Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Most ismerkedem a felvevő programmal (Audacity), szerintem a jövő héten már lesz is mit felvenni, és lesz mivel.
Jó kis project ez, nekem mindjárt több "tantárgy" is jutott...
1. Ha fejben kialakul a szóló, akkor próbáld meg azt leszedni és rögzíteni. Nem kell, hogy jó legyen, csak legyen meg a váza a szólónak. Nyugodtan felveheted ezeket kis 3-4 másodperces részenként is.
2. Hallgasd végig ezt a szólót és nézd meg, hogy elégedett vagy-e vele, vagy van benne olyan rész, amit inkább újraírnál. Azokat a részeket, amiket újraírnál nyugodtan vedd fel a fő sáv fölé. A fő sáv csak arra kell, hogy összeálljon a szóló váza.
3. Amint összeállt a teljes szóló, kezdd el gyakorolni.
4. Amikor egy önálló rész már jó, nyugodtan rögzítsd. Ha jól sikerült, akkor maradahat is a végső verzióban. Ha nem, de jobb, mint az eredeti teszt verzió, akkor ideiglenesen maradhat, így egyre jobb teszt verzióid lesznek.
5. Amint a kis részekből összeállt a végleges szóló és már nem tudod szebben/jobban rögzíteni, akkor jöhet a több szólamú részek felvétele, már amennyiben szükségesnek érzed.
6. Amikor exportálod a szólókat, csak némítsd azokat a sávokat, amik nem kellenek egy önálló sávhoz (ami akár 3-4 sávból is állhat, ha van átfedés a sávon belül), így a végén szépen külön lesznek választva a fő szólam és a harmonizáló szólamok.
Régebben 20-30 gitáros is volt aki szólózott, egy alap mondjuk 3 perces, akkor 20*3 perces lenne a végeredmény. :D Hosszú lenne, ezért volt szükség mindig a szeletekre bontásra. Szóval nem kell az egész alapra játszanod, hanem csak egy olyan részére ami loopolható.
Köszönöm! Már le is töltöttem. Mindjárt teszem is a memóriakártyára.
Űber pofátlan leszek, esetleg Tamás és Landmine Acoustic Pop trackjét is beállítanád kicsit?
Két ünnep között szabin leszek, folytatnám velük a szériát, mindkettőre van ötletem. Legalábbis azt hiszem.
Köszönöm!
Egyben csak ezért szerettem volna, hogy belemenjen (abba a kemény) fejembe a zene, a kocsiban, meg a munkahelyen hallgatnám rongyosra. Meg közben fejben gitároznék:) ...ha megtanulom, hogy kell...
Esetleg lehetne azt is? (pofátlanság felsőfok:)
Elküldöm maid email-n a szeleteket ha minden meg van : ) Youtube-ra nem akarom feltölteni mert elrontja a minőséget akárhogy töltöd fel, soundcloud sokkal jobb e téren.
Nem. Az egész zenét felosztjuk szeletekre, amiknek lesz neve és letölthető lesz. Pl. 1.Intro, 2.Verse stb. (20-30 másodperc egy szelet), abból választasz egyet vagy többet és játszol rá, Metalmolekula sorba rendezi majd. Beérkezik 20-30 szóló, a dallamvezetés és más szempontok alapján szoktam én rendezni. A tavalyi zenéről adok egy linket, onnan látni fogod, hogy szokott menni élesben : )
Szerdán jövök minden pontos infóval, mit hogyan lehet illeszteni, milyen kérések lehetnek stb.
Tehát a szeletekre kell játszani, nem az egészre?
Valamiért az volt bennem, mindenki végigszólózza a track-et, a mester meg eldönti, mit rak belőle be a végeredménybe.
Talán így könnyebb is lesz...
Pumpával úgy beszéltük, hogy ma délutánig lezárjuk a szavazást. Úgy gondolom, hogy több szavazat nem fog beérkezni már, úgyhogy ez a rész pipa, a szavazást lezárjuk, köszi mindenkinek a szavazatot!
Az eredmény végül így alakult:
5 szavazat - Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története
2 szavazat - Jónás Tamás - The Claws Of Ice BACKING TRACK
1 szavazat - Landmine - Progressive Metal (s2e39)
Tehát az idei szólókat "Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története" alapjára fogjuk elkészíteni. Hétfő-szerda között Pumpa mesterrel feldaraboljuk a zenét, közben adunk majd infót Metalmolekula-nak, hogy a felszeletelt darabokkal tud e dolgozni, ha minden ok, akkor legkésőbb szerdán jelentkezek a pontos részletekkel, addig is a zenét egyben megtaláljátok a #94888 hozzászólásban.
Megpróbálok kicsit előre dolgozni, Imi alapját berakom a kocsiba végtelenítve, megpróbálok kicsit fejben gitározni, ahogy Metálmolekula írta.
Számomra nem kétséges a szavazás eredménye...
Ahogy én látom, már nem annyira szoros...
Éjjel végigpróbáltam mindegyiket, ha nem is öt percig, és a legnagyobb meglepetésemre Tamás alapja lenne nekem a legkönnyebb, ettől féltem a legjobban, mivel mégiscsak egy jelen levő profi zenész abszolút kész darabja... ...amit hetente legalább kétszer meghallgatok a kocsiban, és nehéz elvonatkoztatni az eredetitől.
Az már biztos, hogy részt veszek, az még nem világos, milyen minőséggel... valószínűleg én leszek az abszolút utolsó leadó, mert upgradelnem kell "kicsit" az elméleti tudásomat, mielőtt nekiállok, de szerencsére Tamás videóiban volt szó a frígről, meg a kvintkörről és hangulatokról is, már csak össze kell gyúrnom és alkalmazni... de lehet, hogy csak túlgondolom a dolgot.
Túl korán feküdtem le végül, az időt viszont hasznosan töltöttem, elővettem az akusztikus gitáromat, és kitaláltam a track-ek hangnemét. 2/3 sikerült, mivel még csak dúrban és mollban tudok gondolkozni...
Próbáltam imprózni is kicsit, így rájöttem, mekkora fába is vágtam a fejszémet Imi alapjával, mondhatjuk, hogy mélyvíz számomra, nem is tudom, hogy a Hm-on kívül játszottam-e valaha a többi track hangnemében...
Nem, az írásomat úgy értettem, hogy nem mindig az adja meg az örömöt. Persze, a komfortban érzem jól magam és arra szólózok a legkönnyebben. Pl ha jammelni akarunk (de fhaszul írtom, inglis-magyar ) tipik gitáros vagyok, Em-t adjatok :D
Viszont sokszor előfordult, hogy olyan zenében éreztem magam baromi jól, amit alapból meg se hallgatnék, mert nem tetszik semmilyen momentuma, erre értettem, hogy nem mindig az zene adja meg a "jól érzem magam" érzést, amit szeretek.
A tavalyi zene pedig, ha beteg voltál, ha nem, istencsászárság ahogy szól :DDD
5 szavazat - Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története
2 szavazat - Jonás Tamás - The Claws Of Ice BACKING TRACK
1 szavazat - Landmine - Progressive Metal (s2e39)
Rendben, akkor hozzáírom Indy korábbi szavazatát is:
A szavazás jelenlegi állása:
4 szavazat - Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története
2 szavazat - Jonás Tamás - The Claws Of Ice BACKING TRACK
1 szavazat - Landmine - Progressive Metal (s2e39)
"Meddig lehet az elkészült szösszenetet elküldeni?"
Pontos dátum még nincs, ha sikerül ma kihirdetni a nyertest, akkor utána nagyjából 2 hétig lehet küldeni a szólókat. Metalmolekula mestertől függ majd a pontos dátum.
3 szavazat - Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története
2 szavazat - Jonás Tamás - The Claws Of Ice BACKING TRACK
1 szavazat - Landmine - Progressive Metal (s2e39)
Jonás Tamás - The Claws Of Ice BACKING TRACK - Hm
Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története - C frig
Landmine s2e39 - prog metal - Bb-minor, Db-minor
Landmine s2e46 - acoustic pop - Cm (akkordjai a linken)
Landmine s2e10 - groove metal - Cm
Landmine s2e31 - hard rock - Hm
Ladmine linkjei:
s2e39 - prog metal
https://www.youtube.com/watch?v=jGOroPQMktM&ab_channel=landmine
s2e46 -acoustic pop
https://www.youtube.com/watch?v=EDWe6MXcnF0&ab_channel=landmine
s2e10 -groove metal
https://www.youtube.com/watch?v=Krso6T58Kgk&ab_channel=landmine
s2e31 -hard rock
https://www.youtube.com/watch?v=KZQlrtzNb4M&ab_channel=landmine
2 szavazat - Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története
2 szavazat - Jonás Tamás - The Claws Of Ice BACKING TRACK
1 szavazat - Landmine - Progressive Metal (s2e39)
Úgy terveztük ma lezárjuk a szavazást, de amíg holt verseny van addig még tart a szavazás.
matyosowski-val azt beszéltük hogy ma lezárjuk a szavazást hogy minél több ideje legyen Molekula mesternek majd, de ez nincs kőbe vésve, most például úgy látom muszáj lesz várnunk mert kevesen szavaztak és szoros is.
Én azt tudom javasolni (nekem ez minden évben bevált) hogy mielőtt szavazol mindegyikre egy kicsit imprózz (skálázz 5 percig akár) és aszerint dönts, hogy melyikre volt a legkönnyebb. Imi alapja pl Cm, Tomi alapja trükkösebb ha jól emlékszem Hm ment rá talán a legjobban, Landmine pedig a videó alatt mindig leírta az alapok hangnemét, vagy akkordjait. Számomra pl Imi és landmine progmetálos alapjára volt a legkönnyebb szólózni.
Mindenki annak örülne a legjobban ha részt vennél, mert ez a karácsonyi szólózás mint mondtam nem a technikai tudásról szól, hanem közösségről aminek te is tagja vagy.
Nem is tudom, kinek válaszoljak, inkább mindenkinek megy:
Feleségemmel megbeszéltük, a technikai nehézségek elhárítása után az időhiányt is elhárítjuk, a szóló megalkotására valahogy szakítunk nekem időt. Örült az eseménynek, hogy végre kimozdulok a holtpontról, abszolút támogatást élvezek. Azért ez nagy szó, mert a heti kb. 80 óra munka mellett nagyon sok otthoni teendővel vagyok elmaradva.
Mivel csak egy szólóra lesz lehetőségem (hogy jó legyen), és egy track-el tudok érdemben foglalkozni, így valaki tudja-e, hogy meddig tart a szavazás, avagy mikor lesz eredményhirdetés?
Meddig lehet az elkészült szösszenetet elküldeni?
Kerestem, de nem találtam ezeket az infókat, de lehet, hogy csak felületes voltam...
Azt jelenti, amit a kolléga mondott. Lehet hardveresen és szoftveresen is csinálni. De ha eleve biztos a reamp-olás, akkor elég a DI.
Egyébként esetleges szerkesztés miatt is szükséges lehet a DI, még ha nem is lenne reamp-olva.
Bocs az esetleges buta kérdésért, de mit jelent a reampolás?
Egyszer vettünk fel valamit úgy, hogy a pucér gitárhang is bement egy sávként a gépbe, és egy 5150-en beállított hangszín is kimikrofonozva. A srác szerint azért, ha később meggondolom magam az 5150-el kapcsolatban, bármilyen más erősítőbe be lehet küldeni a gitárjelet a gépről és nem kell újrajátszani azt.
Az eb már jól van, csak reggel kapott egészséges (zöldséghéjas), finom (farhátról a zsír levágva, a zöldséghéjjal megfőzve) kaját, és mivel van másik blöki is, ezért rágatlanul szívd fel begyemet tartott, hogy a másik dög ne zabálja fel az övét is. Hát, így tulajdonképpen ő se ette meg...
Fedvény: nem 28 évig, mert volt egy kis 10W-os Regentem is, az első pár évben azt használtam. Aztán építettem magamnak egy 100W-os erősítőt, ez inkább a 30 kiló felé közelített, végül 2002-ben vettem meg az első gyári erősítőmet, az MG205Dfx-et.
Az AX8-at nem az újdonsága, hanem a használhatósága miatt vettem meg. Tudtam, hogy a beállítása szívás lesz. Másfél évig törpöltem rajta, hogy jó lesz-e nekem, de a Youtube-os videók (Marco Fanton, Leon Todd, és nem utolsó sorban Madi) meggyőztek. 28 évig hordtam a 20+ kilós cuccot próbákra, előadásra, belefáradtam. Amíg lehetett, ragaszkodtam az analóg cucchoz, de az AX8 már bőven hozza a minőséget, és minden körülmény között hozza, legyen az kisterem, vagy szabadtér. Kóródi Tamásnak van egy videója Madival (a Nálad), ő is ezt mondja.
Nagyon remélem, jó lenne már kimászni ebből a posványból és túllépni a múlt hülyeségein.
Igazából nagyon izgulok, melyik track lesz a győztes, mert nekem zeneileg elég nagy tétje van, hogy ne a számomra legnehezebb legyen. Az viszont nem baj, ha nem is a legkönnyebb lesz.
Ha jól értettem, Tamás a GT-3-at használta a sound megalkotására, és a hangkártyát csak A/D átalakításra használta, később a létrejött fájlt nyitotta meg és effektezte meg a Cubase-el.
Nálad csak a puszta gitárhang ment a hangkártyára A/D átalakítás céljából, és már a szoftver csinálta meg a soundot is?
Talán ezt is rosszul írtam, ezt a zenét már megcsináltad egyszer tökéletesre, akkor ki vagyok én, hogy rámocskoljak egy rosszabbat? Komoly gátjaim vannak...
Gondolom, ez nem volt zajos, mert külső tápos az effekt, és nem alakult ki földhurok.
Nekem is van egy GT-8, már jó rég nem használtam, remélem jó még.
Írtam erre egy órán keresztül választ, de a fórum kidobott az elküldésnél azzal, hogy nincs felhasználónevem.
Majd újraírom, de most a zasszony a nyakamon van mindenfélével.
Én 2017-ig mindent alaplapi hangkártyával toltam/vettem fel. 18-ban is főként azért vettem külsőt, mert kellett a miksi bemenet miatt. Minőségben nem sok (semmi) különbséget észlelek a mostani Focusrite meg a régi alaplapik között. Pár hete elgondolkodtam egy komolyabb hangkarin, de megnéztem pár összehasonlító tesztet és lebeszéltem magam...
Milyen igaz, és én mennyire nem tudtam ezt abszolválni. Lett is belőle gond. Mondjuk, ha 20+ éven keresztül teljesen ártatlan mondanivalójú dalokat író zenekarvezetőd van, akkor nagyon nehéz megemészteni azt, hogy hirtelen belekerül a témák közé az LMBTQ, és az aktuálpolitika olyan irányból, amivel nem értesz egyet.
Mondjuk itt nem erről van szó, csak egyszerűen nem mindenre tudok játszani. De írtam is, hogy nem is ez vezérelt, amikor javaslatot tettem.
Köszönöm a voksot a voksolásra!
Felszerelés van, gitár van, és Fox munkásságát ismerjük, abban hiba nem lesz, ez 110%.
Elsőre megpróbálok írni/improvizálni a megszavazott alapra, ha vállalható lesz, akkor nekiállok titeket zaklatni a felvétellel. Addig elküldöm, milyen hardverből lehet sáfárkodni. Igazából már elgondolkodtam egy külső hangkártyán, de amikor okafogyottá vált a zenélés, akkor letettem róla, mert minek?
Az AX8 is csak azért van, mert a covid alatt lett meg, és amikor utána újraindultunk, az első próba után távozás volt, így élőben ki sem próbálhattam.
Amit lejjebb írtál, teljesen olyan, mintha rólam írtad volna... Pár szólót már Pumpa hallott, és olyan szépeket és olyan "szakmaisággal" írt róla, amilyet nekem még nem mondtak. Talán ez is hiányzott a zenekarozás közben, hogy ne mindig csak azt halljam, hogy jó az úgy, hanem azt is, hogy miért.
Köszönöm a biztató szavakat, megpróbálom a szólót mindenképp!
Üdv a klubban! Nagyjából rám is igaz ez, amit leírtál, csak nekem ezer más dolog is közrejátszik, ami miatt a zenélés a háttérbe szorult. Én az alábbi pontokat javasolnám megfontolni:
1. Attól, hogy amatőr vagy, még nem kell szarozni magadat. Szar akkor leszel, ha tudatosan olyan dolgokat szeretnél játszani, amit még nem gyakoroltál megfelelően és megfelelő ideig. Ezért mondtam régebben is és mondom most is mindenkinek, hogy a kevesebb több. Inkább legyen egy szép dallam, kevés hangból összeállítva, de jól megfogva, mint valami agyatlan tekerés, aminek a 80%-a csak kaparászás. Igen, hallani fogod, amikor visszahallgatod a szólódat.
2. A zene nem verseny. Ne máshoz hasonlítsd magadat és a tudásodat, de legyél tudatában annak, hogy mi megy és mi nem megy! Ha csak arra fókuszálsz, hogy mi nem megy, akkor soha nem fogsz előre lépni. A szóló 5-10%-a lehet kihívás a jelenlegi szinted szerint, így nem kell túl sok dolgot extra erőbedobással kigyakorolni, viszont ha sikerül, akkor gyorsan, apró sikereket fogsz elérni, ami nagyon nagy boostot ad a fejlődéshez. A maradék 90-95% pedig a szintednek megfelelő nehézségi szint legyen, így az már eleve a rutint fogja erősíteni.
Példa: ha még csak most ismerkedsz a tappinggel, akkor ne akarj 4 ujjas tappinget beépíteni a szólódba, mert nyilvánvalóan nem fog menni. Egy tövid, néhány másodperces, nem túl gyors tappinget viszont próbálj összerakni. Az előtte lévő néhány másodpercet alakítd úgy, hogy ne hirtelen kelljen odakapnod a tappinghez. Ezt lehet hangkitartással/vibratozással elősegíteni, vagy néhány hangot lassú legatozással is lehet játszani, de akár egy megfelelően felhasznált szünet is segíthet. A lényeg, hogy az agyadnak legyen ideje megtalálni a tapping nyitó hangját, a jobb kezednek pedig legyen ideje leütni azt.
3. Egy új gitár! Egy új gitár mindig segít!!!
3. Sokat segít a szóló minőségének javításán a harmonizálás. Én emiatt (is) csinálok sok tercelős, több szólamú szólót. De ha meghallgatod bármelyik technikailag is profi gitáros zenekarának zenéjét, rengeteg több szólamú részt fogsz hallani.
4. Amíg nincs nagy rutinod, addig el kell fogadnod, hogy Tamással ellentétben neked 5 perc nem lesz elég a számodra megfelelő szintű szóló megírásához és feljátszásához. Szánj rá időt, de úgy, hogy lehetőleg csak erre koncentrálj és ne kelljen 2-3 percenként megszakítani az alkotói folyamatot.
5. Zenélj (ne csak gitározz!) fejben is! Képzeld el, ahogy szól a zene és te, mit a világ legjobb gitárosa tolod rá a szólót, amitől a csajok bugyija is nedves lesz és mindenki téged akar majd a bandájába. Majd nézd meg, hogy mi a különbség a képzeletbeli éned és a valós éned között? A valós éned miért nem úgy fogja meg a hangokat, mint a képzeletbeli? Mik azok a hiányosságok, ami miatt a képzeletbeli éned a világ legjobbja, te pedig nem? Dolgozz rajtuk! Nekem ilyen volt a szúnyog vibrato, amiben Tamás és Pyra sokat segítettek. A fejben gitározás pedig két dolgot fejleszt. Zenei intelligenciát, hiszen megtanítod az agyadat gondolkodni és instant ötleteket kreálni, illetve az önképed javulását, mivel pozitív visszacsatolást okoz, hogy "fejben már jó a szóló".
Amúgy, ha szeretnéd én szívesen segítek majd Discordon, ahol tudunk beszélgetni élőben és akár a szóló megalkotásával/javításával kapcsolatban is tudok esetleg segíteni, figyelve arra, hogy a stílusodat ne befolyásoljam.
Az még a PC időszámítás kezdete előtt volt. Igazad van egyébként, a telefonokban azt használtak a kezdet kezdetén, ha jól emlékszem. Bár még kicsi voltam.
A headset-ek mikrofonja is dinamikus szerintem.
Nekem is fura, ha néha hosszabb diskurzus alakul ki.
Szimmetrikus kábelezés lehetne megoldás, de a hangkártya bemenete aszimmetrikus. Nem tudom, hogy az AX8-nak van-e szimmetrikus kimenete. Esetleg egy opto csatolós átalakítóval megoldható, de műszerész tudományban nem vagyok jártas.
Ha tudod használni az XLR kimenetet, akkor fölöttük van egy XLR GND Lift kapcsoló. A ground lift direkt ilyen célokra szokott szolgálni az eszközökön. Ha téreffektezést használnál (szólónál természetesen igen), akkor a két XLR kimenetet egyesíteni kellene egy sztereó Jack dugóval a végén, ami mehet a hangkártya line in csatlakozójába.
Elvileg DI-box-on is lehet GND Lift kapcsoló, az enyémen például van.
2 szavazat - Horváth Imre - Egy Rock Gitár Története
2 szavazat - Jonás Tamás - The Claws Of Ice BACKING TRACK
1 szavazat - Landmine - Progressive Metal (s2e39)
A teremtő először a dinamikus mikrofonokat alkotta meg.
Na, ezt nem tudtam. Valahogy a szénmikrofon égett belém elsőnek...
Arra gondoltam, hogy az ilyen fülhallgató+mikrofon kombó elektreet mikrofonjához van inkább illesztve a bemenet, de akkor ez tévhit volt.
Semmilyen felvevő szoftvert nem használok, mert eddig mindig házhoz jött a "srác", és a cucca, amikor felvettünk valamit. Meg nem szpíkelem az inglist, emiatt sokszor nem értem, mit is kellene csinálni. "Enyhén" lemaradott vagyok, innen is látszik, hogy a fejlődés megállítható. Nálam jó régen megállt.
Most nézem, milyen sokat dumálunk (írunk), bevallom, jólesik...
Nekem meg csak gyakorlati ismeretem van, elméleti nulla és ez a gitározásra is igaz, még kottát se tudok olvasni. Pedig az iskolában énekkaros is voltam... de könnyebb volt hallás után megtanulni a dalokat. A többiek olvasták a kottát, nekem csak a szöveget kellett, mert azt sehogy se tudom ma se megtanulni. A gyerek meg most tanulta meg a Walesi bárdokat... végig.
A humbuster kábelt megcsináltam, de semmit nem használt, de ha jobban megnézzük, ez a földhurok ellen pont nem jó.
Esetleg az XLR két szimmetrikus kimenetét lehetne asszimetrizálni a PC line bemenetén, de ezt nem biztos, hogy testelt kimenet szeretni fogja.
Régen használtam erősítő effect loopban olyan kábelt, aminek az árnyékolása meg volt szakítva, így nem okozott földhurkot, de a jelút végig árnyékolva volt, mivel minkét eszköz földelve volt. Talán itt is ez lenne a megoldás. Vagy a DI box. Van egy valahol, majd monóban kipróbálom.
A teremtő először a dinamikus mikrofonokat alkotta meg. A beépített hangkártya, mint őskövület, biztos hogy ehhez készült. Annál is inkább, mert például a kondenzátor mikrofonokhoz 48V-os fantomtáp szükséges, olyan pedig nincs a hangkártyán. Egyébként pedig a mikrofonok egy bizonyos, meglehetősen alacsony feszültségtartományban működnek (a dinamikus pláne), a hangkártyának bírnia kell. Ha esetleg mégsem bírná (kizárt), akkor pedig a line bemenetet is használhatod kb. 2V-ig (azt hiszem, ez a nominális maximum).
Ezen kívül az operációs rendszerben be tudod állítani a mikrofon erősítését. Úgy állíts be mindent, hogy a felvevő szoftverben (nem tudom, mit használsz), a jelszint a leghangosabb részeknél se menjen -6dbFS főlé.
Őőőőő... nem jól írtam.
Nem technikailag hogy dugom be, hanem tud-e az alaplapi hangkártya mikrofonbemenete fogadni dinamikus mikrofon szintű jelet? Azok nem kifejezetten arra vannak optimalizálva, ahogy az SM58 sem az akusztikus gitárra.
Az átalakítót meg tudom csinálni, szerintem minden van hozzá itthon, elektroműszerész szakmám van, amiben aktívan tevékenykedem több, mint harminc éve.
Régen (amikor nem telt rá), magamnak építettem gitárerősítőt, tekertem hangszedőt, "fenderesítettem" Jolana gitárt... még akusztikus gitárerősítőket is építettem másoknak. Most csak javítok... most éppen a porszívónkban kell szénkefét cserélni, és a Bosch nem könnyítette meg a dolgomat.
Na, de vissza a témához.
Azaz mindjárt, a kutya nem üzemszerű irányban kirakta reggelit a vackába, megyek takarítani, de visszajövök, ígérem!
Áram folyik a földvezetéken keresztül. Megpróbálhatod a PC-t és az AX8-at két különböző alhálózatba dugni, de lehet, hogy ez lakásban a közös földelés miatt nem járható út.
Egy DI-box segítségével meg tudnád azt csinálni, hogy a gitár és a PC közé csatlakoztatod, majd csatlakoztatod az AMP kimenethez az AX8-at, és felvétel közben vagy fejhallgatóval, vagy erősítőn keresztül hallgatod amit játszol a kiválasztott preset-en keresztül. Ilyenkor a DI jelet fogod rögzíteni, amit utólag kell reamp-olni, ebben tudok segíteni, ha ebből fájlt csinálsz. Az AX8-cal is lehetne reampolni, de ahhoz már külső hangkártya kellene. Azt nem tudom, hogy belső hangkártyával megoldható lenne-e. De a földhurok ebben az esetben is jelentkezne. Nincs hardveres gyakorlati reamp ismeretem, csak következtetni próbáltam. Szoftveresen meg tudom neked csinálni.
Én (az alulképzettségem okán) nem tudok mindegyik alapra játszani, úgyhogy drukkolok az az enyimének:) Egyébként nem Imié a legkönnyebb...
A The Claws Of Ice-t rongyosra hallgattam már, ott nem tudok elvonatkoztatni az eredetitől, meg amúgy is, nem vagyok rá méltó...