Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Leírom, ami nálam bevált, és persze a többiektől is szívesen olvasnánk a számírási módszereket. Érdemes lenne ezeket a gondolatokat megosztani, biztosan lenne, akinek segítünk ezzel a saját zenék írásában.
Nálam többnyire úgy működik a számírás, hogy ötletelek és ilyenkor még semmilyen megkötés nincs hogy milyen skála szerepeljen, milyen stílus legyen, vagy mi legyen a leendő zene célja. Csak áramolnak szabadon az ötletek. Ha kialakul valami ami nagyon tetszik, azt rögtön felveszem, amíg még friss.
Utána átgondolom hogy mit lehetne vele kezdeni, milyen jellegű zene jöhet ki belőle. Itt már megnézem a hangnemét, tervezek hozzá további szólamokat vagy kíséretet. És eltervezem, hogy milyen témák passzolnának hozzá folytatásként, refrénként, stb. Legtöbbször a zene szinte magát írja, csak be kell neki segíteni.
Metál vonalon alapjában a moll, fríg és líd hangnemek a gyakoriak, de persze sok egyéb megoldás is szokott lenni, stílustól, elborultságtól függően.
a doboz most nem az oktáv 1 oktáv távolság? mert ahogy te írtad úgy értelmezem h a egész I fok os pentanon skála 1 "doboz". még 1 nagyon buta kérdésem lenne a kis b mit jelent? :D
az effekt nem késik pár ms-nál többet. inkább a hangkártyáddal lesz valami latency-para.
a skálákat két oldalról lehet és "kell" megközelíteni. az egyik az elmélet (hangtávolság/hangközök/felépítés ezek mind ugyanazt írják körül, csak kicsit másképp), a másik a gyakorlat. pl. F-lá pentaton: f-asz-b-c-esz alapfekvésben így néz ki:
E1 1-4
H2 1-4
G3 1-3
D4 1-3
A5 1-3
E6 1-4
1 mutató 3 gyűrűs 4 kisujj
ez az "első doboz"
ritmusra nagyon figyelek, de aza baj ami most van effectem (vox tonelab st) vmenyit késik, úgyhogy nem vagyok most biztos abban mikor felveszem a játékom, most én kések vagy a cucc lassú :S egyébként még mondom magamba h másfél után egész stb... remélem ti is így kezdtétek :D mert elégfárasztó így, gondolom egy idő után elhagyja az ember. vagy inkább próbáljam meg megjegyezni az egész skála felépítését és kivetíteni a nyakra és úgy játszani?
Az öt pentaton "dobozt" (skálát) érdemes megtanulni, és akkor a teljes gitárnyakat be tudod már játszani velük (az oktávtól ismétlődnek a dobozok).
Ami az improvizálást illeti, egyszerűen csak kísérletezz a ritmusokkal, a hangokkal, a nyújtásokkal, a vibratokkal, a hangulatokkal, és figyeld hogy mi tetszik. Ami tetszett, azt ismételd meg és az agyad el fogja raktározni. Ha meg tudod oldani, akkor készíts gyakran felvételeket is, és hallgasd vissza magad.
És ahogy mindig el szoktam mondani: a ritmusok a legfontosabbak, ezekkel kísérletezz a legtöbbet, az sem gond ha csak mindig 2-3 hangot használsz közben.
Ha az az egy fok megy, akkor értelem szerűen egy alá jól passzoló akkordmenetre elkezdeni "pötyögni".
Igazság szerint én ezt anno úgy gyakoroltam, hogy az adott skálában megpengettem egy hangot, a fejemben megszületett egy másik, és addig keresgéltem amíg elő nem sikerült hozni a másodikat (mindezt először alap nélkül, egy szál gitárral).
Utána ha eltaláltam a hangokat (és egyre gyorsabban is ment mindez) mehetett a kíséretre gyakorlás.
Érdemes minden fokot külön-külön megtanulni szerintem, utána összejátszani, összekötni őket (átmenni egyikből a másikba, slide-dal, fekvésváltással).
Jól jöhet még az, hogy megmaradsz egy skálában, de azt oda-vissza tologatod a nyakon (transzponálod - ha jól tudom). Utána ha már ehhez is hozzászokott az agyad, akkor itt is elkezdheted a skálaformulákat összekötni, átmenni egyikből a másikba.
És végül az hatalmas segítség lehet, ha legalább a két legmélyebb húron megtanulod a hangokat - de szerintem később már ne a hangok neveiben gondolkodj játék közben, hanem a hangok közti hangmagasság különbségben. A megtanult hangokat csak azért mondtam, hogy a hangnemeket el tudd helyezni majd a nyakon. Én nem nagyon tudok elképzelni senkit, aki játék közben azt mondja, hogy "Most pedig belejátszok egy Fiszt!" - persze embere válogatja, de ez nekem már túl bal agyféltekés, és nagyon ösztönmentes. Persze ha kottázni akarod miután megírtad jogos, de impro közben én biztos nem csináltam.
Közben érdemes dobgépre és metronómra is gyakorolni, előbbi élvezetesebb, a második ritmikailag pontossá tesz. Meg persze nem tudom milyen szinten vagy az elméletből, de érdemes a ritmikai dolgokat megtanulni, sokat segíthetnek.
Persze ha van még valakinek ötlete, vagy meg tud cáfolni nyugodtan, én se vagyok nagymester, és szívesen tanulok.:)
tegnap megtanultam a pentanon skálát, hátérzenére hogyan kezdjek el vele "improvizálni"? én úgy csináltam h csak az I fokot tanultam meg és abból kiindulva (másfél-egész-egész-másfél-egész) próbáltam lefogni mindenhol :) mondjuk egy G minor alapra. vagy inkább tanuljam meg az összes fokot vagy akkor jó ha szenvedek minél többet és kitalálom többi fokot? :D
Én torzítottal javaslom, mert akkor jobban meg lehet hallani és ki lehet szűrni a nem kívánt húrzajokat. Ha van a hangszíneden kompresszor, akkor azt érdemes leszedni, és akkor a hangok dinamikáját is tudod ellenőrizni gyakorlás közben.
Szia Tamás! az a technikai kérdésem lenne, hogy ha pulloff/hammeron dolgokat gyakorlok, akkor azt inkább tisztán vagy torzítottan tegyem? sokszor amikor tisztán halkabb egy pull-off után egy hang, torzítottan még jól szól. gyakoroljam ki tisztán is úgy, hogy minden hang ugyanolyan dinamikus legyen?
OK! Addig is, ha konkrét kérdésed van, akkor szívesen segítünk, zeneelmélet esetén a Zeneelmélet topikban is, gyakorlati kérdés (szólók, technika, zeneírás, stb.) esetén pedig itt.
Majd érdemes lesz megkérned a tanárodat, hogy szerves egészként tanítsa neked az elméletet és gyakorlatot. Ha 2 évig jártál hozzá, és nem sok elméletet vettetek, az nagyjából olyan, mintha egy angoltanár csak szavakat tanított volna neked, de nem tanított volna meg angolul beszélni. A zenében is alapvetően fontos azt tudni, hogy mit, mikor, miért és hogyan lehet használni, önmagukban a fogások csak annyit jelentenek, mint a betűk a billentyűzeten.
Ezt így nem lehet megtanulni sajnos. Ez olyan, mintha azt írná valaki, hogy "küldj nekem angol nyelvet". A zenét szinte mindenki (én is) a nyelvhez hasonlítja. A zeneelméletnek vannak persze szabályai, amelyeket le lehet írni, de ennek együtt kell haladnia a folyamatos gyakorlással, kísérletezéssel. Lehetőleg egy tanár irányításával. (Legalábbis úgy sokkal gyorsabb és célravezetőbb.)
Ez nagyon jó és hasznos összefoglalás volt, köszönjük!
És tényleg így van, mindent csak olyan sebesség mellett szabad gyakorolni, ahol még tökéletesen (=tisztán, pontosan, stb.) el lehet játszani, és csak ezután lehet áttérni a következő gyorsasági fokozatra. Nekem álalában az 5 BPM-es emelések válnak be, a vége felé pedig már 2 vagy 3 BPM, amikor már a végsebesség környékén nehezebb a dolog.
hát (has) ha így folytatod, te leszel Mo. fő exportcikkje.
hogyne, láttam AH a régi oktatóját. párszor végig kell bámulni, mire felfogja az ember miről van szó. gyakorlatilag minden benne van az elméletben, amit magának kitalált, de ahogy ő használja, úgy senki más! (nincs most meg, lehet levadászom megint, mert most úgy megnézném újra)
az akkordra még ráfülelek, de már nem tudnál mit küldeni nekem, vagy mégis? pikáp kedvezmény most annyira nem lényeges, mert legkorábban ősszel lesz ilyesmire pénzem. úgyhogy kb. szabad a gazda esete lesz, azt hiszem.
ja és a vibrátó egy külön állatfaj.
a többi technikához képest nagyobb erőt igényel, és valahogy a legnehezebben, leglassabban tanulható...
tempóérzék kell és valamiféle zenei 'előrelátás'.
cserébe ha működik a 'vibrátó kontroll' akkor majdnem bármilyen sz*rból kihúz, akkor is, ha a többi technikai elem hiányzik vagy gyenge.
valamelyik topikba(talán épp ide?) írtam, de hátha valakinek új.
a harcművészetekben a sebesség növeléséhez javasolják az alábbit, gitározáshoz is tökéletesen bevált.
olyan sebességgel kell gyakorolni, ahol a gyakorlat TÖKÉLETESEN végrehajtható, folyamatosan ismételve!
'levezetésnek' lehet néhány sorozatot csinálni maximális sebességgel, de a izommerevedés illetve hibázás első jelénél lassítani kell, illetve abba kell hagyni.
a gyakorlat 'gyors' ismétlése, hibákkal, szinte nulla fejlődést eredményez, mert nem tud beíródni a szinapszisokba a helyes mozdulatsor! hiszen mindig változik a mozgássor, a hibák miatt!
ha az 'egy pengetés/másodperc' tempó az, amit hibamentesen tartani tudsz(folyamatosan), akkor gyakorolj azon a sebességen, és néha próbáld emelni a tempót. és a tempó emelkedni fog.
a gyors játéknak három akadálya szokott lenni
1. izmok gyengesége, ízületek, izmok rugalmatlansága: ez a gyakorlástól javul úgy is.
2. nincs meg 'idegből' hogy mit akarsz játszani, ezért gondolkodni kell, még ha ez nem is a szokásos gondolkodás, hanem ilyen 'második szintű' gondolkodás, de lassít rendesen, 'akadozó' a játék.
3. az antagonista izmok működési átfedései: a nyújtó és hajlító izmok nagyobb sebességnél 'átfedéssel' dolgoznak, szóval a gyorsabb játék fizikailag fárasztóbb, és a 'végsebesség' az izomgörcs, amikor egyszerre feszül minden irányba minden izom. Gyakorlás csökkenti a problémát.
Nekem ilyenkor a teljes pihentetés vált be. Szigorú gitározásmegvonás. Addig is lehet zeneelméletet tanulni, zenét hallgatni, ezek legalább ilyen fontosak. Ha a fájdalom megszűnt, el lehet kezdeni ÉSSZEL gyakorolni. De mindent csak fokozatosan. Lassú, könnyű gyakorlatokkal bemelegíteni, és ha fáj, azonnal megállni.
Félig-meddig ide kapcsolódik Rob Chappers egy régebbi videója, amin többek között arról beszél, hogy sose játsszunk megfeszített izmokkal, sose erőlködjünk. (Most tekintsünk el attól, hogy a pengetésről beszél, szerintem általánosan érvényes, amit mond).
Nekem szerencsére nem volt soha ilyen problémám, de ha valakinek van tapasztalata az ízületek fájdalmával és a megerőltetéssel kapcsolatban, és talált is jó megoldást rá (borogatás, valamilyen kenőcs, lazítógyakorlatok, vagy bármi más ötlet), akkor örülnénk, ha megírná nekünk.
Segítsünk Gábornak, hogy minél hamarabb újra teljes lendülettel tudjon gitározni!
Lehet hogy a pozitív motiváció hatásosabb, tehát pl. ha egy hétig mindennap készül felvétel, akkor vasárnaponként veszel valamit, aminek örülsz (pizza, stb.)
...vagy ha egy adott hónapban 31 felvétel készül, akkor mehet a pickup-csere
Bár egy kicsit régi téma, de én még találtam egy érdekes(nek tűnő) anyagot ezzel kapcsolatban:
http://blog.line6.com/2011/6-techniques-to-help-you-make-more-music/
még én is csak elkezdtem az olvasását, de az első pár sor után érdemesnek találtam arra, hogy ide belinkeljem, remélem tényleg jó :)
Sziasztok! Én eddig csendes megfigyelőként voltam itt, de mind a 2250 hozzászólást végigolvastam :), most viszont tanácsot kérnék tőletek. Pár napja kicsit megerőltettem a bal kezem (nyújtó gyakorlatokat csináltam, hogy könnyedebben érjek el távolabbi bundokat is), a mutató ujjam tövében fáj az ízületem. Mit érdemes ezzel kezdeni? Tegnapelőtt egyáltalán nem gitároztam, tegnap már nem bírtam nélküle, szval pihentetem. Esetleg vmi más? Nektek volt már ilyen? Köszi, Gábor
azért tettem fel kitalálásra, mert relatív egyszerű, viszont a rengeteg szólam elfedi az alapokat..
és tök érdekes hangzású végül is.
én még szőröznék ilyenekkel, hogy Cm helyett Cm9, de mindegy is.
a 'démollt' kéne megfejteni, aztán jöhet a kupon!
Felteszem a legutóbbi topik-tartalomjegyzéket (majd frissítem is hamarosan). Innen ki tudod válogatni azokat a hozzászólásokat, ahol a letölthető zenei alapok vannak, és akkor jöhet a sláger szám.
#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)
#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával
#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)
#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)
#1832 Meditatív gitár-video 01
#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről
#1907 Meditatív gitár-video 02
#1919 és #1921 Kenny Werner videók, zenei önkifejezés, stb. témakörben
#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára
#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló
#1949 - #1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól
#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)
#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
Az itt felsorolt anyagok nagy része megtalálható a topik Wiki oldalán, amelyet Indyhorse állított össze: http://jonastamas.wikidot.com
Holdsworth teljesen ufó, biztos láttad is azt a videóját, ahol a skáláiról beszél. Mindegyiknek saját nevet ad, és teljesen önkényesen használja és alakítja őket. És zseniális, az egész fúziós műfaj tőle lesi el a dolgokat.
A 2:06-nál induló akkord az a bizonyos hatodik akkord, itt a basszus egy másik hang (lehet hogy egy másik részt vizsgáltál és azért jött ki más akkord). Amúgy már mindenképpen nyertes vagy, úgyhogy ha ezt a 2:06-os akkordot még a rend kedvéért megfejtjük, akkor küldöm a nyereményt. És ha András egyetért, akkor a pickup-kedvezmény is jár, természetesen.
hát ott először Db/Ab-ra gondoltam, mint az intro-ban?
közben beállnék a sorba és gratulálnék a halmozódó külföldi érvényesülésidhez!
és Holdworth szegény sok évig a gitár közelébe se szagolt, mert nem hívták játszani. érdekes, hogy a különcködés hosszú távon nem szolgálta a javát. de már ebben a vonatkozásban is csak tanulni lehet tőle.
Ha lesz időm a közeljövőben meg neked is, akkor lehet elmennék megint egy konzultációs órára.
Van némi előrelépés, de szeretnék megbizonyosodni róla, hogy nem rossz irányba indultam el kéztartással kapcsolatban, mert az ujjízületeim többször fájnak kicsit.
Előrelépés inkább olyan téren történt, hogy kevesebbszer hergelem fel magam, ha nem megy, illetve próbálom nyugodtabban kezelni a dolgot.
Egyébként csinálom amit javasoltál napi gyakorisággal.
Köszönöm és éljen Allan Holdsworth! A közös projekt nem személy szerint vele lesz (sajnos), hanem az MMI-vel (Modern Music Institute), akik rendszeresen szerveznek különféle workshop-okat (tartott már bemutatót az iskolában Reb Beach, Michael Angelo és Stu Hamm is).
Köszi az új zenét, örülök hogy újra lett időd felvenni egy szólót! Írok majd róla nemsokára.
Szia Tamás!
Megnéztem Allent,nagyon jó tényleg egy zseni.Gratulálok a közös projekthez!
Küldöm a számot,légyszi írj róla egy kis elemzést.Köszi szépen. Spirited blues by Horváth Imre
Wow! Ilyen díjazás mellett tényleg megpróbálni a dolgot és lefülelni a refrén akkordmenetét!
A felvételt és a kérdést ld. #2186-2187-nél, további segítség #2195-nél található, és Gitarosaurus megfejtése #2221-nél már igen közel járt, a vége felé kell még alaposan megvizsgálni az akkordokat.
Ami a hangszereket, felszerelést illeti (ezek szerint nem a sörre céloztál tegnap), nem vagyok egy kimondott gear-freak, tehát nem igazán szoktam változtatni a bevált cuccokon. 80-90%-ban a bordó Samick-et használom, ami a képen is van. Most a közeljövőben lesz majd két változás is, egy Schecter héthúros lesz az új szerzemény, és a most készülő lemez leendő koncertjeihez egy Engl erősítő lesz valószínűleg a leginkább megfelelő, úgyhogy egy ilyen fog érkezni nemsokára.
Felteszem ide is az infót, a milánói Modern Music Institute (MMI) egy háromnapos nyári workshop-ot szervez Allan Holdsworth részvételével. További infók itt: Ha valaki július végén épp Olaszországban jár, akkor érdemes megnézni mindenképpen, Allan egy zseni, efelől semmi kétség. Tudok intézni kedvezményes belépőt, egy közös projekten fogunk dolgozni az MMI-vel ősztől, ha minden jól megy.
A zongorára gondoltam, csak tegnap már nem nagyon tudtam este fogalmazni a fáradtságtól. Közben rá is jöttem, hogy hülyeség.
Elv: E8-A8-D6-nál hittem azt, hogy van egy C-mollunk (ami nem az, mert E8-A7-D5-nél lenne). Ha ezt leviszed 2 fekvésnyit, akkor a C-ből lesz egy A#.
Viszont jobban megnézve ez nem moll, hanem valami más, talán bővített (mivel az alaphangon kívül feljebb fogok mindent egy fél hanggal), igaz ezt soha nem tanították még, nem is tanultam magamtól sem.
És csak addig hallgattam meg amíg be nem jön a szöveg, még ezt is nehezen szedtem le, nemhogy azt a részt.:)
Az elméletbe meg soha nem mentem bele igazán.
További infók Guitarplayer kollégánk Solaris című számának refrénjéhez: az 1:52 - 2:38 közötti szakaszban található a refrén (később 3:25-nél tér vissza), és egy 8 ütemes akkordmenetről van szó, ezt kell megfejteni. Az első akkord egy C-moll.
Ha az 1:52 - 2:38 közötti szakaszra gondoltál, akkor a megfejtés nem ez lesz. De így legalább segíthetünk abban, hogy az elméleti részt kibogozzuk, ha leírod pár szóban hogy milyen gondolatmenet alapján jött ki az, amit írtál az A#-mollal kapcsolatban.
Hát, nem törik magukat össze az urak megfejtést mondani...
igazából a refrén akkordmenete érdekelne, mert abban van jó bicskabeletörős fordulat, meg a harmadik refrénben az arrangeban egy (titkos) durva ütközés/súrlódás
Az elméletben nem anynira vagyok otthon, így ha hülyeséget írnék sry:
a hamóniamenet nem egy A#-moll?
E6-A6-D4-G3-H4-E(1)2? Egészen fel a végtelenségig, ha jól hallom.
Szia Tamás!
Mindennap az az első hogy belenézek a topicba,átfutom aztán sajnos igazából nem tudok bekapcsolódni mert nagyon kevés az időm mostanában.Ami marad inkább gyakorlok amennyit tudok.Remélem majd később több időm lesz.Majd teszek fel szólót is nem soká.Addig is jó gitározást!!!
És persze a Dreamscape helyes megfejtéséért is jár nyeremény. Melyik csomagot választod: Sharp Guitars Bonus Pack, általános zenei alapok csomagja, vagy OSV Melodic Solo Pack?
Akkor következzen Guitarplayer kollégánk feladványa, amely két részből áll:
- az első percben a zongora milyen hangokat játszik, és ezekből milyen akkordmenet jön ki?
- 1:48-tól mi a refrén harmóniamenete?
Mivel nem könnyű a feladat, ezért külön díjazás jár mindkét kérdésért. A zongorás kérdés megfejtéséért egy zenei alapokból álló csomag a jutalom, a refrén megfejtéséért pedig a Sharp Guitars Bonus Pack, amely az első lemezem 6 perces bónusz számát, számos kottát és az album két számának zenei alapját tartalmazza.
Persze! Tedd fel ide a zenét, és ami a harmóniamenetet illeti, akár egy megfejtési feladványt is csinálhatunk belőle, felajánlok egy backing track csomagot vagy a Sharp Guitars csomagot a harmóniamenet első megfejtőjének.
Tamás, van kedved belehallgatni egy régi nótámba?
érdekelne, hogy mit csinálnál vele( a gitársáv újra felvételén túl)
illetve, mi lehet a refrén harmóniamenete?