HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR, CD, DVD

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2021. június 16

Jónás Tamás (instrume

2021. június 16

GREG ERŐSÍTŐK

2021. június 16

PEAVEY

2021. június 15

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2021. június 15

***JACKSON***

2021. június 15

***FENDER***

2021. június 14

***YAMAHA billentyűsök

2021. június 13

In Memoriam...

2021. június 11

Fotók, képek, GALÉRIA

2021. június 08

ENGL

2021. június 07

GITÁRLÁDÁK

2021. június 07

Zenészeket, zenekart ke

2021. június 06

Húr

2021. június 06

Mákosamp és válogatott f

2021. június 01

Házi készítésű hangszere

2021. május 31

Csöves Gitárerősítő

2021. május 28

Vizelde

2021. május 26

KRAMER KLUB

2021. május 25

LINE6 - VARIAX

2021. május 24

***GIBSON***

2021. május 22

Gitáreffektek

2021. május 22

Stúdiófelvétel

2021. május 22

***BC RICH gitárok***

2021. május 19

A számítógép és a z

2021. május 15

?Hangszórót ?Ládába

2021. május 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2021. május 15

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2021. május 10

***Squier***

2021. május 09

Japán és távolkeleti

2021. április 26




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT ActionPlus- TR basszusgitár
basszusgitár

CORT ActionPlus- TR basszusgitár


Akciós ár:
66 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT EL.GITÁR, OPEN PORE CSERESZNYE
elektromos gitár

CORT EL.GITÁR, OPEN PORE CSERESZNYE


Akciós ár:
45 900 Ft



hangszermagazin.hu

Beszélgetés Szabó Attilával a dalszövegírásról
2021. április 24.





hangszermagazin.hu

FERENCZI BALÁZS: A cajon jelentése dobozka vagy koporsó... /HANGSZEREM
2021. április 05.







Legfrissebb használt hangszerek:
MOTU
110 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Randall
69 000 Ft
PA
170 000 Ft
ENGL
150 000 Ft
Soundking
13 900 Ft
Zoom
165 000 Ft
Epiphone
0 Ft
Peavey
150 000 Ft
Beszélgetés Szabó Attilával a dalszövegírásról
2021. április 24.
FERENCZI BALÁZS: A cajon jelentése dobozka vagy koporsó... /HANGSZEREM
2021. április 05.
NÉMETH TAMÁS: Én nagyon szívesen játszom a saját hangszeremen.../HANGSZEREM
2021. március 22.
HELLO PIAC - Dalszövegértelmezés a piacok napján
2021. március 15.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Twain2011-01-05 17:06 |  #276
I.A.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#275)

bluevoodoo 2011-01-05 17:04 |  #275
Hát majd a topikgazda rendet vág, ha úgy gondolja, a kérdés itt merült fel, akkor ki lehet itt tárgyalni, ameddig senkit nem zavar. Szerintem.
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#273)

bluevoodoo 2011-01-05 17:03 |  #274
Tehát ha lineárisan nézzük a funkciókat, akkor így jönnek sorban:

I. fok - tonika
II. fok - szubdomináns
III. fok - tonika - domináns
IV. fok - szubdomináns
V. fok - domináns
VI. fok - szubdomináns - tonika
VII. fok - nincs funkciója, mivel funkciót csak olyan hármashangzat tölthet be, amelynek kvintje tiszta...úgy lehet hetedik fokot dominánsként tekinteni, hogy egy alap nélküli ötödik fokként tekintünk rá

És ezek a funkciók csakis adott hangnemben értendők, egy önmagában álló hármasnak nincs funkciója, az dönti el, hogy az adott hangsor hányadik fokán áll.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#272)

Twain2011-01-05 16:58 |  #273
Csak halkan jegyzem meg: ez itt elég off, mivel végig zeneelmélet a téma, amire van külön topik..

bluevoodoo 2011-01-05 16:39 |  #272
És még hozzá lehet tenni, hogy két hármashangzat azonos funkciót tölt be, ha két hangja megegyezik, így pl. a C-E-G első fokú dúrhármas kiterjeszti a hatását a harmadik fokon lévő E-G-H és a hatodik fokon lévő A-C-E hármashangzatokra is, és ez ugyanúgy rávezethető a domináns és szubdomináns hármasokra is. Amúgy ezek a funkciók igazából azt hivatottak jelezni, hogy milyen hatást, érzetet keltenek a megfelelő helyen alkalmazva.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#271)

bluevoodoo 2011-01-05 16:34 |  #271
A domináns egy akkord funkcióját jelenti, az alaphangra (tonikára) visszavezető akkord (V. fok általában). 3 fő funkciója van a hármashangzatoknak, tonika (megnyugvó), szubdomináns (feszültségkeltő) és domináns (kirobbanó) funkciók vannak, a legalapvetőbb zárlat a IV-V-I fokokra épített hármashangzatok.
Válasz '' hozzászólására (#269)

JonasTamas2011-01-05 16:34 |  #270
A domináns akkord az adott hangnem V. fokára épített akkord. Tehát C-dúrban a G hangra épített akkord lesz a domináns.
Válasz '' hozzászólására (#269)

MrBugi2011-01-05 16:23 |  #269
Sajnos a zeneelméleti képzettségem némileg hiányos, de a fórum és a hivatkozások olvasgatása után kezdem tömködni a hézagokat. Egy kérdés: mitől domináns egy akkord?
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#237)

JonasTamas2011-01-05 16:19 |  #268
*** A NAP PROBLÉMÁJA ***

Mi van akkor, ha a felnőtt medvéknek már bocs-koruk óta van bocskoruk?

*** A NAP PROBLÉMÁJA HANGZOTT EL ***

JonasTamas2011-01-05 16:07 |  #267
Csak így részletesen leírva tűnik a dolog "pontos mateknak". De azért a leírtak nagy része tudat alatt zajlik (persze ennek előfeltétele, hogy eleinte egy darabig nagyon oda kell figyelni ezekre a részletekre is).

Végül is a megközelítés lényege itt csak annyi volt, hogy a szóló első fele végig ismétlődő ritmuselemekből áll, a második fele pedig mozgalmasabb dallamokból, ahol nincs ismétlődés, csak záró futamok a periódusok végén.
Válasz 'fostoshalozat' hozzászólására (#254)

JonasTamas2011-01-05 16:01 |  #266
Köszi, örülök hogy tetszett!

Igen, bár nem klasszikus hemiola, mert ezek az ötösök összevissza forognak a hangsúlyokhoz képest.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#251)

JonasTamas2011-01-05 15:58 |  #265
Válasz 'a86music' hozzászólására (#257)

fazsi 2011-01-05 15:49 |  #264
Nem tudom, biztos működik valahol elfogadható minőségben, de nálam, amikor simán társalgunk a skype-on, olyan lassan jön a kép, hogy kb. 1képkocka/sec.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#239)

fazsi 2011-01-05 15:48 |  #263
JNK-Szolnok, Túrkeve.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#240)

2011-01-05 15:17 |  #262
teheted jégre az angolnád, azóta már újra fiktív "alkalmazásba" lett már véve a fiktív nőnemű..
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#260)

2011-01-05 15:15 |  #261
amúgy az a hemiola rendesen betalál, nagyon jó
Válasz 'a86music' hozzászólására (#251)

Twain2011-01-05 14:45 |  #260
Most biztos haragszik Tomira, mert kirúgta, de lehetne velem is torkig...
Válasz 'a86music' hozzászólására (#259)

2011-01-05 14:42 |  #259
eléggé gégemikrofon-gyanús a hölgy..
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#258)

Twain2011-01-05 14:40 |  #258
Illeszteném az effemet a géjéhez,pont
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#244)

2011-01-05 14:37 |  #257
kirúgva.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#246)

2011-01-05 14:36 |  #256
f-h b4

az kimaradt, hogy a kvart sem csak tiszta lehet..
Válasz 'a86music' hozzászólására (#255)

2011-01-05 14:32 |  #255
t5- tiszta kvint
b5- bő(vített) kvint
sz5- szűk(ített) kvint

pl. törzshangoknál
f-h b5
h-f sz5
Válasz 'sretanput' hozzászólására (#253)

slowhand_joseph2011-01-05 14:30 |  #254
ha szólózásnak ilyen pontos matekja van, akkor
előbb-utóbb megjelennek a szóló-generátor programok. :-/
----gondoltam----
aztán be is ütöttem a gugliba "guitar solo generator"
hajrá

sapi 2011-01-05 14:29 |  #253
ha van tiszta kvint akko rmilyen kvint van még?


Üdv
Válasz 'a86music' hozzászólására (#252)

2011-01-05 14:28 |  #252
t5- tiszta kvint, többi stimmel
Válasz 'sretanput' hozzászólására (#250)

2011-01-05 14:26 |  #251
szép szóló

az ötös logika szóhasználat szemléltető, de azé az hivatalosan hemiola
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#241)

sapi 2011-01-05 14:17 |  #250
dúr : alaphang+N3+T5, moll: alaphang+K3+T5

n3-nagyterc
t5- kvint
k3-kisterc

EZt így kell értelmezni?


JonasTamas2011-01-05 14:12 |  #249
Szóval ritmikai motívumok, példákkal - Part II: #241


JonasTamas2011-01-05 14:09 |  #248
Visszaveszem Susan-t!!!!
Majd beíratom továbbképzésre.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#246)

tibyee2011-01-05 14:07 |  #247
aáÁ!!!
Ilyenem már van
Válasz 'a86music' hozzászólására (#246)

2011-01-05 14:06 |  #246




ő meg Randa. pontosan ír
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#244)

tibyee2011-01-05 14:04 |  #245
Pár napig, nálam írhatna ZS-t is...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#244)

JonasTamas2011-01-05 14:02 |  #244





Ő az, Susan. Sajnos csinosabb titkárnő épp nem volt. De a mai nappal szegény ki lett rúgva, F helyett G-t írni az tényleg túlzás.

tibyee2011-01-05 13:58 |  #243
Képet a titkárnőről tudnál berakni???
Hátha én felvenném...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#242)

JonasTamas2011-01-05 13:54 |  #242
Javítás, a szóló második feléhez írtakhoz: kvint lefelé (G) helyett kvint lefelé (F). A lenti szövegben a G hangot a titkárnőm írta bele, természetesen azonnal kirúgtam.

JonasTamas2011-01-05 13:48 |  #241
Egy újabb példa a ritmikai motívumokhoz. (Az előzmények itt: #85.) Ezt a szólót egy kitűnő orosz billentyűs, Sergey Boykov lemezére készítettem. A hangnem: D-moll. A szóló első 22 másodpercében egyetlen ritmikai motívumot használtam, amely mindössze két hangból áll (az első egy 16-od, a második tizenöt 16-od hosszúságú, ha eltekintünk a hosszú hang végén levő különféle díszítésektől).

Mint hallható, a konkrét hangok változnak, de a ritmikai motívum a szóló első felében végig megmarad. "Félidőhöz" közeledve (0:19-0:22), a motívum utolsó megjelenésekor az addiginál nagyobb változtatást csináltam, egy nagyobb periódus végén ezt mindig érdemes meglépni.

A szóló második felében már több mozgásra volt szükség. Hogy jobban összekössem a két részt, ezért a szóló második fele pont azzal a hanggal kezdődik, mint a szóló legelső hangja (C), és innen a lépés hangköze is ugyanúgy egy kvint lefelé (G), mint a motívum második megjelenésekor, a szóló elején. Viszont itt két hang helyett öt hangból áll az új elem (0:23-0:25), és a módszer is megváltozik: az új elemnek csak az első három hangja ismétlődik meg (0:25-0:27), tehát ez inkább "válasz" mint igazi ismétlés.

Sergey 01-01 by JonasTamas@Hangmester

Innentől kezdve egy darabig nincsenek ritmikai ismétlések. Mivel eddig minden ezekről szólt, ezért túl kiszámítható lenne a szóló, ha most egy másik elemet kezdenék ismételni. A szóló második felének közepére, azaz a négyütemes kisebb periódus lezárásához egy gyorsabb futam került (0:31-0:32)



0:35-től ismét ritmikai ismétlés jön, ezúttal egy három hangból álló, öt 16-od hosszúságú téma jelenik meg négyszer egymás után, mindig más hangokon. Az ötös logika miatt kellemesen forog is a téma, azaz mindig az ütemek más-más pontján indul újra (0:35-0:38). És ebből az ismétlődő elemből indul az utolsó gyors futam, ami a teljes szólót lezárja.

tibyee2011-01-05 13:35 |  #240
Melyik megye?
Válasz 'bence' hozzászólására (#238)

2011-01-05 13:24 |  #239
b.miki tanít webkamon keresztül is.
Válasz 'bence' hozzászólására (#238)

fazsi 2011-01-05 13:11 |  #238
Köszönöm a terjedelmes magyarázatot.
Ezért érdemes tanárhoz járni, ha módjában áll az embernek.
Sajnos az én esetemben ez eléggé problémás. Lakhelyem kb. 100Km-es körzetében nem találtam gitártanárt.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#189)

tibyee2011-01-05 12:27 |  #237
Szia!
Ha Em-ra játszol D mixolydian skálát, akkor ismét fogalom zavar van...
D Mixolydian, az Eredetileg a G dúr ( Major ) 5. foka.
Tehát ha egy G dúr skálát játszol D hangtól, D hangig, egy domináns pl. D7 akkordra, akkor az egy D Mixolydian skála!
Illetve Mixolydian mód!
Mivel az Em a G dúr párhuzamos mollja, ezért ha te D Mixolydiant ( G dúr skála hangjait ) játszod rá, akkor tulajdonképpen már más módban vagy, pontosabban Aeolian módban, ami a G dúr hatodik foka!
A hangok ugyanazok, csak mégis másképpen kell értelmezni.
A párhuzamos mollra ugyanazok az akkordok épülnek mint az alap skálára ( G dúr ), még a sorrend is ugyan az, az eltérés csupán abban van, hogy a hatodik fok kerül az első helyére! Onnan kezdve, tovább játszva, ugyanazokat az akkordokat kapjuk.
Ha egy Em7 akkordra játszol G dúr skálát, E hangtól E hangig, akkor ez Aeolian mód.
Ha egy Fiszm7b5 akkordra játszol G dúr skálát Fisz hangtól Fisz hangig, akkor ez egy Locrian mód. Ha Gmaj7 akkordra játszol G dúr skálát G hangtól G hangig, akkor ez a Ionian mód. ( tulajdonképpen ez az alap skála, illetve harmónia! ) Ha Am7 akkordra játszol G dúr skálát A hangtól, A hangig, akkor ez lesz a Dorian mód. Ha Hm7 akkordra játszod a G dúr skála hangjait, H hangtól, H hangig, akkor ez lesz a Phrygian mód. Ha Cmaj7 akkordra játszod a G dúr skála hangjait, C hangtól, C hangig, akkor ez lesz a Lydian mód. Ha D7 akkordra játszod a G dúr hangjait D hangtól D hangig, na akkor ez lesz a Mixolydian mód.
Illetve SKÁLA!
Mindez érvényes akkor is ha csak hármas hangzatokra játszod, úgy az akkordok a következőek: ( párhuzamos moll esetén ebben a hangnemben. )1: Em, 2: Fisz dim ( ez azt jelenti hogy az alaphang+kis terc+szűkített kvint, hangilag Fisz, A, C. ez is moll jellegű akkord. )3: G dúr, 4: Am, 5: Hm, 6: C dúr, 7: D dúr.

Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#236)

husztigabi2011-01-04 23:02 |  #236
Okkkééé!

Az világos, hogy ugyanígy bármelyik modális 7 hangzata felépíthető! Én csak a példa kedvéért választottam pont a D mixolidet.
Az is rendben van, hogy van egy puszta elv, amit betartva könnyebb, de végig kell járnom az utat! Úgy jobban megmarad!

Nnna gyakorlás gitáron indul!

Bemelegítéshez eddig minden alkalommal az Em hangnemben játszottam végig a 7 fekvést, azaz a modálisokat, de mindig Em hangnemre játszottam. Egyszerűen nem kaptam szikrát, hogy miért maradok olyan kurvára egysíkú. Pl Mixolidot játszottam, csak az Em. VII. fokaként! Minden maradt Em-ban.

Em-ban így 7 féle dallamvilágot kaptam készletként!

Sok saját témát kitaláltam, ami pl D mixolid volt, csak nem tudtam, hogy az. Pedig csak úgy szólt jól!

Köszönöm!

tibyee2011-01-04 22:47 |  #235
Az úttörő ahol tud segít
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#232)

tibyee2011-01-04 22:44 |  #234
Még egy dolog, ha megengeditek.
Szerintem meg kell szokni, illetve úgy kell megtanulni, hogy egy oktáv 12 hangból áll!
Teljesen mindegy hogy mi az alaphang, az a lényeg hogy tudjad a sorrendet, és bármilyen skálát, akkordot meg tudsz fejteni!
1: alaphang. 2: 9b, 3: 9, 4: 3b 5: 3, 6: 11(4), 7: 5b, 8: 5, 9: 5+, 10: 13(6), 11: 7b, 12: 7.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#230)

JonasTamas2011-01-04 22:44 |  #233
Köszi, örülök hogy tetszett a surprise pack.

Aki tegnap nem olvasta volna, a #88-as hsz-ben a ritmikai motívumokról volt pár szó + egy letölthető backing track és egy példa-szóló is.

És Concrete kolléga két nagyon jó szólót készített az alapra (lásd #145). Ha még valakinek kedve van, jöhetnek még szólók erre az alapra. Javaslom, hogy elsősorban a ritmikai elemeken legyen a hangsúly, mert nagyon egyszerű alapról van szó, amely szinte kínálja az ilyesmit.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#169)

JonasTamas2011-01-04 22:35 |  #232
Nagyon jó ez a gyűjtemény, köszönjük!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#229)

JonasTamas2011-01-04 22:34 |  #231
Ha ma már ennyi szó esett modális skálákról, akkor említsük meg a pitch axis nevű fogalmat is.

Ez a kifejezés annyit jelent, hogy egy adott témában végig azonos alaphang szerepel, de erre az alaphangra folyamatosan változó modális skálák kerülnek rá. A 'pitch axis' gyakorlati előnye is ebből fakad: érdekes hangulati hullámzásokat lehet általa létrehozni.

Amint a tabulatúrán is látszik, a teljes riff folyamán végig az üres D-húr szerepel, tehát az alaphang garantáltan a D hang lesz. Viszont erre a D hangra mindig más és más fogások kerülnek rá.

Az első ütem egy semleges hatású kvint-oktáv hangközzel indul (D-A-D hangok), de az ütem második és negyedik negyede között már indul a modális változás: a D-líd skálából kölcsönzött G# hanggal.

Az első ütem legvégétől (D-C-E hangok) a második ütem legvégéig D-mixolíd módusz jelenik meg (D alaphang, egy kereszt előjegyzés). Kiemelten szerepel a D-mixolíd két legfontosabb foka, a kis szeptim és a nagy terc (C és F# hangok).

Ezt követően "sima" d-moll skálával folytatódik a dolog, amely a harmadik ütem legvégétől D-dór skálává alakul át (legfontosabb fokok: kis terc és nagy szext, F és H hangok). Ezt követően a téma D-dúrba alakul át. Az ötödik ütemtől jön az ismétlés, kis variációkkal, valamint egy Eb-kvintfogással a legvégén, hogy a D-fríg hangnem is felbukkanhasson.






Pitch axis - Conversion riff by JonasTamas@Hangmester

é.szabi 2011-01-04 22:26 |  #230
ezeket a gyakorlatokat pentaton skálával is ellehet játszani vagy bármi mással.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#224)

tibyee2011-01-04 22:25 |  #229
Úgy látom működik!
Sorban vannak, csak az ionian mód nincs.
Tehát!
Mivel hiányzik az első mód, ezért a track mindjárt a második fokkal indul, vagyis Dorian. A következő: Phrygian, aztán: Lydian, utána Mixolydian, aztán:Aeolian, Végül: Locrian

Mindegyikből kettő van, az első egy a stílusnak megfelelő szolóval,( hogy érezni lehessen mégis milyen "íze" van a dolognak ) a második ugyanennek a bt-je.
A legutolsó egy összefoglaló ahol az összes itt szereplő skála ( ami csak és kizárólag az A dúr hangjait tartalmazza )és akkordok szerepelnek.

A skála: A dúr: A, H, Cisz, D, É, Fisz, Gisz, A.

A ráépülő akkordok pedig: II fok Hm7 III Fok Ciszm7 IV fok Dmaj7 V fok E7 VI fok Fiszm7 VII fok Giszm7b5

Ezek szólnak a bt-ken és ilyen sorrendben.
Mindegyik bt csak egy akkordot játszik, kivéve az utolsó ahol az összes itt szereplő akkord szerepel.
Jó gyakorlást!

Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#217)

JonasTamas2011-01-04 22:18 |  #228
Köszi Máté!

Wow, a swing és a djent elég széles zenei tartományt fog át... Egyszer meghallgatnék egy Benny Goodman számot egy 8-húroson előadva
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#186)

konti2011-01-04 22:14 |  #227
melyik Petruccira gondolsz?
erre:




vagy erre?



JonasTamas2011-01-04 22:13 |  #226
Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#217)

JonasTamas2011-01-04 22:11 |  #225
Az nem közöny, az koncentrálás
Petrucci volt a padtársam általánosban, tőle tanultam:)
Válasz 'M.Feri' hozzászólására (#223)

JonasTamas2011-01-04 22:08 |  #224
Abszolút így van, érdemes kitörni a "dobozokból", azaz a kötött helyszínű skálákból. És ilyen vízszintes haladás esetén hasznosabb, ha nem azt figyeli az ember, hogy most melyik dobozba lépett át, hanem ehelyett tudatosan figyel minimum erre a három dologra:

- az adott hangnemben melyek a skálahangok
- amit most épp lefogni készül, az konkrétan milyen hang
- az adott hangnemhez, és ezen belül az épp megjelenő harmóniához viszonyítva a megszólaló hang milyen fokot képvisel. (Minden fok más hangulatot jelent.)
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#218)

konti2011-01-04 22:05 |  #223
Na, hogy avlaki mondjon valami rosszat is (még ha meg is köveznek érte):

Irtó jó téged hallgatni, profi, ízes játék, le a kalappal,
de nézni...ahhh rémes. Az a közöny, ahogy játszol...hátborzongató. bocsi, ez valahogy bennem volt

természetesen ez semmit nem von le a zenei élményből

JonasTamas2011-01-04 22:01 |  #222
Köszi a videót, ez tényleg jó!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#214)

tibyee2011-01-04 22:00 |  #221
Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#217)

JonasTamas2011-01-04 21:58 |  #220
Igen, felépíthetők ugyanúgy a négyeshangzatok a modális skálák fokaira, pont úgy, ahogy a példádban írod.

A terc jellege pedig nagyon is meghatározó. És emiatt a líd és a mixolíd a dúr jelleghez áll közelebb, a dór és a fríg pedig a moll jelleghez.
A lokriszi pedig külön kategória, mivel ez az egyetlen, ahol a kvint nem tiszta.

Persze mindegyiknek saját, önálló zenei világa van, tehát a dúr és a moll nem "főnöke" a többinek.
Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#216)

tibyee2011-01-04 21:57 |  #219
Ez így hangilag igaz, csak elég könnyű belebonyolódni.
Mindig az alap dúr ( én jobb szeretem a major elnevezést, mert egyértelműen kiderül, hogy nagy szeptimről van szó! ) skálából kell kiindulni, mert így fogod a legjobban megérteni hogy melyik fokra milyen hármas, vagy négyeshangzat épül.
Van egy törvényszerű dolog ami minden dúr ( major ) skálára érvényes.
Ha négyes hangzatról beszélünk: Az első, és negyedik fokra Major7 akkord épül. A második, harmadik, hatodik, fokra mindig m7. Az ötödik fok mindig domináns7. a hetedik fok mindig félszűkitett.
Ha te Mixolíd módból származtatod ezeket akkor is helyes a dolog, csak a többi modális skálánál is meg kell tanulnod azt hogy hanyadik fokára milyen akkord épül.
Ha az alap skálából indulsz el, akkor mivel az álltalam leírtak minden dúr ( major ) skálára érvényesek ezért a fokokat tekintve elég ezt az egy törvényszerűséget megtanulnod.
A te esetedben szerintem ez úgy helyes, hogy
Az alap skála: G dúr ( major )
az erre épülő négyeshangzatok pedig a következők:
I: Gmaj7 II: Am7 III: Hm7 IV: Cmaj7 V: D7 VI: Em7
VII: Fiszm7b5
Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#216)

é.szabi 2011-01-04 21:53 |  #218
Bocs Tomi egy utolsó tippet még :)!
nagyjából ahhoz akartam egy tippet adni nektek hogyha:
a gyakorlásnál már túl vagy azokon a lépcső fokokon hogy megértetted a modálisokat fekvésekben eltudod játszani stb.akkor következne az a pálya hogy húronként játssz hangnemeket egy vagy két húron (ha több húron akkor jöhetnek az akkord felrakások)és így össze olvadnak a dolgok és szabadon közlekedhetsz egy egy hangnemben.jobban érzed a dallam áthelyezéseket.

Vic Juris és Mick Goodrick
leckéi többek között erről szólnak ami egy tök jó irány, jobb dallam ötleteket adhat mint a fekvésben gondolkodás,mert képzeld csak el hogy egy kis dallamot kapásból terccel vagy quintel vagy szekunddal el tudsz tolni mint a zongorán. és a hangköz osztások megmaradnak vizuálisan átláthatobb,szekvenciák könnyebben eltolhatók.
igazából lehet így is kezdeni tanulni a gitáron de valahogy a fekvéses játékot tanulja mindenki előszőr ,pedig ez fajta felrakás az improkban sokkal hasznosabb.
viszont elég munkás kigyakorolni húronként a hangnemeket modálisokat moll fokokat..:D nem is sorolom tovább.
tudom hogy sokan ezt vágjátok...(azoktól bocs) de lehet hogy sokaknak ez jó ötleteket ad.
jó gyakorlást!

Guitarplayer2011-01-04 21:43 |  #217
köszi az anyagot.
még kb 5 perc mire felér.

első pakk
második pakk
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#210)

husztigabi2011-01-04 21:34 |  #216
Bocsánat! Én dinnye vagyok! Azért világosodok!

Minden modális a terc kicsi vagy nagy voltából következően moll vagy dúr jellegű! Ugye? vagy ezzel nem is kell foglalkozni?

Ezek szerint a 7 modálisnak is ugyanúgy felépíthetők a 7 fokra a 3-as és 4-es stb hangzatai prim terc kvint szeptim összeállítással. Ugye?

Pl az D mixolid skála négyeshangzatai
I. D F# A C
II. E G H D
III. F# A C E
IV. G H D F#
V. A C E G
VI. H D F# A
VII. C E G H

Igaz ez?

Mestahh 2011-01-04 20:52 |  #215
Nem gondoltatok arra, hogy milyen hasznos lehetne csinalni egy wiki oldalt az ilyesmiknek? Rengeteg otlet, tipp es leiras megy a sullyesztobe, mert a forum nehezen keresheto. Akar a hangmester is adhatna hozza tarhelyet. Linkek, leirasok, akarmi mehetne oda.

é.szabi 2011-01-04 20:40 |  #214
ajánlom figyelmetekbe ennek a tagnak is van egy tök jó harmonizációs füzete:

régebben amikor rá voltam kattanva én meg csináltam ezeket a gyakorlatokat,
nagyon hasznos!

tibyee2011-01-04 19:43 |  #213
Köszi
Van már jelentkező!
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#212)

Twain2011-01-04 19:36 |  #212
Nem használok mélt.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#211)

tibyee2011-01-04 19:32 |  #211
Adj privátba egy emailt és elküldöm!
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#208)

tibyee2011-01-04 19:31 |  #210
Analfabéta vagyok az ilyesmihez.
Mondom valakinek elküldöm mp3-ban és a közjó érdekében tegye fel.
Had ne kínlódjak én vele, nekem nem nagyon megy az ilyesmi ( még nem próbáltam.. )

tibyee2011-01-04 19:28 |  #209
Én úgy gondoltam hogy "közkincsé" teszem.
Ha valakinek elküldöm, és feltolja ide például, akkor gondolom minden érdeklődő hozzáférne.
Anglia egyik legjobb szessün gitárosának a munkája, és könnyen érthető.
Ráadásul nem midi baromság, és az első változatban tol rá elég jó szólókat, a második verzió ugyanennek a bt-je, legvégül az összes modálist összevonva, egy nagyon jó nóta.
Ha most huszan jelentkeznek hogy küldjem el, akkor az sajnos nem fog menni, mert túl sok idő...
Itt viszont aki tud felvételt készíteni, az bemutathatná a dolgait.
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#205)

Twain2011-01-04 19:23 |  #208
vagy:tódacuc cott
Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#207)

Guitarplayer2011-01-04 19:21 |  #207
vagy adok hozzá tárhelyet.

Twain2011-01-04 19:21 |  #206
Ide felpakolod..
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#204)

KMate2011-01-04 19:19 |  #205
Az nagyon érdekelne!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#202)

tibyee2011-01-04 19:18 |  #204
Hát lehet hogy hülyülök, ( pedig nem is iszom ) de ezt nem értem.
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#203)

Twain2011-01-04 19:16 |  #203
Mammut mail....
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#202)

tibyee2011-01-04 19:14 |  #202
Erre adnék itt mindenkinek egy könnyen érthető, elég komoly anyagot, ha valaki venné a fáradságot hogy fölpakolja ide...
Csak úgy barátságból!
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#201)

KMate2011-01-04 19:09 |  #201
Én is ugy voltam vele egy ideig, hogy nem igazán láttam különbséget azok között, hogy D dór vagy E fríg. Nekem azzal lett egy kicsit világosabb a dolog, hogy a tanáromnál C dúron belül minden módra volt egy külön backing track és arra játszottunk. De akár azzal is lehet érzékeltetni a dolgot, hogy (ha van rá eszközöd) loopolsz mondjuk egy G13-at (mixolíd) és arra játszol, majd pedig mondjuk egy Fmaj75b-t (líd), mivel az ilyen tömörebb akkordok jobban meghatározzák a módot és annak a hangulatát.
Válasz 'bence' hozzászólására (#184)

Twain2011-01-04 19:02 |  #200
Ja, de anno így tanították.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#198)

tibyee2011-01-04 19:00 |  #199
#192

2011-01-04 18:56 |  #198
Hát igen, mert ugye ez így alapvetően csak egy sima szűkített lenne..
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#191)

tibyee2011-01-04 18:51 |  #197
Most akkor te+én, vagy te+Krisz?
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#196)

Twain2011-01-04 18:47 |  #196
Mi is úgy tanultuk anno, mint Krisz...
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#194)

tibyee2011-01-04 18:45 |  #195
Hm7b5= H, D, F, A
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#194)

tibyee2011-01-04 18:44 |  #194
A félszűkitett az a m7-5 vagy másképpen m7b5
ha a negyedik hangot is rápakolod akkor kapod ezt.
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#191)

tibyee2011-01-04 18:41 |  #193
helyesen dim
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#191)

tibyee2011-01-04 18:40 |  #192
Nem tudom hogy ilyet lehet e, de nekem van mindegyik modálishoz bt... ( egy adott hangnem az egész, a kulcs A dúr. )
Na most!
Mivel én nem tudom ide felrakni, mert nem értek hozzá, szívesen elküldeném valakinek aki betudná ide rakni, és mindenki hasznát tudná venni.
A baj csak az hogy ez egy Angol gitáros újság sorozata, és nem tudom hogy ilyet lehet e...
De végül is Anglia Qrva messze van
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#189)

Twain2011-01-04 18:39 |  #191
Ez a félszűk is érdekes....
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#189)

2011-01-04 18:32 |  #190
Na, de ha nem érzi, akkor azt honnan érzi, hogy mikor nyújt hamisat, és mikor pontosat? ( az éneklést most nem úgy értettem, hogy baromi jól énekeljen, de legalább a hangeltalálás szintjén..)
Válasz 'zetzga' hozzászólására (#188)

2011-01-04 18:31 |  #189
Bármilyen alaphangra játszd rá az összes (alaphangról induló) modális skálát egymás után. Azonnal érezni fogod a hangulatváltozásokat, különbségeket.

Azt sem árt tudni, hogy alapvetően 2 nagy kategóriába sorolhatjuk őket, vannak a dúr és a moll jellegű modálisok ( plusz a lokriszi, ami a "zabigyerek"), amelyeket a dúr skála fokaira épülő hármashangzatokkal lehet könnyen megérteni.

A dúr és moll skálák felépítését kell hozzá tudni ( dúr : alaphang+N3+T5, moll: alaphang+K3+T5)

Tehát fogod a skála fokait, és mindig az első, harmadik és ötödik fokot veszed, az adja a hármashangzatot.

C D E F G A H C D E F G A H C

I. C-E-G = Dúr
II. D-F-A = Moll
III. E-G-H = Moll
IV. F-A-C = Dúr
V. G-H-D = Dúr
VI. A-C-E = Moll
VII.H-D-F = Félszűk

Tehát láthatod, hogy a C dúr skála fokaira épülő hármashangzatok így néznek ki:

I. C-dúr
II. D-moll
III. E-moll
IV. F-dúr
V. G-dúr
VI. A-moll
VII. H-félszűk

Nyilván amelyik hangról indítod, az ABC-s hang aszerint változik, de a "képlet" marad ( dúr, moll, moll, dúr, dúr, moll, félszűk ) Ezeket játszd így végig sorba, és érteni fogod, hogy miért fontos.

Na, most akkor ehhez passzints hozzá a modálisokat így:

I. Ion (dúr)
II. Dór
III. Fríg
IV. Líd
V. Mixolíd
VI. Aeol (moll)
VII. Lokriszi

Ha összerakod őket, akkor láthatod, hogy a dúr jellegű modálisok a Ion, Líd, Mixolíd, míg a moll jellegűek a Dór, Fríg, Aeol, és marad a "zabigyerek" lokriszi.
Ha ezt megérted, sokkal könnyebben felismered a különböző módokat, mintha csak magolnád a skálát magát.
Válasz 'bence' hozzászólására (#184)

Mr.Botond 2011-01-04 18:17 |  #188
mert nem tudja kezelni a hangját, vagy nem érzi

valaki tehetséges, és sikerül neki, valaki sokat gyakorol, és előbb utóbb jó lesz, de attól mert valakinek van hallása, nem egyértelmű, hogy a hangát is tudja kezelni
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#177)

2011-01-04 18:01 |  #187
Válasz 'a86music' hozzászólására (#181)

KMate2011-01-04 17:11 |  #186
Szevasz Tamás!

Grat a topichoz! Már régóta olvasgatom a fórumot, de az igazat megvallva még max akkor írtam ide ha eladni akartam valamit, de mivel tetszik hogy itt remélhetőleg tényleg a zenei fejlődésről lesz szó ezért azthiszem ide bekapcsolódok már énis :).
No és akkor az én terveim az évre: mivel a swingtól a rockon keresztül a djentig szinte minden műfaj érdekel, ezért elég sok dolgot kéne gyakorolnom. Leginkább az improvizálásban szeretnék nagy fejlődést elérni, illetve minél jobban elsajátítani a jazz gondolkodást meg amint az időm engedi, akkor megint foglalkoznom kéne a technikára gyúrással. És ezek mellett persze rengeteg hallásgyakorlat és metronóm.
Továbbá idén már valószínűleg átállok a digitális cuccokra, remélem majd azok is inspirálni fognak.

é.szabi 2011-01-04 16:51 |  #185
én is ajánlok valamit nektek:

Mick Goodrick - the advancing guitarist

ez egy elég jó könyv azoknak akik szeretnének új utakat vagy tovább lépni sok mindenben..
de még rengeteg jó oktató anyag van ahol az infok elérhetőek sok mindenről.

fazsi 2011-01-04 16:24 |  #184
Hogy érdemben is hozzászóljak, nekem is azzal van a legnagyobb bajom a modálisokkal, hogy hiába tudom lejátszani a skálákat, nem igazán érzem ezek hangulatvilágát. Ebben pl. már sokat segített a belinkelt két példa.
Válasz 'bence' hozzászólására (#183)

fazsi 2011-01-04 16:22 |  #183
Üdv mindenkinek!
Nagyon örülök ennek a topic-nak (is). Sok segítséget kaptam már erről a fórumról főleg felvétellel kapcsolatban. Ez pedig nagyon jónak ígérkezik 'gitárügyileg', mivel egy önállóan tanuló (tanulgató) gitárosnak sokat segíthet akár egy jól megfogalmazott mondat is a megvilágosodáshoz.

sapi 2011-01-04 16:09 |  #182
Sziasztok!

Nagyon profin vágjátok ezeket a skála dlgokat ahogy itt olvasom!
Valami magyar nyelven írodott könyv nincsen erről,mert ez a "skálatan" szerintem sok embert érdekel ki eddig csak autodidakta módon tanult gitározni mint én.
(Leülök ha tetszik egy leszdem fülre vagy ha nem tudom akkor megoldom valahogy )
Szóloknál ezek nem mennek olyan jól hogy leszedem és kész ha lenne egy biztos elméleti tudás a zsebben akkor lehetne már improvizálni is.

KÖszi a segítséget

2011-01-04 15:57 |  #181
igazi jeti-s hsz, de ezért szeretünk, igaz-e?
Válasz 'Kadettdude' hozzászólására (#178)

misi552011-01-04 15:55 |  #180
Sto eto? Emelik a gázárat??
Válasz 'Kadettdude' hozzászólására (#178)

misi552011-01-04 15:46 |  #179
Bocs, félreértettem a lenti hozzászólásokat: azt hittem, hogy nem szolmizálva kezdik a zenetanulást a kicsik mostanság.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#172)

Jeti2011-01-04 15:42 |  #178
Improvizálás tippek.
A főcímre reagálva. gáz, gáz, gáz, gáz.

2011-01-04 15:42 |  #177
Számomra az is rejtély, hogy hogy tud olyan vki gitározni, aki egyébként tök hamisan énekel..? Hogy hallja, hogy a gitárja nem hamis, ha a saját hangjával nem találja el a helyes hangokat..?
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#174)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu