Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Ez nálam a koncentráció, amikor olyan erősen fókuszálok például a munkámra, hogy szinte teljesen kizárok minden mást. Egy következő hozzászólásban leírom, hogy az én értelmezésemben mi a flow.
"mert ha elvesszük mögüle a zenét, akkor huss, oda a flow is. " :D
Számomra ez a szó tényleg csak a belemerülést jelent egy adott munkafolyamatba, nem feltétlen jelenti hogy katartikus élményt élek át közben amit gitározás közben néha-náha átél az ember vagy zenehallgatás közben.
A keverés, maszterelés is egyfajta flow állapot, még ha csendesebb tevékenységek is. A lényeg a beleveszés, áramlás egy adott feladatban/tevékenységben, vagyis a feladattá válás - nem pedig a minőség.
Az "örömteliségét" az adja, hogy addig se kattog az elme a hülyeségein, nem kreál átmenetileg problémákat, stb, egyszóval "lekötik a gyereket"
Aztán ha megvan a keverés, felocsúdik, "jajmár ennyi az idő, mennyi dolgom van ma még, a fenevigye" és el is oldalgott a fló.
Erre nem tudom a választ, de ha nincs ütemérzékem, akkor nem lesz flow sem.
És szerintem egyébként sem közvetlenül és önmagában az ujjdobolás váltaná ki, mert ha elvesszük mögüle a zenét, akkor huss, oda a flow is.
Értem mire gondolsz, csak annyit kérdeznék, hogy szerinted ha pl az asztalon dobolsz egy jó zenére, az lehet flow-élmény? :) Ott aztán tényleg nem kell semmi technikai tudás, csak ütemérzék. :)
Szerintem ez nem mond ellen annak, amit írtam. Például nem igazán lehet elmerülni, ha az ember keresi a hangokat, vagy a technikai kivitelezésre figyel. Legalábbis szerintem.
Persze az is előfordulhat, hogy amit írok, az csak rám igaz, mindenki másnak megy. Ez esetben:
wikipidia szerint :D "A flow-élmény az elme működésének egy olyan állapota, melynek során az ember teljesen elmerül abban, amit éppen csinál, amitől örömmel töltődik fel, abban teljesen feloldódik, minden más eltörpül mellette, bármi áron folytatni törekszik"
Nem értek hozzá, de szerintem a flow élmény eléréséhez profinak kell lenni. Gondolom, néha-néha elcsíphető rövid időre, de a folyamatos élményhez előszór az esetleges technikai és zenei nehézségeket kell leküzdeni.
Általában véve a "tömeg"-et semmi nem érdekli már. Szóval a tömeg miatt nem érdemes. Akit előbb linkeltem nála is látszik ez a "flow" élmény dolog, mert sok helyen pontatlan, de mivel imádja amit csinál, ezért mások is szeretni fogják hallgatni. Szóval ha nincs meg a flow, a nélkül nincs semmi, ezt kell keresni/találni amikor gitárt ragadunk. Én amikor elkapok egy ilyen állapotot, nem is érdekel hogy más hallotta-e, max annyi, hogy más lemaradt egy olyan dologról amit soha nem tud átélni azért mert mégcsak nem is gitározik. Én pl eddig a zenével tudtam a legnagyobb flow élményeket átélni.
Én mások szórakoztatását tűztem célul magam elé. Bárkit képes vagyok megnevettetni a zenémmel.
Egyébként, ha komolyan csinálnám, akkor az elismerésért, távolabbi célként a pénzért. Ha belegondolok, nem is szeretek igazán gitározni. Ha szeretnék, akkor sokat játszanék. De mivel nem játszok sokat (vagy legalábbis "eleget"), biztosan nem szeretem. Valami mást "szeretek" benne, de hirtelen nem tudnám megmondani, hogy mit. Ha visszagondolok arra az időszakra, amikor összejöttünk zenélgetni, annak volt egyfajta légköre, és azért szívesen tanulnék és gyakorolnék is. Viszont így egyedül, ráadásul azért, hogy meg tudjam mutatni 3 embernek, akiket abszolút nem érdekel, nem látom sok értelmét. Ráadásul most nekem kellene csinálnom minden hangszert, ami még plusz óriási teher, ráadásul sosem lehet olyan jó, mintha egy hangszeres csinálná.
A Fight club-ban van egy (ok, nem csak egy) érdekes mondat: "az önfejlesztés önkielégítés". Naná, h magunknak, minden önmagunkért van végső soron, egoista disznók vagyunk, na. (Más kérdés, h az egoizmus tárgya/alanya nem is valós, de ez megint más téma..)
Én ugyan ezt még lin. algebra vagy statisztikai tárgyból láttam hasonló feldolgozást :D Jó volt hallani zenéről is egy ilyet. :)
Érdekes témát boncolgatsz ezzel a szóló vs akusztikus hallgathatósággal. Előjönnek olyan kérdések, hogy akkor kinek/kiknek gitározunk elsősorban, magunknak, a népnek vagy a többi gitárosnak?
Ohh micsoda felajánlás :) Igazaból megoldottam a dolgot, hazautaztam a hétvégén es elhoztam sammyt, de egy fender telecasterért megyek bármikor bárhova :D
Egy kis időre még (1 hónapig) gitár nélkül vagyok, viszont utána tervezek beszállni a leckékkel és tanulni őket hétről-hétre, vagy ahogy jönnek az új videók.
Új inspiráció lesz számomra a Szólómánia ;) Kíváncsian várom a videókat :)
A pergőt annyiszor rosszra hallgattam, hogy meg sem tudom számolni, hányszor tértem vissza hozzá. A jelenlegi hangzás az, amit nem tudtam rosszra hallgatni. Nekem tetszik így, de örülök a véleményednek, el is teszem későbbre.
Persze az is lehet, hogy a szobámban épp arrafelé van egy frekvencia-vágás, ezért nem hallom rossznak. Vagy esetleg nálad kiemelés ugyanott. Vagy mindkettő.
Az ének veszélyes terep ebben a számban, mert eleve manipuláltak voltak a sávok (valószínűleg autotune-nal). Ez néhol hallatszik is, úgyhogy kicsit rejteni kellett. De lehet, hogy nem lenne vészes egy picit nagyobb tér a refrén alatt.
Meggyőző
Pergőn talán hangyányit sok a "kattogás" "középmagas"? Nekem legalábbis. Inkább hangfalon jön ki. Éneknél még elviseltem volna egy kis plusz teret a refrénekben. Amúgy igen pöpec.
A legújabb cucc. Sajnos az ének manipulált néhol, sajnos már eleve ilyen volt, nem én tettem bele ezeket az artifact-okat. De azért szerintem jó lett az eredmény.
A (felső) pergődob hiányzott, az alsóból kreáltam helyette egyet. Hallgatva az eredeti felvételt, egy gitárszólamot is kifelejtettek a csomagból (2:37-től lenne a helye).
Egy pár másodperces ötlet + leírás az új csatornán:
A mai anyag is egy előzetes, amely egy rövid szólórészletet és egy rövid leírást tartalmaz.
Kísérő akkordmenet: Em add9 és C add9
Ötlet: Szélesítsd ki 1-2 húron a megszokott skáladobozokat. Például az E-húron 19 és 14, a H-húron 19, 15 és 14, a G-húron pedig 18, 16 és 14. Ennek a fő előnye az lesz, hogy a skála hangzása nyitottabbá és érdekesebbé válik, mivel gyakrabban fordulnak elő nagyobb hangközök.
Kiegészítő ötlet: A második ütem egy csúszással többször is lejjebb helyezett motívumot tartalmaz, ahol az első 3 hang van egy húron és a 4. hangnál lépünk a szomszéd húrra. Tehát a motívum szerkezete ismétlődik, de a konkrét hangok mindig eltérőek lesznek.
Összegzés: A magasan elhelyezett kiszélesített skálával a legmagasabb hangokat is elérheted a gitárszólóban, és széles frekvenciatartományt tudsz használni már 3 húron is, fekvésváltás nélkül. Utána a csúszással kombinált ismétlődő motívummal gyorsan még lejjebb lehet jutni és így 2 ütem több mint 2 oktávot járhatsz be.
Mármint hogy 7 óra 7 perc? Ohh észre se vettem :P Persze hogy nem véletlen :D
Peti is biztos hogy 07:07 perckor született, anyakönyvi kivonatban más van akkor az csak elírás lehet :D
Mint ahogyan a sárkány szó egy különleges szó ami 7 betűből áll, úgy a mai nap is egy különleges nap, mivel a mai nap nem hivatalosan (és hivatalosan is) a sárkányok napja 07.07!
Még különlegesebb és szerencsésebb ember az, aki ezen a nemes napon született.
Mint ahogyan CsillagPatrik kollegánk is :) Szóval Peti Sárkányos Boldog Születésnapot kívánok!!!!!!! :)
(Igaz nem tudom hány éves lettél de biztos vagyok benne, hogy valahogy kijön belőle a 7 es szám :))
Erre az irányra még nem gondoltam, eddig az járt a fejemben, hogy a megosztások lesznek esetleg a kiinduló pontok, ezért mindegy hol vannak tárolva a fájlok. Akkor lehet, hogy az lenne a legjobb, ha a hosztolást én oldanám meg a tárhelyemen, illetve saját magam csinálnám meg a lejátszót és a megosztáshoz szükséges HTML kódot. Ezt a munkát és az ehhez szükséges ismeretek megszerzését el akartam kerülni, azért kerestem külső szolgáltatást. Köszi.
Lehet, h halkabb lesz, de legalább nem szól úgy, mint egy 128-as mp3
Mást én sem tudok, viszont sztem érdemes több helyre feltölteni, nem lehet tudni, melyik indul be elsőként.
A YouTube-on nem szeretem a normalizálást, amitől halkabb lesz a zene. És azt hiszem, nem is olyan régen írtam itt, hogy máshogy szól. De aztán lehet, hogy nem arra, hanem az SC-re írtam. Lejátszási listát szerettem volna gyorsan, de sajátot nincs időm csinálni. Ha tudnál ajánlani másikat, akkor jó lenne.
Sziasztok. Facebook-on létrehoztam (pontosabban befejeztem) egy oldalt a stúdiós dolgokhoz. Az FB-s ismerőseimnek már küldtem meghívót, de mindenkinek örülnék, ha követné. Itt lehet a követést elkövetni: https://www.facebook.com/FoxStudio.hu
Ígérem, ott nem lesznek abszurd agymenések.
Erre az oldalra egyelőre csak saját keveréseket szeretnék feltölteni. De lehet, hogy valamikor később lesznek majd keveréssel kapcsolatos bemutató videók is, vagy apró megoldások (trükkök) is.
Létrehoztam egy új SoundCloud oldalt is, ami szintén csak a saját keveréseimet fogja tartalmazni. Azokat a személyes SC profilomba már nem töltöm fel. Ha valaki követné (amit köszönök), akkor ezen a címen tudja végrehajtani ördögi tervét: https://soundcloud.com/fox-studio-music
(ez már csak egy ordibátort érdemel)
Módosult a weboldalam is, a portfolió már nem YouTube videókat, hanem a SoundCloud lejátszási listámat tartalmazza: https://devsys.hu/Portfolio
Alakulnak Egyelőre még nincs sok munka, vagy csak azért tűnik így, mert nagyon élvezem ezeket a teendőket. :) A háttérben a folyamatokat alakítom ki, és a nyári programok mellett lassan már meglesznek az első videók is.
Nagyon magas szintre jutottál el mostanra Kerek a hangzás és a stílust is szépen kiszolgálja. Elsőre szándékosan úgy hallgattam, mintha háttérzeneként menne, hogy kiugrik-e bármi zavaró. Nem ugrott. :) Olyan hatás volt, mintha egy profi stúdió által készített híres számot hallanék.
Nyugodtan elindíthatod az ügyfélszerzési vonalat mostantól.
Akkor ezért volt olyan szellős és tágas a mix, nem okoztak közlekedési dugót a buszok ennyi sávon.
Minden szempontból tökéletes válasz, Ab-líd, 3b és 7/8
Gratulálok és az az igazság, hogy amikor most megnyitottam a fórumot, épp hűtőben lehűtött tejszínhabos cseresznyés sütit ettem
Ezt sajnos (már) nem tudom felajánlani, de mivel valóban jár nyeremény a tökéletes válaszért a zenei alapot szívesen átküldöm. (És külön mellékelek hozzá egy dallam-ötletet is.)
Én sütőtök vagyok hozzá, de páratlan az ütemmutató, vagyis 7/8. Az előjegyzés szerintem trükkösebb, mert nekem modálisnak tűnik (mármint I és VI-on kívül). Viszont nagyon tetszik. Ha mondjuk Ab-líd, akkor 3b az előjegyzés.
Remélem, megnyertem a tortát, amit aztán jóízűen elfogyasztasz. Megint.
Nagyjából ezt javasoltam a minap egy zenekarnak, hogy amikor megkapják a saját anyagukat a hangmérnöktől véleményezésre, akkor előtte hallgassanak bele néhány zenekar jó minőségű stúdió albumába, hogy hozzászokjanak a szárazabb és tisztább hangzáshoz.
Új korszak, új YouTube-csatorna - elindul a Szólómánia, amely egy gitárszóló-tanfolyam lesz. Ősz közepén indulunk majd hivatalosan, de már nyár közepétől lesznek videók, amelyekben részletesen beszélek majd a gitárszólók alkotásáról, zeneelméletről, technikákról, hasznos trükkökről és fogásokról.
A mai anyag még csak egy előzetes, amely egy rövid szólórészletet és egy rövid leírást tartalmaz:
Van, amikor egy új szakasz nagyon könnyen elindul, mert a sok évnyi munka és próbálkozás elérte hirtelen a kritikus tömeget. És onnantól robbanásszerű az előrelépés.
Ez is edzi a kreatív izmokat. Amikor egy súlyzót felemelsz a földről, majd visszateszed ugyanoda, akkor egy kicsit erősödtél a folyamat során.
Érdemes lehet külföld felé is kinyitni a free mix felajánlást, jóval nagyobb piac, és bizonyos égtájak felé az igényesség is növekszik.
Ez nagyon érdekes felvetés, valahogy még nem gondoltam erre. A keverés során tényleg létezik a jóra hallgatás, de lehet, hogy a próbatermi környezetben is. A kulcs az lehet, ha felveszik maguknak a próbát, mert a felvételt objektíven összevetve a kedvenc együtteseikkel már ki fog ugrani a különbség. És ettől jön meg majd az igényük a jó keverésre.
Valahogy ez volt az érzésem a zene hallgatása közben, sok gitársáv emlékével a fülemben, hogy valami a feljátszásnál nem volt egyben (a húrok állapota például).
Próbálkozom.
Az idei projekt megnézni, hogy mennyire tudom felpumpálni a forgalmat a nulláról és vajon mennyi energiát érdemes ebbe az egészbe beletenni.
Legrosszabb esetben is lesz pár tanulságos lecke és történet belőle.
Ezt kipróbáltam, fél óráig működött. De legalább közben az egyik riffemben egy 1-8-ot két 1/16-odra cseréltem. Legközelebb meg majd valószínűleg visszacserélem, mert akkor már nem fog tetszeni.
Én sem emlékeznék a helyedben.
Itthoniakra gondoltam amikor írtam, de tulajdonképpen mindegy.
Igen, csak így kevesebb a találati lehetőség.
Valószínűleg többen szeretnének jól szóló albumokat, de nem biztos, hogy meghallják a különbséget. Ennek oka lehet az is, hogy annyiszor hallják saját magukat próbateremben, hogy az válik etalonná. Ezen felül a saját számaikat nagyobb részben fejben hallják, így talán nem tűnnek fel a keverési és egyéb problémák.
Nemzetközi vonalon, vagy elsősorban itthoni zenekarok számára?
Az tény, hogy ha a konkrét zenészek nem törődnek a keverés minőségével, akkor nem őket keresed. Szerencsére vannak sokan, akiknek ez fontos szempont lesz.
Igen, de mostanra egy kicsit kiégtem. Szükségem van egy kis pihenésre.
Köszi szépen. Igazából a megrendelőknek készült, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Valószínűleg ki kell majd még egészíteni.
Ez tényleg rossz szokásom, de a múltkor Te is elfogyasztottad a nyereményemet, ha jól emlékszem.
A hangmérnöki oldal már alakulgat, még a nyáron megpróbálok néhány ingyenes keverést elvégezni zenekaroknak. A "megpróbálás" alatt azt értem, hogy ingyenes, 1 zeneszámos munkát próbálnék szerezni a kapcsolati háló és az ismertség bővítése érdekében. De valahogy olyan érzésem van, mintha a zenészek kevésbé törődnének a stúdió minőségű keveréssel, és a különbséget sem igazán realizálják. Lehet, hogy az is közrejátszik ebben, hogy a legtöbbször próbahelyi minőséget hallanak, ezért nem "sima" zenehallgatóként funkcionálnak.