Hogy mi? ...ja, elsiklottam fölötte szájkaratézás közben :D Fogalmam sincs, milyen pedálokat használ, nem jegyeztem meg. 2 od az biztosan van. Legutóbb, mikor találkoztam az öreggel állítólag verekedtünk, de egyikünk sem emlékszik rá, mert merevrészegek voltunk :Đ
Soundhunter kolléga tudna felvilágosítást adni az ügyben, ő rendszeres kapcsolatban áll Tibi bá'val, meg Samuék is jétszottak együtt nemrég.
Ez is korrekt árban van...
És ugyanugy svájci akár a Vovox..
A Gotham teszteredménye az Evidence mellé sorolta a kábelt, számos hazai hangmérnök, gitáros egybehangzó véleménye szerint...
De ez is nagyon jó ár-értékben.
Gotham gitárkábel Valamint, ami még elég jó kábel ár-értékben a Klotz T.M Stevens..Igaz basszus gitárhoz ajánlott inkább, de nagyon jól szerepelt, amikor leteszteltük.
Az tény, hogy a Vovox és az Evidence etalon, de lehet nem érnek annyival többet, mint amennyivel jobbak..
Bár aki csak a tökéletessel elégszik meg és nem számit az ár, annak az való! :D
De az is tény, hogy a kábelek között jelentős különbség van hangzásilag...
Azok tul vannak arazva itthon szerintem. Ami eleg olcso es jo meg a van damme xkr. Vekony vezetos, kis kapacitasu. Viszont a gumikopeny is vekony, nem birja a strapat. Olyanoknak valo, akik tudnak ra vigyazni. Tehat hatarozottan nem nekem :D
Egyébként most itt kint Vox kábeleket vettem magamnak, és konkrétan azért, mert narancssárgák, és akárhova teszem is le őket, mindig azonnal megtalálom...
Nem akarok ezen a lényegtelen dolgon akadéskoskodni, csak mert ismerem: szerintem sose volt műszaki iagzgató, a Szent István meg már mitől lenne a saját stúdiója ? A többi stimmel, jó arc, írt egy Sztereo technika c. könyvet a magyar Rádión belüli technikusképzéshez. A hangjáték felvételek főnöke volt. A rádió kvadrofon kísérleteit ő kezdte. Megszállott villanyvonat gyűjtő.
A kábel ügybe nem folynék bele, nyilván számít, más kérdés hogy hány százalékban. A hallásunk tökéletlensége bizonyára összemérhető egy kábel átviteli tökéletlenségével. Speciell én is leszarom.
Nem emlékszem a márkára, de este megnézem, aztán megírom. Az tuti, hogy iránya van a hangnak, egyféleképpen kell bekötni. Régen a Mária tér környékén jártamban vettem...
Ez így megint okés. Másik példa, hogy nem szól annyival jobban egy Slver a DSL-nél, mint amennyivel drágább. Nálam is van olyasmi, ami a nekem szintén megfelelő cuccoknál sokkal drágább, és csak fikányival jobb azoknál. Ezt mindenki maga dönti el. Kábelből tuti nem vennék soha sem drágát, teljesen fölöslegesnek tartom. Persze a drága az relatív.
Hivom is a Varga Zolit, meg a Bruckert, hogy a Supersizeban csereljek le az osszes jelkabelt fali bontottra (Y)
Valszeg azert nem te elsz hangfelvetelek keszitesebol, netan hangtechnikai berendezesek tervezesebol, mert a fuled a limitalo tenyezo. Kritizaljam a Usain Boltot, mert nagyobbat lep, mint en?
Szerintem aki megengedheti magának, vegyen fasza kábelt, lehet hogy kicsi a különbség egy bizonyos szint felett, de van. Persze minél drágább egy kábel (vagy általában bármi) annál rosszabb az ár érték aránya, de ettől még jobb. Azt hogy kinek meddig éri meg, maga meg a pénztárcája dönti el
Ez gyenge volt, de ha csak ennyire telik, hogy kivágd magad, hát lelked rajta. Olyan sok pénzért hallani olyan kis különbséget, olyan speciális körülmények között, hogy annak már semmi értelme, pláne olyanoknak, akiknek 5 kHz-ig szól egy gitárszóró. Remélem sokat költöttél kábelre.
Pfff. megint csak mákos maradtál. Amúgy van rendes gitárkábelem, meg van rendes hangfalkábelem is, bizonyos szintig van értelme, de annak, amit te itt előadsz, már semmi értelme, ez pont olyan, mint a gyámánt tüske a hifi cuccok lábán, de nyomjad csak, hátha valakit érdekel. Végülis nem tilos, ez egy nyilvános fórum.
Mivel azt írtam, hogy idézem: "nem igazán kotnyel bele a hangképbe, ha csak nem ultraszar" ezért majdnem ugyanazon a véleményen vagyunk, így én viszont simán egyetértek az általad írtakkal.
A szar, elhasználódott, kontaktos kábeleket hagyjuk, amelyek miatt már recseg a hang. Nem azokról írtam.
Szerintem a fórum összes denevére elvérezne egy olyan vakteszten, amelyen egy irányjelölt kábelen visszük a gitártól a szóróig a jelet, majd ugyanígy pl. egy 2*1mm2 mtk kábelen. Persze ha nincs hegesztőtrafó a cucc mellett. Gitár és erősítő közé persze árnyékoltat illik tenni, az mtk meg nem az, de ha egy rendes hálózatra vagyunk dugva, és nincs erős el.mágneses tér a közelben, akkor ez is megteszi, erősítő meg láda közé pláne.
Akinek ilyen fontos a kábel téma, az nem írhat olyat, hogy 5000 Hz-ig szól a gitárszóró, annak azt kéne írnia, hogy 5000 Hz-ig szól bizonyos csillapítás alatt, 5000 fölött is szól, csak az már bizonyos csillapítás fölött van, meg ott eleve kevésbé érzékeny a fül, így nincs akkora információtartalma, még azonos csillapítás mellett sem, ez ugye a Fletcher-Manson görbéből adódik. Jajj, Mákos, a kábeleket fetisizálod, de hangsugárzókból meg nem akarsz denevéreknek való 30 kHz-ig szólót? Milyen szakember vagy te?
En sommer colonelt hasznalok, sokan kopik, mert nem mega-kicsi kapacitasu, amivel szokas dobalozni, amde sokkal nyitottabb, levegosebb, "zeneibb" a kozeptartomanyban, ahol eleve szol a gitar. Es nem veszes, 1000 korul van/meter, es eleve szinpadra fejlesztettek, massziv, vastag, megis hajlekony.
Én is labogát használok és nem zajos boardban.
Mondjuka multkor majdnem kidobtam.Vakteszten egy LAVA kábellel csúnyán alul maradt.
Nem csak hype dolog ez simán hallható
Nekem van egy Laboga kábelem, ami olyan irányított fajta. Vakteszten is simán lehet érezni a különbséget: nyitottabb, dinamikusabb a Laboga, mint a sima "lédig" Klotz kábel Neutrik csatlakozókkal.
Mondjuk amikor pedalboardba megy a kábel én nem amp inputba, akkor használhatatlan, mert kurva zajos...
Van ami tenyleg tulzas gitarra,tekintve, higy kb 5000 Hz-ig szol a hangszoro, es egyeb, szelessavon felvett hangszerek pl basszusgitar profitalnak belole leginkabb. Meg persze sok a hype faktor is azert, aminek bedol az ember, ha nem tudja, mit keres :) milyen kabel volt?
Egyszer rádumáltam magam, hogy veszek valami szuperkábelt, hogy az milyen. Valami 30e volt 3m kábel, iránya van a jelnek, meg minden. Aztán összedugtam a cuccot ezzel, meg a mezei kábeleimmel, és én nem hallottam semmilyen különbséget.
Nem mondom, hogy átbaszás az egész, meg azt sem, hogy olcsó szar kábelt kell venni, mert a szar, az szar, recseg meg minden, de hogy én többet nem veszek kábelt 10,000/méter áron, az biztos.
Nem értek egyet. Nemrég próbólgattuk végig a teremben a kábeleket hogy kidobjuk/megcsináljuk ami nem jó, senkinek nincs ultradrága kábele, de így is nagyon nagy különbségel vannak. Volt ami annyira tompán döglötten szólt hogy azonnal ment a kukába. Ehhez nem kell tökéletes akusztika, sőt 100% hogy egy laikus is simán meghallja akkora volt a különbség.
A zajjal kapcsolatban szerintem érdemes megkülönböztetni "hasznos/természetes" zajt és "káros/technikai" zajt. Pl egy single coilnak van zaja, ami bizonyos szintig természetes, nem zavaró, ez adja az ízét. Egy rossz kábel zaja teljesen más, zavaró.
Félreértés ne essék, élőben én sem látom értelmét a csúcskategóriás kábeleknek, nem is arra valók, de egy normális középkategóriát igenis érdemes megfizetni. Ha valaki pedig komolyan gondolja a felvételt meg tudom érteni ha beruház 1-2 drága kábelbe.
A Genelec szórók a saját stúdiójában vannak a Szent István zeneművészeti szakközépiskolában és régen volt műszaki igazgató, nem mostanában. Fősulisként jártam az óráira, ami nem a fősulin volt, hanem az említett stúdióban. Ott sok érdekes dolgot hallottam, tanultam.
Én nem hiszek abban, hogy egy szinte mindig tökéletlen akusztikai közegben volna jelentőssége ennyire a kábeleknek, ha még egy stúdióban sem hallani. Pedig ott volt minden. Majd ha valaki pl. egy tökéletes akusztikai közegben, a témához kiváló füllel leül egy stereo rendszer elé, és pont 60 fokban jön rá szemből a két oldali hang, akkor talán hallja a kábelek közti különbséget, és boldog lehet vele, mert szart sem ér a színpadtechnikában az aranyárú kábelekkel, pláne, ha a gitár esetén pl. zajos single coilokból jön a hang. Meg a torzítás is egy túlvezérlés, a szinuszos jel négyszögesedése, ami nem kívánatos volt egészen az 50-es évekig, aztán a tervezési hibából, vagy másképp, a szándékosan nem lineáris munkaponti tartományban használt cuccokból divat lett (hála Ismetennek! ) ezek után kábelfetisizálni, hácc, elég gáz :) Többek között öreg, zajos erősítőkből, öreg single coilokból jövő hangok a legkedveltebbek közé tartoznak, és a sima villanykábel nem jó... ez vicc.
Lényegtelen, de nem tudok róla, hogy Újházi László MR műszaki igazgató lett volna. Egyébként lehet, hogy már nyugdíjas volt, amikor genelecek kerültek a rádióba...
Kedves szakik, tessenek mán esztet nekem széjjelrészletezni bekötésilegm, szépen kérem.
Szóval milyen kimenetből milyen bemenetbe vezet a jelút Tátrai esetében (netán beállításssal). Csak mert érdekel.
Azt látom a koncertfelvételeken, hogy egy kis 20w??? mesa áll egy Marci láda tetején mellette egy vagy több plexi half stackkel és néha a kombó is van mikrofonozva, de a kábel kábelovicsokat követni nem tudtam.
Köszönöm szépen.
Semmi bajom a Silver-el, nekem is bejön a hangja, egyszerűen ezeknek a tisztájában nem hallok semmi hú de extra jót. Elég sokan használják, főleg koncerteken, élőben - egy remek workhorse. Frusit is bírom, de hogy ezek mögött mikor hallani a Silvert, azt én meg nem mondom :)
Értem mit mondasz, nem mindenkinek jön be. Viszont ez a Frusiante fender gitárhangja ami az utolsó lemezein hallasz amikor a Redhotban pengetett. Nekem bejön az a kissé kompresszált hangkép. Zenébe jó. Nyilván semmi sem üt ugy ahogy egy plexi, de azt ne felejtsd, hogy még a Tátrai is átviszi a Mesa előfokán a gitár jelet mielőtt a Plexibe megy, mert azzal a dinamika/hangerő különbséggel amit a plexi produkál nem sok gitáros tud mit kezdeni ha a tiszta hangszinről beszélünk.
Szerintem pont a tisztája elég nagy kompromisszum egy plexihez képest pl, pont az a fasza íz nincs meg ütés benne amitől egy marshallnak bele lehet szeretni a tisztájába... Tiszta, steril....ízetlen....
Most nyomhatnék egy tactical facepalmot, de hadd ne kelljen az asszimetrikus jel (aka gitár), szimmetrikus jel és a hangfal kábelek közötti különbségekről külön témát nyitnom (:
Bártan kérdezd akár Újházi László (ex MR műszaki igazgatót) a stúdiójában.
Nem véletlen lézetnek méterenként több tízezer Forint árú gitárkábelek sem, bár a bár az ilyenek leggtöbjénél gyári tucattermékeken próbálva nem jön ki az összes előnyük, de tanulságos végigpróbálni az életben legalább egyszer. Stageshopban volt régebben mindenféle, egy Tom Anderson gitárral egy Tone King legegyszűbb kombón végigpróbáltam párat. Volt meglepetés. Ezek persze élő szituációban használhatatlan kábelek, egyrészt nem viszel fel ilyen értéket a színpadra,hoyg összetaposd, másrészt merevek, mint a kis kukim.
köszi, rég hánytam be ide képfeltöltés-es képet, elkúrtam
amúgy szerintem pont a kábel nem igazán kotnyel bele a hangképbe, ha csak nem ultraszar
sima villanykábel is jó, ha nem rohad, pláne, ha az Újházi László (ex MR műszaki igazgató) stúdiójában jó a villanykábel a Genelec ládák közé...
Máki- Georgels kábelt használok, nem 300 hanem kb 1500ft/m tudtommal. Ja és az 1500ftos jackekkel igy is Hitchcock-i ára van a kb 10 pedál meg a GSC 3 kábelezésének, Amugy meg azt áruld el, hogy a Gary erősítőjébe mi van ? :)
Most nézem, hogy véletlen ideszemeteltem. Ha már így alakult, megpróbálom jóvátenni egy képpel. Akinek erre nem áll fel, az nem is értem, miért van itt
A 10 méter 300 Forint/méteres kábeled és a 14 db, szintén 200Ft-os patch kábelekkel összekötött full smd pedáloddal együtt nem mindegy? Egy szál (jó) dróttal úgysem használod soha.
Mákos úrfi!!!! Tudom, hogy csak szivatni akarsz, mert már az agyadra mentem a kondi kérdéssel! Pont fordítva igaz - épp az a baj, hogy túl jók a kondik:) A gyártás korszerűsödése miatt hifi hatást ad az erősítő és televágja olyan magasakal amik nem kellenének. Nekem a legjoptimálisabb hangú Marshall ok a Mullard Mustard kondikkal szereltek voltak. A 2203 ból is az tetszik a legjobban bár abból csak a fémkapcsolós verziókban volt található tehát az első 1-2 év . Utána váltottak kondit ami sokkal gyengébb hangú. Aztán meg mikor jött a JCM 800as széria abban található a Mullard után a második kedvenc az Orosz legó formályú kondik. Na ezért is szólnak jobban sokszor a jcm 800-asok mint a 1977-80 as Jmp-k.
Nekem a 25/50-es van, és főleg az jön be benne nagyon, hogy kezelhetőbb hangerő, mint a JCM800. JCM800 nekem csak nagyon hangosan szól igazán jól, a Jubilee meg kicsit lejebb is. Meg nekem nagyon bejön az a diódás torzított csatorna is. Szerintem rendesen kurvajó!
Igen nekem emiatt inkább a tiszta csatornája volt meggyőző. A torz hangja azért alul maradt a 2203-asom mellett. Bár jó hang az is, de annyit kínáltak érte, hogy pont két 2203-at lehetett venni az árából akkoriban amikor eladtam. Most viszont szerintem ez a thoman ár reális a 2203 reissuehoz képest, hogy ez olcsóbb. Bár a Marshall kihasználhatta volna azt a hájpot ami ekörül az erősítő körül megy a gyüjtök körében.
Bár, ha azt vesszük, hogy elvileg a Jubilee = JCM800 + egy diódás torz csati, akkor mintha kicsit kispóroltak volna ebből a fejből a JCM800-hoz képest...
Tényleg jó!! :)
Azzal viszont, hogy 2x12-es ládában a V30 verhetetlen nem értek teljesen egyet..:D
Hogy a V30 2x12-ben jobb mint 412-ben,az lehet, ugyanezt mondta a múltkor Szász Feri is nekem, de ez attól is függ milyen zenét játszunk..
De azért annyira nem "verhetetlen" a V30 2X12-ben....;)
Pl, a Celestion MC-90, a G12-65, G12-80...sokkal zeneibben szólnak, ha csak a nagyobb teljesítményű celestion hangszókat nézzük,és a kisebb teljesítményűekkel most nem foglalkozunk.
De, ha neked az a nyerő, akkor nem beszéllek le róla! :P
Elvégre a vintage az vintage!!
A Classic Lead a G12-80 1777-es membránkódú hangszóró utóda..
Hasonló a karaktere, de kicsit szegényesebb a hangzás..
Nem tudom láttad/ hallottad e ezeket a teszteket, de itt van némi öszevetési lehetőség, a hangszórók hangzásával kapcsolatban.
Igaz elég szubjektív ez így mert a hangszórók más-más erősitőkkel másképp szólnak jól..És az igazság nem itt, hanem élőben és zenében derül ki..
13 Celestion hanszóró teszt 27 Celestion hangszóró teszt
A különbséget azért minimálisan lehet hallani..Aztán, hogy kinek mi tetszik azt döntse el maga..:)
A G12-65-nek tényleg nagyon jó hangja van, gyárilag a korai JCM-800as kombókban mindegyikban az volt, de később lecserélték a G12-70 hangszórókra amiknek közel sincs olyan jó hangjuk..
Nkem is a 4104es kombómban az van..
Nem sokan tudják, de a G12-65-ös hangszóró a G12M-25 utóda, nagyteljesítményű verzióban..A hangkarakter is hasonló, de nincs annyi teteje és kicsit lomhább.. Hasonlóan kicsit kompresszált hang, ugyanúgy 97DB-es...A JCM 800as ládák zömében egyébbként ilyenek vannak és nagyon jól szólnak..
Ha neked ilyen ládád van, akkor szerencsés vagy..
A membránkódok 1777 vagy 444?
Mert a 65-ösöknél az 1777-esek szólnak jól.
A H30-asnak pedig a G12-80 volt a nagytesvére..nagyon hasonló a két hangszóró karaktere mindkettő egy nyitott hang, feszes, ütős..100DB-esek.
A 75Hz-es H30asnak az 1777-es membránkódú G12-80-as az 55Hz-es H-30asnak a 444es membránkódú G12-80as az utóda.. A H30-asoknál is ugyanilyen membránkódok voltak már a Rola időszakban 75Hz =1777, 55Hz7444..Korábban a pre rola időszakban a 75Hz-esek 03, 102 3, 102 003 kódokkal voltak jelölve az 1777 mellett..
Más..A sérült 73-as greenback hangszóród amiről e-mailen beszéltünk korábban azóta , hogy szuperál? Minden ok vele?
A legfrissebb mailcímem már vagy 3-4 éve változatlan.
A nickemre kattintva megtalálod.
Mákosnak van igaza... telefonon elérhető vagyok. ( miket mondok.... Mákosnak igaza van... öregszem... )
Megvételre keresek 50W-os Marshall JCM900 Hi Gain Dual Reverb erősítőt. Az EL34 csövekkel szerelt verzió érdekelne leginkább. Csak a jó állapotú, nem recsegő potis, nem moddolt darabok nyerőek. Ha megvan a lábkapcsoló, és felezhető az erőlködő az nagy előny. Ha egy pont ilyentől szeretnél szomorú búcsút venni, keress a nullahat harminc hétszázhatvannyolc kilencvenkilenctizenegy-es telefonszámon vagy e-mail-ben a toma9973 {kukac} indamail {pont} hu címen.