Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Érdemes bátran kísérletezni az outside hangokkal, ha ritmikával vagy ismétlődő hangköz-ötlettel (vagy bármi egyéb módon) feszesre húzod, akkor szinte minden jól fog szólni. Más az is nagyon ütős tud lenni, ha egy felfelé haladó skálafutamnál egy bunddal arrébb folytatod a G-H húrok táján, és az E húron visszalépsz a normál skáladobozba.
Szinte biztos, hogy Petrucci ezt végig váltott pengetéssel játssza. Itt nincs nagyon idő sweep-re átállni. A második hatos csoportot át kellene rendezni, hogy ne legyen két húrváltás egymás után, és akkor mehet végig váltottan.
Hát köszi szépen! Most legalább már tudom, hogy mit játszottam! :)
Nagy megtiszteltetés, hogy ilyen jókat írtál! Már előre félek a következő kritikától... :)
Szia fazsi!
Örülök ha tetszett, és ezt a kis szólót a szokásomtól eltérően a tiszteletedre be is fejeztem.
( Mint nálad a sebész az operációt. )
Remélem most már jobban vagy!
Szia Gergely!
Az enyémmel kapcsolatban: Köszönöm a dicsérő sorokat!
Valóban kicsit depis a hangulata, de lássuk be fazsinak sem lehetett sokkal különb, és mégiscsak neki készült. ( na meg néha én is... )
A Tied: Nekem delirium nélkül is nagyon tetszik, ( a sok gyógyszeremre ha innék... ) nálam a szokatlan dolgok mindig tetszetősek, úgyhogy gratula!
Amúgy én visszakerestem a te "korabeli" szólódat!
Tomi!
Láttam tesztelted a Laney Lionheartot. Mennyire jó szerinted a modernebb-progresszívabb hangzáshoz?
Miért van az, hogy az egyik hazai bolt fekete külsejű Lionheartról tett ki képet, de én csak a kékes színűről találok videót? Van valami különbség közöttük?
Jó ez az alap (nekem is megvan... talán Tőled ). Végig érdekes és meditatív impróztál rá. Többek közt a 0:40 nagyon szép moll motívum, ami aztán vissza is jön 2:16 és 2:44-nél.
Elő is vettem egy másik alapot ebből a könyvtárból és "rácsikorgattam". Szigorúan delírium tremensben hallgatandó.
Blues in A by Gitarosaurus
Ez már tényleg "zenetörténészet"; lassan két hónapja linkeltem. Lefogadnám, hogy nem is lapozott vissza senki. (Rajtam kívül! )
Nagyon köszönöm az elemzést és az ötleteket is hasznosítani fogom! A blues-os, dóros megfejtés természetesen tudatos volt. A H itt Am7 alá is beleférhet, egyszer oda is bepakoltam. Kontrasztok itt valóban nem voltak és valóban lehettek volna.
El is felejtettem mondani, mindkét kérdésedre jó tipp lehet: a GuitarPro Speedtrainer funkciója, amit a metronóm és a beszámolás gombja mellett találsz meg a menüsorban. Tud sima loopot is és ún. speedtrainert, amikor folyamatosan gyorsítja neked a zenét.
Szia Tomi!
Bárkitől jól esne egy hasonló elemzés a próbálkozásaimmal kapcsolatban, viszont hogy Tőled kaptam, minden várakozásomat felül múlta!
Az outside, meg a modern triad, ( meg sok egyéb dolog ezzel kapcsolatban ) régóta foglalkoztat, és itthon bele, bele kóstolok, de véleményem szerint még nem tartok ott...
Amúgy ha bármiféle fejlődés tapasztalható velem kapcsolatban, az nagymértékben Neked, és ennek a topiknak köszönhető!
Sziasztok!
A DT új albumáról gyakorolgatom a This Is Life szólóját, szerintem nagyon szép és Petruccis benne, ahogy a lassú részeket a gyors futamokat összekötik. Találtam egy guitar pro-s változatot, ami alapján a nagyja megvan, de van egy gyors rész benne, aminek a pengetési irányában nem vagyok biztos. A képen bejelöltem, hogy gondolom, érdekelne a véleményetek, hogy így gyakoroljam-e vagy inkább másképp gazdasásos? A tempó 77-es, az ütem 6/8-ad egyébként.
A harmadik szóló, amiről ma írok, Tibyee A-blues szólója (#5045). Ezt is igen kellemes volt hallgatni, a hangszín és a játék is nagyon rendben volt. Főleg azokat a részeket emelem ki, ahol speciális dolgokat használtál (skála- vagy akkord-szempontból). A leginkább a 0:28-nál levő bővített akkord tetszett (E-H#-G#-E menet lefelé). Egyrészt nagyon szépen illett az akkordhoz, mivel a D7-re játszva ezek a hangok egy D9b5 harmóniát eredményeznek (a bővített akkordbeli H#-t ebből a szempontból már akkor C-nek vesszük). És ez egyben a D-domináns líd skála fontos hangjaiból álló dallam is. De úgy is felfoghatjuk, hogy a D-mixolíd skála néhány foka és a D-hez illő blues-hang jelent itt meg.
0:35-nél egy F#-félszűkített felbontás van, ami az I. fokra tökéletesen illik, hiszen az A7 fontos hangjai szerepelnek, valamint a 6. fok (a kis terc pedig abszolút a helyén van az A-dúr akkordhoz is, ez a blues egyik lényege).
0:46-nál volt a leginkább hallható, ahogyan a IV-re rájátszott domináns lídet hoztad. Ezt azóta meg is beszéltük, hogy egyéb fokokon is érdemes alkalmazni a domináns lídet. Én itt nem álltam volna meg olyan hosszan a domináns líd negyedik fokán (G#), inkább csak átmenő hangként használtam volna.
0:57 után még sokáig elhallgattam volna a szólót, de sajnos itt véget ért. Nagyon benned van a blues világa, öröm hallgatni a játékodat. Én azt javaslom, hogy a következő szólóidban próbáld ki úgy az outside (hangnemen kívüli) hangokat, hogy nem elsősorban skálaként tekintesz rájuk, hanem dallamvonalként vagy hangzatként (utóbbira jó példa volt a 0:28-as ötleted). Nagyon sok jazzgitáros nem is nevezi meg magában a melodikus moll modális skáláit játék közben, hanem inkább a hangközökkel való játékhoz, a motívumok vadításához használja a kilógó hangokat. És ez esetben sokkal több ilyen hangot tudsz használni, nem csak mennyiségileg értve, hanem a hangok fokait is értve ezalatt, hiszen ekkor nem vagy kötve domináns lídhez. Ehelyett pl. játszol egy F#-D hangközt, utána egy F-D, egy E-C#, utána egy innen induló C-H, majd H-G#, Bb-G, majd A-F-F#. És így visszaértél a dallamvonalat nyitó 6. fokhoz (F#, csak egy oktávval lejjebb), motívumokat is használtál (a hangközök majdnem végig a tercekről szóltak), tetszés szerint ritmikai ismétlést is bele tudsz tenni, és megjelent az A-mixolíd hangjain kívül az F, a C, G# és a Bb hang is, tehát négy outside hanggal is színesíted így a játékot.
Ezt követően érkezett Juhi szólója, szintén a Gm-Am-Dm alapra (#5021).
Érdemes megfigyelni a nyitó hangsort, amely egy ötöshangzatot ad ki (D-F-A-C-E). A tercekből felépülő (és ezáltal egyben akkordként is kezelhető) dallamokat mindenkinek csak ajánlani tudom, mert ezek önmagukban is nagyon kerek egészet alkotnak. Greg Howe egyik nagy trükkje (persze ő is a jazz világából kölcsönözte), hogy egy hangnemből teljesen kilógó négyes- vagy ötöshangzatot játszik a szóló során, és az „outside” összhatás így egyesül az akkordon belüli „inside” hangzással, tehát egyszerre szól érdekesen és fúziósan, és emellett mégis van saját értelme is a dolognak.
0:08-0:12 között volt a kedvenc részem, egy nagyon szép és szellős ritmikai ismélés formájában, ahol ráadásul a fontos hangok is jól ki lettek emelve.
0:17-nél, azaz a szóló felénél, pont ugyanott indul a következő futam, ahol a szóló legelején, 0:01-nél indult, azaz a 3. negyednél. Ha ez tudatos volt, akkor külön gratula érte. Én az ilyet rejtett ritmus-motívumnak szoktam nevezni, és ennek négy fő fajtája van, az egyik ezek közül az ütemen belüli, azonos pontokon való kezdés.
A 0:19-nél induló gyors futam eleje és vége szépen lett átkötve, az elején gyorsuló szakasszal, a végén meg visszalassítva. Maga a legato-futam talán kicsit hirtelen jelent meg ilyen hosszúságban, az addigi részekben nem volt ilyesmire utalás. De persze a hirtelenség is hatásos fegyver, tehát semmi sem tiltja a dolgot. A kivitelezés rendben volt, két-három hang tűnt el kicsit menet közben, az emelkedés közepe táján, de többségében tiszta volt a futam.
Jó volt a blues-hang kiemelése 0:28-nál, és a szólónak íve is lett azáltal, hogy a teljes fél perc során a hangmagasságok egyre meneteltek felfelé. A végét is lehetett volna fent hagyni, mert a befejezés most egy új kört készített elő (azt viszont tökéletesen, a G hanggal várva a G-moll akkordot).
Várjuk a folytatást (én pedig hamarosan odaérek a másik szólódhoz is, és arról is írok majd).
Folytatva a szólókat, egy újabb Gm-Am-Dm megfejtés volt a következő feltöltött zene, Gitarosaurus-tól (#4941). Hát igen, ez még az 5000 előtti időszak, régi szép idők... Érdemes a sorszám alapján visszalapozni a szólókhoz, amelyekről ma írok, mert meghallgatás közben válik egyértelműbbé a leírás.
A tiszta hangszínes, kromatikával tarkított megközelítés tetszett, teljesen más lett így a hangulat, mint ugyanerre az alapra a többi szólónál. Jó volt a sok blues-hang, és merész de hatásos megoldás volt a dóros 6# (H hang) a D-moll7 akkord alatt. Azért merész, mert az akkordmenet inkább a B hangot vonzaná, és azért hatásos, mert a D-moll7 alatt saját jogon nagyon jól szól a megemelt hatodik fok, és amúgy is csak átmenő hangként szerepelt.
Amit még kiemelek, azok a „megszaladó” futamok voltak (az első 0:11-től). 0:16-tól pedig a szóló fő elemévé váltak ezek a begyorsulások, tehát ez a szakasz kifejezetten erről szólt. 0:29-től tetszett az akkordos jellegű befejező ütem.
Ha 0:01 és 0:16 között több lett volna a szünet, illetve a szándékos ritmikai törés, megállás, akkor még jobban érvényesült volna a folyamatosan pengetett, gyorsulásokkal tarkított szakasz, ami 0:16-nál indul. A másik ötlet, ami eszembe jutott, az a hangmagassággal kapcsolatos, egy kicsivel több kontrasztot, nagyobb magasságkülönbségeket lehetett volna beletenni, pl. egy felmenetel az E-húr 18-20-22 környékére, majd onnan hirtelen egy G-húr 9-10-12 szakasz.
Mindazonáltal így is olyan szóló alakult ki, amelynek megvolt a saját hangulata és jellegzetessége, és emellett nagyon kellemes volt hallgatni is.
A másik kérdésedről (stúdiófelvételre való készülés) : a legfontosabb, hogy pontosan tudjad már előre, hogy mit kell játszanod, milyen effektek, beállítások kellenek. Az időbeosztásról annyit, hogy amikor előre beosztod, hogy mennyi időráfordítást szánsz majd egy részre, akkor utána ezt szorozd meg másféllel.
Egyéb javaslatok:
- Ha egy résszel megakadsz, és már hatodszor nem akar összejönni, akkor menj tovább, és később majd visszatértek ehhez.
- Érdemes mentálisan is felkészülni, optimista várakozással, akár lásd magad előre képszerűen, hogy minden simán zajlik, mindenki elégedett, a hangmérnök gratulál, és még a takarítónő is a zenéd ritmusára súrolja a kövezetet az előtérben. (Adott esetben ez a takarítónő lehet 24 éves svéd fotómodell, hosszú szőke hajjal, aki csak karitatív munkában takarít, de igazából a PhD-jére készül, és a gitárosoktól elolvad.)
- Felvétel előtt egyél és igyál rendesen. Én személy szerint nem iszom kávét, kólát és energiaitalokat, mert hosszú távon károsak, a rövid távú előnyöket pedig más módon is el lehet érni. Kajából nem kell feltétlenül sok, de azért egy-két órával a stúdiózás előtt egyél valami táplálót. A stúdiózás közben is érdemes rendszeresen inni*
- Ha valami nem tetszik a visszahallgatásnál, akkor vegyétek újra, inkább menjen el vele még 10 perc, mint hogy utána életed végéig a nem jó verziót hallgasd.
- Ha ülve játszol többnyire, akkor a stúdióban is ülve vegyed fel a gitárokat.
- És a legfontosabb: érezd végig jól magad közben, ne legyen teher és tét a dologban!
----------------------------------------
* sok rockzenész ezt nagyon jól megvalósítja, de én itt most vízre utaltam!
Én úgy szoktam begyakorolni a saját számokat, hogy először is nagy vonalakban megtanulom a fő dallamokat (saját számoknál nyilván még emlékszem is valamennyire hogy mi van ott), és utána a zenei alapra eljátszom minél többször. Ideális esetben (pl. saját szám esetén) a gitársáv nélküli eredeti zenei alap az ajánlatos, de ha nincs más, akkor egy guitar pro alap is megteszi. Ilyenkor még a legnehezebb futamok helyett csak rögtönözve játszom egy hasonló jellegűt.
A fentieknek az az előnye, hogy rögtön lendületbe jön az adott szám, megvan az az érzésed, hogy már jól haladsz. Ha először a legnehezebb futamokat gyakorolnám hosszasan, akkor addig a szám parkolópályán vesztegelne.
Ha már sokszor eljátszottam a fenti módon a számot, akkor ezalatt kialakul, hogy melyik az a 4-5 rész, ahol nincs meg pontosan, hogy mi az eredeti futam. És most már jöhet az, hogy ezeket külön, egyesével begyakorlom. Utána pedig beépítem ezeket is az eljátszásba.
Úgyhogy a lényeg a rengeteg eljátszás elejétől végéig, és közben a nehéz részek csiszolása. Az ismétlésekkel tudod jól megtanulni a számot, az emberi agy így van kialakítva. Repetition is the mother of all learning (ahogy Hegel is írta a Dialektika c. művében, közvetlenül a "101 Ways To Get Drunken Groupies" fejezetet követően).
Köszönöm szépen! Igen, ez a szám a búcsúzásról szól, amivel néha szembe kell nézni, és el kell fogadni a tényeket.
Brett Garsed szólója szerintem az album egyik legszebb pillanata, a Farewell vége felé. Egyébként Brett azt mondta, hogy azóta is sokat hallgatja ezt a részt, mert úgy érzi, hogy itt nagyon elkapott egy ritka pillanatot a szólója közben.
Szia Imi, nagyon szép dolgokat írtál, köszönöm szépen! Örülök hogy sokat hallgatod a lemezt, ez az egyik fő célom, hogy a zenén keresztül minél több embernek örömöt adjak, úgyhogy jó érzés nagyon azt olvasni, hogy tetszenek a számok! Ezt a hozzászólást is el fogom menteni magamnak, mert ha elolvasom, akkor mindig erőt ad.
Amúgy öt teljes napig pihentettem a gitározást,a csuklóm miatt,és szinte teljesen helyre jött. (Azért az öt nap alatt volt két brutális 20-20 perces jam :DDD) de kibírtam és most már sokkal jobb.
Szia!
Természetesen a saját művek kigyakorlása érdekel,csak egy magasabb szinten. Sokkal aprólékosabban és körültekintőbben szeretnék foglalkozni a kigyakorlással,hogy annak eredménye a lehető legtökéletesebb eredményeket mutasson,mind élőben,mind stúdió felvételen. Ehhez gyűjtök tippeket,leírásokat,szokásokat,tanácsokat,tanulmányokat,esszéket,stbstb. :]
Egyenlőre nekem a Farewell a kedvencem amihez nagyban hozzájárul a csodálatos billentyűs játék is.
Eddig ahányszor meghallgattam az albumot minden számban, mindig fedeztem fel új dolgokat, amiket addig nem vettem észre. Ezért nehéz erről részletesen írni.
Szuper és kész!
Én a régebbi időkből, mikor még egy Slayer tribute zenekarban játszottam, mindig megkerestem a szám olyan guitar pro tabját, amiben a dob is benne van. A gitártémákat egysével tanultam meg kottából, tab-ból, hallás útján ötvözve lassabb tempóban, majd ezeket egymás után építve.
Amikor már lassabb tempóban ment a szám végig (tudtam mi mi után, hányszor következik) a gpro dobalapra, akkor kicsit gyorsítottam rajta. Ezt akár többször ismételve, míg el nem értem a kívánt tempót.
Közben nem elhanyagolható módon rákényszerültem, hogy megtanuljam alapszinten a gro dobprogramozását is.
Hali!
A teljes szám alatt saját számok írását, vagy más előadók számainak megtanulását érted?
Mindkettőnél figyelni kell a szám szerkezetére: intro, verzék, refrének, bridge-ek, outro, mindenféle. Ha más számát akarod emgtanulni érdemes megnézni, hogy a refrén változik-e, vagy mindig ugyanolyan, vagy a verzék esetleg különböznek-e. Mindenféle képen külön-külön gyakorold ezeket a részeket, lassítsd le őket stabil tempóra valami progival olyan tempóra ahol az egészet el tudod játszani kényelmesen. Ha az egész szám megy ezen a tempón lassan kezd felhúzni a tempót, ameddig csak bírod technikailag meg ritmikailag. Mindig ahhoz a részhez igazítsd eleinte a tempót ami a legnehezebben megy.
A stúdióra rengeteget lehet gyakorolni, de teljes mértékben felkészülve sohasem leszel rá, csak ha lehetőséged van minél többet profi stúdióban lenni. Ilyen körülmények között még az sem ciki, ha csak kisebb részeit veszi fel az ember (amiket esetleg koncerten elkamuzik, mert úgyse jön ki a nagy hangerőn...) az adott számnak, és azokat rakosgatja össze (persze ehhez is kell gyakorlat).
De ami nagyon fontos, hogy tudjon az ember pontos lenni, minden hangot úgy hozni ahogy és amikor kell, ne csússzon. Ami meg még ennél is fontosabb, hogy az ember olyan témákat írjon, amiket el is tud játszani... nem egyszer volt rá példa a történelemben, hogy egy másik gitáros játszotta fel a nagy neves zenész helyett a gitársávot.
Gratula a sikeres "turkáláshoz"! A fekvés közbeni gitározás külön műfaj, én sokat műveltem, mikor suli mellett éjjel dolgoztam. Délutáni elalváshoz elengedhetetlen volt a kis kaparászás.
Szia Tamás!
A Farawell c, szám is csodálatos!!!
Az elején nagyon mély szomorúságot érzek,gyönyörű dallama van a billentyűnek,aztán egy kicsit lazul,fellélegez, felszabadultságot érzek,jó benne az a könnyed jazzos szóló,aztán úgy érezni hogy akkor beletörődöm elfogadom a dolgokat de a szomorúság marad.
Szia Tamás!
Egész héten éjjeles voltam,hallgattam az új CD-et.Az a helyzet hogy minél többször meghallgatom annál jobban tetszik,persze ez nem is jó kifejezés hogy tetszik,inkább azt mondanám hogy imádom hallgatni.Mindegyik szám nagyon,nagyon jó!!!Első helyen még mindig a Debate c.szám áll,aztán meg a többi.Sokszor azt érzem ahogy hallgatom a számokat hogy ez más mint a többi gitár zene, nagyon egyedi stílus,szinte szállok a zenével ahogy hallgatom Qr..va jó!!!Hála az égnek hogy nekem nem kellenek a drogok,nekem ez a kábítószerem,úgy hogy Tamás szerintem nagyon jól sikerült ez a lemez,mégegyszer ezer gratuláció!!!Majd írok a számokról is hogy közben milyen érzések jönnek,csak kell egy kis idő.
Szia fazsi!
Nagyon örülök hogy sikeresen túl vagy a műtéten, és már otthon is vagy!
Pihenyél sokat, a gitár megvár!
Engem "megihletett" a kálváriád egy moll-os blues kapcsán, majd felveszem ha a gyerek előkerül az mp-3 lejátszómmal.
Hallgass sok zenét, és vigyázz magadra!
Arra lennék kíváncsi hogy,milyen módszerekkel érdemes kigyakorolni egy teljes számot.
Mik a lépések,mi a menete,hogyan építsd fel? Mindent tudni szeretnék ennek fortélyairól/módjairól,megközelítéseiről,általános tudnivalóiról.Tanácsok,tippek érdeknének,rengeteg.
A másik pedig,a stúdió felvételre való készülés,és a stúdióban való felvételnél,mikre
érdemes,fontos odafigyelni.Erről kíváncsi lennék egy bővebb kifejtésre. Te hogy csinálod,mik a módszereid.
Kellemes és mozgalmas volt az utóbbi 8-10 nap, de hétfőn már lesz több időm és felteszem a következő 3 szóló elemzését, Gitarosaurus, Tibyee és Juhi zenéivel kapcsolatosan.
Bocs, most látom csak a hsz-ed. Az első mondat kicsit meg is lep, mert nem szoktak ilyet írni: "figyellek régóta. :)" Bár jobban örülnék, ha 18 éves leányka lennél.
Köszi a kritikát is, igen elég sok a ... benne. Ez a cover dolog tipikusan olyan, hogy mindig lehet jobban (pontosabban, gyorsabban) játszani. Persze én is tudnám (ahogy a végét is feltettem, amit régen megtanultam és akkor újra megtaláltam), de nem célom, hogy én legyen a mintapélda. Ha tényleg tetszik, akkor szerintem meg kell próbálkoznod vele. Én is csak megtaláltam itthon a végének a kottáját, aztán hozzácsaptam az elejét. Kitartással egyáltalán nem lehetetlen, hogy saját magadon fogsz ledöbbenni nemsokára.
Szerintem is jó lett, simán el lehet képzelni egy egész számot ezzel a hangulattal. Talán érdemes lenne panorámázni egy pöttyet, hogy jobban szétváljanak a szólamok.
Kombinált technikák - Arpeggio tappinggel és nyújtással
Érdemes kipróbálni ezt a trükköt, jól is szól és egyben kitűnő technikai gyakorlat is. Először egy 3 húros E-dúr arpeggio-t kell játszani sweep pickinggel, utána jobb két 2. ujjal tapping az E-húr 24 bundjára, majd ezt a húrt meg is kell nyújtani (itt mindkét kéz besegít a nyújtásban). Utána már csak egy kis vibrato, a nyújtás visszaengedése és egy pull-off van hátra.
Ahogy Hegel is kihangsúlyozta annak idején: "Sok jó gitártechnika kis helyen is elfér!"
G3-on is megnézném, no meg Tamást is , nézegettem wikipédián, mert egyből kerestem a többi albumát, de inkább más lemezeken vannak pár helyen munkásságai, de a stílusa nagyon tetszik.
Sfogli (mivel olasz a neve szigorúan "Zfolyinak" ejtendő, ly-os jével!!!) hatalmas gitáros, ha jól tudom ő gitározott a a Dream Theater énekesének szólóalbumán is.
Ha valakivel, akkor vele el tudnék képzelni egy duettet Tamás számára.:)
Ez kurva jó! Én hasonlóképpen voltam Jamie Robinsonnal. Csak róla még neten is elég nehéz találni valamit ,mivel pont ugyanezzel a névvel létezik egy híresebb rugby játékos is. Amúgy lehet ,hogy Tamás őt is ismeri.
Nem történhet semmi probléma, mert sárkányok védenek.
Amúgy pedig készültem 2 Jónás Tamás albummal, egy SymhonyX-el meg azért Slayer-el is az mp3 lejátszóban.
Sárkányos jövőhetet nektek!
Isten Éltessen így megkésve is mostanában nem jártam "erre"
találtam egy elég szimpatikus gitárost, szégyenszemre eddig nem is hallottam róla, pedig nagyon tetszik a stílusa, tudtommal 1 szóló albuma készült, de arról már megvan a kedvencem ezt egyből neked küldeném, bár gondolom te már ismered :D a többi száma is baromi jó!
Szia Imi! Gyönyörű lett ez az impró, nagyon örülök neki és jólesik, hogy a születésnapomra egy ilyen csodás zenét kaptam. Egyre jobban és jobban játszol, hihetetlen sok feelinggel.
Köszönöm szépen!
Már elkezdtem készíteni a közös videót, néhány nap múlva lesz időm befejezni, és akkor küldöm majd.
Köszi még egyszer, most megyek és meghallgatom még néhányszor
Ez gyönyörű, gratula hozzá. Meg is hallgattam 4-5x gyorsan.
Elképzeltem, amint a tengerparti naplementében két ember - akik fontosak egymásnak - elbúcsúznak.
Ez egy hathúros piezós John Petrucci modell, az albumon csak egy-két részletben szerepelt, a jó öreg Samick volt a főszereplő. Amúgy nagyon jó gitár, sajnos csak kölcsönben volt nálam, és ezt teszteltem néhány videón (köztük az akusztikus hangzást is itt: http://www.youtube.com/watch?v=yuHaWL_o6RE)
A másik kérdésedről:
Én BBE Sonic Maximizer-ként ismerem, de feltehetően egyre gondolunk. Én a szoftveres verziót nagyon szeretem, a gitárszóló-hangszínemen szinte mindig van. A 2-es verziónak nincs sok állítási lehetősége, de nem is kell, mert alapból nagyon feldobja a hangot.