jaja :D
a peterson a leg szarabb és leg pontatlanabb tuner, azért használja mindenki, mert nem szeretik a pontosságot, beleértve a kispált és a tankcsapdát is :)
persze mikor leütöd a billentyűt a korgod azt mutatja hogy ZÖLD azaz jó a hang, de a strobo tuner még mindig hamisat jelez persze ez azért van mert pontosabb :)
Nekem is van egy COnn Strobotuner ST-11-em. Igaz azon kellett egy kisebb átalakítást csinálni az európai elektromos hálózat miatt, ami ugy más hz számon működik mint a tengeren túli. De még így átalakítási költséggel is jó áron jött össze a gépezet. Érdekes, egyedi vintage darab. Mint mondtam, az ebay-en gyakran megtalálható.
Nekem is van egy COnn Strobotuner ST-11-em. Igaz azon kellett egy kisebb átalakítást csinálni az európai elektromos hálózat miatt, ami ugy más hz számon működik mint a tengeren túli. De még így átalakítási költséggel is jó áron jött össze a gépezet. Érdekes, egyedi vintage darab. Mint mondtam, az ebay-en gyakran megtalálható.
Meghallgatnám a különbséget egy TU-2-vel szemben, de nem hiszem, hogy van. Azért meg ilyet nem veszek, hogy ott virítson a koncerten.
Nem kevés pénz az biztos.
Én kipróbáltam a korgomat egy billentyűvel és tökéletesen beállt mindig középre a kis mutató, szóval nekem az megfelel. :)
Engem is nagyon érdekelne élőben egy ilyet összehasonlítani mondjuk egy Tu-2-vel vagy egy Korg-gal, mennyivel lenne pontosabb a gitár hangolása.
Nyilván nem szólna máshogy, csak kevésbé lenne hamis. :D
Tökéletes hangolás meg egyébként sincs, már eleve a húrok is hordozzák a maguk "hamisságát", gitár beállítás, stb., ahogy hozzá nyúlsz, üveghangok, sorolhatnám.
Sz'al én most látatlanban azt mondom, hogy én sem baszom magam hanyatt tőle, evés próbája a puding, kérdés, hogy megéri-e 75.000-et költeni arra a pluszra, amennyit ad, és mennyi az a plusz. :)
Egyébként sokan azt hiszik, hogy valami hűde nagy megfejtés a Cornish pedalboard, kb. meg csak annyi sarkítva, hogy a kispedálok kapcsolói meg a potik ki vannak vezetve, berakva egy dobozba és ennyi.
Nehogy valaki meghallja, hogy nem ezzel, hanem egy hagyományos hangolóval lőttem be a gitáromat. Azt nem hiszem el. Egy kicsit amolyan úri-huncutságnak tartom ezt a dolgot, de biztos vannak, akik ezt fontosnak tartják.
igazából csak annyival tud többet hogy sokkal pontosabb mint a többi hangológép, lényegében mindenki aki a zenész iparban van és "ad" magára ilyet használ, mármint petersont és a strobo rendszert,
az alábbi két videot ajánlom figyelmetekbe hogy többet megtudjatok
Tuner, hangoló. Szinte minden fellépésen ott figyel Gilmour mellett! A tuner licenszét később megvette a peterson nevű cég. Az ebay-en szinte mindig lehet kapni.
Igen, nekem alapjában véve asszem pont ezért nem tetszett. A Speak to me azért jó, mert ebből csak egy ilyen van az albumon. Ha ilyen lenne végig, tök szar lenne. :D
Az On the Run is ilyen, ha már a hatásokról van szó, az is zseniális.
Igen, nekem is. Az utolsó harmadra épül fel az egész. Alapból a nyitás nagyon erős (Welcome to the Machine) meg aztán Julia Dream, és ahogy az átmegy abba az ikonikus Confortably Numb szólóba, gyönyörű, aztán szépen csendesedik le a végére a Pigs on the wings-el, amivel kezdődött is.
Hát nem egy kidolgozott darab, de vegyük figyelembe, hogy ez a zene nem a hangszeres tudásról, hanem (szerintem) a zene hatásáról szól. Mint például a Dark side...-ról a Speak to me:
egy nagy zöld kabátos plüssoroszlánt...
nem lett volna annyira szép a kettő együtt, gondoltam letakarom inkább, hogy a gitár legyen a középpontban, de ezek szerint nem sikerült
sose azt nézd! de a lényeg, a malac ott van a gyárkémények között. voltam már ott a Temze parton, egyszer majd visszamegyek ebben a csukában csak az érzés kedvéért!
Semmi baj, feldobtad a napomat ezzel a poénnal!
Sajna ilyen nagy és göcsörtös a lábam(2 méter 1 centi magas körül vagyok), nehezen találok rá még csájna cipőt is, de azért megpróbáltam...
egészen pontosan itt akadtam rá. az elérhető méretek alapján sajnos nincs 48as bár az már csónak és jogsi is kell rá nem? bocsánat ezt nem hagyhattam ki
A sebességre utalta. Igyekeztem a metal-gitárosokat "nem megsérteni", bár kb. 16 éves koromig Motorhead rajongó voltam, hol ugye a sebesség meg a "szaggatás" nagyon fontos. :)
Az a fajta kimunkált, szép nyújtás, ami Gilmourra jellemző, semmilyen műfajban nem lenne kevés Én leginkább metal zenekarokban fordultam meg idáig, de nyújtani a Pink Floyd lemezekről-DVD-kről tanultam.
Clapton is tud... nem azért Slowhand Ha jól emlékszem, azért kapta ez a nevet, mert (még a Yardbirdsben) amikor elszakadt koncerten a húrja, akkor rohadt ideges lett minden alkalommal, és ezért a zenekar lassan tapsoltatta a közönséget, amíg cserélte a húrt.
"It was during this time period that Clapton's Yardbirds rhythm guitarist Chris Dreja recalled that whenever Clapton broke a guitar string during a concert, he would stay on stage and replace it. The English audiences would wait out the delay by doing what is called a "slow handclap". Clapton told his official biographer, Ray Coleman, that, "My nickname of 'Slowhand' came from Giorgio Gomelsky. He coined it as a good pun. He kept saying I was a fast player, so he put together the slow handclap phrase into Slowhand as a play on words"."
Nekem az abszolút etalon, vagyis ami elsőként beugrik a Pink Floydról az a Shine On You Crazy Diamond. Hátborzongatóan jó!!! dó-szó-lá-fíííí könnyes lesz tőle a szemem...
Egyébként szerintem - bár Clapton beceneve - Gilmour az igazi lassúkéz...
Hát ha mérlegre állok, sajnos Én is kisebb voltam!
Visszatérve:
Az egész egy régi repülőtéren volt. A koncert úgy kezdődött, hogy minden lámpát kikapcsoltak. Total sötétben voltunk. És megszólaltak azok a hangok körülöttünk, amik (azt hiszem) a Momentary lapse... elején vannak.
Brrrr!
Hátborzongató volt! Fantasztikus! ÉLETEM LEGNAGYOBB ÉLMÉNYE VOLT! Komolyan! Ott fogalmazódott meg bennem az, hogy "na itt van helye annak a mérhetetlen technikai parádénak, amivel azt a produkciót támogatták".
Professional! Ez a szó jut eszembe minden szempontból a koncerttel kapcsolatban.