Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Ez a Guthrie Govan videó a Guitar World októberi számában lesz majd benne, úgyhogy a topik olvasói az elsők között láthatják Nagyon tanulságos, amit a mester mond a skálákról, és a gitárosok sebesség-versenyéről:
Köszönöm, Imi! És külön köszönöm, amit az egyéni stílusról írtál, ez talán a lényege mindennek.
Egyébként hangszínváltást nem használtam a szólóban, még a pickup-állás sem változott, egyedül a pengetés módja volt az, ami miatt több eltérő hangzás is megjelent a szólóban.
Erre az alapra egy nagyon jó szólót fogsz szerintem készíteni, és jól fog passzolni a dallamos stílusod ehhez a zenéhez, úgyhogy kíváncsi vagyok már előre is.
Én soha. Egyszer láttam közelről GH gitárt, és nagyon furcsa lett volna játszani rajta, húrok nélkül... A ritmusérzéket valószínűleg tényleg fejleszti.
Igen, az tény hogy egy tipikus Staind szólóban kevesebb hang lenne Kíváncsi voltam, hogy milyen az, ha az ő világuk kicsit ötvöződik az enyémmel. Mivel a szóló alatti zene tele van dinamikai váltásokkal, ezért a szólóban is jelezni kellett ezeket, és hát ezek a dolgok jöttek játék közben
Ok,próbálok rá valamit csinálni de hallgatva a te szólódat Tamás, nagyon nehéz lesz rá játszani ezek után.Ez a szóló tuti hogy megnyerte volna a versenyt,van benne valami megfoghatatlan, ami elrepít, megszédít,hihetetlen jó érzés.
0:05-től a bevezető szólóban a nyújtások,a dallamok nagyon szépek,0:40-től pedig a hangszinváltás, a gyorsaság és a dallam együtt nagyon ütős lett.Sokszor bejön az az érzés ahogy hallgatom a számaidat Szekeres Tamás,főleg John Petrussit Eddie Van Halent hallom ki belőle.Hatalmas egyéni stílusod van, ezer gitárhang közül ki tudnám választani amit te játszól.Úgyhogy mégegyszer Gratulálok!
Hogy mik vannak? Staind ebben a topikban?
Egyetlen észrevételem a szólóddal kapcsolatban az, hogy ez számomra túl "gitárhírós" lett, legalábbis tudva azt, hogy egy Staind szám alkotja az alapját. Nagy rajongójuk vagyok és nem tudtam elvonatkoztatni a zenéjüktől. (Mondjuk, miért is kellene, hiszen a gitárszóló a dal része...)
Köszönöm szépen a véleményezést és a dicsérő szavakat! Igen, az első és az utolsó szám tényleg ebből a célból került a lemez két végpontjára, hogy egy körbeérő történetet képezzen az anyag. Örültem a jelzőknek és a képeknek is, amivel jellemezted a zenét.
A szólóhangszín valóban teljesen más jellegű volt ezen a lemezen, mint a ritmusgitár hangszíne. A ritmusgitárral nagyon sokat kísérleteztem, és a kontraszt azért kellett, mert szinte végig van torzított ritmusgitár, és a szólót szerettem volna kiemelni abból a tartományból. Az új lemezen módosított hangszínek lesznek (illetve már vannak), bár tulajdonképpen csak finomítottam a dolgon.
Köszi még egyszer, és további jó zenehallgatást! Amúgy a bónuszcsomagból a Golden Sun kottát szerintem érdemes lenne kipróbálnod, persze eleinte nem a sebességgel törődve. A bal kéz ujjait jól átmozgatják azok a futamok.
Tetszik, sikerült jól eltalálni a hangulatát a dolognak.
A ritmust kicsit módosítottad az eredetihez képest, ahogy Fazsi is említette. De ez nem feltétlenül jelent gondot, így progresszívebb volt a ritmus.
Amúgy ezek nagyon hasznos dolgok, sokat tudsz fejlődni ilyen feldolgozások által. A zeneírási, hangszerelési rutin is egyre bővül ilyenkor, úgyhogy jöhetnek majd még hasonló feldolgozások.
És nagyon jól mondtad, hogy "minden zenében van valami jó ami megfogja az embert és lehet belőle tanulni". Sosem lehet tudni, lehet hogy a legjobb zenei ötlet úgy jön, hogy egy jazzből eltanult futamot bolondít meg az ember sárkány-metálos irányba (vagy pont fordítva).
Most már volt több időm is meghallgatni a Sharp ... című lemezedet. És írok is róla néhány gondolatot, bár amit mások írtak korábban, az szinte lefedi az én érzéseimet is vele kapcsolatban.
Röviden zseniális, hosszabban pedig:
Annak ellenére, hogy nem kifejezetten kedvelem ezt a műfajt, nagyon kellemes érzéseket váltott ki belőlem. Hallgatás közben olyan érzésem volt, mintha valami végeláthatatlan síkságon vagy az űrben sétálnék. Mintha valami földöntúli erők vennének körül.
Tetszett, hogy az első szám nyitja a produkciót és az utolsó szépen zárja, mintegy keretbe foglalva a mondandódat.
Azt nem igen taglalom, hogy melyik tetszett legjobban, mert mindegyik tetszett.
Nekem egy kicsit túl erős volt a kontraszt a szóló és az alap hangszín között. A gitáralap hangszíne nekem egy kicsit középtartomány szegény, de ez semmit nem von le a zenei produkció nagyságából.
Gratulálok hozzá és várom a következő lemezedet!
Közben azon gondolkodtam, hogy ha csak tizedannyira tudnék gitározni, mint te, nagyon boldog lennék!
tamás ez az alap, Q..va jó :D elindítottam, első hang amit lefogtam egyből az alaphang és egyből nyomtam is rá az improt :D tökjó nagyon! kösz szépen h felraksz ilyen jó alapokat, egyébként nem tennéd majd letölthetővé az alapot?
és amit te rájátszottál... nem is mondok semmit legyen annyi elég h 0:43 körüli résznél borsódzott a bőröm :D
Nekem nagyon furcsa volt a magas résznél, hogy emlékeim szerint az nem 3x2 hang + kitartott, hanem 2x2 hang + kitartott. Ettől nekem olyan érzésem volt, mintha nem lenne ütemben.
A 'dob' alap vagy nem tudom mi az passzol ide jól szerintem.
A másik gitáralap sem rossz, 0:15-nél kicsit furcsán szól, olyan bizonytalan.
Amúgy szerintem ebbe nem feltétlen kell bass gitár.
Ma volt egy kis időm, és készítettem egy szólót a Staind együttes Not Again című számára. Mellékelem a zenei alapot is. A Staind nemrég szervezett egy gitárversenyt, ahol ehhez a számhoz kellett szólót írni, és le lehetett tölteni az eredeti zenei alapot, szóló nélkül.
Az én szólóm versenyen kívül készült, mert a határidő már múlt héten lejárt. De azért igen kellemes volt szólózni rá, egyszerű de jól összerakott számról van szó, szinte kínálták magukat a dallamok és a gyors futamok. Majd írok a szólóról egy elemzést is, ezúttal is a ritmikai ismétlések közül forgott a dolog.
Hát igen a Symphony X lemezt még sokszor megfogom hallgatni,felfedeztem benne Dream Theater,Black Sabbath,Rainbow,Dio ,hasonlatokat,szerintem nagyon nagy zenekar.Az AC/DC koncert az pedig hatalmas,szinte ezen a zenén nőttem fel.Deep Purple,Black S.Uriah Heep,Ted Nugent,Rory Galahger meg sorolhatnám estig, az újakat már nem is említem azokat ismeri itt mindenki.Szerintem mindegy hogy Vinnie More,Gary Moore,Joe Satriani,John Petrussi,Steve Vai,G.G. Alex.H.Michael.R.stb hallgat az ember,minden zenében van valami jó ami megfogja az embert és lehet belőle tanulni.Persze vannak kedvencei az embernek de azt már megtanultam, hogy olyat soha nem lehet kijelenteni hogy ez a legjobb meg az a legjobb mert lehet hogy egy év múlva Pat Methenyt vagy Snétberger Ferencet fog hallgatni az ember.Sohase tudni.Egy biztos hogy a te zenéd is nagyon jó Tamás,sőt Qr..va jó,ott van a legjobbak között.A Symphony X után hallgatva a Stormbeaten c. számodat,hát mit ne mondjak Qr..va jó!John Petrussira emlékeztet.
A Symphony X lemez nagyon fog tetszeni, de az biztos, hogy igencsak tömény. Egyszerre meghallgatva hatalmasat üt, úgyhogy fokozatosan kell megismerni.
Igen, idemásolok egy részletet ebről az AC/DC-koncertről, amit említettél. Érdemes 1:49-nél megnézni a közönséget, hatalmas érzés lehet a színpadon átélni ezt.
Meghallgattam az új Symphony x lemezt, nagyon jó.Ahhoz hogy igazán véleményt mondjak róla többször meg kell hallgatnom.Elsőre nekem a The End Of Innocence c. szám tetszik nagyon.Tegnap kaptam egy AC/DC DVD-ét.2010 Argentín koncert,hát az se semmi,forrong a hangulat mint egy méhkaptárba.
Elküldtem a nyereményt, remélem tetszeni fog a csomag tartalma.
Igen, tervezek még Symphony X kottákat feltenni, valóban kitettek magukért ezen a lemezen!
ítam be mailcímet a nevem alá. egyébiránt syx-es "megfejtések" jöhetnek a topikban ezerrel. az új cd nagyon vadóc, nekem egyelőre magas a léc :-/
most a "children of a faceless god"-ot vallatom. rájöttem, hogy sokkal jobb úgy megtanulni valamit, ha közben tab-ba is belevésem. hiába na, csak fejlődik az ember idővel (ha esetemben csak lassan is )
Már kétszer rámjött az ötperc, de egyik alkalommal félkész állapotban hirdettem és végül nagyon későn lett kész, a másik alkalommal meg időben meggondoltam magam. Ez a gitár még sokáig jó barátom lesz :)
Igen, ez a tökéletes megfejtés!
Ráadásul Michael Romeo-hangolásban
Aki normál hangolású gitáron próbálja majd ki, annak két bunddal az egész lejjebb lesz. Lefelé menet minden húron az első hang tapping, felfelé menet pedig húronként az utolsó hang a tapping.
Ha írsz egy emailcímet, akkor küldöm a nyereménycsomagot (amely nem tartalmazza a Prometheus kottáját, de azért számos érdekesség lesz benne).
Köszönöm a beküldött megfejtést!
A hangok egytől egyik jók így, ahogy írtad, viszont így elég sokszor kellene átrendezni az ujjakat. Van egy sokkal kényelmesebb és könnyebb megoldás rá.
Nekem is nagyon tetszik. Felteszem a Carvint is a listámra, ahol gyűjtögetem a megfontolandó márkákat . Ja, és ha esetleg el akarnád adni, azért először engem keress meg légyszi!
A belinkelt Agile gitárok is szépek, kár, hogy mindegyiken eggyel több húr van, mint amennyit venni szeretnék
Sárkányos vasárnapot! Ez most egy újszerű feladat lesz. Lassan a modális hangnemek megfejtéséről szóló kérdéseket már elhagyhatjuk, eléggé rendbetettük azt a témakört. Jöhetnek a technikai és zeneírási feladatok. A mai feladat egyszerű: aki az alábbi futam helyes kottáját (TAB, vagy TAB+ötvonalas) elsőként felteszi, az nyeri meg a nyereménycsomagot. Természetesen olyan elrendezésben és ujjrenddel szükséges a TAB, hogy kényelmesen el is lehessen játszani.
Tudom, ismerem az Agile gitárokat :) Én is nagyon rájuk pörögtem egy időben. A 27-es menzúra, Hipshot húrláb, sok szín eléggé csábító. Csak elvileg van szórás a minőségben, inkább használtat vennék lehet, amiről már biztos hogy jó (meg használtan az USA-ban k***aolcsó). Ha az USA-n belül kapsz egy hibás Agile-t vagy csak szimplán nem tetszik, akkor visszaküldöd, visszakapod a pénzed és kész. Ha az EU-ba küldenek neked egy hibásat, akkor viszont már nem tudsz csinálni semmit =/
Ja és a gitáron -hála a borzasztóan izzadó kezemnek- eléggé széjjelrozsdásodtak a csavarok, ezért le van cserélve az összes. Amikor kicseréltem őket, akkor csak ilyen mindenfélét sikerült szerezni, ezért van az, hogy a magasság állító csavarok "hagyományosak", a pickupkeretben kisfejű feketék vannak és a babákat rögzítő csavarok pedig laposfejű csavarhúzóhoz valóak, de legalább rozsdamentes acélból készültek.
A wilkinson hidakkal az a hatalmas probléma, hogy senki sem árul hozzájuk imbusz fejű csavarokat és ha tönkremegy a csavar, akkor bukó. Még a Graph Tech sem ad csavaroakt a wilkinson hidakhoz gyártott babáihoz =/. Én megpróbáltam esztergáltatni csavart, de végül sikerült szerezni hasonló méretűt, még nem is lett csúnya szerencsére.
Értem, köszi. Németországban van ismerős, szóval lehet h érdemes lenne utánanézni, majd kiderítem... hát igen, az Agilenál pl. már 500 és 1000$ között olyan gitárok vannak (alapanyagok és hardverek tekintetében), amilyeneket itthon 250-300.000ft alatt nem nagyon kapsz. Ja, és a színválaszték is szép nagy. Csak hát mire ideérnek, mindennel együtt ezek is 200 fölött állnak meg...:/ Egyébként róluk van szó!
A hídról: A Music Man híd csak a JP-n van, ahhoz még nem is volt szerencsém, de az beszerezhetetlen cucc szerintem külön =/
A gitáron egy Wilkinson híd van, szerintem a VS100 az alapja, de ez a Fishmann-el valami közös dolog, ugyanis a babákban piezók vannak. Azt hiszem Fishman powerbridge a becsületes neve
A vámot úgy sikerült kikerülni, hogy a gitárt nem Magyarországra rendeltem, hanem egy ismerősöm szokott járni Németországba, és egy ottani címre rendeltük a gitárt, ahonnan ő elhozta nekem. Ott kb. durva 1% vámot csaptak hozzá a gitár árához
Az USA-ból olcsón gitárt dolog amúgy egyre nehezebbnek tűnik mostanában, amikor a Carvint vettem olyan olcsó volt a dollár, hogy venni kellett volna egy tucat gitárt, akkor még vámmal+áfával is megérte volna.
Külföldön nem tudom hogy vámolnak most, de ha van ismerősöd/rokonod valamelyik európai országban, akkor nem árt utánanézni, hogy ott épp mi alapján vámolnak, mert ezzel a kis okoskodással eléggé meg lehet kurtítani a gitár árát.
Amúgy meg vicc, hogy az USA-ban 5x annyit keresnek mint itt és mégis feleannyiért hozzá lehet jutni szinte mindenhez... =/
Most én is ezen vagyok, tegnap kora reggel indultam ide barátnőmékhez, tudtam tíz percet gyakorolni, és csak holnap érek haza. Addig a leckéket amit kaptam a tanáromtól így gyakorlom, meg minden féle mást is (dallamérzék, ritmusérzék, ilyesmik).:)
Govanra válaszolva meg: nem tudom, hogy miért nem annyira elismert zenész mint mondjuk Vai vagy Timmons, pedig szerintem nagyon jó stílusra is, egyedi a hangja, mindene.
De azért az instrumentális metál koronázatlan királya nem ő... ;)
Gyönyörű! Ezen milyen híd van? Mintha a Music Man JP modellen láttam volna hasonlót, az valami custom cucc, ami állítólag jobb, mint a FR, és emellett ugyanolyan "mozgékony". Ja, és (amennyiben publikus) el tudnád mesélni, hogy hogy sikerült megúszni a vámot?:) Azért kérdem, mert én mostanában nagyon ráizgultam az amerikai Agile gitárokra (gyönyörű 7húrosaik vannak, vicc árakon), de mire USA-ból ideérnek, akár 2-3xosára is megnő az áruk a mindenféle vám, áfa, stb. miatt... aztán nekem nincs tapasztalatom az ilyen "gitárt az USA-ból olcsón" bizniszben:)
Szia!
Az én eddigi tapasztalataim:
-Az első gitárom, egy Ibanez EXR 170 volt. Agathisból készült, 60.000Ft körül volt újonnan, INF hangszedők voltak benne. Kényelmes volt, egész jó volt a hangja is, szerettem. A problémája: az ibanezek ebben az árfekvésben (kb amúgy minden modelljük, ami nem japán) nem hosszútávra vannak tervezve. 2 év alatt széjjel koptak a bundok, a tőkecsavarban meg meghalt az imbusznak a helye
- Ezt követően volt egy Cort KX Customom, koreai. Na ez kurvajó gitár volt, hülye vagyok hogy eladtam. Jól szólt, kényelmes volt... egyszerűen kurvajó gitár volt az áráért.
- Nem olyan rég vettem egy Samick UM3-at Seymour Duncan hangszedőkkel: Rockra tökéletes gitár, jó hangja van, nekem viszonylag kényelmes is, de rövid a menzúrája, ezért le akarom cserélni egy 25,5-ös gitárra
- Most adtam el egy Variax 300-at: a 17. bundig kényelmesen lehetett rajta játszani, ha nagyon jól be volt állítva. A hangjai csodásak, hülyeség, hogy műanyag. Egy jobb hangszedőszett áráért vettem... kaptam ezért cserébe 25 gitárt, aminek a többsége tök jól szólt. Tuti lesz még Variaxom, csak egy kényelmesebbe kéne beruházni
- Az elsőszámú gitárom, a hatalmas szerelmem: Carvin DC400
Verhetetlen ez a gitár. Akkor vettem, amikor 154Ft volt a dollár, emellé még a vámot is megúsztam... vicc áron jutottam hozzá. Jó kidolgozás, kurvakényelmes, nagyon időt álló, mindenre jó. Van benne piezo, felezhetőek a hangszedők, van benne még fázisfordító is. Ez a gitár csak kávét nem főz reggelente.
- A hét húros gitározásba mostanában kezdtem bele. Sajna eléggé gyér a kínálat kishazánkban, ezért egy használt Shecter Blackjack 007-be ruháztam be. Volt a nyaknál benne egy Dimarzio Blaze én meg raktam bele egy D-Activatort. A kapcsolóját le kéne cserélni, az kifejezetten vacak. Egyébként egyáltalán nincs baseball ütő nyaka, úgy lehet rajta tekerni hogy csak na... jó a hangja, kényelmes, még relatíve szép is.
Huhh... asszem nagyjából ennyi. Egy floydos gitárt bevállalnék mostanában egy próbálgatásra.
Bár lehet kicsit későn írom az ötletem, de szerintem bőven gyakorolhatsz így is :)
1. Ha a húrjaid még fel vannak rakva, de nem is muszáj hogy fent legyenek akkor csinálhatsz ujjgyakorlatokat a balkezeddel. Akkordfogások között mondjuk minél gyorsabban váltogatni, vagy akármilyen balkéz gyakorlat (mutogatnék párat, amit én csináltam anno, de már fáradt vagyok ehhez :D )
2. nem is kell gitár a gyakorláshoz (: vannak online hallásfejlesztő programok a neten. Ott gyakorolhatsz, fejlesztheted a hallásodat. Pl. hangköz vagy skálafelismerés téren. A modálisok komolyabb megismeréséhez nem árt, ha hallás után meg tudod állapítani a skálát (na basszus... holnaptól erre holnaptól én is elkezdek megint gyúrni...)
és így tovább és így tovább... a lényeg, hogy sok mindent csinálhatsz gitár nélkül is
Ezt meg tudom érteni. Addig ha van kedved, kipróbálhatod hogy mentálisan gitározol, elképzeled részletesen, ahogy a leggyönyörűbb szólókat játszod majd hétfőn. Persze minél jobban átélve.
Ha ezt párszor elvégzed a hétvégén, akkor hétfőn nagyon jó formában leszel a gitáron.
hát szerkezeti felépítésben vmennyire külömböznek, azt azért így kijelenti h "egyforma", nem lehet. most raknék fel egy demot róluk de nem tudom mert 4 húrom van csak felrakva :S hétfőig most nem tudok gitározni :S úgyhogy most a depreszió felé közeledek
Egyformák? Mert akkor nem csoda, ha nem nagy a különbség. Persze fontos a pu pozíciója is (nyak vagy híd), de ha amúgy egyformák a pu-k akkor annyira nem lesz nagy a különbség.
viszahalgattam jóval nagyobb a külömbség, és szép tiszta hangja van nem csoda h szereted :) én nekem 2 yeti pick upom van, de szinte alig hallani a 2 pickup közti külömbséget, lehet h az egyik yeti mellé veszek egy seymour duncan-t a nagyobb hatás érdekében :)
Jackson DK2Ml, nagyon jó kis videot tettél fel :) tetszett a gitár hangja nagyon, úgy lettem volna még kiváncsi a hangjára hogy 1 effecten belül kapcsoltad volna a pick uo okat, hogy mégis mennyire külömböznek a hangjuk egymástól.
köszi, ismerem azt a topicot, most járok a 138. oldalon (olvasom visszafelé .. illetve időben előrefelé az elejétől, ahogy tetszik ). Viszont direkt írtam ide a kérdést/kérést, mert egyrészt sztem egy érdekes téma, másrészt látom (csendes fórumtársként), hogy ide jó arcok járnak.
vEgGg-nek is nagyon köszi, ilyesmi beszámolókra gondoltam. Amúgy olyan 150-200 körüli árban gondolkodom (mint maximum).
Ezt a kérdést sokan túlmisztifikálják, pedig nem olyan bonyolult a dolog. Legyen kényelmes, tetsszen a hangja, és az se baj, ha a külseje is bejön:) Aztán persze vannak ilyen dolgok, hogy ~80-100.000ft alatt nem nagyon kapni kimondottan jó minőségű gitárt (de azért ki lehet fogni jókat használtan...), ugyanakkor fölötte is ki lehet fogni gyengébb darabokat.
De hogy a kérdésre is válaszoljak:
Ezek vannak most:
-Jackson DK2M: superstrat, floydos, fehér, juhar nyak, gyönyörű. Nagyon szeretem, talán ez az egyetlen gitárom van, amit szerintem sose fogok eladni. Habár van 1-2 gyengéje, de ezek nem vészes dolgok. Ha részletesen érdekel, akkor nézd meg a bemutatómat erről a gitárról, amit még a Laney versenyre csináltam: Jackson DK2M
-Cort Z-Custom (koreai): Első LP/PRS fazonú gitárom, nagyon kényelmes ahhoz képest, hogy előtte superstrathoz voltam szokva. Ez az eddigi legjobb ár/érték arányú gitár, amivel találkoztam (most pl. 85-ért látok egy eladót, ami nevetségesen kevés egy ilyen minőségű gitárért... én 110ért vettem az enyémet, és azt sem sokallom érte... újonnan 160 most, ráadásul az már indonéz, azt mondják, az gyengébb minőségű). Ja, és nagyon szép is (youtube csatimon van vele pár videóm).
-LTD Viper-400 (fehér): Ez csak nemrég óta van nálam, hirtelen felindulásból vettem, mert jó áron volt, tetszett, és már régóta szerettem volna egy EMG81-85 felszereltségű metálbaltát:) Nem olyan kényelmes (még), mint a Cort vagy a Jackson, de ez nyilván megszokás kérdése is. Egyébként szép és jó.
Ezek voltak korábban:
-Johnson JS-330 Catalyst: Ez volt az első gitárom, elég olcsó volt (40-ért vettem), és ahhoz képest nagyon jó minőségű. Tulajdonképpen nem volt vele semmi gondom, még a gyári hangszedők sem szóltak rosszul, kényelmes is volt, szóval tudom ajánlani kezdőknek és haladóknak egyaránt.
-Squier Classic Vibe '50 és '60 stratocaster: Minden szempontból teljesen meg voltam elégedve mindkettővel, ha az ember viszonylag olcsón akar jó minőségű stratot, akkor ez lesz a megfelelő választás neki. Ez a Squier teteje, minőségben a mexikói Fenderekhez szokták hasonlítani.
A youtube profilomon szerintem mindegyik gitárral akad 1-2 videóm.
nekem sincs. "tanuló" gitárom van Ibanez gax 30tr, nem hamis, úgyhogy végülis semmi problémám nincs vele. viszont a következő gitárom az szeritnem szintúgy ibanez lesz és az RG seriából vmilyek, pl Imi pont ezt a fajtát használja szerintem nézz róla videot (vagy halgasd meg Iminek az improit) ott van pl a telecaster, nem rég rakot fel róla videot tamás. hallhatod majd a 2 közti külömbséget, mind2 nek nagyon szép hangja van, de az már rajtad múlik melyik stílust kedveled jobban...
de van 1 ilyen topic ami direkt erről szól, "milyen gitárt vegyek" vagy vmi hasonló a neve ott is kérdezősködj. és oda egyből írd le milyen a stílusod.
sziasztok! egy ideje le vagyok maradva ebben a topicban, úh nem tudom, hogy volt-e már ilyen körkérdés: ti milyen gitár(oka)t használtok? ha lehet, ne csak a típust osszátok meg a közzel , hanem azt is, hogy mennyire vagytok elégedettek velük, miért azt a típust választottátok anno, stb.
(gitárvásárlás előtt vagyok, eddig egy "tanuló gitárt" nyúztam, de mostmár szeretnék valami komolyabbat)
nah én meg ráejtem a gitára a poharat, még az a szerencse h nem volt benne víz, pont rááset a húrra és annyira megtört a húr h nem lehet behangolni... szerintem el is szakadt volna ha kicsit nyaggatom. úgyhogy hétfőig no gitár
Így este folyamával gondoltam "kéne alkotni valami elvontat ,hogy jól aludjak" és az alábbi valami lett belőle, aminek a "Lonley Droids in the Empty Space" címet adtam. Jó éjt mindenkinek.
Govan egy állat egyszerűen.
Mondtad anno, hogy ritmusérzék fejlesztésre tanuljam meg a Wonderful Slippery Thinget. Hát megnéztem a tabot, ha a hangokat nem is nézem, csak a ritmikát, akkor is erőteljesen szopóágon vagyok. Nem tudom mikor leszek ilyen szinten technikailag...:S
Én már nagyon vártam egy ilyen felvételt!
Ez a stílus és hangzás sokkal közelebb áll hozzám, és úgy hallom hogy tőled sem áll messze!
Ha ez lenne a következő highway....
A legfontosabb hogy örülj a zenének, írjál dallamokat, riffeket, számokat. A technikát meg menet közben ezáltal automatikusan csiszolod majd, az úgyis csak eszköz az alkotásban, nem a cél. Persze ettől még érdemes külön is technikázni, legato-futamok, tapping, arpeggio, string skipping, hibrid pengetés, többujjas tapping, stb.
De a pontosság, a ritmusok használata és persze a zene öröme legyen inkább előtérben, akkor gyorsabban és nagyobb léptekben fejlődsz majd.
nem tudom veletek volt-e már iylen, impro közben hallotok egy dallamot a fejetekben és addig addig piszkál, még le nem játszátok :D érdekes hogy kb 1000 éve hallatom ezt a számot nem tudom hogyan ugrot be a impro közben de ez lett a vége :D szerintem felismeritek mi ez xd egyébként nagyon jó ez a háttérzene :)
D: kiröhögöd
E: küldesz egy virtuális vállveregetést, és csak annyit mondasz: Jól van, ügyes vagy, öcsi! :D
Merthogy komoly ember ilyet nem ír, az is biztos.
Egyébként én is szeretnék küldeni Tamásnak egy virtuális sárkánypacsit az itt végzett pedagógiai munkásságáért.
Bár gyakran egy mukkot sem értek az itt folytatott eszmecserékből (talán majd, egyszer), szerintem ez az egyik (ha nem a) leghasznosabb topic a Fórumon.
Köszönjük, és csak így tovább!
nem itthonra vettem :) jó skálában voltam csak csúsztam az ütemmel, meg most nem is nagyon figyeltem mit jártszok csak a pedalt próbáltam vhogy kiemelni
...csak mondjuk a digitális felvételnek óriási előnye, hogy a nyers gitárjelet veszed fel, aztán utána olyan erősítőmodellt raksz utána, amilyet akarsz, bármikor megváltoztathatod, kipróbálhatsz millió lehetőséget...
Arra nemtom milyen, de mivel élőben jól szól, ezért ha jól van felvéve, akkor valszeg felvételen is...:) Egyébként én nem vagyok benne biztos, hogy érdemes mikrofonozással pöcsölni manapság, mert elég durva dolgokat lehet hallani, amik digitálisan készültek. Persze ha van rá lehetőség/felszerelés és nem nagy macera, akkor hajrá!
Az, hogy elé vagy utána kell kötni a torzítást, az effekttől függ. Wah pedált pl. a lánc elejére szokás kötni, delayt/reverbet pedig a végére... egyébként otthonra szerintem teljesen felesleges bármilyen pedált venni, hiszen a modellező progikba megtalálható kb. a létező összes pedál modellje.
A játék kapcsán: Vannak jó részek, de van pár durván hamis hang, szerintem nem találtad el a skálát...
Köszönöm szépen, végignéztem és hallgattam.
Én pont szoftveresről szeretnék majd visszaállni felvételek tekintetében a csöves cuccra. Persze nem szobagitározásaimat szeretném csövesen rögzíteni, hanem a zenekar számait EP vagy DEMO formában.
csináltam 1 pedal testet, szerintetek milyen a pedal? nagy nehezen rájöttem most h az effectem után kéne kötni :D mert eddig elé kötöttem és nagyon recseget...