Ja,jó egyébként.
De akkor is Ikarus. :)
Ha lemállik a wah-ról a gumi, akkor ha van Volános ismerősöd,és tudsz tőle kérni Ikarus gázpedál gumit,akkor 1:1-ben ráteheted.
nem hirdetési topik azt tudom, érdekelne valakit egy ritka orosz Anita wah/fuzz? Anita fuzz/wah
A fuzz része megy, a hangerő is, de a wah nem megy rendesen, egy 20 mikrós kondit kéve gyári, így vettem 10 éve 5eFt-ért, van hozzá dokumentáció, meg kapcsrajz, stb., de türelmem, időm nincs hozzá méregetni.
j202-ből fekszik valakinél annyi, hogy adna is el belőle? Úgy látom, lomexben is kifutott már.
Egész pontosan 5 db kéne, ha tudtok boltot ahol kapható, az is jó
Ja, szerintem műanyagtengelyes Radiohm/Piher féléhez tervezték. MN3011-gyel van. Pdf-ben megvannak azok a számok, ez az egy nyákja van, táppal mindennel. A BBD hat megcsapolásához egyenként van hangerő, a reverb poti meg a feedback. Ennyiért a rackdoboz is megérte, de inkább megépítem. 15 Euro egy MN3011 és jó hangja van, egy régi Aria félrackes gyakorló gitár-fejhallgató erősítőben volt szerencsém már hallani.
"(phasing, heh?)" - ja, pár régi phaser és leslie szimulátor készült BBD-vel.
ez (nagyon) hosszú tengelyű potikhoz lett kitalálva?
meg mi ez, multitap delay, sok bbd-vel? a képen az a nyák nem sejtet túl sok alkatrészt (vagy több nyákos?)
ennyit találtam róla (phasing, heh?)
van rajzod hozzá?
Ez mind standard, az e24 sorban benne van. A 150 annyira standard, hogy az E6 masodik tagja, csak valtoztatható ertékű alkatreszeknel nincs ertelme, ott altalaban E3 van, vagy simán 1, 2 (2.5) és 5.
Én is használok a standard sorozaton kívül eső elemeket, pl 750 ohm, 510p 1n8 stb de azokat lehet kapni azért minden legkisebbnél egy szinttel nagyobb üzletben. 150k-s potival életemben nem találkoztam. Amúgy 470k-s ellenállással párhuzamosan kiadja.
Én csináltam ilyet modulárral egyszer, elején szétsplitteltem a gitárt cleanre meg torzítottra, a torzítottat még megtoltam modulárba, hogy jó gate jelem legyen belőle egy komparátorral. A gate jel belement egy ADSR-be aminek volt inverz kimenete is. A clean gitár belement egy VCA-ba amibe az inverz ADSR ment, a torzított meg egy VCA-ba amibe a sima ADSR jel ment majd ennek a két VCAnak a kimenete egy mixerbe. Az ADSR Attack idejével lehetett változtatni mennyi idő alatt ússzon át tisztából torzba. Némileg egyszerűbb olyan disto modullal nyomatni amin van VC a gain-en bár ezekben van hangerőnövekedés is a tisztából a torzba való átmenetnél. Bár egy inverz envelope-al meg VCA-val szinten lehet tartani. Itt már mindenki moduláros úgyis szóval nem off.
hát én pár lemezt otthon úgy írtam meg, hogy közben a feleségem permanens baszogatott, hagyjam már abba (házfelújítás miatt sokáig egy légtérben tudtunk csak lakni), és szöszmögött körülöttem, szóval asszem, nekem kurva mindegy lett, milyen pedál - egy mezei 30 perces napi időlimit sokkal inspiratívabb tud lenni:D
Én mindenen így hallom, amin nincs extra emelés. Tompa, dudálós, recsegős, akkor meg inkább tegyenek rá egy fuzzt, attól tökösebb lesz. A Vox az más tészta, annak vox hangja van, az nagyon vagja a melyeket, emeliba magasat.
A Pearl Jam Tenen is végig így szól az LP, pedig akkor meg nem is hasznaltak Klont tán.
Jaja, sztem is ez műxik. Mondjuk bazi sokat csereberéltem a torzítóimat, és valszeg fogom is - ezzel kompenzálom a tudásbeli hiányosságaimat :D De tökre egyetértek, ha egy dal fasza, akkor jó lesz az Tube Screamer-rel is meg Big Muff-al is.
Megértem, csak nekem fura, hogy az én pedálmániám mennyire elmúlt, mondjuk soha nem is találtam semmi zeneibbet a régi EHX cuccaimnál, amiket megőriztem.
Arion véleményén vagyok (pontosabban számomra ez működött), inkább kurva sok dalt kell írni, és ha abból pár megüti az ember tetszési ingerküszöbét, akkor az már tök mindegy, milyen láncon szólal meg- de ez értelemszeren ez erősen műfajfüggő tud lenni.
Azér nagyon nem. Kitekert gainnel a plexin keresztül pld. egyáltalán nem így szól, meg a voxon keresztül sem, hanem kifejezetten kellemesen. Csak hogy a legkézenfekvőbb konfigokat említsem...
Az LP torzítva kifejezetten élni kezd, itt meg inkább megdeglik.
Nem 'tom, én újabban egy fuzzal (ha úri kedvem úgy tartja, de nem annyira fontos) elvagyok.
Számomra az egyetlen kötelező effekt a spring reverb, a nélkül furán érzem magam, de azt is meg lehet szokni valószínűleg, ha nincs.
Guszti szeret olyan dolgokból is problémát kreálni, ami másnak eszébe sem jutna---de hát neki az egyik boardját is más rakta össze, pedig max. 3-4 pedál volt rajta.:D
Esett szó a múltkoriban említés szintjén a Pléhcsárdás fazon exfeleségének ráncfeltöltő klinikájáról Zuglóban, csak Robi azt mondja, ott nem adnak inni.
Ha majd nagyon nem tudok mit kezdeni a szabadidőmmel, kaphatsz egyet. Hacsak az EWR művek meg nem csinálja előbb.
Mindenestre szerintem érdemes inkább úgy összerakni, hogy a torzítást nem az áramkör csinálja, hanem be lehessen kötni egy olyan torzító pedált, amilyet csak akarsz, aztán azt keveri be lecsengésnél. Több a variációs lehetőség így. Meg egyszerűbb is megcsinálni.
Igen ilyesmire gondoltam, vagy valami noisegate szerű melléklánccal vezérelt dinamikaszályzó - voiceover limiter volt a B.Tóthénak a neve, vagy valami delay a torznak, a clean meg magától halkul.
Elsőbbségi keverővel meg lehet csinálni. Tudod, mint amilyennel a rádióban B Tóth László számok közben belepofázik a zenébe. Rádióban tuti találkoztál ilyennel.
És van ilyen kapcsolás az egyik Sipos Péter könyvben. Nem egy impossible mission.
Egy időben olyasmin járattam a képzeletemet, hogy a clean-torz összetevőket időben kéne eltolni egymástól, mintha egy keverőpulton két, külön csatornára kerülne a clean és a drive hang. Indulna a clean csupaszon és beállítástól függő 05-3 sec idő alatt átkeverődne - már a clean attack befejeződése után, a sustain fázisban a torz, komprimáltra.
El tudok fejden képzelni rövid hangokkal, kattogó cleant, ami ha elengedsz, akkor viszont egy jó hosszú, overdrájvos sustain követ, amit meg lehet vibrálni.
Ellophatjátok, de adjatok egy példányt, ha működik.
Persze, jó ez, de csak úgy, ahogy a Tibusznak bármilyen gitár jól szól a kezében, bármilyen Marshallon, vagy Mesán. Egyszer nagyon régen egy jamben az én akkori tranyós Yamahámon tolta, az is jól szólt.
agyrémnek nyilván agyrém, de az ötlet benne nem elvetendő a tiszta meg a torzított keverésével, sőt. A Tátrainál például el tudnék egy ilyet képzelni a hangképben, amikor a piros strató kópiával tolja.
Mindenhogy agyrém, hogy valaki ezért ennyi pénzt adjon. Egy nóta nem attól lesz jó és/vagy sikeres, hogy ez szól benne.
Bármelyik 10-40 000 forintos pedálommal lehet hasonló soundokat csinálni, főleg egy jó XXXXamppel. ( Nem fizet a genyó náci a reklámért :) )
Ok, biztos nem pont ilyet, különösen igazi A-B tesztben, de hasonlót, vagy mást, ami fasza egy jó nótában.
De nagy az Isten állatkertje, ha veszik, hát vegyék.
esküszöm hamarabb lennék búzi, mint hogy 1500 dollárért vegyek egy overdrive pedált valaha is.
Én szerintem, ha lottómilliárdos lennék, akkor is a medencében puffognék bebaszva, hogy mi a faszért ilyen magas a villanyszámla állandóan, tuti a cseléd égve hagyta a villanyt a spájzban MEGINT.
Nah, végigolvastam. Hangból akkor jól tippeltem, hogy párhuzamos torzító kör van benne, mint a manapság népszerű bass pedálokban ( csak azokban jellemzően cmos ), mert az alja megmaradt konkrétnak mindig. Az is feltűnt, hogy nagyobb a headroomja, de annyir anem értek a félvezetőkhöz, hogy ott mivel érik el, de akkor azzal a fura asszmmetrikus táppal.
Ja meg kb nem tudod úgy beálítani a potikat, hogy értékelhetetlenül szarul szóljon. Szóval okos dizájn, nekem tetszik.
Ez a darab, ami nalam van, nem igazan egy Klon masolat. Van itthon Soufood es Archer (hala Khalim-nak), azokhoz hasonlitva inkabb valami jo eros overdrive, mint mondjuk mint a Blues Drive a Boss-tol, (bar annak azert mas hangja van) .
Múlt héten játszottam egy eredetin. Asse' tudtam mi ez, randa doboz, 3 gomb, stratoval egy '64-es DeLuxe-ba, tök jó hang volt, jobb mint egy szokvány ts9, sőt a kettő egyszerre volt a legjobb, ez megboostolva egy ts9-el. Rágugliztam aztán mondtam, hogy miafasz :D
A Klon Centaur-ról is csináltak az ElectroSmash-on analízist. Akit érdekelnek a technikai részletek, annak feltétlen érdemes elolvasnia. Az az állítás, hogy "csak egy booster" (még ha a "csak" szó idézőjelben szerepel is) elég félrevezető. Bizonyos értelemben minden torzító "csak" egy booster. A Klon-ban elég összetett dolgok történnek ahhoz képest, hogy "csak" egy booster (illetve "csak" egy overdrive), sokkal összetettebb, mint a legtöbb torzító áramkör. Hogy ez mennyire volt tudatos és aprólékos tervezés eredménye és mennyire szerencse... Erről lehet vitatkozni, csak nem érdemes. Egyébként érdekes módon nem szeretem a hangját se a Klon-nak, se a TS9-nek abban a zenében, amit és ahogy én csinálok.
ok, megkerdezem az effektkeszito mesteremet (EWR), hogy mit tegyunk meg bele.
Egyebkent is lesz hozza egy utam, mert az altala keszitett Clone Kentaur Klon kontaktos lett, es ugy nezem, hogy ott valamit esetleg belül at kellene szervezni, hogy ez ne forduljon elo tobbet. DE CSAK IS AKKOR, HA A HANGJAT NEM ERINTI!!!! Mert ez az effekt annyira kiba. jo, de annyira!!!! Majd megkerdezem, hogy ez pontosan micsoda, mert szerintem van benne meg valami okossag, mert ugye Klon is "csak" egy booster .
Persze a lanc elejen van egy TS-9 ( nyilvan ) es egy Xotic boost a vegen. Na ez trukkosebb, mert ez gyakorlatilag nem emel, csak szinez es folyamatosan be van is kapcsolva. Mindenkinek tudom ajanlani, hatarozottan függöseget alakit ki, persze jo ertelemben
Én csak humbis gitárokat használok. A saját wah-mra raktam pár modot:
1) Először megcsináltam true bypass-ra, aztán mivel kellett egy buffer, és ez úgyis az első effekt volt a láncban, így a kiszedett gyári buffer rész helyett egy Cornish buffert tettem bele. Az eredeti buffert én mindenképp kivenném.
2) Építettem bele egy Q potit
3) Tettem bele egy booster-t is. Elvileg lehet egy-két paramétert úgy változtatni, hogy maga a wah is boost-oljon, de annak a hangja nálam nem jött be annyira.
A sima Dunlop Cry Baby-m, a Les Paul-al nem dolgozik olyan jol egyutt. Nem tudom pontosan leirni, hogy mi a gond. Ugyanez az effekt a stratoval teljesen jo. De LP-vel mintha tul nagyot "vagna", eltünik a hang, ahelyett, hogy "wakka-csaka". Ti talalkozttatok hasonlo dologgal? Ha igen, akkor hogyan/mivel orvosoltatok?
Én tudom, hogy az a 3 gomb hol szokott állni próbán, aztán bulin meg úgyse úgy jó és akkor rángathatnám le a kutyaólat, miközben így csak odanyúlok, ahova kell, ráadásul ingyen.