Köszönöm az igazán segítőkész választ. Tapasztalatra voltam kíváncsi.
Nyilván ki szeretném majd próbálni és összehasonlítani, de mielőtt leautózok több mint 300 km-t kíváncsi lettem volna 1-2 véleményre, tapasztalatra.
Köszi.
Bence
Narancs topikban egyszer már feltettem a kérdést, de ide még nem.
Szóval van egy Orange The rocker fejem.
Cserébe ajánlottak egy dsl100-at (angol).
Van valami tapasztalat a két erősítő összehasonlításából?
Nyilván ez Marshall topic és szentségtörés lenne, ha nem a Marshallt választanám, de azért meghallgatnék egy-két véleményt :)
Bocs az off-ért, dehát mást nem ismerek :)
Szóval kérdésem, Celestion Greenback G12M és G12H közt mi az igazi különbség?
Olvastam, hogy a G12H a hertige széria, keményebb mélyek, több magas, de valójában miben különbözik a kettő? Teljesítmény ok, hogy egyik 25 a másik 30 watt, meg az M-es szériában láttam 55 hz-st is. Illetve mennyire igaz ez a Creamback G12M-65 és a G12H-75 különbségeire?
Volt Blackback-em, gondolom a G12M-es Greenback hasonlít rá jobban.
Azt tervezem, hogy K100 és Creamback hangszórókat vegyítek egy ládába, mert csak 1 decibel eltérés van csak köztük, azt gondolom valami jó sülne ki belőle. De a G12h-75-től tartok a hasító magasok miatt ha lehet hinni az írásoknak. Igazából csak a V30 féle visítástól akarom magam kímélni.
Abban nem voltam leginkább biztos, hogy az egyik sorosan összekötve 8 ohm, a másik párhuzamosan 8 ohm és ez jelent-e bármi gondot? Vagy mindegy, hogy mi módon van megoldva a szórók összekötése, a végső ellenállás a tényező... Nem értek hozzá, nem tudok mást mondani :)
Hidd el nem vagyok lusta, sosem voltam, sosem tettem fel itt úgy a kérdést,hogy nem próbáltam előtte mindent elolvasni róla, akárhol..
Ha tudod a tuti választ, miért nem írod le? Sajnálod tőlem vagymi? :))
No de... mindegy..
Ez ebben a formában nem igaz, semmi baja nem lesz tőle, hiszen különben nem lenne 4ohoms leágazás :)
A gyakorlatban annyi érzékelhető, hogy más hangja van a kimenőnek, ha minden tekercse használva van, nincs rajta meddő, tehát a legutolsó, 16 ohmos leágazást használjuk. JObb, vagy rosszabb...ízlés kérdése.
2db. 8 ohmos ládánál 4 ohmra kapcsolod a DSL-t és (régi DSL ) ennyi. van rajta ugye egy db. 16-ohmos kimenet is . annál mindegy mire van kapcsolva az ohm váltó az mindig 16 ohmos ládát fogad. egyébként nem annyira jó dolog 4 ohmon járatni a csöves erősítőket . nekem több szaki ezt mondta.
Inkább arra akartam rávilágítani, hogy ha felmerül egy kérdés, amit valószínűleg előtted már feltettek kb 1000 alkalommal, akkor jó eséllyel a gyártó oldalán fent van a válasz, vagy a manualban. Ezeket nem megnézni nettó lustaság. Ha nincs válasz, akkor is esélyes hogy az első 10 google találatban benne lesz. Ha 10-ből mondjuk 9 helyen ugyanazt írják, valószínű hogy úgy is van.
Én szerintem nem vagyok annyira béna angolul, de ha csöves cuccot kell a hangfallal összekötni, én is mindenkit megkérdezek... túl nagy a kockázat... ha valamit nem jól csinálok, akkor mindennek vége.
Halllló!
Mindig van/lesz valami kérdés...
DSL-t szeretnék 2 ládával használni, mindkét láda 8 ohm-ra van kötve, mehet így a fejről 4 ohmon? Egyik egy Klipp 4x12, másik egy 1936.
Halkabbá válik valahogy ugyanazon a VOL álláson, ha így próbáltam.
Ez a pali nagyon jó videókat készít, rengeteg összehasonlító tesztje van fent a neten.
Mikor tanácstalan voltam Marshall fej ügyben akkor azokat néztem, hallgattam. Minőségi hanganyagú videókat tölt fel , másoknak is bátran ajánlom, ha valami nem tiszta és nem talál máshol mintákat.
Ha már csövezünk: mi a tapasztalat TAD 12at7 csővel fázisfordítónak? Kicsit tompítani szeretném a magasakat, mert túl harsány az én fülemnek. Jelenleg marshall ecc83 van benne.
V1: TAD 7025s V2-3: TAD Ecc83cz
A végére meg JJ E34L. Nekem ez szokott működni nagyon, de simán lehet másnak más a befutó. Igazából az a szerencsés, ha mindegyik pozícióba egyenként tudod válogatni a csöveket. Sajnos nincs két egyforma...
De azért a lényeg a 7025s az elején és a végén az E34L :)
Lehet true bypass os akár. 2-3db és módosít a hangon. Kérdés lehet-e együttélni ezzel illetve módosíf vagy elcseszi a hangot. Az se tényleg nem a legszerencsésebb a loopba. A tc gmajor is változtat egy picit bypass-ban is.
Hát SE-50-et én biztosan nem raknék soros loopba. Az az effekt úgy színez bypass módban is mint a fene. Szóval szerintem nem a loopod a ludas.
Egyébként meg legjobb tudomásom szerint az effekt loopok a fázifordító előtt vannak. Szóval ha addig hajtod a cuccot, hogy a fázisfordító már rendesen beharap, akkor mindenképp torzulni fog a loopból jövő jel is. Bár ezt mix aránnyal (az effektben) kompenzálni lehet.
Jut eszembe erről. Ti a Marshall effektloopba milyen effektet tesztek? Én BOSS SE-50 multit próbáltam. De mint már írtam, a gondom az, hogy (mivel soros az effekt loop) változtat a hangszínen, ráadásul jól meghajtott erősítőnél meg torz.
Van Fx mix poti az előlapon és a manual ia azt írja, hogy párhuzamos loop. Szóval az nem kérdés milyen a loop.
Nekem egyébként sima soros loopnál az működött a legjobban ha +4 db-re állítottam a bekötött effektet. Akkor nem lett fátyolosabb a hang looppal sem. Persze úgy is színez picit, de minden ami a jelútba kerül kompromisszumra kényszerít. Még egy csöves loop is.
Az egy szál drótnál minden szarabb.. De hát színpadon is csak kell játszani valahogy... :))
Vannak apró áldozatok amiket meg kell hozni.
Megvesszük jó drágán a csöves Marshallt, ügyelünk rá, hogy full csöves legyen, még egy dióda se szóljon bele a hangzásba, erre el lesz rontva az egész hangzás a végfok előtt egy digitális vagy szét ic-zett effekttel a loopban :)
De aki szereti az erősítőjét kihajtani (hiszen akkor jön meg a hangja), akkor a végfok túlvezérlés torzítása miatt szörnyen szól a loop-ba kötött reverb, delay, stb... Mert torz lesz az is. vagy ezt valahogy meg lehet oldani?
Az orange ppc212 meg 255...és még borzasztóan is szól v30-al....na jó, rokkig jó, de metálra kapufa. ( v30-al igzából minden a Mezákon kívül, de azokban se sima mezei v30-ak vannak :D )
Persze, nem is erről van szó, ugyanolyan jó érzéssel hallgat az ember zenét a pc-speakeren , mint egy Genelecen (kivéve aki JBL párti :D), de mindenki tudja a helyét mindnek.
A loop nekem is mindig probléma, nem is használom. Még az Orange-nál lehetett mert ott volt plusz egy cső a loopnak. A párhuzamos loopnál nem kéne halkulnia, szerintem soros a loopja.
Én azt tapasztalom, az "olcsóbb" erősítők loopjai gyengék. Másik erősítőn is biztos rontott a hangon, ezen jobban kihallod. DSL50 fejnél és a Peavey Classic-nál is az a tapasztalat, ha loopba bemegy valami tompul a hang, veszít a feszességén a cucc és ha mindezt még gyenge minőségű kábbelel kötöd sokminden eltűnhet. Megoldás lehet egy jó booster vagy egy jó eq állandóan bekapolcsva amolyan pufferelésnek vagy mi a fenének.
valószínű azért mert ott soros volt a loop. kis pedálok nem szeretik a párhuzamos loopot. (nincs Kill Dry kapcsolási lehetőség , ez azt jelenti hogy csak az effektezett jelet engedi át a direkt hangot nem ) tekerd ki a mix potit kapcsolj +4db. re és jónak kell lennie.
fx potit tekerd ki maxra . (így soros fog lenni a loop ) valamint nézd meg a Loop Level Switch. kapcsolót is.
egyébként kis pedálokat illesztesz a rendszerbe ?
Az egy párhuzamos loop. Először is nézd meg, hogy -10 vagy +4 db-s jelszinten dolgozik-e jobban, majd játsz az fx mix aránnyal is.
Ami még gond lehet, hogy ha sima padló effekteket használsz a loopban ott nincs rá mód, hogy csak az effektezet jel jöjjön ki belőle, így aztán lehet fázis problémád is ami megeszi a hangot amint bekapcsolod a loopot.
Marshall fejnél miért van az, hogy ha a pedálokat(chorus,delay) az effect loop-ba kötöm és a lábkapcsolójával bekapcsolom a loop-ot, halkabb lesz az erősítő.(a pedálok nincsenek is bekapcsolva)
Mivel orvosolható?
Nemrég mikor vettem egy fejet, az alatta lévő 1936 láda épp arra várt, hogy jöjjön érte az új tulaj, na az 90 vagy 95-ért ment el. Igaz, hogy egy karcolás sem volt rajta, meg jól is szólt, de ezek a 1936 árak picit elszaladtak...
Igaz az új áruk is felkúszott rendesen. (170 rugó)
Nekem is 60 az ismerős ár ezekre, mostanában néha olcsóbban látni 1960 ládákat
Biztos madarat várnak az eladók, azt hiszik, ez is úgy működik mint a budapesti panel ár
Gyerekek, mennyibe kerül manapság egy 1936? Van az adok-veszekben 100.000 -ért egy... nem túlzás ez, sima T-75-ösökkel ?! Lehet, hogy (nagyon)régen néztem az árakat, de nekem vhol 60, legfeljebb 80 rémlik. Csak kérdezem.
Sajnos a "jó gitáros" az fel sem merül! :)
Viszont addig azért eljutottam, hogy érdemben meg tudom szólaltatni a cuccokat.
Szóval ha valami szar, az az én kezemben is ugyanúgy szar mint bárki máséban,
csak legalább nem indul velem eleve esélytelenül egy cucc ha épp jó :)))
Hát ha valaki pontosan tudja hangban mekkora különbség van JMP és JVM között akkor az szerintem én vagyok :) Nem azért mert akkora koponya lennék, csak épp van mindegyikből a háztartásban több is.
Persze a legjobb JMP-m simán ver mindent, de az összes modern cucc is olyan elképesztően jól szól, hogy ha más nem lenne akkor is elégedett lehetnék. Szóval bárki aki arról beszél nekem, hogy a modern Marshallok szarok, azt nem tudom komolyan venni mert nap mint nap bizonyítanak a kezem alatt. Persze azért vannak kapufák köztük... És halálosan nem mindegy milyen csövekkel vannak megáldva vagy épp megverve :))
Hát erre biztos nincs igazán "ártatlan" megoldás :)))
De ha csinálja a dolgát jól akkor nekem beleférne. Persze nem hiszem, hogy sokkal kisebb kompromisszum mint egy eleve master-es, loop-os fej...
Na de ha vintage lomról van szó, akkor talán mégis ez a legelegánsabb.
Köszi a segítséget!
A végfokot inkább nem piszkálom egyelőre, még multiméterem sincs :D, de a másiknak nekiugrom valamikor. Még elmélázom kicsit, melyiket vegyem, egyelőre csak ismerkedem az új szerzeménnyel.
Katalógusban, (user's manual) nincs feltüntetve, elméletileg oda kéne hogy biggyesszék (ha jól tudom, mint pl a bias állításnál a szintek is fel vannak tüntetve a marci füzetekben)? Ha minden kötél szakad írsz a gyártónak, support vonalon kb 1 óra és válaszolnak is :D A másik véglet a szaki belekukkant, bár ezt te is tudod már : )