Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Szívesen. Úgy tűnik, ez a keverő nem ASIO kompatibilis, ezért a számítógépről lejátszott hangra (kíséretre) nem tudsz kvázi valós időben rájátszani, egy bizonyos mértékű késést tapasztalni fogsz. Vagyis amit játszol, csak késleltetve fogod visszahallani. Más kérdés, ha élőben játszik minden hangszer, mert azok kevert jelét, ami a fő sztereó kimenetre kerül, USB-n keresztül a számítógépre tudod küldeni (pl. utófeldolgozásra).
Szerintem jobb, ha veszel egy ASIO-képes hangkártyát is.
További lehetőség egy megfelelő számú bemenettel rendelkező hangkártya (nem olcsó), azt tudnád használni mindkét célra, de számítógép és szoftverek kellenek hozzá, mert a keverést a számítógépen kell elvégezni.
Még egy további lehetőség a speciális mixer-ek használata, de azok már meglehetősen drágák.
Szóval a legolcsóbb szerintem a keverő és egy ASIO hangkártya (+ DAW) beszerzése.
Azért jobb, ha megkérdezel mást is, mert nincs ilyen téren tapasztalatom, csak elméletben próbáltam választ találni.
Pont jó a téma, mert a három év kihagyás után, finoman szólva nem igazán pontosak a nyújtásaim. A topikszólóban is ezért nem nagyon alkalmaztam... most majd lehet játszani velük!
Szia !
Igen, van egy csomo topic, de ez nagyon porog, ezert gondoltam, hogy itt kerdezek.
Koszi a velemenyezest, en is igy gondoltam valahogy. Egy kevero mindenkepp kell az elo musorhoz,
kell ket enek es ket gitar csati,meg valami aux in. Azert gondolkodom usb-s mixeren,
mert akkor otthonra nem vennek Focusrite-ot.
Bizonytalan vagyok, vagy nem is tudom.
Koszi !
Szia. Van "Stúdiófelvétel" topik, szerintem ott több esélyed van tanácsra.
Látszólag ez egy live mixer. Saját, többsávos rögzítője nincs, és csak sztereó ki- és bemenete van USB-n. Ez erősen korlátozza a lehetőségeket. Próbaterembe jó, mert több bemeneten tud egyszerre fogadni, és egy sztereó kimenetre keverni (kérdés, hogy dobokkal együtt elég lesz-e a 8 sáv). Otthoni munkához szerintem szenvedés, mert pl. a DAW-ban lejátszott (kevert) sztereó jelhez tudsz a bemeneteiből hozzákeverni, és azt rögzíteni. A legegyszerűbb a DAW-ban keverni. Viszont működik hangkártyaként (azt meg kell nézni, hogy ASIO-t tud-e), tehát a saját játékodat fel tudod venni.
Tehát otthon hangkártyaként tudod használni (a keverési funkciókat nem, vagy csak korlátozottan), a próbateremben pedig (számítógép nélkül) keverőként pl. PA-ra kötve.
Udv Uraim.
Hazi studiot epitek itthon.
A studio zarojelben ertendo, csak a sajat magam hulyesegeit, szoloimat rogzitenem, szerkesztenem, vagnam.
A hangszer az gitar a szamitogep egy Imac. Mivel evente 1-2 alkalommal van szemelyes megjelenesem hangszerrel,
nevezhetjuk fellepesnek is :), ahol en hangositok, tehet keverot is kell vinnem.
Ezert a hazi studiohoz is azt hasznalnam, kineztem az Alesis multimix 8 usb FX
keverot. A kerdes az lenne ,hogy megfelelo ez a kevero az otthoni studiohoz,
vagy esetleg van jobb ebben az ar kategoriaban. Tisztelettel megkoszonom a tanacsokat.
A 2-3-5. nyújtásokat tudom elsősorban elképzelni gyors szólókban. Guthrie Govan sokat használja a 4. nyújtást gyorsabb tempónál is, de úgy elég nehéz. Az 1. nyújtás is begyakorolható, de ott a stílushoz talán jobban passzol a középtempó.
Nagyon ötletesek a nyújtások és a szóló(részlete)k is nagyon tetszettek.
Ezek közül mely módszereket lehet gyorsabb tempójú szólózáskor is megfelelő eredménnyel alkalmazni? Vagy egyszerűbb megtanulni, begyakorolni és próbálkozni?
Köszi, csak épp a gondolataimat szedtem össze a témában, és csak leírtam. Szinte alig érzem magam érintettnek, úgyhogy nem a sértődöttség szólt belőlem.
Ugye, hogy nem olyan régen beszéltünk erről a jelenségről?
Sajnos nem. Egyrészt nem tudok mindent, másrészt mindent rosszul tudok.
Itt vagyok én is, akartam valami okosat írni, de mire megszültem, Tamás nálam sokkal jobban leírta...
Engem érdekelne a hangmérnöki munka, de most ott tartok, hogy nem tudom, mit kérdezzek.
A "mondj el mindent!" játszik?
Még azt sem tudom (hallom), hogy mit, miért kell rátenni, levenni, egyebek...
Igen, érzem a különbséget, köszi!
Valamennyire próbáltam az előző, januári számhoz is igazítani, hogy egységesebb legyen az összkép, ezért lett talán kissé túltolva a mély (alapból kevesebb volt, az jobban is tetszett, de aztán korrigáltam).
Külön tetszik a verziódban, hogy még a szóló is kiemelődött valamelyest, és tónusosabb lett.
A konkrét eset eredménye, hogy a nem profitábilis ügyfelek lesznek kedvesek profitot hozni, vagy le is út, fel is út.
Próbáltam a konklúzióban valamennyire körbeírni a sokrétűséget, de nem vitatva azt, hogy sok munkával és befektetéssel jár az oktatás, azt mondom, hogy nem szabadna átesni a ló túlsó oldalára, legalábbis a hátrahagyottak nem kedvelik az ilyet. Egyébként olyan nagy volt az össznépi felzúdulás, hogy a bejelentést követő napon már le is lett zárva a csoport, a kitűzött időpontnál 3 nappal korábban. De nem bánkódom ezen, mert tényleg nem sűrűn látogattam. Bekerültem egy másikba, amit két, ugyanabból a csoportból korábban kilépett coach tart fenn ingyen. Ők azért léptek ki elmondásuk alapján, mert a csoport közösségét akarták volna előtérbe helyezni. Ebéli szándékukban nincs kétségem, heti rendszerességgel tartanak online konferenciát is.
Még nem haltam meg, ha arra gondolsz. Legalábbis azt hiszem.
Nagyon jó zene, kiváló szóló. Szép munka, de szerintem a low-end lehetne kicsit feszesebb, illetve a szólógitárt lehet, hogy egy kicsit még jó lett volna kompresszálni. Egy kicsit megpróbáltam a kész anyagon dolgozni (a sávokhoz nem fértem hozzá), és az alábbi sült ki belőle. Nem biztos, hogy sikerült pozitív eredmény produkálni, de más lett. Ennek jelentős szubjektív vetülete is van, előfordulhat, hogy az eredeti jobban tetszik.
Sorrend: eredeti - módosított - eredeti - módosított.
Elgondolkodtató történet. És mint minden, ami emberekről szól, ez is komplex nézőpontot igényel.
Valóban vannak olyanok is, akiket a siker megváltoztat és/vagy még nagyobb sikert, bevételt szeretnének.
Az elmúlt egy-két évben rengeteg dolgot olvastam az online oktatásról (fórumok, blogok, stb). Szerintem az oktatók többségét nem a profit növelése érdekli elsősorban. Az "impact" a legjobb érzés, amikor megéled, hogy a tananyagaid által sokan profitálnak. (Tehát itt is van profit, csak itt mások "profit"-álásáról van szó:)
Ha olyan tudásod van, ami bizonyítottan sokat segített már az embereknek, akkor szeretnéd ezt tovább terjeszteni, és ezt szervezett keretek között hatékonyabban lehet megoldani. Minél magasabb szintű a tanítás tartalmi és formai része (+ a technikai háttér), annál időigényesebb és költségesebb ezt végezni. Tehát ezért fordulhat elő, hogy valakinek kevesebb ideje van, mint korábban, és bizonyos tevékenységeit felszámolja, vagy legalábbis kevesebb ideje jut rá. Én is épp videót szerkesztek, és estig ezt fogom csinálni, viszont a videó utána sokakhoz eljut, és segíti a hazai gitárosokat.
A konkrét esetet nem ismerem részleteiben, de talán ezek is szempontok lehettek.
Csak leírok egy esetről néhány gondolatot, feltételezést, amúgy sincs túl nagy forgalom itt.
Történt, hogy XY 10 évig dolgozott stúdióban hangmérnökök mellett, és kitanulta a szakmát, különböző trükköket, és kialakította a saját keverési módszereit és stílusát, illetve lemezanyagokat kevert. Elindított néhány videó kurzust és azokat értékesítette. Akik megvásárolták ezeket az anyagokat, bebocsátást nyertek egy privát Facebook csoportba, ahol közösséget alkotva segítették egymást a problémák megoldásában, véleményezték egymás munkáját. XY újabb kurzust indított, majd később egy még újabbat, ami immáron előfizetéses rendszerben működött. Utóbbiak már kiegészültek további szolgáltatásokkal és személyes tanácsadással is. Az összes kurzus tagjai egyazon fórumon osztoztak, így valószínűleg némi tudás is leszivárgott az újabb kurzusok résztvevőitől. Ennek nem voltam tanúja, mert nem sűrűn látogattam a csoportot, meg egyébként is nehéz lenne megmondani, de az esélye megvolt. Mostanra realizálódhatott a felismerés, miszerint a régi kurzusok résztvevői az egyszeri befizetéseik után szabadon használhatják a fórumot, újabb tudást szerezhetnek, de nem hoznak több hasznot. Mivel a profit egy vállalkozás növekedésével egyre fontosabbá válik, a nem fizetőképes közösség megtartása nem éri meg, illetve fizetőképes keresletté kell alakítani, amennyire csak lehet. Ezért XY azt találta ki, hogy létrehoz egy új fórumot, ahol már csak a legújabb kurzus előfizetői lehetnek tagok. Mivel ez a Facebook-on belül megvalósítva túlságosan egyértelművé tette volna a valós szándékot (mivel a régi csoportot be akarta zárni), az új fórumot más felületen hozta létre. A régi fórum tagjai esélyt kapnak arra, hogy átlépjenek az előfizetéses rendszerbe, amennyiben hajlandóak évente $1000-t kiadni. A régi fórum pedig bezár néhány nap múlva. Azt szerintem XY is tudta, hogy mindenképpen lesz lemorzsolódás, de azt nem fogjuk megtudni, hogy az általa képzelthez képest mennyi. Alig több, mint fél nap alatt kb. 50-en beléptünk egy másik csoportba. A régi csoportban 2100 tag volt.
Konklúzió: A közösséged addig fontos, amíg topis vagy. Amint elkezd növekedni az üzleted, leépíted a baráti, kollegiális kapcsolataidat, illetve részvételedet a közösségben. Nincs időd vele foglalkozni és/vagy nem hoz profitot. Felszínessé válnak a kapcsolataid. Korábban akár több időt is eltöltöttél azzal, hogy valaki problémájára megoldást keress és mélyebben beleássad magad. Már nem teszed, a felszínen maradsz.
UI: Használjátok ki, amíg rongyos vagyok, kérdezzetek (hangtechnikai dolgokról, keverésről), mert utána nem igen fog érdekelni a problémátok. Persze ez csak vicceskedés. Nem vagyok olyan, talán ezért is nem vittem soha semmire. Már amennyiben anyagiakban mérjük azt a semmit vagy valamit.
Szóval kérdezhettek bármikor, akkor is, ha dúsgazdag leszek (ami nem fordulhat elő). Ha nem válaszolok, akkor meghaltam. Bocsi.
Túl vagyok egy nem problémamentes rendszertelepítésen, érdekelne, hogy a Win8.1 és Win10 alatt ugyanaz a böngésző miért nem ugyanúgy működik ugyanazokkal a beállításokkal?
És még sorolhatnám...
Konkrétan kíséret harmonizálásra (akkordmenetre) gondoltam.
Értem a módszert. Ugyanolyan fokú ugrásokat használunk egy terccel eltolva. Pontosan olyan tercek keletkeznek, mintha kíséretet harmonizálnánk hármashangzatokkal.
Itt viszont már riffelésre gondoltam, csak huncut módon elfelejtettem leírni.
A szűkített kvint elkerülésére riffben jó példa a "We"re Stars" című szám (2019-ben játszottam, és szólóztál rá "Rokkk" néven, de nekem nincs meg a szóló). Számtalan helyen hallható a kis szext használata, de az én "atyai" (metal) környezetemben szerintem nem jellemző.
Igen, be kell táplálni a tartós tárba az új dolgokat.
Pontosan így
Igen, sőt hozzáteszem, hogy nem is kell tudnom ezt, csak simán van mondjuk egy E F# A G dallam, és harmonizálom G A C H hangokkal (E-moll hangnemben). És hogy közben az A-ra játszott C pont egy A-mollt jelenít meg, az nem is fontos, a lényeg, hogy a szólódallam harmonizálva lett.
Dallamos szólónál fontos, hogy ne legyen kezeletlen disszonancia (hacsak nem pont ez a cél). Például egy E F# G dallam esetén a kvinttel feljebbi dallam szerencsésebb, ha H D D lesz, azaz a F#-ből egy első fordítású D-dúrt hozunk ki, nem pedig F# + C hangból álló F#-szűkítettet.
Még egy alternatíva eszembe jutott: a kifestőkönyv módszerrel létrehozott újszerű és nagyon dallamos szólók Például a videóban a 2. elemnél a D és H húr kombinálása egyrészt garantálja a szép nyitott melodikus játékot, másrészt olyan dallamokat hoz ki, amit magunktól nem játszanánk.
Már meg is tanultam. El tudom sorolni modálisokkal is. Érdekes fiziológiai dolog, hogy még lassabban megy az információ elővétele, mint dúr esetén. Sokat kell vele foglalkoznom, hogy rögzüljön a tartós memóriába, és kialakuljanak a szükséges szinapszisok, hogy készséggé váljon az ismeret.
Gondolom, ugyanúgy működik, mint dúr esetén, csak mindig az adott modális fokról indítva ciklikusan. Tehát pl. líd esetén rendre dúr, dúr, moll, szűkített, dúr, moll, moll, igaz?
Úgy érted, hogy ez alapján állapítod meg, hogy dúr vagy moll jellegű-e az adott fokon lévő akkord? Ha kis terc, akkor moll, ha nagy terc, akkor dúr? Mondjuk ez így logikus, mert a harmonizált hármashangzatok minden foka rajta van az alap hangsoron.
Szűkített akkord esetén érdemes foglalkozni az 5. fokkal? Azért kérdezem, mert ahonnan én jövök, ott pl. kvint fogáskor nem törődnek vele, így ott lesz egy hangnemen kívüli hang. E-mollban például a 2. fokra épített akkord szűkített lenne, de C helyett C#-t szoktak játszani.
Igen, én is erre gondoltam. Az alap a dallam, és azt lehetne feljavítani ilyen technikai elemekkel. A kifestő módszer alapján az irány ellentétesnek tűnik.
Minden modális skálánál más sorrendben jelennek meg az akkordok. Mindig 3 db dúr, 3 db moll és 1 db szűkített hármashangzat jön ki a skálák hangjaiból, és ezek eltérő fokokra épülnek fel.
A három kivétel a gyakori skálák közül a harmonikus moll, a melodikus moll és a spanyol fríg. Ezeknél új típusú akkordok is megjelennek, mert e 3 skála szerkezete speciális (például két esetben bővített szekund hangköz is van 1-1 szomszédos hang között). Ez a 3 skála nem volt része az eredeti ókori görög modális rendszernek, de mivel nagyon hatásos a hangulatuk, ezért népszerű skálák lettek saját jogon.
Nálam harmonizálásnál még egyszerűbb a dolog: tudom a skála 7 hangját, ezért ha pl. E-mollban vagyok és a hang éppen G, akkor a harmonizált felső szólam két betűvel (azaz terccel) feljebb egy H lesz. Simán csak az adott betű második szomszédját kell venni.
A két irány nem zárja ki egymást. A videban említett szöveges keretek bármelyike simán lehet az is, hogy "szenzációs dallam sok szép hangközzel"
És a dallamos szólónál további tervezési lehetőségek is vannak, például:
- mélyen induló szép dallam, sok vibrato-val és szünetekkel
- sorvégi legato-futam felfelé
- az első dallam ismétlése oktávval feljebb
- nyújtások a 19. bund felett az extra érzelmes hangok kedvéért
- stb.
Tehát a legszebb szólóknál is lehet konkrét tervekkel még magasabb szinteket elérni.
A legáramvonalasabb és legvonzóbb autók mögött is komoly tervezés van, ott sem csak annyit mondanak, hogy "legyen nagyon formás az autó", hanem megtervezik a hátsó lámpák hangulatának átmenetét az oldallemezekhez, stb.
A tudatosság mindig pluszt visz bele az alkotásba. Továbbra is jöhet a fő inspiráció ösztönösen, de a legmagasabb szintig kizárólag ösztönből csak a legnagyobb tehetségek tudják elvinni az alkotásaikat.
Már nincs lehetőségem megkérdezni, hogy mit gondolna.
Amúgy érdekes, de amikor harmonizálásról van szó, akkor azt, hogy egy akkord az adott hangnemben dúr vagy moll, a mai napig így határozom meg. Lexikális tudásra építek, vagyis dúr hangnem esetén esetén az 1. fok dúr, a 2. és 3. moll, stb. Moll hangnemre viszont nincs meg ez a lexikális tudásom, ezért veszem a párhuzamos dúrt, és az alapján mondom meg. Pedig 5 perc alatt megtanulhatnám, de nem harmonizálok sokat, úgyhogy más elfoglaltságok győznek. Más modálisokra talán még nem is csináltam, biztosan van rá valamilyen szabály.
OK, nem akarok szégyenkezni, a mai feladatom megtanulni a moll különböző fokaira épülő akkordok természetét.
Érdekes dolog, de technikai oldalról közelíti meg a szólóalkotást. Ha jobb gitáros lennék, akkor szerintem továbbra is maradnék a melódiánál, és azt tenném érdekesebbé technikai elemekkel, illetve betétekkel.
Jól hallod, itt az E-dúr van kiemelve, és hangkészlet szerint 3#-es tartományban vagyunk (a 3 akkord középértéke is ez a kvintkörön). Ez hivatalosan E-mixolíd, bár igazi mixolíd hangulathoz a dallamos akkordmenetek helyett egy E-mixolíd kulcshangokra épülő riff kellene. (Majd amikor a tanfolyamon a 2. modul közepén jársz, akkor pont lesz erről szó ott is.)
Igen, százszor egyszerűbb az új módon használni a modális skálákat. A régi tananyagok nagy része semmilyen gyakorlati iránymutatást nem ad. Szerintem a zenepedagógus meglepődne, ha azt kérnénk tőle, hogy zenei hangulatokról és érzelmekről meséljen a modális skálák kapcsán. Helyette újra elmondaná, hogy a dór az a dúr második foka. :DDDD
Több videó is készült az elmúlt napokban, sok vágás és szerkesztés után visszatértem.
Az első videó már meg is jelent:
Van egy módszer, ami segít érdekesebb gitárszólókat írni. Amilyen egyszerű, olyan hatásos: ha elvégzed ezt a pár lépést, akkor szinte saját magát írja meg a szóló. A Kifestőkönyv Módszert itt ismerheted meg.
Feldobta a Facebook, amikor 5 éve hangulatot próbáltam festeni szintetizátorral. (virtuózitást ne keressetek benne, ez nem arról szól) érdekességképpen Imi is látható a videóban másik két jó gitárostársunk között.
Biztosan ismered azt a helyzetet, amikor valami bonyolult dolgot szeretnél csinálni, de azt sem tudod, hogy kellene hozzákezdeni, és nem áll rendelkezésedre az induláshoz szükséges megfelelő információ sem. Akkor fordulhat elő, hogy még kérdést sem tudsz feltenni.
Abból a szempontból releváns a 3. fok, mert D-moll akkordban F lenne, ami nem része az E-dúr hangnemnek. De itt azért nem játszák, mert nem releváns Ha szólóznál rá, bejátszhatnád a F#-t, mert harmóniamenet szempontjából lehetne ott D-dúr is.
Annyit spoiler-eznék, hogy megvan a módja, hogy tudod képezni dúr, vagy moll hangsorból a különböző modálisokat, és hogy változik az előjegyzés. Ezt nekem Tamás tanította meg, addig klasszikus módon közelítettem meg a kérdést. Amúgy ettől a módszertől egyszer égnek állt a haja egy zenepedagógusnak.
Valóban, de azért írtam így, mert úgy gondoltam, nem releváns, hiszen a Fisz és az E is része az A-dúr és az E-dúr skála hangjainak is. A D viszont csak az A-dúrban van.
Valamelyik Tamásvideóban volt, hogy a fülünk meghatározza azt a hangot/akkordot, ahol a dal megnyugszik, ez itt szerintem az E-dúr.
Az E-mixolíd hangilag stimmel, még mindig nem tudok az alap hangnemeken kívül gondolkodni... A bánatért nem lehet ezt általánosban tanítani, több értelme lenne, mint a történelem-honismeret-zeneszerzők életrajzának megtanulása kombónak...
Nem akarok okoskodni, de a zenetudósok nem biztos, hogy válaszolnak:
Egyébként 1: A végződés szerintem csak a klasszikus összhangzattan szerint határozza meg a hangnemet a klasszikus zenei zárlat miatt: szubdomináns - domináns - tonika (IV-V-I). A modern zenében már nem annyira jellemző ez a zárlat, ezért ez alapján nem lehet eldönteni. Pláne, hogy változhat is a hangnem (a klasszikus zenében is). Inkább azt érdemes figyelni, hogy mi körül mozog a harmónia, mit érzel nyugvópontnak. Például pedálhangként (modernül: drone) bejátszva többnyire passzol rá a teljes harmóniamenet. Persze simán lehet, hogy butaságokat beszélek, és majd a hozzáértők nem javítanak ki, ezért továbbviszed a hibás ismereteket, és végül elterjed az egész világon.
Egyébként2: egy kotta szerint Dsus2-t játszanak, nem D-dúrt.
A te háttereddel könnyű... én régen a logómat megrajzoltam kézzel, a haverom beszkennelte, és AutoCad 2000-el megigazította, és úgy nyomtattuk ki, hogy használni tudjam. Mára csak egy cuccom maradt, amin rajta van és használom.
Már egy ideje filózom rajta:
A U2 Desire c. számáról lenne szó. Nem nehéz eljátszani, de a dolgok mélyére nézve elakadtam.
Az akkordjai D, E, A dúrok. A fülem azt mondja, hogy a végén E-dúron nyugszik meg a dal, tehát a hangnem E-dúr, de akkor a D-dúr nem illik a képbe. Az akkordok szerint a hangnem A-dúr lenne, de ott meg a fülem szerinti alapakkord nem stimmel. Akkor most mi az igazság?
Játszogattam a gondolattal, hogy esetleg indítok egy kis ismeretterjesztő sorozatot magyar nyelven a keverésről, de idő és videókészítő eszközök hiányában, illetve egyéb elfoglaltságaim miatt egészen biztosan nem fog menni.
Azért legalább ismerkedtem egy kicsit a videószerkesztővel.
Éljenek a nicknevek és a hozzájuk kötődő sztorik! Már sokat gondolkoztam a Biciklipumpa név eredetén (lehet, hogy egyszerűbb lett volna megkérdeznem, de milyen jó, hogy mostanában ilyen kitűnő tagokkal bővültünk, és jönnek az érdeklődő kérdések :))
Igen, eleinte ezek nehéz dolgok
Ezért is ez az első feladat a videóban, hogy csak számolni kell rá (és ott vannak a képernyőn a számok segítségül). Aztán lépésről lépésre egyre több gitározás kerül elő. Érdemes megcsinálnod, sikerélmény lesz. Persze amikor időd engedi (és ez igaz a tanfolyamra is, ott is kényelmesen a saját tempódban tudsz haladni).
Örülök, hogy tetszett, köszönöm. A feladatok lényege csak annyi, hogy egy motívum mindig az ütemek azonos pontjára kerüljön, ebből van néhány konkrét példa a videóban.
Igen, ebben a tempóban nem érződik a páratlan ütem okozta billenés, hanem szép nyugodtan hétnegyedkedik a zene. :)
Jó történet ez is, ráadásul van hozzá érzelmi szál is.
Ne tudd meg, mit filóztam azon, hogy a biciklikerék felfújásához használt céleszköz miként vált a nickeddé...
Nekem ez a szó a gyerekkoromból jött, volt egy lány barátom akkoriban, akivel sokat játszottunk, bandáztunk, még 10-12 éves korunkban. Vele együtt találtuk ki ezt a szót, és nevettünk rajta, persze gyerekként mindenen nevettünk, de valahogy ez megmaradt számomra, és elkezdtem használni, hogy ne felejtsem el az akkori gyerekkori élményeimet. Azóta is a gyerekkoromra emlékeztet.
Ez is jó sztori...
Erről eszembe jutott, hogy még a zinternet előtt magnókazettákról hallgattuk le az angol szöveget, na ott is lettek érdekes megfejtések... főleg, amikor megszereztük az eredeti borítót, és lecsekkoltuk a szöveget.
De a Gyöngyhajú lányba (ezredszer másolt felvétel) is sikerült azt hallani, hogy "kissé elfáradt" a "kis kék elefánt" helyett... azok a régi szép idők.
Most esik le, régebben értekeztünk itt egy Yanni számról, bár az 7/8 volt, mi a különbség technikailag a 7/4 és a 7/8 között? Az ütemvonal nyilván, de technikailag van más is?