Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Tehát:
Imi alapja Bbsus2 Ab5 Eb5 hangzatokkal kezdődik és mivel sehol nem jelenik meg se a D, se a Db hang, így ránk van bízva, hogy mit csinálunk belőle. Jól mondom?
Ez életem eddigi legkomolyabb zeneelméleti beszélgetése... épp ideje volt...
Még tegnap megnéztem, hogy pl. a Muszty-Dobay akkordlexikonban egy akkordnak számít a barré nélküli A9 és Aadd9, illetve a C9 és a Cadd9 is.
Az eddigi elmélet alapján a fogott akkord Asus2 és Cadd9 lenne, nem?
Ha az Asus tudná, hogy a zenei élet mekkora reklámot csinál neki...
Arra vigyázz, hogy a folyadékok változatosak legyenek, mert ha nem vagy vízfan, akkor hamar megunod, aztán vége a lelkesedésnak.
Részben ezért iszom szódát, és cukor miatt csak Zero Cola, Fanta, ilyesmi játszik, illetve szeretem a leveseket (egy low budget esküvői vacsorán a leves porból készült, mindenki otthagyta a tányérban, én háromszor ettem, és mondtam, hogy a torta előtt és után is fogok még belőle enni... néztek is nagy szemekkel). Nálad, ha bírod, mehet még a gyümölcslé, szörpök, illetve a Vasember is itta azt a gusztustalannak kinéző zöld löttyöt...
Igazából nem kell döntenem, most itt vagyok ebben a kis gitáros közösségben, úgy AKAROM írni, ahogy itt írjátok. Csak azt meg kell tanulnom, aztán már jó lesz.
Nem. Úgy értem, az alapban benne van, szerintem egy második gitár játssza, nem a zúzda.
Most elmegyek leandert pakolni, mert tönkremennek, aztán jövök vissza.
Úgy érted, hogy akkordoztál az alapra, és játszottál C-t is (a Bbsus2 akkord)? Jó eséllyel kiesik akkor a fríg, de akár lehet is olyan szituáció, ahol ez a disszonancia érdekes is lehet. Én kerülném. Mindenesetre ennek a kérdésnek a megválaszolása az enyémnél jóval több tapasztalatot igényel, ezért jó lenne, ha kapnánk rá választ.
Hb nincs. Germán és magyar környezetben B van helyette. Gyakorlatilag ezek között kell döntened: H-B, B-Bb. Szerintem jobb a második, mert következetesen használható minden más hangra is: Cb, Db, Eb, Fb, Gb, Ab, Bb. Ugyanez magyarul: Cb, Db, Eb, Fb, Gb, Ab, B. Műszaki beállítottsággal nézve ez meglepő.
Pusztán elméleti oldalról érdekelne, hogy a duplán leszállított H hangot hogy jelölhetik magyarul? Ha D-ből vezetem le, akkor D - Desz (Db) - Deszesz (Dbb). Esetleg H - B - Bb (Besz?)?
OK, hogy a gyakorlatban nem igazán használnak annyi keresztet és bét, de hogy van ez?
Én levest sem sűrűn fogyasztok. A sípolás is elkezdett többször jelentkezni a fülemben, néha már nem igazán sikerül figyelmen kívül hagyni. Opsz, lehet, hogy vannak itt összefüggések. Kipróbálom a több folyadékot. Köszi.
Igen. A lényeg, hogy 3, vagy több különböző foknak kell megszólalnia, hogy akkordnak lehessen nevezni. A fok-ismétlések nem számítanak külön foknak. Tehát a tonika és az oktávja is csak egy foknak számít.
Ha a kisujjad a H húron fogta a D hangot, akkor annak felemelésével kiveszed a (nagy)tercet az akkordból, és a Barré miatt az első bundon fogod a C-t, ami a Bb-dúr skála 2. foka. Mivel kivetted a 3. fokot, és az sehol máshol nem jelenik meg, ezért "sus" akkord lesz, és mivel hozzáadtad a 2. fokot, ami nem az alap hármashangzat (1, 3, 5 fok) része, ezért "2" is lesz. Így a kérdéses akkord a Bbsus2. Ez önmagában se nem dúr, se nem moll jellegű, mert hiányzik belőle a 3. fok. Ha a zenei kíséretben valahol megjelenik a 3. fok, akkor persze tudni lehet, de ebből az egy akkordból nem derül ki.
A Bb9 ötös hangzat (1, 3, 5, 7, 9 fokok), a Bbadd9 pedig négyes (1, 3, 5, 9). Ez utóbbit úgy is tudod értelmezni, hogy egy hozzáadott (added) hangot tartalmaz az akkord az alap hármashangzathoz képest. Lásd Tamás modális tanfolyamának "Az akkordok rendszere" fejezetét.
Akkor ez német eredetű lehet. Beugrott a "Fis"-ről, hogy láttam már ilyet. Nem is javításról lenne szó, mint ahogy írod, hanem valami egységesebb, szélesebb körben ismert lejegyzés használatáról. Ha azt írod F#, azt a nyugati kultúrkörben szerintem mindenhol tudják értelmezni, ellentétben a "Fis"-szel, vagy "Fisz"-szel. A problémás pontot a H és B jelölések eltérése okozza, mert a germán (és a magyar) ebből a szempontból következetlen. ABC-s lejegyzésnek nevezik Magyarországon, de "AHC" módon használják, és a leszállított H-t elnevezték B-nek. Az angolszászok minden leszállításra a "b", felemelésre a "#" jelzést használják (kimondva: "hang neve + flat", illetve "hang neve + sharp"). Tehát ha egyértelműek akarunk lenni, akkor szerintem a legtöbb esetben az angolszász lejegyzés a közös nyelv. Egymás között persze lehet írni fonetikusan, illetve a beszélt kommunikációban is megjelenhet úgy, hogy "Fisz", mert értjük. Viszont néha külön kell dekódolni más információk alapján, hogy egy "B" jelölés mire vonatkozik. Érdekelne, hogy a gitártanárok például hogy tanítják ezeket.
Ha a z-ket elhagyod (németesítesz), akkor annak érdekében, hogy ne legyen keveredés, A H-t és leszállításkor a B-t kellene használni, mert akkor nem lépsz ki a kultúrkörből.
Igen, van ilyen kisbetűs lejegyzés is. Szintén más információk szükségesek a megfejtéséhez: a szerző esetleg csak kisbetűket használt a lejegyzéshez, vagy csak a moll-t jelölte így.
Nem igazán javításról van szó, mert ez is egyféle lejegyzés. Leginkább a hallgatóság vagy olvasótábor által használt "nyelv" határozza meg, melyiket érdemes használni. Én írásban igyekszem az angolszász változatot használni. Lehet, hogy így is, úgy is lehetnek visszakérdezések, hogy egyértelmű legyen a helyzet.
Akkor meg is van az első hibalehetőség.
Nekem szerencsém van, szeretem a vizet (főleg hidegen), a szódát (szintén) és itthon jó ízű is. Hordom másfél literes flakonokban a munkahelyemre is, mert ott borzasztó íze van. Nyáron napi 7 liter is lemegy, télen 4-5. Plusz kávé, leves. Mondjuk sokat "segít", hogy cukorbeteg vagyok...
Rászoktam arra, hogy ha valamit enni akarom, mert na, akkor nem témázgatok a hűtőben, hanem kiveszem a flakont és egyszerre megiszok úgy négy decit.
Hangzat, hármashangzat, négyeshangzat, ebből akkor csak az utolsó kettő akkord? Előbb, utóbb megtanulom... az amatőr (kutyaütő) zenélésben nem lehet megtanulni ezeket.
A Bb-dúr akkord barréval lefogva az első fekvésben, kisujj elemel, az Bb2, vagy Bb9? Vagy egyik se? Hármashangzat, az biztos. 1., 2., 5. fok.
A z-ket lehagytam, azt hittem, profibbnak tűnik, az meg butának tűnt, hogy Bé...
Ahol kezdtem gitározni, ott a szöveg fölé írtuk az akkordokat a szövegkönyvben a Fis a Fisz-dúr volt, a h meg a H-moll, ez később változott Hm-re. Ez azért beégett hosszútávon, de majd javítom, amit kell.
Az 5-ös jelzésűek nem akkordok, mert ahhoz legalább 3 különböző foknak meg kell szólalnia. Mivel itt csak 2 szólal meg, ezért ezek csak hangzatok.
A Bb2 gondolom elírás, de azért érdekelne, miért nem írtad, hogy "Bes"
Komolyabban fogalmazva: használd a kis "b"-t a leszállítás jelzésére. Vagy ha mindenképpen ki akarod írni, akkor inkább "sz" legyen a vége, mert angolul pl. "D-flat"-nek (ejtsd: "dí flet") mondják azt, amit magyarul "Desz"-nek. Tehát nincs olyan, hogy "Des".
Ha eldöntöd, hogy melyik az alaphang, akkor néhány dolog kiderülhet. Amennyiben úgy érzed, hogy Bb az alaphang, akkor tiszta kvart (Eb) és kis szeptim (Ab) jelenik meg mellette. Ez jónéhány hangnemre illeszthető:
Bb moll: Bb C Db Eb F Gb Ab
Bb dór: Bb C Db Eb F G Ab
Bb mixolid: Bb C D Eb F G Ab
Bb fríg: Bb Cb Db Eb F Gb Ab
A szóló fogja eldönteni a hangnemet, amennyiben játszik fontos fokokat.
Azért nem lenne rossz, ha a Topikszóló elkészülte után a Tanár bá" (most már mondhatom így) kijavítaná a dolgozatot! Azért belegondoltam, hogy ezt a mondatot az életem egy meghatározó részében nem volt ingerenciám kimondani...
Egyébként az elején a Bb2 As5 Des5 akkordokra eldöntöttem, hogy dúrok és kész. Az utána következő C mollhoz úgy is ezek passzoltak jobban...
Köszönöm szépen. Szerintem nem orvosi tárgykörbe tartozik. Elég érzékeny a hallásom szerintem, talán még fejlődött is e téren, ha egyáltalán lehetséges az ilyesmi. Egyszerűen csak sok mindent rossz hangzásúnak hallok, talán túl sok zajt fogok fel. Nem gondolkodtam még különösebben rajta, de talán már kellene, ha tart pár hónapja. Az is lehet, hogy egyszerűen csak több kávét fogyasztok a kelleténél, mert az (is) változott az elmúlt pár hónap során, vagy más életmódbeli változás történt.
Nagyon sok közös van a mi sztorinkban, ahogy sokkal lejjebb írtad is... és egyúttal osztálytársak is lettünk.
A mesebeli asszony most is azonnal igent mondott...
Szia Laci, ezt az írásodat screenshot-tal el is tettem magamnak, nagyon örülök benne több dolognak is. Leginkább az elhatározásodnak, hogy igent mondtál a saját magad továbbképzésére. Ez bátor lépés volt és tudom, hogy meg tudod csinálni, amit elhatározol. Rengeteget nyert a fórumunk azzal, hogy annak idején csatlakoztál hozzánk, és pont az a lendület mutatja, amivel itt segítesz mindenkinek és szervezed a közös dolgokat, hogy bármire képes vagy, csak idő és kitartás kell hozzá.
Köszönöm szépen, hogy ezeket leírtad, és találkozunk a tanfolyamon belül is. (Ha gondolod, akkor a legelső videó alatti bemutatkozásban van mód pár sort írni magadról, már számos gitáros írt beköszönést.)
Rock lendületet! :)
Szép történet, sok helyen magamra ismertem. És van lelkesedés is, csak időből nincs elég. Itt a karácsonyi szóló, plusz van egy induló zenei project-em is. Csak egy cover egyelőre, de le is kell szedni.
Kicsit sztorizok, remélem nem baj, úgy érzem, ha leírom segít lezárni valamit és elindítani valamj újat.
Mióta megjött az e-mail a modális tanfolyamról és átnéztem az oldalt, azon gondolkodtam, tudok e annyi időt és energiát szánni a gitározásra, mint amennyit megkíván ez a tanfolyam.
Mindig is az volt a bajom a saját játékommal, hogy túl sokat támaszkodom a rutinra, egyhangúak a szólóim, nem tudok olyan változatos lenni, mint ami a fejemben van.
Mindez azért mert a szólózás az életembe úgy jött, hogy bekerültem a zenekarba és kineveztek erre a posztra a harmadik próba után, de nem volt tanárom.
Álltam ott a kis olcsó gitárommal, a borzasztó nyújtásokkal, hallgathatatlan vibratóval, szörnyű volt, nem mellesleg így is éltem meg.
Akkoriban csatlakoztam a topikhoz és elkezdtem a gs-ről olvasni a cikkeid, tanulmányozni a Te és többiek szólóit, no meg majdnem minden saját szólóm elküldtem Neked email-n és minden egyes alkalommal válaszoltál, bátorítottál az alkotásra.
A válaszaidban volt pro-kontra, pont úgy, ahogy egy tanárnak a diákot terelgetni kell az úton, én meg elkezdtem összeszedni magam.
1-2 év alatt a szólóim elkezdtek olyanok lenni, amikben már kedvelek részeket, de még mindig nem vagyok elégedett. Nehezen ragad meg új skála, vagy ritmus képlet, ezen évek óta szeretnék változtatni. 3 napja ezen rágódtam, hogy úgyse lesz időm, nem tudok lépést tartani és sok más ilyen negatív gondolat kavargott a fejemben.
Ma délelőtt Imi Arckép alapjára készített szólóm került a lejátszásba, mialatt a soundcloud-n zenét kerestem. Megálltam a munkával arra a 30 másodpercre és az csapott belém, ez a keserűbb rész lesz az én Arcképem?
Jött az ébredés: nem. Ennél tudok többet is, meg tudom csinálni, Tomi mindig bátorít, ott a Szólómánia, a tanfolyam, csak bele kell vágni. Át kell szerveznem az életem, lustálkodás helyett, több gitározás, a munkából visszább kell vennem és meg lesz az eredmény.
Azt akartam ezzel az egész írásommal mondani, hogy van egy új diákod a modális tanfolyamban, az én személyemben : )
Decemberrel bezárólag a plusz melókat leadom és több energiát fektetek a gitártudásomba. A feladatokat, segítséget adod, már csak meg kell ugranom a lécet, amir most magam elé tettem :)
Nem állt szándékomban félrevezetni vele senkit, úgy látszik sikerült. Én "C-moll" os részre játszottam Db hangot, ami az én fülemnek tetszett, így elő is jön a friges hangulat, ami szerintem passzol az alapra, a stílusa miatt. Az alap hangneme akkor lenne frig ha az alapban is benne lenne a Db hang ha C a tonika. Most kicsit kevesebb időm volt foglalkozni, de később próbáltam pontosabban is kihallani a basszus vagy a gitárt, azóta sem tudnám megmondani azon a részen pontosan mit játszik a basszus és a gitár együtt. :) Ezért nem is javítottam, és gyanítom Tamásék azért nem javították ki a megfejtésemet, és Indyét sem, mert ezt mindenkinek saját maga kell tudnia megállapítani.
Azt hittem, hogy velem van valami baj, hogy nem hallom a fríget benne, pedig azt általában szoktam. Mivel mostanában amúgy is hallásbeli problémáim vannak (ezért sem keverek), nem kételkedtem. Sajnos ezzel másoknak is hamis információt adtam át. Ez az én hibám.
Egy általam nagyra becsült zenész kolléga felvilágosított az alappal kapcsolatban. Összegezve: azért nem hallom benne a fríget, mert nem az. Az általa közöltek alapján az alábbi információkat tudom megosztani:
Az intró Bb-re épül (Bb - Ab - Eb), de nem tudni, hogy moll vagy dúr jellegű, mert nem játszik tercet. Ezért elég sok minden mehet rá. Én itt dórral kísérleteztem (Bb - C - Db - Eb - F - G - Ab). A többi rész pedig C-moll (C - D - Eb - F - G - Ab - Bb). A 2., "Verse"-ként megjelölt szakasz trükkös, mert a kíséret C-moll-t, de fent a harmónia nagy tercet játszik kicsi helyett, amitől van egy terc-ütközés, és a mixolid jelleg is megjelenhet. Ezért Itt a C-mixolid skála használata is működhet (C - D - E - F - G - A - Bb).
Készítettem egy képet a 440Hz-es szinusz hullám digitális változatáról. Megfigyelhető rajta a lépcsőzetesség, amiről írtam az előző hozzászólásban. A vonalzón a másodpercek láthatók. Egy ciklus hossza ebben az esetben 1/440 mp, vagyis kb. 0,002 mp. Szóval ezek a lépcsők nagyon kicsik. Minél nagyobb a mintavételezési frekvencia, a vízszintes szakaszok annál rövidebbek, és minél magasabb a felbontás (bit) a függőleges szakaszok lehetnek kisebbek. Szóval nagyjából ezt halljuk a hangszóróból D/A (digitális / analóg) átalakítás után. A valóságban persze még közrejátszik a D/A átalakítóban keletkező aliasing hatás, illetve az analóg áramkörök (pl. erősítő) torzításai (harmonikus, intermodulációs), a hangszóró és a lehallgató tér tulajdonságai is.
Nekem az első hat akkordra megvan a dallam, az otthoni meónak tetszik, viszont az utána levő háromra kitaláltam egy olyat, hogy nem tudom eljátszani, most azt tanulom, hogy jó legyen...
Amennyi spam jön az email címemre, megeshet, hogy a törlés áldozatául esik 1-1 szóló, szóval mindenkinek van még elméleti lehetősége pályázni az elsp szóló beküldői posztra!
Nálam van egy project szintű opció: "Stretch audio files to tempo", de külön sávokra is tudom alkalmazni. Ez mindig ki van kapcsolva. Eddig nem volt ilyen problémám.
Ha jól emlékszem DAW-ban akkor jelentkezik a probléma, ha 48/24-es beállítás mellett manuálisan állítod be a tempót és létre is hozol egy sávot és arra próbálsz behúzni egy 44/akármennyi filet. Ha ezeket nem csinálod meg, hanem ráhagyod a DAW-ra, akkor azt hiszem nincs ilyen probléma. De ezért szoktam azt csinálni, hogy a bt-t húzom be először egy üres környezetbe és felvétel előtt összehasonlítom a DAW-ból jövő zenét a soundcloudossal.
Minőségromlás akkor következik be, amikor az alacsonyabb minőség irányába konvertálunk. Ez sokszor nem hallható, de elviekben így van.
Két tengelyről beszélhetünk digitális hanghullámok esetén.
Van a függőleges tengely, ami az adott pillanat hangosságértékét adja meg. Ennek felbontását jelzi a "bit" érték, vagyis az adott pillanatban a bit értékének megfelelő számú amplitúdó érték jelenhet meg. 24 bit esetén ez 16,7 millió. Ez egyébként egy nagyon pici időszelet, 48k esetén 1/48.000 másodperc. Itt nincs hullámalak, hangzás, stb., csak egyetlen érték. Időben utána következik a következő pillanatnyi érték, és így tovább. Ezen időpillanatok egymást követő összessége határozza meg a hullámformát, és végül azt, amit hallunk.
A másik pedig az időtengely. Ez gyakorlatilag a kvantált amplitúdó értékek egymás utánisága. Mivel a jel a digitális világban nem folyamatos (analóg), hanem lépcsőzetes, annál inkább közelítünk a valósághoz, minél magasabb a mintavételezési frekvencia. Azt érdemes megjegyezni, hogy bizonyos felbontás felett már nem hallunk különbséget.
Hozzáteszem, hogy 44,1kHz-ről 48kHz-re való oda-vissza konvertálás is torzulást okoz a jelalakban, mert a két érték nem egymás többszöröse. 48-ról 96-ra konvertálva nincs minőségromlás, de visszafelé akár már lehet, kivéve, ha előzőleg 48-ról konvertáltuk fel, mert akkor nincs plusz információ a 96-ban.
Ez szerintem akkor következhet be, ha nincs konverzió, és pl. 48k-s felvétel 44,1k-ban kerül lejátszásra. Ilyenkor lassulni fog a lejátszás közel 10%-kal. De szerintem a modern DAW-ok automatikusan konvertálnak.
Erre egyszerű a válasz, Cubase ezt használja alapértelmezetten. :D Bár ez nem jutott eszembe, de megkérdezhettelek volna téged, hogy milyen minőségben exportáljam a szeleteket.
De addig nincs baj amíg nem romlik a minőség, és nincs hangnemi és ütembeli eltérés ez miatt, és Dani azt írta, hogy Axe úgy is átkonvertálja automatikusan a minőséget.
Viszont ha ebből lehetnek így hangnemi mászások, akkor most feltöltöm újra 48k/24-el az alapokat, ha szükséges.
Az teljesen jó. Nem tudom, hogy került képbe a 32 bit. Már a 24 bit is őrült felbontás: 16,7 millió különböző hangerő érték, illetve 144dB dinamika tartomány. Egy szimfonikus nagyzenekar dinamikatartománya is kb. max. 60-70dB (a CD (16 bit): 96dB). Modern zene esetén a dinamikatartomány sokkal kisebb.
Én is úgy emlékszem, hogy az Axe 48k/24bit-et használ.
Mindenkinek:
Mivel fel lett töltve soundcloudra az összes zenei alap, ezért mielőtt megnyomnátok a Rec gombot, hogy menjen a felvétel, hasonlítsátok már össze a felvevőprogramban és a soundcloudon hallható zenék sebességét/hangnemét, mert ha rossz formátumban importálsz, akkor a sebesség változhat, minek következtében elmászik a hangnem is!
Nem az a meggondolós fajta... főleg nem ebben a témában. Fenn maradt tegnap (ma) addig, míg le nem feküdtem, 02:30-ig gitároztam, félóránként megnézett. Ötkor meg keltem... most az őrláng hozzám képest masszív betonnak tűnik. Előjöttek a kamaszkori emlékeim, miszerint fájnak a bal kezem ujjai, és nem tudok a középsővel nyújtani...
Elkészültek a felszeletelt alapok, ezekre lehet a karácsonyi szólókat készíteni. Az alapok loopolhatóak, így bármilyen hosszúságú szólót tudtok rá készíteni, és tetszés szerint több különböző szeletre is játszhattok. Bátran csináljatok több szeletre is szólót, így színesebbé téve a végeredményt
Értelemszerűen így tovább, arra ügyeljetek, hogy a szeletek össze legyenek illesztve és ne legyen köztük hézag, ez a további munkát segíti! Bármilyen loop-s kérdéssel nyugodtan forduljatok Metalmolekulához, Biciklipumpához vagy hozzám (elérhetőség a neveknél, de itt a fórumon is írhattok)
Az elkészült szólókról 2 sávot küldjetek el, külön a szóló gitár sávot a nevetekkel, és az alappal együtt felvett szólót szintén a nevetekkel. A szólósávot próbáljátok meg wav formátumban küldeni, így a hangzás minősége biztosan jó marad!
A szólógitár sáv lehetőség szerint legyen az alap elején megvágva. Ez azt jelenti, hogy ott kezdődjön a gitársávotok, ahol a szelet is indul, tehát a szólósáv elején igyekezzetek szünetet, csöndet nem ott hagyni, kivételt képez ha, felütésre szeretnétek indulni.
Bármilyen kérdés van, szintén keressetek bizalommal!
Küldéshez példa:
-Intro matyosowski egyben
-Intro matyosowski szólósáv
Több összeadott szeletre értve:
Intro+Verse matyosowski szólósáv
Intro+Verse matyosowski egyben
VAGY
1xIntro+2xVerse matyosowski szólósáv
1xIntro+2xVerse matyosowski egyben
A 2db szóló sávot az alábbi email címre kell elküldeni: ambrusd kukac gmail pont com 44 kHz és 32 bit-es minőségben.
Beküldési határidő: dec. 18-19 Az alap: 120 bpm
Alul megtaláljátok a szeleteket és a zenét egyben (letölthető)! Ha valakinek nincs soundcloud fiókja írjon és átdobom e-mail-n.
Mindenkinek jó munkát és sárkányos dallamokat kívánunk!
Itt az én verzióm, nem számolgattam át a kereszteseket bésekbe, úgyis tudjátok, mire gondoltam... ez amolyan szöveg fölé írós akkordmenet, majd idővel megtanulom, hogyan kell ezt (is) jól csinálni. Kíváncsi vagyok, mennyire sikerült:
Megérkezett a modális skálák online tanfolyam! Mostantól péntek éjfélig lehet beiratkozni. Két opcióból is választhatsz, és minden tudnivalót összegyűjtöttem számodra az információs oldalon: https://szolomania.com/tanfolyamhttps://szolomania.com/tanfolyam
Már számos gitáros itt van velünk, csatlakozz te is!
Szerintem ez úgy van, hogy a SoundCloud streaming-hez (vagyis lejátszáshoz) csökkentett minőségű változatot szolgáltat. Kivéve a fizetős változat, mert ott beállítható. Letölteni viszont az eredetileg feltöltött minőségben lehet (az ingyenes fiókból is). Ha wave fájl lett feltöltve, akkor azt, ha 320-as mp3, akkor azt.
Youtube esetén több felbontás áll rendelkezésre, és ha jól gondolom, akkor ez a hangminőségre is hatással van. Plusz a YT normalizálja a hangosságot -14dB LUFS-re, vagyis a feltöltött videók hangereje általában csökken.
0:00 - 0:20 ig
Elején kvintezés:
A# kvint (c)
G# kvint
F kvrat
0:20 - 0:35 ig
Itt ugye lépkedések mennek, sok félét megenged így az alap. Amit én próbáltam erre C-frig, E harmonic minor
0:35-1:10 ig, C frig
kvartok: C(Bb) Eb F
Melyik diszonáns hangközre gondolsz? Én is nehezen hallom ki a basszus gitárt, mivel több hangot is játszik. Azon a részen szerintem a basszus gitár Bb és Eb hangokat játszik, a gitár Eb kvint.