Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
egyébként tamás olyat csináltál már h egy kész videóra készítettél zenét? és a szerint írni a solot ahogy jönnek a képsorok. mert én így nem tudnám öszekötni azt az érzést, amit videoban látok, meg amit játszok. Teljesen más érzést tudnék csak rágitározni. főleg ha a video olyan lenne h gyorsan váltakozna benne a szomorú rész meg a vidámabb színesebb rész. ilyet csináltál már?
nekem az utáni lassú rész tetszett ahol befejezted :) egyébként nagyon lazán tolod, "Tegnap improvizáltam kicsit" kirázol a kisujjadból egy profi solot... video is nagyon jó h így megcsináltad. nekem az is nagyon tetszett grat. csak kár h kicsit rövid lett :S
De említhetném a készülő lemezanyag bónusznak szánt dalát, aminélkifejezetten arra mentünk rá, hogy technikamentes,letisztult, egyszerűség legyen rajta úrrá, hozza a színházfílinget, ami jellemzi a dal íróját, énekesünket és külön kérésem volt, hogy Ő is játsza fel a maga kis módján, ami felettébb pontatlan, de pont így jó, ez a cél....színház fíling meg is jött...tehát ergo ez pont az ellentétje a technikán épülő daloknak...
Nem idegesítem... by norbert78
Egy dal nem feltétlen a technikán múlik...inkább az érzelmeken.
Lásd egyik dalunk, ami full tingli-tangli, semmi technikai nehézséget nem jelent akár leszedni sem...
Vonat by norbert78
...nem metál, de talán tetszik egy-két embernek...saját készítés a felvétel is.
"Nem kell profinak lenni,azt amit játszik az ember azt tudatosan kell felépíteni,tisztán megfogni a hangokat érzelemmel és belülről jöjjön" ezzel teljesen egyetértek. te szerinted 20 évesen fiatal vagyok még a szám íráshoz? inkább foglalkozzak ilyenkor még a technikával?
Szia.
Én 16 éves koromban kezdtem el a gitározást.Közben voltak kisebb nagyobb leállások
de soha nem hagytam abba,még mindíg imádom csinálni.Sajnos mindig abba a hibába estem bele,hogy fiatalon saját számokat akartam írni,saját elképzeléseket megvalósítani de inkább tanulni kellet volna többet gitározni.Nagyon jó hogy van a Tamás topic-ja,így is sokat lehet fejlődni.Szerintem sohase késő elkezdeni.Én azt ajánlom nyugodtan kezdjél bele,nagyon jó elfoglaltság aki szereti csinálni.
Nem kell profinak lenni,azt amit játszik az ember azt tudatosan kell felépíteni,tisztán megfogni a hangokat érzelemmel és belülről jöjjön akkor jó zene lesz belőle.
Tegnap improvizáltam kicsit a Zenith című szám zenei alapjára. (Ez a backing track is benne van a nyereménycsomagban egyébként.) És utána kedvem lett egy elborult videoeffekthez, úgyhogy feltuningoltam a képi világot kicsit
De persze nemcsak emiatt mutatom, hanem az ismétlődő motívumok használata miatt. A zene első része D-dúr és C-dúr akkordokat tartalmaz, tehát igen egyszerű a harmóniamenet. Ilyen esetekben még a szokásosnál is fontosabb a ritmikai elemek tudatos használata.
Ebbe beletartozik például, hogy minden sor azonos pillanaton kezdődik és/vagy végződik az adott ütemen belül (például itt mindig az ütem 4. nyolcadán indul az új zenei sor), és persze beletartozik az is, hogy mindig ugyanaz vagy hasonló belső ritmussal rendelkezik a visszatérő motívum.
A másik fontos elem a kontraszthatás, itt például a lassabb, dallamos részt egy gyors, arpeggiós sorozat követi, majd utána megint visszatér a szellősebb, dallamos zenei világ.
Nincs jelentős eltérés a tanulási/fejlődési lehetőségek között egy 20 és egy 40 éves között. Mentális szempontból még előnyben is vannak az idősebbek, több a tapasztalatuk arról, hogy számukra milyen tanulási módszer vált be más területen. Motorikus képességekben sem hinném, hogy nagy különbségek lennének. Amúgy a gyerekek esetén van óriási tanulási potenciál, ők iszonyú gyorsan tudnak fejlődni, az agyuk sokkal gyorsabban épít ki idegsejtkapcsolatokat.
Köszönöm szépen! Szeretek segíteni másoknak, úgyhogy egyszerűen csak végzem, ami örömet okoz Örülök én is, hogy jó a hangulat itt a topikban.
...köszönöm az ötletet...kipróbálom mindenképp. Sokat fog még ez finomodni és remélem a szoxofon is dob majd pluszban, ahogy a fejemben van:)
Köszönöm, hogy meghallgattad!
A közepétől induló üres húros szakasz tetszetős volt, és a végén a szekundra történő nyújtás is.
Próbáld ki, hogy 0:13-nál a két F hang után nem G-re lépsz felfelé, hanem helyette kis tercet lefelé D-re. Ez sokkal inkább lezárná ezt a részt, és lendületet ad a következő szakaszhoz.
Már hónapok óta bújom a google-t és a youtube-ot, hátha rálelek, de nem, illetve rájöttem, hogy lehet üveg hangot pengetni, de egy csomó videón látom azt, hogy valahogy lepengetnek egy húrt, majd kitépik, és egy baromi magas hang jön létre, ami már-már nyígás. És fogalmam sincs, hogy mi annak a neve, vagy hogy kezdjek hozzá keresni, vagy az csak sima üveghang lenne, csak nyújtják hozzá a húrt vagy mi?
Beteszem, hátha érdekel valakit hogyen lehet elbénázni egy szólót:DDDD
...ala játék a pentatonokkal egy részben... a készüló új dalra, ami egyáltalán nem alternatív, de...rockNroll:DDD Lesz párhuzamosan saxy szóló is...az remélem nem lesz hamis és nem lesz ennyire pontatlan...fáradt lettem, majd felveszem újra.
Gp-ujdal3 szolo by norbert78
ezen én is nagyon sokat szoktam gondolkozni, én olyan 13-14 éves koromba fogtam elöször gitárt a kezembe, most vagy 20 éves de már most bánom h akkor nem ennyit gitároztam mint most. és nehezebben fejlödök most mint akkoriban. de ezt nem tudja szerintem neked pontosan megmondani senki sem, h mennyivel fejlődik jobban az meber, mivel a nehezbb számokat alapból nehezebb megtanulni. szval sok a rizikófaktor :D . a másik h nyári szünetem van nem dolgozok és így is kevésnek érzem az időt h majdnem egész nap ráérek. gitározok 4 órát és el kell mennem aludni annyira lefáraszt agyilag, de lehet most a hőség is öszejátszik mert naponta 2 szer alszok +éjszaka. reggel 4 órát nyomom alvás. 1 óra körül megint 4 órát még egy kicsi pihenés. és akkor este ha anyámékat nem zavarja még egy kicsit gitározok de akkor már nem annyira intenzíven és elment a napom. de szerintem ha már ilyen 40 éves körül vagy és soha nem fogtál gitárt a kezedbe akkor ilyen tábortűzmellet tudnál így énekkel kísérni magad. + munka gyerekek mellet. többet nem tudok így nagyon elképzelni. a jonas szintjér majdnem egész nap kell gitározni kiskortól. abár inkább hallgasd meg mit mond ibanezrg565 tapsztaltabb ebben a témában :D én 20 éves fejjel nem tudom még osztani az észt :D
ibanezrg565: Írtad, hogy 52 éves vagy. Szabad megkérdeznem, hogy hány éves korodban kezdted a gitározást? Csak azért érdekel, mert sajnos én sem vagyok már tizenéves
JonasTamas: Te mit gondolsz a felnőttek fejlődési lehetőségeiről. Tényleg nehezebben tanul (gitározni) egy 40 éves mint egy 20 éves? Most tekintsünk el, attól, hogy egy családfőnek kevesebb ideje marad ilyesmire mint mondjuk egy diáknak, maradjunk a mentális és motoros képességeknél.
Én is szoktam gondolkodni azon, hogy Tamás vajon honnan csöppent ide. Annyira nem a tipikus magyar mentalitás az, amit képvisel. A hozzáállása, ahogy véleményt mond, ahogy kritikát fogad, a segítőkészség, stb... Nagyon tetszik, hogy a pozitív stílusa ráragad a többi topiklátogatóra is, és őket is felfelé húzza nemcsak zeneileg, hanem emberileg is. Én is gratulálok a nemzetközi szinten is elért eredményeidhez és maximális elismerésem a fejlett személyiségedért.
újból és újra hallgatom és nem bírom megunni :D van benne egy ilyen kis oroszlánkirály feeling is az egyik részénél ami nagyon jó, és az effect meg az a pedal amit használsz, mind jókor teszed be. 1:17 nél nem tudom h csinálod amikor azt a 1 hangot sokszor felhúzod és a végén kiteljesedik. az a rész fogott meg nagyon. úgyhogy még1szer gratulálok hozzá. :)
szia tamás köszi az elemzést, nagyon sokat jelentett nekem, h talán az első számot amit "írtam" egy profi elmondta a véleményét :) persze ez még csak a kezdett idővel majd jobbat csinálok mindenkinél csak ki kell tartanom :) fő a magabiztosság :)
Szia Imi, ez jólesett nagyon, köszönöm szépen! Érdekes, hogy milyen sokan emelik ki a Stormbeaten-t, pedig ez talán a legösszetettebb szám az előző lemezen (az új albumon is lesz egy-két igen komplex zene). Amúgy a szám egy viharról szól (mint a címéből sejthető), amelyet egy dunai evezésen éltem át (és túl:8))
Egyébként a honlapomon a Thoughts menüpontban minden számról elolvasható a története, és a számokkal kapcsolatos érdekességek (néha zeneelméleti vonatkozásban, néha pedig a keletkezéséről, mint ennél a viharos számnál is).
Lett végre egy kis időm, itt jön az elemzés. A hangszínre külön nem térek ki, azt közben a többiekkel megbeszélted, úgyhogy remélhetőleg be tudsz állítani egy nagyon jó és természetes hangszínt a későbbi felvételeidhez.
Első kör, 0:17-0:34 - Ez most sokkal átgondoltabb indítás volt, mint a legutóbbi szólódnál, amelyet a YouTube-os alapra készítettél. Jó ötlet volt a nagyon hosszú kitartott hang 0:21-től, ezáltal a folytatás 0:26-tól úgy hangzott, mint egy válasz az első két sorra, és ez mindig hatásos. Kicsit a ritmus volt bizonytalan néhány helyen, de ez a jövőben a sok felvétel során majd egyre jobb lesz.
Második kör, 0:34-0:51 - Szép dallam volt az új kör nyitó témájában, amelyet később is visszahoztál, egy oktávval magasabban. Jól kombináltad a variációkat is. A kör végén a gyors, lefelé tartó futam is jó helyen volt, pont ide raktam volna én is, ennél korábban még nem illett volna a hangulathoz. Ebben a körben is csak apróbb kivitelezési bizonytalanságok voltak. A hosszú hangokra mindenképpen egy kicsivel több vibrato kellene, vagy kombinálhatod ezt lecsúszásokkal is, ezektől élettelibb lesz a hangzás.
Harmadik kör, 0:51-1:12 - Ennél a résznél leült kicsit a szóló. A ritmus is sokkal bizonytalanabbá vált, és az szóló iránya sem volt egyértelmű. Az eddigi két kört a gyors futammal lezártad, tehát most valami eltérőt kellett volna játszani, például sokkal magasabb tartományban, vagy újfajta megközelítéssel, eltérő sűrűséggel, más technikával, új díszítésekkel (ezek mind csak példák, a variációk száma végtelen). Az 1:04-nél levő dallam viszont nagyon jól használható motívumként, szép volt a dallam és a ritmus egysége itt.
Szóval összefoglalva, hallatszik hogy haladsz előre és az is (ahogy korábban is mondtam) hogy nagyon szereted a gitározást. Továbbra is improvizálj sokat, írjál saját riffeket, dallamokat, nézz sok YouTube-ot, hallgasd a JT monogrammal rendelkező gitárosok albumait (just kiddin' man), és akkor folyamatosan fogsz fejlődni.
okés tamás nagyon szépen köszi ismét a segítséged, pár hónapig biztos eleszek még ennek a kigyakorlásával, de legalább megtanulok gyorsan pengeti :P eddig nem nagyon foglalkoztam a pengetés technika tökéletes kifejlesztésére :D várom egyébként a solo elemzést, mondjuk azt amit felraktam még folytatom tovább és most normális effectezésel veszem fel. csak még türköket keresek mindig ami feldobná még jobban :)
Sziasztok! Szia Tamás!
Bocs hogy ide berakom ezt a részletet a Strombeaten c.számodból de ez fantasztikus
jó szám nekem nagyon tetszik.Ebben a részben szerintem minden benne van nagyon gyönyörű megoldásokat raksz bele.Hát igen ilyen egy igazi Jónás Tamás gitározás. Részlet J.Tamás by Horváth Imre .Az ilyen átmenetek nagyon tetszenek.Dream Theater
Vinnie Moore stb hallatszik ki belőle.
- elkezded olyan tempón, ahol még kényelmesen, szabályosan és teljesen pontosan el tudod játszani
- nagyon kis lépésekben gyorsítasz a tempón, de CSAK akkor, ha az előző tempón tökéletesen ment.
Amúgy a Török induló nem számít könnyű darabnak, úgyhogy amiatt érzed nehéznek, hogy valóban nehéz De ha betartod a fenti két lépést, akkor azért eléggé fel fogod tudni gyorsítani.
http://www.youtube.com/watch?v=1zI2-obHP8s
(ez a kérdés lehet nem ebbe a témába illik de máshol nem tudom megkérdezni, ott nem olyan jó a tipic mint itt :D
enne a számnak van egy gyors része
http://www.youtube.com/watch?v=1zI2-obHP8s 1 perc után keződik. most ez mentronomal hogyan lehet kigyakorolni profi módon, úgy hogy végig váltot pengetésel minden hangot kipengetve? elkezdtem gyakorolni 400 as tempoal mivel nem tud többet a progi amivel gyakorolom. utána levittem 210 és 1 ütésnél 2 hangot kipengetve és így fölfele próbáltam. de biztos van ennél jobb módszer mert így nem nagyon akar menni a dolog :S
Igen, érdemes kísérletezned a whammy pedállal. A kulcs (mint mindig) a ritmizálásban van.
Az előző lemez egyik számában én is használtam egy ilyen pedált. A bevezetőben is ez szerepel, az 1:47-es kiállásban is, és rögtön utána 1:49-től egy hosszú whammy pedálos gitárszóló is van, itt meg tudod hallgatni a számot:
Köszi Tamás,valahogy az F hangot nem igazán hallottam ki ezért megtévesztett.
Az E hozta a basszust azt simán ki lehetett hallani.Így már jól kihallom.
A skálákat is próbáltam rá az is jó.Az Em skála az bejött de a B-líd skálára nem igazán találtam rá mert az ütem megzavart,gondolom én.Majd így megpróbálom mégegyszer.
felhívom kedves hallgatók figyelmét, hogy a következő hang anyag meghallgatása erős frusztrációt vonhat maga után, ezért kérek mindenkitől elnézést a zenei világ megsértése érdekében. köszönöm a figyelmeteket :)
mint lehet hallani 0-22 olyan mintha egy macska nyávogna mikor lépkedek a farkára. és azt furcsálom h a vox effectemen ebből a "macskanyávogásból" van 10 fajta -.-" ti ezt hazsnáljátok egyáltalán? mert én soha nem hallotam 1etlen zenét sem ami hazsnált volna ilyen effect padalt csak ami a 0:22 utáni résznél hazsnálok. és a voxomon az a 11. effect, és ezzel be is zárul a vox st pedal teljesítménye :D
Most már nagyon közel jársz. Jól hallottad meg a felül szóló B és D hangot. És tetszett a pontos jelölésed is a "/E" megadásával, mert a basszusban valóban az E hang szól.
Azért nem a G-moll lesz a nyerő, mert a 2. és a 4. ütemben a felső B ill. D hangok alatt F hang szól. Így az akkordmenet:
1. Em
2. B/E
3. Em
4. B/E
Most jön a hangnem meghatározása. Ehhez érdemes tudni az egyes akkordokhoz tartozó hangnemek előjegyzését:
Em -- B
1# 2b
Ezért erre a zenei alapra nem lehet végig ugyanazt a skálát játszani. Az E-moll akkordok alatt az E-moll skála szerepel. Használható lenne még az E-fríg skála is, amelyben az F hang van F# helyett, de ez túlságosan "befrígesítené" a hangulatot. (Imádok új szavakat teremteni.) (Az E-spanyol fríg elméletileg sem jó ide, mert abban G# is van, és ez ütközne az akkord G hangjával.)
A B-dúrra alapból egy B-dúr skála mehetne (ez nem meglepő), viszont a B akkord alatt is egy E szól a basszusban, amely a megemelt 4. fokot jelzi. Ez pedig a B-líd skálát eredményezi.
Úgyhogy az E-moll alatt az E F# G A H C D hangokat lehet használni, a B-dúr/E alatt pedig a B C D E F G A hangokat.
egyévként azért nem hagytam kia combot mert én úgy hallotam a sima pc hangfalakat tönkreteszi ha gitározok rajta. és egyébként a ládaszimuláció az nem ami hátul van h "FOX F M LINE" gondolom az f a fender az m a marsal. de ez csak egy kapcsolo amit nem lehet ki be kapcsolni vagy igen? meg van még egy olyan h 33 AMPS amit nem tudok h mit jelent.
Ha a Vox-ból rögtön a PC-be megy a dolog, akkor próbálj meg a Vox-ban olyan presetből kiindulni, amely hangláda szimulációt is tartalmaz.
Nekem akkor szólt így a felvétel, ha nem volt ládaszimuláció.
Én így csinálnám, ha a Vox működik hangkártyaként:
Gitár - Vox - PC
Eleve a PC-n hallgatnám a gitárjátékot és akkor rögtön hallod, hogy szól.
Szerintem a kombót teljesen hagyd ki a körből, mert a hozzá használt Vox beállítás biztosan nem jó a felvételhez. (mert a kombóhoz már nem kell külön ládaszimuláció)
Már az akkordmenet egy részét megfejtették többen is, és ez már nagy lépés a zene hangnemének megállapítása felé. Ha megvan a hangnem, akkor ez fogja megmutatni, hogy milyen skálát/skálákat használhatunk a szóló készítésekor.
Az eredeti szóló is segítség lehet, mert ebből néhány kulcshangot ki lehet hallani:
A két E-moll stimmel, az F-dúr és a D-moll akkord viszont nem.
További segítségül: mindkét helyen ugyanaz az akkord van, csak más fordításban. Az akkord alaphangja a billentyű-kíséretben hallható, az első váltás után.
A Symphony X-től az Odyssey című szám első része egy hatalmas filmzene, sok John Williams-hatással, és erről a számról készült GP tab. Valószínűleg van róla olyan teljeskörű verzió is, ahol az összes vonóst és fúvóst + a nagyzenekari dobokat is lekottázta valaki. Úgyhogy erre érdemes rákeresned.
Az biztos nem baj hogy nem teszel rá több effektet!Próbálj más progival felvenni.Pl: Sound Forge-vel.Ha hangkártyaként is működik a kütyüd akkor elvileg jónak kell lenni a felvételnek.Én úgy szoktam hogy a winamppal szól az alap backing track,közben a Sound Forge-val veszem fel a gitár jelet.Utána rákeverem az alapra a szólót szintén a Sound Forge-val.és kész is.Próbáld meg!
igen USB vel cubase 5 tel evszem fel, de még anyira nem értek a programhoz, yeti pick upok vannak benne szval sokkal jobban kéne szólnia. már írtam de leírom még1szer vox tonelab st effectet használok, ibanez gax30tr, asio driverem is van most nem rég csináltam meg nagy nehezen h úgy 18 ms a késés. lehet h az a probléma hogy cubasével nem teszek rá még effectet?
igen pont ezért szeretjük tamást :D önzetlen segítség! van olyan aki bizonyos dolgokat el se árul irigységből vagy nem tudom. de télleg sokat köszönhetünk tamásnak.
Nagyon szépen köszönöm az elemzést!Igen egyszerűen nem akart összejönni egy normális szóló a Balance in Handra,valamikor nagyon jól sikerült de nem igazán tudtam megjegyezni.Gondolom az ütem és a hangnem váltásokra nagyon oda kell figyelni.Megpróbálom újból.Köszi a tippet nagyon jó ötlet,megnéztem Michael Angelót
,már ismertem,tényleg rá kell feküdni ezekre a gyors futamok jobb kidolgozására.
Igaz én már 52 éves vagyok de ilyen emberrel mint te ,Tamás még nem találkoztam aki ilyen segítőkész és minden taghoz aki ide beír, van egy két jó szavad ,jó tanácsokkal látod el.Tanításoddal,ötleteiddel gyarapítod tudásunkat és így sokat fejlődik az ember.Nagyon örülök hogy megismertelek, és hogy van ez a topic.Jó szívű és jó érzésű ember vagy. Mégegyszer köszönöm!
Ezt a Michael Angelos gyakorlatnak mi a pontos neve? Mert pont erről beszélgettünk tanárommal, hogy ez felvételeknél nagyon fontos, és szeretnék erre is ráfeküdni.
Szívesen! És a dúr skála mellett érdemes a hangokat minél előbb megtanulni mind a 6 húron, 0-24. bundok között (vagy 0-27, ha Caparison gitárt is használsz)
A #2247-nél találod a Topik-tartalomjegyzéket, ahol további letölthető zenei alapok is szerepelnek.
egyébként elöször furcsáltam h miért van az alapon egy moll ... mikor H dúrban van végig, megnéztem és láttam h a gisz nagy terce a dúr skála első foka a H hang. és ilyenkor kezdtem el gondolkozni h ti ezt mondtátok nekem, hogy ne süllyedjek bele az elméletbe hanem szépen fokozatosan, a gyakorlattal együt értem meg igazán. az ilyen kis apróságokon is sok múlik szerintem.
nagyon szépen köszi h foglalkoztál velem is egy kicsit :) töltök fel folyamatosan szerintem olyan solokat amik jobban sikerülnek. egyébként most már lassan én is belátom h lassaban kell tanulni az elméletet. egy sima dúr skálán még problémát okoz megkeresni más fekvésben. úgyhogy most szerintem csak a dúr skálával fogok foglalkozni egy ideig meg a pentaton skálával (moll akkordnál). amit nemrég felraktál (H backing track) nagyon tetszik most még próbálok vmi hoszabbat jobbat alakítani rajta, de örülnék ha ajánlanál még ilyen hasonló egyszerübb backing tracket amire tudok gyakorolni nem csak H hangnemben.
A hozzászólás első része Iminek szól, az ő szólójával (ld. #2476) kapcsolatos, és utána pár sorral lejjebb olvasható a megfejtendő kérdés ismertetése (nyereménycsomag jár érte természetesen).
Szóval először Imi számára:
Igen, pont ezért javasoltam mostanában, hogy minél szokatlanabb alapokra is kezdjél el gyakorolni. A dallamos szólók világában kiemelkedően jól mozogsz, és szeretném hogy a rockzene egyéb irányzataiban is ugyanilyen magas színvonalat érjél el, és így minél komplettebb, rutinosabb zenész legyél.
Hallatszott, hogy az E-spanyol fríg skálát használtad sokat. A spanyol fríget egyre jobban ismered és alkalmazod mostanában, és gondolom most az volt a gondolatmeneted, hogy a szólónak szokatlan volt a hangulata, és mivel tudtad hogy a spanyol frígnek is egzotikus a hangzása, ezért arra gondoltál hogy hátha itt is jó lesz ez a skála.
De sajnos itt nem ez a skála a megfelelő, tehát joggal írtad a szólódról, hogy úgy érzed, hogy nem passzolnak a hangok az alapra.
Úgyhogy fejtsük meg közösen a hangnemet (a többiek segítségével is): a zenei alapból a ritmusgitár-téma fontos hangját kell elsőként megállapítani, és ezt követően az egyéb fontos hangokat, elsősorban a billentyű által játszott akkordok hangjait. Ha ez megvan, akkor kialakul egy akkordmenet, és az alapján tudjuk majd folytatni a hangnem megállapítását.
Szóval első kérdés: mi az akkordmenet?
Itt meghallgatható a Balance in Hand című szám eredeti szólója és az "üres" zenei alap is. Ez a szám a szokásos nyereménycsomagban is benne van, és eredetileg a Sharp Guitars From a Flat Planet album bónusz száma volt. A szólóban sok gyors futam van, de azt mindig ki lehet hallani, hogy mikor melyik fontos hangot használtam benne (pl. ütemek elején), és ez alapján is lehet majd következtetni a hangnemre. (Vigyázat, lehet hogy hangnemváltás is van benne? )
Erre a dallamos alapra szokás szerint nagyon jó szólót készítettél. Erre nem is írok most sok mindent, hanem mindjárt át is térek a másik szólódra, a Balance in Hand alapra. Úgyhogy ez nagyon rendben volt, jó volt a feedbacker használata is, szépen érezted a fontos hangokat, jól használtad a ritmusokat, öröm volt hallgatni. 1:02-nél a gyors futamban volt egy kis pontatlanság, de maga a futam felbontása két szakaszra kitűnő ötlet volt. A gyors futamokat érdemes lenne külön, metronómra gyakorolnod, és pl. megnézhetnéd Michael Angelo gyakorlatait, ahol az atompontos gyors pengetésről van szó.
A futam után a dallam folytatása (F#-G#-E) annyira szépen lett kidolgozva (a legato, a vibrato, és maga a hangválasztás), hogy ezt érdemes mindenkinek külön többször is meghallgatnia és eltanulnia Imitől.
Köszi a szólót! A másik szólódat, ami a H-dúros alapra készült, újra fel kell töltened, mert az nem elérhető, néha csinál ilyet a SoundCloud, hogy megakad a dolog feltöltés közben.
Pár szó a szólóról: a 0:04-0:23 közötti első körben az tetszett, hogy felosztottad egy gyors tizenhatodos részre és egy lassabb, válasz jellegű részre a nyitó témát. És az is jó volt, hogy utána megismételted az egészet, az ismétlések nagyon fontos és hasznos eszközök. A pontosságra majd még jobban kell figyelni, főleg a második lassú szakaszban volt pontatlan a játék. Az is megfontolandó, hogy kevésbé "hirtelen" kezdést találj ki a szólóhoz, mert ez a tizenhatodos indítás a szóló későbbi szakaszában hatásosabb lett volna. Kezdésnek kicsit indokolatlanul hangzott, és nagyon kihallatszott a skálaszerűség. Amúgy ez természetes és gyakori dolog, ezen a korszakon mindenkinek át kell esnie. (Persze igyekezni kell, hogy minél hamarabb )
A szóló középső szakaszában is voltak jó dolgok, maga a felépítés, a szóló íve nem volt még egységben. De ehhez a rutinon, a sok imprózáson át vezet az út, azért is javasoltam én is, és a többiek is neked, hogy egyelőre ne ilyen mélyen süllyedj bele az elméletbe, hanem igyekezz minél többféle zenei alapra játszani, minél többet improvizálni, minél több saját témát írni és felvenni. És akkor menet közben, lépésről lépésre tudod az elméleti tudást bővíteni, és nem így kapsz "kulturális sokkot" az egyszerre bemagolt túl sok fogalomtól.
A szólóból is kiérződött a lelkesedés, mint ahogy a sok elméleti kérdésnél is, szóval jó úton jársz, minden jó gitárosnak megvolt ez a szakasza, amikor még csak keresgélte a saját hangját.
nem igazán állítottam az effecten, mivel egy alapbeálításra vittem rá ami el van mentve és nem tudom h mi hova van tekerve rajta sajnos :S egyébként egy vox tonelab st yeti pick up ok és egy ibanez gax 30 tr gitár és egy 30w os torque kis combo. combon ez az effect ahol játszottam jól szól, ezért ezt szoktam használni, felvenni számot talán most elöször vettem fel számítógépre :D nem gondoltam volna ennyire rosz éesz a a hangzás ha felveszem :S
nem ártana elolvasni egy ilyen "Házi zenestúdiós" könyvet :)
könyvtárban van bent pl. a magyar Digitális hangtechnika. a szerzőjét elfelejtettem. bár az nem ilyen "trendi", de szakmailag rengeteg minden benne van.
Ezt az improt hogy és mivel vetted fel? Milyen effekteket használtál, milyen sorrendben, és mit hova tekertél?
Csak mert nekem maga a sound nem jön be, és szerintem sokat elvesz a dögből. Maga az impro szerintem nem rossz, persze érdemes még csinálni, a gyakorlásból sohasem elég.:)
Múltkor láttam a Libriben ezt a könyvet, nem tűnt rossznak, igaz nem csak zenefelvétel van benne:
http://scolar.hu/index.php?site=bookDetails&bookId=404
Valaki nálam profibb ember találkozott már vele, és mondana véleményt? Mert nem tudom, hogy ennyiért megéri-e.