Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Én is gratulálok, sok boldogságot,ilyen még a mesében sincs, hogy a Sárkány elnyerte a királylányt. Láttam a fotókat, mekkora király poén lett volna ha az egyik képen a kedvesed a van jobb kezednél, a balban meg a Malmsteen stratónak fognád a nyakát, úgy hogy a teste majdnem a födet (betont) éri.
A sorrendet átgondolnám, sokan csak az első kettőt nézik (a többit csak azután, ha az tetszik). Mivel úgyis a keményebb vonal (eddig) a fő profilod, lehetne első helyen pl. a 3. vagy 4. szám, utána mondjuk a Sugar.
Jakub barátunk továbbra is nagyon jó dolgokat csinál, bár eléggé elvont és effektezős világ felé halad. De ez nem baj, a lényeg, hogy a saját világát építi.
Jelentem, végül elkészült a lejátszási listám a weboldalamon, ahová minőségromlás nélkül fel tudom tölteni a keveréseimet. Nincs fent mind, de egyelőre elég ez a 10db. Még nem 100%-os, megosztási lehetőséget is szeretnék hozzáadni.
Már attól féltem, hogy ezen a héten nem lesz videó, mert a múlt heti dupla hosszú volt...
Jó volt ez a videó is, rögtön eszembe is jutott, hogy az István, a király rockoperában a Felnégyelni dalban volt 5/4, "öröm" volt játszani...
Ismerek egy 7/8-os számot is Yanni jóvoltából, ezt tényleg öröm lenne játszani:
Waltz in 7/8
Megint egy nagyon jó rész, gratulálok ismét Tamás, hozod végig azt a magas színvonalat amit az első rész óta. :)
Ez a zene alap javaslat pedig hatalmas ötlet
Köszönöm a javaslatot, valamilyen hallás-téma mindenképpen lesz
A szólózás témaköréhez fogom kötni, mert az a fő profil, de valahogyan megjelennek majd hallással kapcsolatos ötletek.
Shred király :) Azért elég menő szinteken jársz már tehcnikailag, ilyen kicsit "rosszabb" felvétel minőségben is átjött a . De a legjobb szólód amit eddig hallottam tőled az még mindig az amit a karantén ideje alatt csináltál a közös szólóban. Azt a szólót tanítani kellene arra az alapra, annyira jól sikerült :)
De a kedvenc részemim ebben a szólóban mégis a nyújtások és a jól megfogott hangok voltak
Ezt a mottót mintha egy filmben hallottam volna már.
Amúgy meg csak látszólagos sokoldalúság lehet, mert mind egy téma, csak különböző aspektusokból.
Mint egy Paganini capriccio: téma, téma variáció.
De ha már az olaszoknál tartok, akkor olyan is lehet, mint a 4 évszak pizza.
Igen. Szerencsére nekem nincs szükségem gyakorlásra, mert én vagyok a világ legjobb gitárosa. Te írtad itt a múltkor.
Amúgy valóban kellene, szeretnék is, de van egy mix contest, amin részt kellene vennem, viszont utána rögtön kevernem kellene egy másik számot ellenméregként, mert nem szeretném, hogy a contest dal virítson sokáig a portfolióm tetején.
Ez túl sok elfoglaltság egyszerre.
Amióta tavaly elkaptam a covidot, azóta nem kívánom egyáltalán a szeszes italokat, sokkal többet gyakorlok (és több gitárt is veszek)
Napi minimum 2-3 óra gyakorlás csodákra képes.
Gyakorlatban vajon van olyan ember, hogy hatalmas tehetség-kis hit-hatalmas szorgalom? És így sikertelenül zenél?
Szerintem ez inkább elmélet, mint valóság.
"Hányas volt a legmagasabb érték az elégedettségi skáládon az évek során?"
Volt az tizenkettő is (más kérdés, hogy az mennyire volt reális), amikor egy dalba beleírtam egy gitárszólót meg két hangnem és stílusváltást (nem kell nagy dolgokra gondolni: am, dm, em, am) miközben a szóló végén visszatértünk az eredeti hangnembe... amikor megkeverték elsőre, a víz levert és megborzongtam, milyen jó is lett, pedig a saját munkámmal űber kritikus vagyok.
Köszönöm, nagyon jók ezek a közös gondolkodások a témáinkról!
Hányas volt a legmagasabb érték az elégedettségi skáládon az évek során? (Nem baj, ha külső tényezőkön is múlt, a lényeg az, hogy akkor az elégedettségi érzésed magasabb volt.)
Ez nagyon igaz. Találkoztam olyanokkal, akik kimondottan tehetségesek voltak, de az élet olyan pályán indította el őket, hogy sosem fejleszthették ki a tanultak beépítésének képességét. És erről nem ők tehettek.
Ez is igaznak tűnik, jól megfogalmaztad a dinamikákat. Így még inkább úgy tűnik, hogy rengeteg tényezőn múlik az aktuális stratégia. (És ebbe a komplex rendszerbe lépnek be oldalról azok a tanácsok, hogy "Hendrix sem olvasott kottát, mégis forradalmasította a zenét!". Igen, de Hendrix nem mi vagyunk. Mi a magunk útját kell, hogy járjuk.)
Megvan minden, talán csak a videó mélységélessége miatt nem látszanak. Sammy minden porcikája egyben van. :)
átlag alatti tehetség + nagy hit önmagunkban + sok szorgalom = sikeres zenélés
átlagos tehetség + közepes hit önmagunkban + sok szorgalom = sikeres zenélés
nagy tehetség + közepes hit önmagunkban + közepes szorgalom = sikeres zenélés
Viszont:
bármekkora tehetség + kis hit önmagunkban + bármekkora szorgalom = nem sikeres zenélés
Úgyhogy a középső tétel fontosabb, mint gondolnánk. Utána jön a szorgalom, és a legkevésbé fontos a tehetség nagysága*.
-------------------
*Sok helyen olvastam, hogy ha régóta van bennünk egy erős vágy vagy késztetés egy hobbira/tevékenységre, akkor ez igazából a tehetség hívó hangja, amely szeretne felszínre kerülni. Tehát az a tény, hogy régóta vonz minket a gitár, ez már önmagában azt jelenti, hogy jó zenei adottságunk van. Erről kutatások is vannak.
Sajnos általánosságban azt tapasztalom, hogy minél profibb valaki, annál vékonyabb réteg hallgatja a zenéit (remélem, ez a Négy évszakra nem lesz igaz).
Az internet és a zenei/videó megosztók is nagy lendületet adtak azért ennek a folyamatnak.
Ma már lehetsz akkora (vagy nagyobb) sztár a szobából, mint más a színpadon. Utóbbi kicsit költségesebb.
Már vártam nagyon, hogy mi lesz a mostani videóban, és sikerült ismét egy igen érdekes témát találnod.
A 0-10-es skálán 1-nek gondolom magam (hogy legyen még hova lecsúszni), egyébként meg az 1. és a 2. fázis között rekedtem, már tudom, hogy hogy nem tudom... ez is egy fejlődés
A videó harmadik bekezdése egy kérdés: A tehetség, vagy a tanulás fontosabb? Az én hirtelen válaszom, hogy a tehetség a tanulásra fontos. Tanulás nélkül a tehetség egy bizonyos szint után nem tud fejlődni (csak ha a vérében van a zene, meg a vezetés), de jó kezdőlökést biztosít ahhoz, hogy a kezdeti sikerek az egyént tovább lendítsék a tanulás felé. Tehetség nélkül a tanulás, ez sokkal rosszabb kezdet, ami sokkal inkább magában hordozza a zenélés iránti vágy elapadását. Tipikusan ilyen, ha a szülők kényszerítik a zenélést a (nem túl tehetséges) gyereknek, aki az első alkalommal, amint teheti, abbahagyja az egészet a fenébe. Belőlük lesz a jó koncertközönség.
Szóval, a tehetség és a tanulás egyaránt fontos, de gitározás különböző fázisaiban különböző mértékben.
Így visszaolvasva, lehet, hogy egy rakás hülyeséget hordtam csak össze...
Apropó, hova lettek Sammy satujának a babái? Húroztál?
Szerintem a legjobb gitárszólókat hegedűre írták. Játszatok el egy Paganini darabot(pl capriccót) elektromos gitáron, vagy valamelyik hegedű etűdöt bárkitől (pl. Charles Danclától) és meg is van a legjobb gitárszóló.
Jól hangzik, hogy nem foglalkozott elmélettel, de nagyon valószínű, hogy a fejében ott volt a saját elmélete, amire alapozva rengeteget gyakorolt.
Zseni volt.
Az utóbbi kb. két évtized hozta a váltást, amikor Petrucci, Steve Vai és a többiek is már legendás gitárosok voltak (és már az ő generációjuk is bőven 50+ korosztály). De az tény, hogy a legnagyobb célközönséget az egyszerű és mégis nagyon átütő zenékkel lehet elérni, és ezt tipikusan az "óriási tehetség + kirobbanó személyiség" kombinációval a legegyszerűbb létrehozni.
Így van, és nagyon kevesen is kezdenek új stílusokba az első 20 év után. (Malmsteen is önmagát ismétli.) Mindenki a saját addigi énjét viszi továbbra is.
Korlátai és önvizsgálata függvényében
Meg persze céljai függvényében, mert ha valaki kikapcsolódásként éli meg, hogy bluest játszik otthon, akkor ez 100 évig is tökéletes eszköz. :)
Az FFA-módszert javaslom ez esetben*. Ha érdekes ötlet/téma merül fel, akkor mindenképpen alkosd meg, még akkor is, ha csak saját magadnak írod. Az alkotás is olyan, mint az edzés: minél többet csinálod, annál jobb leszel benne. Ehhez be kell vállalni azt a szakaszt is, amikor még nem vagy elégedett a végeredménnyel. (Szerencsére olyan jó zenéket szoktál írni, hogy szerintem már túl is vagy rég ezen a szakaszon.)
Én csak annyit tennék hozzá, h a "nagy/hírös gitárosok", akiket az ösztönösség okán emlegetni szoktak, általában "egyszerűbb" (nem pejoratív ért.) zenéket játszanak, ahol nincsenek túl komplex zenei szerkezetek, megfejtések. Mondjuk egyhangnemes témák + pentaton riffek/szólók, stb.
Meglehet, h eszük ágában sincs modálisokkal meg összhangzattani finomságokkal mókolni, mert nem is ez a céljuk. Így aztán nincs is feltétlenül szükségük további tudatosodásra ezirányban, úgymond elég nekik a kiemelkedő tehetségük, amivel szépen tökélyre tudják fejleszteni az "ösztönös zenélés" nyújtotta lehetőségeket. (Ami egyébként uolyan szép út, mint a másik)
Mások meg szívesen mókolnak effélékkel, mert nekik meg pl. pont ez a kísérletezés a céljuk.
Viszont ha az előbbieknek igényük támadna újítani, és belekóstolni az utóbbiak világába, ott már nem biztos, h elég lenne az ösztönös tehetség. A tudatos út mindig intellektuális is egyúttal, márpedig az ösztönösség ennek némileg az ellentétpárja (jobb/bal agyfélteke).
Btw, egy kis okosodás, látókör-szélesítés senkinek sem árthat, hogy milyen mértékben, ezt mindenki saját maga érzi saját korlátai fügvényében
Arra gondoltam eredetileg, hogy akár lehetne készülőben is, ha lenne rá kereslet. Sekély fórum kereslete csekély, más szóval temetőben nem kifizetődő egészségmegőrzési szolgáltatásokat ajánlani.
Valójában arról van szó, hogy egyelőre csak kedvet kaptam hozzá, alapötletet is kerítettem, de még nem történtek különösebb lépések a megvalósítás irányába.
Ez most az egyik legfontosabb téma. (Mi itt a fórumon már értjük ezeket az összefüggéseket, de rengeteg gitáros maradt megrekedve egy hibás szemlélet miatt.)
Igen. Bár én nem számítok, de például én is ezért vagyok itt kevesebbet.
Na jó, ez így nem igaz, hanem azért, mert általában halt ki a fórum. Vagyis mindenki más is hibás.
Pedig egy domináns líd prog szóló alap is lehetne akár készülőben, csak nem lenne kinek bemutatni.
Nem csak erre a topikra gondoltam, az offtopik fröcsögése is masszívan alábbhagyott, a Yamahások is pihengettek, majdnem két napig nem írt senki a fórumra.
Köszönöm szépen, hogy megnézted és igyekszem hozni a szintet minden héten :)
Utóbbival egyetértek, szerencsére a barokk operákat szeretem leginkább, és ott még nem volt divat ez a túlzott vibrato (legalábbis a mai korhű feldolgozásokban már betartják, mert a régi felvételeken ott is elviselhetetlen:D)
A hosszú hangnak akkor valami mást lehet adni, pl. lecsúszást a végén, a lényeg hogy minden hang legyen egyéni.
Ezért enyém teljesen a felelősség, a sok videós tennivaló (és egyéb tennivalók) miatt nem tudok annyira aktív lenni. Jönnek majd jobb idők :)