Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Köszönöm az értékes gondolatokat!:) Nagyrészt egyet értek mindennel, csak úgy gondolom, hogy az igazán profiknak ez kevésbé jelent gondot. Nyilván ebben sok minden benne lehet, biztos van is... rutin, stb...
Én már láttam olyat is, hogy a gitártest a két lába közt volt lenn. Úgy már nem csak a tökét tudja megvakarni, hanem a lába közt hátranyúl és a hátát is.
Bár konkrétan ezt a két pickupot még nem használtam, de szerintem nem lesz gond. Sőt, lehet hogy ez is hozzájárul ahhoz, hogy még egyedibb legyen a hangzásod, és ezer közül is meg lehessen ismerni.
Egyébként meg egyszerre úgyis csak egy pickup fog szólni a szélső állásokban, és külön-külön mindkét PU nagyon jó, tehát nem fog hallatszani játék közben hogy milyen a másik pickup, amelyik épp nem csinál semmit
nekem is integrált a hangkártyám, elöszöris nézd meg az alaplapod típusát, majd neten keress róla illesztőprogit, ha ez megvan és még midnig nem jó akkor kell állítani a windowson belül.
Azért elő szokott fordulni mellépengetés, például ha messziről érkezem egy csúszás+nyújtás kombinációra, de igyekszem ritkítani az ilyeneket.
Csak nemrég ugrott be, hogy konkrétan a pontosságot is simán lehet mentálisan gyakorolni, hiszen a valódi gitározásnál az agy számítja ki, hogy pl. egy 8 bundos csúszásnál mekkorát mozduljon a kéz. És azzal, hogy ezt elképzelem előtte, pont az "illetékesnek" segítek, ő gyakorol.
metalt nem szeretem, bluest sem, dallamos rockot annál inkább. nem tudom igazából az én stílusomhoz milyen pick up a megfelelő... eddig ez a HS3 jónak ígérkezik
Így látatlanban nem lehet pontosan tudni, de a leírás alapján én azt tippelem, hogy a Windows hangbeállításoknál lehet a gond, ott kell valamit átállítani.
lehet h olyan párosítást fogsz ki ami kib***t jól szól, szar nem lehet! ezeknél a fajtáknál már nem igen fogsz csalódni szerintem. egyébként nagyon nagyon kiváncsi vagyok a hangjára, és mindenképp! mondom mindenképp! :D tegyél fel ide hangmintát majd mind3 pick up állásból! :D ha nem gond persze :P sajnos tapasztalatom nem igen van, hangszedőkel kapcsolatba :( úgyhogy majd tamásék mondanak okosságokat, hülyeséget nem akarok írni...
A pickup topicba már beraktam, de mivel tudom ,hogy itt jófejség van és Tamástól lehet egyfajta gitárlelkisegítséget kapni ezért ide is kiteszem, hátha valakinek van tapasztalata a pickupokkal kapcsolatban.(amit kétlek )
Rendeltem két hangszedőt az Ibanez RG270-es gitáromba(gyári pickupok vannak benne). Egy Seymour Duncan SH-13 Dimebucker híd pozícióba, és egy Seymour Duncan SH-8 invader-t nyaki pozícióba. Nem nagyon értek hozzájuk ,de azért ezt a kettőt választottam mert szeretnék egyfajta ütősebb, modernebb hangzást. Illetve neten nézegettem videókat, olvasgattam róluk ,így a hangjuk bejön és azt írják hogy "minden gitárba ajánlott/passzol". A SH-13-mat sok helyen hasonlítják az SH-8-ashoz ,csak keményebb és ütősebb hangja van(ezért gondoltam hogy inkább ezt a hídhoz, a bridge sh-8-as helyett). Ma érdeklődtem hogy mikor fog megérkezni a "rendelményem".A telefonba a faszi azt mondta ,hogy direkt emlékszik a rendelésemre, és "elég érdekes gitár lesz" ezzel a két pickuppal. Tudom ,hogy egy balfasz vagyok és késő már siránkozni, kérdezősködni fórumon ez ügyben(mivel a napokban fog megérkezni), de nyugtassatok meg hogy (nincs igaza ) jól választottam. Vagy ha van valakinek valami tapasztalata valamelyik pickuppal kapcsolatban az írna pársort róla? Mert érzem hogy amíg bele nem rakom őket és nem hallom hogyan szólnak a gitáromban addig nem fogok jól aludni...
Nekem nagyon tetszik. Gratulálok!Szerintem ezután jöhetne valami gyors rész jó erős basszussal.Utána vissza menne gyönyörű lágy zenébe,mivel a szám címe az Álmok.
Ezt én megint másképp hívom: dúr-bebop utolsó módusza. De erről már volt itt szó. Egy sima lokriszi alaphoz mindenképp módosított érzetet kölcsönöz, ha N6-et játszunk. Másrészről mindegy, mert az a lényeg, hogy tetsszen a végeredmény.
Betennék ide egy számot a most elkészült demo anyagunkból.
Azt szeretném kérni tőled Tamás, ha időd majd engedi egy kis elemzést írhatnál róla.
Ezt a számot mindenestől én írtam, minden hangszert, még a szöveget is. Felvenni már a zenekarral vettük fel természetesen, de a 'studio-s' és én voltam. (Home)
Ez nekem még jobban tetszik, mint az előző. Lehet, hogy a képi hatás adta plusz miatt, de én még dinamikusabbnak érzem.
Szeretem nézni a video anyagaidat, annyira magabiztosan játszol, látszik, hogy esély sincs egy mellépengetésre vagy mellényúlásra.
még annyit szeretnék, h a számítógép és a zene topicban ugyan nem tudtak megoldást találni, de hátha te tudsz, az a problémám, h mióta újraraktam a windowst azóta csak a guitar rig szól, ha használom, nem szól közben a youtube, se media player, se egyéb, haveromnál is ugyanez van, az én hangkártyám alaplapi, de régen jó volt így is, a haveromé nem integrált, de ua a probléma :/
a HS3 (YJM) PU nekem a ROCK sound maga. lehet, hogy nem az a vérbő metál, de azért el lehet vele jól lenni. a nyaknál szerintem egy nagyon karakteres imádnivaló szóló hangszint tud. nekem az egyik nagy kedvencem. végülis azt mondom amit Te is.
mondjuk én eltémázgattam vele némi syx-et is. nem a PU volt a szűk kersztmetszet
pontatlan is a megvalósítás, meg nem sportgitáron (YJM Fender) nem igazán játszható a téma a bundhiány miatt, de azért nem annyira szól rosszul. vagy igen?
annyira jó nézni, a rutint :D de viszont a 0:50 körüli résznél mikor leáll a zene, az elöző verzió jobban tetszett nekem, de viszont ettól résztől eltekintve a többi rész itt jobb volt :)
Két gitáromban is van HS3-as. Ez a pickup abból a célból lett kifejlesztve, hogy a single coil-ok zajosságát lehessen eliminálni, miközben a szép és gazdag hangjuk megmaradjon. Malmsteen is ezeket használta, mielőtt lett saját YJM nevű pickupja, ami majdnem ugyanazt tudja egyébként.
Attól függ a dolog, hogy milyen zenét tervezel játszani az adott gitárral. A HS3 viszonylag kevés stílusban használható jól, a metálhoz túl gyenge, a blueshoz nem elég karakteres. A dallamos rockhoz viszont jó.
És még érdemes a lokriszi 6#-et kipróbálni ilyenkor, pl. A B C D Eb F# G. Ez egyben a harmonikus moll második módusza, és nagyon szép egzotikus hangzása van.
Köszönöm szépen!
Igen, ilyesmi volt a szándékom idén év elején, amikor a topikot elindítottuk, és úgy látom, nagyon szépen működik a dolog, egyre többen vagyunk, mindenki segít és biztat mindenkit, szóval én is azt mondom, hogy csak így tovább!
Jöhet itt a hóhérakasztás, a középkorban is a városok főterén zajlott az ilyesmi Kíváncsi vagyok, hogy mik jutottak eszedbe a zenéről, amúgy is mindig nagyon érdekes és átgondolt dolgokat szoktál ide írni, úgyhogy érdekelne a véleményed.
DiMarzio HS3 pick up ról tudnál írni nekem pár szót tamás? interyou don írsz róla de nem elégített ki az info ami volt a cikkben :D öszeakarok rakni egy képzeletbeli gitárt most, hogy kb mennyi lenne az az ár amiért vennék most egy új gitárt. legjobbat akarom kihozni belőle :)
Bocs ezt elfelejtettem hozzátenni hogy Tamás hihetetlen jó tanár is egyben,nagyon sokat lehet tőle tanulni.Nagyon jók a módszerei,stílusodhoz megfelelő tanítást kapsz tőle.Pl ha te szereted az arpeggiókat vagy a gyors futamokat akkor azt tanítja meg neked,persze ezt zeneelmélettel fűszerezve.Ezek mellett még nagyon jó ember is.
Perszehogy. Én első körben aszondom', hogy bár jellegét tekintve moll lenne, de a tiszta kvint hiányában nincs meg a fogódzkodó a fül számára. Ezért valóban nem érdemes elsietni. Különben közelebb áll a domináns hangzáshoz, mint a mollhoz. Ha pentaton-szerűen akarná kibontani az ember, mint G.G a videóban, akkor én a C-félszűkített pentaton szoktam ajánlani (c-eb-gb-ab-b). Ez egyébként a Ab domináns pentatonnal párhuzamos (ab-b-c-eb-gb).
Mondjuk én problémás eset vagyok, mert még álmomban is "agyalok".
A helyszín valóban D-15 és G-13 egyszerre, viszont nem a pengető szélével kell ütögetni, hanem itt hibrid pengetés van. A pengetővel a D-húrt pengeted, és a jobb két 2. ujjal a G-húrt kell megpengetni. Utána ezt a két dolgot kell gyorsan ismételni néhányszor.
Ettől jó az egész, hogy nem száraz anyag, hanem mögé látunk az emberi tényezőnek, ettől Isteni a zene, szerintem a zene volt, és máig ez az egyetlen közös nyelv az emberek közt.
kezdem azt érezni, (vagy talán rájönni ) hogy tőled nem is a technikát kell tanulni, vmi olyat ami annál fontosabb, és az a felfogás. pozitívan fogsz fel mindent, és attól leszel jó gitáros. szerintem ezt a fórumot te azért is indítottad... én legalábbis így gondolom, úgyhogy csak így tovább
Tetszik a zene amit belinkeltél, érezni benne a mélységet és nagyon jól passzol egy monumentális képi világhoz is.
Az ihletről, motivációról néhány gondolat:
Az ihlet külső forrásból jön, tehát nem a te feladatod. Ezt a külső forrást mindenki úgy nevezi ahogy akarja. Nevezheted simán csak inspirációnak, gondolhatod úgy, hogy az Univerzum küldi, felfoghatod úgy, hogy isteni eredetű, vagy úgy is meg lehet fogalmazni, hogy a tudatalattiból érkezik. Vagy akár úgy is, hogy a semmiből jön, hiszen korábban nem létezett az a dallam/vers/szobor/festmény, most pedig már létezik.
Tulajdonképpen a fenti verziók mindegyike ugyanazt jelenti, csak a megfogalmazás tér el.
A középkorig egyébként a művészetben ez volt a teljesen általános nézet, az ókori görögöktől egészen a reneszánszig.
Az angol nyelvben jól meg is maradt ez a különbségtétel. Úgy mondták: "you HAVE a genius", azaz ott áll az oldaladon a géniusz, a művészet szelleme, amelyik sugallja és küldi neked az ihletet. Az újkortól pedig azt mondják a sikeres művészeknek a többiek: "you ARE a genius", azaz te magad vagy a lángelme. Érzed ugye, mekkora különbség van a két felfogás között? Az utóbbi mindent ráterhel a művész törékeny vállára. Onnantól magából kellene megszülnie, ami eleve nincs is ott. Ez a keresgélés pedig elzárja a kreatív gondolatokat, az ihlet áramlását.
És nem véletlen, hogy az utóbbi 2-300 évben lett egyre jellemzőbb, hogy az írók, zenészek, festők elég nagy arányban élnek önpusztító életet, lelki betegség, megőrülés, alkohol, öngyilkosság nagy aránya, stb. Korábban ez nem volt jellemző. Az ókori görög művész kiegyensúlyozottabb volt. Akkor még tudták, hogy nekik csak az a dolguk, hogy ott legyenek az íróasztalnál, a vászonnál, a márványtömbnél vagy a hangszerüknél, és jönni fog az ihlet szelleme. Lehet, hogy nem aznap jön, de ha eleget ülnek ott, akkor előbb-utóbb megkapják az útmutatást. Nekik csak ott kellett lenniük, és a saját feladatukkal kellett foglalkozniuk.
Úgyhogy a válaszom a kérdésedre az, hogy minden nap legyél ott az inspirációval megbeszélt találkozón. Nem kell törnöd a fejed, hogy mi lesz, csak eleve döntsed el, hogy minden egyes napodon zenélsz, hangszerelsz, felveszel ötleteket. Ha az inspiráció látja, hogy mindig ott vagy, akkor ő is egyre szívesebben fog eljönni a találkozóra. Ha megfogadod, hogy minden nap megteszed ezt, akkor nincsen felmerülő kérdés, és nincs mivel vádolnod magadat: te elvégezted, ami a művészettel kötött "szerződésben" a te feladatod.
Aki jár hozzám, az már ismeri a "varázstáblázat"-nak nevezett ábrámat, amelyben én is ilyen 3-as csoportosításban szoktam tanítani a modális hangnemeket: nagy tercet tartalmazó, azaz dúrhoz hasonló, kis tercet tartalmazó, azaz mollhoz hasonló, és végül a FEKETE BÁRÁNY lokriszi, amit eleinte csak átugrunk és jóval később veszünk.
Nagyon szép, öröm hallgatni, és szépen van felépítve, folyamatosan fejlődik és halad előre a szóló. A legjobban az 1:05-től induló rész tetszett. 1:31-nél a hirtelen megállás nagyon hatásos, ezt érdemes Imitől eltanulni!
A koncert dvd jó ötlet,belegondolva engem is motiválna.
A fej-láda kevésbé, ugyanis eddig gépe zenéltem, ami volt kombóm azt eladtam, hogy vehessek belőle hangkártyát - azonban most az asztali gépem beszart, így egy kölcsön netbookon netezgetek, de a gitáromat nem tudom semmire se kötni. Ennél motiváció rombolóbb nem nagyon ért még eddig szerintem...:(
De nemsoká kapok gépet (laptopot, szerintetek mire figyeljek oda a választásnál?), meg a pénzemből lehet lesz majd kombóm is, ha elköltözte vidékre az egyetem miatt. Addig tanulok zeneelméletet meg pötyögöm a számokat a guitar proba.:)
És köszönöm a segítséget!
ez vmi fantasztikus :D 2 olyan gitáros összeül akiknek elismerem a zenéjét hát ez lesz belőle, grat! mindkettőtöknek! és ezzel a számmal jöttem rá h mindenképp kell vennem egy másik gitárt amin van tremolo kar. :S
Szia Tamás!
Nagyon jó lett,köszi hogy felraktad ,nagyon örülök hogy együtt játszhattunk,hihetetlen jó érzés így visszahallgatni,eltekintve a hibáimtól.Mégegyszer köszönöm szépen.
Én kétféle dolgot tudok javasolni, amiből az egyik nem biztos, hogy mindenhol megvalósítható.
1. Megnézek egy koncert DVD-t valamely kedvence zenekaromtól.
2. Kimegyek a garázsba és a fej+ládára dörrentek rá, ettől rögtön jobb kedvem lesz.
Illetve, ha nincs kedvem gyakorolni, akkor szoktam a mentális gyakorlást csinálni. Csak leülök, valami hozzávaló halk zene és elképzelem, ahogyan gitározok.
Tényleg nagyon jól sikerült és szép dallamok vannak benne, de ez szinte már elkerülhetetlen, ha ilyen zenészek játszanak.
Én Imi helyében nagyon büszke lennék, hogy van egy ilyen közös kis improvizáció.
Ügyik vagytok, de ezt már úgyis tudjátok.
Na, most én kérek egy kis segítséget:
ti mi tesztek akkor, amikor esetleg rosszabb kedvben vagytok, és nincs annyira kedvetek gyakorolni? Hogyan hozzátok magatokat energikusabb állapotba, hogy még ilyenkor is eredményes legyen a gyakorlás?
Szerencsére most nincs ilyen időszakom, de ha lenne, akkor arra felkészülve kérdem.:)
Ma délután nálam járt Horváth Imi (ibanezrg565 kollégánk a topikból), és óra végén volt még időnk egy felelgetős improvizációra. Szerintem igencsak jól sikerült, Imi ezúttal is hozta a tőle megszokott gyönyörű dallamokat, és én is igyekeztem szépeket játszani. Itt hallható egy részlet a felvételünkből, fogadjátok szeretettel! A szólók 0:15-től kezdődnek, JT-HI-JT-JT-HI-JT-HI-JT sorrendben
mit keresek Satriani bluesos lickjei közé tartozik sztem, a videóban 3:30 -nál található, és több számában hallottam, de ezt egyszerűen nem tudom, hallás után leszedni, pedig elég egyszerűnek tűnik, vagy csak nekem nem úgy szól,mert van egy elképzelésem, pl ebben a számban az, h D húr 15 bund, G húr 13. bund, egyszerre lefogva, kipengetés után pedig a pengető szélével szaporán ütögetni a húrokat, bocs nem udom a szakzsargont :D, ha tévedek, akkor szeretnék egy kis segítséget, előre is köszönöm (sztem tévedek)
tök jó, hogy ilyen témákat is kiboncoltok, legfontosabb egy zenésznek az ihlet :) és ha belegontolok milyen is jó egy zenésznek... leül egy zenész tv t nézni munkanapon, és "dolgozik" várja az ihletet :D komolyra fordítva a szót szgabornak teljesen igaza van, abban amit már régebben is javasolt nekem. ha évekig egy szobában írnál zenét, azt képzeld milyen lenne, szürke... és szerintem nem is tudnál annyi zenét írni, mintha melete azért élsz is, zajlik az életed. annyival színesebb a zenéd. egy szomorú zenét is csak tényleg az tud írni aki át él hasonló bánatot mondjuk meghal egy közeli hozzátartozója
Hehe, ez az, hogy nem...:) Magamat nem tudom olyan komolyan venni, mint pl.a filmzenés megbízómat, akinek egyből tudtam dolgozni. Zenekari szinten meg már max úgy tudom elképzelni a dolgot, hogy előre eltervezek mindent (kész számok, stb), aztán max ahhoz keresni tagokat... ez biztos útnak tűnik:)
az neked nem elég motiváció,ha pl. a jól látható helyekre papírra leírt célokat tűzül ki?
Pl. a szobaajtóra, hogy "2011.szept 1-re írok egy teljes számot".
Én a zenekar összeszervezést mindig úgy képzeltem el, hogy egyszerre csak egy embert szervezek be. Pl. én gitározok, akkor egy másik gitárossal leülni jammelni, aztán majd lesz valami. Hogyha vele jól megy közösen keresni egy basszerost mondjuk. Ha ő is bevált jöhet a dob, meg a többi.
Amúgy én is hasonló cipőben járok, mind ihletésileg, mind zenekarilag. Persze olvastam, hogy a netes dologban nem hiszel, de ha meggondolnád magad szólj majd nyugodtan.:)
Pontosan ezt akartam én is javasolni, hogy kezdj bele egy teljesen saját lemez elkészítésébe. De ne csak gondolati szinten, hanem ess is neki. Gondold végig mi lenne a célod vele, vagy tűzz ki célt. Akár a 'helyben toporgó' zenekarnak is bizonyíthatod vele, hogy megfelelő akarattal és elhivatottsággal ilyet is összehozhat akár egy személy is.
Ennél jobban szerintem a zenekar sem motiválna.
Köszi. Azzal tisztában vagyok, hogy fejben dől el a dolog, de sajnos nem űzöm az önhipnózist olyan fokon, hogy segítsek magamon:). Egyébként nem építettem le semmilyen forrást. Az történt, hogy az említett zenekar volt anno az első zenekarom, és bár zeneileg sok tekintetben elég amatőr volt, emberileg nagyon jól kijöttünk egymással (ma is jóban vagyunk), de aztán mégsem működött különféle problémák miatt. Mindegy, lényeg, hogy ez feloszlott, azóta pedig nem sikerült még hasonlóan ambiciózus zenekart összehozni, pedig volt több próbálkozás is. Sajnos az ilyen neten verbuválós zenekarok kapcsán jó tapasztalatom még nem volt. Jelenleg van ugyan egy "zenekarom", de ezt a tagok szigorúan hobbinak fogják fel, azt is elég lazán, aminek az az eredménye, hogy lassan 1 éve toporgunk, alig próbálunk, egyszerűen nem működik. Ahhoz, hogy egy zenekar jól működjön, minden tagnak hasonlóan ambiciózusnak kell lennie. Sajnos kevés ilyet láttam eddig, és ezért is fogalmazódott meg bennem már egy ideje, hogy szeretnék idővel összehozni legalább egy házi szólólemezt, mert akkor mindent magam csinálhatok. Szerencsére a technikai feltételek ma már adottak egy ilyen projekthez... csak most épp az ihlet hiányzik:)
És még valami, az ihlettel kapcsolatban, ahogy először feltetted a kérdést:
az ihlethez kell valami tapasztalat, amit megformálsz a hangokkal. Épp nemrég valami ilyesmit mondtam itt biciklipumpának is.
Az írók pl. nem csak elképzelnek szereplőket, akik szerepelnek a regényeikben, hanem kimennek sétálni, beülnek kávézókba, és megfigyelik őket, a beszédüket, a külsejüket, találgatják mi lehet a foglalkozásuk, ilyesmi. Erre azért van szükség, mert ha csak a saját szereplőivel dolgoznának, azok egy idő után sablonossá válnának - ahogy az ember zenéje is, ha nem figyel, és nem tanul folyton új dolgokat.
Egy szóval: találd meg, mi az ami neked ihletet adhat. Túrázás, utazás, olvasás, akármi. Nem véletlenül írta meg Muszorgszkij az Egy kiállítás képeit, vagy Dvorak az Új világ szimfóniát (bocs a nem sárkány-metálos példákért:).
Remélem ez is segített.
Egy: amíg így gondolkozol magadról, hogy külső hatásra nem megy, addig nem is fog. Ezt a negatív hitrendszert kell leépítened.Pl. képzeld el, ahogy bármiféle ilyen dolog nélkül megy a zeneszerzés, és minden eddiginél kreatívabb vagy.
Kettő: ha ennyire jól kiismerted magad e téren, hogy külső hatásra jobban, termékenyebben alkotsz, akkor miért építetted le ezeket a forrásokat, amik erőt adtak? Bár filmzenei felmérést nem miden nap kap az ember, de mondjuk zenekart már sokkal könnyebb összeszedni. Csak minden képen szögezd le, hogy saját zenék írása a cél, nem csak megtanuljuk-begyakoroljuk-koncertezünk-sörözünk feldolgozások (ami alapjáraton nem rossz dolog, sőt, nagyon is kell, de ha az embert ennyi nem elégíti ki, akkor tovább kell lépni).:)
Remélem segíthettem!
sztem inkább az a varázslatos, hogy milyen egyetemes a nyugati zeneelmélet. legalábbis alap szinten. a világon mindenhol ugyanúgy fogják fel. G.G is, aki egy ufó különben. ez engem mindig mélységesen megnyugtat.
Üdv! Talán kicsit szokatlan kérdésem lesz, de nekem egy ideje ez nagy problémát jelent: Mit lehet csinálni, ha nem jön az ihlet? :) Az a helyzet ugyanis, hogy néhány éves gitáros "pályafutásom" során azt tapasztaltam, hogy amikor van valami erősebb motiváció, akkor rövid idő alatt tök jó dolgokat tudok kihozni magamból, de sajnos kevés ilyen van, magamat pedig valamiért nem igazán tudom motiválni. Mondok pár példát: Régen, amikor volt egy zenekarom, akkor motivált, hogy legyenek saját számaink, és írtam párat, amikre a mai napig is úgy tekintek, hogy a maguk nemében teljesen vállalhatóak. Mióta nincs olyan aktív zenekarom, ezeket nem igazán tudom megismételni. Aztán a legfrissebb példa: Nemrég az a megtiszteltetés ért, hogy lehetőséget kaptam egy filmrendezőtől arra, hogy egy jövőre készülő filmjéhez zenét írjak. Ehhez amolyan "próbamunkaként" kellett írnom egy zenét a film egyik jelenetéhez (klasszikus filmzene, klasszikus hangszerekkel). Ez a lehetőség olyannyira motivált, hogy kb. egy délelőtt alatt megírtam ezt: álmok Nem mondom, hogy egy mestermű lenne, vagy akármi, de a rendezőnek nagyon tetszett, és szerintem is kár lett volna, ha nem jön ki belőlem. A gondom az, hogy külső motiváció nélkül egyszerűen nehezemre esik bármit is alkotni. Most pl. napok óta szeretnék valami újat csinálni, de egyszerűen nem megy. Pedig figyelembe véve eddigi "munkásságomat", tisztában vagyok azzal, hogy képes vagyok rá, de nem tudom, hogyan lehetne kihajtani magamból ezeket a dolgokat. Lehet, hogy páran hülye kérdésnek tartjátok, de ha valakinek esetleg van valami "módszere", vagy akármilyen ötlete, legyen szíves ossza meg!:) Ez most spec. nem a gitározás technikai részéről szól, hanem a zenei kreativitásról.
dióhéjban elmondja hogyan lehet a moll pentatontól eljutni a dórig (hozzáteszed a hiányzó n2, n6-et). a végén megemlíti, hogy az dór/fríg/eol a moll pentatonból állítható elő így. a jón/líd/mixolíd pedig a dúr pentatonból. a lokriszi meg BORZALMAS