Nem ismer valaki valamilyen osztrák használt hangszeres oldalt? Mivel itthon nem kapni semmilyen használt értelmes marshall fejet, így azon gondolkodom, hogy kiugranék a sógorokhoz egy 2203 -ért, hátha ott van :)
Igen. Sajnos még nem tudtam megröffenteni rendesen, már a 2-es állás is túl sok itthon. A Jensen-es ládákat nem szereti, viszont a 212 Fane AXA ládával nagyon jól elvannak + egy hajszál reverb és egy régi TS808 (gain 12 óránál) , két hónap alatt jutottam el oda, hogy az LP-t bedugjam , eddig csak Stratóval ment.
De! Aztán a Lovasié, tőle vettem, csak a Greg rendbe rakta a belsejét. 2204 klón, Samu szerint nincs is olyan messze az eredetitől, csak a csövekkel kell variálni kicsit.
Ha látom valamelyik cimborámon, hogy kezdi már megkapni a Marshall kórt, de még nem hatalmasodott el rajta véglegesen, akkor össze szoktam tolni a lomokat, hogy megkapja a "halálos" dózist!
(vagy a teljes védettséget, ha mégsem ez az ő soundja) :)))
No ha már fénykép, akkor posztolok én is egy pillanatképet egy mai élményről :)
Hatalmas köszönet Samunak és persze Slinnek is. Összetoltunk egy -két erősítőt, mondjuk a java Samué :) Atombesz.rás sound volt gibsonokkal :)
SZívtam már pár DSL, TSL szériával, hasonló hibával, csőfoglalatcserével stb. de végül mindíg a nyavajás kék tárcsa kerámiakondik, vagy valamelyik 22n volt a ludas, nem a nyák.
Ok, hívjuk nyáknak. Csak azért írtam alaplapot mert több nyák is van benne, és ez az amibe a csövek mennek. Jó ötlet a javítás. A jelenség, hogy kb egy órán belül megváltozik a hang, plusz brumm. Szaki szerint a cső aljzatnál áthúz, ami típushiba. Viszont ő nem javít nyákot. Kihez fordulhatnék?
Sziasztok, TSL100H -made in england- fejemben rosszalkodik az alaplap. Csere esedékes.
Meg tudom rendelni 99 + 8x angol fontért a neten. Tud valaki esetleg egy olcsóbb forrást?
Üdv.:
@miki
Üdv Urak! ki mit javasol a csőcserére (bocs ha volt már szó róla - jcm800) végfok-előfok tekintetében? Mullard vs Svetlana vs JJ egyéb, melyiket hova? Winged C miben más? Köszi!
Sziasztok!
Megtudnátok mondani honnan érdemes Marshall dsl 401-be hangszóró impedancia kapcsolót venni, kis csúszókapcsoló. Itthon lehet kapni pl. elektronikai boltokban, ami jó lehet, vagy külföldről kell rendelni?
Először is ki kell számolni, hogy hány lehetséges megoldás van. Hamar adódik, hogy a helyes válasz 5!, azaz 120 féleképpen rendezheted el a csöveidet az erősítődben.
Ha 5 percenként kipróbálsz egy kombinációt, akkor 10 óra alatt ki is derítheted, hogy melyik a legjobban szóló megoldás.
Marshall JVM410h fejemben időszerűvé vált a csőcsere, az előfokcsöveknél a következő "helyeken" találhatóak az előfokcsövek:
V1 (under the metal can), V2 gain stages, V1A, V2B are used in all modes, the rest is switched in/out depending on the mode.
V3A: tone control buffer.
V3B: channel mixer/ parallel loop send
V4A: FX mix
V4B: Reverb Mix
V5: Phase splitter.
Van 5 használható előfokcsövem (2db 12AX7/LPS Sovtek, 2db 12AX7S/ECC83S JJ, 1db 12AX7WA/7025 Sovtek), Ti melyik pozícióba melyik csövet tennétek? Sokat használom a párh.effekt loop-ot (szólókiemelésre). Az elgondolásom szerint a sorrend (V1-től V5 felé haladva):
Én a Morley pro series volume pedálját használom a tiszta hang eléréséhez, mivel a Laney GH 50 L egycsatis fejet használom, saját torzítójával.Van a Morley pedálon is min- max hangerő poti. Jól működik, picit levesz a master hangerőből is, de nemvészes.
Gitár után közvetlenül a magas impedanciás verzió kell, ha bármilyen nem true bypass-es pedál után rakod akor meg az alacsony impedanciás verzió. Boss FV 500-as és az FV50-es széria is kitűnő! Mindegyiken tudsz minimum hangerőt beállítani.
Magas impedanciájú kell.
Boss FV-500H-t ajánlom.
Masszív dögnehéz fém, min poti, állítható keménység, expression kimenet, hangoló kimenet... És nem is drága.
Ha csöves fej elé akarok hangerőpedált, hogy a fejen előre beállított magas gain-t le tudjam venni lábbal, milyen impedanciájú pedálra van szükségem? Tudtok ajánlani egy erre alkalmas pedált, nem lenne rossz, ha egy minimum poti is lenne rajta.
Köszi előre is!
A masteres persze nem rúg akkorát mint a superlead. De még mindíg sokkal több a lóerő és a karakter benne mint a legtöbb modern cuccban!
Gyere el egyszer, bemutatlak titeket egymásnak! )))
Én nem is tudom milyen lenne a 100W, ma feltekertem kicsit a 1987x -et és rohadt hangos volt és olyat rúgott, van ebben is bőven dinamika és szépen kiszól minden. De azért egy olyan 2203 -at, mint Samué ne utasítanék vissza :D
Így volt, így volt!!! Ezért is örülök, hogy megtapasztalhattam nálad a 2203-at... Így legalább még sokáig álmatlanul forgolódom éjjelente DD
Az 50W és 100W között tényleg nem a hangerő (érzete) a legnagyobb különbség. Egyszerűen más a dinamika, erőteljesebb, gördülékenyebb, minden hang kiszól mint állat, mégis egységes, könnyed, nemtom!
Stúdióban nem volt szempont a hangerő. Viszont tényleg hihetetlenül tiszta ütős hangja van koppanásig tekerve! Kicsit a gain kevés, szóval nem volt mindenre alkalmas, de a hanja remek volt.
50-es cuccokat végül egyet sem használtunk felvételkor.. Pedig volt pár. (2204,2553)
Persze ez ízlés kérdése, de dinamikátlannak, folyósnak hatottak a 100-asok mellett.
Érdekes módon ez nem volt jellemző a kis 20w-osra!
Koncerten meg bárhol bármikor a legjobban a 100-as 2203 szól 4x12-es ládával. Persze ez csak az én preferenciám (!!!), de akinek eddig megmutattam és kipróbálta ezt a setupot, utána másképp jött ki a próbateremből! :)) (Egy Gibson azért még kell hozzá... :)
Ha rendesen van mikrofonozva, akkor 20W cső bárhova elég kell legyen.
Az már más kérdés hogy a kisebb teljesítményű, más típusú végfokcsövek nyilván hangban is mások mint a nagyobbak, még azonos hangerő mellett is.
Hangerővel kapcsolatban meg annyit hogy használtam egy ideig 100W csöves fejet 2 végfokcsővel 50W-on, és nem nagyon lehetett szignifikánsan feljebb venni a hangerőt, ugye maga a hangerő poti sem lineárisan emel, meg 50W cső is pont annyira kihasználhatatlanul sok a legtöbb helyre mint 100
Most megint 100W-os van, próbán viszonylag hangos dobos mellett sem tudom 3-asig tekerni a master hangerőt úgy hogy a csatornák hangerejei kb 5-6-oson állnak a 10-es skálán. Furcsa egyébként, mert nagyon élesen megvan az a pont ahol már elkezd jól szólni, szerencsére ez relatíve alacsonyan van (kb 2,5-es hangerő felett). Nyilván feljebb még jobb, de itt van egy nagy ugrás hangzásban, utána már nem annyira jelentős.
Köszi, megnézem, valamit forrasztok hozzá, eddíg WH boost pedállal használtam a saját torzítójával ( gain ), de az annyira nem tetszik ( fos ) , hogy most inkább GAIN nélkül megy plusz egy keleey ts9 inkább, a szólókiemelés meg ezzel a kapcsolóval.. valahogy a Kasli WH boost nem dobott rajta annyit, amennyi kellene.. Nálam a Preamp olyan 7 körül áll, a mastervolume 4x12-nél 6, 2x12-nél 7 állásba, legtöbbször.
Nekem ami megszólal a rendes akusztikus dob hangerőn egy ütős dobos mellett az nem halk, de van akinek kevés. Ráadásul a ládájában érzékenyebb szórók vannak - G12H-30 - szóval szerintem nem belezős metál esetén a saját ládájával elég pöpec holmi. De hallottam már aktív zenésztől hogy neki kicsit kevés volt klubbozni. Ettől függetlenül láttam már Kotzent vagy Kravitzot is ilyenen játszani, gondolom ha eleve mikrofonozva van nem lehet gond..
Csak elméletileg mondom, mert nem volt soha ilyen kis teljesítményű cuccom, hogy az elektromos teljesítmény-hangnyomás fizikai összefüggései alapján 1/10 elektromos teljesítmény szolgáltat 1/2 hangnyomást. Ez alapján egy 20 wattos cuccnak nem kell annyira halknak lennie.
Csak csodálkoztam mert nem nagyon preferáltad a kis teljesítményű cuccokat, mondjuk gondolom studióban mások a preferenciák mint élőben. Szerintem is nagyon frankó cucc, iszonyat reszponzív, a ládája még meg is van nekem - az is marha jó és praktikus is.
Asszem -15v a kapcsolofesz a fejbrn, de most nem eskudnek meg ra. Nezd meg a rajzon. Egy soros led, vagy parhuzamos egy ejtoellenallassal (nem tudom, a normal, vagy a boost allapot az alapertelmezett) a laPkapcsoloba es mukodni fog.
De akkor a kapcsolóházba kell elem.. ( az eredeti marshall is ilyen?? ) --mert én arra gondoltam, hogy esetleg a fejből
kapja a tápot a kis led ( ami a kapcs-ban van ) a kábelen keresztül….
Mondjuk kapcsolási rajzot kereshetnék hozzá… meg is nézem.
Köszi
Sziasztok! JCM900 mkiii 2100-as fejem van, és eddíg általam készített ( ZIL teherautóból kiszerelt bilux atombiztos ) kapcsólót használtam hozzá szólókiemeléshez. De sokszor színpadon nem tudom, h most melyik állásban van éppen, ha nagy a zűrzavar, mert nincs ledes visszajelzés.
VALAKI esetleg nem tudja, hogy az a sima egy gombos Marshall kapcsoló az visszajelzi ennél a fejnél?
Ha igen, akkor megadhatná nékem a típusát, vagy esetleg el is adhatna egyet, ha van Neki feleslegben…