HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***GIBSON***

2025. március 19

PEAVEY

2025. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2025. március 01

***YAMAHA billentyűsök

2025. február 25

Vizelde

2025. február 13

Csöves Gitárerősítő

2025. február 11

***JACKSON***

2025. február 09

Valami készül...

2025. február 02

Jónás Tamás (instrume

2025. január 18

BÚÉK 2023 Karácsony

2025. január 01

Pantera

2024. december 20

Powerstate Erősítő

2024. december 18

Akusztikus gitárok

2024. december 09

_teszt

2024. november 21

In Memoriam...

2024. november 02

JÁTÉKTECHNIKA

2024. szeptember 22

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2024. szeptember 12

ZENEELMÉLET

2024. szeptember 05

Offtopic

2024. augusztus 10

Gitáreffektek

2024. augusztus 08

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

LINE6 - VARIAX

2024. március 16




HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft



hangszermagazin.hu

VAKON BENNED - 3 LÁTÁSSÉRÜLT 1 BÖRTÖNCELLÁBAN (Szakmai beszámoló)
2025. január 27.





hangszermagazin.hu

SZÍNHÁZ: FÉNY A ZÁRTOSZTÁLYON (Szakmai beszámoló)
2024. december 30.







Legfrissebb használt hangszerek:
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


bluevoodoo 2011-01-30 14:57 |  #1022
RGA-8 akkor
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1021)

Guitarplayer 2011-01-30 11:40 |  #1021
SB gitárját szedegettük szétfelé

bluevoodoo 2011-01-30 11:39 |  #1020
2228-at próbáltál vagy RGA-8-at? Állítólag nagyon nem mindegy, nekem csak RGA-8-hoz volt szerencsém, igazából a nyakprofilja nem jött be annyira (iszonyat széles a nyak), ha a gyári hangszedőket kidobja belőle az ember, akkor jól szól. (Seymour Blackouttal pl. teljesen használható hang.) A húrlábat viszont én sem értem, csak a szopás van vele, szerintem teljesen indokolatlan.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1017)

marone2011-01-30 11:37 |  #1019
Meg akkor már kilenc húrosat.
És akkor, ha majd kijönnek a 9 húros gitárok, ezt nem kell lecserélned.
Érdemes egy kicsit előre gondolkodni.
Válasz 'Randall' hozzászólására (#1016)

Guitarplayer 2011-01-30 11:10 |  #1018
ötszázért inkább építtess magadnak

Guitarplayer 2011-01-30 11:07 |  #1017
felső satu??????? mindenképp reszelni kell, nem fér bele a vastag oldali húr...
alsó 'fix' láb: totál indokolatlan konstrukció, a hidat, a középső 'segédrögzítő' csavarral együtt, érdemes megnézni húrozatlanul... lifeg lötyög az egész.
egy normális, nem finomhangolós híddal, meg egy korrekt vezércsonttal szerintem jó lehet.
az egész test iszonyú 'vastagon' szól, kb. mint egy basszusgitár(mahagóniból van)

Randall 2011-01-30 11:05 |  #1016
Nem akarok offolni, de mi a baj vele? Csak fél milla körül mozog az ára... : (
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1015)

Guitarplayer 2011-01-30 11:01 |  #1015
húrkészlet az legó basszushúrokból+gitárhúrokból... szerintem nem igazán korrekt konstrukció az ibanez amit nézegettem.

Randall 2011-01-30 10:52 |  #1014
Mesélj kérlek! Miben más egy 8-as dög? Az Ibanezen kívül jelenleg ki gyárt ilyet? Itthon kapható húrkészlet vagy össze kell legózni?
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1007)

A modern tücsök 2011-01-30 10:19 |  #1013
Tetszik azért. A kedvenceim a Fusion experience, a blues lemeze és az egyik Mr. Big lemez amin gityózik.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#1012)

Harry 2011-01-30 08:01 |  #1012
Ízlés kérdése csak. Neked nem tetszik, és ezért látod így. Valaki Malmsteen-ra esküszik, én meg őt nem tudom hallgatni, de attól még elismerem
Válasz 'A modern tücsök' hozzászólására (#1011)

A modern tücsök 2011-01-30 00:45 |  #1011
Valahogy úgy értettem, hogy ő is egy kedvenc, de csak mint gitáros. Valamit mindig hiányolok a zenéiből. Hogy pontosan mit azt nem tudom.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#1008)

Harry 2011-01-29 22:27 |  #1010
Válasz 'tomisimon74' hozzászólására (#1009)

tomisimon74 2011-01-29 22:26 |  #1009
Harry!
Köszi még egyszer az AER ak ötletet!!!!!
Beszereltem az AER AK 30-at, el se hiszem , hogy milyen jó lett!!!!!
Nem hiszem, hogy valaha is mást fogok használni:))))))
Válasz 'Harry' hozzászólására (#1008)

Harry 2011-01-29 21:48 |  #1008
Nem értem, hogy jött szóba Kotzen, a Tamás válaszára

Kotzenről csak annyit, hogy 62 lemezen szerepel, aminek a felét ő jegyzi. Tényleg nem nagy kunszt:DDD
Válasz 'A modern tücsök' hozzászólására (#1006)

Guitarplayer 2011-01-29 21:06 |  #1007
öööööö én próbáltam, tudok is olyanokat akiknek van,
sőt forog a nyolcas kerék is...
Válasz 'Randall' hozzászólására (#1005)

A modern tücsök 2011-01-29 18:51 |  #1006
Nekem Pat Metheny, Nuno Bettencourt, Scott Henderson ( főleg a Tribal Tech cuccai), Hendrix.
Kotzen nálam csak figcsikirály, mint zeneszerző másokhoz viszonyítva nem olyan nagy durranás szerintem.

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

Randall 2011-01-29 16:53 |  #1005
Itt akadtam Tosin Abasival össze, ráadásul egy Ibanez RG2228-as csodán játszik és azóta nem értem, miért nincs minden gitáron 8 húr... Ez a gitáros engem tökéletesen meggyőzött. Ki tud más 8 húrosokról? Ki próbált már ki 8 húros gitárt?

marone2011-01-29 16:11 |  #1004
Klafa !
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#992)

Randall 2011-01-29 16:01 |  #1003
Marha jó, köszönöm!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1001)

Mr.Botond 2011-01-29 15:53 |  #1002
egy kis off, hátha valakit lázbahoz.... :)


JonasTamas 2011-01-29 15:44 |  #1001
Randall írtaBasszus, én lehetek az ezredik!!!

Az 500. is kapott ajándékot, és most az 1000. hozzászólásért is jár egy digitális ajándékcsomag. (Ezúttal nem a Sharp Guitars Bonus Pack, mivel az már megvan neked Az OSV-s számaimból készült OSV Melodic Solo Pack lesz az ajándék, holnap küldöm a linket.)
Válasz 'Randall' hozzászólására (#1000)

Randall 2011-01-29 15:37 |  #1000
Basszus, én lehetek az ezredik!!!

JonasTamas 2011-01-29 15:35 |  #999



JonasTamas 2011-01-29 15:35 |  #998
http://ts2.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=330334287869&id=343283769d5db12f9276acf6d1204c5f&index=ch1

Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia

A Black Utopia zenei alap kellemes átmenetet képez a blues és a metál között. A hangneme tulajdonképpen H-lokriszi lenne, mivel a kíséret a lokriszi skálára jellemző kis szekundot és szűkített kvintet is tartalmazza (a ritmusgitár minden ütem végén C-t játszik, és az ütemek első és harmadik negyedében az F hang is megszólal (és a később bekapcsolódó billentyűszólam is használja az F hangot). Emlékeztetőül: a H-lokriszi tulajdonképpen a C-dúr egyik modális skálája, tehát ugyanaz a hangkészlete, mint a C-dúrnak.

Sokszor azonban a gyakorlat felülbírálhatja az elméletet (és ezért mondom mindig, hogy először jól kell ismerni az elméletet, hogy aztán tudjuk, mikor rúghatjuk felül a szabályokat). Az ilyen lokriszi-gyanús esetek gyakran frígként kezelendők (a H-fríg skála egyedül a kvintjében tér el a H-lokriszitól), mert a szűkített ötös fokot ebben a műfajban sokszor nem a „legyen most a hangnemünk lokriszi” megfontolás eredményezi, hanem a „legyünk sötétek, vazze” megfontolás. Nekem elhihetitek, én is így csinálom sokszor .

Így hát a gyakorlatban H-fríg lesz a hangnem. Vagy mégsem? Nem, bizony! Ugyanis a blues-os lüktetés nem kedveli a fríg hangnemet. Nem illik össze vele, akármit is mond az elmélet. (Megjegyzés: én is tudom, hogy ez nem autentikus blues. De ettől még így van ennél is)

Úgyhogy erre az alapra (tudományos átgondolást követően) H-dórt kell játszani, néha H-mollba átevezve. És így is tettem. A kíséretben levő ütemvégi C hang annyira a pincében van, hogy két-három oktávval feljebb, ahol a szóló általában zajlik, nyugodtan mehet a C# hangot tartalmazó H-dór ill. H-moll. Legfeljebb arra kell ilyenkor vigyázni, hogy ne pont a kíséretbeli C hang pillanatában álljunk meg pihenni a szólóban egy hosszan kitartott C hangon.

A szóló 8 ütem hosszúságú. Lássuk, hogyan épül fel, és milyen elemek, díszítések vannak benne:

1. ütem: a szóló nyitóhangja egy A hang, amely a hangnem 7. fokát (kis szeptim) jelenti. A kis szeptim a blues lényege (még az ilyen vámpír-blues esetén is). Ettől az egy hangtól, ami az első két másodpercben megszólal, rögtön tudjuk, hogy mi a helyzet, rögtön ott van a hangulat, ahol lennie kell.

2. ütem: a dallam itt a H-F-F# csúszást írja le, azaz az alaphangról egy tritónusz csúszás ment lefelé, és erről a feszültebb pontról fél hanggal felfelé, a tiszta kvinten álltam meg. Az ütem végén a G-húr 4. bundot fogtam le (H hang), majd a jobb kéz 2. ujjal megérintettem a húrt a 23. bund fölött. Ha bármely lefogott hang esetén 19 bunddal arrébb röviden megérintjük az adott húrt, akkor az eredeti hangnál egy oktáv+kvinttel magasabb üveghang (jelen esetben F#) szólal meg. Az üveghangot utána a tremolókarral süllyesztettem le.

3-4. ütem: az első két ütem parafrázisa (akármit is jelentsen ez a szó). Ugyanúgy a hosszú kis szeptim hang nyitja ezt is, csak díszítésképpen egy nagy terces oda-vissza csúszást építettem bele. A 4. ütemben egyszerre szólal meg egy F és egy F# (G-húr 10. és H-húr 7. bundok), azaz a fríg-lokriszi vita békés döntetlennel ért véget, egy uniszónó nyújtás által. Az ütem végén a G hangot tartottam ki hosszan, azaz e pillanatban épp a H-moll skála szerepel a H-dór helyett. A G-hang a hangnem 6. fokát jelenti (kis szext), és ahogy minden foknak, így ennek is megvan a maga hangulata és funkciója. A kis szext kinyitja a hangulatot, és a periódusok végén hasonló hatást tesz, mint egy leírt szövegben a mondatrész végi vessző: jelzi, hogy folytatás következik.

A szóló a félidőhöz érkezett, megjelenik egy új billentyűszólam (ld. a zenei alapot), ezért itt az ideje, hogy a dallam magasabb hangok felé törjön.

5. ütem: ez az ütem a szárnyaló magas hangoké. Némelyik félig üveghang, némelyik széles vibrato-t kapott, van ahol kétirányú csúszás köt össze két hangot, némelyik hang teljesen üveghang, tremolókarral a mélybe rántva. Azaz: ha a dallam csak néhány hosszú hangból áll, akkor a díszítéseké a főszerep.

6. ütem: az előző ütemmel kontraszthatást képez, mivel sokkal mélyebb hangokból áll. Ezt én „kérdés-válasz” módszernek szoktam nevezni. Az ütem vége egyben a szóló háromnegyedét is jelzi, úgyhogy az eddig visszatartott gyors futamok lassan már megjelenhetnek, részben a szakaszhatár, részben az eddig felgyűlt feszültség miatt. Így egy felfelé menő gyors skálafutamot raktam ide, enyhe Malmsteen-stílusban. Fontos, hogy a futam végén levő hosszú hang szép és érdekes legyen, és emellett tudatosan legyen kiválasztva, hogy milyen fokra érkezzen. Itt egy F# hangon álltam meg (E-húr 14. bund), és enyhe üvegesítéssel, valamint rövid, de széles tremolókaros vibrato-val díszítettem.

7-8. ütem: a most következő két ütem is „kérdés-válasz” jellegű, azaz a 7. ütem magas hangokból áll, a 8. ütem pedig jóval mélyebb hangokból. A 6. ütem végi gyors felfelé tartó futam tehát arra is jó volt, hogy visszahozza a dallamot a magas tartományba, és így folytatódhasson a szóló második felére jellemző ütemenkénti ’magas-mély-magas-mély’ hullámzás. A 7. ütemet a rövid, háromhangos ismétlődő motívumok uralják, a dallam íve mindig azonos kanyarokat ír le az ismétlődő ’nyújtás-->visszaengedés-->pull-off’ sorrend miatt. A 8. ütemben pedig eltérő (csúszásokból álló) motívumok felelnek erre. A szóló legvégén pedig egy közel háromoktávos felfelé menő futam található, hasonlóképpen az előző ütempár végéhez.

Tehát a szerkezet teljesen szabályos és átlátható: a 3-4. ütem megismétli és továbbvariálja az 1-2. ütem tartalmát, míg a 7-8. ütem az 5-6. ütem jellegét másolja le. Egy jó szóló felépítése több síkon zajlik egyszerre: egy-két ütemenként, ismétlések vagy kontrasztok, kérdések-válaszok használatával, és emellett a teljes szóló síkján is, ahol pl. a lassabb, mélyebb kezdeti dallamok gyorsabb, magasabb hangokká alakulnak át. Tehát a teljes szólónak is van egy meghatározott célja, iránya, és emellett a rövidebb szakaszok, periódusok belső tartalma is össze van egyeztetve.

A szóló:

Black Utopia szóló by JonasTamas@Hangmester

A zenei alap:

Black Utopia zenei alap by JonasTamas@Hangmester

JonasTamas 2011-01-29 15:30 |  #997
Köszi a számokat! Holnap estefelé lesz majd kicsit több időm, akkor többször is végighallgatom majd őket, és leírom a gondolataimat.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#989)

JonasTamas 2011-01-29 15:25 |  #996
Gitarosaurus írtaennyi "off" után kéne megint egy kis tartalomjegyzék szvsz

Igen, én is gondoltam már rá. Most még előtte teszek fel egy új anyagot, és holnap jön majd a frissített tartalomjegyzék is.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#990)

emuskovics2011-01-29 13:20 |  #995
Bocsánat, közben látom, hogy pont említetted az Ő nevét is. Jó ízlésed van! :)
Válasz 's4tch' hozzászólására (#993)

emuskovics2011-01-29 13:10 |  #994
s4tch írtaSokan tényleg nem említették, de nálam szerepelt. A Mood Swingsen (egyik kedvenc lemezem) egyszerűen tökéletesen gitározik, hard rockban szerintem senki nem nyomott le egyetlen albumot sem ennyire egyenletes színvonalon. Épp azon vagyok, hogy megtanuljak róla egy-egy számot, van, amelyik kottából sem könnyű. Aki a Had Enough-ot tisztességesen eljátssza, az előtt le a kalappal.

Mood Swings, az nagyon komoly album!

A másik aki még eszembe jutott és úgy látom nem lett megemlítve az Nuno Bettencourt. Az Extreme lemezeken valami disznó amit gitározott, ráadásul neki is nagyon sajátos, könnyen felismerhető stílusa van. Van néhány olyan nótája, hogy ember legyen a talpán aki olyan feelinggel eltolja mint ahogy Ő jászotta.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#993)

s4tch 2011-01-29 12:37 |  #993
Sokan tényleg nem említették, de nálam szerepelt. A Mood Swingsen (egyik kedvenc lemezem) egyszerűen tökéletesen gitározik, hard rockban szerintem senki nem nyomott le egyetlen albumot sem ennyire egyenletes színvonalon. Épp azon vagyok, hogy megtanuljak róla egy-egy számot, van, amelyik kottából sem könnyű. Aki a Had Enough-ot tisztességesen eljátssza, az előtt le a kalappal.
Válasz 'emuskovics' hozzászólására (#985)

ibanezrg565 2011-01-29 12:03 |  #992
Ég és a Föld by Horváth Imre

ibanezrg565 2011-01-29 12:03 |  #991
object height="81" width="100%"> Csillagpor by Horváth Imre

Gitarosaurus 2011-01-29 11:59 |  #990
ennyi "off" után kéne megint egy kis tartalomjegyzék szvsz
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#988)

ibanezrg565 2011-01-29 11:59 |  #989
Szia Tamás. Itt vannak a számok,elég kezdetlegesk de egyedül csinálgatom őket itthon.Egy párat felrakok.object height="81" width="100%"> Hajsza by Horváth Imre

JonasTamas 2011-01-29 11:37 |  #988




Köszönöm a rengeteg hozzászólást a kedvenc gitárosokról! Remélem mindenki talált olyan nevet a listákban, akitől új inspirációkat kaphat.

A hétvégén újabb hasznos gyakorlatok és kották érkeznek majd ide, a titkárnőm már gépeli őket. És persze jöhetnek továbbra is a kérdések & a szólók az eddigi zenei alapokra.

JonasTamas 2011-01-29 11:33 |  #987
emuskovics írtaSziasztok, Olvasgatom az itt elhangzott jobbnál jobb gitár-hősök neveit és úgy látom, hogy Pete Lesperance neve eddig még nem merült fel. Igaz, nem a tipikus gitárhero kategória, mindenesetre szerintem a Harem Scarem-ban igen kiemelkedőt alkotott, nagyon dallamos és szerintem könnyen felismerhető stílusban játszott. Nem mondanám, hogy top5 esélyes, de egy említést mindenképpen megérdemel. Üdv, Nd

Jó a Harem Scarem, és milyen jó lenne ha a rádiókban ilyen zenék mennének. Bár nem ismerem az összes lemezüket, de amit hallottam tőlük az nagyon rendben volt.
Válasz 'emuskovics' hozzászólására (#985)

JonasTamas 2011-01-29 11:22 |  #986
Tény hogy Satriani-t nem lehet megkerülni. Az újabb lemezei tényleg nem voltak olyan meggyőzőek (bár a legutóbbi ismét jobb volt, és Mike Keneally jelenléte is nagyon sokat dobott a dolgon), de azért amit ő az elmúlt 25 évben alkotott az összességében zseniális.
És ilyen arányérzéke sincs talán senki másnak mint neki.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#982)

emuskovics2011-01-28 18:50 |  #985
Sziasztok,

Olvasgatom az itt elhangzott jobbnál jobb gitár-hősök neveit és úgy látom, hogy Pete Lesperance neve eddig még nem merült fel. Igaz, nem a tipikus gitárhero kategória, mindenesetre szerintem a Harem Scarem-ban igen kiemelkedőt alkotott, nagyon dallamos és szerintem könnyen felismerhető stílusban játszott. Nem mondanám, hogy top5 esélyes, de egy említést mindenképpen megérdemel.

Üdv,
Nd
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#984)

ibanezrg565 2011-01-28 17:53 |  #984
Bocs a helyesírásért de már régen írtam le a neveket,nekem kellett volna utána nézni.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#983)

Lovrek Krisztian 2011-01-28 17:27 |  #983


Ungwie=Yngwie
Aldi Meola= Al Di Meola
Petrussi= Petrucci
Freidman= Friedman
Wai= Vai
Poul= Paul
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#982)

ibanezrg565 2011-01-28 16:51 |  #982
Sziasztok.Nagyon jó hogy van ez a topic így lehetőség nyílik több gitárost megismerni.Sokszor elgondolkodom azon hogy mi gitárosok miért szeretünk annyira gitározni,nyúzni a húrokat.Én úgy gondolom hogy az egyik legkifejezőbb hangszer az elektromos gitár.Lehet nyújtani,tappingolni stb azt csinálunk a hangokkal amit akarunk.Még hozzá jön az effektezés, úgy állítsuk be a hangszineket ahogy nekünk teszik.Talán ez motívál minket gitárosokat hogy minél többet gyakoroljunk és valamit kihozzunk magunkból.Lehet keményebb vagy lágyabb érzelemdús hangzást elérni vele.Csak rákell nézni ahogy egy jó gitáros játszik az egész teste belülről kivülről átadja magát a zenének.Akármilyen stilusu gitárzenét hallgatok legyen az Alex Hutchings,Guthrie Govan,Pat Metheny,Andy Timmons,Ungwie Malmsteen,Aldi Meola,sorolhatnám reggelig mindig visszatérek Joe Satrianihoz Nálam az első helyen van 1. JOE SATRIANI Nagyon szeretem a dallamvilágát mindig tud valami újat nyújtani. A második 2. JOHN PETRUSSI Talán a Dream Theater miatt is de hihetetlen gyors dallamos és pontos játáka van.A harmadik 3.MARTY FREIDMAN Gyönyörűen fogja meg a hangokat, a játékába keleties harmoniákat,dallamokat fűz bele.De még ide kell sorolni STEVE WAI, ANDY TIMMONS, POUL GILBERT,BRETT GARSED, stb,stb,..még vannak nagyon sokan.

ibanezrg565 2011-01-28 16:09 |  #981
Köszi Tamás majd akkor bemásolok egy párat.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#979)

Lovrek Krisztian 2011-01-28 14:42 |  #980
Aztán férjhez ment, és eltűnt a süllyesztőben..
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#973)

JonasTamas 2011-01-28 13:49 |  #979
ibanezrg565 írtaKöszi Tamás már értem.Azt szeretném tőled kérni Tamás hogy nekem van egy két saját szerzeményem,szeretnék tőled véleményt kérni hogy egyáltalán érdemes -e velük foglalkozni?Én csak itthon gyakorolgatok ha van időm mert nagyon szeretem csinálni.Esetleg feltegyem őket a Soundcloud-ra vagy hová küldhetem? Természetesen csak ha tudsz rá időt szánni.

Igen, a Soundcloudot javaslom én is, és akkor ide be tudod rakni. (Ott is a kódot kell lemásolni, a Share gomb megnyomásával jön elő.)

Egyébként annyit már előre is mondhatok, hogy ha nagyon szereted a gitározást/zeneírást (mint írod), akkor 100% hogy érdemes a számokkal foglalkoznod Ez az egyik legfontosabb dolog: azzal kell foglalkoznunk, amit a legjobban szeretünk.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#978)

ibanezrg565 2011-01-28 13:33 |  #978
Köszi Tamás már értem.Azt szeretném tőled kérni Tamás hogy nekem van egy két saját szerzeményem,szeretnék tőled véleményt kérni hogy egyáltalán érdemes -e velük foglalkozni?Én csak itthon gyakorolgatok ha van időm mert nagyon szeretem csinálni.Esetleg feltegyem őket a Soundcloud-ra vagy hová küldhetem? Természetesen csak ha tudsz rá időt szánni.

JonasTamas 2011-01-28 13:20 |  #977
ibanezrg565 írtaValaki mondja meg légyszi hogy lehet ide youtubról bemásolni hogy egyből meg is lehessen nézni. köszi

A videó alatt az Embed (magyar verziónál a Beágyazás) gombot kell megnyomni, és a megjelenő kódot simán bemásolni ide a szövegbe.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#975)

JonasTamas 2011-01-28 13:17 |  #976
ibanezrg565 írtaNem tudom ismeritek-e Tony MacAlpine-nel egyídőben lett ismert gitáros szerintem nagyon jó,Joe Tafolla.

Igen, Joe Tafolla jó dolgokat játszott ő is a 90-es években.

És amúgy ha egy gitáros neve Jo... Ta... -val kezdődik, akkor már egész ígéretes a dolog
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#973)

ibanezrg565 2011-01-28 13:03 |  #975
Valaki mondja meg légyszi hogy lehet ide youtubról bemásolni hogy egyből meg is lehessen nézni. köszi

ibanezrg565 2011-01-28 12:29 |  #974
Ja bocs itt van hozzá egy videó.http://www.youtube.com/watch?v=WzzrtibLdUE

ibanezrg565 2011-01-28 12:27 |  #973
Nem tudom ismeritek-e Tony MacAlpine-nel egyídőben lett ismert gitáros szerintem nagyon jó,Joe Tafolla.


JonasTamas 2011-01-28 10:08 |  #972
s4tch írtaAzért ha véletlenül lekottáznál egy-egy Govan imprót...

Majd valamelyik nap felpakolok ide egyet.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#967)

JonasTamas 2011-01-28 10:03 |  #971
Igen, Jason Becker a legnagyobb lehetett volna, ha nem jön az ALS és emiatt nem kellett volna abbahagynia a gitározást. Már 20 évesen teljesen saját zenei világa és saját játékmódja volt (persze Marty Friedman-nek is köszönhetően).
Válasz 'optical' hozzászólására (#968)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 23:15 |  #970
azokat= a szólókat
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#969)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 23:13 |  #969
Nekem megvan a Fives kottája, anno vagy 2 éve megvettem a bluejamtracks.com oldalról, de hidd el, senki nem tud vele mit kezdeni..

Guthrie impróit azért sem érdemes nagyon fejtegetni, mert mindig mást játszik, helyette azt érdemes, hogy mik a harmóniamenetek, és azokat kb. hogy építi fel, milyen technikákat, ritmikákat, skálákat használ.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#967)

optical 2011-01-27 23:13 |  #968
Jason Becker: nem is tudom mit írjak róla. az egyik élt legnagyobb gitárhős szerintem, technikailag sok újítással, és jó zenei ötletekkel. tragikus sorsáról szerintem már sokan hallottatok. szeretem az arpeggio futamait, és nagyon feelingesen is tud játszani. a Cacophony gitárosaként lett ismert Marty Friedman mellett, majd David Lee Roth bandájába került, 1 lemezt vettek fel vele. nézzétek meg a THE LEGENDARY GUITAR OF JASON BECKER clinicet amit japánban tartott.
számomra ő "A Gitárhős"

Jeff Loomis látom már írtatok róla, szerintem nagyon jó gitáros, láttam élőben amikor clinic-et tartott múlt évben Budapesten. (amúgy beszélgettem vele kicsit, nagyon kedves, csak jót tudok mondani róla. kár hogy rosszul tudok angolul)
a Nevermore nagyon egyedi, elsőre nem is tetszett, de most az egyik kedvenc zenekarom. Jeff Loomis élőben nagyon jó, és változatos. igen, változatos. hallgassátok meg a szólóalbumát, a Zero Order Phase című albumot. mondok három számot: Jato Unit, Azure Haze, Miles Of Machines. azért mondtam ezeket ki ezeket, mert eléggé különbözőek, ezért emeltem ki a változatosságot és kreativitást. fogós témák, jól megírt számok. miatta szereztem be 7 húros gitárt.

Paul Gilbert sztm nem kell hozzá semmit sem fűznöm. a múltkori Budapesti koncerten leesett az állam. ha létezik technikailag tökéletes játék, akkor szerintem az övé oda tartozik. a koncert után szerettem meg nagyon, mert egyszerűen király. amúgy nem hallgatok rock-ot, inkább metálos vagyok

mivel sok metált hallgatok, ezért leginkább ezek közül vannak kedvenceim. azon gondolkodtam, hogy 3.-nak Jari Mäenpää nevét írom, mert ő is zseniális gitáros/dalszerző. viszont kiábrándító, hogy a 2. Wintersun albumra már 6-7 éve várunk.
első nagy gitárhős hatásom: Alexi Laiho. ezekmellett szeretem még: Jani Liimatainen, Marty Friedman, Chris Broderick, Matias Kupiainen, Elias Viljanen, Dimebag, Malmsteen
A kedvenc együttesem az Arch Enemy, ebből adódóan az Amott testvéreket is nagyon szeretem.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

s4tch 2011-01-27 22:50 |  #967
Azért ha véletlenül lekottáznál egy-egy Govan imprót...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#965)

JonasTamas 2011-01-27 22:43 |  #966
Ezentúl én is rendszeres néző leszek ezen a koncerten:)
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#964)

JonasTamas 2011-01-27 22:40 |  #965
A lehallgatás vx. guitar pro kérdésről: nekem szerencsére nincsen ilyen kísértés, mert a legtöbb dologról, amit meg szeretnék tanulni, nincsen GP tab :) (Pl. Howe vagy Guthrie improvizációk a YouTube-on). Ezért nincs más hátra, le kell szednem, és érzem is a pozitív hatását, hogy nem készen kapja az ember a kottát, hanem saját maga dolgozza fel. Később, a saját improvizációnál egyértelműen kifizetődik a hallás alapján való leszedésre 'áldozott' idő.
Válasz 'petrot' hozzászólására (#952)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 22:39 |  #964
Időről-időre mindig végignézem-ahogy ma is. Nekem ez a rock fusion netovábbja.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#963)

JonasTamas 2011-01-27 22:34 |  #963
Wow, köszi, nem is tudtam, hogy van fenn ilyen koncertvideó! Egy óra tömény zsenialitás
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#958)

tibyee 2011-01-27 19:57 |  #962
Én konkrét nyolcvan ötre gondoltam...
Borzasztó volt az OSZK-s "zeneoktatás" legalábbis vidéken.( Pesten azért más volt a helyzet )
Az elsők között voltam itt a világvégén, aki komolyabb négyes, meg ötös hangzatokat tudtam fogni gitáron, az alterált akkordokról már nem is beszélve.
Örök hála érte Botos tanár úrnak!
Egy dolgot hiányolok ma ami az OSZK-ban többé kevésbé "tananyagként" szerepelt, mégpedig a tradicionális táncritmusok tanítását...
Ma elvétve sem találkozom ilyesmivel...
Pedig egy gitárosnak is illik tudni egy bosanovát, vagy egy pasodoblét, stb.
A modern zenei ritmusvilágban is előfordul ezek valamilyen változata!

Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#959)

tibyee 2011-01-27 19:45 |  #961
Nyolcvanas évek eleje...
Szalagos magnó, meg lehetett felezni a sebességét, és így egy oktávval lejjebb szólt kb!!!fele sebességgel...( azért egy negyed hang eltérés biztos volt )
Valahol a padláson megvan még!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#957)

vEgGg 2011-01-27 18:41 |  #960
Én azért álltam át a tabokról a lehallgatásra, mert szerintem "egyszerűbb" hallásra leszedni dallamokat, mint a tabból hangról hangra memorizálni. Persze ahhoz, hogy ez működjön, már kell valamennyi tapasztalat, hallás, meg nem árt tudni, hogy pl. melyik skálában mozogjon az ember. Ha ezek megvannak, akkor szerintem kevésbé megterhelő a hallás utáni leszedés, mint a tabozás. Persze az ilyen kihallhatatlan gyors futamoknál azért van a taboknak is létjogosultsága...

Gitarosaurus 2011-01-27 18:40 |  #959
na igen, SAJNOS az oszk már 2006 előtt is rossz vicc volt, pedig akkor még volt némi jogi súlya.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#955)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 18:38 |  #958
Brett Garsed és TJ Helmerich koncert minden rock fusion-t szerető ember figyelmébe. A doboknál Virgil Donati.


JonasTamas 2011-01-27 18:06 |  #957
Emlékszem, amikor a magnókazetta állandó, másodpercenkénti visszatekerésével szedtem le Malmsteen Live in Leningrad koncertjének gyors futamait... régi szép idők:)

Jó hogy említed a Winger-t. Reb Beach is nagy kedvenc
Válasz 's4tch' hozzászólására (#956)

s4tch 2011-01-27 17:01 |  #956
Abban jellemzően egységesek a vélemények, hogy a lehallgatás segíti a fejlődést. Szinte minden hiteles tanár elmondja, mennyire hasznos leszedni a kedvenc nótákat.

A gyors, hosszú futamokat régebben rengeteg hallgatással tudtam csak leszedni. Egyszer csináltunk egy Queensryche-estet, kotta híján muszáj volt leszedni a szólókat, vért izzadtam némelyikkel. Mostanában van egy bevált módszerem: Adobe Auditionben manipulálom az eredeti felvételt, ami jellemzően lassítást jelent, és szükség esetén leszedem róla a vokált is. A minap a Winger "Your great escape"-jét szedtem le így, ott mondjuk lassításra nem volt szükség, csak a vokált kellett kiszűrni, a bridge alatt eléggé elbújik a téma.

Persze ha van kotta, az is sokat tud segíteni, főleg, ha az embernek nincs ideje vagy türelme bajlódni a lehallgatással.
Válasz 'petrot' hozzászólására (#952)

tibyee 2011-01-27 16:53 |  #955
Régen szinte minden itthoni kottával gond volt...
Volt szerencsém pár hónapig a Botos Tibihez ( az idősebbhez )járni magánúton, gitárt tanulni katonakoromban. Azzal kezdte, hogy az akkori OSZK kötelező vizsga anyagban szereplő harmóniák java részét lehúzgálta, átjavította, csak lestem...
A híres slágermúzeumokról nem is beszélve.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#954)

Gitarosaurus 2011-01-27 16:44 |  #954
érdekes kérdés ez, mert egy átlagos szóló lehallgatáshoz olyan mennyiségű tudással érdemes nekiállni, ami egy kezdő számára elérhetetlennek tűnhet. ugyanakkor a kottából játékhoz is kell egy előtörténet. tehát szerintem a fokozatosság elve a jó megoldás: egyszerűbb dallamokat, akkordmeneteket viszonylag korán el lehet kezdeni megfejteni, akár kotta birtokában is, aztán kialakul. csak a kotta szerintem nem elég, mert a legtöbb netes kotta "simlis" kicsit ("Tibusz szerint is").
Válasz 'petrot' hozzászólására (#952)

ibanezrg565 2011-01-27 16:30 |  #953
Nem tudom ismeritek -e őket de nem semmi amit csinálnak.http://www.youtube.com/watch?v=v9oae5ClxaQ http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4

petrot 2011-01-27 16:06 |  #952
Ez egy érdekes dolog... A YT-on van fent a magyar koncert utáni Satriani riport, amiben pont erről kérdezik Joe-t. Pontosabban arról, hogy a mai világban, mikor minden a neten van, mennyire hagyatkozik a gitáros a fülére.

A magam részéről én már úgy tanulok, hogy letöltöm a guitar pro-s tabot, ami valószínűleg (a jobbaknál) a gyári kottával megegyező - és abból szépen megtanulom..

Joe viszont azt mondta, hogy szerinte továbbra is hallgatással tanulják a fiatalok a szólókat, mert pl. az ő fia is azzal kezdi, hogy a YT-on rákeres a számra és lehallgatja..

Szerintem ez hülyeség.. Vagy csak én vagyok olyan lusta, hogy kottából tanulok? Persze én is a lassított zenével együtt gyakorlok, de a bonyolult tekeréseket nem kezdem lehallgatni, hanem a kotta alapján bogarászom ki (együtt a zenével)..

A nosztalgia pedig részemről is él... Emlékszem anno Szekeres Tamás Guitar Hits c. albumáról hallgattam le a Cliffs of Dover refrénjét, többre nem is futotta :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#949)

JonasTamas 2011-01-27 15:47 |  #951
Lovrek Krisztian írtaJT Helmerich, nem?

Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#941)

JonasTamas 2011-01-27 15:46 |  #950
tibyee írta A magyar származású Joe Tatriani???

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#940)

JonasTamas 2011-01-27 15:45 |  #949
" De jó lenne most gimnazistának lenni, ez a kurva internet határtalan sok lehetőséget biztosít. Anno az el nem ivott zsebpénzemből tudtam megvenni 1-1 Satriani-kottát, mikor a gimnáziumból kivittek minket Párizsba, most meg minden itt van az ember orra előtt, csak a megfelelő keresőszót kell használni. Csak meló mellett kinek van ideje gyakorolni... "


Nagyon a szívemből szóltál. Teljes forradalom zajlik épp a gitározásban, és aki most kezdi el 12 évesen, van tehetsége és komolyan is veszi, az 3 év olyan szintre juthat, amivel a 80-as években azonnal világsztár lett volna.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#947)

JonasTamas 2011-01-27 15:43 |  #948
Bill Laswell-ről még nem hallottam, úgyhogy köszi az ajánlást.

És tényleg jó!
Válasz 'Lee_Kajko' hozzászólására (#944)

s4tch 2011-01-27 15:35 |  #947
"mindegyik valamire való gitárostól lehet tanulni, ellesni dolgokat, mégha nem is a mi stílusunk.:)"

Így van. Ezért is volt jópofa nézegetni a BirtaMiki-gitárversenyes videókat, meg olvasni ezt a topikot. Új impulzus = jó impulzus.

De jó lenne most gimnazistának lenni, ez a kurva internet határtalan sok lehetőséget biztosít. Anno az el nem ivott zsebpénzemből tudtam megvenni 1-1 Satriani-kottát, mikor a gimnáziumból kivittek minket Párizsba, most meg minden itt van az ember orra előtt, csak a megfelelő keresőszót kell használni. Csak meló mellett kinek van ideje gyakorolni...
Válasz 'Harry' hozzászólására (#934)

tibyee 2011-01-27 15:13 |  #946
Valószínűleg semmi köze a témához!? De ha mégis, akkor az csak a véletlen műve!


petrot 2011-01-27 15:05 |  #945
1. Satriani (mily' meglepő ) - Különösen a dallamvilága miatt. Nem szeretem az agyatlan tekerést, nálam a dallam fontosabb.

2. Andy Timmons - Az "egyszerűsége" miatt: sokszor sima trió felállásban adja azt a komplett zenei élményt, amit mások csak 2 gitárossal tudnak adni..

3. Eric Johnson - A harmóniák miatt.

És a többiek, sorrend nélkül: Kotzen, Vai, Petrucci, Paul Gilbert, Steve Morse, Jeff Beck, stb..

Lee_Kajko 2011-01-27 14:38 |  #944
1.Buckethead Egyszerűen imádom."Az egyik legkarakteresebb újító gitáros, egyéni gondolkodásmódot tükröző dallamvilágát, fénysebességű riffjeit, 8 újjas szólóit és arpeggióit elmondása szerint a hullámvasút és egyéb vidámparki játékok, valamint szörnyeteges filmek inspirálják."



2. Bill Laswell. Nála nem éppen a technika a lényeg. A zenéje az ami engem megfogott. Nagyon egyedi stílusa van, én valahova a jazz és a hiphop közé tudnám tenni. Az alábbi videóban ha jól tudom improvizálnak. Zseniális.



3. Paul Gilbert Őt gondolom senkinek se kell bemutatnom. :D
Az egyik kedvenc számom tőle(feat. Jimi Kidd):

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 14:38 |  #943
Kizártnak tartom, hogy végigrágjam magam az életművén, amikor azoknak sem tudom, akiket az első lefogott hangjuktól kedvelek, mert annyi idő a világon nincs!
Elég sok Nevermore "dal"ba belefutottam már, most ezt a videót is végignéztem, de a véleményem nem változott..
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#942)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 14:21 |  #942
az első felét még meg tudnám érteni, mármint azt h nem hallottál senkit akinek kedvenc.

Viszont azt mondani a játékára h 12egytucat feeling, az egy picit meredek, mert pont azért szeretjük őt, már aki szereti, mert annyira egyedi, h elképesztő. Ott a szólóalbuma, ottvan a nevermore diszkó. Végigrágod magad rajta, és ha azt mondod h egykaptafa bárkivel, akk' azt mondom h azon a véleményen nem lehet változtatni .
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#886)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 14:19 |  #941
JT Helmerich, nem?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#938)

tibyee 2011-01-27 14:18 |  #940

A magyar származású Joe Tatriani???
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#938)

JonasTamas 2011-01-27 14:16 |  #939
Harry írta Bizony. Egyébként fel-fel állít az ember "IKON" listát magának az ember, de szerintem mindegyik valamire való gitárostól lehet tanulni, ellesni dolgokat, mégha nem is a mi stílusunk.:)

Így ahogy mondod. Ez volt az egyik fő oka a mai körkérdésnek.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#934)

JonasTamas 2011-01-27 14:15 |  #938
tibyee írtaKöszönöm! Kezd tisztulni a dolog, de azért "beleásom" magamat, mert érdekel a dolog! Sorrend nélkül az én kedvenceim: Mr.335 Larry Carlton Robben Ford Scott Henderson +JT

Nagyon szívesen. Ha lesz még kérdésed, jöhet nyugodtan.

A tiéd sem akármilyen névsor! A legalsó sorban az kicsoda is, nem látom pontosan...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#929)

JonasTamas 2011-01-27 14:13 |  #937
JonasTamas írtaA Howe-Kotzen lemezek is nagyon ott vannak, az biztos.

Mármint a két közös lemezük.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#936)

JonasTamas 2011-01-27 14:13 |  #936
A Howe-Kotzen lemezek is nagyon ott vannak, az biztos.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#928)

JonasTamas 2011-01-27 14:11 |  #935
Megérdemelnék a világhírt, az biztos.
Nekem a "V" lemezük a nagy kedvencem. A Rediscovery laza 13 percben maga a tökély.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#927)

Harry 2011-01-27 14:10 |  #934
Bizony.

Egyébként fel-fel állít az ember "IKON" listát magának az ember, de szerintem mindegyik valamire való gitárostól lehet tanulni, ellesni dolgokat, mégha nem is a mi stílusunk.:)
Válasz 's4tch' hozzászólására (#933)

s4tch 2011-01-27 14:08 |  #933
Ismerem ezt is, és így valóban jobb - mondjuk csak annyit mondtam, hogy ez a legjobb szerzemény Martone lemezein. Martone játéka ettől még unikum.

...és ha már akusztikus, csodálkozom, hogy Tommy Emmanuelt nem említette senki. Magamon is csodálkozom, csípem az öreget. Kicsit geil, de zseniális előadó, és az őrületesen nehéz gitármunkát olyan könnyűnek láttatja, hogy a felületes szemlélő el is hiszi, hogy utána tudná csinálni...
Válasz 'Harry' hozzászólására (#922)

Harry 2011-01-27 14:02 |  #932
Ja.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#925)

JonasTamas 2011-01-27 14:01 |  #931
Loomis nagyon rendben van! Az új Nevermore-albumról lekottáztam pár riffet, ott van a szeren. És nagyon pontosan, tisztán játszik a leggyorsabb sebesség mellett is. A szűkítettekről meg elmesélte a Wigwamban, hogy Django Reinhardt-tól tanulta ezt a kromatikus megközelítést. (Tipikusan rokon stílusú zenék, nem? )
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#884)

tibyee 2011-01-27 14:00 |  #929
Köszönöm!
Kezd tisztulni a dolog, de azért "beleásom" magamat, mert érdekel a dolog!
Sorrend nélkül az én kedvenceim:
Mr.335 Larry Carlton
Robben Ford
Scott Henderson
+JT

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#923)

Harry 2011-01-27 13:59 |  #928
1. Richie Kozten: hogy miért tetszik? mert az egész ember ZENE. Stílusos, technikás, tele érzéssel, állat énekes, egyéniség stb.

2. Richie Kotzen: mert jó:D

3. Richie Kotzen: 62 lemezen játszik, ennek majd a fele a saját projektjei.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 13:57 |  #927
Pontosan!

Nálam az Odyssey lemez az etalon, ott embertelen dalok vannak, olyan hangnemváltásokkal és progresszivitással, hogy csak pislog az ember..kár, hogy nem olyan jó a PR-juk, mint a DT-nek, megérdemelnék azt a szintet..
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#924)

JonasTamas 2011-01-27 13:56 |  #926
Gary Moore-t lájkolom ezerrel! Ő is zseniálisan érzi a dallam vs. technika helyes arányait. A "Blues for Narada" második szólóját pedig szinte lehetetlen olyan szépen lejátszani mint ahogy ő tette.
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#891)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 13:55 |  #925
Nem semmi a fickó..ránézésre egy zöldségesnek nézném a piacról..oszt milyet gitározik mán..?

Egyik comment a videó alatt:

"Just bought this sheezy! Lead reminds me a lot of Carlos Santanna. Very beautiful!"

Válasz rá:

"sorry dude he's a BILLION TIMES BETTER than Mr. Santana!"
Válasz 'Harry' hozzászólására (#922)

JonasTamas 2011-01-27 13:53 |  #924
Lovrek Krisztian írtaHa konkrétan a metálgitározásról van szó, akkor sztem két olyan világhírű fickó van, akik mind riffelésben, mind szólókban kiemelkedőek, az egyik Dimebag, a másik meg Michael Romeo ( Symphony X ).

Romeo-nak ott a helye minden szempontból. Egyedi riffek, egyedi szólók, tökéletes technika (a tapping-arpeggio minden segédeszköz (hajpánt) nélkül nála talán a legtisztább), zseniális hangszerelő (szimfonikus zenekart is, lásd Odyssey), és brutál jó számokat ír (prog, neoklasszikus, és 'sima' modern metál stílusokban egyaránt).
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#907)

JonasTamas 2011-01-27 13:49 |  #923
Köszi a GT-s anyagokat!

A Pitch Axis használatáról a #842-ben olvashatod a leggyakoribb megközelítéseket.

És hogy konkrétan milyen zenei környezetben használható: ha például a kíséret sok mindent megenged (mondjuk csak egy kvintfogás van), akkor a pitch axis az egyik módszer a szóló változatossá tételére. Vagy akár a billentyűszólam is nagyon jól felturbózható ezáltal, például egy sima H basszusgitár-alapra játszhat a billentyű 4 ütemenként H7b9-et, H7-et, Hmaj9-et, Hmaj7#11-et. Ekkor a szóló hangneme így váltakozik: H-spanyol fríg, H-mixolíd, H-dúr, H-líd.

De számíráshoz is jól használható, erre a #231-ben tettem fel példát (TAB + leírás)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#915)

Harry 2011-01-27 13:48 |  #922
Én ezt a verziót ismertem. Maradok is ennél:)
Válasz 's4tch' hozzászólására (#883)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2025 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, 3-as bejárat, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 18:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu