Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Egy próba. Igazából nem értem miért ennyire szemcsés. A betekintő ablakban jobb. A croma keyt is szélesre (55% körüli similarity) kellett nyitni, mert az árnyékok és a szövet gyűrődése így is bezavar. A kék fal jobban szerepelt ebből a szempontból (ott 25% körül volt a croma). Minden sárkányos, videós tapasztalat érdekelne.
Hello!Sajnos nincs rajta gyári visszaállító gomb, az a megoldás, hogy megnézed milyen verziójú a flash memory-ja a Line 6 Monkey progi segítségével, és újrainstallálod ugyanazt a verziót ami éppen kell, így felül fog írni mindent.
Próbáld ki azt a módszert, hogy végigveszel minden hangközt kis szekundtól nagy szeptimig egyesével, és egy képet vagy színt, vagy hangulatot rendelsz hozzá. Például a kis szekund lehet egy százlábú, akiken szorosan egymás mellett van az összes lába. A tiszta kvint lehet egy irodaházi gyorslift, amelyik csak a földszint és az ötödik között közlekedik.
Ha kinesztetikus típus vagy, akkor pedig a hangulatok, érzések lesznek a nyerők. Például a nagy terc lehet az az érzés, amikor megnézed a vizsgaeredményeket, és kiderül, hogy a tiéd ötös.
Amikor ezeket a hozzárendelt dolgokat az agyad rögzítette, akkor utána automatikusan fel fogod ismerni őket.
Emellett nyugodtan meg lehet próbálni az abszolút hallásos dolgot, amit írtál. Alapesetben ugyan az abszolút hallás nem fejleszthető ki, de az agy valóban képes a csodákra, én már annyi mindent láttam, hogy sima ügy lehet, ha hiszel benne.
Szia Ibanez S!
Segíts légyszi mert valamit elcsesztem a pod-on .Hogy lehet a gyári beállításokat vissza állítani?Mindenem elveszett,teljesen másképp szól minden!Nagyon idegesítő!!!
Igen, teljesen igazad van. Az egyik felem szeretne hinni ennek az elérhetőségében, a másik felem meg nem hisz benne igazán, így sokszor vívódom ezek között.
Azért esik nehezedre, mert ez a hitrendszered magaddal szemben.:)
Próbáld meg azt, hogy ezzel kezded a gondolkodásod megváltoztatását; könnyen átáll az agyam a pozitív gondolkodásra, vagy valami hasonló.
Gratula neked. Minden ki tudsz hozni valami 'Imisen' szépet. A vége felé már nekem is hosszúnak tűnt a pedálos dolog, de gondolom, hogy a próbálgatás is cél volt.
A problémám alapvetően az, hogy sokszor úgy jobban meg tudom mondani a hangközöket, hogy magamban eldúdolom fél hangonként őket, és egyszer csak "megérkezem" az adott hangközre. Hogy értsd, ez játszódik le a fejemben, pl. egy N3 esetén: dó-ré - dó-mi - dó-fá - dó-szó. Anno elkezdtem úgy gyakorolni, hogy népdalokhoz kötöm a hangközöket, de ennek ellenére nehezen megy, főleg ha lefelé vannak bontva a hangköz-párok.
Lehet buta kérdés, de annak idején olyan volt, mintha kezdett volna nálam kialakulni az abszolút hallás (az előző tanárom megpengetett valamit, én elképzeltem a gitárnyakon az első fekvésben, hogy hol fognám le, és bejött). Lehet érdemes lenne megpróbálnom azt, hátha számomra az könnyebb út? (és most nem felvágásként mondom, csak nekem tanulás terén is elég egyedi az agyam működése, lehet itt is ez van).
Először tökre megörültem, hogy az öreg Händel végre összekaparta magát és felrántott egy jóféle death metál korongot, aztán rájöttem, hogy valószínűleg nem a tavalyi top5-öt írtad össze.
ígérem, ennél rosszabb viccet már nem fogok írni ebben az évben
köszi Tamás ! :) Kell nekem az ilyen fajta felfogás amit te "képviselsz", és figyelmen kívül hagyni a negatív dolgokat, elég könnyen befolyásolható vagyok ilyen téren sajnos
Valószínűleg semmi gond nincs e téren, a "nincs haladás" szakasz az a lépcső alakú fejlődési "görbe" vízszintes része (erről itt olvashatsz bővebben), azaz most mennyiségileg gyűlik hallás terén a tapasztalatod, nemsokára lesz minőségi ugrás is.
Ha leírod konkrétan hogy mik a tapasztalataid e téren, akkor még talán tudok ötleteket adni.
Igen, a hangerő teljesen megváltoztatja az érzékelt hangkarakterisztikát (az úgynevezett Fletcher-Munson görbe van a dolog mögött). A stúdiókban is ezért fontos, hogy keverésnél pontosan meg legyen határozva a referencia hangerő.
Amúgy azt érdemes kipróbálnod, hogy a Pecsa-koncertre tervezett hangzásokat előzetesen megnézed spektrum analízissel (a legtöbb szoftverben van ilyen funkció). Így pontos képed lesz a frekvenciákról, és időben ki tudod szűrni, ha valami gond van, pl. a mélyek fel akarnak lázadni, stb.
Meglepő módon koncerteken nem használom. Arra van egy Boss ME-50-es multi, de annak is csak a delay meg reverb-jeit használom, amúgy egy Marshall JCM-900 SLX-en nyomulok, annál nincs jobb sound a pod-ba se.
De, elvileg így kéne működnie, de a tapasztalat azt mutatja, hogy azon kívül, hogy 2 egyforma hangcucc nincs, még a teljesítmény/hangerő is nagyban közrejátszik. Itthon nyilván nincs nagyteljesítményű pa rendszerem, szóval max. hifin tudom kipróbálni alacsony hangerővel. De futottam már bele olyanba, hogy kicsiben valami jól szólt, nagyban pedig előjöttek olyan dolgok, amiknek nem kéne (pl. túl sok mély stb), meg a hangerőkülönbségek is másképp hatnak (pl. szólóhangszínnél fontos lenne jól beállítani a hangerőt). Azért kérdem, hogy van-e valakinek nagyobb tapasztalata a dologban...
Ez egy nagyon buta kérdés lesz, de a hangosításoknál használt PA-nak nem az a lényege, hogy mint egy hifi cucc karakterváltoztatás nélkül úgy kiküldi a cuccot ahogy az valójában szól?
Mert ha így van, akkor szerintem egy mezei hifi cuccra rákötöd, akkor meg kéne hogy szólaljon. Elvégre a hifinek az a lényege, hogy nincs egyéni hangkaraktere (mint mondjuk egy gitárerősítőnek), hanem minden úgy szól ahogy annak egy "homogén" hangosításon keresztül szólnia kell.
De bocs ha hülyeséget mondtam, csak a józan eszemre támaszkodtam... :S:$
A HD500 már újabb generáció, mint a GT10. A GT10 az XT Live-al meg az X3 Live-al volt "egy kategória". Bár ez lehet, hogy csak parasztvakítás, de elvileg a hd500-ban már élethűbbek a modellek (viszont kevesebb van...de az is bőven elég). Nekem hd500am van, de nem tudom hasonlítani, mert előtte nem volt multim. Viszont én gépnél pod studio ux1-et használok, és miután felpakoltam a hd500 driverét is, elég csúnyán összekuszálódtak a dolgok, újra kellett telepítenem az egész rendszert, mert egyszerűen meghaltak az asio driver, hiába telepítettem újra, nem segített. Azóta a hd500 editet külön gépen végzem. Ha már szóbajött: arra van valakinek tippje, hogy milyen hangcuccon/hogy érdemes megpróbálni kikeverni olyan hangzásokat, amik később egy nagy PA rendszeren is jól fognak szólni és nem kell helyben szarozni vele? Konkrétan a PECSA-ról van szó...:) Úgy döntöttem, hogy az egyszerűség kedvéért nem akarok ládát vinni, hanem vonalból játszanék a poddal, ha már úgyis erre van kitalálva. A másik megoldás, ha az embert nem zavarja, hogy cipelni kell a ládát, hogy a multiban ki kell kapcsolni a ládaszimulációt, és egy akármilyen végfokkal ráküldeni a ládára. Ez elég jól bevált nekem, csak most gondoltam, megpróbálok egyszerűsíteni...
Nálam totál befutó a POD.Kb 2 évig használtam napi szinten BOSS GT-t, de nem voltam elégedett vele, a dinamikája például szörnyű sztem.Ott sokszor órákig csavargattam hogy valami jó sound legyen, de nem igazán jött semmi...
Nálam külföldi zenekarok viszonylatában az Iconclast az év lemeze, magyar viszonylatban pedig Jónás Tamás zseniális szólólemeze mely dedikált példányban van a birtokomban. Azt hiszem nagyon hasonló az ízlésünk!!
Szia Tamás!
Köszi szépen ,még csak most ismerkedem a cuccal remélem jó lesz,csak ne kéne állandóan melóba menni, megint kezdik ezt az őrült sok melót.Múlt héten éjjeles voltam,ilyenkor rendesen adok a zene hallgatásnak,sokszor meghallgattam a Cd-et
újból és újból,még mindig fedezek fel benne új dolgokat,nagyon jó!!!
Én úgy állok hozzá az ilyesmihez, hogy ha a körülmények látszólag nem kedvezőek egy adott dologban, akkor nem törődöm ezzel, és csinálom tovább. Eddig fényesen bevált!
(Nyilván vannak határok, mert ha egy cápa úszik szembe velem, akkor igyekszem visszakapaszkodni minél előbb a hajóra. De ezek a dolgok ritkák.)
Állami szinten semmi sem elismert.
Orvosi szinten nem tudom mit értesz; egy mezei háziorvos nem fog ilyenre küldeni, mert neki nem ez az érdeke.
Pszichológiai szinten bizonyítottan nagyon hatékony (a pszichodráma mellett talán a leghatékonyabb terápiás módszer), de a népszerűsége még nem a legnagyobb (a pszichodráma gyakorlatilag lepipál mindent ilyen téren). És igen, pszichológia, de a teljesen laikus (aki soha nem tanult zenélni) ki tudja fejezni a lelki gondjait, anélkül, hogy bármit is mondana, és le tudja vezetni a feszültséget, ami a mindennapokban éri. Szerintem jó benne az, hogy semmi előképzettség nem kell: általában kövekkel, botokkal, hangtálakkal, ilyesmivel végzik, és teljesen az ösztönösségre hagyatkoznak (emiatt teljesen rá lehet hangolódni, míg mi zenészek hajlamosak vagyunk elveszni az elméletben, skálákban, ritmusokban, harmóniákban, hangszerelésben).
A vizsgaidőszakom után megyek megbeszélésre ilyen dolgokkal kapcsolatban az egyik tanáromhoz, ha érdekel leírom majd mire jutottunk.:)
Én nem szoktam utólag kiválasztani, mindig ott szerkesztem ahova menteni akarok.Amúgy az edit szoftverben könnyen rakosgathatod a sound-okat ide-oda.A bal felsó menüben lementheted akár pen drive-ra is, aztán csak duplakatt egy helyre amit felül akarsz írni,( megnyitsz egy akármilyen hangzást ) majd megnyitod amit mentettél, utána dupla save és felülírja.
Én POD HD 500 EDIT szoftvert használok a hangok editálására, így a számítógépen keverem ki a sound-ot, aztán amikor kész van, átnevezem, és a POD-on megnyomom kétszer a "save" gombot.Az edit szoftvert letöltheted a line 6 hiv. oldaláról.
Szia!
Nem tudod véletlenül hogy POD HD 500-nál hogy kell soundot elmenteni?
Sikerült jó hangszineket kikeverni de nem tudom őket elmenteni mindig elcseszem.
Talán kicsit off, de azért leírhatnád, hogy a zeneterápia mennyire elismert szakmai (orvosi) és állami szinten. Meg laikusként azt gondolom, hogy ez inkább pszichológia, mint zenélés. Hogy is van ez?
Szeretnék megosztani veletek két örömhírt. Zeneileg nagyon jól indult az év számomra. Találtam egy gitároktató weboldalt, ami a csökött agyammal is működik. Értem, élvezem, haladok.
Miután megtaláltam ezt a remek oldalt, kaptam egy email-t egy gitártanártól, akit már régen kinéztem magamnak, hogy felszabadult egy hely nála, érdekel-e engem? Naná, ma este lesz az első óra. Hurrá, már nagyon várom. Ez lesz életem 7. gitárórája, ez némiképp megmagyarázza, hogy miért nem szoktam felvételeket küldeni ide. De hamarosan jövök! Belinkeltem a Giant Christmas Topic Jam-et a tanárbácsinak, azt tűzve ki célul, hogy idén karácsonykor már én is beszállhassak.
Magyarországon szerintem semmiből sem könnyű megélni. Zenéből csak nagyon keveseknek adatik ez meg nálunk, és nem feltétlenül mindig a szakmailag legjobbaknak.
Zenével érdemes foglalkozni az öröm miatt, de anyagilag lehet, hogy deficites lesz a dolog.
Szerintem is nagyon jó zenék születhetnek így, sőt ha jól belegondolunk elég nehéz lehet akármit is játszani így együtt nagy improvizációs készséggel kell rendelkeznie
a zenésznek.
én abszolult hobbyként csinálom, főleg mióta már improzgatok, érzelmekről szól nálam a gitározás. Mikor elkedztem nem ezért kezdtem el az igaz, szerencsére ez átfordult... és a pénz mindig jól jön :) főleg ha olyanból szerzi az ember amit szeret csinálni, gitározáson kívül nem sok minden van amit szeretek csinálni...
Igazad van. Ellentmondásnak tűnhet, amikor azt mondják, hogy a változás az egyetlen állandó dolog a világban, de így van.
Vannak akik képesek lépést tartani a világgal, és vannak akik nem.
Ezt az egészet mindenki ott bassza el, hogy világhírben gondolkodik, meg abban, hogy meg tud-e belőle élni vagy sem.
Senki sem azért csinálja, mert szereti, hanem hogy híres és gazdag legyen - legalábbis sok ember megnyilvánulásából ez jön át számomra. Pedig kik az igazán boldogak a zenélés terén, vagy bárhol máshol? Azok akik elmélyülnek benne (nem feltétlenül tudást és tanulást értve, hanem megszűnik a világ amikor azt csinálják amit szeretnek, annyira szeretik és oda tudnak figyelni rá). Örömöd leled a gitározásban, csak úgy amikor írsz egy szólót, megtanulsz egy számot, imrpovizálgatsz, gyakorolsz egy új technikát? Ha igen csináld - ha van lehetőséged ezen KÍVÜL még hírnévre is pénzt tenni az jó, de ha nem ne bánkódj.
Túl sok mindennek meg akarunk felelni, és túl racionális képzeteink vannak a világról: "Ha nem tudok a zenéléssel kitörni éhen halok, mert csak ezt szeretem csinálni.", "Ha nem kezdek el 6 évesen tanulni egy hangszert nem lesz belőlem senki sem." Ezek miatt hát sokan nemhogy feladják, de el sem kezdik. De mi is a hobbik lényege? Hogy szabad idődben azt csinálsz amit szeretsz, ami örömet ad.
Néha le szoktam járni egy sörözőbe, ahol élő zene megy, a nagyöregek improznak, játszanak el számokat, és bárki beállhat ha van gitárja meg erősítője. Na az ott a ZENE. Ha jól megy nekik akkor jól megy és mindenkinek örömet okoznak - ha nem, és egy kicsit rosszabb napjuk van, akkor hallgatják a többieket. És ami a legjobb, semmivel se csinálnak rosszabb zenét mint a világsztárok.
Ugyanis nem tudják az átlag emberek, de a profi zenész karriere hatalmas nyomásnak van kitéve; mi van ha nincs ihlet, és nem tudod megcsinálni a következő lemezed? Kiesik a bevételed, nem tudsz miből élni. Viszont ha csak úgy tekintesz rá, mint hobbira, akkor nem lehet gond (mert mondjuk másból élsz, és nincs ott a kés a nyakadon, hogy miből lesz pénzed).
Meg hogy a művészetekből nem lehet megélni. Ez baromság; én most egy olyan segítő szakmát tanító szakra járok, amit ha elvégzek mehetek ún. zeneterápiára, amivel gyógyíthatok embereket a zene segítségével.
Az embereknek sokkal több lehetőségük lenne mint gondolnák az előbbre jutásra, csak kevesen veszik észre ezt.
Szerintem a zenei változáshoz érdemes alkalmazkodni. A rock zene kezd valamilyen szinten kifulladni. Szinte már mindent eljátszottak benne. Nem tud már nagyon újat mutatni. Ezért is vannak manapság olyanok ,hogy ( akár szélsőséges) stílusok is keverednek vagy újak jönnek létre vagy régiek születnek újjá modernebb köntösben.
Ami DJ-ket illeti , nekem nincs velük semmi bajom sőt szerintem még a zenészekkel együtt dolgozva tök jó dolgokat tudnak összehozni. Én szoktam DJ-ket hallgatni, vannak kedvenceim is. Ilyen pl. Mr. Scruff. Szerintem nagyon jó kis zenéket kreál.
Vagy pl. itt van Bill Laswell aki különböző DJ-kel( itt most DJ Krush-sal) is szokott együtt dolgozni és remek dolgok születnek:
Szóval szerintem zenészeknek egyre több lehetőségük van.
Az egy másik dolog hogy Magyarországon mi a helyzet zene terén...
Engem ez a beszélgetés annyira lelombozott hogy ma pl nem is vettem a kezembe a gitárt... Elégé rossz hatással vannak rám az ilyen beszélgetések főleg ha azt olyan mondja akire felnézek mint zenészre... A Mai világba meg vhogy be is kell illeszkedni, és ha vki igazán jó zenész akar lenni, szinte mindent fel kell adnia azért hogy vki elismert zenész legyen. Gondolok itt elsősorban a karriere amiből megél az ember.
és mikor már elérte ezt a szintet, hogy mindent feladott és profi zenész lett azt mondja "elgondolkozok azon hogy tovább folytassam a zenélést"
Ti szerintetek a mai világban érdemes még "zenész" pályával foglalkozni? Beszélgettem egy ismerösömmel aki eléggé elszomorított, azt mondta hogy nem éri meg manapság ezzel foglalkozni,ő is csak a saját örömöme miatt foglalkozik még a zenéléssel, mert nem becsülik meg manapság a zenészeket. Idősebb zenészről van szó, és a régebbi időkhöz viszonyított mindent, hogy ahoz képest mennyit változott a zenei felfogás, jönnek a DJ-k...
és hogy megkülönböztetik a stílusokat, ami azt eredményezi hogy (pl a rockerek lenézik a repereket) és régebben a zene az zene volt. Nem volt megkülönböztetés a stílusok között.
szia, az elejének nagyon különleges és szép hangzása van, viszont a végén mikor nyomogatod a pedált (eszméletlen jó hangja van amúgy :D) de kicsit sokáig csináltad benne. Mint ahogy írtad hosszúra sikerült...
De amúgy telejsen rendben volt az egész, lefekvés elöt az ilyen zenéket jó hallgatni :)
Volt egy kis időm megpróbáltam valami kis szólót rájátszani erre a gyönyörű alapra.
Még nagyon új az effektem teljesen más mint a Boss,annyira még nem ismerem nehezen, tudom eltalálni a hangzást,egy kicsit hosszúra sikerült de ilyen lett.
Green Forest by Horváth Imre
Backing trackből tudok küldeni több verziót is, ha adsz egy mail címet (gyűjtöttem párat), tabom viszont csak egy félkész van, amiben a verze meg a refrén van benne, de nincs befejezve. Viszont youtubeon van sok videó, amiből jól le lehet szedni szemre meg fülre, azt tudom ajánlani...
Valaki nemrég feltette a Temesvári vasárnapot ide videóként, ki volt az?
Tudna nekem esetleg segíteni? Tartogattam sokáig ezt a számot, hogy majd hallásból leszedem, az utóbbi időben keményen használom is az Ear Mastert, de úgy érzem semmi haladás, úgyhogy kérnék egy használható tabot belőle, meg az alapot, ha nem nagyon gond persze.
Nekünk is volt rossz, túlvezérelt hangú video felvételünk. A kamera mikrofonja nagyon érzékeny volt és az emberke pedig túl közel is állt a hangfalakhoz. Ezen utólag szerintem nem sok mindent lehet csinálni.
Hát minimálisat, de sajnos nem sokat lehetne javítani. Volt ilyen felvételünk volt zkr-al. Nem lett felhasználva. A másik, amit linkeltél sokkal jobb lett! (Felvételileg értve.)
Egyenlőre sajnos nekem sincs meg, de a "fészen", Diggin'deep oldal fényképek alatt megtalálható a videó.
Ha rápillantanál, akkor nagyon hálás lennék! ( Még ha megmondod a "tutit" akkor főleg! )
Az a múltkori kép... Nem volt valami meggyőző...
Szóval még mindig kíváncsi vagyok, de majd megnézem akkor a neten.
Más.
Mert tudom hogy értesz hozzá.
Lehet egy rossz minőségű, ( hang, valószínűleg nem lett beállítva a mikrofon érzékenysége, vagy mi a bánat, szóval recsegős, k@ki. ) videó felvételt valahogy "feljavítani" ???