Ha nem ilyen szallona sütés sercegő hang akkor még elfut jódarabig, de valóban csőcsere esedékes. A kis csöveket cserélgetheted bátran. A végcsövek ha katód BIAS-os, A-osztályú, akkor azokat is csereberélheted.
Beléptem a csöves Marshall tulajok klubjába, és lenne pár amatőr kérdésem. :)
Az előző tulaj szerint jó ideje nem volt csőcsere, és nem kizárt, hogy már viseletesek benne a csövek. Nem tudom ez normáis jelenség-e, de bekapcs- és kikapcs után is pár percig néha hallok egy-egy pröccenő hangot. Csak melegszik/hül üzemszerűen, vagy ez már a vég? :D
(Játék közben nem hallom, de ennek más oka is lehet... :) )
Az előfok egy ECC83-as cső. Hallottam olyan véleményt, hogy ennek nem igényel nagy szaktudást a cseréje, inkább a végfok érzékeny. Igaz ez, vagy jobb szakemberre bízni?
Végül milyen csőben érdemes gondolkodni? Mi a tapasztalatotok? TAD, Sovtek és EHX márkákkal szemeztem eddig.
Vasárnap van. Lehetne értelmes dolgokat is csinálni, de én ezzel lopom a napot.. :D
Megnéztem mit csinál ez a játékszer ha kicserélek 1 csövet benne.
Csupa jó cső van benne de a szokásos TAD 7025s-t hiányoltam az elejéről.
Ez ez előtte/utána :)
Jó a Sovtek is, de nekem inkább a 7025 a világom. Simább, csillogóbb hang és amikor ráadom a gázt akkor gyönyörűen ordít :))
(Boss DD20 az effekt loopban)
Gitározás nem világbajnok.. De hát én sem vagyok az :D
Marshall 1977-es JMP 1960B láda és egy 1978-as JMP 1960A láda újszerű állapotban eladó.
A B ládában Blackback G12M 25W 55Hz 16ohm, az A ládában Blackback G12M 25W 75Hz 16 ohmos gyári állapotú hangszórók vannak. A B láda kerékkel, az A láda cheqerboard vászonnal szerelt és bükkfa anyagú nem nyírfa! Hibátlan hang és kinézet, ritka az ilyen állapot. Áruk 190 ezer/db, csere nem, további infó és képek emailben vagy mobilon.
Sziasztok!
Tudom nem hirdetési topic, de ha esetleg érdekelne valakit egy ilyen szépség, akkor 1960-as ládát beszámolnék.
Marshall 6960A 30th Anniversary. A fej már nincs meg.
még csak pár napja van itthon ez a 2150-es, de egyszerűen nem tudok betelni vele!
Ebben gyárilag fázisfordító utáni master van, elképesztően jó a hang, szoba hangerőn is!
Jó pár évig 800-oztam, de most úgy érzem hazaértem!
1936 szerintem a legjobb Marshall 2x12-es! Szokás fanyalogni a T75-ökön, de szerintem sok esetben sokkal jobb hang mint a V30. Persze ez ízlés és erősítő kérdése is.. De nekem a Jubilee-t leszámítva egyik cuccom se szerette a V30-at.
JMP-dbe meg kéne egy fázisfordító utáni master a mostani helyett. Rögtön megjönne a hangja! :)
(na meg a trafó :D)
212 t75-ökkel. Mást nem nagyon tudsz tenni az ügy érdekében. greenbckkel jobb lenne, de senkinek nem lenne jó 2 darabra ráereszteni a jmp-t ((: A fejben neked valamelyik trafó nem eredeti, jól emlékszem?
Ebben a felállásban két titkos versenyző van, ami nagy meglepetést okozott: az egyik az öreg Laney a földön, ami a zöld Greg(!) ládával nagyon jól szólt (50 watt, non-master. Annyit még róla, hogy ez tényleg plexi, ennek tényleg műanyag előlapja van ). A másik pedig A DOBOZ. Hamarosan mutatom. Khalim is dobott tőle gy hátast.
Kimondatlanul, az öreg jmp ápolásra szorul. Olyan elmegy - de ez nem elég! Ami viszont tényleg nem jó, az a 2x12 Marshall ládám. Vintage 30-ak vannak benne, nagyon kemény az egész, mivel nyitott, mélye azaz inkább teste alig... szóval nemtom. Elvileg a fender twin-reverbem alá van, ami ugye nyitott kombó, azzal jól is szól, de itt nem játszik. 4x12-t nem tudok pakolni (már a lakásba se férne) . Lehet, hogy 1936-ra rá kéne próbálnom.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a véleményed attenuator vs. master poti témában! Remélem, hogy hamarosan összehasonlítod és megosztod velünk, hogy mire jutottál! :)
Tegnap azért nagyon jól hallatszott, hogy a jmp akkor működött igazán jól, ha az utólag beépített master teljesen ki volt tekerve. Ki fogom szedetni belőle, mindjárt indulok az attenuator-ért.
Gyerekek, a Plexi, (a jobb oldalon) az bizony tényleg nagyon jó!!! De tényleg! Tudom, ezt mindenki tudja, de akkor is! Olyan mint a '81-es Tubescreamer - bakker tényleg állat jó dolog.
Ma pedig majd készül egy-két ON kép, egy Plexit fogok próbálgatni, mellette pedig ott lesz majd az én kis szemtelenül fiatal (közel 40 éves! ) jmp-m is !
OFF: Ohhh.. ezt a feelinget ismerem!!! A kép az artistfactory-ban készült, bárki kipróbálhatja. Mellékesen megemlítem, hogy ebben a teremben egy pianino is van ...
Én simán 3-mas 1-es ujjal, de most hogy visszalassítottam youtube-on, most figyelem hogy a második intro körnél nem is ugyanazt játssza! (így azért mennyire más lesz a re-union koncertet nézni..) Először biztos voltam benne hogy csak a speed-heroin kombó miatt volt ez, de a negyedik intro kört is így játssza, viszont a hatodikat már normálisan az tuti. Meg a nyolcadikat is. Létezik hogy 2x hibázott és úgy hagyta? Szerintetek? Kíváncsiságból megnéztem most 5 oktatóvideót, mindegyiken ugyanazt a riffet játsszák végig :D
Ja-ja, tényleg jó!
Amikor hozzám került, még leginkább csak tetszett ahogy kinéz. Márk boltjából való amúgy...
Azóta rájöttem arra is, hogy hogyan kell használni.
...és hogy ne legyek OFF, egy 1960A van alatta!
Van egy ilyen csövem. Az speciel semmi extra... Csinálja a dolgát rendesen, de nem olyan különleges mint a TAD 7025s.
De azért egy darab cső alapján nem ásnám el a típust :DD
Ami meg a 100w-ot illeti, minden éjszaka 100-as JVM fejjel gyakorlok és a házban mindenki békésen alszik. :)
Nem hiszem, hogy bármilyen digitális vagy tranyós csoda jobban szólna akár ezen a hangerőn is...
Non masteres fejnél viszont szerintem erős cső pazarlás teljes gázzal pörkölni a végcsöveket szobai hangerőn. De ha ez belefér akkor nem vészes kompromisszum akár a Marshall Power Brake-sem... Bár semmikép sem lesz jobb a végeredmény mintha egy masterest hajt az ember halkan.. :D Ezért engedtem el én is az összes master nélküli lomomat.
V1-2-nek TAD 7025s-t ajánlanék. De ha már csak a V1-et arra cseréled az is elég nagy változást tud okozni. Épp tegnap tettem meg ezt a szívességet magamnak az egyik JVM fejemben. Egyébként ha minden 100 velük, akkor nem rosszak a Marshall (feliratos) csövek. Főleg a piros! Azt rakják mindig az érzékenyebb hellyekre. Általában V1-nek. Volt olyan fejem (1987x) aminek az hozta meg igazán a hangját.
Ha már így pörög a topic, van egy felesleges 2-es Marshall lábkapcsolóm, a pontos típusát nem tudom, vagy 1 sztereo jackkel, vagy 2 simával működik. Nálam csak porosodik, ha valakinek kell mondjon rá egy árat és vigye. Gyakorlatilag nem volt használva.
Nem vagyok az a vérigbasztatós fajta,v1-2-3-ban nekem volt JJ,nem volt benne fosásig gain,kicsit a tetejét is levette,nagy problémám nem volt vele.
A gyári cső,ami a loopot vezérelte beszart,annak helyére EH ment,nem volt vele probléma.
Most volt szeptember környékén full csőcsere,és bakker,ha megerőszakolnának sem tudnám most megmondani,hogy mi lett beletéve,nem foglalkoztam vele.
Sajnos nem is tudom most megnézni,viszont ezzel a szettel kb úgy szól,ahogy kell.
Igazából azt mondom,hogy a gyári fos előfokcsöveket ha kicseréled bármire,csak jobb lehet a helyzet.
EH vagy JJ.Ha meg nagyon vájt fülű vagy,akkor úgyis végigmész mindenen.:)
Ismerek elég sok srácot aki hurcibálja a fejet haza (100-50W), és otthon egy gagyibb olcsó ládával hajtja a próbán meg a normálissal, ezeket én sem értem, elvégre a panelba kell a 100W cső gyakorolni :'D
Sziasztok !
JVM 410 fejhez kérnék ötleteket előfok-cső cseréhez.
Kinek mi jött be V1-től V5-ig ?
Most még a gyáriak vannak benne, de lassan megérnek a cserére.
Szerintem már -5dB esetén is hallható a különbség, nem kellett hozzá a nagyon kis jel! De még mindíg jobb, mint ha a (Post) hangerőt tekerem 6-os alá. Ott nagyobb a változás a hangban!
Egy ideig én is basztattam,meg hallgattam,hogy most a hang szövete változik vagy mi?
De legvégül arra a megoldásra jutottam,hogy inkább a hangszórók kihasználatlansága a ludas,nem az attenuator.
Kíváncsi lettem volna,hogy mondjuk mit szól egy 210-es láda ilyen esetben,de nem állt rendelkezésre...
Az biztos,hogy aki hozzászokott a nagy hangerőhöz,annak úgy fog tűnni egy attenuatorral hajtott csöves motyó,mintha kiherélték volna.
Az enyém is ilyen. Nem fokozatmentes, hanem a "kistesó" verzió. Olyan helyeken használom, ahová a kitekert Classic 30 sok (kb. mindenütt...). Ez a verzió egy minimálisat módosít a magasak "összetételén", de az is lehet hogy a kisebb teljesítmény miatt a hangszórók viselkednek másként. ...viszont ha ez utóbbi, akkor bacható minden attenuátor!
Ne melegedik vészesen, de nem is szobában használom, hanem csak a -2,5dB-es állásban. Ha a hangosító ember integet, hogy sok vagyok, akkor veszem vissza ezt a fenti csillapításra a bypass-ról, ha nem elég, akkor az erősítőn a hangerőt 8-ról 7-re. Több nincs, lejjebb nem tekerem...
Én Soma attenuatorát "használtam",amit még 3-4 éve vettem,elég jó áron.
Azóta írtak,hogy meg van-e még esetleg,merthogy kicsit feljebb ment az ára...:D
Egyébként nem volt rossz cucc az sem,mondjuk csak fokozatok voltak rajta,fokozatmentes poti nem sajnos.
Kb 3-4szer használtam,mire rájöttem,hogy a százassal semmilyen körülmények között nem fogok itthon baszakodni,ha meg zenélek,elég jól meg lehet tekerni általában.
Az is melegedett,de - szerintem - nem nyúlt vészesen a hangba.
A hétvégén pont Te jutottál az eszembe, ui. vettem a Gibson Les Pault és ilyenkor vannak kötelező darabok, amit meg kell tanulni. A Sweet Chile o Mine ugye megvan, arról beszélgettünk pár éve, most a Welcome to the Jungle van soron. Gondolom játszottad. Az introt Te milyen újjrenddel játszod ?