hát bevallom valami ilyesmire számítottam :(((
nem rossz az LM 3886, de kétségtelenül költséghatékony megoldás...
a többiben is végfok IC van, vagy van szokványos megoldású (FET, Tranyó) is?
De van végfok. Vetta+Shortboard az pont egy POD+végfokkal egyenlő. :DD Persze árban nagyon nem... hát talán pont ezért nem adnak ki külön Line6 végfokot ;)
amúgy azt nem értem, hogy a Line6 miért nem ad ki egy olyan végfokot, ami kimondottan a PODhoz lett tervezve... Oké, gondolom így kényelmesebb, meg sokoldalúbb a cucc, ha azt mondja, hogy "bármivel" használható, illetve inkább a natúrális hangú végfokokat ajánlják, így nincs megkötve, hogy mivel szól jó, de talán mégis jobb lenne, ha azt mondanák, hogy itt van egy akárhány wattos végfok, amit kimondottan a PODhoz fejlesztettünk ki... tutira megvennék az emberek...
FlextoneIII XL, vagy VettaII volt az a kombó :) Hang szempontjából lényegtelen, mert a doboz igen hasonló, a végfok+hangszórók ugyanazok, a modellező részben pedig ami mindkettőben benne van, az is ugyanaz. Szóval ami a Flextone-on rajta van, az Vetta szinten szólal meg.
Én a Flextone-ról talán nem véletlenül mondom mindig, hogy a Line6 egyik legjobb cucca, a Spiderhez nem is érdemes mérni, de a PODnál is sokkal jobbnak tűnt számomra.
Csak, hogy legyen egy riport a lie6 mellett is.
Jeff Beck a Jeff című album felvételéről:
Do you have a home studio?
I have two Tascam DA-88s, a Mackie desk, and the usual old-fashioned outboard gear. I can do guitar overdubs there to a professional standard. It makes sense to have that in case Ive got some fixing to do.
So you just do a rough stereo mix with timecode, record that on the DA-88s, and then fly the new parts back into Pro Tools?
Yeah.
What gear did you use on the new record?
I used a Line 6 POD on the demos. Some of that saw its way through to the final thing, because the sound of it was good and I thought, I aint going to do that solo again! But it was a mixture of a Marshall JCM2000 DSL head with one 4x12 cab and a Line 6 2x12 combo.
A modeling amp?
Yeah. I was surprised. People went, Line 6? Whats that? And I said, Hey, you didnt complain about the sounds. I dont remember the model, but its a fine amp. It enabled me to experiment with a lot of different textures without changing amps or plugging other things in. I also used the onboard effects.
Care to share any great tips about recording guitars?
Yeahcasually dangle a Shure SM57 over the front of the speaker. People wonder about these things, but theres really no secret. I just use the right amount of level, the right amount of distortion, and I keep a little bit of reserve volume on the guitar. Thats it. As long as the playing is right, and the inflections are right, it just happens.
kinai gagyi állítható feszültségű tápból a kívánt tekercs beköt (illetve a kapcsolósor kivesz és egy fixre köt) és az egyenirányítókör megszüntet, ennyi.
nekem az 1000 mA-s van erről hajtom gond nélkül a POD XT-t :OOO
A 2.0-hoz is biztos jó lenne. 1.5e Ft max egy ilyen.
Megnézi nekem valamelyik pod 2.0 tulajdonos, hogy a tápegység milyen paraméterekkel bír? AC 9v és min 12000mA? Illetve hol lehetne ilyet beszerezni kulturált áron?
Én azt gondolom, hogy ilyenkor "mindkét oldal" előt tud húzni egy nyulat a kalapjából. Vannak nagy nevek a csöveseknél (naná, ott van a legtöbb nagy név), meg azért nagyon sokan vannak a digitális modellező cuccoknál is (kevesebb ideje is volt a modellezőknek a térhódításra és még csak most fejlődik végül is). Szóval az ilyen nagy neveknél, akiknek a véleményére sokan adnak, azért nem biztos, hogy lehet azt mondani, hogy teljességgel pártatlan a véleménye. Meg felteszem nekik sokkal kifinomultabb a hallásuk, mint nekünk pórnépnek... vagy nem, csak a pénz beszél...:) Na de... szerintem mondjuk alapból az ilyen cuccok nem azért készültek, hogy leváltsák a csöves motyókat, mert itt néha fellángol a harc, hogy csöves vs. digit, de nem hiszem, hogy ez olyan dolog lenne, hogy vagy-vagy, viszont mindenféleképpen el kell ismerni a digit cucc előnyeit is, kapásból, ami meg is lett említve, hogy itthon azért macerás lenne egy csöves fejjel gyakorolni, legalábbis nálam nagyon húzós lenne, kapásból a hely miatt is, a hangerőről meg ne is beszéljünk ugye. Aztán mikor fogok én itthoni körülmények között csöves fejjel fasza hangot felvenni a gépemre? hmhm, fogós kérdés ugye? Digitnél meg USB-n keresztül eléggé jó minőség jön, aztán persze a műértők fintoroghatnak azon, hogy "nem elég csöves" a hangzás nekik...:)
na későre jár és sok a blablabla...:P
Eladó egy LINE 6 Spider II HD fej, 150 watt (2x75 stereo) FBV2-es lábkapcsolóval hibátlan állapotban 1.5 éves.
Szegeden és Budapesten is.Ára 90.000 Forint emailpityu@freemail.hu vagy 06 20 216 2783
nem is irja a pod xt (live) cuccokat.
Holdsworth-t azt burkoltan gyalulja ezerrel :))
meg analizátorból van a füle, szerintem inkább gitározzon
mindenesetre érdekes...
Így már egész más. Azért sikerült azt elsőre úgy megvágni, hogy más legyen az értelme :)
A tanulságok meg szóljanak a modellező cégeknek, ezt a mikrofon elhelyezést modellezni nem hiszem h technológiai kérdés, azért nézd azt is, hogy pl. egy Marshall cég milyen zenészeknek fejlesztett cuccokat, ha a nagy nevek ilyen dolgokkal beszállnának ebbe a dologba, biztos sokat lehetne még fejlődni az ilyen vélemények által. Ezt nem értem mondjuk, miért nem így megy.
A PODnak a Flextone-nál is hallhatóan kisebb a dinamikatartománya. Plusz lehet a Flex elé mikrofont rakni oda, ahová akarod, és akkor nem játszik a mikrofon modellezés. Mondom, nem vagyok nagy POD rajongó, itthonra tök jó, nekem is lesz egy, én próbaterembe már nem vinném le :)
Itt az egész interjú, ha valakit érdekel. Csütörtökön meg az A38-on játszik Scott Henderson!
Elementáris élmény, akárki akármit gitározik, csak ajánlani tudom!!!
A faszi egész egyszerűen elképesztően zseniális...
A teljesség kedvéért, itt van a telers szövege az interjú modellező cuccokra vonatkozó részének. Leírja azt is, hogy szerinte mit nem tudnak. Eléggé tanulságos...
------------------------------------------------
WGG: Scott, what"s your opinion about all the guitar amp emulators currently available?
Scott: I didn"t have much luck with them myself. They haven"t sold me yet and they are nowhere even really close to getting the sound of a real tube amp. You can experiment with that stuff until you are blue in the face. If you stick a microphone in a speaker, it"s gonna win. That"s where it is now, but who knows... I mean they keep working on it and they may get it. I have Guitar Rig, I have a Pod, I have all that stuff and none of it even comes close to the real deal. But it tries hard and it"s gonna get there sooner or later.
The weak point of it is the dynamics, the compression. It"s not breathing because it can"t simulate what a tube does - the dynamics of how you pick. Everything is still real compressed and Holdsworth sounding. That"s why Allan (Holdsworth) can play through digital amps and sound great. Because of his style, because he picks everything the same - very lightly, so everything comes out within the same range. It works for a player like Allan. It works really great but if you are trying to play Blues it just doesn"t work. There"s no expression in the right hand. It"s all left hand, no right hand.
Another weakness in it is their speaker modeling. So far it seems like to me from the programs I"ve heard - I"ve heard Guitar Rig, I"ve heard Pod 2.0, I"ve heard Ampfarm and I"ve heard Amplitube - from what I hear they are trying to emulate putting the microphone in the paper of the cone. Almost every sound tries to emulate that. Well, I don"t put the mic in the paper - I put it on the cone itself which is a completely different sound. It"s more from the Jeff Beck school. I haven"t heard anything sound as big and when you put the mic on the paper you get a small sound. It"s smooth but small. When you put the mic on the cone it"s a huge tone, but it has to be dealt with in other ways because it"s also hairyier. You have to do things to calm that down. Anyway, in these modeling programs I haven"t heard them try to get that. That"s why as soon as I put a mic in the speaker it just blows all the virtual shit away that I"ve heard so far.
But they"ll get it I bet, sooner or later. As they keep going it keeps improving and maybe someday I"ll be walking around with a little box. I won"t have a big guitar cabinet anymore or a tube amp and my back will be really thankful. I"ve seen other guitar players do it. I"ve seen McLaughlin play with Dennis Chambers and Joey DeFrancesco and he was just playing through a rackmount system and hearing himself in the monitors. And for that tone, the tone that he gets - it works. I wish I could do that.
Jó, vannak számomra is atyaúristen gitárosok, van aki pont Line6-en nyomja, van aki meg fikázza az egészet úgy, ahogy van. Most ez számomra akkor megszabja, hogy mit hallok amikor odarakjuk egymás mellé a cuccokat?
Én podot meg a saját motyómat is hallottam egymás mellett, és a pod nem volt olyan jó. Vonalból itthon szép hangot hoz, és lehet halkan szép hangot csinálni vele, erre használható.
Én is úgy gondolom, hogy ilyesmi cuccoknál mint a POD, nincs jobb otthoni stúdiózásra. Csak megjegyeztem, hogy ez egy elég erős kritika volt, olyan embertől aki azért ért hozzá.
Továbbra sem tartom ennyire misztikusnak a dolgot, tudni kell mindent a helyén kezelni, pl. podot csak vonalból összehasonlítani, erősítőt meg erősítővel... az erősítő+mikrofon vs. pod vonalból témában azért a többségnek nem ilyen lesújtó a véleménye.
Asszem ettől még nem fog senki sem rohanni eladni a podját, aki szereti otthon gyakorlásra használni, sztem ugyanis kb. arra való, és arra viszont a legjobbak közt van, nem mindenki ordíttathatja a csöves erősítőjét otthon a szobában.
Scott Henderson interjú, World Greatest Guitarist magazine
WGG: Scott, what"s your opinion about all the guitar amp emulators currently available?
SC: I didn"t have much luck with them myself. They haven"t sold me yet and they are nowhere even really close to getting the sound of a real tube amp. You can experiment with that stuff until you are blue in the face. If you stick a microphone in a speaker, it"s gonna win. (...) I have Guitar Rig, I have a Pod, I have all that stuff and none of it even comes close to the real deal.
Összekavarodott, annyira, hogy ki kellett küldeni Albionba a Line6-nek és amíg nem sikerül összerakni, kaptam egy cserepéldányt garancia okán. Bekapcsoltam, használtam és egyszercsak se kép se hang csak villogott: nem esett le, nem volt áramszünet csak úgy ok nélkül összekavarodott.....
Egyébként köszi a válaszokat, nagyjából erre voltam kíváncsi
2006-04-24 09:55 |
#1744
A gond az, hogy be kellene regisztrálnom egy olyan POD-ot, ami nem az enyém...reg nélkül nincs letöltés, de az én POD-om épp javítás alatt van. Ha vissza kell adnom a POD-ot, le kellene mondanom a regisztrációmat, hogy az eredeti tulaj is tudjon letölteni. Ráadásul a tulaj nem magánszemély, hanem a Cseresznyési hanxer.... szóval ha ők akarnák ezután értékesíteni macer lenne a helyzet.
köszi,most gondolkodom rajta,hogy mivel az ének mellé lehet,hogy csak néha kell majd gitárt kapnom a kezembe,veszek egy pod liveot és a pa-ról fogom működtetni,olcsó is meg nem kell neki nagy hely koncerten se
nem, ezek a modellek nincsenek benne a metal shopban, ezek más modellek, legalábbis én úgy vettem észre...
a wahok tényleg nem olyan különbözőek, van 1-2, ami elüt a többitől, de nekem a többi eléggé ugyanolyannak tűnik, bár én nem vagyok wah párt, valószínűleg azért is mindegy a fülemnek...:)
müxik a dolog. upgrade-eljetek bátran!
szerintem korrekt, nem kispályás annyira azért :))
a wah is jó, bár én akkora különbséget nem éreztem a tipusok között.
a bender-nek egy baja van, ugrik a screamer, merthogy 1 stombpox volt/van/maradt ennek.
viszont lettek higain modell-ek, amik azért pótolgatják valahogy.
mintha ezek a metal shopból jöttek volna át...
persze, jó dolog ez annak, aki más hangolásban akar játszani, de E-re van mondjuk hangolva a gitár, én pölö nem sok hasznát veszem, legalábbis azt hiszem...:)
próbáltam a pedállal varázsolni, de nem jött össze, ha neked sikerül, szólhatnál...:)
akkor ez arra jó, hogy a nem normál hangolású dolgokat is lehet nyomni (pl. malmsteen -1, symphony x -2 félhang).
nem rossz ez. ha pár félhangnyi a shift, akkor biztos elég jó lehet a minőség is.
biztos, hogy nem lehet beállítani pedálhoz a shift paramétert?
majd megcsekkolom én is...
chriss, viszont azt nem vágom, hogy milyen kár érné a tulajt, ha frissítenéd a Live-ját, szerintem még örülni is fog neki, munkát takarítasz meg neki, meg időt...:)
Na, én írok valamit a benderről, de csak pár percig próbálgattam, úgyhogy semmi extrát és biztosat nem tudok mondani...:)
Szóval nem a pedállal állítható a hangmagasság, hanem félhangonként be lehet állítani, hogy mennyivel emeli vagy süllyeszti a hangot... kábé ennyi... azt, hogy mennyire élethű azért nem mondom meg, mert én ökörködtem csak vele, vagyis kipróbáltam a szélsőségeket (2 oktávval feljebb és 2 oktávval lejjebb) és hát azért azt nem mondhatnám hogy "élethű", amikor fütyül a gitár két oktávval a normális felett, meg amikor dörmög...:)
még nem, de már nagyon érik a dolog, a ládát már elsóztam, márcsak a fejet meg az effektet kell. Végülis hosszú az élet és annyi cucc van még amit kikell próbálni :))
Tegnap éjjel tök véletlenül elkeveredtem a Pálvölgyi band koncertjére. Balkezes gitáros, Les Paul, crunchos hangszínen faszán szól, nah, nézegetem vajon milyen csöves motyó lehet mögötte. Aztán kicsit arrébbment, és ott világított a FlextoneIII LINE6 felirata :D 1 hangszórós változat, és be volt mikrofonozva.
Csak shortboardot használt hozzá, minden effekt az erősítőről ment (wah meg tremolo), és azok is szépen szóltak, a wah meg is lepett kicsit, azért torzított hangszínen nagyobb hangerőnél nem olyan rossz az.
But thats not all! Version 3.0 also allows you to add a new optional upgrade - the Bass Expansion Model Pack, which adds 28 bass amp and 22 bass cabinet models all paired with the perfect, modeled mic options for recording bass guitar. The Bass Expansion Model Pack gives any guitarist who also plays bass, a whole new dimension to the PODXT Live you already own.
Aki próbálta már az XtLive Bender-ét tudna írni vmit róla, hogy működik, mennyire élethűen emel-süllyeszt, fix hangmagasságot emel vagy a pedál függvénye, mennyire beállítható stb. ugyanis rendkívül különleges helyzetben van nálam az Xt és nem telepíthetek rá csak úgy egyszerűen és azt akarom tudni feltétlen megéri-e a letöltés... köszi
A JCM 2000 modellje halál fos, azaz pontosabban a crunch csatit modellezték le, és nem túl nagy a gainje sem. Ellenben a JCM 800 az higain, meg zseniális meg minden, én szinte csak azt használom torzra.
Tisztára mi a JMP Super Bass modellt veséztük ki, az is nagyon jó, azaz igencsak olyan, mint egy igazi JMP Super Bass... A twinreverb is biztos jó, sosem használtam, én a JC-120 jellegű dolgokat használtam belőle tisztára.
A twinnél amúgy van egy kis trükk, azt írja a manual, hogy ha twin modellt használsz, akkor úgy a legjobb, hogy minden hangerőt feltolsz maximumra, és a drive potival szabályozod, hogy mennyire legyen hangos... sosem próbáltam, majd ha valaha még én bekapcsolom a motyót, akkor kipróbálom ezt rajta.
nemsűrűn izgat a látvány ha a stage-en úgyis mögöttem van a cucc :D hátul meg nincsenek szemeim :)
Kb a nagyonlaza meg a nagyon durva hangzások kellenének belőlle. Szal mennyire jól szimuláll mondjuk egy twinreverbet és mennyire egy JCM 2000eset?
Nem... azon alapból 1 hangszóró van, ahhoz muszáj plusz láda hogy sztereó legyen. Ez eleve 2 hangszórós, sztereó, és van neki 2 ládakimenete is (8 ohmos)
A fej hybrid, de amióta megvan a tonelabom nem használlom csak a tiszta kanálist. Mélyek kellnek, minden szart összejátszunk, minden felé nyitottak vagyunk. A méllyeket néha kisem nyomja a láda, van, hogy oktávertől nagyon berecseg. Nekem az a bajom a ládával h nem egy irányba nyomja a hangot hanem szét mindenfelé csak arra nem amerre én akarom...
Digitech Control 8-am volt hozzá, de eladtam.
Szerintem (meg még sokak szerint) a Behringer FCB-1010 éri meg a legjobban Line6 cuccokhoz... esetleg FBV Express, de azzal nem tudsz mind a 36 preset közt váltani, csak 4 között...
Pest olyan 120km, nincs az olyan messze :)
milyen footswitchet használsz? Shortboardot? most néztem, a jobbak itt úgy 13 000től - 20 000ig mozognak. Wazzz, 20 rugóért vettem a tonelabom!