem mintha bármit is értettem volna belőle ) ... szerencsére volt akkor nálam egy Ruby szett is, azt nem kifogásolta.
Utoljára kb. 10 éve volt hozzá szerencsém, nem túl intenzíven használva 3 hónap alatt elfüstöltek , néhai Morcz Csabi pedig nem volt hajlandó berakni az új csereszettet... de lehet, hogy rossz adagot fogtam ki. Samu véleménye mindenesetre mértékadó, és ha jól tudom, Mákos szaki is ajánlja.
Volna egy kérdésem,hátha megtalálom a hirdetőt itt.
Van-volt egy Silver Jubilee 2553 mini fej+hozzávaló 4x12-es kabinet kínálva a használt cuccok között. A hirdető nickname-je hattorihanzo. Nem ismeri valaki,nincs itt véletlenül? Elvileg szegedi illetőségű...Volna néhány kérdésem felé,hátha sikerül megtalálni...
Előre is köszönöm a segítséget.
Ákimáki hatredjet meg fogom vizsgálni, de egy marshall KELL. komoly emberek vagyunk vagy miaf*sz
Szétesik a hangja max gainen az feltűnt, nekemúgy 7ig volt használható. Kérdés: ha megnyomom egy boosterrel vagy tssel 6-7 közöt akkor is szétesik, vagy akkor már más a hang? (Analfabéta vagyok erőlködő terén)
JVM-ban szerintem legalább 2x annyi gain van mint ami valaha is kell épp ésszel :D
Persze ettől még tud normális hangot is :)
Silver pedig kb. ennyi gain-nel szól jól, (max egy picit több ennél) ami fölötte van az szerintem elég szerencsétlen...
Silver 2554 halk szoba hangerőn
(Elnézést, hogy beteszem megint, de így egyszerűbb szemléltetni)
Szóval ha sok gain kell inkább menj rá a JVM-re vagy akár Máki valamelyik cuccára.
Egy valamit nem találtam meg seholsenem., szóval az írásod most kapóra jött :D
JVM ugye hi-gain ha akarom. Ehhez képest a jubiba mennyi a kraft? Miután zöldfül vagyok, ezért valami zenei hasonlat kellene hozzá, mármint a max gainhez :D Ja és elsősorban szobában.
köszke!
Korábban én is dicsértem a DSL-eket, a próbazónában és a Dürerben volt hozzájuk szerencsém. A TSL60-asok nekem nem jöttek be, Samu szerint a 100 wattos viszont szerethető. Próbán használtam egy jcm 900-ast is, az első szériából. Nekem az is bejött, igaz, én a clean csatornáját használtam csak és pedálokkal küldtem meg. Hadd említsem meg, hogy az egyik fő pedálom egy EWR által készített clone kentaur klón (némi extrával).
És bevallom, hogy én voltam az, aki írta, hogy a JVM űrhajó. Igaz, én a próbazónában futottam vele össze, ahol túl sok ideje nincs az embernek tekergetni a gombokat. Egyébként a hangjával semmi probléma nem volt, de itt is csak pedál platform volt: clean csatorna narancssárga módban pedálokkal megküldve. Nyilván ezzel az erősítővel minden meg lehet oldani: 4 csatorna 3 módba megküldve: az 12 sound - több mint elég.
Végül a nagy 1979-es 100-as JMP Marshall-omat eladtam: bárhol használtam, mindig túl hangos volt, hosszas szervizelés után se lett igazán jó. Sápi Géza vette meg, az ő keze alatt gondolom tökéletes lesz majd idővel, de azt gondolom, ehhez kell az a tapasztalat és megszállottság, ami neki megvan.
Most egy silver jub. 2554 a fő reaktor. Makulátlan darab 1987-ből (olyan mint a Samué)- öröm van és bódottág.
Ez valami PC nyelvezet akart lenne azokra akik nem tudnak szerinted jól gitározni ?
Én mondjuk nem tudok, de Fender59 ahol most él ott fejjel lefelé gitároznak az emberek, úgy azért biztos sokkal nehezebb.
Nem is ugyanazt vártam, csak leírtam a tapasztalatokat. Mivel még semmit nem döntöttem el, ezért volt érdekes a próba. Nyilván ha már csak egy más ládát tettünk volna a fej alá, megint másképp szól a dolog. Stb.
Keresgélek, hogy találok-e jobbat, mint a mostani. Akár egy hasonlóképp tetsző crunch/od hangot pár plusz fícsörrel vagy mittudomén... Teccikérteni?
Így van, és a csövesek közt is ugyanúgy megvan ez a lépcső, a minőségi ugrás, részletgazdagságban, dinamikában stb, mintha az mp3-at wav-ra cserélnéd, ahol "újra kell tanulni gitározni".
Örülök a sok hasznos véleménynek, köszönöm aki válaszolt.
Azóta csináltunk egy tesztet egy cimborámmal. Ott volt az én 4104-em, neki JVM410 feje egy régi 212 Marshall ládával, ugyanolyan G12-65 szórókkal, mint a kombóban. Csupa jó hangszer, ez a tényező adott volt Amit elsőre éreztem, hogy - ahogy Simi is mondta - hogy egyszerűen gyorsabb a JVM hangja. Nekem iszonyatosan tetszett a JVM-en, hogy csomó hasznos dolgot tud (pl. két külön master hangerő!!!) Elsőre a clean és a crunch csati volt érdekes. Pl. az OD2 felejtős volt, habár nem is jutottunk odáig 2-3 óra alatt, hogy mondjuk kipróbáljam az OD1 és OD2 csatornákat alacsony gain álláson. Azt vettem észre, hogy valahogy mindig a 4104-en játszom, akármelyik gitár szól...
A jubilee nem tudom mennyire lehet az, amit keresek. De mivel egyelőre adott a 4104, az szól. Próbán, bulin, kis hangerőn, nagyobb hangerőn... Majd beszámolok azért, hogy mi is történik még a témában, hátha másnak is segít
Nem, szerintem a Victory nem akar marshallos lenni. Ami nekem volt az a "legolcsóbb" kategória. Nem tudom ez jelent e valamit. Volt karaktere, egyénisége, csak nem az én szájízemnek való. Az inkább a modernebb hangzásvonal én nem a klaszik 60-as, 70-es évek rock hangzása, ami nekem kell. Ezt a hangzást a kicsi JTM Offset hozta meg. Abban igazad van, hogy jó, jó, de mégse az igazi. Aki megvette srác nagyon boldog és örült, tetszik neki, de ő is a modernebb, (fiatalabb) rock-(metál)hangzás képviselője. Majdnem azt kell mondjam, hogy nekem a kis laney-m LC15 hangja jobban bejön, mint a ezé az RD1 Victorijé. De ízlések és pofonok. MOndjuk Rob Chapman zenéje sem jön be, csak nagyon jó áron jutottam hozzá.
Egy jó erősítőnél olyan mintha a gitár mellett még egy hangszeren kéne tudni játszani. Amikor először játszottam csövesen nem értettem miért játszok olyan szarul, kb kis túlzással újra kellett tanulnom gitározni :) 2203 halfstacket használok otthon, beszédhangerőn lehet nem jön ki belőle segítség nélkül az iron maiden meg a guns n roses, de nagyon finom klasszikrokkot, meg bluest tudja úgy is és imádom. Simán megéri a csöves otthonra ha arra vágyik az ember. Ha a cucc inspirál és kihozza belőled a maximumot igazából még jobban is fogsz játszani. Lehet hangban már nem lehet észrevenni a különbséget a jobb szoftverek esetében, de mégis ahogy a real thing válaszol, reagál a játékra vagy nem tudom hogy mondjam, az totál más, szerintem :)
Hát- ezzel megint különállok, de én nemigen használok erősítő-torz-at. Valahogy egy Ibanez TS-9 jobban megcsinálja ezt a karektert (nekem), holott épp a csőtorzítás utánzására találták fel. Ezzel megküldve egy öreg Plexi clean-t- nekem ez a tökéletes. De persze ez csak egyféle sound, sokféle van és lehet-világos..
Egyébként én a "jó clean-t" sem egy tompa "kopogós jazz", vagy egy "belecsipkedős akkord-funky" módban mérem pl..Mert ezekben is megállja a helyét a gyengébb kategória is alkalomadtán, ugyanúgy, ahogy a torz esetében.
A jó clean-ben - nekem- nagyon fontos például, hogy melyik az a finom hangerőérték (pengetés), ahol épp elkezd kicsit beleharapni a torzba és ezt hogyan teszi. Vagy pl.,hogy milyen dinamikai viselkedése van általában véve. Utóbbinál- úgy vettem észre- az a jó, amelyik épp az akusztikus hangszer viselkedését követi. Se ne folyjon a hang, se ne legyen túl alulvezérelt- kopogós. És főként egy optimális,"el.gitáros" frekimenet. Hogy meglegyenek a bizonyos felsőközepes beleemelések pl. a megfelelő pontokon a megfelelő sávszélességgel, ill. ne legyen benne felesleges (taknyos) alsóközép túlsúly. A mély tényleg mélyet vágjon-emeljen, ne 2-300 Hz-et, mint sokszor szokott és a magas tartomány is elég tág legyen- sokszor ez is kevés. De a speciális közepek a legfontosabbak, azok adják a fő karaktert.
No ilyenekre mondom, hogy "jó clean". És ha ez rendben van, akkor egy külső torzítóval megküldve is rendben lesz- sőt.. Ez a tapasztalatom..
No ilyen gondolatok, sorry a túlszaladásért..
Fasza! Teljesen hihetően szól. Az nem is vitás, hogy egy mobiltelefonnal is lehet teljesen használható hangon gyakorolni! :)
De hát ez a kis szakkör itt nem csak a praktikumról szól hanem a szenvedélyről is, amit szerintem neked nem kell bemutatni :)) (ha jól emlékszem sokkal régebben vagy itt mint én)
Engem hihetetlen örömmel tölt el akárhányszor csak ránézek a gyönyörű vintage half stack-emre a hálószobában:) pláne amikor be is kapcsolom és játszom rajta...
Ezt a hatalmas pluszt egy laptop vagy mobil nekem nem tudja :)))
És ugyanakkor persze nem csak szobadísz! :) Jön stúdiózni, ha épp lemez készül.
A cornforddal volt mindig ilyen rossz szájízem, jó-jó, de próbál marshallos lenni meg nem is, nem találtam az egyéniséget a hangjában. A tiednél is ez volt a helyzet?
Más a hangszóró. Ahogy a sima1960v-ben és az mf280-ban se ugyanolyan a "vintage 30", és a kereskedelmi forgalomban kapható szintén más, ahogy a mesa ládába szerelt szintén. Csak ezt nyilván nem reklámozzák .)
Sheriff mondjuk a 0,3as nyomott kimenet lehet érdekes, mert nem külső attunator veszi le a hangot hanem az erősítő maga. Ezért nem kell kombó mert van 1-2 érdekes fej. Csak jó ládát kell találni.
Nem hogy ő vette, hanem ezt az egész balhét Ő találta ki. Anno 12 évesen akartam tanulni, de a zeneiskolában azt mondták öreg vagyok. Aztán abba is maradt. Aztán kitalálta nekem hogy ugyan miért nem gitározok?! Aztan elkezdtem gitározni majd elvettem feleségül Gyerekeknek meg sosem lehet elég a zene
hello!
Nekem volt Victorym. Az RD1,rob chapman signature. Jó cucc volt, handmade in uk, 2 watt , 28 watt kompakt. Én inkább a V10 baron, vagy a v22 sherrif-et próbálnám ki.
De amúgy eladtam, és marshallt vettem!
Azzal egyetertek, hogy igy lehet legjobban tesztelni egy erosito "josagat", de ez meg nem biztositek jo torz hangra, mint pl a non-masteres cuccok, iszonyat headroom, egyutt lelegzik a cucc a gitartol a hangszoroig, de mikor ez elkezd torzitani, mar minden csuklik, minden szatural, nem mindig kellemes a vegwredmwny.