nem szorulsz a védelmemre de szerintem semmi kivetnivaló nincs abban amit írtál. sőt osztom a véleményed, nekem mindegyik példányból volt és DSL-em most is van . úgyhogy nyugalom, a modern Marshallok közül a DSL 100 (régi ANGOL ) a legjobb és most jön a lényeg az én fülemnek és ezek szerint neked is . remélem nem vezetek senkit vakvágányra.
itt a baj : )))) Félre érted. Szerintem a DSL-hez képest kaki. Ennyi kész pont : ) Az hogy nem használtam egy dolog, de oda is írtam tudtommal, de hallom hogy hogyan szólal meg. Ha a kettő közül választani kéne akkor inkább a DSL. A 2 ég és föld. Itt jön be a képbe kinek mi tetszik, szerintem nem jó a TSL azok alapján amiket hallgattam. Mások szerint sem jó. Az meg hogy én a DSL401-et mondtam az azért volt mert Marshallban gondolkodott a kolléga :) Az lehet hogy a Fender cuccai ilyen stílusra jobban passzolnak, erre nem tudok választ adni nem nézegettem őket soha, csak a Frontman-t de azt hagyjuk (de gondolom megint az én fülem rossz :))))
Nem használtad, de tudod, hogy kula?!
Miért kell valamiről úgy véleményt alkotnod, hogy még csak ki sem próbáltad? Divat szidni a TSL-t??
Nagyjából megegyezik az eNberek véleménye, hogy nem a Marshall csúcskategóriája, de ez így olyan hiteltelen és kiábrándító...
A témához visszakanyarodva, volt régebben egy DSL 401-es kombóm, stratoval és telével használtam bluesos dolgokra, de konkrétan egy értelmes hangot nem lehetett kicsikarni belőle(se tiszta, se kráncs, a reverbet konkrétan ki is kötöttem belőle olyan szar volt. :D). Volt szerencsém 100-as DSL-hez (Angol) az már más tészta...
Szerény véleményem szerint a jól megszokott hangzáshoz kell a 4*12 meg a hangerő.
Én azt tanácsolnám a kollégának, ha bluesba meg tisztákba gondolkozik, akkor (bocs az offért) az F-betűs márka palettáján kéne nézelődni (pro-blues junior...)
Marshall VBA-400 as fejemhez szeretnék egy hozzávaló VBC-412 es ládát. Sajnos sehol nem találok!
Üres ládát tudnák szerezni, csak fogalmam sincs milyen hangszórók vannak benne gyárilag, vagy esetleg a piacon forgalomban levők közül mivel lehetne kiváltani?
Ha valaki tudna súgni előre is köszönöm!
semmivel sem jobb sőt! Inkább a régit kell sasolni, az új távol keleti széria elég trére sikerült (hangban nagyon hasonló a 2, szerintem alig észrevehető (netes mintákat nézve), de a szakik panaszkodnak rá, nehéz szerelni, tré alkatrészek stb stb). Az hogy egy árban lennének nem bizti, amit én írtam neked egy jó eladó adja, nagyon korrekt áron. Sokat üzletelt már nem volt vele gond, így szokta árulni a termékei. A használt piaci áron alul, pontosan azért mert nem bukik rajta nagyon sokat, de így hamarabb elmennek a cuccai.
Köszi mindkettőtöknek! Akkor elindulok a DSL irányába. Meg megnézem ezt a Laney-t. Azt lehet tudni, hogy egy használt dsl 401 miért van egy árban az újabb dsl5 kombóval? Ennyivel jobb is az újabb?
Inkább a DSL, általános vélekedés hogy sokkal jobb a hangja mint a TSL-nek, nem alaptalanul. Esetleg ha van éppen, jó áron szoktak menni a Laney AOR-ok, hasonló hangzás mint a Marshall, sokkal olcsóbban.
TSL-t ne : ) Majd a srácok kiokítanak hogy miért ne, én nem használtam de tudom hogy kula, Samu szerint a TSL100 az még használható. Ha új árban nézelődsz az MG-ket tekintve akkor a DSL401 használt árát kapod meg egy pici plusz pénzzel (múltkor volt egy eladó 130 körül gsfanaticon) Bluesra a DSL igencsak jó : )) Én is DSL-t akartam nagyon sokáig, aztán másfelé indultam el amit remélem nem bánok meg, bár nem hinném : ))
Kösönöm a segítséged!
Ahogy ez szerintem mindenkivel lenni szokott elindult bennem egy két dolog és ahogy nézem nem lenne komolyabb kiadás egy új MG-hez képest egy használt TSL kombó vagy ha kifognék egy régebbi DSL-t. Azok meg még is csövesek. Igazából blues-olnék, de nagyon tetszik a Marshall clean és crunch még akkor is ha pl. egy TSL vagy egy DSL nem kimondottan blues-os erősítő. Meg aztán mindig jól jön ha van egy jó od csatorna is. pláne kettő :)
azt viszont nem tudom hogy az effektek szeretnek e meghalni benne : ) Sajnos én már jó párszor jártam úgy digitális cuccal hogy elkezdett döglődni. Eltűntek az effektek menet közben, elhalkult, felhangosodott, állítgatott magán, hülyeségeket csinált. És nem kontakt hiba volt, potikat, nyomogómbokat át forrasztottuk, ki lett fújkálva szépen és semmi, víz nem került bele (sör?). Egyszerűen valamiért ilyen peches vagyok a multikkal:'D.
Azt viszont tudom hogy ilyen külön panelen van a digitális része (DFX card a neve) ha ki is veszed belőle vagy ne adj Isten tönkre megy valamiért, akkor még az OD csati az szól meg a tisztája is (állítólag, én nem voltam tulaja ilyen cuccnak, csak a netről összeszedett okosságokat írom neked, aztáén lehet hogy a fele ökörség :))
Most van jó pár eladó gsfanaticon, egész jó árban.
szerintem nem rossz cumó, mondjuk tuti hogy 100 ropit nem ér meg (ennyi a bolti ára tán). Az effektek benne nem rosszak, sőt! Ez a CFX az új széria az MG a régi. Azt nem tudom miben különbözik de egy bizti: a ventis hűtés tönkre szokott menni elég sokban (már amiket olvastam róla). De egyszerű szerelni, tüskesoros csati van a végén egy sima számítógépes ventit rá tudsz dugni. A kapcsolása amúgy eccerű, a "szokásos tranyós" építés. Azt a 45 körüli árat amik a használt piacon vannak megéri. Asszem TDA7293 van a végén, az elején meg 4558, amik nem rosszak sőt, a 7293 valamivel jobb is mint a 7294. Én egy 7294-es cuccal játszok, nem rossz, 60-70W-ot lead torzítás mentesen és hangminőségre sem mondanám rá hogy kula, igazán kellemes. De amúgy a neten találsz hangmintákat, van róla jó pár ami igazán jól szól!
(bár sokan mondják hogy arra nem szabad alapozni, szerintem egy alap séma meg van belőle, és tudod róla hogy amit hallasz abból te tudsz még a számodra megfelelő hangot kifacsarni avagy sem). Ha nem újat akarsz venni akkor szerintem jó dolog és menj bele, de ha vadi újra szánnád a fejed akkor ne, annál jobbakat kapsz bármikor, sőt egy kis plusz pénzzel még csöves DSL-t is kapsz.
Az MG szériáról mik általánosságban a vélemények? :) Gyakorolgatnék rajta, plusz talán vinném jammelni. Egészen sokféle van a használt piacon. Van a -szerintem új- cfx néven fut és ezüst előlapos. Aztán van ami még arany előlapos és nagy betűkkel áll rajta hogy "MG" és van ami szintén arany előlapos kis betűkkel ráírva, hogy "MG 100". Szóval leginkább az érdekelne, hogy ezek közül melyiket ajánlanátok? Melyik jobb, rosszabb, melyik megy hamarabb tönkre, melyikben jobbak az effektek stb. :)
Válaszotok előre is köszönöm!
HA éled az állandó aggódást, mikor fog leégni, akkor vegyél. Vagy a Mesa félét, egykutya. Valszeg csak meg akarták mutatni egymásnak,hogy megtehetik, hogy 1 U-ba sűrítenek csöves végfokot, más racionális magyarázatot nem találok ekkora potenciális hibahalmazok megalkotására :)
Az sm57- húzogatós videóban- ahogy hallom- nem csak a sima frekimenet változás a tanulság.
Hanem füleljétek meg, hogy kerül bele fokozatosan a fázishiba hang (fésűszűrő).
Elektromos gitárnál sokkal inkább tökmindegy,illetve nehezebben megfogható, mert maga a hangszer egy komplett "fázishiba". De pl. arra jó tanulság, hogy miért miksizhető nehezen egy dobozos akusztikus hangszer. Ahol a hang a test több irányából érkezik a füledbe...
Ez a jóember csak 50 cm-ig megy el, tanulságos. (Persze az se biztos, hogy a mi 1 méterünk 1 méter volt.) Én egyébként gyakran mondom, hogy ahonnan azt halljuk, hogy milyen "kurvajó" a sound, az is legalább 2 méter a hangszórótól-mármint a fülünk. Én nem szeretem nagyon 5 centiről hallgatni a hangszórót.
https://www.youtube.com/watch?v=XFutqBydVZ0
Úgy általában tényleg nem szokás sm57-et 1m-re rakni. ( Addig, amíg valamelyik Grammy díjas nóta hangmérnöke nem nyilatkozza ezt valami interjúban. Attól kezdve ott lesz a következő 10 évben mindenhol. Tudniillik nem ezen múlik egy nóta sikere, illetve kb. 1%-ban talán.)
Miféle stúdiózóz srác rakja a hangszermikrofont 1m távolságra? Főleg sm57-est,amit a megboldogult Lemmy is élvezettel teliköpködött, meg amit pontosan közel kell felszerelni.
Az én 1936-omban éppen úgy van most. Nem rossz, de letettem a gitárt, a másik 2 kombót használom egyszerre. Érdekességképpen a nyitott hátú ládák tetszenek újabban. Ez van :)
Sokan mondogatják, hogy Greenback V30-cal, meg hasonlók, kipróbáltam sokféle variációt, katyvaszos lesz a hang, vagy a teteje zsizsikes, vagy az alja szellős, de valami sosem stimmel.
Sok próbálkozás után jutottam arra a megállapításra (mert ugye hiába mondták többen is), nem keverjük a ládában a hangszórókat. Túlméretes ládában csak nagy teljesítményen szól normálisan a bili.
Nem tom mi bajotok... nem láttatok már olyat vagymi?? Sokan éppen azt csináljuk - de ha valaki kikéri magának, hogy nincs így, akkor még most mondom, hogy elnézést-, ládákat teli pakoljuk mindenféle szórókkal, mivel próbálkozunk. Nem?! De! :) ennyi akkor minek ez az egész f@szság?
Egyébként írtam olyan fél éve, ha már megszólítasz, azóta is várom a választ :)
azt a réz fán fütyülőjit neki mán :'DDD mennyi kukacoskodó embör te jó Isten :?DDD
Persze nem homárnak kell lenni, meg jó hogy csajozunk ha már zenélünk stb stb : D A helyzet az hogy pont azokat a dolgokat ragadtad ki az írásomból ami nem is annyira lényeges : DDD Azért mondom hogy kukacoskodtok :) Számomra az a baj hogy kevés a tudás, sok az arc, és azt hiszik magukról az ilyen fiatalabbak hogy amit csinál az világ legjobb dolga, pedig nem, de mivel a közönség örömódát zeng ezért el hiszi magáról hogy ő Dzsó Szátriáni : ) Na kb ez lenne a mondandóm, de szerintem érthető volt csak mint mondottam volt geny*skodtok velem .DDD
na a progresszív meg djent az nem az én világom : DDDD Nem rossz koncertekre járok, hanem túl sok az olyan fiatal aki azért gitározik mert az MENŐ, és ha 220-as bpmre shreddel 8 órán keresztül akkor már nyílik a lányok lába, így ő azt hiszi magáról hogy mekkora király, de közben nincs hátul igazán semmi, ha egy kvart fordításba belekérdeznék csak vakarná a buksit :'DDD :'D
Stílusfüggő persze, de lehet rossz koncertekre jársz
Ilyen szempontból pozitívan csalódtam idén, elég sok "underground" hazai zenekart meghallgattam, mondjuk nem a kezdők közül, és azt kell mondanom, jó párat simán oda lehetne tenni a külföldi bandák mellé. Persze én főleg a modernebb metal / djent / prog dolgokat hallgatom.
jóóó most csak írtam egy intervallumot a lényeg nem ezen volt :DDDDD Hanem azon hogy nem szénné szólózzuk a 2 órás koncertet amatőr gityósként :))) (szerintem :D, bár túl sok mostanában a sztár meg a gitárhős és kevés mögötte a tudás, már a koncerteket amiket itt megjárok ez a tapasztalat)
bennem hasonló fogalmazódott meg tavaly, azóta sasolgatom az erősítőket meg hogy "mit kéne venni" : ) Sokszor elindulunk a szokásos Em blues skálán és akkor tekergetik össze vissza ami tök jól szól, meg hú de dögös stb stb DE pl mint én is. Egy mezei amatőr zenekaros gitáros egy zeneszám alatt max 1 percet szólózik, a többi idő alatt kísér. Sokszor várom én is hogy valami kvintekből felépített kísérő hangot mutassanak, tompítva leeresztve stb stb mert ahogy te is mondtad ott bújnak ki igazán a dolgok szerintem is.
Off, csak kicsit idevág, valamelyik nap pont erősítő teszteket nézegettem (jó minőségűt ), és az jutott szembe, hogy a legtöbb mennyire nem mutat meg semmit a hangból. Itt arra gondolok, hogy általában (természetesen) igen jó gitárosokat kérnek fel erre, akik rengeteget szólóznak. Namost lehet kövezni, de szólózásból az erősítő hangjának csak egy apró részletét lehet kivenni, ugyanis itt hatványozottan kijön az, hogy egy jó gitáros szinte bármin tud értelmes szóló hangszínt kikeverni. Viszont sehol egy riff, főleg nem lehangolt dolgok holott manapság igen nagy divat, még a gyártó által "metálnak" kikiáltótt erősítőknél sem. Szóval hiába fejlődött sokat a technika, olyan tesztek kellenének amik követik is a "trendeket", nem csak a tekerés orrba szájba.
Amennyiben a hozzád hasonlók alatt azokat érted, akik egy telefonos/webkamerás jutub videó alapján választanának erősítőt, kérdésedre a válasz: igen ((:
Egy jo gitarral zeneben nem feltunoen szar, vagy kis gainen egy ts9-el, de nem egy millio Forintos hang. A kapcsolas teljesen ertelmetlen, be voltak kabszizva es random dobaltak az alkatreszeket.
Még annó évekkel ezelőtt Lepol mondta a 2204-re, hogy a hangszín beéllítások: vízszint-vízszint-függőleges... ( bass-midd-tre ) és nekem is bevált, azóta én is így használom a 800-asomat. Persze az enyém nem gyári, mert nekem kellett a két csati, plussz szólókiemelés, meg egy kis töblett gain, úgyhogy megépítettem magamnak, de az alapja a 2204-es. Véleményem szerint a 2203 meg a kistesó, a 04 minden idők legjobb marshallja.
Pár alkalommal volt szerencsém játszani 2210-en…. fél óra tekergetés után sem tudtam kitekerni olyan hangot, ami elfogadható lett volna. Viszont 2203-ba csak bedugtam a kábelt és hozzá sem kellett nyúlnom.
Ki kell próbálni mindenképp vásárlás előtt.
Pont tegnap cseréltem csövet egy 2210-ben. Nekem nagyon nem jött be a hangja. Nálam a 800-as az a 2203 meg a 2204. Ez a diódás torzítas valami förtelem, meg az egész kapcsolás tök elbaszott...
Marshall 2150 komplett sasszi- 185-ért elvihető. 100W, 4xEL34.
1978-as, teljesen megkímélt. Jelenleg Plexire kötésre átrakva pár kábel, visszarakható 10 perc alatt (de én így hagynám)
Az, hogy hány csövet akarsz cserélgetni, mekkora helyeken játszol függetlenül az előbb leírtaktól és elvileg azért a 100-as jön ki általában hangi győztesként.Biztos van kivétel is.
Simán lehet használni 2 db 4x12-es ládával az 50W-os JCM800 fejet bármekkora színpadon…. sőt, az 50W-os fejet jobban ki tudod tekerni, mint a 100W-os fejet.
Meg van 2203 és 2204 is,ami szintén JCM800,sőt ez inkább a klasszik 800-as.
50W is elég szinte mindenhova,ahová nem,ott meg úgyis kimikrofonozzák,meg kapsz monitorokat.
Stúdióba 50W rengeteg!
Most felteszek egy hülye kérdést:
Marshall JCM-800-ból létezik 50 meg 100 W-os változat is. (2205, 2210)
A kérdésem az, hogy a 50W-os fejet is ugyanúgy lehet használni egy nagyobb színpadon 2db 4x12-es ládával? vagy inkább stúdióba való? Vagy mi igazán a különbség és miért van mind2 féle?