Az tény, hogy kicsit eltúloztam... egyébként szeretem, csak mivel már két lemezt végigszoptam vele, tudom, mik a korlátai. Ennyi. A dinamikaprobléma sajnos egy olyan téma, ami igazából a mastering után ütközik ki, és ha akkor szar, lehet elölről felvenni az egészet.
Leo, félre ne értsd, senki nem mondta ennek ellenkezőjét, mert hallhatóan kisebb a dinamikatartománya ezeknek a motyóknak.
Csak furcsa volt tőled a "0 dinamika" meg "jófajta csöves cucc" jellegű beírás, több tárgyilagosságot szoktam meg a részedről.
Én továbbra is állítom, hogy a kis FlextoneIII kombómmal fele annyi probléma nincs, mint amit a poddal kapcsolatban írkáltok itt. :D
Egyébként meg az EQ érdekes, nekem speciel a Marshall fejen az EQ még talán a digitális EQ-knál is kevésbé nyúl a hangba.
hja, egy dolgo, hogy digitális az EQ, de konkrétan alig nyúl bele a hangba, kb nem is szabad használni.
Egyébként sztem nem csak ez a gyenge pontja, hanem az, hogy míg egy mikrofonozott csöves cucc átvitele olyan, hogy mindenféle, letörések, szőrök vannak benne, ha megnézzük spektrumanalizátorral, addig a POD esetében szó nincs ilyenről. Márpedig azok a szőrök adják a karaktert, szal nem értem, hogy hol itt az a nagy modellezés.
nem leget, hogy van a bemeneten valami autogain áramkör?
nem csodálékoznék valami gainkompenzáláson a bemenetnél, mert az AD-t illik jók kivezérelni(ha nem akarunk túl rossz felbontást) és annyiféle jelű PU van...
ha lesz időm megnézem tényleg mit művel a POD a kimenetén...
szerintem az AD/DA az rendben van :OOO
direkt megnéztem milyen van benne: Crystal
igaz nem a pro sorozat, de azért nem egy AC"97...
a konverterek egyébként nem drágák, mert a top 192/24 se egy ökör ára (+4e Ft). nekem is van pár itthon (mert csinálod AD/DA-kat), ismerem az árakat.
azért, ha szűk keresztmetszetet keresünk, akkor azt ne itt tegyük, hanem a DSP-k számában... na abból kéne még bele pár, hogy pipec lehessen és pontosabban, jobb algoritmusokkal tudja közelíteni a modellezni kívánt cuccot.
Egy dárga barátom összehasonlította műszerrel a POD XT-t meg a roland Gt-8-at. A rolnadból egészséges dinamikakülönbségekkel jött ki a jel, míg a POD-ból ahhoz képest egy egyenes massza jött ki.
Egyébként azt vettem észre én is, hogy onnantól, hogy bement az analóg jel, rögtön olyan változtatásokat eszközöl rajta, amiktől már "kockább" a hullámforma akkor is, ha minden effektblokk ki van kapcsolva. Maga a kütyü igényel némi hangtechnikai előképzést és nem árt, ha nagyon nem úgy kezeljük, mint az analógot. Ugye ott mehet a jel ameddig akar, kit érdekel(?), de a digi az elkezd pattogni. Sok gitáros ezzel nem biztos, hogy tisztában van és már az eq előtt nem ártana ugye kisebbre venni a jelszintet, ha az emelésekkel nem akarjuk clib-be vinni. USB-ről felvéve már a tiszta hangzásoknál is olyan pattogásokat képes eredményezni, aminek semmi helye nincs a gitársávon normális esetben.
Akkor kicsit okosabban: jók lennének a modellező cuccok, ha olyan A/D konvertereket kapnának, ami jó. Szerintem pl. a POD konverterei a cucc gyenge pontja, ott vérzik el első körben. Megjegyzem, ha jó konverter lenne benne, az ára is tízsszeres lenne. De akkor legalább nem veszne el a bemenő dinamika.
A második gyenge pont a digitális hangszínszabályzás. Azt tudjuk, hogy egy eq algoritmus elég bonyolult, magyarul egy jó eq elég erősen DSP igényes. Ráadásul ha emelsz, akkor még torzul is a szorzás miatt a mintavételezett jel. Ezáért nem értem, miért tették bele a podba a négysávos hangszínszabályzót.
Én is rendszeresen használom a podot, stúdiófelvételekre főleg. De igencsak hallható, hogy kisebb a dinamikája, mint egy mikrofonozott cuccnak.
Van egy Sansamp TRiac-om. Annak rendben van a dinamikája, csak nem a legjobb az alapkaraktere.
Használok egy H&K Red Box Classic hangszórószimulátort. Ugyanazt a hangkaraktert adja, mint a Triac. Tehát nagy valószínűséggel az analóg hangfalszimulációk (magyarul szűrők) még nem az igaziak. Szeretném még meghallgatni az ADA Ampulatort valamikor, az annak idején legendás darab volt, pontosan a POD túrta ki a helyéről.
aham. de ehhez meg az kéne, hogy a line6 hangszóró tök plató módon vigyen át. vagy nem.
vágom, hogy teljesen ki lehet, iktatni.
ebben a ládaszimuban az a géz, hogy ez csak egy EQ, de ezen kívül semmi mást nem utánoz a ládában. mér nem tolja feljebb pl 3 dB-t a hangerőt, ha mondjuk áttolom grínbekkről V30-ra? :D
Hát azért, mert gondolom, hogy van egy Line6 hangszóród, és akkor azon a greenback modellezés gb. hangot csinál, a V30 modellezés V30-at, és nyilván nem kell annyira belenyúlnia így a hangba, mint ha vonalból küldöd.
Ez mondjuk az XT-n úgy van, hogy a normál kimeneteken van ilyen "gyenge" ládamodellezés, a phones-on pedig az erőteljesebb.
Gondolom van "No Cab" állás is a ládamodellek között, na, ha arra rakod, akkor abszolút nincs rajta semmi, csak az erősítőmodell szól.
Ez logikusnak tűnik, bár ha végfokra nyomom, onnan megy ládára, szal akkor is minek modelezni. Másrészt meg ilyenre nem emlékszem a manualban, de majd megnézem megint
Nah, nem én vagyok itt a nagy pod mágus, 2.0-t meg aztán végképp régen láttam, de sztem vmi olyasmiről van szó, hogy egyik állásban vonalból használod, tehát teljesen modellez mindent, beleértve a mikrofont is, a másikban meg erősítőre küldöd ki, de a ládákat attól még olyankor is modellezi, csak ugye nagyon kis mértékű különbséget hallasz, hiszen a gitárhangszóró részét már igazi hangszóró csinálja.
Azért a gitárhangszóró karakterisztikák ránézésre igen egyformák, szóval ha egyáltalán nincs hangszóró, akkor nyilván a podnak a 0-ról kell rányomnia ezt, ha meg hangszóróra küldöd, akkor csak a V30 meg greenback stb. közti "apróbb" különbségeket kell megcsinálnia (azért apróbb, mert azért egyik ill. másik gitárhangszóró hangja között jóval kisebb különbség van, mint a hangszóróval ill. anélkül felvett erősítőről kijövő jel között)
Én erre gondolok :D
nekem meg lenne egy POD-os kérdésem.
Elméletileg ugyebár AMP ha a kimenet AMP-ra van kapcsolva, akkor a doboz/miksi/tér szimu ki van iktatva. De valahogy mégse teljesen, akkor is variál valamit, ahogy kapcsolgatom körbe a dobozokat. Nem annyira, mint DIRECT módban, de azért belenyúl a hangba (2.0)
A kérdés a következő: mér?
mi a studio mód? a CAB-ok között szépen lehet váltogatni, ennyit tudtam megcsekkolni.
egyébként minden rendben és csont nélkül működik benne (már, amit használok).
szerintem próbáld meg még egyszer, de file-ból (azaz húzd le előbb a firmware-t). lehet, hogy sérült valahogy a letöltéskor (egy ingadozó RAM a gépedbe és meg is van) és ezért gagyizott.
Segítsetek légyszi!
Feltettem a POD XT-re a 3-as firmware-t, mindent szépen kiír, de nem lehet studio módba kapcsolni és a CAB-ok nem működnek. Végül vissza kellett tennem a 2-est. Találkozott valaki ugyanezzel a problémával? Mit és hol ronthattam el?
1200 Ft az 1A-es gagyikínai dugasztáp, az pont jó hozzá.
egyenirányító kilök, középsőleágazás fixre köt.
az enyém is azzal megy, mert használtan vettem és nem kaptam hozzá. ennél csak akkor jön ki olcsóbban ha kapod hozzá vagy lopsz egyet...
Nyugimá :D
A cseresznyés bácsi trükkös bácsi. Ő adapter nélkül árulja a podot, pedig jár hozzá alapból. Aztán aki vesz nála podot, annak aszongyahogy jövő héten jön a szállítmány, és csak 5 rugó...
Szerintem amúgy jobban jársz, ha a Szásztól, vagy itt a Barnától próbálsz szerezni...
Nem tudtok eladó Line6 adaptert, ami a podokhoz meg a variaxhoz megy? Egyszerűen nem kapni sehol, cseresznyésinél mindig a jövő héten jön a szállítmány már egy hónapja... megvenném.
Na most ezt a lavinát én indítottam el. Nekem annyi dinamika messze elég, amit a Flextone tud. Én csak azt akartam mondani, hogy mikor próbáltam a Flexet és aztán hazamentem a Liveomhoz, akkor volt igenis bőven különbség...
jah :) így van.
Próbálgattam most a Guitarporton is ezt a dinamika dolgot (vszeg egy vonalcuccot azért tranyós cuccokon hallgatunk, ez is bejátszik nyilván), hát, azért a FlextoneIII jobb, nem véletlen, ott a végfokot ilyen szempontból (is) fejlesztették, persze a csöves még egy fokkal jobb.
De mindegyik, amiről itt szó van, sokkal jobb a tranyós cuccoknál, hangban is, dinamikában is... a Spider szériát megint ne keverjük ide, az abszolút az ilyen Valvestate meg AVT jellegű dolgok szintjén van.
sztem nem igazán erről volt szó, monS konkrétan amellett érvelt, hogy igenis van a szimu cuccokban is, a vita abból indult ki, hogy highgain esetben enyhán túl van misztifikálva. Nem attól szól jobban egy csöves erősítő egy tranyósnál.
Na, nálad megint elgurult a gyógyszer :DD
1. amiről itt szó van az nem "régi tranyós"
2. aki itt beírja hogy 0 dinamikája van, az el is árulta magáról, hogy a büdös életben nem játszott ilyen cuccon.
Más egy felvétel, meg más az élő hangzás. Meg megintcsak más, ha valaki rockos kráncsos szandot akar, és szeret a pengetési hangerővel is variálni,illetve ha meshuggah féle zúzdát akar és ponthogy nem akar a pengetés erősséggel játszadozni. És azért mintha a Randall pl. tranyós lenne, mégis használta a kedvenc gitárosom élőben. Aztán vannak más nagyok is, akik tiszta! gitárra használtak élőben meg felvételen is tranyóst (JC120). Kinek mi jön be meg milyen sound kell, illetve mi a cél (felvétel/élő) az alapján kell választania, ennyi...
Még a végén megfejtjük, hogy a régi sima tranyós cuccok a faszák, mert azoknak semmi dinamikájuk nincs, és ugye a dinamika nekünk rossz, és 50 éve folyamatosan fos, dinamikus csöves hangokat imádtunk...
lehet, hogy van valamennyi dinamika, és?
DE NEM KELL!!
haggyuk má" az ilyen álvitákat...
jáccál dinamikusan, nekem jó a dinamika nélküli (?) oszt kampó.
használod a zenébe? NEM!
irtjuk a dinamikát (ami van egyáltalán) gitársávon? IGEN!
kell akkor? NEM!
mi a lótúróról beszélünk mi itt akkor?
gondolom láttál már torzító kapcsolást, az elvéből következik, hogy plafon van. Kőkemény.
persze elprüntyöghetsz a plafon alatt kis jellel és akkor van dinamika. de akkor inkább kapcsold ki a torzítást...
Amúgy is hájgéjnben meg metál zenékben minek beszélünk a cuccok dinamikájáról? Szerintem az egyenletesen erős pengetés a nyerő, ha majd vmi nagy szólógitáros mondja azt, hogy a szólóknál fontos, hogy átjöjjenek a pengetési apróságok, akkor térjünk vissza a dinamika kérdésre. Egy Vetta végfokos Line6 erősítő bőven tud annyi dinamikát, amit a gitárosok 95%-a ki is használ. Meg aztán rámész a jófajta csöves fejedre a jófajta wireless-szel, és akkor megint milyen dinamikáról beszélünk, hozzáteszem, a mai wireless-ek már nem olyan rosszak dinamikában, mint a régiek, de a kábel szintjét ugye nem érik el.
Ha felvételt csinálsz, akkor meg nem az az első dolgod, hogy ráküldöd a kompresszort?
Mielőtt félreértés lenne, a csövesben több a dinamika, de ez: "a modellezős dolgokban nincs" egyszerűen nem igaz. Meg megint ez a "jófajta csöves fej", azért érezzük, hogy nem kell ez itt...
Torzítottban nincs dinamika???? Persze, a modellezős dolgokban nincs. De egyszer pengesd meg a gitárt egy jófajta csöves fejre dugva. Hiába torz, akkor is ott a dinamika...vedd fel mikrofonnal, nézd meg a jel alakját...
Eladó egy LINE 6 Spider II HD fej, 150 watt (2x75 stereo) FBV2-es lábkapcsolóval hibátlan állapotban 1.5 éves.
Szegeden és Budapesten is. Kérésre küldök képeket. Ára 84.999 Forint emailpityu@freemail.hu vagy 06 20 216 2783
Azért Line6 szoft ellátása elég példaértékű, ami részben szerintem annak is köszönhető, hogy pl. az XTLive az majdnem Variax kiegészítő. A Variax-al meg egyenlőre szerencsére úgy látszik nem igazán akarnak leállni.
Ebben tök igazad van. Meg az előzőben is, most próbálok leállni a cserélgetésről, mert tényleg sokat bukik az ember. Meg aztán abban is valami, amit Marqczy kolléga mond!
most nekem a benderrel össze jött valami türhető, csak gondoltam hátha valakinek akinek régebbóta van sikerült jobbat csinálnia. De igazad van hallatszik, hogy nem erre találták ki.
még az maradt el, hogy azok a cuccok, amelyek soft alapuak talán kicsit tovább húzzák, ha kapnak normális supportot. nem tudom a GT mennyire ilyen, de a POD XT vonal azért még fogja húzni egy ideig. és ezt azért, mert a gyártónak is fontos, hogy free upgrade-el távolabbra tolja a termékváltást!! ezt látva a userek is bátrabban vesznek ilyen cuccokat...
ennyi erővel mindent el akarsz majd adni, mert a "VÁN MÁSIK!" dolog ezerrel megy. a fejlesztés nem áll meg.
sajnos a termékek életciklusa jelentősen rövidül, ebbe beleértve az értékesítés utáni használhatóságot is :(((
"cry after buy" azaz megvetted, használtad, ellökheted vagy eladhatod fillérekért
ugye tudjátok, hogy pont a dinamika az, amit a felvétel során el kell tüntetni jelentős mértékben?
meg torzítónál nincs dinamika (illetve van, de nagyon kicsi).
natur hangszínnél meg pont az a zavaró, hogy túl sok is van (ezért szoktak compressort használni...)
szóval ez a dinamika dolog kicsit áltudományos.
ha már bele akarok kötni inkább a hanghűségbe lehetne, de azt meg benyelem ekkora hangzáspalettárét, különösen ha ennyi pénzért kapom ...
Megint a dinamika :DD Csinálj már egy olyan felvételt pls, amiben ki is használod! :D
Amúgy milyen meglepő, hogy a 2.1 hangrendszeren nincs dinamika... :D
Viszont modellek közül csak 2 jött be nekem heavyhez. A legjobb modell az SOLDANO modellje! A másik az MS HiGain, de az annyira már nem fogott meg. Tiszták között már több jó van. Crunchos soundot nem igazán használok.
No lett nekem is podxt-m.
Egyszer volt már nálam egy pár napig, most meg lett is saját.
Hát szerintem fülhallgatóban ennél jobb gitárhang nem kell, a jól beállított presnteknek még a dinamikája is elég jó, meg szépen ki is tisztulnak a lágyabb pengetéstől. Szóval bejön.
Esetleg ha valkinek van valami jó beállítása , amit feltétlen megosztana velem, akkor ne fogja vissza magát
Eladó egy LINE 6 Spider II HD fej, 150 watt (2x75 stereo) FBV2-es lábkapcsolóval hibátlan állapotban 1.5 éves.
Szegeden és Budapesten is. Kérésre küldök képeket. Ára 84.999 Forint emailpityu@freemail.hu vagy 06 20 216 2783
Én is csak azért tehetem meg, mert munka mellett tanulok, s eddig majdnem minden lóvém erre költöttem, mert aztán ha jön a család, akkor már felejtős a dolog. Most meg jött az autó, így nekem is pár dologtól meg kell válnom...
hát ja, ha megtehetném, tartanék egyet itthon, az tuti, de sajna egy cuccra telik... arra is alig...
aki megvette tőlem a Live-ot, az is azt mondta, hogy neki csak játékból kell, szóval csak úgy poénból... há jó neki, hogy megteheti...:)
jaja, mindenféleképpen, sok örömet okozott nekem is, még amikor a faszságokat próbáltam (különféle hülye effekt), akkor is volt, ami tetszett, de ha józanul végiggondolom, hogy gitározom és végiggondolom, hogy milyen zenét is játszom, akkor belátom, hogy nem nekem való cucc...
ami még nagyon elkeserített, hogy itthon már olyan jól belőttem a hangzásokat (igaz, sajnos csak fejhallgatóval), aztán levittem a próbaterembe és egy nagy rakás fos volt, amit hallottam... tehát kezdeni elölről a tekergetést... ehh, na ez az, ami nem nekem való...:) sőt, ha belegondolok, hogy mondjuk ezzel koncertezni olyan helyen, ahol mondjuk nem a saját motyóját használja az ember, hanem valami más cuccon muszáj játszani, akkor megint másképpen fog szólni. Szerintem ez mindenféleképpen hátrány.
hogy őszinte legyek, én nagyon lusta vagyok ilyen szempontból, nálam ki van csukva, hogy én több órán keresztül tekergessek valamit, hogy az végre megszólaljon... szóval persze volt több torz beállítás, ahogy több tiszta is, de amikor mondjuk egymás után meghallgatta az ember ezeket a beállításokat, akkor azért eszeveszett különbséget nem lehetett hallani... nyilván azért mert hasonlóképpen állítottam be a különböző modelleket, mindig ugyanazt a stompot raktam be (screamer), stbstb, szóval lényegében túl sok értelme nem volt annak, hogy mondjuk volt 3 torzított modell, meg 3 tiszta modell. Így látom én a dolgot. Amúgy megjegyzem, még mielőtt félreértés esne, hogy szerintem kurvajó cucc a PODxt Live, de nem engedhetem meg magamnak, hogy itthon legyen egy ilyen értékű gyakorlócucc, meg hát felvételezni sem felvételeztem túl sokat vele, pedig arra is nagyon jó...
...és másfél év alatt az az "egyszerre egy" torz az mindig ua. volt?!
Én pl. tuti biztos vagyok benne, hogy egy idő után majd kell a 900-as fej helyett egy másik, a Flextone-on is mindig váltogattam a torz szandokat, néhány havonta :D
gyors? az eladásra gondolsz? csak mert a gép másfél évig az enyém volt, szóval azért használtam jó ideig...:)
Eladtam mert rájöttem, hogy nekem nem kell ennyi hang meg ennyi effekt... kell egy fasza tiszta és egy fasza torz hang... ennyi. Mit mondjak még :)
ha van valakinek a erről a végfogról (FlextoneIII/VettaII) kapcs. rajza tegye már ki vagy küldje már el a proca(kukac)citromail(pont)hu -ra. Köszi.
Csak kipróbálnék egyet...
"The Flextone III uses an all new power amp developed for Vetta II, and refined for DuoverbŽ. This new amp has a whole lot more headroom, (thanks to a much bigger transformer) for improved dynamic response, and models the way a tube power amp interacts with a speaker cabinet. Combined you get a punchier, more organic and toneful experience."
nem is gondoltam, hogy építenék belőle 1:1 ben ;)
a flextone/vetta combo megoldás lenne az igazán érdekes.
ebben a spiderben a DSP-t se túlozták el :((((