Főleg ha nem teli torokból óbégatva éneklő ember vagy egy rockzenekarban, nagyon ritkán van elég ének a monitorban, sípol, gerjed, miegymás. Legtöbbször a hozzáértés mellett probléma lehet a kontroll túl szerény teljesítménye (lehet épp elég, csak épp tartalék nincs és akkor könnyebben gerjed...) meg a monitor eq hiánya. Azért jobb a külön monitorkeverés.
Én is Szlovákiában nagyszínpadon 2-3 cégnél tapasztaltam jó monitorkeverést frontról. Kis színpadon meg legtöbbször simán monitor nélkül játszottunk. Meg néha nagyobbacskán is. 1992-2001 között főleg, szóval akkoriban azért még nem is tartott itt a technika. A feedback eliminator nevű kütyüről csak olvastunk akkoriban, meg álmodtunk, felért egy pornóval az elképzelés, hogy volna...
Hát nem értek hozzá igazán. Egyszer kétszer kellett front pultról monitort kevernem fesztivál jellegű helyen, ahol felmentek a bandák és játszottak soundcheck nélkül.
El se láttam a szinpadig, szegények :)
sosem kevertem zenekart ezért minden indokot elfogadok,
de a beálláson volt idő mindent megbeszélni, kipróbálni, és már a szóban történő kommunikáció sem segített abban, hogy egyfolytában búg és sipol a monitor
Biztos nehéz dolog ez, de ez a szakmája, hogy megoldja
sajnos a legtöbb esetben nem jó a monitorozás, és a végén arra is ráokézok, ami épp megfelel, de jónak nem mondhatom
ez visszatérő helyeken is megfigylehető
de ellenpélda a muzikum, ott mindig jó a színpad, bármilyen felállásban voltam ott
Frontpultból idegen, ismeretlen zenekarnak gyakorlitalag nem is lehet rendes monitort keverni. Ez nem a front keverő ember hibája. Egyszerűen másra figyel, nem hallja, mit integetsz és félreérti a mutogatást. Aki ezt így jól csinálja, az egy ufo.
és van az a hely ahol megvan a technikai háttér, mégsem képesek megoldani 2 gitár-bassz-dob - 3 ének hangosítását értelmesen
mert leveteti az alapokat úgy, hogy meg sem nyekken a cucc, aztán befelé fordítja az alapokat, majd a koncert elejétől a végéig zúg az egész színpad, + fülmonitorral sem bírt el, mert a csökkentett hangerő ellenére sem volt képes kellő hangerőt adni a fülbe
aztán az utánunk jövő zenekar kifordította a közönség felé a ládákat, megtekerte a hangerőt és egyből nem lett gerjedés és rendesen röffent a koncert
mi meg végig szenvedtük a saját bulinkat ahogy kell, mert egyszerűen nem lehetett normálisan "dolgozni" a színpadon
itt döntöttük el, hogy megpróbáljuk fülessel megoldani magunknak a monitorozást
rendre nem szolták jól megfejteni ezt ugyanis a pultból sajnos
Baszki. tényleg annyi!
persze ez szubjektív, kinek mi felel meg.
én annak a kütyünek voltam a hangjával elégedett. persze az árától sokkot kaptam majdnem.
igaz a személyre gyártottakat nem néztem
kicsit soknak tartok 50 pénzt elkölteni arra, hogy lehet nem fog tetszeni amit kapok.
Mi bulinként asszem 5 ezerért bérlünk az énekesünknek fülmonitort. Dobosnak meg van egy saját kis keverője, azon beállítja a fülesbe az arányokat. Hagyjál már ezzel a hülyeséggel, hoyg egy szett használható fülmonitor fél millió.
Amúgy meg ízlés kérdése. Depi, Road, Tcs csak fülessel tolják, van ahol monitorláda sincs a színpadon, Samuék, meg a Fish pl meg csak monitorládákkal....és? Mindannyian hatalmas bulit csinálnak akár klubban, akár fesztivál nagyszínpadon.
Azért játszunk, hogy jól érezzük magunkat, meg a közönség is. Pont leszarom, ha fosul szól befelé a monitor pl. max nem mászkálok el annyit. Nyilván ahol nincs meg egy szükséges technikai háttér oda meg nem megyünk el játszani.
Mi bulinként asszem 5 ezerért bérlünk az énekesünknek fülmonitort. Dobosnak meg van egy saját kis keverője, azon beállítja a fülesbe az arányokat. Hagyjál már ezzel a hülyeséggel, hoyg egy szett használható fülmonitor fél millió.
Amúgy meg ízlés kérdése. Depi, Road, Tcs csak fülessel tolják, van ahol monitorláda sincs a színpadon, Samuék, meg a Fish pl meg csak monitorládákkal....és? Mindannyian hatalmas bulit csinálnak akár klubban, akár fesztivál nagyszínpadon.
Azért játszunk, hogy jól érezzük magunkat, meg a közönség is. Pont leszarom, ha fosul szól befelé a monitor pl. max nem mászkálok el annyit. Nyilván ahol nincs meg egy szükséges technikai háttér oda meg nem megyünk el játszani.
Azért válasszuk el kicsit a ki meg befelé szólás témakörét. Nyilván az ember szereti magát hallani monitorból, bár jópár helyen a monitorok olyan szarul szólnak hogy az borzalom.
DE!
Mi évek óta csinálunk szórakozásból bulikat nyaranta egyszer kicsiny szülőfalumban, ahol a hangosítás általában kimerül az énekekben + lábdob, pergő. Ergo monitorba se tud magába kérni az gitáros, mert nincs mikrofonozva. Ennek ellenére eddig mindig sikerült kifelé is viszonylag jól szóló soundot összelőni ( 2 gitár halfstack + bas 4x10). Persze, nem az optimális megoldás, de közel sem lehetetlen.
A legjobb persze az lenne ha fülmonitorokat venne mindenki, és akkor mindenki annyit kap abból amit akar, amennyit beállít magának.
Ha tényleg jó a hangosítás, simán elég lehet 15W. Sajnos a legtöbb kisebb helyen nem jó.
Hát blues-rocknak azért nem nevezném .
Én egyébként is ezt írtam: " Nekem legalábbis még nem mutatott olyat Mákos. ". Mutattál ilyet? Nem mutattál. Talán nem kéne titkolni a cuccaidat !!! ))
mit kezdesz egy olyan dobemberrel aki 123dB-eket !!! üt a pergőn ha jó kedve van, és akkor még bevallása szerint nem üti, továbbá képes szétcsapni a Dr. Killdrum verőket egy ütéssel, ha kicsit feszült?
Megtanulsz a szinpaddal elni. Magamat, meg pergot kerek a monitorba, azt se hangosan. Masik gitaris stokott belolem kerni, ami azert jo, mert ha atmegyek is hallom mit benazok. A tul hangos szinpad a legszarabb dolog a vilagon.
mondtam a Balázséknak, hogy vastag, "színházi" függönyökkel megoldható lenne.
de iszonyűan rugalmatlan egy társaság. Azért is hónapokig könyörögni kellett neki, hogy tegye át a pultot a zenekar mellől a bejárathoz...
Láttalak Titeket ott a Totemmel..mi is játszottunk akkor.
Nagyon hangosak voltatok, egyszerűen élvezhetetlenül. Az a hely szerintem kb. hangosíthatatlan, totál alkalmatlan koncertre.
én nem mizériázok csupán kérdeztem. viszont én is annak vagyok a híve egy 100-as fej aztán ha masteres a cucc akkor csak tekerészed a hangerőt és viszont lágytojás. Az oké hogy a tónus meg a hangminőség a fontos EZ ALAP de kell azért eljesítmény is. Nem kell túlzásokba esni (szerintem). Más kérdés ha te ráadod a fejed a "vonalból toljuk a cuccot" dologra akkor eridj oda 15W-os kombóval. Viszont amit Pyra írt én is annak vagyok a híve tökre. Ha nagy a színpad mindkét oldalon legyen ládám mert akkor hallom magam ha átmegyek amarra is. Ezután jön a szokásos 2x12 vs 4x12 :DDDDD
Személyszerint én nem vennék kisebbet mint egy 100w-os fej. Oké egy Soldano HotRod60+ más kategória. :)
és ragasszkodom a 4x12"-höz ha elég nagy a szinpad akkor mindkét oldalra, mert utálom ha átmegyek a túloldalra és csak nyomokban hallom magam.
De én, én vagyok.
Ezt neked kell eldöntened. Egy HiGain fej kis hangerőn is jól fog szólni, nem muszáj kihajtani.
Azért arra kíváncsi lennék én is, hogy egy teli ablakkal, oszlopokkal fa térelválasztókkal (mint egy membrán) ellátott helyet, hogyan lehet jól hangosítani? Nekünk mint műkedvelőknek igen komoly gondot jelent a jó hangzás elérése. Vagy a monitor túl hangos, vagy összemosódik a monitor és a fő hangzás és egy moraj az egész.. Persze még nincs soksávos EQ-nk a monitorokhoz sem, így csak a keverő adta 3 sávos EQ-val tudunk játszani, no meg a hangerővel. De, a sok ember tényleg rengeteget javít a hangzáson (kifelé ... kezdünk igen messze jutni a Marshall 10w-os fej hangos vagy nemhangos témától is ))
ezt nem én találtam ki. :) Olvass utána, beszélj pár ismerős hangásszal, ha nekem nem hiszel.
nyilván nem lesz egységes a hatás a terem minden pontján, de ott ahol a műsor történik "rendbehozható" a hangkép.
Továbbá írtam is, hogy ha még teltházad is lesz (tele a terem bionikus hangcsillapítókkal, vagyis emberekkel), jelentősen javulni tud az élmény.
Kifejezetten utálom egyébként az olyan koncerteket, amikor a kis tér ellenére is fölöslegesen túltolják a hangerőt, csak az ember füle fáj és kása az egész.
Voltam egyszer olyan helyen, hogy U alak két végén volt a színpad és bárpult és a bárpultnál lehetett csak elviselni a hangerőt.
A problémád részben értem, hiszen pl. a dobmonitornál szokott gond lenni, hogy a kontrolláda rászól dobmiksire.
De a frontcucc "általában" a miksi előtt van. és kifele szól. a miksi meg a "benti" dolgokat veszi, attól függően, hogy mi van "rárajzolva", továbbá mekkora gaint kapott a bemeneti potin.
Az esetleges gerjedés jól megoldható, hangszínek beállítáával pláne ha van több param eq a csatornán, és legvégső esetben jöhet a gerjedésgátlózás, "n" számú fix lyukszűrővel, meg egy automatával oldalanként.
A hangerőben túltolásnak egy igazán nagy hátránya van, hogy kibaszott hangos tud lenni.
Már arra gondoltam, hogy egy helységet hogyan lehet úgy hangosítani, hogy a visszaverődő hangokat elnyomjuk. Pláne, ha még mikrofon is van a teremben. Számomra ez felfoghatatlan, de biztosan van rá magyarázat.
Még a végén rábeszéltek egy min. 100W fej+láda cuccra és szóló karrierbe kezdek énekesek nélkül ))
Raul: Szerintem valami olyasmi cucc lehetett, én is azt kezdtem utána keresgélni..
Viccen kívül. Rossz akkusztikájú termet, pl sok üvegfal (ami rengeteg igen szemét reflexiót csinál), úgy lehet gatyába rázni, hogy túlhangosítod (elnyomod a viszaverődéseket), továbbá megtömöd közönséggel.
Az emberi testnél kevesebb jobb diffuzor van!
Én pl. itthon most a 300W-os fullcső fejjel gyakorolok + a 4x12", mert hiába vannak itthon a jól bevált gyakorló ccumók (hű társam már vagy 10 éve egy Line6 kiskompót, meg egy ZoomG2.1u), valami hiányzik...
Namost alattunk pont a háztulaj lakik. Döngetni nem lehet.. Mégis mosolyra tud húzódni a szám. :)
amikor a video-t töltötted fel akkor egy szürke marshall fej+láda volt hallható és látható benne, majd később már nem lehetett megnézni a videót, mert azt írta ki feltöltés alatt és most teljesen más videó van itt mint amit láttam első alkalommal... ))
Hali!
Mivel a próbáink helye és a "fellépéseink" helyi is egy igen rossz akusztikájú terem (max 80 ember fér el) a próbáinkon egy VOX AC30C2 és egy kis "pöcsköszörű ) Fender Mustnag III-as zörög és sokszor annyira hangosak kb. 20% meghajtásnál, hogy az éneket szinte eltapossák, ezért aggódok egy 100W-os kombó teljesítményétől, hogy 10-15%-os meghajtás körül lesz e rendes hangja és az nem lesz e túl hangos. Mivel hangzásban a MArshall felelne meg a mindenevő zenéinkhez azért indultam el a MArshall irányába. Mivel a pénz mint legtöbb esetben itt is erős korlát, nem akarok mellé lőni egy elkapkodott vásárlással. Mivel tapasztalatom is kevés ezért gondoltam azt, hogy ez a hely a legalkalmasabb egy döntés-előkészítő beszélgetésre
Eddigi tanácsokat jól átgondolom és figyelembe veszem pro-kontra az erősítő választáskor amiket itt olvasok. A hangzás és kezelhetőség lesz a leglényegesebb, de ehhez bizony utazni kell sokat, mert itthon nekem nincsenek ilyen cuccaim, hogy végig próbálgassam mind. Ez viszont rengeteg idő és pénz, hogy a meghirdetett cuccok közül melyiket nézzem meg és melyiket próbáljam ki.Tehát a vitáitok sokat segítenek! Mert ezek legtöbbje úgy gondolom tapasztalat alapján kerül ide. Ez a lényeg, nekem meg az még nincs
Egyébként Mákos Z50 vagy Horus erősítőjeinek hangja már szerintem nem annyira a zúzós zenére vannak kigyúrva...persze a hangfelvételek alapján ítélem meg..
A korábbi veidó amit rockerviktor tett fel (egy szűrke Marshall), no az hol van? Se a videót, se a cuccot nem találom a neten )) pedig meghallgatnám újra..
Hú, basszus kiadom novellába: Egy erősítővásárlás dilemmái...
Mindig ez a "hülye" teljesítmény mizéra. Mintha egy zenekarban az lenne a legfontosabb mi hány watt.
Rövid saját tapasztalat, aztán valaki vagy elhiszi, vagy kipróbálja, de szerintem ha egy erősítő jól meg van csinálva, majdnem mindegy hány wattos. Sokkal fontosabbnak tartom a tónust, és a rendes EQ beállításokat. Alacsonyabb hangerőn több középpel is sokkal hangosabbnak érződik a gitár, mint nagyobb hangerőn mid cuttal. A legfontosabb pedig az, hogy a gitár (vagy gitárok) és a basszusgitárt jól kiegészítse egymást, lehetőleg hagyjanak "teret" egymásnak, ne egy összefolyt massza legyen az egész. Ha ez megvan, akkor a hangerő már részlet kérdés, és főleg a hangosító feladata hogy rendesen megoldja. Ha hangosítás nélkül kell fellépni, akkor persze érdemes 20-30W körültől gondolkodni, de onnantól kb lényegtelen. Az kell megvenni, aminek a karaktere tetszik, és az adott zenekarban jól működik.
Ezt a 100 watt túl sok mizériát az életben nem fogom megérteni?! :DDD
Müpában ücsörgős koncerten egy 50-es JCM 800-as 2x12-es combon és egy 100-as 2203 fejen játszottam 2x12-es ládával. Mindkettő egyszerre szólt, és akár beszélgetni is lehetett a színpadon sokszor annyira halkan játszottunk. Semmi bajom nem vot a 150 wattal halkan.
Viszont rengeteget szívtam már nagyszínpadon 50w-os "pöcsköszörűvel"... :D
azt tudom hogy máki a zúzdára van ráállva (zenekarja is affélét nyomat, bár szte szerintem te is tudod : )) csak ezt arra írtam hogy a kolléga gondolkodott MákoSS cuccban. Amúgy miért baj az ha 100-as a fej? hangerőt ha lejjebb veszed akkor meg van oldva (persze a kereteken belül, amikor még ésszerű hangot produkál a cucc).
Tegnap volt próbánk, ahol egy JVM-en toltam. A tiszta csatorna sárga (narancs?) beállítása nagyon élethűen hozta a JMP chrunch-át. Más nekem nem kellett, de ez nagyon jól szólt!
Szerintem nem lenne neki jó Mákos cucca. Az tényleg nagyon jó metálra, de azok nem blues-rock cuccok. Nekem legalábbis még nem mutatott olyat Mákos.
Van egy 50 wattos peavey kombó az adok-veszekben, azt mondám, hogy ugorj rá, de legutóbb az atristfactoryban egy 30 wattos-on játszottam, de az is bődületesen hangos tudott lenni. A sima clean csatornája 2-esen olyan hangos volt, hogy elfújta a zenekar többi részét.
A fender topicba szokott egy kolléga dél-afrikából írni, aki Hughes and Kettner-t használ és nagyon szereti. Én is próbálgattam, nekem is nagyon tetszett. A 18 wattos már két csatornás, midizhető, mindent tud, hughes and kettner tubemeister 18 vagy a 36.
Kb. 2 perce tudtam meg hogy működik a JVM + GT-10 MIDI csatornaváltás! Az erősítőnek a saját lábkapcsolóját sem lehetett programozni! Csinálni kellett az erősítőn egy gyári MIDI reset-et! Utána láss csodát, azonnal működött a csatorna programozás és az erősítő a gyári lábkapcsolótól is vette a lapot rögtön!
Riffe: 180-200-ból kifutja egy Mákos 30W tudtommal (múltkor itt írtam én is hogy mennyi lenne a keret a közeljövőben fejre, én is 180-at szánnék rá. Mákosban gondolkodtam én is és azt írta nekem hogy ebből az árból egy 30W-os fejecske éppen kicsusszan) esetleg zaklasd meg. Remélem nem írtam ökörséget és jól emlékszem, ha nem akkor ezer bocs. Hozzáteszem a DSl50 és DSL100-ban nem sokan csalódtak eddig, veszett jó cucc.
"Azok nekem úgy tűnnek mintha egy plusz pedál (kiegészítő) bekötésére szánták volna."
Ez a lényege a 4 kábeles bekötésnek, hogy az erősítő előfokát kötöd be, mint egy külső effektet.
Csak egy jó tanácsot szeretnék még adni: - Ha nem szeretnél lemondani a GT-6-ról, akkor olyan erősítőt keress, aminek soros (serial) effekt loop-ja van! Megnéztem, lehet a GT-6 ost is 4 kábeles bekötéssel használni, de ezt inkább a BOSS-os topikban kellene feltenni kérdésként!
Az erősítőnek, amit szeretnél venni egy szál gitárral, és kábellel is kell jól szólnia, és legfőképp a Te fülednek kell hogy jó legyen, mert a multieffekt csak színezésre való! Az erősítő hang karakterének az effektezéssel is meg kell maradnia, pontosan ez tetszik a DSL-ben, hogy akármelyik overdrive pedállal megküldve a GT-ből, azonnal hozza a marshall overdrive soundot a clean csatornán is, persze ehhez tökéletesen be kell állítani a szinteket a GT-n!
Nem szeretnélek félrevezetni semmivel, ezt csak azért írtam le, mert a digitális hang keveredve a csöves hanggal, az már nem olyan, mint egy szál gitárral csak a fej!
Köszi a tapasztalatok megosztását! Bennem is az a félelem van, hogy a Marshall-os hangzás nem minden esetben jön be, de erősödik bennem az elhatározás, hogy megpróbálom ezt az utat ugyanis a Peavey Classic-ból azt gondolom macerásabb kiszedni a néha igényelt zúzást, de a clean hangzás kicsit buzergálva talán meglesz az a blues-os hang is amit szeretek!
Megnéztem a GT-6 leírását. Ott egy ábrán mutatja, hogyan kössem be kombóhoz, fejhez.
A leírás szerint: gitár bekötve a gt-6 IN aljzatba, a GT-6 OUT-ból (mono vagy az (R)) megy a kombó (fej) Gitár IN aljzatába VAGY a Returnbe!! No, itt van a zavar a fejemben... A GT_6-on van még ezen kívül externál IN és Out, de azok nem vesznek részt a kapcsolásba... Most, hogy is van ez akkor? Azok nekem úgy tűnnek mintha egy plusz pedál (kiegészítő) bekötésére szánták volna.
A 100W-tól nagyon tartok, mert ha teljesítmény felezésbe kezdek az még nem jelenti azt hogy az a hangminőség nekem tetszeni fog, és még lehet hogy így is sok lesz a próbákra...
Keresem tovább az 50W-os cuccokat... Annó felmerült a MAKOS erősítő is, ott volt 50W, ill. 30W, de sajna a 180eFt-os keret ebből a választásból is kitolt, pedig tetszettek a demo hanganyagai...
Kb. 4 hónapja vettem egy angol szériás JCM 2000 DSL 50-est! Egy régi angol Laney AOR 2×12-es nagy méretű ládát használok hozzá.
Boss GT-10-el használom 4 kábeles bekötéssel és a GT váltja az erősítő csatornáit is!
A tapasztalataim:
- sokféle zenét játszunk mi is, mindenhez találtam megoldást a GT-vel.
- A clean csatornája nagyon tiszta és csilingelős, nagyon adni kell neki, hogy bekarcoljon!
- Az overdrive csatorna kb. mindenhez jó effekt nélkül is blues, rock stb. gitár hangerő-potijával el lehet vele játszani!(csecsemőkaszálós és trappolós német sör metált az overdrive 2-es tudja!)
- A clean csatornát egy kis GT-s overdrive-al megküldve hihetetlen soundot ad! (De ezt a tervezője is leírta, amikor erről kérdezték:
1/2 gain állásban a clean csatornát megküldve, isteni hangja van!)
-Összehasonlítottam zsír új JVM 205C kombóval a közelében nincs a clean csatorna GT overdrive-al megküldve! Ég és föld a kettő!
- Azt vettem észre, hogy a digitális multieffektet is nagyon szereti! Lehet hogy most egy páran itt leköpködnek emiatt!
- A zenekarból kiszól minden hang még a 10 forintos G12L-35 hangszóróból is! El sem tudom képzelni, hogy egy komolyabb hangszóróval milyen lehet! (az előző koncert után megkérdezte az asszony, hogy az a kar, amit rángatok!!! (tremolókar), az miért ad olyan érdekes hangot! - csak finoman szoktam adagolni vele a feel-t, eddig nem hallotta ezt!- csodálkozom!
- biztos hogy van ettől jobb, ha van több pénzed, én is féltem amikor megvettem (nem szerettem a marshall hangot addig), de nem bántam meg!
- Biztos hogy egy 100W-os fejben több tartalék van, és persze headroom, de nekem eddig mindenhol elég volt az 50W!
- A csatorna kapcsolási lehetőségek miatt nem kedvelik szerintem sokan, de azt a kettőt nagyon tudja!
A teljesítményfelezés az meg olyan szerintem, mintha egy 4 hengeres OTTO-motorban lehúznád egy gyertyáról a gyújtókábelt és az az egy henger csak asszisztálna a 4-ből!
E konkrét típusnál nem tudom, de ez is vita tárgya lehet.
Hiszen kisebb hangerő kevésbé mozgatja a szórókat, a pentóda-trióda átkapcsolás meg a denevérfülűek szerint hoz más hangszínt. Én a Music Man kombón a felezésnél ezt a hangszínváltozást érzem (ha nem is hallom olyan nagyon), de zenében már nem annyira markáns. Csövektől is függ, de a műszaki megoldásokban nem vagyok otthon, a csöves topikban kérdezz rá esetleg - mindenki mást fog mondani.
A TSL122-re visszatérek még egy kicsit, mert arra nem kaptam választ, hogy a teljesítmény csökkentő funkció jár e valamilyen kompromisszummal? Milyen teljesítményszintre csökkenti le az erősítőt?
Henrik, brutál a zenek... TECCIK...
Bocsánat, még hülyeséget is írok! Tkp. nem boosternek volt használva a ZW OD, hanem inkább egy pre EQ-ként működött. Alapból levesz egy csomó mélyet, így kicsi gain-en, kicsi level-lel, tone pedig 1/4 és fél között, inkább a közepeket tette előtérbe. Jelszinten növelni nem kellett.
Classic 30 Head, és hogy on-topic legyen, egy standard T75-ös 1960-as ládával, és egy Wakk Wylde overdrive-val (boosterként csak) a Gibson Explorer után...
Érdekes amit írsz pár éve próbáltam Peavey classic 50-et és marhára tetszett a clean és crunch hangzása, de nem mertem benne gondolkodni, mert néha zúzost (deep, ac/dc, Tankcsapda) is játszunk, de azt gondoltam, illetve emlékeztem, hogy teljesen full gainen is gyenge volt a hangzása a Peavey-nek. Tehát, azt mondjátok hogy pedálokkal már ez is menne és maradna a clean is szépen? A kérdésemmel átköltözöm a milyen erősítős topicba! Elnézést a Marshall-os fiúktól!
Köszönöm az eddigi segítségeteket!
Amilyen Marshall-lal én találkoztam, annak mindenek krancsosodott a cleanje (ha mást nem, a szóró torzított be), talán a kis dsl kombó bírta még legjobban meg a nagy basszus fejek.
Bocsánat a topictól, de szerintem neked Laney VC30 kell vagy HandK 18-as, vagy Peavey Classic30 (vagy 50). Ezeknek jók a tisztáik, boostolva vagy kis torzításon fasza a krancs és tudnak vadulni is, szóval jazztől enyhe metálig (belezőst leszámítva, de tán még arra is) jók. Ráadásul minőségben nem állnak az utolsó helyeken.
Hangerő: relatív, érzékeny hangszóróval egy 20 wattos érzetre olyan hangos tud lenni, mint egy százas.
De ezzel nem mindenki fog egyetérteni.
Hali!
Lassan off-olom a topicot, de kb 180eFt lenne a projektre, nem volna akkor érdemesebb valamely Fender esetleg Laney csöves választani? DSL-ből melyikre gondoltok? Nekem ugye max 50-60W kellene, de persze lényeges lenne hogy a clean ne kezdjen már 5-ös állásban crunch-osodni...
A TSL nem nagy kedvenc itt a fórumon, bár Samu azt mondja, hogy a 100 wattos ( de csak a 100 wattos, nem a 60-as !!! ) -nak jó hangja van.
Nekem csak a 60-os volt szerencsém, de az szerintem tényleg nem szól jól. Inkább keress egy DSL-t, lehetőleg régi angolt.
Én egyébként nem ebbe az irányba gondolkodnék! Hanem mondjuk egy Tiny Terror, vagy valami H&K pici erősítőt (ez utóbbit nagyon könnyű hangosítani, mikrofonozni se kell!!! ), aztán legfeljebb azt visszakéred a kontrollba, ha kevés lenne a színpadon.
Nekem egy 100 wattos JMP-m van, csodálatos hangja van , de a színpadon/klubban is túl hangos - hát még próbán! Gondolkodom, hogy mit csináljak.
Sziasztok!
Egy kis tanács, segítség kellene...
Egy kis buli zenekarban próbálkozom a zenéléssel ahol feldolgozásokat játszunk. Rock, blues, egy-két alter zene, még mulatóst is ha arról van szó (ne kövezzetek meg érte, nem szeretem a mulatóst )Tehát igen sokféle hangzást kell produkálni, ehhez most egy boss gt-6-os pedál használok. A gitárom egy Fender American Special HSS. A Mesa hangzása tetszik, de az ár.... Tehát alternatívát kerestem. Az ár meghatározta mi jöhet szóba. MOst egy JCM2000 TSL122 van a képbe. És most a kérdés (végre) Mivel 100w az a fellépésünkön és a próbákon is sok... A teljesítmény csökkentő technológia mennyit változtat a hangzáson és mennyire csökkenti a teljesítményt? 50W-ra vagy 25W-ra csökkenti?
A másik kérdésem: mennyire lehet jól kihasználni fellépésen a fenti erősítő 3 csatornáját (gondolok itt a sok stílusbeli váltásra)?
Mivel inkább blues mániás vagyok az "igazi blues hangzás" fontos volna. Szerintetek mennyire alkalmas erre az említett erősítő? Sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni csak egy Fender mustang III-at és egy VOX full csövest, de MArshall full csövest még nem tudtam...
Ötletetek? Tanácsotok? Tapasztalatotok?
Köszönöm előre is!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek van ötlete. A barátomnak lenne szüksége segítségre, mert már kimerült a tudományunk!
Adott egy GT-10 és JVM 205C kombó, szeretnénk a JVM kombó 6db. csatornáját MIDI-vel vezérelni a GT-10 által! Természetesen youtube-on, nincs beállítás, hogy a GT-10 MIDI-s részét hogyan kell konfigurálni, hogy a JVM csatornáit kapcsolni tudja! GT-10 MIDI OUT -> JVM MIDI IN a kábelezés gyári Roland MIDI kábellel! Elvileg a JVM felismeri a GT-10-et, de a csatornákat nem kapcsolja, hiába próbáljuk tanuló üzemmódban a JVM-en elmenteni a csatorna kapcsolást! A GT-10-ben is állítgattunk mindenféle MIDI-s dolgot, de nem jutottunk előrébb!
Azt írták egy tesztben itt az oldalon, hogy egyszerűbb, mint SMS-t írni! Már ráment 2×3 óránk! A GT beállítása 4 kábeles bekötéssel kb.10 perc volt! Lehet hogy mi vagyunk nOOb-ok, de eddig meghaladta a technikai tudásunkat a történet!
Ha valakinek van valami ötlete, előre is köszönöm a választ!
Értelmes ajánlat esetén eladó lehet egy “dobozka” rock and roll…. 72 Marshall Plexi 50W, még point-to-point, legendás cucc, a hálózati tarfó újra let tekercselve, zöld a led ☺, egyébként full eredeti!!! Szóval ritka mint a fehér holló:
Eladó egy Marshall V412 láda is a képen látható állapotban: 50.000 Ft
A láda előre egyeztetett időpontban a vágóhídnál megnézhető - elvihető, a fejról egyeztessünk, kapcsolat a nevem alatt!
Olyan jellegtelen , semmitmondó hangú űrközpont, ezer gombbal, sok lehetőséggel, de egyetlen tisztességes hang nem jön ki belőle.
Saját tapasztalat, örültem amikor megszabadultam tőle!
Kinek van tapasztalata a DSL5 kis csöves erősítővel?
Ami szimpi nekem, az a kis hangerő (panelbarát), mert 1W is választható. Na meg hogy full csöves. A Youtube-os vidik nem mérvadóak, de ott jónak tűnnek.