ezért kell mindkét oldalra láda. Ha úgy se elég tedd ki a sidefill-be szépen beszólja keresztbe a színpadot.
a hangosító ember ismeri a gain potit a pulton.
Ha meg nagyon siránkozik, szoktam mondani hogy jöjjön fel és nézze meg. csak 2-esen van. Mivel ritka a fej nem vágják, hogy 300W, picit öv alatti dolog, de nem kell többet kardozni.
Most én is azt fogom csinálni, hogy elfordítom, már csak azért is,hogy ne lássák a Mesa feliratot a ricse,meg tanksapka, hooligans stb számok alatt :)
Viszont minden hangos a hangosítóknak!
Vegyem le, de ahogy elnéztem a mikrofont is sokan csak úgy elé biggyesztik.
1 óra mire beállna mindenki normálisan,de ugye arra nincsen idő általában.
És pont a lábcinből és az énekből semmi... :)))
A láda előtt a biztonság,de ha onnan kimozdulok, még magamat sem hallom.
Van baj.
Kell a fenének kontroll.
Jó dobos kell, aki megüti rendesen a cuccott.
Kis helyen nem kell kirakni a gitárt a frontra szól alapról.
Nagy helyen, meg szabadtérre meg oldalanként minimum egy-egy 4x12.
MákoSS akkor kezet foghatunk : D Én se szeretem a fül monitort ami jön a ládából plusz ha van esetleg valami monitor, de teljesen elé én sem szoktam állni a ládámnak.
Am azért dobtam fel a kérdést mert én szívem szerint A-t vennék, de ha van meggyőző érvelés B mellett akkor meghallgatja az ember, bemegy boltba és lecsekkolja, aztán kiderül hogy wáá tényleg jobb/rosszabb vagy nem : D Amit meg Korodilaszv ír tökre így van. Elmegy 2-3 szám a koncertből már megnyomja a füled és alig hallod magad :DDD
Nekem A van Marshallbol, mert ez jott olcson. A masik B. A Marshallt cipelem, mert van kereke. En nem szeretek elotte allni, eleg, ha off axisbol hallom magam, a cinek igy is szetbasszak a fulemet. Fulmonitor meg nem kell, en a nelkul is priman jatszom takk melle.
Röviden a többség szerint a B jobban szól, az A ból viszont valamennyire akkor is hallod magad ha szar vagy nincs monitor, nem a lábadnál szól. Én A párti vagyok, többször láttam hasznát. Ha valaki csak rendes hangosítással játszik, akkor vegyen nyugodtan Bt
Próbáltam a Silent-ben egy Madman-t, csak hogy kitérjek picit és bocs! nekem nagyon tetszett, jobban,mint a Rectifierem :)
Sűrű, vastag hangja volt, igaz fülesben.
Mindegy, ki kell próbálni egy T75-öt most már.
Én évek óta T75öt használok, jó ideig egy Madmannel most egy Engl blackmoretal, nincs vele bajom, amire figyelni kell a közepek beállítása, mert van egy zizis középfrekije amit nem szeretek de megfelelő mid és presence beállítással szépen el lehet tüntetni.
Én is variálgatok a szórókkal. 4db K100 2dbV30 2dbT75 2dEminence V128. Az egyenes ládában bármilyen kombinációban jól szól. A döntött ládámba próbálgatok, most már biztos a V30 felül bántóan sziszeg, alulra került, felül K100-ak itt ezek feszesebben szólnak, nem döng be annyira a mély. Minden mindennel összefügg. A T75 tompább tonusú lehet küldeni a magasat jobban "folyik" a teteje szólózásnál, és halkabb mint a többi, de használható ez is.
A T75 egyáltalán nem rossz. Csak manapság már mindenkinek valami butik cucc kell aranyból. Miközben mindenki tudja, hogy a kézben a sound ...
Ez pont olyan mint amikor legutóbb a fender fórumban keresett valaki egy hangszedőt, ami nem túl nagy jelű, van közepe és mélye, de csilingel is - és szépen sorban leírta a standard fender hangszedőt
Ha jól emlékszem, Samu is koncerten (korábban?) T75 -el nyomta, studióban meg (talán) greenback-el.
Na! Efféle érdekel, köszi!
Én még az MF280-nal is szenvedek, bár kőkeményen beleszól a láda mérete is, mert rettentő sok a mélyem,de még magas is van bőven.
Ja és anno egy haverom annyit említette a T75-öt, mint egy vacak szórót, hogy valamiért én is letettem róla,de addig éljek, beszerzek belőle! :)
Bajkeverőnél hallottam egy T75-ös és egy őőőőőőő.... mind1,nem ugrik be még mit és a T75 baszki nekem tetszett :)
A K100 az valami bazi mély tónusú hangszóró. Mély mint a mocsár...
Nekem zöld goodmans-el volt még hasonló tapasztalatom. Ott csak úgy tudtam értelmes hangot kihozni belőle, ha tökig letekertem az erősítőn a mélyet...
A K100 talán nem volt ennyire durván mély, de öblös volt léggé az is.
De nekem már az is sok volt... Megnéztem volna egy T75-el kombinálva mondjuk hogyan szól...
Annyira figyelnem kell a pontos szavakra, úgy értettem, hogy mondjuk több az alja, jobb az alja, kevesebb a közepe, több a közepe, magasa nem annyira bántó, mint a v30-nak? Szóval efféle vonatkozásban. K100 és V30 tök más, az biztos.
Domi vett egy SGJ-t, nagyon rendben van tényleg vicc áron, nem hiszem hogy az LPJ-vel gond lenne. Epinél jobb. Vagy a régi LTD EC 400 szériában is elég jó darabok voltak.
jó persze nem is azért mondtam :::DDD. Ha a lökőknek meg a doboznak nincs baja akkor hozza el az ember ez egyértelmű. Attól mert a bőrözés kicsit szakadt nincs benne semmi én is így gondolkodok : D Múltkor mondjuk láttam egy elvetemültet 190-be adja az A ládát. Na azt nem adja el soha : D (szerintem)
hát nem tudom gibbót mire vennék kinő a szakállam 600x :D Az majd eldől : )
Akkora a szórás a DzsiPzonokban, mint a Marshallokban legalább. Nálunk a Tim SGJ-n játszik ( újonnan valami 150 volt...), megszólal, ahogy kell. Ma volt bent nálunk javításra egy LPJ ( újonnan 190), rendben van a hangja. Studiot vettünk már 180 ért használtan.
B: akinek megér 30-40+ ezret, hogy "karcmentes" legyen a láda, az megérdemli :) Nem néztegeted, hurcolod buliról bulira. Szóljon jól. Nem 50 éves gyűjtői darabokról beszélünk (:
Én is így gondoltam. : ) Egyenlőre gitár marad, ÉS szépen lassan cserélgetem a cuccokat. Mellé építgetek pedálokat (jelenleg multit használok) vagy lehet hogy marad a digit. Fene se tudja. Az isgazság az hogy Studiot és LPJ-t nem akarok venni nagyon drága ahhoz képest "amit tud". Én úgy gondoltam hogy 4x12-es láda, aztán rátolom a fejet (nagy valószínűséggel DSL, bár franc se tudja lehet változik a véleményem mint mindenkinek az idő során). Utána pedig elkezdek gyűjtögetni egy Gibbóra. Viszont ma sasolgattam a Marci ládákat feljebb ment a bolti ára valószínűsíthető hogy felkúszik a használt piacon is. (ami egész jó állapotban van 100-110 környékén mozog).
Lent vannak az árak, érdemes bizniszelni, 1960A kissé leharcoltan már 85 körül is lehet, egy jobb Cort, vagy Epi is megvan 100-120 körül (Gibson LPJ meg 140-150), DSL meg 150 körül. Nyilván egyben sok, de azért egyik sem elerhetetlen álom.
Pont ugyanaz a technológia, sasszi, kialakítás a jcm900, dsl, tsl-eknél. Sok a gyorscsati amik oxidálódnak, bias áramkör megoldás necces, ha meghal, mennek a végcsövek is legalább, trafókban a sima ragasztószalag szigetelés szereti lemarni a vezetékről a szigetelést, folytassam? :D
Ami eddig túlélte, aztért nagy valószínűséggel még pár évig bírja.
háááát most jelenleg 2x12-es ládám van. Egyenlőre (nemsokára sikerül) beszerezni egy Jensen lökős Behringer BG ládát (meglepően jól szól!) aztán fejcsere (jelenleg IC-s kollega szolgál ami egész jó, nincs vele problémám, csak hát jön a munka világa pénz áll a kézhez plusz ott a kíváncsiság hogy egy csöves cucc vajon milyen lesz? : D). Nem tudom mi lesz még teljesen pontosan puhatolózok mindenfelé, gitár egyenlőre superstrat (meg vagyok vele elégedve, Cort KX1Q). Gondolkoztam hogy veszek egy jobb minőségű les paul-t, Vintage, Epi esetleg ha sikerülne egy Edwards. Majd még kiderül ,viszont úgy gondolom hogy a jelenlegi gitárommal sem lenne egy összecsapott kaki dolog és kásahalmaz az egész.
Ha megadja a jó Isten akkor egy 1960A-s láda később plusz tényleg egy igazi LP de hát ilyen fiatalon mint én ez még csak álomkép. Ki tudja mi lesz később. No de köszi a hsz-t mindenkinek, sokat segítettetek remélem sikerül összehozni és meg lesz az öröm. Rák end Roll, csumiii : )
Te Mákos, az itt sokat emlegetett régi DSL100 (vagy az 50) konstrukció, javítás, sokáig szolgálás/megbízhatóság tekintetében milyen?
(Meg az itt off Van Halen-féle Peaveyk, EVH-k? -ne kelljen már ezt külön topicokban kérdeznem, bocsánat.)
Köszönöm.
Régi DSL 100 vagy TSL 100 simán megoldja az ember életét, ha Marshall chrunchra vágyik. 6100 is jó. Annak viszont tényleg macerás kissé a szervizelése.
Viszont az összes felsorolt cucc erősen igényli a 4x12-es ládát. Különben sosem mutatja meg az igazi értékeit.
Ja és messze a legjobban Gibsonokkal szólnak, ami kissé megdrágítja a tuti receptet... :D
...aztan elkezdesz kiprobalni a vilag minden tajarol mindenfele ritkabb cuccot, es rajossz, hogy ez is csak a jeghegy csucsa, amde kivalo igaslo. Mondjuk mindenki talalja meg a sajat hangjat, nekem mar azvelvasszava jatekerzetet, ha a plexin osszejumperelem ket csatornat :)
Amúgy sosem volt gondom a dsl-el. Szolgáltatásban többet nyújt, mint egy egycsatornás, plusz ott van a reverb mindkét csatira. Meg ugye a loop. De akkor is mikor megpengeted más a két fej. A DSL-en mikor játszol akkor te is és mások is nagyon jónak, "marshall"-osnak hallják kívülről, kiszól a zenéből,teljesen nagyszerű ROCK. A Jcm800 2203 ugyanez kívülről, viszont TE érzed a különbséget NAGYON. Máshogy "viselkedik" az erősítő. Ez egy ÉLMÉNY.
Jó a dsl, ennyiért kapsz is. A tiszta csatin kapcsold be a kráncsot, és hajtsd meg egy jóféle overdrive pedállal. Csak arra vigyázz, hogy közvetlenül ne próbálj ki mellette egy jcm800-ast is :)
Régi DSL100-ak nem a megbízhatóságukról híresek, problémák tárházaival lehet találkozni (pl. reverb gondok) viszont megfizethetők és embertelen jól tudnak szólni, főleg a zöld módot megpedálozva :)
You should select an attenuator that can handle at least as much power as your amp puts out.
Amplifiers are generally designed to operate clean, and most manufacturers specify the output power as clean power. When you run the amp full blast, the output devices actually become more efficient because distortion is not considered. Under those conditions, the amp may be capable of putting out as much as 50% more power than its rated clean power. Be aware of that when choosing an attenuator, because the idea of using an attenuator is to run the amp full blast into power tube distortion and then controlling the level going to the speaker. If you are going to dime a 50 watt amp, you should choose a 100 watt attenuator. "
Szevasztok !
JCM2000 DSL100 fejhez használható-e 50 wattos Attenuator ,
Okoz-e ez valamilyen problémát, vagy mindenképp 100-ast igényel ?
Előre is köszönöm a tanácsokat !
hááát most még csak nézelődök használtan olyan 150-200 ropit szánnék rá. arra is gondoltam amúgy hogy lehet beugranék hozzád (ha ilyen árban van nálad valamilyen készített cucc), mert amiket az oldaladon néztem meg a neten az szííípen szólalnak meg. (nem akarok nagy hülyeséget mondani, tán az általad készített cumók többség az high high high gain, az meg nekem nem biztos hogy tökre passzolna a körbe : D). hááát akkor még nézegetek meg keresgélek. A régi DSL még passzolhat a keretbe. Ha jól látom a piacon a használt árakat. No majd még biztos neked is lesz ötleted meg Samu is biztos tud valamit hozzárakni vagy bárki más. Várom a többieket is : D És köszi az eddigieket is.
Samu: (csak hogy akkor legyen élet : D , meg bárki más aki tud írni érdemleges dolgot, talán ha jól tudom te nagy Marshall szaki vagy :'D). JCM200 DSL100/DSL 100H-ról vélemény? Ha összegyűlik a pénz akkor egy "örök életű" (tudom hogy nincs ilyen) cuccban gondolkodok valami olyasmi fejben ami teljesítményre kiszolgál mind koncerten és próbán is. Hard rock és heavy témában mozgok a zenekarral. Igazándiból amit hallgattam a neten az tetszett. A "H" széria is tetszik hangzásra is, de amikor nézegettem képeket a neten a belsejéről kicsit rám jött a félsz. Na akkor utána olvastam és jó pár helyen írják hogy "hulladék". No hát ebben kérnék segítséget hogy ha esetleg volt randevúd ezzel a szériával akkor írd már le a véleményed légyszíves, mert nem szeretnék én se olyan cuccot venni (főleg ennyi pénzért) amivel csak a szakihoz járkálnék szereltetni.
Plusz még egy kérdés: 6100LM 30th Anniversary-t hajtottál e és ha igen akkor mennyire jött be ?: D Tudom hogy elég furán kérdezősködök jelenleg felmérés folyik : D Remélem nem baj.
OD2-es csatornát használtam green módban. Gain kb 3.5-4-esen.
Presence 0, resonance kb. 4-esen. Csatorna eq-k nagyjából középen.
Nem volt valami patent állapotban a cucc. Egy csomó mód meg se szólalt rajta, de még így is sikerült pillanatok alatt a 2203-hoz kisértetiesen hasonló soundot belőnöm, ami aztián a koncerten is bizonyított.
Egy V30-as és egy T75-ös 1960A ládán játszottam. A V30-elég idegesítően szólt. Az nekem ritkán működik, de a kettő együtt azért csinálta a dolgát :)
Tegnap végig toltam egy 1.5 órás koncertet erdélyben egy Jvm 100-as full stack-kel.
Azt kell mondjam, le a kalappal. Aki ezzel a motyóval nem tud jól szólni, az a legpuccosabb vintage Marshallal sem fog :)
Eladnék egy 1960B ládát, 70-es évekbeli G12-H30 Blackback szórókkal, Veiger huzattal, kerekekkel. Ára 130.000.- Ft Csere, alku felejtős.
Érdekelne 1936 láda G12-65 szórókkal vagy esetleg V30-akkal.
Esetleg üres 1936 láda és JCM800 üres fej doboz is.
1) Marshall 3540 basszus erősítő az Integrated Bass System sorozatból. 2X200 Watt. Két ládát tud hajtani úgy, hogy mindkét hangot egymástól függetlenül ki lehet rajta keverni.
2) Marshall 1525 basszusláda. 2X15, 500 Watt, 4 Ohm.
3) Marshall 1540 basszusláda. 4X10, 400 Watt, 8 Ohm.
A teljes cuccot egyben szeretném eladni, de értelmes ajánlat esetén megbontom.
200k
Eladó Marshall JCM-800 1982 tipusú gitárláda Celestion G12-80 16ohm-os 55HZ-es 80w-os hangszórókkal, szép állapotú, kerekekkel,fém kerék adapterekkel....Teljesítmény 320W, 16Ohm.
Hangszórók:100Db, T2876 membránkód: 444, kosárkód: minden hangszórónál egyforma BN, azaz 1980. Februárban gyártották őket. A hangszórók újszerű állapotúak, eredeti gyári bekötés, nem volt még megbontva.
A G12-80 a H30-as Greenback nagyteljesítményű utóda.
Hangilag konkrét, telt, a legvastagabb, legdinamikusabb, legütősebb hangú láda amit eddig hallottam.
Lehet, hogy eladnék egy 1982-es JCM 800 4104 kombót. Hadd ne kelljen minden erényét felsorolnom. A lényeg: 240.000.- Ft az ára. Csak addig érdekes, amíg a kiszemelt fej megvan.
Van egy saccperkb oraber, amit en is belovok magamnak, nyilvan a sajat tervezesu cuccok utani hasznot veszem alapul. Azt meg nyilvan nem fizeti meg az, aki valami noname csodat hoz. De en ezt el is magyarazom meg a telefonban/imelben, hogy nagyon szivesen nekiallok fejteni, csak a vegen lehet dragabb lesz a leves, mint a hus.
Változik a világ. Nekem pl eszembe se jutna megcsináltatni hangszórót ha beszarna a ládámban, inkább vennék egy újat. Fele tudja meddig bírná a javított, mindig bennem lenne hogy mikor adja fel.
fura dolog ez.
Sajnos a régi igazán értő szakik közül már csak alig maradtak. Helyettük meg nem igazán lettek. Én nem is tudnám, hogy most kihez forduljak ilyen problémákkal. Az erősítő építős topikban is hamarabb össszeraknak egy trendi új moddolt kapocsolást, mint megfejtenek egy régit, vagy egy ismeretlen típust ha nincs hozzá rajz.
Persze, lehet hogy van gyakorlati szerepe. Elméletben nekem valaha régen úgy magyarázták az abszlolut fázishelyesség fogalmát, hogy ha megrúgod a lábdobot, akkor a léghullám kifelé indul, megnyomja a mikrofonmembránt, aztán történik ami történik útközben, végül a lehallgató hangszórónak kifelé kell elindulnia. Sokat próbálgattuk jó Morcz Csabival egy Tannoy Classic Monitoron, forgattuk a fázist. Ő hallotta, hogy mikor volt jó fázisban, én nem. Természetesen egy hangszóróról beszélek. Két hangszórónál egyértelmű, ha nem azonos a fázisuk.
Én meg csak azt tudom elmondani amit az apámtól tanultam, illetve megtapasztaltam, továbbá, nagyon jó ismerősöm lett egy barátom révén a Somodi (nem Somogyi!) Bélabácsi aki valaha a Kozmosz szervízben dolgozott.
A 2000-es évek elején ő javítgatta nekem a beteg hangszórókat gombokrért.
Egyébiránt gitár ill basszusládát sose láttam tönkre menni! Olyanra emléxem 40 év távlatában, hogy papírozni kellett mert megsérült, vagy "kilágyult" a papír nagyon vintage cuccoknál. Ezt apám otthon házilag pl. tojásfehérjével javítgatta egy darabig. aztán csak papíroztatás lett a vége előbb utóbb.
Ok, nem vagyok gyakorlati szakértő, csak azon gondolkozom elméletileg, hogy mi van akkor, ha a guitar inputra felváltva küldesz mondjuk egy lábdob felvételt. Egyszer ilyen, egysze meg amolyan fázisban ? Akkor is különböző irányokba indul el a hangszóró mindkét alkalommal nem ? A membrán a nyugalmi helyzetéhez képest mindkét irányba azonos mértékben térhet ki a tekercsén folyó áram irányától függően - szerintem.
na körbe írtátok itt most már :_D És igen dolgozik hátra is de amit Pyra írt az a korrekt teljesen szerintem is. Suliban van 2 láda amiben meg van szorulva a tekercs, kézzel nem bírjuk benyomni......