2 féle attenuatort használtam idáig Marshall Bluesbreakerhez. Az egyikkel csak kb 40%-ra lehetett visszavenni a hangerőt, de ez nem volt elég, szobában ugyanúgy hangos maradt. A másikat ebayről rendeltem (az max 50 W-ig volt jó) valami USA custom cucc Reyes néven. Azzal szépen le tudtam venni 0-ra a hangerőt, de amikor nagyon le volt véve, akkor a magasat egy picit megvágta. Mondjuk volt egy kapcsoló rajta, amivel boostolni lehetett a magasat rajta ilyenkor. nagyon melegedett egyébként, egy 1 órás koncert után akár a tükörtojás is simán elkészült volna rajta pár perc alatt. Ez picit zavart, mert mindig kellett 20 percet várni, hogy el tudjam tenni.
Most master potis cuccokat használok, de ha mégegyszer non-master cuccom lesz, akkor egyből MOD-oltatni fogom és a 4 bemenetből az egyikbe rakatok egy potit. Lar-Mar vagy PPIMV a mod neve, ami kb 5ezer Ft latt megvan és simán visszaalakítható.
Kinti turnén játszottam egyszer egy JTM45 fejen pár koncertet, ami így volt megcsinálva. Pedálok nélkül is gyönyörű chrunchot lehetett vele hozni kis hangerőn.
Anno olvasgattam ilyen témában, vannak jó kis cuccok, de a konklúzió hogy értelmes áron kb mindenki a THD Hot Platet ajánlja. Extraként van vonalkimenete is. A Marshall Power Break állítólag lenyegesen rosszabb.
Ugyanez a problemam. A 100 wattos jmp egyszeruen mindenz lebont maga korul, osszetornek a poharak a szekrenyben. Ugyertem tenyleg osszetortek az anyosom uveges szekrenyeben a kedvenc palinkas poharai. Meg nem vette eszre. De ez igy nem mehet tovabb, en is attenauer-t keresek. Samu nem javasolhat semmit , mert ő ugye 100 watt alatt nem hagyja el a lakast, 2x100 watt alatt nem megy igazi szinpadra
Tegnap volt szerencsém kipróbálni barátom custom shop 1974x kombóját (18 watt).
Meglepve tapasztaltam hogy otthoni használatra a 0,1-es hangerő is indokolatlan, 0,3-on kibont egy vékonyabb téglafalat, 1-esen pedig visszatereli a kiöntött Tiszát a medrébe, ám a dinamika még mindig nem az igazi. Ilyen attenuator pedálokkal mik a tapasztalataitok, amikkel ki lehet hajtani a cuccot és vissza lehet venni a hangerőt? Ajánljátok valamelyiket? Plusz ha jól tudom ez a cucc a Bluesbreaker egyik verziója, akinek volt/van ilyenje milyen boostereket használt hozzá?
Tapasztalatot osszatok velem légysz.
Szubjektíve hogyan jellemeznétek egy JCM 800-as fej hangját egy öregebb, Plexi Marshall-éhoz képest? (mindekettő 50w-os). Frekimenet és egyéb különbségek..
Köszi!
Sziasztok! Kellene egy kis help.
DSL50-be vettem tung-sol előfokcsövet, ezt kipróbáltam egy másikban is. 2-3 hónapos lehet a cső.
Most visszatettem a DSL-be, V1-be és ilyen béna, alig torzít.
A csőre gondoltam kivettem, másikat a V1-be, úgy minden okés.
Bajkeverő Gabi is említette a tung-sol-ok rövid életét, de ezt még használhatom így esetleg a V4-ben?
Lesz gubancom belőle? Ott használva szól normálisan.
Köszönöm
Én is futottam már bele olyan 900-asokba amiknek ilyen rideg, darabos hangjuk volt. Ez speciel nem vol ilyen. És hát persze a nagy klasszikusok verhetetlenek, de ha nem akar az ember többet csak a sima Marshall crunch-ot, és azt a megfelelő eszközökkel teszi, akkor a modern lomok is elképesztően tudnak teljesíteni. Csak tényleg se több se kevesebb gain mint ami a Marshallnak jól áll!!! Különben rögtön kezdődnek a bajok :DDDD
Az SL-X és a High Gain MKIII szerintem elég jók a JCM 900 szérián belül. Volt sokáig Dual Reverb fejem, meg sokat játszottam JCM 2000 fejen, de az előbbiekkel összehasonlítva ezek nekem túl ridegek voltak (mondjuk nem tudom, hogy milyen csövek voltak az utóbbiakban…)
Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy pl. egy JMP 50 Super Lead hangjával ezek nem veszik fel a versenyt…. legalábbis szerintem :)
Ha valaki szeretne világbajnok Maarshall crunch-ot olcsón az lője le a 100-as SL-X fejet a "régi" 52 hangszerboltban.
140 ropi, gyönyörű állapotú. Most próbáltam és le vagyok nyűgözve!
Egy csati, két master hangerő, fx loop. Mi kell még!?!?!
Zseniálisan szól!
Marshall MG15MSZW - Zakk Wylde, (szoba-lakó), kiváló állapot, szinte új, teszi a dolgát ahogyan azt kel, régóta nincs használva, ritka db, képeket emailban, tudok küldeni
Rám jellemző, hogy elvitatom a kábelek fontosságát, igaz, nem is denevérkedem stúdiókban, máshol viszont meggyőződésem szerint nem ad hozzá a hangzáshoz egy drága kébel, mindenféle egyéb változó elfedi azt, amit a kábel okoz, annyira kicsi mértékben alakítja a hangot a kábel. Elég csak a jellemzően fos akusztikai közegre gondolni, vagy zajos tápra, vagy arra, hogy szól a gitár körül mindenféle, ami mellett senki sem mondja meg, hogy milyen/melyik kábelt használunk. Tehát ahogy írtad, stúdió. Amúgy meg rám férne egy ilyen kábelcserélgetős dolog, hátha egyszer rácáfol az élet a véleményemre. Addig meg nekem az erősítő előtt sima árnyékolt kábel, utána meg akár 2*0,75 mtk is lehet :P
Persze ez csak humor, mert van pár rendes hangfalkábelem.
Erre mondtam én, hogy csak annyit közöltél a video közzétételével, hogy "Hű, hogy szól ez!" Ez egy régi, kétértelmű stúdiós duma, amit akkor szoktak elsütni, amikor belép valaki a technikába egy felvétel közben.
Csak simán kitettem minden komment nélkül. :)
Egyébként a gyári Marshall demo botrányosann szar, mint mindig...
Még ennél a hülyéskedésnél is használhatatlanabb.
Hát ez az, hogy kihallom.
Ok, nem akarok én senkit bántani - különösen nem Samut - nekem nem tetszik, oszt annyi. Igaz, ha jól emlékszem, nem is írta oda, hogy ez most jujj de jó, vagy jujj de rossz. Annyi a közlés, hogy: "Hű, hogy szól ez !"
Mondjuk azt tényleg nem értem, hogy miért nem egy olyan dörzsölt endorser mutatja be a cuccot, aki profin olyasmit játszik, ami kiemeli a cucc előnyeit. Máskor úgy szokták.
Újabban nagyon rákaptam az effektekre, úgyhogy megint sok minden van a pedalboardban. Ráadásul megint a kis H&K-t használom a próbán (bocs az offért), úgyhogy pluszba még csatornákat is váltogatok az effektek mellé.
Múltkor viszont lusta voltam lecipelni a pedalboard-ot, plusz valami miatt beszart a footswitch, úgyhogy ott álltam próbán pedálok nélkül egy kényszerűségből egycsatornássá redukálódott erőlködővel, hogy akkor játszam ugyanazokat a számokat, amiket eddig mindenféle effekttel meg két csatornával toltam.
Ilyenkor jön rá az ember - sokadszorra -, hogy tényleg rohadtul elég mindenre egy jól meghajtot erősítő meg a hangerő-poti, ha tudsz egy kicsit gitározni. Sőt, az egész valahogy izgalmasabb, élőbb is lesz attól, hogy csak egy potival próbálsz megoldani mindenféle szitut.
Mondjuk egy hangolót meg egy TS9-féle finom overdrive-ot azért én mindenképpen hozzáadnék a rendszerhez, csak hogy kicsit megkrémezze a szólókat, de amúgy más tényleg nem kell a legtöbb zenében.
Meg persze nagyon nagy gitár-school is így tolni...
Nem mondod!
Azt vágom, hogy két eladó ökörködik olyan színvonalon, ami arra jó, hogy elriassza a vásárlókat.
A kameramikrofont éppen hogy nagyon szeretem, mert hitelesen közvetíti azt a fuldoklást, amit esetleg lehet egy kicsit javítani valami utómunkával, de abban sem vagyok biztos.
Egyébként, akinek jobb a szeme az észreveszi, hogy egy Epiphone és egy Gibson Les Paul alakja nem csak a fej formájában tér el. Kb minden kicsit máshol van: a potik, a hangszedők, a hangszedő váltó, a húrláb, sőt még a bevágás sem úgy van. Egy Gibson sokkal szimetrikusabb, egyszerűen jobb ránézni. A japó lawsuit LP kópiákban sokkal több a 'Gibson' mint az Epiphoneokban...
El kell meséljem, nagyon jó hétvégém volt! Egy Gibson Les Paul Traditional érkezett hozzám és ennek örömére összetoltam a cuccokat a lakás egy pontjára és hosszú órákon át próbálgathattam ezt a gitárt és a saját cuccaimat.
A lenti kép a sok-sok kísérletezés végeredményét mutatja, azaz hogyan kell a Les Paul-t, az effekteteket és a Marshallt összekötni. ( Ha gonosz lennék, akkor az effekt fórumba posztolnám )
Az a helyzet, hogy tényleg ennyi a tudomány - egy jó gitár, egy Marshall és egy kábel. Persze a képen mindenből "kettő" van. A bal oldalon a kis Epi Les Paul-ban hiába vannak ugyanolyan szedők, mint a nagytesóban, azért nem ugyanaz a pálya, de a Laney-nek - ami azért távol van az eredeti állapottól, legutóbb Greg által megtámogatva - nem kell szégyenkeznie a Marshall mellett. Pláne, hogy a JMP 100 wattos, míg a Laney "csak" 60 wattos, így meg lehet hajtani rendesen, anélkül hogy vér folyna a fülből... bár én akkor is mosolyognék közbben
Az a helyzet, hogy ebben a setup-ban, (na meg hogy a zenekar nem csörömpölt mellettem ) tényleg hallatszik, hogy az a kábel milyen kábel. A képen Fender Custom Shop kábelek vannak ( custom shop...hehhe. made in china ... viszont jól néz ki ), a rövidebb nekem kifejezetten nem tetszett. A kedven továbbra is a 6 méteres Laboga kábel. Nyilván egy klubkoncerten kábé mindegy, de Samu is írta, hogy studióban, jobbára csak gitár-kábel-Marshall-al dolgozik. Teljesen érthető. Tudom, volt erről már ezer vita, de aki nem hiszi, az járjon utána, mossa meg a fülét, próbálgassa. Kábel és kábel között óriási különbség van, még akkor is, ha mindkettő felső kategóriás. (És akkor a patch kábelekről még nem beszéltünk).
Hát bizony! :)
Pont amikor az említett cimborámmal próbálgattuk az új 2555x fejét, rákötöttem a 4x12-es ládámra a kis 2554 combot is... mit mondjak, nem kellett szégyenkeznie a 100-as reissue mellett! :)
igazán nem lenne csúnya látvány :))
Azt értem alatta, hogy a kis pedálnak kisebb a jelszintje, mint a rack-es cuccoknak, vagy a multiknak.
Egy visszhangpedált, egy reverbet és egy tremolót szeretnék bekötni.
Sziasztok!
Van egy kis gondom és abban bízom, hátha tudna itt nekem segíteni valaki.
Szóval az a helyzet, hogy van egy fasza Marshall DSL40C nevezetű kombóm. A gondom ott kezdődik, hogy az effect loopjába szeretnék csatlakoztatni néhány ki pedált, de persze nem jó az illesztése. Van e rá valami lehetőség, hogy az erősítő és a pedálok átalakítása nélkül meg tudjam oldani ezt a dolgot? Tudtok valami jó ötletet adni, vagy valakit ajánlani, aki tud segíteni ebben?
Köszi!
Eladó Marshall 1982 B láda, 1978-as a láda is és a hangszórók is (30W, Blackback), kerekekkel.
160ezer tel.20/5268075 Csere nem érdekel. Képek mailben.
Ha valakit érdekel egy ilyen szett, akár külön is:
Marshall DSL 50 fullcső fej és MArshall 1960A láda konténerezve. Hibátlan állapotban. A fej 50w fullcső, gyári lábkapcsolóval, jó csövekkel. A láda 4x12 gyári G75T szórókkal, 300w , 4-8-16 ohm. Gyári ( nem barkács) konténerrel. Ami szintén hibátlan. Egy banda neve van ráfújva de makulátlan állapotú, kívül, belül. zárak, csatok hibátlanok. Ez így egy profi koncert cucc amire nem kell költeni egy forintot sem!
Egyben minden 310ezer. Fej és láda együtt 265ezer, fej külön 170e. konténer egyben a kettő 55 ezer, egyelőre külön-külön nem adom a konténereket. ( fej és a konténere 190, láda és konténere 150)
CSere és beszámítás köszi nem.
Fehérváron kipróbálható, Pestre fel tudom vinni de ott kipróbálni nem tudjuk.
Nekem volt Angol verziós.
Nem bántam meg, hogy eladtam. Strattal és telével használtam.
Saját torz csatiját nem tudtam használni, nagyon nem tetszett(ilyen szőrös maszlag jött ki belőle, lehet humbis gitárral jobban szólt volna). Pedállal próbálkoztam tiszta csatin az szódával elment.
A zengetőt konkrétan ki is húztam belőle, nagyon nem jött be, ráadásul mikor felmelegedett akkor kontaktos lett vagy nem tudom, de olyankor akárhova volt tekerve a poti fullon szólt a zengető.
Személyes tapasztalataim alapján nem ajánlanám.
De ettől még lehet, hogy másnak bejön.
Marshall DSL 401 kombóról szeretnék tapasztalatokat, véleményt kérni azoktól, akik használták és elsősorban strattal használták. Tiszta ill. crunch csatorna karaktere érdekelne elsősorban, zengető minősége, ilyenek. Vintage jellegű strattal használnám blues, funk zenében.
A hozzáértőbb szakiktól meg azt kérdezném, hogy mennyire gáz a belseje, rosszabb e mint más hasonló manapság kapható tömegcucc vagy kb. ugyanaz a minőség? A végfokkal kapcsolatban is láttam eltérő adatokat, EL84 vagy 34 a vége?
Próbatermi ill. koncertcuccot keresek, szóval otthoni gitározás nem szempont. Köszönöm!
Én már próbáltam a kéket. Nagyon teszett, nagyon jó a tisztája ami nagyon egyedi hangú , a driveja is eszméletlen jó. Nagyo rég óta a legjobb Marshall amit hallottam, Bár ahogy néztem a piros inkább az én világom, de a kéket is behúznám. Az ára nem számít vészesnek a butik erősítők piacán. 8k ami azért nem kevés de nem is annyi mint egy tworock. Ezzel tényleg lehet egy egyedi erősítőd! Ey szó mint 100 nagyon jó!
"Valószínűnek tartom,hogy aki idejön kérdezni,az már ezeket a köröket réges-régen lefutotta,ergo túl sok újat már nem fogsz tudni mondani. "
Ebben egyáltalán ne legyél biztos. Nagyon sokan sajnos azt sem tudják, hogyan kell megkeresni az interneten azt amit tudni szeretnének. Lehet furcsán hangzik, de sokszor olyanok is technikai analfabéták, hogy nem is hinnéd. Ezen kívül rengeteg a szimplán lusta, aki mindent készen akar kapni, és a helyett hogy venné a fáradtságot hogy megnézze azokat az oldalakat amiket említettel (személy szerint a harmony centralt is javaslom), egyszerűen idejön, beír valamit, aztán sokszor meg csodálkozik ha megmondják hogy nem úgy van ahogy ő elképzelte.
*Tehát a lényeg az,hogy itt valós,"hús-vér" tapasztalatot szeretne az,aki kérdez,nem pedig meghallgatni,hogy kinek mi a véleménye erről-arról egy yt videó alapján.
Ha pedig még referencia alapod is van,akkor tényleg lesz súlya az irományaidnak.:)
A probléma nem azzal van,hogy segíteni szeretnél.
Te a tapasztalataid 90%-át olyan helyekről szerzed,amik más számára ugyanúgy fellelhetők.Gondolok itt yt,sc,spec fórumok,itteni fórum,akármi másra.
Valószínűnek tartom,hogy aki idejön kérdezni,az már ezeket a köröket réges-régen lefutotta,ergo túl sok újat már nem fogsz tudni mondani.
Nem tudom mióta vagyok a fórumon,5-6 éve kb,de emlékszem,az elején,mikor idekerültem én is azt csináltam,hogy minden szarhoz hozzáfűztem valamit,még akkor is,ha tökre nem kellett volna..szerencsére a túlbuzgóságot ki lehet nőni.:)
miért venném támadásnak? : ) ez egy fórum ahol megosztjuk a gondolatainkat ki így ki úgy, nincs ebbe semmi gond.
Azzal viszont nem értek veled egyet hogy a jutyúbon csak kaki hangminta van, mert ez nem igaz teljes mértékben. (pl.: Rob Chapman csak hogy egyet említsek aki tesztelget ezt azt és nem egy valótlan hangot kapsz (szerintem)). Az pedig hogy nem tekerészel akármilyen cuccot, nem biztos hogy azt jelentené hogy nem tudod az adott ketyere hogyan szólal meg. Ha jársz koncertre, száundklúd, jutyúb meg miegymás akkor meghallgatod az adott motyót, leszűröd hogy neked mi tetszett mi nem és kialakul a véleményed elöljáróban.
Szerintem nem feltétlen kell ahhoz pötyögni egy erősítőn hogy "tudd" neked az tetszik avagy sem. Persze tök jó dolog meg más fííílingje van ha te magad leülsz és csavargatod a potikat ide-oda meg más az egész, akkor tényleg egy valódi "ott ültem és tudom hogy ilyen, olyan, amolyan a hangja" de még1x mondom nem feltétlen jelenti azt hogy sütnivalód sincs az egészről.
De ez az én véleményem :)
"TSL-t ne : ) Majd a srácok kiokítanak hogy miért ne, én nem használtam de tudom hogy kula"
A hozzászólásom erre vonatkozott.
Nem gondolnám, hogy rossz a füled, mert nem azt mondtam, hogy hülyeséget írtál azzal, hogy hangzás terén inkább DSL mint TSL.
Elég régóta vagyok rendszeres látogatója (inkább csak olvasni jövök) a csoportnak és már herótom van attól, hogy mindig úgy megy a fikázás meg szapulás egyes cuccokról, hogy egyesek még közelről se látták az adott erősítőt(nemhogy próbálták volna), legfeljebb szar youtubes videókon.
Nem konkrétan ellened irányult a hozzászólásom, hanem az e fajta szemlélet ellen.
Ennek ki kellett jönnie, bocsánat érte, ne vedd támadásnak vagy ilyesmi.
Bocs mindenkitől, akinek nem inge...stb.
Az én véleményem meg az, hogy a modern Marshallok torzított hangjával van a probléma. Eltűnik a zenekarban az önmagában szép hang, pláne, ha két gitár van. _Ilyenkor jön a tiszta, vagy kráncs csatorna pedálozása, ami meg egy állandóan utat keresgélő ingoványba visz, legalábbis engem.
A régebbiek, pl a Plexi kemény, koppanós hangja kiszól, de kicsi a géjn, JCM800 meg nem terem mindenhol.
Én Lugosi laci gitárhangján cseperedtem nyolcvan környékén, nekem az a jó gitárhang. Itt van ez a "cethalas" gyerek, akinek a gitárhangzásából ki sem tudja az ember bogozni miket kötött sorba. Szerintem jó erősítő az amibe bedugom a gitáromat, max. egy visszhang és élvezem, hallom.
TSL 100 fejet és combot én teljes mellszélességgel vállalnám úgy is hogy van bőven viszonyítási alapom az arzenálban! Egy jó Gibsonnal és PAF pickupokkal szinte hibátlan! (Értelmes gain tartományban) Nem metál cucc, abban elég ügyetlen.
Fenderrel nem biztos hogy nekimennék... Nekem Fenderrel csak a 4 bemenetes modellek működtek igazán eddig. Persze ez ízlés kérdése is...
Tsl 60-at viszont kerülném. Az tényleg elég béna.