Sziasztok! Előre is bocs, ha nagy baromságot kérdeznék, de egy poticsere változtathat a gitár hangján valamit? A nyaki pickupom hangerőpotija ugyanis ki lett cserélve és egy picit, mintha erőtlenebbnek tűnne így a gitár hangja.
Igaz én nem vagyok hangszer készítő, de ha jól tudom akkor hondurasi mahagóni ból készítik a Gibbon-nál. Legalábbis azt állítják. Szokták még afrikai mahagóniból (sapele). Az is előfordul, hogy ázsiai mahagóniból csinálják. A sapele és a nato erezete és mintája nem közelíti meg a hondurasiét. Szóval, ha teljesen a Gibsonhoz hasonlító hangszert szeretnél, akkor olyanból csinálod mint ők. Én így tudom, de aki jobban jártas témában az úgy is ki javít.
Találsz közelebb is kimondottan gitárnak árusított faanyagot, és akkor nincs vám, pl. itt.
De - különösen első gitárnak - én is túl drágának találtam. Ha még tervezgetési meg szerszámcsinálósdi fázisban vagy, vegyél inkább Zatikost, szabasd fel a szűkségesnél kicsit nagyobbra-vastagabbra, és pihentesd pár hónapig a lakásban.
Nekem végül szerencsém volt, asztalos barátomnál turiztunk sok-sok éve felvágott darabokat, egyik darabka juharnak különösen örültem, kb. 20 éve maradt ki valami bútorkészítésből, pont kiadott két nyakat, és ráadásul "quarter sawn" volt.
A StewMac-et több okból sem javasolnám, pláne nem első projekthez.
1. Drága
2. 22 Eur felett már Áfa köteles, azt hiszem 150 felett már vámot is kell fizetned az áfa mellé.
Szerintem menj el itthon a fatelepre, ott nézz körül. A faanyag kiválasztásában valamelyik itteni szaki segítségét kérd, ahhoz sajnos nem értek.
Sziasztok!
Valamikor a közeljövőben neki szeretnék állni az első saját építésű gitáromnak (vagy legalábbis gitártestnek). Konkrétumok még nincsenek, illetve sok minden kavarog a fejemben, de kezdésnek mindenképpen valami egyszerűbb (de nagyszerű) változatot választanék koncepciónak, jelenleg a szükséges szerszámok összegyűjtése fázisban vagyok. :)
A faanyag vásárlásában szeretnék egy kis segítséget kérni. Szerintetek mivel járok jobban, ha valamelyik hazai fatelepről vásárolok alapanyagot (pl.: Zatik, ilyesmi) vagy neten keresztül rendeljek, mondjuk a Stewmac-től vagy a Warmoth-tól? Az első opciónál annyi segítség lenne, hogy van ismerős asztalosműhellyel, így a beszerzés elég könnyen menne, viszont tudom, hogy ezek a fák gyorsszárítottak, és gondolom a nedvességtartalmuk még mindig magas egy hangszer elkészítéséhez. A második lehetőségnél viszont nyilván benne van, hogy nem látom kiválasztásnál az anyagot, csak ha megérkezik, plusz nem tudom, mennyire húzós a szállítási díj/vámolják-e a cuccost... :/ Tisztában vagyok vele, hogy ezek az első "karcsapások", tanulómunka, satöbbi, de ha sikerül, szeretném, hogy egy normálisan használható hangszer legyen belőle. :)
Előre is köszi a választ, szép estét! :)
A gitár egy régi orosz, bolgár vagy valami hasonló gyártmány lehet amit egy előző tulaj átfestett ki tudja hogy. Lakk nincs rajta, így akár tempera is lehet, nem tudom... :D
Nem terveztem külön lelakkozni mert kizártnak tartom, hogy a fedlapja tömör fából legyen.
Nem használnék festékszórót, szóval kézzel applikálnám fel a cuccot.
A vékonylazúr azért tűnt esélyes választásnak számomra amikor utánanéztem, mert elvileg az betömi a fa pórusait és egy kis védőréteg szerűség is felkerül a fára amellett, hogy a fa magába szívja a festéket és így a színt is.
Szóval ezért kérdezem, mert ez elég egyszerű megoldásnak tűnik így laikus szemmel.
Tudomásom szerint a festéket hőlégfúvóval szokták leégetni (felmelegszik és spaklival lekaparják). Ha azt szeretnéd, hogy látszon a fa erezete, akkor pác. Háztartási boltban lehet kapni, van vizes és szeszes (ehhez denaturált szesz kell), van vagy 6-8 féle szín. Aztán lakkozás. A lazúr inkább nyílászárókra-kerítésekre való, és az tartalmaz valamennyi lakkot is. Hangszernél célszerűbb pácolni és külön lakkozni.
Milyen festéket használnátok akusztikus gitárhoz? Főleg a fedlapjához. Van nekem egy amolyan ,,tábortüzes" gitárom aminek nem jött be a festése, elkezdtem leszedni. Fogalmam sincs, hogy milyen fajta, az oldaláról hajszárító és kaparóeszköz segítségével elég jól lejött, a fedlapja már nehezebb eset, ott smirglizés lesz.
Laikusként a vékonylazúr tűnne jó választásnak, mit gondoltok? Másik talán pác lenne, de azt egyelőre még nem találtam.
Elvileg lehetséges, de jumbo bundokkal érdemes nekifogni.
Azt meg te tudod, hogy a fát szorongatod vagy sem.
Ha nem vmi 9-es szettet használsz hanem erősebbet észre se veszed.
A szkallopálással voltam így, h 9-es szettnél volt durva jáccani -
erősebb húrkészletnél mind1.
Szia
A mocsárinak nincs annyi mélye mint a mahagóninak, valamint könnyebb is. Én mahagóniból nem csinálnék lehangolt metálra való gitárt, mert ilyen mély kása lesz a végeredmény, inkább kiegyenlítettebb vagy magasabb hangú faanyagokból. egy mocsári már 80-150 euro + postáért már van. alternatívának a éger, cseresznye, vagy ha sikerül hozzá jutni itthoni ártéri kőris..
Az attól is nagyban függ, milyen vastag az a top. Sok gitárra tesznek nagyon vékony lemezt, gyakorlatilag dísznek, nyilván az sokat nem oszt vagy szoroz a hangon.
Köszi a választ, nem sértettél meg. :D
Amik eddig voltak: '72 Fender Mustang; Fender Ash Tele; Epiphone LP Standard; Gibson LP Studio; PRS McCarty (full mahagóni, jávor top nélkül). És ezen kívül egy rakás hangszer megfordult a kezemben futólag (koncerten, studióban)... ;)
Csak mert az Epihone és a Gibson között is volt különbség, habár mind2 jávor topos volt.
Pusztán arra ment ki a kérdés, hogy mennyire marginális a különbség. :D
Hátha valaki tud segíteni:
mi a különbség (hangzásban) a sima mahagóni és a jávor topos mahagóni gitároknál?
Csak azért kérdezem, mert csináltatnék egy hangszeret, és még nem döntöttem el.
Előre is köszi a segítséget ! :)
Szerintem a hangon,kényelmen és kinézeten túl van még egy fontos tényező. Nevezzük mondjuk kötődésnek-vonzalomnak. Nekem volt a kezemben olyan hangszer amit csak megfogtam és tudtam hogy jó hangja lesz. És az volt. Lelki álapot kérdése is.
Mindkettő kell. :) Nekem legalábbis.Egy idő után, ha valami nem tetszik a gitáron, ugyanúgy leteszem, mintha rossz hangja lenne.Nem az a lényeg hogy baromi szép legyen, csak annyi, hogy tetsszen is.Az Aria Pe Aniversary volt ilyen szempontból a kedvencem, mert nagyon szép volt és a Gibson szedőkkel nagyon jól szólt.De egy sima egyszínű strat is tud baromi szép lenni.És még egy iszonyú fontos tényező van, hogy kényelmes legyen.Na emiatt ne Les Paulozom már...V100 volt az utsó, CSb, ami a kedvencem, nagyon szép, szépen is szólt, de knyelmetlen volt nagyon.Igaz, ott a bundokat sem kedveltem, mert fogytak serényen, de az már nem olyan vészes tétel, ha minden másban jó lett volna.
Csak saját élményekből tudok kiindulni. Rossz hangú gitáron játszogatni elég lehangoló. Egyszer egy hangszerboltban kipróbáltam egy Music Man Steve Lukather Signature-t, az első akkord után már jött a "húbazzeg" érzés elég keményen, és persze pozitív értelemben! Pedig külsőre szerintem az a gitár sem egy nagy eresztés, sőt, szerintem kimondottan csúnya!
Szia!Szerintem semmiféle hangzásbeli vagy funkcionalitásbeli problémád nem lesz belőle!Tényleg csak a pinek helyére kell figyelni!Nagyjából kb. még az is mindegy, hogy azt a külön árválkodó kulcsot merre tekered
Brutális és az amcsi fórumokon is többen dicsérik őt.
Ha szép, de szar, akkor le fogom tenni, szinte biztos, miután széttekergettem mindent!
Szerintem, ha nem lehet szép és nagyon jó,akkor legalább legyen ronda és piszok jó hangú!
Sziasztok! Valószínűleg nagyon láma kérdés következik, előre is pardon! Szóval itthon a vizsgaidőszak generálta feszültség levezetésére nekiálltam brakácsolgatni egy cigar box gitárt. Szeretnék rá hangolókulcsokat, de nyilvánvaló okok miatt nem szeretném a sokezres vacsi új készletet megvenni. Szóval találtam egy Squierről lebontott készletet jó áron, viszont ez egysoros szett, én pedig 2+1 megoldással dolgoznék (a maradék 3at is fel fogom használni egy következő projekthez remélhetőlg). A kérdés csak az, hogy ha az egyiket fordítva rakom be, okozok-e ezzel bármiféle ordas nagy problémát, vagy csupán arra kell figyelni majd, hogy a kis pozícionáló pineknek a másik oldalra fúrjam ki a helyet, illetve ellenkező irányba tekerjem majd a kulcsot húr fel-/lehelyezésnél? Előre is köszi a segítséget!
Ugyanezekre volt szükségem egy Jolana Alexandrához, ami ugyan nem Bigsby, csak nagyon hasonló. És épp ahogy írtad, a kar ki lett vágva lemezből, rugót kerestem a kacatok között. Nem tudom, ennek a méreteivel mennyire lennél kisegítve, ha gondolod, körberajzolom és beszkennelem.
Ide írom, mert végülis ki lehet ezt a szart vágni egy lemezből... Tehát: nem tudja valaki, hogy hol lehet bigsby tremolóba kart és rugót szerezni? Nem 8250 forintos áron szeretném beszerezni azt az orvosi toroknézegetős vaslemezből készült kart, a rugóért sem feltétlenül adnék 1800 forintot, annyira nincs szükségem rájuk, csak úgy lenne azért komplett a cucc, ha meglennének ezek is. Tehát a Stageshopon kívüli dolgok érdekelnének... Esetleg ha valakinek van, átküldhetné a méreteit, és a kart kivágatom, rugót meg valahonnan szerzek bele, érzésem szerint az a kevésbé macerás dolog... Köszönöm a figyelmet.
2015-05-13 11:30 |
#5138
Fogalmam sincs az árakról.
Nyilván egy jelképes összegre gondoltam.
Írj rám mailt, aztán megbeszéljük.
Nem érdekel valakit egy PRS menzúrás fogólap?
24 érintőhely profin bevágva, minőségi rózsafa.
Új.
2015-05-13 10:47 |
#5135
Nem.
Én 300 fölött is szoktam, de aki nem gyakorlott, annak elég a 240-260.
Nem kell közelről küldeni, alényeg úgy is az, hogy átmelegedjen annyira, hogy a ragasztó meglágyuljon és elengedje.
maga a piezzo push pull potival kapcsolható ki és be, így nem sérül a strat kinézet
a kimenetele a rendes jackre van kötve
azt gondolom jobban szólna, profibban lehetne kihazsnálni, ha külön kimenetelt kapna és lehetősség lenne külön úton kierősíteni és effektezni mint a mágneses pickupokat.
Van egy stratom, aminek a nyakállító pálcája már nem biztos, hogy megfelelően működik, legalábbis egy-két éve amikor beállításon volt elég nehezen lehetett állítani. Megint kellene rajta állítani, de el vagyok készülve a legrosszabbra, hogy esetleg már nem lehet. Ebben az esetben nem biztos, hogy javítható a pálca, vagy megérné javítani, ezért elkezdem feltérképezni, hogy új nyak esetén milyen lehetőségeim lennének.
Ha valaki készít nyakakat külön és megtenné, hogy privátban felveszi velem a kapcsolatot, akkor a részleteket ott megbeszélnénk. Előre is köszönöm!
Szép jó napot! "Kis" segítségre lenne szükségem. A történet nagyon egyszerű, több féle külföldi honlapon illetve youtube-on is találni leírást, ötletelést, mégis azt gondoltam, itt is érdeklődnék, hátha valakinek pont van felesleges ideje rám és esetleg megosztaná a tapasztalatait. Szóval. Van egy natúr olaj borítású basszusgitárom. Nem volt lehetőségem a nekem legjobban tetsző színben hozzá jutnom. Most szeretném valahogyan korrigálni. A kiindulási pont és a cél is ez a natúr olaj dolog, mindenféle burst nélkül. Szóval a totál hozzá nem értésemet tükrözi, hogy szinte minden egyes szerszámot, festéket, olajat, folyamatot érintő segítségért folyamodnék. Hogyan, mit, mivel... Először is, mivel és hogyan kell megszabadulnom a mostani olaj rétegtől, ha meg kell egyáltalán? Mire kell odafigyelnem az egész konverzáció során? Nem akarom elszúrni, de szeretném ezt most magam intézni, ezért kérnék véleményeket ha szabad.