Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Kár, hogy cover, mert ilyen project miatt tuti elővenném a gitárt és megint aktívkodnék. Reméltem, hogy Ármin zenéjéből lesz valami, de nem hallok felőle és már inkább nem is kérdezem meg sokadjára, hogy mi a helyzet azzal a számmal, amin elkezdtünk dolgozni?
Mindenesetre sok szerencsét a tag kereséshez, bár ezt a szintet maximum olyan "amatőrökkel" lehet megcsinálni, akik mondjuk nem a zenélésből élnek, de magas szinten zenélnek. Én például coverként nem mernék belefogni még akkor sem, ha éppen a legjobb formámban lennék.
A kvintre kvint naggggyon bejött. Meg is állítottam a videót, és gyorsan feljátszottam pár akkordot alapnak, és elbohóckodtam vele. A végén a szólód nagyon szép volt (már, ha szabad ilyen "gyenge" szót használni rá...).
Nem gondolkodtál el egy emotional albumról? )
Meghallgattam a tavalyi művet újra, és gondoltam, ha már, akkor behangolom másodtevékenységként az egyik régen használt lebegő tremolós gitáromat. Szerintem életem leghosszabb hangolása volt, mert nem igazán bírtam a hangolásra figyelni...
Valaki esetleg meg tudja velem osztani 128 kBit/s-nál jobb minőségben? Tudjátok, a kocsiba...
Aki ilyen szinten zenél, az miért coverrel foglalkozik? Illetve nem látom mi a célja egy ilyen jellegű zenekar létrehozásának? Miért nem saját zenék készítése? Vagy a koncertezés is cél?
Dallamos szólók legfontosabb tényezői, megint egy érdekes téma lesz. Ha tippelnem kéne ezek a szempontok biztos kellenek hozzá: Legyen egyszerű a dallam, az megfogóbb. Fontos fokoknál megállni. Hallgassunk sok Andy Timmons-t. :)
Sziasztok. Zenésztársakat keresünk prog metal cover-hez. Jelenleg ritmusgitárosunk és billentyűsünk van. Szívesen várnánk énekes, szólógitáros (tapping, sweep picking van a szólóban), basszusgitáros és dobos jelentkezését. Az elkészült művet minden résztvevő fel tudja használni a portfoliójában. A zenekar Drop D-re hangolt gitárokkal játszik a felvételen, de standard D, illetve szólógitár esetén a standard E is megfelel. A feladat az adott szólam megfejtése és feljátszása, illetve feléneklése lenne. Ehhez segítséget tudunk nyújtani szeparált, illetve lassított audio sávokkal (amennyire lehetséges az elválasztás) és egyéb információkkal, közvetlen segítséggel. A szöveg megfejtéséhez meg tudunk kérdezni angol anyanyelvű ismerősöket. A többi szólam leszedésében is tudunk segíteni.
Szükség esetén a basszusgitárt és dobot le tudom szedni, és be tudom programozni (plusz időigény), de szólógitáros és énekes mindenképpen jó lenne.
A komolyabb munkát a jövő év eleje környékén kellene tudni elkezdeni, de persze előbb is lehet. Az alább becsatolt számról lenne szó. A lejátszás a szám elejétől indul (teljes album).
Íme az alapok, amikre lehet készíteni a szólókat. Az alapok loopolhatóak, így bármilyen hosszúságú szólót tudtok rá készíteni, és tetszés szerint több különböző szeletre is játszhattok. Bátran csináljatok több szeletre is szólót, így színesebbé téve a végeredményt
Értelemszerűen így tovább, arra ügyeljetek, hogy a szeletek össze legyenek illesztve és ne legyen köztük hézag, ez a további munkát segíti! Bármilyen loop-s kérdéssel nyugodtan forduljatok Metalmolekulához, Biciklipumpához vagy hozzám (elérhetőség a neveknél, de itt a fórumon is írhattok)
Az elkészült szólókról 2 sávot küldjetek el, külön a szóló gitár sávot a nevetekkel, és az alappal együtt felvett szólót szintén a nevetekkel. A szólósávot próbáljátok meg wav formátumban küldeni, így a hangzás minősége biztosan jó marad!
A szólógitár sáv lehetőség szerint legyen az alap elején megvágva. Ez azt jelenti, hogy ott kezdődjön a gitársávotok, ahol a szelet is indul, tehát a szólósáv elején igyekezzetek szünetet, csöndet nem ott hagyni, kivételt képez ha, felütésre szeretnétek indulni.
Bármilyen kérdés van, szintén keressetek bizalommal!
Küldéshez példa:
-Intro matyosowski egyben
-Intro matyosowski szólósáv
Több összeadott szeletre értve:
Intro+Verse matyosowski szólósáv
Intro+Verse matyosowski egyben
VAGY
1xIntro+2xVerse matyosowski szólósáv
1xIntro+2xVerse matyosowski egyben
A 2db szóló sávot az alábbi email címre kell elküldeni: ambrusd kukac gmail pont com
Beküldési határidő: dec. 18-19
Az alap: 120 bpm
Alul megtaláljátok a szeleteket és a zenét egyben (letölthető)! Ha valakinek nincs soundcloud fiókja írjon és átdobom e-mail-n.
Mindenkinek jó munkát és sárkányos dallamokat kívánunk!
Ja, és nem 16 másodperc, hanem 16 ütem (32 másodperc). De még folytatnám.
Viszont lassú munkához idő kell, ezért befejezetlen marad, mint a dúr skála a 7. fokon.
Igen, ez a felület sajnos nem alkalmas rendszerezett tanulásra. Viszont az ország legjobb fej gitárosai vannak itt ezen a felületen egyetlen rendszerezett weboldal sem mondhatja el magáról*
-------------------
*talán most már mégiscsak van ilyen
Köszi, de egyrészt már előző életemből is hoztam magammal némi zeneelméleti tudást, beleértve a modalitást is, másrészt pedig már megtanította, illetve segített más rendszerbe szedni. Nyilván sok tanulnivalóm lenne még, és szívesen ismétlek is, illetve az agyamat is edzésben kell tartanom.
Persze, csak siránkoztam egyet, mert a zeneelmélettel kapcsolatos hozzászólások szanaszét vannak a topikban.
Amúgy a 16 másodperc az egy teljes alap. Szerintem többen is leszünk, akik bizonyos alapokat dupláznak majd, mindenesetre, ha már van egy teljes 16 másodperces szólód, akkor nem fél szólóval vagy kész, hanem egy teljessel!
1. Egy tanár, mint Tamás, aki korrekten és összeszedetten tudja megtanítani, amit tudnod kell.
2. Egy weboldal, ahol a kommentek nem teszik lehetetlenné a keresést. Ilyen (lesz) a szólómánia weboldala.
Ez a forum és a Discord nem ilyenre való. Bár a Discordon lehet tiltani a hozzászólást topikonként, én mégis azt mondom, hogy nem arra való, hogy nagy mennyiségű anyagot tegyen könnyen elérhetővé.
Néha benéznek ide. Megkérdezik, hogy van-e paradicsom, majd továbbállnak.
Gratulálok. Ezt magadnak köszönheted, nem pedig mesebeli sárkányoknak.
Relatív. Egyik napon jónak tűnik, másik napon rossznak. Valószínűleg fél hosszúságú szóló lesz (16 ütem), legalábbis még folytatnám. Csak idő nem lesz rá szerintem.
Ami egy jó dolog, de nem nekem kellene itt okoskodnom.
Discord-on egyébként Molekula korábban már készített zeneelmélet témakört. Jó lenne, ha az ilyen infók könnyen hozzáférhetők lennének. Itt ez nem lehetséges.
Nem tudom, hogy a zenei alap hozta ezt ki belőlem, vagy erre jártak a karácsonyi sárkányok és megleptek némi zenei energiával, de nem csak végeztem a közös szólók felvételeivel (igen, többel is), de szerintem az eddigi legjobbakat csináltam. Azt kell mondjam ez lesz az első olyan közös zenélés amikor teljesen meg vagyok elégedve azzal, amit csináltam. És még trükköznöm sem kellett a többszöri feljátszások összeragasztgatásával. Remélem mindenki jól halad!
OK. Ha zeneelmélet, vagy összhangzat, vagy hangszerelés a téma, akkor érdemes átalakítani, mert úgy tudsz majd például a billentyűssel egy nyelvet beszélni.
Én úgy fogom fel, hogy az add előtti akkord kiegészítve az add utáni fokkal. Így nem szükséges kivonásokat végezni.
Például:
Cadd9 = C dúr + 2. (9.) fok
Cadd13 = C dúr + 6. (13.) fok
Gondolkodni kell egy picit, hogy ebből a hosszú számból kiválogassuk a fokokat.
Nekem ezek jobban tetszenek: Cadd9,11,13, vagy Cadd(9,11,13), esetleg C(9,11,13). Ezekből hiányzik a szeptim.
Ha van benne, akkor szeptimtől függően C7, vagy Cmaj7 az eleje C helyett.
A fogás nem lényeges, pláne, hogy többféleképpen is lehet fogni egy akkordot. Szerintem érdemes a zeneelméletből (fokokból) kiindulni, és nem a gitárból. Majd ha arra kerül a sor, az adott hangszeren alkalmazni.
Úgy ahogy írod, de az "E" ismétlés nem kell. Fokok szerinti sorrendben:
Aadd9: A, H, C#, E
A9: A, H, C#, E, G
Én úgy tudom, hogy egy akkord akkor kap "add X" jelzést, ha a legutolsó megjelent hang és az X között kimaradnak a közbenső szekundok, tehát egy "Cadd9"-ből a szeptim, "Cadd11"-ből a szeptim és a nóna, "Cadd13"-ból pedig a szeptim, nóna és undecima hiányzik. Ha jól tudom továbbá, akkor egy olyan - maradjunk C-nél - 13-as akkord, amiből csak a szeptim hiányzik így van megjelölve: "Cadd91113". Míg ha a szeptim és az undecima is hiányzik, akkor "Cadd9add13" (itt ugye a legutolsó megjelenő hang a 9-es, utána kimarad egy szekund majd jön egy 13-as, etért a 13-as is csak "add" hang).
Az ábra szerintem nem jó, mert a C9-et nem úgy kellene fogni.
C9 például ez lenne az A húrral kezdve (bundok): 3, 2, 3, 3, 3
Cadd9-re viszont jó a kép.
A C9 nem egyenlő a Cadd9-cel. A C9 ötös-, a Cadd9 négyeshangzat. A C9 tartalmaz egy kis szeptimet is. Ha "add"-dal kellene kifejezni, akkor C7add9 lenne.
Jó, nem tudom jobban elmagyarázni, mit szeretnék.
Igazából csak annyit akartam mondani, hogy az ő akkordlexikonjukban az Asus2 A9-Aadd9-ként szerepel.
A Csus9 meg jól.
Itt:
http://www.musztydobay.hu/akkordgitAflat.jpg
Nem egyeznek meg. A Cadd9 tartalmaz 3. fokot, a Csus2 pedig nem.
És mind a kettőben van 2. fok.
Ha a 9-ből kivonsz 7-et, akkor megkapod az add9 által hozzáadott fokszámot.
Leírnád konkrétan, hogy melyik húron mikor mit fogsz? Mert így nem értem.
Attól, hogy egy akkord hangjait felcseréled, az akkord nem változik meg. Ez az akkordfordítás.
Tehát egy C-E-G fogás a harmadik bund-ról építve ugyanúgy C-dúr, mintha az A húr 3. fekvésében fogsz egy dúr barrét (1-5-1-3-1 fokok). De ha hozzáfogod még az E húr 3. bund-jában lévő G-t, akkor is C-dúr marad, mert a G a C-dúr 5. foka, viszont ekkor már jelölni kell, hogy nem C, hanem G van a basszusban: C/G.
Tudom, csak ezzel azonosítottam, hogy melyik akkordról van szó, pl. C-dúrt lehet fogni három ujjal barré nélkül, és a 3. fekvésben barréval (meg még feljebb is, de az most nem érdekes), ha módosítjuk D-vel, akkor az elsőben marad 2db 3. fok is (ha az E6-os húrt nem számítjuk), míg a másodikban egy sem, így nem ugyanaz a jelzésű és hangzású akkord lesz.
Nem a jelenlegi akkordmenethez kapcsoltam, csak szemléltetésként példának.
Szerintem a ritmusgitár simán Bb5-Ab5-Eb5 hangzatokat játszik minden ismétlésnél kicsit máshogy: megjelennek szünetek és tompítások is. Eléggé el van mosódva az alja, (nekem) nehéz kihallani. A basszusgitár ugyanezek alaphangját játsza. A harmónia gitár (furán hangzik magyarul) pedig a Bb5-re felépíti a sus2-t bontással, ahogy írtad is. A másik két akkordnál is hasonló, de azokat eddig nem figyeltem különösebben. Én nem hallok tercet, de az nem annyira mérvadó, hogy én mit hallok, vagy mondok.
A Barré egy fogástechnika, nincs köze az általános zeneelmélethez.
Mire gondolsz? Az elején a 3 db (Bb, Ab, Eb) alaphang egyikére sem építhetők fel ezek az akkordok.
Asus2 = A, H, E
Cadd9 = C, D, E, G