Ha nekem küldted,akkor köszönöm,de ha nem nekem,akkor is köszi! Viszont már nem először hallottam élőbe és meggyőzött. Rendeltem is egyet gyorsan,csak még vacilálok,hogy melyik gitárba tegyem.
bocs, ebben most nem fogok tudni segíteni...
Don Gatto, WMD, Lukács Peta, és még kb. 200 gitáros használja a cuccaimat.
ami videókat feltettem, nem tetszettek.
vettél EMG81-et, annál jobb úgy sincs :). Az enyémek drágábbak egy használt EMGnél.
szerintem abban a stádiumban vagy, hogy 'sok mélye legyen, a többi meg mindegy'. Megkímélhetjük egymást a felesleges köröktől, és ha esetleg néhány év múlva már nem fog tetszeni az EMG, úgy is nézelődsz majd mindenfelé
...ha konkrét igényed van, szívesen segítek, ki tudod próbálni a hangszedőimet.
hát az egy régi Battered Blade... Alnico5ös... nem gyártódik már.
Van még 1-2 darab belőle elfekvőben talán, de nem hirdetem.
Ha érdekel, próbáld ki, és elég jó árban meg tudunk egyezni(mert kifutott cucc:).
Az Acélost sem tudom rávenni, hogy lecserélje, pedig ingyen lenne neki a művelet, elvégre endorzer
Üdv! Nekem egyetlen kérdésem lenne. A Don Gatto zenekar gitárosának a Gibson melody maker gitárjába melyik fajta hangszedő készült? Van benne dög rendesen... Lehet,hogy megpróbálnám.
ha már így feljött ez a kábel téma. melyik a kritikus rész, a gitár utána első kábel mondjuk az első effektig vagy tulajdonképpen az összes (effektek közötti, effekt loop stb.)?
Lehet, hogy az agy is megvan hozzá, sőt, én biztos vagyok benne.
A pszichológusok szerint a minket ért információknak csak nagyon kevés részét észleljük tudatosan, a többi megy a tudattalanba. Ha nem így lenne, kb. meg is őrülnénk a sok infótól.
Az egy dolog, ha továbbitja, de ha az információ nincs feldolgozva, felhasználva, megjelenítve stb. akkor semmit nem ér. Szóval "agy" is kell hozzá... Na, ezt csinálják a műszerek például. Mert Józsibá a kocsmában nem fogja felkapni a fejét, ha a dobhártyáját nanoméretekben ingereli bármi.
Múltkor olvasgattam egy cikket/diplomamunkát vagy ilyesmit a hallásról.
Akkora elmozdulást is továbbít ingerként a dobhártya, ami a hidrogénatom vastagságának egytizede.
Szóval, kinek kellenek műszerek !?
mondom, egy ótvarabb, szennyezett rézből készült kábel enyhe félvezető tulajdonságokat is mutathat.
és amire rájöttem tapasztalatból, hogy az ember füle sokkal érzékenyebb a 'mikro' tartományokra, a különbségekre, amiket mondjuk műszerekkel meg sem tudsz mérni, mert pl. olyan kicsi a különbség, vagy épp belevész a zajba.
Bemész a stageshopba, viszel egy gitárt, a kábeledet, játszol egy számodra ismeretlen erősítőn, majd kapsz egy Labogát és meghallod. Enyi :) Én sem hittem ezekben soha, amíg ezt meg nem tettem. Aztán jött a Van Damme...
A vox meg steril, olyan mint amikor tűhegyes szűrőkkel kivágnak bizonyos frekiket, hogy eltüntessék a koszt.
Hogy On legyen a topik, a Sublime is jobban szól Labogával, mint a Voxal. Nem kicsit!
Azt nem is vitatom, hogy teljesen más (erősítő-effekt) minőséget kell egy stúdióban villantani, mint egy koncerten, ahol ezernyi zajforrás van jelen a teremakusztikáról nem is beszélve. Ezért érzem egy "átlagos" használó számára (mint pl.én is) pénzkidobásnak a méregdrága kábelek megvételét. Ezen a pénzen inkább jobb húrokat, Pu-t, effektet érdemes venni---az legalább meghallható.
Bocs, hogy ezzel a témával szemetelek a topikodban.
Azt nem is vitatom, hogy teljesen más (erősítő-effekt) minőséget kell egy stúdióban villantani, mint egy koncerten, ahol ezernyi zajforrás van jelen a teremakusztikáról nem is beszélve. Ezért érzem egy "átlagos" használó számára (mint pl.én is) pénzkidobásnak a méregdrága kábelek megvételét. Ezen a pénzen inkább jobb húrokat, Pu-t, effektet érdemes venni---az legalább meghallható.
Bocs, hogy ezzel a témával szemetelek a topikodban.
nem hinnéd el, csak ha majd kipróbálod.
van kábel, boltban vehető, aminek 300p a méterenkénti kapacitása. van olyan, aminek meg 20p/m.
egy 4 méteres kábelnél az egyiknek 1,2n a másiknak 80p.... kérdés van? :)
tíz évvel ezelőttről jól emlékszem a pillanatra, amikor vettem a nehezen összespórolt pénzemen egy 8m-es kábelt(színpadra), és aztán kipróbálás után használtam a 3 méterest, mert jobban szólt.
stúdióban próbálgattuk, hogy ki lett tekerve egymás mellé 3 féle kábel, és bedugdostuk felváltva...
egyből kiesett a 'normál' kábel :) de színpadozni meg olyan mindegy.
Nekem is csak egy "főgitárom" van és akármilyen cuccon is játszom (nem Vermonára értem...) közel azonos, a megszokott hangzást tekerem be. Visszatérve a drótokhoz: nem hiszem el, hogy egy átlagos hosszúságú kábelnél a pár pF kapacitáskülönbség meghallható.
Olyat is hallottam már, hogy az egyik gyártó kábele "zeneibb"....Őrület.
Szerintem is csak az hallja meg a különbséget két JÓ (!) kábel között, akinek ki van hegyezve a füle egy bizonyos hangzásra, mondjuk egy főgitárja van, és mindig ugyanazon a cuccon, ugyanolyan beállítással játszik stb.
Ti meghalljátok a kábelek közti különbségeket? (Vox steril...) Én magam hegesztem a kábeleimet és semmi bajom velük pedig csak olcsó Proel Neutrik dugókkal.
Én Labogákat használtam sokáig, elég jó kábelek, de a Van Damme sokkal jobb, igaz itthon nehéz beszerezni.. :) Egyébként az új Vox sem rossz (vgc13, vgc19), de kicsit steril.
ízlés kérdése, a laboga, a george L meg még egy pár az elég komoly hangkülönbséget okoz a hagyományos csirkebélhez képest.
meg kell hallgatni őket, és amelyik tetszik, azt.
a laboga az nagyon jó.
a george L az elég agresszív volt, talán túlságosan is.
Amúgy én cordialt használtam, illetve 10 éve meg proelt, de a cordial jobb.
van benne egy kis előfok (na ez még elég szar, erős pengetésre térdre esik, meg torzít, de fejlődőképes lesz)
van benne kompresszor
van benne sustainer pávördrájvör
meg driver tekercs
Kiváncsian, s aggódva figyeltük, hogy mi lesz az elmúlt napok Sublime topic-os eseményeinek a vége. Mivel több, mint 11 000 hozzászólással a legrégebbi fórumozóink közé tartozol, így elnézzük ezt a kultúrált emberhez nem méltó és minősíthetetlen stílusú kirohanást (ami már közel sem az első), ám ez volt az utolsó dobásod!
Amennyiben a jövőben hasonló jellegű panasz érkezik Rád itt a fórumban, gondolkodás nélkül tiltink ki az IP címeddel együtt!
A Deep Ocean páros még mindig nagyon szépen muzsikál, szépen kijönnek belőle a blues-rock hangok:) Az egyetlen dolog amivel nem vagyok megelégedve, az a hangerő visszavételénél az azonnali magasvesztés. A napokban kipróbálom a sokszor emlegetett Treble bleed trükköt. De nem hagy nyugodni, hogy vajon ez miért csak egyes pickupoknál jelentkezik? Valamelyik Seymour SH-1 és SH-4 nél is ezt tapasztaltam, ám másnál egy noname humbipáros nem produkálja ezt..
hu mára befejeztem a modellezést.
99%ban megvan az alnico rudas JB pickup mágneses megfelelője - neodímiumból zajmentesben
alig várom hogy összerakjam az első prototípust!
a mező a húr felé gyakorlatilag megegyezik, alakra, erősségre, eloszlásra :)
igazából ezek most csak finomítások voltak a meglevő szerkezeten, úgy izgulok :)
Én marha sokat dolgoztam EMG 81-el meg egy Bare Knuckle Warpig szedővel is, szerintem zongorázni lehet a különbséget a kettő között. Nem rossz cucc az EMG, de hiányzik belőle az az organikus testesség, ami a BKP-ban megvan. _Mondhatni sokkal sterilebb és semmilyenebb az EMG.
Ezek meg Bare Knuckle Warpig szettel lettek felvéve. A felvételek ugyanazzal az otthoni cuccal készültek, a keverés is ugyanúgy saját agyszülemény, így talán egy kicsit össze lehet hasonlítani a dolgot.
Hát ebben a videoban a Bare Knuckle tényleg megszorongatja az EMG81-et. De ezek a Bare Knucke készítők nagyon buzik. 109 angol fontért árulják az Aftermath-ot.
Guitarplayer, te is tudsz ilyen hangszedőket csinálni mint a Bare Knuckle brigád?