He-he! Amíg nem volt net szalagos magnóról meg lemezjátszóról szedtük le a dalokat.
Ha valami nincs fenn a neten meghal a világ? Nehogy már...
Kapd elő a füled és hajrá, ahogy mi is tettük valamikor! :)
Hát én tisztelem a csókát, az alapján amit elért, viszont becsülni egy ekkora pofájú embert? Akkora az arca, olyan lenézően viselkedik, hogy az már fáj...
A billentyűst egy mozdulattal lehalkítanám...a következő pillanatban már valahol a színpad mögött heverne ájultan,persze csak akkor,ha ÉN gitároznék ebben a zenekarban!
Hétvégén voltam Füreden, Ákos koncerten. Mivel a barátnőm szereti, elkisértem. Nekem sincs vele bajom, tisztelem, becsülöm a csokát, de rajongónak nem nevezném magamat. Több koncertjén voltunk már, most is hozta azt a szinvonalat, amit szokott, úgyhogy ebből a szempontból nem okozott meglepetést. Sajnos más szempontból se... Ahogy hallgattam, beugrott Cobain, akit ugyan soha nem fogok elismerni, mégis azt gondoltam, ezt kiszámithatóságot, tökéletességet fel kéne boritani valamivel, mert hiányzik a spontaneitás. A többi x-száz vagy ezer koncertlátogatót látszólag nem zavarta a dolog, úgyhogy valszeg velem lehet a baj
Emlékszem anno tök kiakadtam a St. Anger-ön, hogy nem voltak szólók ( akkor még szerettem KH-t ), és a dob soundon is! Nálam ott ért véget a Metallica.
1983-ban már a Metallica felborította a 'No Remorse' kezdő szólójával... Aztán persze visszatértek a sztenderdhez, néhány kivételtől eltekintve, úgyhogy ez nem progresszívség.
Viszont a StAngeren meg egy darab szóló sem volt, mert úgy gondolták, 'This is anger, and here it is!', nem köll ide cifraság, zúzunk, oszt jóvan.
Van, hogy kell, van, hogy nem kell.
De azért a rokkerek többsége szereti a szólókat, és hiányolja, ha nincsenek.
'Namivan? Fakezű a gitáros, hogy még egy szólót sem tud kitalálni?'
De ez alapján minden kaptafa, mert mindent megcsináltak már milliószor. Egy jó dalnál szerintem soha nem kezded elemezgetni, hogy most akkor hány verse volt, meg mikor jött a refrén? (max, ha megtanulod eljátszani)
Biztos van egy csomó számomra kedves dal, amiben fogalmam sincs, hogy melyik rész hányszor van, mert sosem agyaltam rajta..
Visszamászott az ablakon Amúgy - komolyra forditva - nekem csak azzal van bajom, hogy a szólózás egy számban kötelező jellegű, hogy a zene panel szerűen épitkezik, verse-bridge-ref x2, szóló, verse-bridge-ref... és hiába jön egy "progressziv" DT (vagy akárki) és boritja ezt fel azzal, hogy már az elején szólózik, akkor is egy klissé. Én mondjuk nem osztom ezt a "dal a dalban" elméletet, szeritnem szóló akkor legyen, ha tényleg megköveteli a dal, ne azért, mert muszáj. Dalban gondolkozzunk inkább, ne abban hogy "na majd eljön az én 30 másodpercem is". Hm?
Ebben azért nyilván szerepet játszik az is, hogy milyen zenekarról van szó, és az milyen közönséget tud megszólaltatni.
Egy DT bulin az énekes még a színpadról is lemegy a szólóknál, zenei szekcióknál, és ott biztos, hogy Petruccit nézi kb. mindenki
Nagy Feró mesélte kb. két hete az egyik reggeli műsorban, hogy ment az utcán, egy idősebb férfi a feleségével szemből megállt, aztán elkezdte böködni az asszony:
"Na, ő az, na... jaj, hát tudod ki, na ki az? Na? Mondd már!"
"Ki az?"
"Hát a Nagy BanGó művész úr!"
Főleg ha az énekes szólógitározik is.
Te ezt honnan tudod?
Ráérsz szólózás közben arra figyelni, hogy a több ezer nézőből ki nézi a Dénagyot?
Akkor bajban lehettek a KLB-koncerteken, hiába keresték az énekest.
így van, egy jó gitárszóló szerves része a dalnak, nem szabad nagyon megváltoztatni, azt a közönség nagyobb része biztosan zokon veszi
ha valaki akar - és tud :) - imprózni, akkor a dal végére lehet tenni egy szólót, amiben aztán el lehet engedni az ujjakat (mint Steve szokta koncerteken egyik-másik dalban)
Képzeld el, hogy egy Metallica-tribute bandában az Enterszendmen (mi más? ) szólója helyett a gitáros elkezd imprózni...
'Nézd má, a lusta gyökér arra nem volt képes, hogy ezt a kis fostalicska szólót megtanulja... Baaalfasz...'
A rock azért nem épp filmzene kategória, tehát a mondanivaló hangulati erősítésére jóval szerényebb eszköztár áll rendelkezésre, mivel a zenészek jóval képzetlenebbek, mint egy olyan zeneszerző, aki egy komplett nagyzenekart hall a fejében. (tisztelet a kivételeknek )
De az kétségtelen, hogy vannak, akiknek fontos lehet a szöveg adott anyanyelvi környezetben, viszont akkor nem működnének a külföldi zenék, ahol a többség alig ért bmit is a szövegekből. Tehát ez egyfajta cáfolat arra, hogy a szöveg a fontosabb. Én azt tapasztalom, hogy a zene a fontosabb globális szempontból nézve.
Ebből adódóan aztán egy jó -hangsúlyozom JÓ- gitárszólónak is nagy szerepe lehet! És nem csak bugyinedvesítésben, hiszen a Gn'R szólók pl. nekem is úgy égtek a fejembe anno, ahogy a lemezre kerültek, még a Knockin' szólója is, amit aztán koncerteken Slash mindig imprózott -nem is csíptem a dolgot.
Nos tehát, szerintem alapvetően tudni kell- de legalábbis meg kell próbálni jó szólókat írni- amelyek akár egy, vagy több nemzedék számára is jelenthetik magát a dalt!
Hányszor hallani, hogy pl. a japánok még a bonyolultabb szólókat is éneklik koncerten?
Vagy a közelmúltból, pl. a Metallica koncerten a Fade to Black intro szólóját is énekelte a tömeg. Most az helyett milyen lenne már, ha állandóan impró lenne? (azon kívül, hogy KH-tól borzalmas bmilyen impró )
Ezért mondom tehát, hogy mindennek megvan a maga helye és ideje. Egy rock koncertre kellenek az emblematikus gitárszólók, amelyeket ugyanúgy szeret és elvár a közönség, mint az énekdallamot/szöveget. Aztán meg kell nyomni vmi kis jam-et a bulin, ha vki annyira imprózni akar, de a legjobb, ha inkább más stílusban tevékenykedik, ami erről szól.
Tény, hogy pár évig játszottam egy jazz-rock (akkoriban így hívták) bandában és ott a fôtémákon és az akkordmeneten kívül nem sok minden volt megírva. És élveztem is ezt a szabadságot.
Az is igaz, hogy nekem fontosak a szövegek. A "Gyere baby, térdelj le és szeress! Yeah" típusú szövegek erôsen rontják a komplett zenekar élvezeti értékét számomra.
Elfogadom, amit írtok, egyszerűen kíváncsi voltam az okokra.
Krisztián és Bassman között az a különbség, hogy más szerepet szánnak a zene és a szöveg viszonyának.
Ha rockra úgy tekintünk, hogy egy társadalmi önkifejezési formára, akkor máris látszik, hogy a szöveg fontosabb, mint a zene. Innentől kezdve a zenének az a dolga, hogy a mondanivalót felerősítse, és kész.
Ha a rockra, mint zenei műfajra tekintünk, akkor a Krisztiánnak van igaza. A G'N'R-től azt várjuk el, hogy a novemberi eső szólójában minden kis bizbasz hang ott legyen, mert ettől lesz a lányok szeme nedves, és kedvük kibontakozóbb irányunkba.
De ami a gitárosnak a szóló, az az énekesnek a verse, érted..Az énekes a szövegben mondja el, amit akar, a gitáros meg a szólójában. Ha most megírsz egy kurva jó szólót, ami szintén improvizációkból növi ki magát, hiszen mi másból is tudná, akkor annál a letisztult, általad a legjobbnak gondolt részekből álló szólónál az életben nem fogsz jobbat játszani real time-ban, ez fix! Én pl. sok koncertre azért mentem el tiniként, hogy lelessem a gitárszólókat, és nagyon nem csíptem volna, ha össze-vissza improvizálnak. Mivel mint említettem volt, az impro nem igazán sajátja ennek a műfajnak, ezért a benne játszók sem arról híresek, hogy mekkora mesterei a rögtönzésnek..arra ott vannak a jazz-fusion muzsikusok, őket valóban élvezet nézni, hallgatni, míg a rock zenészeket többnyire csak szimplán kínos..(lásd pl. G3)
Az énekeseket hagyjuk ki, mert én a szólókról beszélek. Van valami abban, amit mondasz,még el is tudom fogadni. Ezek szerint már megint bennem van a hiba, mert én egy koncerten arra lennék kíváncsi, ami az adott pillanatban "kijön" a szólistából. A lemezt otthon is meg tudom hallgatni.
Ezek szerint hippi vagyok.
A hippi korszakban a drogoktól kába emberek össze-vissza gitároztak, bár lehet, hogy ezt vki improvizációnak nevezi, nem tudom..
De aztán jöttek az igazi gitárosok, Malmsteen, MacAlpine, Friedman, Vinnie Moore, Steve Vai, Satriani, akik már képesek voltak rendesen megírni a nagyszerű szólóikat és azokat aztán el is játszani.
Sztem a rock zenének sosem az improvizáció volt a fő ismertető jele, sőt, épp ellenkezőleg. Az improvizáció főként a jazzre, jazz-rock fusion-re jellemző, a rockban emblematikus szólók vannak, amelyeket úgy akar a közönség visszahallani, ahogy megszeretett.
Gondold el, hogy ledobálnák Slash-t, ha nem úgy játszaná a Sweet child-ot, vagy a November rain-t, ahogy azt milliók szeretik, fütyülik..
Vagy ott van pl. a Megadeth, ahol ugyan már megszámlálhatatlan mennyiségű muzsikus megfordult, de mindnek be kellett nyesnie az elődök által írt szólókat, hiába akármekkora überkirály gitáros, a közönséget kell kiszolgálni, illetve azt se felejtsük el, hogy egy jó szóló olyan, mint egy verse a dalban, szerepe van, nem lehet mindig akármit odajátszani!
Képzeld el, ha az énekes minden este más szöveget és dallamot énekelne, mert neki ahhoz van kedve... ezt is lehet(ne), csak nem ebben a műfajban..
Szerintem nem,Sláger beszólásain legalább lehet mosolyogni,érződik,hogy vérszívás a duma nagy része,még ha van is tudás mögötte.
De van,akinél ez nincs,csak a színtiszta EGÓ,és a komolyan gondolás! :D
Te most miről beszélsz egyébként? Ki mondta, hogy attól jobb vki, ha többet zenél...??
Kissé árnyékra vetődtél, de rá se ránts!
Azért a jövőben kérlek ne fantáziálj! Ne próbáld meg belemagyarázni azt, ami nincs ott! Köszi!
2. Sláger itt az egyik legjobb arc, úgyhogy ezzel nem bántottál meg!
Én úgy 7 éve kezdtem főleg metal/rock koncertekre járni, és pár évig eljárogattam elég sokra. Ebben a műfajban szerintem sosem volt nagy szerepe az improvizációnak, ha volt egyáltalán. Max. annyi, hogy "jobb helyeken" szokták hagyni a tagokat szólózgatni egy-egy néhány perces blokk erejéig. Ha improvizáció, akkor szerintem blues, fusion, jazz. Nekem eddig 2 komolyabb zenekarom volt/van. Az egyik egy amolyan "haknizós" rock/metal, a másik pedig blues. Előbbibe 0 improvizáció van, utóbbi viszont szinte csak abból áll. Nem tudom, hogy melyiket élvezetesebb hallgatni, de játszani mindenképp az improvizatívabb zenéket:)
nekem volt olyan napom, hogy 3 órát tartottam otthon, mentem acédécé próbála 3 óra, plus utána abba tribute próba 3 óra...szerintem sok ember van, aki még ennél is többet zenél, nem leszel attól jobb mint az, aki kevesebbet zenél. szerintem itt mindenkinek az a baja, hogy az arcod túl nagy, lehetsz te fasza gitáros, de a stílusod slágerével egy szintű...szerintem :)
Sziasztok! Mivel ebben a topikban jószerivel gitárosok vannak megkérdeznék valamit, ami jó ideje böki a csôrômet. Lehet, hogy én járok keveset koncertre de jó néhny éve úgy hallom, hogy a rock/metal zenékben kiment a divatból az improvizálás. Tényleg így van? Ha igen, miért?
Szia ,annó nem is már ilyen fejeket ,csak a 90s évek elején és az első Carvinom az az uj fejjel van ,és mikor ezt epitették nekem akor ragaszkodtam ahoz h old school legyen és megcsinálták és azóta is gyártanak pár gitárt ilyen fejjel !
Hosszu sztory h leirjam ...... hogyan lettem Carvin endorser !
a neten találsz egy riportot rolam ,ott beszélek erröl ha jól emlékszem !További szép napot !
Jó a színe ennek a Carvinnak, nekem kicsit old school ezzel a régi fejjel, viszont az egyik legjobb minőségű hangszerek. Hogyan sikerült endorser-nek lenned, ha szabad ilyet kérdezni? Szeretnénk a másik gitárossal mi is elnyerni a Carvin támogatását.
John Sykes-t lefikázni nem túl jó "időzítés elsőre"! (tudom hogy a klipben, Aldridge, Sarzo, Cambell és Vandenberg van, a lemezen Vinnie Appice, Jimmy Bain és Sykes mester).
Viszont Jani, a te kvalitásoddal illik jól, hitelesen (ha nem is egy az egyben) interpretálni!
Üdv Jani! Ott voltam tegnap Kisvárdán, hát le a kalappal az előtt amit csinálsznagyon szépen megtanultad a számokat, jók voltak a szólóid, hozzátetted az egyéniségedet, gratulálok és kívánom , hogy érd el amit szeretnél!!!
Egyedül ami megkeserítette az estét , az a minősíthetetlen hangosítás, nem elég hogy túl hangos , de igen torzan is szólt, gondolom ezt már Ti is hallottátok a Radarnál...
Egy tipp: jobban emeld ki a szólóidat, sokszor a Tomika gitárját jobban lehetett hallani...
Mégegyszer sok sikert!!!
Szia ,hála a jó Istennek a motyó rendben van! a koncertet pedig vasárnap tartjuk meg ,szal 27én ! olyan vihart ami ott volt soha életemben nem láttam és nem csak én hanem a többiek sem !
Jani, nagyon sajnálom , hogy a kisvárdai koncerteteket szétverte a jég! Pokoli idő volt Remélem a felszereléseteket nem tette tönkre a víz, ahogy hallom a hangosítók kemény minusszal zártak
Mobilmánia koncert Budapesten !
Pénteken ,juni 25 ,00:00 órátol(éjjfél)
Bp. Hajógyári sziget, SOS Magyarország! - Segélykoncert !
SOS Segélykoncert Segít a ROCK ! 1000 Ft-os karszalag megvásárlásával segítsd Te is az árvízkárosultakat! Az összegyűlt adományokhoz a Hajógyári Sziget vendéglátóegységeinek tulajdonosa + 5 millió forinttal járul hozzá. Az összegyűlt pénzt a helyszínen, hajnali 3-kor az érintett települések polgármestereinek adjuk át.
Kee-vel nem beszéltünk még pénzről, Dave Martone-nal viszont igen! Nem mondanám, hogy sokat kért, de ha abból indulok ki, hogy egy szóló annyi, amennyi, akkor egy lemez a végére fullba egy vagyonba kerülne..Ebből is látszik, hogy mi magyarok ezen a téren is komoly hendikeppel indulnak..
Mike mostanában Kee Marcello-val zenél, hamarosan kijön a közös albumuk, és Kee már bevállalt egy szólót a lemezemen, szóval elvileg nem lenne lehetetlen, csak szerintem elég nehéz ezt kivitelezni ( főleg anyagilag )
Megvannak a demók ,valahol lemezen! Majd mikor meglesz a lemez ! Demo az demo benne van a nevében ,a lényeg a végeredmény ! Ugyis teljesen máskép kezdenek kinézni a dalok mivel Atma Anur-ral kezdtem dolgozni !
Én inkább azt kérdezném, hogy az a demoanyag, ami az alábbi videóban emlitve lett, amit anno Mike Varneyhez, majd a Carvinoz küldtetek, meghallgatható-e valahol? Vagy akár a készülő lemezről valami sneakpeek. Tudom, hogy a video végén van kb. 20 másodperc, de abból sok nem derül ki. Köszi!