Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Csatlakozva az előző hozzászóláshoz, a 44. heti alap sem volt könnyű eset... Gyönyörű alap volt, és nem árulta el azonnal, milyen szólót szeretne. Aztán végül sikerült egy megfejtést találni.
Szia Imi mester! Nagyon jó szám, de lenne néhány gondolatom vele kapcsolatban:
- Az elején a flanger és a panoráma egyszerre sok a jóból. Szerintem a flanger elég lett volna önmagában.
- A dob ütősebb , mint amiket régebben hallottam tőled. A pergő hangja kifejezettem tetszik.
- A dob szerintem túl van kompresszálva. És lehet, hogy a summing is.
- A gitár muddy (fojtott az alja).
- A Lead-et kicsit előrébb kellene hozni.
- A basszusnak eléggé búgó hangja van, illetve kellene rá némi presence (1-2kHz között valahol 1-es Q értékkel néhány dB). És alul helyet kellene csinálni a lábdobnak.
- 0:46-nál nagyon betorzít. Nem tudom, hogy szándékos-e, de ha nem, akkor át kell nézni a jelszinteket. A gain staging technika ilyenkor segíthet.
- 0:55 után még mindig hallom a torzítást, úgyhogy valószínűleg nem szándékos.
- 0:55-ös részt nem nagyon tudom értelmezni. Ott jó lett volna, ha a basszus elmegy vadászni (melódiát játszik), és döngölne is. Túl hosszú és eseménytelen az a 25 másodperc. És követi egy újabb eseménytelen másik 15.
- 1:35-től a wah jó ötlet, de valami zavar van a térben, jobb lenne, ha előrébb lenne, és nem tűnne el a háttérben. Némi rockosabb dead note is jól színezné.
- 1:44-től a szóló nyaki pickup-pal szuper, de kicsit előrébb kellene hozni. A basszus alatta 1:51 után csinálhatna néhány trükköt, pl. slide a szünetekben.
- 2:26-tól nagyon jó a szóló, hallgattam volna még, de elég hamar véget ért.
- 2:34-től a szóló már jobban előtérben van.
- 3:07-től a 80"s szinti furcsa nekem ide.
Jobbító szándékkal írom ezeket. Jó úton haladsz a keverés terén, ezért már a további lépéseken kell gondolkodni.
Összességében, szerintem magasan a legjobb keverésed, úgyhogy gratulálok.
Egyébként pedig csak fecsegek, lehet, hogy nincs is igazam.
A 2019 és a 2021-es év is OLY* néven fog bevonulni az emlékezetembe, annyira sok inspirációt adnak nekem ezek a különlegesen ízletes és változatos alapjaid hétről hétre.
-----------------
*Official Landmine Year
Ma még javítottam benne egy kis pontatlanságot, úgyhogy feltöltöttem újra.
1. Á, biztosan nem arra gondolsz, hogy miután megetted a jutalom tortámat, még igényt tartanál arra is, amit helyette sütök magamnak.
2. Lebeszélnélek arról, hogy pénzt adj ismeretlen embereknek azért, hogy feleslegesen furikázzanak.
Ez így pont a legjobb kombináció, hogy mutatsz egy irányt a zenésznek, akinek épp kevered a zenéjét, és közben odafigyelsz a feedback-re is. Ez egy igazi co-creation, azaz közösen jobbat hoztok ki hangzásban, mert a két szereplő külön-külön zenei világa találkozik a megfelelő módon.
59 nap? Nice catch.
Valamiért a múltkor már elkezdtem itt pénzt gyűjteni, de még nem folyt be semmi. Majd abból kifizetem.
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik.
Pedig nagy volt a kísértés, és a dobokkal, illetve a basszussal nem is mertem egy ideig elszakadni a gyökereimtől. De Landmine véleményei szerencsére segítettek, úgyhogy felpuhítottam őket.
Ezért is hallgattam rá, amikor megfogalmazta, hogy mi nem tetszik neki annyira. Persze azért a fő cél az volt, hogy a saját elképzelésem sarokpontjait megtartsam. Próbáltam kicsit modernebb hangzással megvalósítani úgy, hogy számára is elfogadható legyen az eredmény.
A tortáért majd jelentkezem.
Ha több teret kap, akkor félő, hogy a tranziensek elkezdenek veszíteni a dinamikából. Biztosan lehetett volna sokkal jobban is keverni, de én csak egy szinttel vagyok a kezdő felett.
De igen, úgyhogy napi 1 euró távolléti díj fizetendő, összesen 59 euró.
Első 2 hallgatás után azt gondolom, hogy szépen egyben van a zene, a hangszerek jól el lettek helyezve arányaikban is és frekvencia szerint is. Külön értékelem, hogy a műfajt is hoztad, és nem keverted prog metálosra. Ati többször is hangsúlyozta, hogy a klasszikus rock/prog rock világot jeleníti meg, és egy jó hangmérnök a megrendelő zenéjét szolgálja, a saját maga zenei világától elvonatkoztatva. Szóval e téren is jár az epertorta.
A dob szerintem lehetne hangosabb kicsit, illetve talán nem is kimondottan hangerőből kellene emelés (egy kicsit azért lehetne emelni), hanem valahogy a többi hangszert jobban körbevehetné és támaszthatná. Egy kis extra tér mehetne rá esetleg.
Igazi mester munka!!! Gyönyörűen szól,naggyon tetszik !! Minden egyben van a mélyek szinte élnek,minden gyönyörűen szól.A zene igazi ütős progresszív metál!!
Sok ilyen munkát kívánok!!!!
Sziasztok. Elég régen írtam ide, gondolom, nem baj.
Most azért jelentkezem, mert szeretném egy régi adósságomat törleszteni. Év elején elkértem egy részletet Landmine EP-jéről, hogy megkeverjem. Mivel még nem készült el a házi "stúdióm", sokáig vártam, hogy érdemben foglalkozzam vele. Mivel még tovább csúszik a project, inkább megcsináltam a nem ideális akusztikai környezet ellenére, mert ha időközben eltávoznék az árnyékvilágra, ne hagyjak hátra befejezetlen ügyet.
Nem állítom, hogy minden környezeti próbát kiáll (mono lehallgatás, gépkocsi, Hi-Fi, stb.), mert nem full keverés volt a cél, hanem arra voltam kíváncsi, hogy mi jön ki belőle, ha én osztom a lapokat. Köszönöm Landmine-nak a sávokat, és a véleményezést.
Kösszencs Tomimester!
Csak arra a pici időre szoktam lenyomni esz-re, amíg 1-1 szóló elkészül, utána egyből vissza. 10-es készlettel még épp elmegy esz-ben is.
Jeee, izgalmas, vad jam lett, jó volt hallani a tradíciókat a "tolladból".
A 0.53 körüli kromatik motívumokat ki szoktad pengetni vagy legato-ban játszod?
Komoly lett ez a szóló Imi, mert ez az alap egyszerre könnyű is (annak, aki szabadon játszik), és nehéz is (mert annyi minden változik menet közben). A szólód annyira szépen követte az alap történéseit, hogy teljesen természetesnek hangzott. A ráadás rész is nagyon ütősen robbant be. Gratulálok!
Köszönöm, jólesett ez az alap
Tegnap néztem meg a tiédet, szintén rendesen megküldted kellemesen borult dolgokkal, nagyon tetszett. Már most várom a 42. alapot, még 3 nap...
Egyébként a színe "Pharaoh"s gold", gondoltam rá, hogy poénosan elnevezem "Aranykának", (az aranka után szabadon), de annyira tekintélyt parancsoló hangszer, hogy nem lenne méltó. Úgyhogy névadás elnapolva. (na nem mintha szoktam volna neveket adni nekik :D)
Új gitárral bővült a család, és azthiszem jó ideig ez az utolsó gitár amit megvettem. Belgiumból érkezett egy utolsó darabként, a Charvel abbahagyja ennek a modellnek a gyártását. Keménytokban érkezett (nem számoltak felárat érte!), beállítva 9-es húrokkal. Soha nem volt ilyen minőségi hangszer a kezemben, és azt kell, hogy mondjam ég és föld. Elképesztően jó a fretwork, egész vadul lehet tremolózni, tartja a hangolást. Pár órája érkezett meg, szóval még át kell melegednie, de elképesztően jól hozza a klasszikus STRATO soundot. A nyaki pickup állásban azthiszem eargasm-om van. Egész nap tudnék (fogok) ülni és tépni a 12. bundál nyaki állásban. A nyaka compound radius, kicsit szokni kell. 22 bundtól is el vagyok szokva, illetve valószínűleg a 7es ibi miatt, átállítom majd 10-es húrokra, egy ideje jobban szeretme ha nem túl puha a feeling.Locking tunerek állatul néznek ki, "Baked maple" nyaka van, isteni az illata :D Felvettem egy kis szösszenetet, az arcokért nem vállalok felelősséget.:D
Ez is igaz, úgyhogy érdemes is különválasztani a "rutin" pozitív részét (tudás, tapasztalat, stílus, egyéniség), és az "izommemóriás rutint", amely maximum csak gyors futamoknál működik. :)
Az utolsó előtti mondatodat megmutattam Greeny-nek és Biankának (a két fő gitár jelenleg), és nagyon köszönik ők is, és persze én is:) Azt üzenik, hogy az alapjaid és a szólóid is sok örömöt jelentenek számukra, és ebben mélyen egyetértek velük.
Valamennyire persze minden rutinból megy, egy dallamvilág is lehet "rutin", ritmusfordulatok, motívumépítés, stb., sőt, mondhatni minden impro és szólóelem/akkordprogi az ember saját rutinjából táplálkozik, úgyhogy nincs különösebb baj ezekkel sem.
A te szólóidban is azt szeretem, hogy a "rutin" mellett ott az ihletettség is, kiszolgál a zenei alap, te pedig kiszolgálod a zenei közeget és így lesz egy szép kerek az egész
Minél kevesebb a kényszeresség, annál izgibb és élettelibb a zene.
Köszönöm szépen A szólók ereje legalább felerészben az alap erején múlik, tehát a szólóra vonatkozó elismerés legalább fele téged illet:)
Amikor az alap stílusa és világa nagyon közel áll hozzám (mint ennél a mostaninál is), akkor azonnal belekezdek. Kiteszem a képernyőre a chord chart-ot, és "Record". A mostani olyan jól kijött elsőre, hogy csak 2-3 helyen módosítottam utólag egy-egy ütemet, például a két alterált akkordnál, mert ott nem volt kerek, ami elsőre odakerült.
Vannak olyan alapok is, ahol viszont szakaszról szakaszra ötletelek, tehát moduláris rendszerben készül a szóló.
A záró futam utólag belegondolva az egyetlen gyorsfagyasztott étel volt a szóló menüjében, azaz ezt rutinból játszottam, "ilyenkor ezt szoktam" alapon. Jó is, hogy megemlítetted, mert ez nem ideális kiindulópont. Emlékszem, pár éve Sergey Boykov-nak vettem fel egy szólót, és mivel ő billentyűs, ezért azonnal észrevette, a szólóm egyetlen olyan pontját, amely túlzottan "gitáros fejjel" készült, azaz nem az aktuális zenéről szólt, hanem a rutinról.
Szia Tomi!
Csodálatos lett.gyönyörű dallamok!Imádom mikor ilyeneket játszól! Azok a Jónás Tomi finomságok a szólóban.Nincs még egy a világon aki így játszik !Gratulálok mester!!!
Ennek örülök
Gyönyörűen megfogott hangok, nagy öröm hallgatni a szólót. Amikor nekiülsz, szoktad előtte hallgatni egy kicsit, milyen ötletek bukkannak fel rá, vagy egyből belecsapsz?
A lezáró részt egy picit soknak éreztem arányaiban, de érteni vélem a koncepciót.
Megnéztem a tiédet, és az elegáns dallamok és átkötések mellett az ízletes karozások és a szóló végén a csendre induló hangköz-tánc tetszett különösen.
És továbbra is respect a "heti szuper alap kitalálása + megírása + hangszerelése + felvétele + videókészítés" folyamathoz, mindezt ennyire magas szinten
Hoppszi, igazi szemöldökmozgató szóló
0.10-es jóízű bend, 0.18- dallam és 0.51 - ezek voltak a kedvenc részek, de csak mert nem illik kiemelni az egészet..
Köszönöm szépen Landnine mester !Örülök hogy tetszik! Én köszönöm az alapot naggyon király!!! Nehéz volt rá játszanom az újjaim végett is meg az ütemek végett is.Nem volt olyan egyszerű de lehet hogy csak nekem!
Juhúúú, vártam már az Imi-szólót erre az alapra
Igen szép dallamok és hangulatok kerekedtek ki, a 0.52-től kezdődő rész különösen szép és ihletett volt, örülök, h játszottál rá!
Kényelmes, rengeteg hangzása van (including felezett pickupok), mindegyik hangzása nagyon jellegzetes, jól tartja a hangolást, jól tartja a hangokat, a színe és a formája inspiráló. És ő van karnyújtásnyira, a többiekhez fel kell kelni :)
Extra tompítás nincs a G-húron a többi húrhoz képest, inkább csak az a tényező szerepel, hogy az ujjakkal pengetéstől pattogósabb a hang, és ezért olyan, mintha csak megszólalna röviden és utána tompítva lenne.