HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***GIBSON***

2025. március 19

PEAVEY

2025. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2025. március 01

***YAMAHA billentyűsök

2025. február 25

Vizelde

2025. február 13

Csöves Gitárerősítő

2025. február 11

***JACKSON***

2025. február 09

Valami készül...

2025. február 02

Jónás Tamás (instrume

2025. január 18

BÚÉK 2023 Karácsony

2025. január 01

Pantera

2024. december 20

Powerstate Erősítő

2024. december 18

Akusztikus gitárok

2024. december 09

_teszt

2024. november 21

In Memoriam...

2024. november 02

JÁTÉKTECHNIKA

2024. szeptember 22

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2024. szeptember 12

ZENEELMÉLET

2024. szeptember 05

Offtopic

2024. augusztus 10

Gitáreffektek

2024. augusztus 08

KRAMER KLUB

2024. június 01

Zenekar alapítás

2024. május 31

Zenészeket, zenekart ke

2024. május 31

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

LINE6 - VARIAX

2024. március 16




HANGMESTER.HU AKCIÓ
EDDA 12 BAKELIT LEMEZ - SZÉLVIHAR VINYL
EDDA Művek Bakelit Lemez

EDDA 12 BAKELIT LEMEZ - SZÉLVIHAR VINYL


Akciós ár:
7 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KONCERTJEGY: KISS BARNA - ELŐSZILVESZTER
2024. DECEMBER 30.

KONCERTJEGY: KISS BARNA - ELŐSZILVESZTER


Akciós ár:
2 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KONCERTJEGY: NEMADOMFEL NAGYKONCERT l 2024.12.30.
2024. DECEMBER 30.

KONCERTJEGY: NEMADOMFEL NAGYKONCERT l 2024.12.30.


Akciós ár:
2 000 Ft



hangszermagazin.hu

VAKON BENNED - 3 LÁTÁSSÉRÜLT 1 BÖRTÖNCELLÁBAN (Szakmai beszámoló)
2025. január 27.





hangszermagazin.hu

SZÍNHÁZ: FÉNY A ZÁRTOSZTÁLYON (Szakmai beszámoló)
2024. december 30.







Legfrissebb használt hangszerek:
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Archer2011-01-06 13:38 |  #421
Ez a leghasznosabb topik .

é.szabi 2011-01-06 13:36 |  #420
tök jók a példáid,jól is szólnak ! grat
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#416)

Beetlejuice 2011-01-06 13:25 |  #419
Én meg rózsasziiint:)...lányomé:)...így próbán is velem van, vagy ha gyakorolok:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#416)

Beetlejuice 2011-01-06 13:23 |  #418
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#415)

JonasTamas2011-01-06 13:19 |  #417
Gary Moore mester akkor ott lehet a kedvencek között, igaz?
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#402)

JonasTamas2011-01-06 13:17 |  #416
Én is hasonló módon szerzem be ezeket, de ezek a hajgumik valahogy nem passzolnak jól a gitárnyak átmérőjéhez, nem elég szorosak. Viszont legalább szép zöldeket válaszottam, jól megy a színük a bordó gitárhoz.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#409)

JonasTamas2011-01-06 13:13 |  #415
Ez a kérdés pont jó irányba visz minket, az én tervem szerint is lassan már ezek jönnének majd az eddigi sok elmélet után.

Szóval: figurák, motívumok, phrasing, ritmikai elemek. Majd én is pakolok fel ilyeneket, és várjuk a saját kedvenc dallamötleteket a többiektől is.

Azért soroltam ide a ritmikai elemeket is, mert az a tapasztalatom, hogy az átgondolt ritmusokra sokan nem fordítanak kellő figyelmet.

Ezért is tettem fel az egyik olyan szólómat (+ a backing tracket, lásd #85), ami direkt ilyen célból készült, ahol a zenei alap is igen egyszerű, és technikailag is szándékosan könnyű dolgokat játszottam*, hogy megmutassam: a ritmusok ismétlésének módszere is nagyon jól elvisz a hátán egy teljes szólót.


*kivéve a szóló legvégét
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#407)

JonasTamas2011-01-06 12:56 |  #414
Köszi!
A zeneelmélet után hamarosan indulnak a topikban a technikai gyakorlatok és az improvizációs témák is.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#406)

2011-01-06 12:16 |  #413
Jók ennek a faszinak a cuccai.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#410)

Beetlejuice 2011-01-06 12:10 |  #412
fasza...én ezeket most agyban jól szétszedtem, meg az előtő Tomi alapját is:)...milyen akkordok, milyen hangok, milyen móduszok:)...fazsa...gitár nincs nálam így elméleti síkon fejlődtem egyet:)

é.szabi: zsír ez a vid.
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#402)

é.szabi 2011-01-06 11:48 |  #411
úgy csinálta meg hogy nyomon lehet követni mikor mit játszik melyik harmóniára és azt hogyan teszi fel a gitárra
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#410)

é.szabi 2011-01-06 11:47 |  #410
szerintem ez egy tök jó példa:

é.szabi 2011-01-06 11:46 |  #409
én csak sima hajgumit használok amit itthon találok a fürdőszobai fiókban.
általában a feleségemé vagy a kislányomé
fogalmam sincs hogy hol veszik milyen fajta stb.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#397)

Concrete2011-01-06 11:17 |  #408
huhh... elsőre biz'isten néhány táncoslábú, csábos hölgyet véltem felfedezni a képen...
kábé a negyedik rátekintés alkalmával esett le, hogy csak mikrofonok

egyébként jó kérdés, kár, hogy ezt még sosem figyeltem, viszont ha felkapok egy gitárt és minden zenei alap nélkül elkezdek játszani rajta, akkor tutifix, hogy H moll, D moll, vagy G harmonikus moll lesz a kiindulási alapom, őket sosem tudom megunni.

plusz: Hm7 akkord, csak így önmagában, minél tovább kitartva; ülök a széken és néha, mint egy retardált, ezt az egyetlen akkordot pengetem, változó ritmikával, aztán idővel felépül belőle valami... vagy nem
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Beetlejuice 2011-01-06 10:51 |  #407
Ha már itt tartunk...és ami az én gyengém és utálom is magamban...a FIGURÁK!
ki milyen figurákat szeret és használ(ami nem titok és megosztja esetleg:)))?---tudom nincs jogom kérdezni...Tomi feltennéd eme kérdésem?:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Beetlejuice 2011-01-06 10:46 |  #406
tetszik ez az oldal....végre...a zeneelmélet topik 2.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#398)

matyesz 2011-01-06 10:39 |  #405
mindezen akkordok mellett, egy-két hónapja kb csak Alapi-stílusú zenéket hallgatok és gyakorlok:D

matyesz 2011-01-06 10:37 |  #404
bajban vagyok:) mert én általában úgy vagyok, hogy meghallok egy akkordot, vagy meglátom a gitáros kezét és akkor megtanulom, beleszerkesztem a játékomba. Valahogy sosem tisztázódott le bennem, hogyan bírom megállapítani egy akkord nevezékét. a gitáron. zongorán, vagy kottapéldánál megértem - egyenlőre bizonyos fokig - de a gitáron nem tudom h ez hogy működik.
szóval akkor jöjjön az akkordmenet, sajátos felírással:D

http://kepfeltoltes.hu/view/110106/tabla_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Pro2011-01-06 10:16 |  #403
nekem az ACDC Ain't No Fun (Waiting Round To Be A Millionaire)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Harry 2011-01-06 09:55 |  #402
Ez jó és könnyű:

Am7, Dm7, Am7, Fmaj9, E7#9 Am7
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#400)

Harry 2011-01-06 09:53 |  #401
Nagyon jó, ötletes!
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#398)

JonasTamas2011-01-06 09:48 |  #400




Új körkérdésünk: Melyik a kedvenc akkordmeneted?

Ez lehet bármi, pl. amire a legtöbbet improvizáltál, vagy ami a legjobb saját számban szerepelt, vagy ami a legnagyobb kihívást jelenti, vagy amiben a legelborultabb akkordok vannak és mégis jól szól, stb.

Amire én például mostanában nagyon szeretek improvizálni, az a Bird's Eye View akkordmenete (Greg Howe, http://www.youtube.com/watch?v=PQ6ZjXr21hI) Ez az akkordmenet így néz ki: Cm7-Am7-Abmaj7-G7#5

JonasTamas2011-01-06 09:42 |  #399

" kitalálásával "
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#398)

JonasTamas2011-01-06 09:37 |  #398




Nagyon jól beindultunk, köszönöm mindenkinek az eddigi közreműködést & a jó hangulatot!

Összeszedtem pár dolgot az eddigiekből, hogy aki most néz ide, az is megtalálja, hogy mi mindenről volt eddig szó:


#217: tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény

#231: a "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)

#109 két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"

#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról

#361 tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről

#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról

#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni

#88 részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap (várjuk a felvett szólókat)

#145 Concrete már csinált is két nagyon jó szólót a fenti alapra

#147-155 a domináns líd hangnem kivesézése (folyt.köv.)

#241 a ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről

#329 az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásávak (már megvan a két győztes)


JonasTamas2011-01-06 09:25 |  #397
Jó kis harmóniák!

Szabi, egy kérdés: azt a fehér húrtompítódat hol lehet beszerezni? Amiket én használok azok kicsit lazábbak a kelleténél.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#377)

JonasTamas2011-01-06 09:23 |  #396
Köszi, örülök hogy tetszett!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#392)

Beetlejuice 2011-01-06 09:01 |  #395
basszuuuuuus....hogy ezt este nem láttam:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#329)

Beetlejuice 2011-01-06 08:56 |  #394
Az jó...én is...erre Dcsaba mutatott egy olyat, amit így pikkpakk megértettem!!!
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#364)

MrBugi2011-01-06 08:44 |  #393
Köszi a megvilágosodást! És elnézést mindenkitől, aki off-nak tartotta a kérdést.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#274)

tibyee2011-01-06 08:31 |  #392
Ezt így leírva, megfogalmazva, megmagyarázva, hanganyaggal alátámasztva, MAGYARUL!!!, még soha nem láttam!
Nagyon nagy dolog ez, és ilyen információkhoz hozzájutva, sok jó zenész fog "felcseperedni".
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#231)

tibyee2011-01-06 07:37 |  #391
Én Magyarra lefordítva,a "modern hármas" dologra gondoltam, ami szintén az öreg Carlton nevéhez fűződik ebben a műfajban.
A legegyszerűbb változata ennek az amikor egy skálát nem skálaként használ, hanem a skála hangjaira épülő dúr hármasokat használja fel a dallamjáték során.
pl: C dúrban három darab dúr hármast találunk: C dúr, F dúr, G dúr. Ha ezeket játsszuk például, Dm7, Am7, Cmaj7, G7 akkordokra, arpeggio szerűen, akkor kapunk hasonló hangzásvilágú dallamot, mint a lenti videóban ( szerintem ) A fél-egészben is van három darab szimmetrikusan elhelyezkedő dúr hármas hangzatunk, amik így megfelelő, ( és ezen van a hangsúly ) zenei környezetben hasonlóan viselkednek. Persze lehet hogy ebben a videóban nem ez történik, ( nekem ehhez le kellene ülnöm és megpróbálni leszedni a "nótát" ) de valami hasonló koncepció alapján van felépítve. ( szerintem )
Üdv: Tibi
Válasz 'krisztian.sziklai13@gmail.com' hozzászólására (#390)

mïnotaur2011-01-06 05:31 |  #390
Dehogy fél-egész, szerintem zeneelméletileg nem nagy itt a megfejtés. Csak a basszusgitárt figyelitek az alapon, azt hiszem ott a probléma. Az első részben a basszusgitár ugyanolyan alaphangú groove-ot játszik, de a billentyűnek köszönhetően ettől függetlenül van harmóniamenet (én sem hallom fülhallgató nélkül, de szerintem ilyen pofonegyszerű I-IV vagy I-VI-II-V színvonalú dolog lehet), a gitáros srác egyszerűen a változó harmóniákra játszható skálákból játszik. A basszus meg így peres akkordot képez. Itt kivételesen nem szabad csak azt figyelni, mert esetleg nem az akkord alaphangját játssza.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#385)

tibyee2011-01-06 00:49 |  #389
Nagyon komoly egyébként! Meghallgattam még egyszer, és az alapot sem egyszerű megfejteni, nem hogy a témát...
Azért van itt olyan ember aki kapásból megfejti!
Most pedig: megyek aludni.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#388)

é.szabi 2011-01-06 00:44 |  #388
tudom ,nincs gáz :D de ezekből tanul az ember valamit
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#387)

tibyee2011-01-06 00:35 |  #387
Azért nem túl egyszerű feladatot adtál.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#386)

é.szabi 2011-01-06 00:32 |  #386
nem baj, majd megfejti valaki..
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#385)

tibyee2011-01-06 00:28 |  #385
Szerintem ez is fél-egész, de nem vagyok benne biztos, le kéne szedni, vagy legalábbis hangszer kellene, hogy kitotózzam.
Így csak meghallgatva, nem tudom. ( nekem nincs abszolút hallásom, meg már rendes se nagyon... )
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#383)

é.szabi 2011-01-06 00:26 |  #384
amúgy elég (narkósnak néz ki):D
de nem baj..
nagyon jó ez a sound nekem ez bejön!
nagyon jól tolja..
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#382)

é.szabi 2011-01-06 00:22 |  #383
de milyen hangnem milyen logika szerint építkezik?
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#382)

tibyee2011-01-06 00:20 |  #382
Hármashangzatok. Konkrét nem tudom, nem merem elővenni a gitárt...
Nagy király bácsi!!!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#377)

é.szabi 2011-01-06 00:13 |  #381
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#380)

tibyee2011-01-06 00:12 |  #380
Mondom LEÖL:
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#379)

tibyee2011-01-06 00:11 |  #379
Hoznom kell valami fejhallgatót, mert a család elől...
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#377)

tibyee2011-01-06 00:09 |  #378
Én olvastam róla, de úgy is nagy volt a boldogság!
Hirtelen bezárt ajtók nyíltak meg...
Nagyon fontos még ezeken a dúros modálisokon, túl lenni, hogy a mollosokba is bele kóstolhasson az ember!
Szinte másik dimenzioóÓ!!!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#375)

é.szabi 2011-01-06 00:06 |  #377
nah akkor ezt fejtsük meg:

mi tőrténik itt az első részben?

tibyee2011-01-06 00:03 |  #376
Ön nyert!
De igazából a dúr hármasokat kell ( lehet ) használni, főleg alterált akkordokra.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#374)

é.szabi 2011-01-06 00:01 |  #375
amúgy felfedezni valamit nagy öröm nekem pl. ezek a pentatonra bontások voltak amire magamtól jöttem rá
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#373)

é.szabi 2011-01-05 23:59 |  #374
sok megfejtés van pl. lehet akkorodként nyomatni dúr , moll,szűkített agitáron sok szimetrikus elhelyezéssel felrakható
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#373)

tibyee2011-01-05 23:50 |  #373
Nekem ebben is Larry Carlton a KIRÁLY!!!
Már egy másik topikban beszéltem arról, hogy nekem a legnagyobb felfedezés a fél-egész skálát illetően volt.
Érdekes dolgot lehet találni benne aki keres.
Mivel ott van szimmetria, ezért a megfejtés nem is olyan bonyolult, de teljesen magamtól jöttem rá, és ez olyan jó!
Annyit elárulok hogy az alaphangot nem kell használni, az összes többit pedig igen, és nem skáláról van szó!!!

Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#372)

é.szabi 2011-01-05 23:43 |  #372
ha pl. f re nyomsz egy E lá pentatont akkor az olyan Lid es cucc
pl.Steve Vai és a régi Shakti lemezeken és még nagyon sok zenében használják a pentaton megfejtéseket..királyság
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#370)

tibyee2011-01-05 23:40 |  #371
Nekem valami jazz iskolából van meg.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#369)

tibyee2011-01-05 23:39 |  #370
Én vágom, meg használom is és nem is olyan bonyolult a dolog.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#367)

é.szabi 2011-01-05 23:38 |  #369
ez meg a Mick Goodrick féle skála felírás, én ott láttam ezt így..
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#361)

tibyee2011-01-05 23:37 |  #368
Pontosan!
Csak én így nem tudtam megcsinálni...
Béna vagyok na!
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#366)

é.szabi 2011-01-05 23:36 |  #367
a dór középről szimetrikus
vannak akik így tanítanak szolmizációt mert középről azonosak a hangtávolságok.
és azt vágjátok hogy minden modális 3 pentatonból áll és a skálán kívüli hangok is egy pentatont adnak ki?
jó ám az a téma is..
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#364)

Harkh 2011-01-05 23:30 |  #366
így akartam:


Válasz 'debpityu' hozzászólására (#364)

Harkh 2011-01-05 23:27 |  #365
na, ez nem sikerült, mégsem tolta el...


Válasz 'debpityu' hozzászólására (#364)

Harkh 2011-01-05 23:27 |  #364
én vizuális típus vagyok, nekem könnyebb úgy megérteni, ha látom. talán hátha segít valaki másnak is, ezt a sok félhang-egészhang dolgot inkább lerajzoltam. a lényeg ugyanaz

direkt eltolva, így látszik, hogy ugyanazok a hangközök, csak máshonnan indul. (░ = egész hangköz, █ = fél hangköz)

░ ░ █ ░ ░ ░ █ (ión)

░ █ ░ ░ ░ █ ░ (dór)

█ ░ ░ ░ █ ░ ░ (fríg)

░ ░ ░ █ ░ ░ █ (líd)

░ ░ █ ░ ░ █ ░ (mixolíd)

░ █ ░ ░ █ ░ ░ (aeol)

█ ░ ░ █ ░ ░ ░ (lokriszi)

ez végülis ugyanaz, mint amit leírtál, csak "más nyelven".
egész véletlenül pont úgy néz ki, mint a zongora billentyűi, heuréka :)
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#361)

tibyee2011-01-05 23:26 |  #363
#217
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#361)

marone2011-01-05 23:24 |  #362
Kösz a segítséget.
Jó ez a hangulat-megközelítős-dolog. Így már sokkal jobban megmarad az emberben.
Kipróbáltam a mixolyd dolgot amit javasoltál.
Nekem nem ment. Valahogy nem tudtam a Himalája fennsíkjainak a drogos jakokkal, hangulatát elővarázsolni.

2 dologra jöttem rá, miért nem.

a-nem tudok igazán úgy pengetni, ahogy kellene
b-az effekt amit használtál, sokkal többet nyom a latba, mint a mixolyd maga
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#109)

tibyee2011-01-05 23:10 |  #361
Sziasztok!
Most értem haza, és ennyi kérdésre reggelig írhatnám a válaszokat...
Hála a hozzáértőknek, ezt már megtették helyettem.
Az a gond ezekkel a modális skála, és akkord kapcsolatokkal, hogy nem csak egy megoldás létezik!
Illetve ha a dúr skálát vesszük alapul akkor igen, de van még két remek moll skálánk is , a természetes mollon kívül, amire ugyanugy akkordok és modális skálák épülnek...
De visszatérve a dúrhoz.
Valaki azt írta, hogy ha a G dúr hangjait, játssza bármelyik hangról elkezdve, akkor az mégis csak G dúr nem?
NEM!!!
A hét modális skála mind más, és más...
Valahol jóval lejjebb már írtam hogy egy oktáv 12 hangból áll, és ebből kell kiindulni!
A mi skálánk, adott esetben a G dúr, ebből a 12 hangból, csak hét+1 hangot használunk fel ( a +1 a G-nek az oktávja. )
Szerkezetileg kell megvizsgálni minden modális skálát, és akkor talán könnyebb megérteni a lényeget.
A 12 hang ( kromatikus ) azaz egyforma távolságra van mindegyik az őt megelőzőtől.
Egy sima dúr skálában is, mint minden más skálában hangközök vannak szigorú szabályok szerint.
Nézzük az elsőt, magát a dúrt, aztán a többi modális skálát úgy hogy a hangokat számokkal helyettesítjük...
Ehhez tudnunk kell hogy melyik szám melyik hangot jelenti...
Itt a megoldás: /1: alaphang./ b2: az alaphangot követő hang, attól kis szekund távolságra. / 2: az alaphangtól nagy szekund távolságra, vagyis van köztük egy fél hang. / b3: az alaphangtól kis terc távolságra, van köztük két fél hang. / 3: az alaphangtól nagy terc távolságra van köztük három fél hang. / 4: az alaphangtól tiszta kvart távolságra, van köztük négy fél hang. / b5: az alaphangtól szűkített kvint távolságra, van köztük öt fél hang. / 5: az alaphangtól tiszta kvint távolságra, van köztük hat fél hang. / b6: az alaphangtól, bővített kvint távolságra, van köztük hét fél hang. / 6: az alaphangtól szext távolságra, van köztük nyolc fél hang. / b7: az alaphangtól kis szeptim távolságra, van köztük kilenc fél hang. / 7: az alaphangtól nagy szeptim távolságra, van köztük tíz fél hang. / A hiányzó kettő az alaphang, és az oktávja.
Így van nekünk most 12 hangunk egy oktávon belül, amit számokkal behelyettesítettünk, és kezdődhet a képlet! Maga a hang, vagy hangnem most nem számít, a hangközökön, távolságokon van a hangsúly!
IONIAN: 1-2-3-4-5-6-7. DORIAN: 1-2-b3-4-5-6-b7. PHRYGIAN: 1-b2-b3-4-5-b6-b7. LYDIAN: 1-2-3-b5-5-6-7. MIXOLYDIAN: 1-2-3-4-5-6-b7. AEOLIAN: 1-2-b3-4-5-b6-b7. LOCRIAN: 1-b2-b3-4-b5-b6-b7.
Ha ezeket szépen, egy papírra leírjuk egymás alá, ( mint ahogy itt sajnos nem lehet... ) akkor látni fogjuk, hogy hét teljesen más szerkezetű skálát kaptunk, és nincs két egyforma közöttük!
Ha most az egyes számot G hangnak tekintjük, akkor valóban csak, és kizárólag a G dúr skála hangjait használjuk, mégis hét teljesen eltérő hangtávolságokkal rendelkező modális skálát kaptunk.
Tegnap be lett linkelve egy elég jó hanganyag!
Érdemes meghallgatni a szólókat, és mindegyik módozathoz van backing track is. Akit érdekel a téma az mentse le magának. ( valahol az első oldalon van )





matyesz 2011-01-05 23:01 |  #360
ide is megjött. köszi:)

2011-01-05 22:55 |  #359
Köszi, megérkezett. Ma már nem, de majd a napokban tolok rá valamit:)

JonasTamas2011-01-05 22:54 |  #358
Jó lesz mindkét backing:) Közben küldtem is a mailt, benne a letöltési infóval.

Várjuk majd a felvételt!
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#356)

JonasTamas2011-01-05 22:51 |  #357
Nincs mit:) Jókor voltál jó helyen, és ami a fő: jót válaszoltál

Válasz 'zarek' hozzászólására (#353)

2011-01-05 22:48 |  #356
Hú, én még sosem nyertem semmit:). Ha inspiráló lesz a backing, akkor lehet, hogy tolok rá valami felvételt a napokban...:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#350)

matyesz 2011-01-05 22:47 |  #355
vEgGg többet hallgatózott:)

csabela2011-01-05 22:47 |  #354
nézd má' a 3. belógott a buliba...
Válasz 'kottamuvek' hozzászólására (#352)

matyesz 2011-01-05 22:46 |  #353
:D
nagyon köszönöm, bár nem ezért szóltam bele a megfejtésbe de tényleg köszönöm!
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#350)

csabela2011-01-05 22:45 |  #352
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#350)

JonasTamas2011-01-05 22:44 |  #351
Ja, a kép:


JonasTamas2011-01-05 22:43 |  #350
Na, mivel ez az első topikversenyünk volt, ezért két nyertest hirdetek.

A győztesek:


vEgGg

és

matyesz


http://ts1.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=421478138316&id=e4da398ec2c1795d2c67c00dc987d9f2&index=ch1

Mindjárt küldöm mailben a nyereményt, a Sharp Guitars Bonus Pack-et. Tartalma: 1 szám, 2 backing track, csomó kotta.

matyesz 2011-01-05 22:42 |  #349
na és mit kaptál ajándékba pontosan???:)

matyesz 2011-01-05 22:39 |  #348
sorry! igaz
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#346)

2011-01-05 22:39 |  #347
Mindig tanul az ember valami újat...:D
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#343)

JonasTamas2011-01-05 22:38 |  #346
Csak hat kereszt, mivel a mixolíd mindig egy kereszttel kevesebb, mint ugyanaz a dúr. (C#-dúr 7 kereszt, C#-mixolíd 6 kereszt.) Mégpedig azért, mert a mixolíd a dúr hasonmása, csak a 7. foka le van szállítva, és ezért eltűnik egy kereszt.
Válasz 'zarek' hozzászólására (#340)

Blaze2011-01-05 22:38 |  #345
Azért, mert a C#-re az F az egy szűkített kvart, mivel a C-től számítva az F a negyedik hang. Így mindenképp E-ről kell származtatni a hangot.
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#338)

matyesz 2011-01-05 22:37 |  #344
a hiszisz sem jobb, de a bebé sem:D feszeszről meg már ne is beszéljünk:P

JonasTamas2011-01-05 22:37 |  #343
Igen, eisz. Ennél durvább dolog már csak a Hisz (pedig ilyen is van).
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#341)

matyesz 2011-01-05 22:36 |  #342
íígy van:) eisz

2011-01-05 22:35 |  #341
Ja, erre tippeltem is, de ezt még sosem hallottam kimondva. Egyáltalán hogy mondod ki magyarul? Eisz?
Válasz 'zarek' hozzászólására (#340)

matyesz 2011-01-05 22:33 |  #340
E#, mert 7 keresztünk van.

matyesz 2011-01-05 22:32 |  #339
az az enharmónia..az az enharmónia :)
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#333)

2011-01-05 22:31 |  #338
Őszintén szólva nem tudom, miért nem jó az F, máshogy nem tudom hívni, max E#, vagy F#b
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#335)

matyesz 2011-01-05 22:31 |  #337
http://www.youtube.com/watch?v=b7rfDRWocv0
talált,süllyedt:)

matyesz 2011-01-05 22:26 |  #336
köszi a gyors reagálást:)
máté
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#334)

JonasTamas2011-01-05 22:26 |  #335




Majdnem teljesen tökéletes! Ha még elmondod, hogy az "F" elnevezés miért nem jó ide, és mi kell helyette, akkor meg is nyerted, alig pár perccel a versenykiírás után.

És nem dőltél be a 3. kérdésnek sem
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#333)

JonasTamas2011-01-05 22:22 |  #334
A videóban amit belinkeltél, 1:00-nál épp dúr arpeggiók mennek, azaz hármashangzatok, több oktávban. Az arpeggio-knak étezik kéthúrostól hathúrosig mindenféle típusa (sőt héthúros is van). Nekem csak 1-2 arpeggio-videóm van (pl. ez: http://www.youtube.com/watch?v=-tgfjXXWTn0), de a youtube-on keress rá "arpeggio lesson" címen, lesz rengeteg.
Válasz 'zarek' hozzászólására (#332)

2011-01-05 22:22 |  #333
1.) Így első próbára C# mixolíd
2.) Ha az, akkor C#, F (nagy terc), H (kis szeptim)
3.) F#-dúr, és a hangnemünkkel semmi sem történik, ha beledöglünk se:)
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#329)

matyesz 2011-01-05 22:13 |  #332
http://www.youtube.com/watch?v=uC-WLdCqXpU

1:00-nál
Válasz 'zarek' hozzászólására (#331)

matyesz 2011-01-05 22:11 |  #331
hali!
úgy látom itt megy az élet!
lenne egy kérdésem. melyik az a skála, van-e róla videód, amit hogyha játszanak egy-egy szólóban, akkor úgy hat, mintha a gitáros 2-3 hanggal, egy fekvésben kijátszotta volna a nyakat. bocsi, de tényleg csak így tudom elmagyarázni:P

JonasTamas2011-01-05 21:59 |  #330
Megjegyzés: a nyereményjátékban profi zenészek, tanárok, és hozzátartozóik nem vehetnek részt

JonasTamas2011-01-05 21:56 |  #329
Itt is van, csak a vért letörölgettem. Az első modális áldozat.

Ezt a forradalmi riffet anno modális szemléltetés céljából készítettem. A kérdések:

- mi a konkrét hangnem (mi a modális jelleg és alaphang)?
- mi a három legfontosabb hang a skálában?
- mi az adott hangnem párhuzamos dúr hangneme, és mi történik az eredeti hangnemünkkel, ha erre a riffre ezt a párhuzamos dúr skálát rájátsszuk, a párhuzamos dúr skála alaphangjától indulva?

Az első helyes megfejtő digitális ajándékcsomagot kap mailben.

Modális kitalálás 01 by JonasTamas@Hangmester

Tippelni nem ér, mind a 3 kérdésre kell a jó válasz.

JonasTamas2011-01-05 21:50 |  #328
Váltsunk fokozatot - én a gyakorlat híve vagyok. Még köteteket írhatunk a móduszokról, de inkább nézzünk meg pár példányt élőben. Épp elfogtam egy kis mocskot, görög néven próbált meg az A-húr mögött elbújni. Mindjárt töltöm is fel, és megírom, hogy mit kell megvizsgálni rajta. Aztán rituálisan feláldozzuk.

Szóval új sebességi fokozat jön. Fasten the seatbelts.




JonasTamas2011-01-05 21:46 |  #327
Az alsó 3 sorod tartalma zene füleimnek
Válasz 'macika' hozzászólására (#279)

JonasTamas2011-01-05 21:44 |  #326
Egyetértek. Jó dolog hogy ezek a modális kérdések felmerülnek itt, a topik első napjaiban. Kell a modális tisztázás ahhoz, hogy utána jöhessen a sárkány-metál szólóalkotás.
Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#275)

2011-01-05 19:19 |  #325
Na vazze, az előbb még nem látszott az első hsz..
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#324)

2011-01-05 19:18 |  #324
Megnéztem gitárral is, igazad vagyon!
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#322)

2011-01-05 19:17 |  #323
Na, megnéztem gitárral, és igazad van!
Válasz 'debpityu' hozzászólására (#322)

Harkh 2011-01-05 19:12 |  #322
na várjunk, nem 3:07-nél megy vissza C lídbe az általam elmített F-ből?
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#318)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2025 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, 3-as bejárat, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 18:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu